Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
Problemem może być chłodnica. Piszesz, że jest od 60-ik. Pewnie "chińczyk" za 350zł. Przekrój "rurek w tej chłodnicy jest bardzo mały. Płyn wtłaczany górnym wężem nie nadąża przepływać w dół chłodnicy. Szczelny korek powinien trochę pomóc.
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
Żaluzja jest na przedniej ściance chłodnicy zwinięta na rolce. Podnosisz ją za łańcuszek lub linkę do niej zaczepioną wyprowadzoną obok korka płynu na chłodnicy. Poziomy regulujesz wkładając pręt od żaluzji w rowek na chłodnicy. Lepsze dojście do jej obsługi jest po ściągnięciu "telewizorka" z przodu. Podstawa w zimie to sprawny, szczelny termostat.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Jeden jak i drugi wiatrak działają. Płyn jest czysty nie ma w nim śladu oleju. Po przejechaniu trasy poczekałem aż auto ostygnie, odkręciłem korek od chłodnicy płynu nie było widać więc dolałem. Dla sprawdzenia odkręciłem korek od chłodnicy i zapaliłem samochód z chłodnicy nie idą uchodzą bombelki.
korek z zamiennika to koszt 12 zl tyle płaciłem wczoraj do bory wiec sprawdzić idzie albo podmianka Korek od płynu chłodnicy? Czy to osobna instalacja -przybliż trochę bo nie pamiętam jak tam jest? Może faktycznie coś zapowietrzone.
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
Termostat egr się nie otwiera. Odpowiadasz teraz na pytanie o pompkę elektryczną czy ogólnie o problemie wyrzucania płynu? Po zaślepieniu chłodnicy EGR korkami(górny korek z odpowietrznikiem), po włączeniu zapłonu i załączeniu się elektrycznej pompki, płyn również nie przelewa się odpowietrznikiem na tym korku.
Test na CO2 i zmień też korek płynu chłodzącego czasem to on takie cyrki robi.
Jeżeli masz uszkodzoną uszczelkę to odpal astre odkręć korek od płynu od chłodnicy i popatrz czy płyn nie zaczyna wylatywać po za korek jeżeli tak to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej nie zacznie grzać. Zwykle wystarczy otworzyć korek w zbiorniczku lub na chłodnicy (obowiązkowo na zimnym silniku) i odpalić, zwiększyć obroty do około dwóch tysięcy i dolewać płyn w miarę, jak będzie go wciągało. Ale są auta, które wymagają otwarcia odpowietrzników w różnych miejscach, by pozbyć się całego...
Miałem podobny problem w Civic VI. W zbiorniku płynu przybywało a silnik dostawał temperatury. "Fachowcy" proponowali wymianę chłodnicy ale nie dałem się naciągnąć ;). Trochę się nagłowiłem ale sam doszedłem do wniosku, że to uszczelka i po jej wymianie "jak ręką odjął". Myślę że w Civic VII chłodzenie jest podobne.. Zrób tak: 1. Na zimnym silniku sprawdź...
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Sprawdź poziom oleju w silniku oraz płynu w ukł. chłodzenia. Dawno temu dzwoni kumpel ze chyba kończy mu się sprzęgło, bo czuć jakiś smród po dłuższej jeździe. Mówię; przyjedź, zobaczymy. Przyjechał, wsiadam do auta (Atos) i już miałem pewne podejrzenia co do tego smrodu i wiedziałem że to nie sprzęgło. Otwieram maskę i w nos buchnęło mi smrodem przegrzanego...
na początek możesz spróbować zrobić parę razy przygazówkę z otwartym korkiem chłodnicy. Czy masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego?
Ogrzewanie na max, odkręć korek zbiorniczka, odpal, dodaj szybko gazu kilka razy, powinno wystarczyć.
Omega 2.0 XEV W tym to lubię rozrząd robić. Nawet żeby cały płyn spuścić wystarczy tyko korek w chłodnicy odkręcić.
Co kilka tysięcy km. muszę dolać około 0,5 l. płynu do chłodnicy, jak odkręcam korek to duże ciśnienie wychodzi z układu, wycieków nie zauważyłem. Kupię test na sprawdzenie spalin. Czy jeśli nie wykaże spalin to i tak może być głowica? Co może powodować znikanie płynu skoro wycieku nie widać?
