Witam, potrzebuję podpowiedzi, przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego i płukania całego układu, bo w zbiorniczku jest taki syf. Nie wiem, czy jest korek spustowy w moim Peugeot 807 2.2 benzyna (at)ElektrodaBot
Z boku nie trzeba wystarczy na dole.
Spustowy korek w bloku jest i znajduje się pod kolektorem wydechowym i jak popatrzysz wzdłuż rury to tam jest śruba na klucz 14 i to jest ten korek.
Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
Witam. Chciałem zapytać ile płynu chłodniczego wchodzi do Astry II (jak w temacie) ? W którym miejscu znajdę korek spustowy płynu chłodniczego ? Z góry dziękuję.
Zobacz koło rozrusznika. W wielu fordach nie ma takowego.
W BMW X5 (e70) potrzebuje wymienić płyn chłodniczy (ma już swoje lata poza tym muszę dolać a nie wiem do końca co tam jest). Czy tam jest gdzieś korek spustowy do płynu ? Jak najlepiej go spuścić aby wszystko zleciało ?
Dolna, metalowa rura od chłodnicy nie zawalona kamienistym błotem? Obudowa termostatu normalna, nie klejona czy coś? W trakcie nagrzewania silnika ogrzewanie kabiny działa na wolnych obrotach? Cudów nie ma, jak płyn nie krąży to gdzieś jest blokada.... Dolną rurę demontowałem przy wymianie pompy wody osobiście. Nie rzuciło mi się w oczy żeby była zawalona...
Witam. Mam problem ponieważ tej zimy zamarzło mi clio pierwszy samochód kupiony w lecie myślałem że płyn to woda z jakąś domieszką przeciw zamarzaniu przy rutynowej kontroli zobaczyłem lód w zbiorniczku i zamarźnięte przewody samochód zamarzł już pewnie na samym początku mrozów i zrobił jeszcze kilkanaście kilometrów nagrzewnica dmuchała cały czas zimnym...
Zdjąć przewód przed termostatem odkręcić korek zbiorniczka i w tym miejscu /po korku/dmuchnąć sprężonym powietrzem 90% płynu zleci.
Witam. Pojawił się problem z wyciekiem płynu chłodzącego z chłodnicy. Pacjent- Astra G 8V monowtrysk. Pęknięty jest górny króciec na który nałożony jest gumowy wąż idący do bloku silnika do termostatu . Próba spawania pękniętego króćca niewiele dała. Mam zamiar wymienić chłodnicę. Czy ktoś z forumowiczow dysponuje wiedzą który zamiennik posiada tak...
panowie a jest akis korek spustowy do spuszczania płynu z tylko bloku silnika - bo przy wymianie termostatu -mimo iz z chlodnicy i całego ukł spusciłem cały plyn ok 5l jak sie wdawało - po odkreceniu termostatu z blkou wylało sie jeszcze dobre 2 litry ???
Zalej do pełna i obserwuj czy widać powietrze. Jeżeli będzie okej, wymień korek spustowy zbiorniczka wyrownawczego.
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Po wymianie oleju w robocie powinno się CLIP`em wykonać adaptację. A gdzie znajdę korek spustowy oleju w " robocie" :?:
Witam. Czy szanowne grono wie może jak spuścić stary płyn z układu wspomagania kierownicy w Astrze F 93 rok? Chciałbym wymienić całość płynu, ale nie przypuszczam, żeby producent przewidział "korek spustowy". Czy mam rację? Pozdrawiam wszystkich
Niektóre silniki wyposażone są w korek spustowy w bloku silnika.
Korkiem spustowym z chłodnicy nie powinno wszystko wypłynąć ?
Masz Lexusa NX300H (H - to Hybryd). W tych skrzyniach olej można zmienić dopiero przy powyżej 100000 km. ale nie dynamicznie. W skrzyni nie ma pompy oleju jak w skrzyniach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, gdzie obieg oleju jest wymuszony/obiegowy. Jest pompa oleju ale do smarowania elementów wykonawczych, ona nie wymusi obiegu. Jest to skrzynia eCVT....
jeśli skrzynia się rozszczelnia gdzieś w środku to może za duże ciśnienie w układzie chłodzenia? może UPG się kończy? pomijając taką możliwość to ja bym po prostu dał oddzielną chłodniczkę dla automatu i zalał obieg tym samym ATFem co i w skrzyni i dał w szereg elektryczną pompkę wody taką jak są do Webasto i wtedy nawet jak się będzie mieszać to co...
