W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Jeśli korek podciśnienia był zmieniany, jeśli układ jest odpowietrzony to niestety, ale widzę duże szanse na uszczelkę pod głowicą. Z racji, że są to koszta 400+, dobrze by było gdybyś udał się do dobrego warsztatu i żeby to ocenili - są przyrządy do sprawdzania obecności CO2 w płynie chłodniczym. Lepiej się wcześniej upewnić niż pakować w koszty. Na...
Odpowietrznik należy zamontować na korku grzejnikowym w ostatnim członie (żebrze), w górny korek. Uwaga. Korki tzw. ślepe (czyli nie te, które są od strony zasilania, lecz na końcu grzejnika) w starych grzejnikach często mają lewe gwinty. Dla zamontowania odpowietrznika trzeba wykręcić ślepy korek i zamienić go na korek otworem z gwintem 1/2'', do którego...
Inwestycja sprawny korek ze sprawnym zaworkiem . Postaw samochód przednią osią 25-30 wyżej niż tylną (nagrzewnica ze względu na sposób montażu)powinna odpowietrzyć się nawet grawitacyjnie.Zagrzej silnik do kilkakrotnego włączenia się wentylatora,wyłącz silnik pozwól ostygnąć (nie ruszając korka),po ostygnięciu uzupełnij ew. brak.Z "cienkiego"przewodu...
Jeśli to nie problem, najlepiej zabrać ze sobą na oględziny kogoś zaufanego, kto ma pojęcie o konkretnych usterkach w poszczególnych typach samochodów. Bez takiej wiedzy nie da się przeprowadzić fachowych oględzin. Z rzeczy absolutnie podstawowych warto zwrócić uwagę na: - ogólne oględziny stanu samochodu pod maską, sprawdzając czystość oraz ewentualne...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
Wymień przy okazji płyn hamulcowy na świeży. Korek zbiornika płynu hamulcowego powinien być szczelny, nie może dopuszczać powietrza do płynu, a z tym może być problem przy badziewnej konstrukcji zbiorniczkach Fetor/Ursus. O temperaturę wrzenia nie ma się co martwić, ale wilgoć w płynie hamulcowym sprzyja korozji podzespołów.
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Co jeszcze przychodzi do głowy, to korek nie trzymający ciśnienia w układzie i test na spaliny w płynie chłodzącym.
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Pierwszym z objawów typowych dla uszczelki jest zapowietrzanie nagrzewnicy. Odkręć korek zagrzej auto niech płyń wyrzuca i co wyrzuci podczas pracy dolewaj ogrzewanie ustaw na ciepło bo nie wiem czy tam jest zawór czy klapy. Gotować nie będzie bo jeszcze przedmuch mały. Możesz tak jeździć długo i przedmuch się nie powiekszy. Znam Fiata co ze 40tys przejechał...
(at)Sawe89 Spokojnie możesz trzymać 5L benzyny w plastikowym pojemniku po płynie do spryskiwaczy-ja taki dostałem na stacji benzynowej za darmo. Wiadomo, w takich plastikowych pojemnikach nie powinno się trzymać paliwa ale co tam. Do baku chińczyka wejdzie 1.8 litra benzyny + 100 ml oleju. Ja kiedyś wlałem jakoś 1.9 i juz olej nie wszedł-musiałem wylać...
Pół litra nie zobaczysz jak silnik spala. W bloku brak miejsca styku tych czynników. Oglądając i patrząc nic dalej nie pójdzie. Ja bym popracował cały dzień i zobaczył dokładnie ile oleju ubywa. Bo teraz twierdzisz że 0,5l/h skoro dostaje się do układu chłodzenia to po 10h powinieneś tam mieć 5l oleju. Czyli pół oleju pół płynu. A sam korek który ma...
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
Korek jest szczelny, na płynie jest od 3-4lat od kiedy jest nowa chłodnica ,kąt wtrysku ustawiony
Witam- jeśli wywala płyn przez zakręcony korek to trzeba z kontrolować termostat czy puszcza po nagrzaniu silnika obieg płynu na chłodnice .--- jeżeli puszcza termostat na chłodnice i wentylator pracuje oraz nagrzewnica grzeje dobrze w środku to pozostanie do wymiany uszczelka pod głowicą (przed rozbieraniem należy stwierdzić zawartość spalin w płynie...