No nie powiem, mega dziwne to jest. Ciśnienie robi w układzie, po wyłączeniu silnika i zaglądnięciu do zbiorniczka wyrównawczego z wężyka lecą bąbelki powietrza więc zaworek ciśnieniowy delikatnie się uchyla i schodzi ciśnienie z układu. Co też dziwne bąbelki lecą tylko po wyłączeniu silnika. Korek jest na 1.1 bara. Jak zgaszę silnik, delikatnie "uchylę"...
...nie wiem gdzie przy nim jest spust od spodu Miejsce spustu płynu jest umieszczone zawsze w najniższej części układu chłodzącego. Najczęściej niewielki korek jest w prawym dolnym rogu chłodnicy. Jeśli nie, to szukaj najniżej położonego miejsca na układzie i tam zlokalizuj korek. ...od góry niema dostępu do tej chłodnicy W wielu pojazdach nie ma korka...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie otwiera lub pompa nie pompuje. Jakby płyn wywalało...
Odkręcasz kluczem 29. Uszczelka powinna być miedziana. Na silikon nie możesz dać ze względu na ciśnienie. Jak się rozgrzeje na w korku to wywali cały płyn.
wentylatory włączają się na maxa dopiero 3/4 skal Ile ma wtedy stopni? Ogrzewanie działa? A z pod korka poci sie płyn. Wymień korek.
Cześć mam pytanie odnośnie koloru płynu chłodzącego. Czy jest on normlany czy zacząć się martwić ? Podczas dolewania płynu zauważyłem dziwny osad pod korkiem chłodnicy czy to normlane ? Płyn do chłodnicy muszę dolewać co pół roku ponieważ trochę go ubywa w tym czasie. Płyn który dolewam to paraflu up już w gotowej mieszance. załączam zdjęcia płynu jak...
Zmień korek chłodnicy i sprawdź czy czasem po zagrzaniu silnika węże chłodnicy nie robią się twarde - zwiększone ciśnienei płynu chłodniczego może powodować taki efekt - cieknącą pompę wody.
Witam chciałbym aby mi ktoś dokładnie wytłumaczył jak odpowietrzyć układ chłodzenia z nagrzewnica- w książce wyczytałem że musze odkręcić korek wlewu płynu na chłodnicy i odpalić silnik i pozostawić go na wolnych obrotach aż osiągnie normalna temperaturę. Tak tez robiłem ale mi się płyn w chłodnicy tak podnosi ze aż się wylewa. W tej samej książce jest...
Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu. Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu. Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie...
Witam wszystkich. Jeśli dodaję post w złym miejscu, to z góry przepraszam. Posiadam Peugeota 607, 2.2 16v z 2005 roku. Problem polega na tym, że wymieniłem chłodnicę wody na nową i pojawił się problem. Mianowicie: podłączyłem wszystkie węże do chłodnicy (jeden odpływ był zatkany, dolny wąski wąż, więc go rozwierciłem), ale problem polega na tym, że...
Tak ogólnie, to wlew płynu chłodniczego zwykle znajduje się powyżej "góry" chłodnicy i cylindra, aby można było dolać płynu. Szukaj korka wlewu w chłodnicy, albo dodatkowego zbiorniczka połączonego wężem gumowym z chłodnicą. Po zlokalizowaniu wlewu zbadaj płyn próbnikiem na "odporność" płynu na niskie temperatury. W razie konieczności wymień płyn na...
w eskorcie 1,8 td spuszczałem płyn przez korek w chłodnicy i śróbkę w bloku atu w vectrze to czarna magia,a węże nie sa na dole chłodnicy żeby płyn mógł sobie swobodnie zlecieć
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Spuszczasz stary płyn. Zalewasz nowy płyn do chłodnicy. I albo zalewasz płyn na odpalonym silniku, dolewasz pod korek i nie zakręcasz tego korka do zagrzania silnika (po zagrzaniu zakręcasz korek, gasisz silnik, idziesz na browara) - albo zalewasz nowy płyn pod korek, zakręcasz ten korek, odpalasz silnik, zagrzewasz go do roboczej temperatury pracy,...
Witam miałem podobny problem w mazda 323f 1,8 benzyna też wywalało płyn też była sprawdzana głowica i wymieniana uszczelka a problem tkwił w uszkodzonym korku chłodnicy i samej chłodnicy-uszkodzona przylgnia korka który działa jak zawór zbyt wysokiego ciśnienia otwierał się po lekkim nagrzaniu silnika i wywalał płyn po wymianie korka i chłodnicy wszystko...