Wszystkie przewody są ciepłem po za tym między termostatem a chłodnicą. Delikatnie odczuwam ciepło przewodu po nagrzaniu do tych 110 stopni ale tylko przy samym termostacie dalszy odcinek jest zimny tak samo jak chłodnica. Wentylator się nie włącza. Spuszczając płyn po przez korek spustowy z chłodnicy okazuje się że też jest zimny.
Bo brak gwintu To też. Widziałeś kiedyś na własne oczy, jak zalewa się płyny eksploatacyjne do fabrycznie nowego silnika (w fabryce)? Człowiek tylko wkłada złącza w odpowiednie miejsca i naciska guzik, dawki płynów odmierza komputer i nie ma ryzyka "przelania", więc korek spustowy jako taki, nie jest potrzebny. Już dawno w serwisie nie pracuję i nie...
Termostatu nie sprawdzałem. Na razie zatrzymałem się na nagrzewnicy. Kidu miał rację. Przepłukałem wszystko wodą destylowaną z kwaskiem cytrynowym. Pokazał się rdzawy brud. Później zrobiłem jeszcze raz płukanie samą wodą i wlałem płynu. Na razie działa. :D Tylko mam takie jeszcze zapytanie. Jako że nie ma korka spustowego do płynu, a rura wylotowa jest...
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Według twojego opisu to prawdopodobnie masz zużyte membrany (sztywne) i zalewa się gazem. A spuszczałes kiedys korkiem spustowym gazolinę (taki brunatny płyn z parownika)
A jakie macie patenty na kraniki spustowe? Ciekną zwłaszcza na zimnym silniku, wymieniłem na nowe - trochę lepiej, ale nadal cieknie. Kraniki są różnej jakości, tych za 5 zł nie radzę kupować. Gdy jest wlany płyn niezamarzający to w ogóle można kranik pominąć i wkręcić korek M10.
Oleju przybywa, przegrzewa się, wyrzuca płyn testowy z rurki, na ciepłym silniku się pogarsza - pachnie pękniętą głowicą niestety. Jeśli pomieszało ci płyn z olejem i to w misce olejowej to kiepsko. Jeśli jest to duża ilość tego płynu w oleju to spróbuj może zostawić auto na noc a potem odkręć korek spustowy oleju i spuść trochę do jakiegoś pojemnika....
Koledzy - opiszcie mi gdzie jest 3-spust,odpowietrznik po fakt faktem - po odpowietrzeniu 80 % lepiej ale wciąż przy 80/h i w gore słychać. Aha ubyło mi około 07 l. płynu do chłodnicy - przyczyna? i opiszcie gdzie dokl. jest ten korek spustowy bo za chiny ludowy nie mogę znaleźć
No tak dwa przewody poluzowałem wejście i wyjście, poleciało trochę płynu złożyłem i działa. Pracę elektrozaworu było słychać przy przełączaniu ciepło/zimno. teraz znowu rozszczelnił się korek spustowy w chłodnicy..........
Zapewne urządzenie jest już wyczyszczone bo trochę temat zapomniany. Ale w domowych warunkach możesz dokonać sanityzacji takiego urządzenia. Najpierw odłącz je od prądu, dokładnie spuść z urządzenia całą wodę (nie tylko przez kraniki ale również przez zawór odprowadzający z tyłu urządzenia) po czym umyj dokładnie całe urządzenie.Zzerwij korek z butli...
Witam Panowie proszę was o pomoc naprawdę Może mnie ktoś chociaż nakierować co to według niego może być? Tak jak wspomniałem,zmieniałem płyn chłodniczy,zlewałem z chłodnicy korkiem spustowym.Jest tam korek spustowy+śruba kontrująca.Ja nie wiedziałem,że to trzeba kontrować i urwałem i coś strzeliło,ale nie wiedziałem co więc spuściłem,zakręciłem,zalałem...
Płyna chłodzącego wchodzi około 7,5 - 8 litrów. Wode z bloku można wypuścić odkręcając korek spustowy. Znajdziesz go pod kolektorem sącym z tyłu silnika, jest to śruba 8mm (na klucz 13 mm). Ciężko się do niego dostać i najlepiej zaopatrzyć się w klucz nasadowy z grzechotnikiem. :D Dodano po 10 http://obrazki.elektroda.net/46_12270062... zdjęcie...