Tak objawia się pęknięta głowica. Problem pewnie był wcześniej ale przy niższym ciśnieniu w cylindrze ilość gazów w płynie była na tyle mała że korek sobie z nimi radził. Teraz już jest ich za dużo i wyrzuca płyn. Jedyna szansa to chłodnica EGR jak jest że ona się gotuje (przy pchana) lub nieszczelna. Przy pękniętej/wadliwej głowicy nieraz widać takie...
Witam byłem na tym forum i czytałem troche bo chciałem wykonać sobie instalacje która bedzie mi grzać wodę użytkową latem nie za dużym kosztem. Głównym czynnikiem miała być niezawodość i niska cena. Jako że mieszkam na 1 pietrze i mam jeszcze troche miejsca pod dachem ok 1.7 umieściłem nad łazienką zbiornik na wodę centralnego ogrzewania z klasycznym...
Czujniki temperatury wykluczyłem, gdyż tester diagnostyczny pokazywał na "zimnym" silniku temperaturę otoczenia. Wracając do tematu sprawcą owych nieszczęść okazał się niedrożny filtr, który umieszczony jest w obudowie korpusu pompy wody. Po wymontowaniu i wyczyszczeniu DAF odzyskał dawną sprawność, dodam że auto jeździ tylko na płynie i jest regularnie...
kolega pisał ze kolektor już wymieniał,wiec raczej bym na niego nie stawiał,chyba ze mechanicy coś nie tak zrobili,a z pod korka koledze nie cieknie? Często w matizie siada korek i odpowietrzniki się nie zamykają, przy rozgrzanym płynie płyn ucieka przez właśnie korek,może tez być pompa wody, uszczelniaczy bym nie stosował,to taka metoda jak dla mnie...
Odkręć korek na zimnym, dolej płynu do połowy. Odpal, włącz ogrzewanie na full, niech chodzi na jałowym do czasu włączenia wentylatora chłodnicy, jeśli poziom spadnie to dolej do połowy i dopiero zakręć korek. Teraz obserwuj co będzie się działo. A dziać się może : Wykonaj test obecności CO2 w płynie chłodzącym. No właśnie. Ale w pierwszej kolejności...
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Ja też miałem ten problem .Poradziłem sobie połowicznie można powiedzieć . Zasadą w odwadnianiu sprężonego powietrza jak zauważyłem jest jak największe jego schłodzenie .Jeśli masz mały zbiornik i krótki przewód do piaskarki to pewne jest że będzie woda w piaskarce . W twojej sytuacji należało by powietrze poprowadzić przez chłodnicę i to najlepiej...
Nie da rady olać bo silnik się przegrzewa, korek upuszcza ciśnienie w układzie. Nie wiem jak odporne są te silniki bo na płynie temperatura dochodzi do ok 110 stopni.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
No i co z tym samochodem bo mam to samo. Na postoju wąż górny zimny aż do temp około 85 potem zaczyna puszczać. Natomiast w trakcie jazdy nie ma szans się dogrzać więcej niż 70 stopni wg wskaźnika na desce ale wąż wtedy jest gorący czyli termostat puszcza !. Wymieniłem w sumie (przez 1,5 roku) już 3 czujniki na obudowie termostatu i dalej jest tak samo...
podejrzewam że podkręcanie tego może 30 letniego gwintu może być trudne🐽 Pamiętać należy o kierunku odkręcania takiego korka. Korki umieszczone na końcach grzejnika (nie tam, gdzie jest zasilanie (i powrót), ale na ostatnich żebrach) mają na ogół gwint lewy, czyli odkręca się je w prawo. Wodę trzeba spuścić z grzejnika i instalacji powyżej...
Witam. Skoro mówisz o płynie że z niej leci i ubywa sprawdź czy głowica jest przykręcona dobrze. Miałem taki problem w sr50 myśle ze ma podobny silnik. Możesz też sprawdzić czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia. Zapal jak Ci sie uda i odkręć korek zbiorniczka płynu od chłodnicy. Jak będą bańki lub dym to możesz spróbować ciągnąć głowice lub jak...