Przede wszystkim należy całkowicie otworzyć nagrzewnicę. Rozprowadzenie płynu ułatwia ugniatanie węży chłodnicy (tych grubych), przez co wyciska się powietrze z układu. Potem należy na chwilę uruchomić silnik (pompa płyny chłodniczego musi przepchać ciecz). Następnie należy systematycznie uzupełniać płyn chłodniczy aż do osiągnięcia wymaganego poziomu....
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
Witam. Ostatnio wymieniałem czujnik temperatury w Audi A3 2002, spuściłem przy tym płyn i nalałem nowy. Po włączeniu silnika dobiegały dziwne stukania ze strony chłodnicy/paska rozrządu przez parę minut od uruchomienia silnika. Pomyślałem, że to może powietrze, więc rozgrzałem silnik do 90°C i odkręciłem korek od chłodnicy i zostawiłem na 20 minut.
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Witam. Skoro mówisz o płynie że z niej leci i ubywa sprawdź czy głowica jest przykręcona dobrze. Miałem taki problem w sr50 myśle ze ma podobny silnik. Możesz też sprawdzić czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia. Zapal jak Ci sie uda i odkręć korek zbiorniczka płynu od chłodnicy. Jak będą bańki lub dym to możesz spróbować ciągnąć głowice lub jak...
Nie wiem co to za autko, ale jeśli masz nieszczelny korek od chłodnicy może parować przez korek, szczególnie jak dużo jeździsz.
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Tak jak w temacie. Toyota RAV4 II 150KM 2.0. Gdy zapalę silnik, i zaczyna powoli nagrzewać się płyn chłodniczy, to też powoli zaczyna twardnieć górny wąż od silnika do chłodnicy. Gdy odkrece korek od chłodnicy to płyn powolutku się podnosi i przelewa. Ale zejdzie tego płynu może ze 3-4 setki i niby się uspokaja. Gdy jadę autem, i po np. 20km się zatrzymam...
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Czy korek na chłodnicy jest dobry?
Tylko że w zbiorniczku od chłodnicy NIE MA być płynu pod korek :P . Płyn się nagrzewa a potem rozszerza, wydaje się że jest go jakby więcej. Na zbiorniczku powinieneś mieć wyraźne wskazania minimum i maksimum. To że płyn chłodniczy robi się ciepły to normalka, przecież tak ma działać. Nagrzewać się w silniku, przepłynąć będąc gorącym i się chłodzić...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Witam. Twój dziadek może nie demontował kranika ale na pewno odkręcał w celu spuszczenia wody. Jeśli na zimę zostawimy wodę w bloku i chłodnicy pojawią się pęknięcia. Chyba że ktoś ma płyn zimowy.Co do twojego pytania oczywiście że można wykręcić kranik, blok jest połączony z chłodnicą i z łatwością uzupełnisz brakującą wodę przez korek od chłodnicy.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
płyn spuszczasz korkiem w chłodnicy wody.Jak odkręcisz na dole chlodnicy i ją opróżnisz to najpierw spłynie z nagrzewnicy która jest wyżej niż korek spustowy.System naczyń połączonych ,było w podstawówce na fizyce.
Ok a co z tym poziomem płynu do chłodnicy. Dlaczego podniósł się pod się pod sam korek?
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
przyjechałem do domu płyn jeszcze był ok. Po dwóch godzinach otwieram maskę w zbiorniczku znów za mało płynu;/ po odkręceniu korka i zrobieniu kilku kilometrów w zbiorniczku z kolei za dużo płynu: Nie wiem jaką masz chłodnicę. U mnie w megance w chłodnicy (ze względu naj jej konstrukcję - nie ma na niej odpowietrznika) zostaje zawsze pęcherz powietrza...
Jeżeli nie jest to silnik doładowany, to 6,7 litra, zgodnie z danymi technicznymi producenta. Jeżeli jest to silnik z doładowaniem, to 7,6 litra. Korek spustowy znajduje się po prawej stronie (określając stronę z pozycji siedzącego w samochodzie). Korek należy odkręcić i spuścić płyn. Można też zdjąć jeden z najniżej podłączonych do chłodnicy przewodów....
By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Nie do końca. W chłodnicy jest korek, który przy określonym ciśnieniu otwiera przepływ do zbiornika wyrównawczego. W nim panuje ciśnienie atmosferyczne, a jego przepełnienie...
2 nowe do zbiorniczka, czy do chłodnicy.
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Honda CR-V I 2.0 +LPG 1999r. Latem upalił się zawór wydechowy i była robiona kompletna regeneracja głowicy, nowe zawory, uszczelniacze, planowanie itp itd, nowy rozrząd z pompą wody i termostat, nowy korek chłodnicy. Od 2 tygodni podczas jazdy autostradowej auto się gotuje, tzn temperatura prawie na pion, z chłodnicy górny przewód gorący i korkiem wywala...