Co do zimnego silnika to bym się zastanawiał. Tak. To prawda, iż na rozgrzanym silniku jest otwarty termostat i wtedy z całego układu płyn zleci, jednak tutaj są dwie szkoły. 1. Odkręca się termostat lub rozgrzewa auto i spuszcza cały płyn. 2. Na zamkniętym układzie spuszcza się tylko płyn z układu dużego. Dlatego korzysta się dysyć często z punktu...
płyn spuszczasz korkiem w chłodnicy wody.Jak odkręcisz na dole chlodnicy i ją opróżnisz to najpierw spłynie z nagrzewnicy która jest wyżej niż korek spustowy.System naczyń połączonych ,było w podstawówce na fizyce.
auto było odpowietrzane wszystkimi odpowietrznikami, raz zalałem układ i na wyłączonym silniku odkręciłem odpowietrzniki, imbus dziurkę na wężu od nagrzewnicy oraz korek spustowy chłodnicy, na zimno wszędzie wyleciał płyn, ale po uruchomieniu silnika znowu to samo z odpowietrznika na imbus cały czas leci para bez przerwy, już nawet próbowałem zapełniać...
Ogólnie to myśląc o paliwie, to myślałem o ropie. Powodem pytania jest to: Że właściwie większość płynów jest w aucie filtrowana i się tak zastanawiam dlaczego woda chłodnicza nie jest. Jednak głównym powodem tego pytania jest to, gdyż mi "syf" różnego rodzaju lata po układzie chłodzenia, który widzę w zbiorniku wyrównawczym. Oczywiście ja czyściłem...
Witam. Masełko na korku to norma w autach z małymi przebiegami i niedogrzanymi. Więc nie piszcie że woda leci do oleju. Gdyby tak było jak kolega pisz eto to co już dolał przelało by się w miejscu dolewania oleju. Jak koledzy piszą szukaj pod wykładzinami sprawdź korki spustowe może to co wpływa szybko nimi schodzi. Miałem takie toledo kiedyś - była...
Dlatego mechanik musi dobrze sprawę obadać, przeanalizować fakty, by dojść do przyczyny dymienia na biało. Jak dłuższy czas dymi, to powinno płynu ubyć. Silnik olej bierze? A może tankujesz jakiś podły ON z wodą? Sprawdź, czy jest woda w filtrze paliwa. Na dole jest korek spustowy. Pozdrawiam.
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
Nie, nie pominąłeś, no chyba że chcesz wymienić jeszcze płyn we wspomaganiu, ale ten ostatni normalnie wystarczy na całe życie samochodu. Korek w skrzyni biegów do spuszczania oleju jest oczywiście od spodu skrzyni i jest na klucz 17mm lub 22mm.Nie pomyl go z takimi śrubami o bardzo niskim łbie sześciokątnym, bo nie jest to korek tylko sworzeń widełek....
Wiesz co, może zwariowałem, ale jak kiedyś w MB zapomniałem o nagrzewnicy, zalałem wszystko nowym, a to elektrozawory zamknięte były to obydwa węże za elektro... ściągłem i do jednego podłączyłem sprężone powietrze 1 bar potem 1,5 bar, aby mi wypchał resztki co same nie spadły, a faktycznie nie spadły. Skoro układ tworzy takie ciśnienia, raczej mu to...
kupiłem tubkę silikonu Pro Seal "czarny" ufffff. Polecam wszystkim którzy mają ten problem. Posmarowałem plastikowy korek, poczekałem 10 minut, wkręciłem i nawet już był gwint przekręcony kreciło sie luźno w koło i myslałem już , że nic z tego, odczekałem, wlałem płyn i gitara!!! nawet kropli nie uronił:D dzięki za pomoc!!!
Jeśli to jest korek spustowy oleju do skrzyni biegów to ja miałem ten sam problem. Odpuściłem sobie jego odkręcanie. U mnie w dieslu Zafira A 2.0, nie ma dobrego dojścia a korek jest zapieczony. Moje rozwiązanie to pompka plastikowa do przepompowywania płynów. Przez korek wlewu można wyciągnąć prawie cały olej ze skrzyni. Z tego co pamiętam mogło zostać...
Nie wolno odkręcać odpowietrzników podczas pracy silnika. Najlepiej jeśli wymieni Pan płyn i przeczyści układ. Wcześniej jednak proszę wypuścić całkowicie płyn z układu chłodzenia. - Zdjąć korek ze zbiornika wyrównawczego, - odłączyć dolny przewód elastyczny od chłodnicy, - odkręcić korek spustowy w kadłubie silnika, - odkręcić odpowietrzniki ( w chłodnicy...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam, samochód jak w tytule ,motor 2.5 120 KM rok 2007 usterka jak w temacie, wymieniono uszczelkę głowicy, dodam że przed wymianą uszczelki po odkręceniu korka spustowego oleju z misy pierwsze popłynęła czysta woda ok 3 L a następnie olej silnikowy jak na razie woda nie zbiera się w misie oleju a płynu ubywa,silnik pracuje idealnie, nie dymi , ale...
