Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Czasami puszcza reduktor LPG do układu chłodzenia, warto by było go wykluczyć. LPG IV gen??
Kontrolka przegrzania może zapalać się po obniżeniu poziomu płynu (wyrzuceniu przez nieszczelny korek), wymień korek na nowy.
Jak najszybciej wymień ten korek w zbiorniczku na nowy, płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny i nie powinien mieć kontaktu z powietrzem
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
wymiana uszczelki
Problemem może być chłodnica. Piszesz, że jest od 60-ik. Pewnie "chińczyk" za 350zł. Przekrój "rurek w tej chłodnicy jest bardzo mały. Płyn wtłaczany górnym wężem nie nadąża przepływać w dół chłodnicy. Szczelny korek powinien trochę pomóc.
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej nie zacznie grzać. Zwykle wystarczy otworzyć korek w zbiorniczku lub na chłodnicy (obowiązkowo na zimnym silniku) i odpalić, zwiększyć obroty do około dwóch tysięcy i dolewać płyn w miarę, jak będzie go wciągało. Ale są auta, które wymagają otwarcia odpowietrzników w różnych miejscach, by pozbyć się całego...
Mam pytanie odnośnie problemu. W czym on tak na prawdę istnieje ? odkręcasz korek czekasz aż się zagrzeje i płyn wylatuje górą ? czy dodajesz gazu i woda sie przelewa górnym wężem ? oba zjawiska są normalne
Ostatecznie po zdjęciu i regeneracji głowicy, wymianie zaworów, uszczelniaczy, UPG problem ustał. Najdziwniejsze jest to, że nikt nie wie którędy puszczało spaliny do chłodzenia.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Cześć wszystkim! Mam problem ze swoją audiczką A mianowicie wygania płyn chłodniczy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie grzeje w środu. Próbowałem odpowietrzyć ale po odkręcaniu odpowietrznika przy wężu od nagrzewnicy nie leci wogóle płyn w czym może być problem?
Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. A może to żaden problem, tylko normalna rzecz, gdy temperatura silnika ma być powyżej 100°C. W peugeot 2008 córk,i temperatura silnika utrzymywana jest na poziomie 103°C i w tym przypadku, to normalna rzecz, że przy poluzowanym korku będzie wyrzucać...
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
Jesli na zakręconym korku zacznie wywalać płyn to można się martwić, pod warunkiem że korek jest sprawny i poziom płynu jest prawidłowy Dodano po 1 Tak nie powinno wywalać
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
ak podać ciśnienie do zbiorniczka bez odpowiedniego sprzętu? Potrzebowałbym nakrętkę do zbiorniczka z otworem na wężyk i tak podać ciśnienie np. sprężarką. Dokładnie tak wygląda mój "specjalistyczny przyrząd" do odpowietrzania. Korek ze szrotu za 5 zł, w nim dziura i szybkozłączka pneumatyczna, kawałek przewodu i reduktor - najdroższa część zestawu,...
Płyn musu być dobry. Temperatura do potwierdzenia testerem a nie że na blacie. Korek też może być do wymiany. Pompa wody też może szwankować.
Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Witam, tak można spuścić płyn z bloku silnika, korek znajduje się pod kolektorem ssącym( taka mosiężna śrubka na klucz 13mm). Instrukcja podaje, że ma wejść ok 6,7l.
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Zbiorniczek zasadniczo ma ścianki na tyle przeźroczyste, że powinno być widać poziom płynu. Chyba że płynu nie ma w ogóle w zbiorniczku, stąd wydaje się że nie widać poziomu (bo nie a poziomu :wink: ). Na zimnym silniku należy odkręcić korek i płyn ma być do mniej-więcej połowy zbiorniczka. Są tam znaki Max i Min Natomiast jak sprawdzić nie poziom a...
Sprawdź korek, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór, standardowo, 0.9-1.1 bara, w razie potrzeby wymień korek na oryginalny.
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Sprawdź czy: -nie ubywa płynu, -nie ma płynu w oleju silnikowym lub odwrotnie, -czy nie idą bańki powietrza podczas pracy silnika ze zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy zalać płyn pod sam korek i obserwować). Jeżeli masz którykolwiek objaw, wymień uszczelkę pod głowicą i po krzyku.
Odłączałem przewód powietrzny od osuszacza i wtedy dalej płyn się przelewał, czy w ten sposób można wykluczyć sprężarkę? Zawór od ogrzewania mam zamknięty, ale mały obieg (na chłodnicę) nie jest zamknięty. A czy przypadkiem to właśnie ten przewód nie jest odpowietrzeniem chłodnicy i dlaczego akurat idzie tam gdzie korek, a nie np. bezpośrednio do zbiornika...
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
Zdjąć przewód przed termostatem odkręcić korek zbiorniczka i w tym miejscu /po korku/dmuchnąć sprężonym powietrzem 90% płynu zleci.
no to już podpowiedź dzięki sprawdzę zbiornik w takim razie
Jaki płyn lejesz? temperatura wrzenia dobrego płynu to 120 - 130 stopni pod ciśnieniem jest to jeszcze więcej. Czy w układzie znajduje się płyn czy woda? Korek zbiorniczka sprawny? Jeśli nie to tak samo jak byś nagrzał auto i odkręcił korek płyn wywali bokiem.
Ogrzewanie na max, odkręć korek zbiorniczka, odpal, dodaj szybko gazu kilka razy, powinno wystarczyć.
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
Temat udało się rozgryźć :) W BMW X5 e70 jest korek spustowy w chłodnicy. Niestety żeby się do niego dostac trzeba wymontować intercooler który jest pod chłodnicą silnika.
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Inwestycja sprawny korek ze sprawnym zaworkiem . Postaw samochód przednią osią 25-30 wyżej niż tylną (nagrzewnica ze względu na sposób montażu)powinna odpowietrzyć się nawet grawitacyjnie.Zagrzej silnik do kilkakrotnego włączenia się wentylatora,wyłącz silnik pozwól ostygnąć (nie ruszając korka),po ostygnięciu uzupełnij ew. brak.Z "cienkiego"przewodu...
Upuść ciśnienie na rozgrzanym silniku, zakręć korek i zrób ogniem ze 20 km i zobacz czy węże z powrotem zrobią się twarde a płyn opadnie.
A szpilki wymieniałeś na nowe? Typowy objaw uciekania kompresji z pod uszczelki.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
płyn korek korek płyn hamulcowy korek spustowy płyn
wymiana kondensatorów zasilacz laptop hewlett packard odcina impuls wtryski
Suntek HC-900M Freezes, Shows Memory Error – SD Card Compatibility, Firmware, Power Issues TP.SK516.PB801 main-board specs, firmware, faults, Realtek SoC, Android TV repair tips