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. Po przejechaniu 20 km odkręcam korek zbiorniczka i poziom płynu podnosi się, a czasami uwalnia się ciśnienie powietrza. Chłodnica była zapchana, ponieważ nie było ogrzewania. Przepłukałem ją octem. Teraz ogrzewanie nie działa tak, jak powinno, ale działa. Ostatnio...
Sprawdz czy po wymianie termostatu nie masz zapowietrzonej chłodnicy. Na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy i sprawdz czy płyn jest pod sam korek i ewentualnie uzypełnij.
Ja pisałem o blokopompce/bloku wodnym, nie chłodnicy, chłodnica zresztą też mi się słabo podoba, ale to normalnie załatwiła by możliwość dolewania płynu. Może mamy inne doświadczenia? Po co jest ten korek w chłodnicy? Może być w najwyższym punkcie chłodnicy, jak i najniższym. Obok węża? https://whatnext.pl/test-chlodzenia-sile...
Witam mam taki problem stojąc dziś w korku temperatura wody gwałtownie podskoczyła po zjechaniu na pobocze odkręcilem korek chłodnicy i wywaliło większośc płynu po dolaniu i przejechaniu 10km ponownie odkręciłem korek i ta sama chistoria,z przelewu nic nie leci a zgniatając węże wody wyglądają na puste.Jeśli ktoś wie co to by mogło być to prosił bym...
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Zbyt twarde przewody mogą być spowodowane także uszkodzeniem korka od chłodnicy(zbiorniczka wyrównawczego). A co do uszczelki.Odkręć korek,wlej płynu chłodzący na maxa (ile się da),i na dobrze rozgrzanym silniku,robiąc "ostre przygazówki" obserwuj czy nie pojawiają się w chłodnicy(zbiorniczku)pęcherzyki powietrza.(a dokładnie spalin).
Sluchajcie auto kupione w sobotę przed wigilią i do tego czasu stało bo nie miało blach próbnych więc jeździć nim nie mogłam i jeszcze nic w nim nie sprawdzałam. Jutro jadę do mechanika żeby wszystko sprawdził. Teraz przed chwilą zeszłam ponownie do auta i patrzę a w zbiorniku nie ma płynu od chłodnicy. Więc odkręciłam korek i po chwili ten płyn się...
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
Cokolwiek to jest chyba działa prawidłowo bo wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator włącza się. Przy wymianie tego czujnika nie spuszczałem płynu tylko szybko przełożyłam czujniki i wylało się niewiele płynu. Przypuszczałem jednak że układ się zapowietrzył i czujnik nie ma kontaktu z płynem i przez to nie załącza wiatraka więc...
Ale uzupełniam płyn na zimnym zalewając w chłodnicy pod korek i jednocześnie aby w zbiorniku wyrownawczym było w połowie pomiędzy minimum a maksimum? I co dalej? Bo dziś po jeździłem na razie z 5km i znów wywala razem z powietrzem płyn z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Wszystkie przewody są ciepłem po za tym między termostatem a chłodnicą. Delikatnie odczuwam ciepło przewodu po nagrzaniu do tych 110 stopni ale tylko przy samym termostacie dalszy odcinek jest zimny tak samo jak chłodnica. Wentylator się nie włącza. Spuszczając płyn po przez korek spustowy z chłodnicy okazuje się że też jest zimny.
mobacz czy masz maz jak majonez pod korkiem wlewu oleju
To jest do układów z korkami w chłodnicy, też nie wiem jak i po co, a w tym silniku zainstaluj do zbiorniczka rurkę z wina w miejsce korka i nalej płynu. Ten Zestaw może pomóc przy japoncach, możesz pomierzyć czy korek sprawny tak sobie wymyśliłem
Korek szczelny? (W sensie zakrętka zbiorniczka płynu chlodniczego) :)
Witam . Pomóżcie mi bo na święta mam jechać a dziś zauważyłem że mi kapie i wycieka tym zaworem na rysunku co zakreśliłem płyn do chłodnicy a jak odkręcę korek to słychać jak wychodzi powietrze i przestaje kapać co robić ?:(
Zgadzam Sie z Ankuchem. Takie srodki uszczelnią dziurki tylko i wyłacznie w chłodnicy lub nagrzewnicy. Ja stosowałem rok temu w 15 letrnim fordzie preparat który zawierał minn. drobne drewniane wiórki. Pływały one potem widoczne pod korkiem wlewu płynu ale były skuteczne po 15 minutach od zastosowania pzrez ponad poł roku. Potem forda sprzedałem ale...