Zastanawiam się jeszcze , gdyż chce wymienić króciec łączący pompę wody z rurka metalową, rurkę też chce wymienić na nową, jest trochę pordzewiała i korek spustowy nie sposób odkręcić. Zastanawia mnie jeszcze chłodnica ( jest dość pordzewiała i nie wiem czy spróbować uszczelnić ją czy kupić nową w zamienniku, tylko pytanie czy nowy oryginalna , która...
Witam, także zaczął bym od sprawdzenia chłodnicy oleju, po zmianie elementu zalewamy wodą z płynem płuczącym, ja po odkręceniu na dole korka spustowego- to ważne żeby ciśnienie nie rozsadziło ci układu chłodzącego! dmucham sobie do zbiorniczka wyrównawczego wg mnie pomaga to olejowi szybciej spłynąć po ściankach w chłodnicy, pompa wody nie ma znaczenia,...
Koledzy otóż posiadam auto, jak w temacie tj. BMW e36 z silniczkiem 2.0 M50b20, miałem niesprawną chłodnicę i wymieniłem na drugą. Dodam, że z powodu braku możliwości zakupienia podkładki pod śrubę spustową w bloku nie zlałem całego płynu chłodniczego, tylko tyle co z chłodnicy i tyle co wyleciało z węży. Złożyłem drugą, dolałem płynu pod korek, poczekałem...
opryskiwacz jest płukany? Pompy mają korki spustowe, żeby nic w nich nie zostało. Po opłukaniu wodą lub środkiem do czyszczenia opryskiwaczy należy wszystko wypuścić również z pompy. W pompie ma zostać olej. Niektórzy na zimę wprowadzają do opryskiwacza ekologiczny płyn niezamarzający. To w opryskiwaczach polowych trzymanych zimą w nieogrzewanych pomieszczeniach.
Potrzebna będzie specjalna końcówka do wlewania oleju przez korek spustowy. Można ją wykonać samemu. Rysunek przedstawia jak wykonać wymiany filtra i oleju. http://obrazki.elektroda.pl/7028517800_1... Pozycja 33 to uszczelka miski a pozycja 32 to magnez, który należy wyczyścić.
Jak dla mnie, to dalej się zapowietrza. To samo miałem w mojej e39. Wymienili zawory (czy tam korki spustowe na dole) na chłodnicy i było w porządku. Wymieniłem później sam wyrównawczy, bo oryginalny co tam siedział był klejony i popękany, do tego śrubki odpowietrzające i na razie problemów brak. Wskazówka temperatury zawsze była w pionie, nawet jak...
woda leci korkiem spustowym dolnym kolankiem górnym kolankiem zarówno powietrze sprężone bez problemu silnik ten sam co pajero 1 -3.0 12v 141 koni Dodano po 6 sprawdzając przewody płyn jest w układzie poniewąz luzując opaski kapało przy bloku jak i przy chłodnicy kapie wiec sam nie wiem moze wina przewodu dolnego chłodnicy który sie zapda przy większych...
Kraniki spustowe są umieszczone w najniższych punktach układu chłodzenia (bloku silnika) po to aby przy stosowaniu wody jako czynnika chłodzącego umożliwić jej spuszczenie całkowicie. Po zastosowaniu niezamarzającego płynu chłodzącego te kraniki można zaślepić nakładając np. kapturki gumowe lub nawet zastąpić je korkami czyli po prostu te kraniki usunąć.
Witam, mam problem z wodą, która mi chlupocze w progu od strony kierowcy po mocniejszym deszczu. Jak ją spuścić to już wiem (zatyczka na dole w tylnej części progu), ale niestety nie mogę dojść skąd się tam dostaje. Raz już miałem, że woda mi wyszła w środku auta za kierowcą. Polewałem wodą przednią szybę i wszystko wskazuje na to, że gdzieś z okolic...
grzał przed wymianą Wszystko zaczęło się od ubytku płynu zapaliła mi się lampka na desce to było latem Ubytek był spowodowany małym wyciekiem spod króćca gdzie są podgrzewacze płynu Kupiłem G12 i dolałem fakt że nie pokapowałem się że to był koncentrat ale dolałem go nie wiele i dolewałem sporadycznie jak ubywało płynu Przyszła zima i stwierdziłem że...