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
korek sprawdzony?
Witam Mam taki sam problem z alhambrą 1.9 tdi 2003r. Rano kiedy silnik jest zimny stan płynu chłodzącego jest kilka cm poniżej min. i twarde przewody,kiedy odkręcę korek wlewu to z dużym cisnieniem płyn powrawca do normalnego stanu a nawet powyżej max. i wystarczy że przejade kilka kilometrów a ciśnienie znowu wzrasta.Robiłem pomiar zawartości dwutlenku...
U mnie mechanik sprawdzał obecność spalin w płynie chłodniczym (małe dwa zbiorniczki z płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin wciśnięte poprzez korek w zbiorniczek z płynem) i nic nie wykazało. Warto sprawdzić przed dostaniem się do głowicy. U mnie akurat w golfie V 1.9TDI nadal nie działa ogrzewanie ale to pewnie wina zaworu nagrzewnicy, przy...
Witam, dziś zauważyłem taka sytuacje: przejechałem autem z jakieś 8 km, oczywiście się nie nagrzał, temp osiągnęła 75 stopni ale spadła do 2 kresek, otworzyłem korek wlewu płynu chłodniczego i przy gazowałem mocno autem no i w płynie zauważyłem malutkie pęcherzyki powietrza, co to może oznaczać?
Trójnik, a nawet dwa, wstawili gazownicy. Doprowadza ogrzewany płyn do reduktora. Inaczej reduktor by zamarzł. Wycieku nie powinno być - dociągnij cybanty. Sam płyn chłodniczy nie miesza się z olejem. To gdzie fabrycznie dochodzi to ogrzewacz oleju zamontowany na podstawie filtra. Problemy z ogrzewaniem, to zbyt niski stan płynu, zapowietrzenie lub...
Do czego może doprowadzić odrobina wody w płynie hamulcowym. Cytat: "Podczas hamowania temperatura niektórych elementów układu hamulcowego potrafi wzrastać do ok. 800 stopni Celsjusza. Od mocno rozgrzanych tarcz, klocków i zacisków nagrzewa się również płyn hamulcowy. Jeśli w pewnym miejscu jego temperatura przekroczy punkt wrzenia, płyn zaczyna się...
Witam ,wychodzi wg mnie że to nie uszczelka pod głowicą.Sprawdziłem ciśnienie w układzie chłodzącym i było około 1 do 1,5 bara,zrobiłem też test na zawartość co2 w płynie chłodniczym i nic nie wykazał.Wymieniłem zbiornik wyrównawczy ,po jednym dniu jazdy jak nalałem płynu na maxa pod korek to po zatrzymaniu był poniżej kreski minimum ale jak odkręciłem...
W sobotę robiliśmy jeszcze kilka testów. Ostatecznie wyjęliśmy termostaty z chłodnicy powietrza doładowania (tego przy misce oleju) i mamy taki efekt, że silnik się już nie grzeje. Temperatura podczas jazd próbnych maksymalnie 70-80. Czekamy na nowe termostaty, jak je założymy to napiszę czy problem rozwiązany. Nawiązując jeszcze do moich pytań o obieg...
to jest motor 65 km Oleju nie przybywa i korek od oleju jest czysty czyli pewnie bedzie to co mowisz za co juz dziekuje A w takim razie jak to bylyny te oringi badz chlodniczka to mozna tym samochodem przejechac ok 300km?? Bo koleżanka musi wrocic nim do domu.
Dlatego napisałem że nie zauważy - ale jak może iść w dolot jak miał sprawdzić chłodnica powietrza ? Przecież jeżeli ja zdemontujesz widzisz dolot i tak jak w moim przypadku kilka razy oblepiony dolot płynem chlodniczym twarfym jak adblue. Widziałeś coś takiego? Bo jak rozmawialem kiedys z wykladowcami w cenyrum Man na szkoleniu to pytali się czy mam...
topnik płynie ocynk płynie izolacja płynie
alternator vectra lm358 tl072 atmega32 diody
diagbox peugeot bateria milwaukee
Podłączenie regulatora napięcia w Yamaha Tricity 125 Schemat kostki regulatora napięcia Yamaha Tricity 125