Dziś sprawdzając czy jest płyn do chłodnicy za lekko przykręciłem korek od wlewu. I jak się nagrzał silnik to zaczęło wyrzucać płyn z pod korka. I nie wiem czy to było przyczyną,ale wiatrak od chłodnicy się nie chciał załączyć po tym. Nie leci też ciepłe powietrze. Patrzyłem bezpieczniki. Wszystkie są ok. Jak ostygł to znów sprawdziłem płyn w chłodnicy...
Wydmuchało Ci uszczelkę z pod głowicy i podciśnienie wydmuchuje płyn chłodzący czyt. wodę. Na 100% USZCZELKA DO ROBOTY. może jeszcze przez wiosennymi pracami zdąrzysz zrobić. Pozdrawiam
proponuje sprawdzic korek zbiornika wyrownawczego pozd
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
jeśli skrzynia się rozszczelnia gdzieś w środku to może za duże ciśnienie w układzie chłodzenia? może UPG się kończy? pomijając taką możliwość to ja bym po prostu dał oddzielną chłodniczkę dla automatu i zalał obieg tym samym ATFem co i w skrzyni i dał w szereg elektryczną pompkę wody taką jak są do Webasto i wtedy nawet jak się będzie mieszać to co...
Płyn jest wypluwany przez rurkę zbiornika wyrównawczego, Po tym wpisie przypuszczam, że zbiornik wyrównawczy pracuje jako bezciśnieniowy, a przy chłodnicy jest korek do napełniania układu chłodzenia. W takiej sytuacji jak kolega opisał (pusty zbiornk), to należy odkręcić korek na chłodnicy i tam dolać płynu, a następnie do zbiornika wyrównawczego....
Diesle się długo grzeją. Natomiast jak Ci się ruszy wskazówka, zjedź na bok i pomacaj węże do chłodnicy. Jak termostat będzie przepuszczał (za wcześniej) to oba będą ciepłe... Możesz też go nagrzewać na postoju i mierzyć temperaturę płynu termometrem (na otwartym korku) , macać węże i porównywać temperaturę z wskaźnikiem na desce.
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Wąż jest cały, a w zbiorniku wzrasta ciśnienie i nie wyrzuca wężykiem od korka lecz wężykiem przychodzącym do zbiorniczka. Dodano po 5 Węże dokładnie sprawdzone i nigdzie nie ma wycieku tylko przez ten jeden z dwóch co idą do chłodnicy, a wyciek jest tylko z naczynia płynu. Tak, jakby korek nie spełniał żadnej funkcji.
Nie znam się na motorach, fajnie jakbyś wrzucił kilka fotek poglądowych jak to wygląda, ale miałem kiedyś podobny problem z agregatem na łódce. Tam było tak, że był wymiennik ciepła zamiast chłodnicy, odprowadzający ciepło do wody z jeziora. W układzie przy silniku był sprawny termostat, ale i tak się gotowało. Okazało się że ktoś "ukradł" drugi termostat,...
Korkiem spustowym z chłodnicy nie powinno wszystko wypłynąć ? Korkiem spustowy chłodnicy spuściłeś chłodnicy. Zostało ci się część jeszcze w bloku i w nagrzewnicy.
mi się wydaje jak by mi płyn wylatywał przez rurę wydechową i zastanawiam się czy to nie ma coś wspólnego z uszczelką od głowicy. umówiłem się na środę tak że będę wiedział co i jak. jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie przeczytam dzięki z góry Dodano po 3 aha jeszcze sobie przypomniałem że za każdym razem zasysa mi płyn od chłodnicy dopiero...
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Co do obiegu to też to wydedukowałem. Jak jednak wytłumaczyć fakt, że jak najpierw rano uruchomię silnik, nawet na 2-3 minuty a potem go wyłacze i włączę webasto, to działa jak należy ????? Pompa obiegowa chodzi( jest zreszta nowa Bosch- 6 miesięcy ma). Jak sie podczas pracy webasta odkęci korek od chłodnicy to płyn wypływa. - więc pompa tłoczy !!!
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
korek chłodnicy korek chłodnicy honda ubytek płynu chłodnicy
nissan qashqai obroty silnika cewka mildton ustawienia skanowania
internet mobilny internet mobilny
Czas prania w 30°C w pralce Siemens Siwamat XL 528 Silnik nie odpala po nocy, czerwona kontrolka kierownicy