Witam, Samochód Jeep Grand Cherokee 3.0 2008 jest tam jakiś korek spustowy z bloku czy wszystko zleci kranikiem w chłodnicy? I czy później po wlaniu nowego auto samo się odpowietrzy czy są tam jakieś odpowietrzniki?
Dzięki za podpowiedź. W międzyczasie zdjąłem lewy bok i na wyjściu pompki stwierdziłem niedrożność odpływu. Dostępu do skrzydełek pompki od strony wewnętrznej nie ma i trudno stwierdzić czy jest zablokowana. Symptomatyczne w tej usterce jest to, że ostatnie mycie było O.K., a zmywarka jedynie nie odprowadziła czystej wody po płukaniu. Wnioskuję, że...
Odkamienienie kotła można wykonać samodzielnie stosując typowe dostępne na rynku odkamieniacze w proszku np. 'Krofix' czy 'Kamix'. Opis tego drugiego jest [url=http://www.e-apex.pl/odkamieniacz-k... tutaj Przebieg czynności wykonałbym tak: Po wygaszeniu kotła 1. Zamknąć obiegi grzewcze grzejnikowe za wyjątkiem obiegu wężownicy...
Generator GDA 2500i wreszcie "przyszedł", po długim oczekiwaniu (jeszcze nie odpalony, zimno jest i zresztą mam inne dużo ważniejsze problemy). Ale bardzo ładny jest :-) Mogłem zrezygnować z odbioru, ponieważ dostawca bardzo długo oczekiwał na partię maszyn od producenta, nie wiedział kiedy sfinalizuje sprawę i dał mi taką możliwość. Nie zrezygnowałem...
(...) e przy piecu mam pompkę (at)ElektrodaBot AI: Jaki typ i model nowego pieca planujesz zainstalować? Czy masz jego specyfikacje techniczne? W tej chwili niemam jeszcze pieca AI: Czy możesz opisać, jak wygląda obecny układ grzewczy, w tym rodzaj grzejników i układ rur? Uklad grzewczy otwarty niespadkowy Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam Chciałem się przywitać ponieważ jestem tu po raz pierwszy:) Jeżeli temat już się powtarza to przepraszam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem T25A, ciągnik nastoletni ale bardzo mało używany 520 motogodzin, odpala pięknie nic niepokojącego się z nim nie dzieje i chciałbym utrzymać ten stan, tu moje pytanie. Chciałem wymienić wszystkie płyny, mam...
przez korek spustowy nie da rady zostaje wiec opcja z miską (toku74) rozbiorę to jutro się przekonamy czy to takie proste jak się wydaję przepraszam za długi czas kiedy nie dawałem odp ale już dawno po tej że operacji okazało się że jak zdjąłem tą felerną miskę olejową (która jest na 12 !! śrub - ps jeśli ktoś będzie rozkręcał tą ową misę to proszę...
https://obrazki.elektroda.pl/2917149100_... Samochód po zimie przypomina sportowca, który ma za sobą ekstremalnie trudny bieg przełajowy – jest brudny, miejscami nadwyrężony, a w jego „krwiobiegu” zgromadziło się mnóstwo niechcianych produktów przemiany materii. Dlatego zawsze po zimie powinniście zatroszczyć się o swoje...
Polo 6N0 96r. Silnik ma przejechane 75tys KM, samochód jest od samego poczatku w rodzinie, na gazie od roku, parownik nowy LOVATO, regulacja miesiąc temu. Samochód przy regulacji LPG miał robioną pełną diagnostykę wszystkie czujniki są sprawne, był błąd czujnika Halla który po odpaleniu zgasł (czytałem że zawsze tak jest w VW), czujnik prędkości obrotowej,...
Troche źle wytłumaczyłem, można powiedzieć że przestrzeń za przeponą to przestrzeń w której płynie pompowana woda i gdy wyjmiemy dekielek i przeponę to mamy rewizję. Przestrzeń między dekielkiem i przeponą jest połączona z komorą do której prowadzi korek spustowy i ten korek wyżej (komora pomiędzy wirnikiem i silnikiem). To co jest w tej przeponie widać...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
korek spustowy korek spustowy skrzyni korek spustowy silnik
pompa wspomagać renault laguna znaleźć fragment tekst zafira czujnik rozrząd
proste konstrukcje lampowe audio ekspres simens
Znaczenie jednostki MA w elektronice i inżynierii Resetowanie zmywarki Amica 629 E - instrukcje