.Zaiteresowanych proszę o pomoc. Czy ktoś miał podobny problem. Mam Golfa 1,9TDI Combi Joker 1998r.90 koni. Jak przemyc układ chłdzenia.Dolano mi litr concentratu "HAVOLINE EXTELDENTE LIFE" w warsztacie i po około trzech miesiącach nie załanczał się wentylator.Wymieniłem termostat lecz płyn który wyleciał to były grudy żelatyny.Zalano nowy i zaczol...
Jak już to pęknięcie bloku/głowicy. Ilość paliwa nie ma tu nic do tego. Korek zbiorniczka był wymieniony? Swoją drogą, sprawne ATD działają bez problemów przy podwojonej mocy. Ja bym raczej strzelał, że ktoś popełnił błąd przy remoncie - ale jaki to już ciężko powiedzieć. Może głowicę podnosi i wali ciśnieniem do układu chłodzenia...
Witam. Jest to mój pierwszy post na forum. Bądźcie wyrozumiali :D Problem dotyczy Audi A4 B7 2007 z silnikiem 1.8t z oznaczeniem BFB (163km). Temperatura silnika w trakcie jazdy szybko wzrasta ponad normę, podchodzi do czerwonej skali a za chwilę opada, jak stanąłem zobaczyć, płyn w zbiorniczku był tylko trochę przygotowany, nie było żadnej pary ani...
Na zimnym silniku po rozruchu czasem słychać przez chwilę bulgotanie powietrza w układzie. W aucie gdy jest rozgrzane w trakcie pracy silnika można odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i stan płynu znajduje się w okolicy minimum. Testerem CO2 sprawdzałem i kolor płynu się nie zmienił mimo że mam wrażenie lekkiego zapachu spalin w układzie (albo...
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
Jak w temacie, w Magnumce wyrzuca płyn podczas jazdy górnym korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Nie są to duże ilości ale jednak po trasie trzeba uzupełnić ok 2 litrów płynu. Możnaby obstawiać sprężarkę ale obserwując zbiorniczek na postoju przy pracującem silniku nie widać żadnych bulbonów ani pęcherzyków powietrza. Termostaty sprawne, wymieniane na...
Witam, niedawno wymieniałem korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Dzisiaj po trasie podniosłem maskę i usłyszałem syczenie z korka od zbiorniczka. Nie zauważyłem skoku temperatury. Czy to normalne że tak się dzieje? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Witam. dzisiaj jadac jakies 40 km i po nastepnym postoju chcialem zajrzec pod maske a tam plamki pop plynie chlodnioczym najwiecej ich bylo na zbiornioczku i wkolo, plyn wyrzuca korkiem,dlaczego? samochód trzyba temperature taka sama jak kiedys, strzalka na wskazniku pokazuje połowe rozgrzanego silnika. prosze o pomoc czy to zapowietrzony uklad moze...
Więc tak, kilka dni temu zauważyłem że po przejechaniu kilku kilometrów wywala mi płyn chłodzący ze zbiorniczka, zorientowałem się dopiero po śladach po zaparkowaniu. Jako że miałem oddać samochód do mechanika bo amortyzatory miał mi robić, stał samochód kilka dni, z ciekawości przejechałem może z 5 km i po zaparkowaniu znowu zauważyłem że wywala płyn...
Witam Mam problem z moim Golfem, mianowicie chcialem dolalac plynu chlodniczego do ukladu bo w zbiorniczku go juz nie bylo. Dolalem, chcialem odpowietrzyc wiec na wlączonym silniku otworzylem korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn zaczelo wyrzucac. Bulgotało i wyrzucalo bardzo gorący plyn jak by ktoś dmuchał rurką :/ Czy to jest normalne zjawisko?...
Witam. Ostatnio przy wymianie płynu chłodniczego uszkodziłem korek zbiorniczka wyrównawczego (o taki: ). Żeby nie jeździć z uszkodzonym to zakupiłem nowy, ale troszkę inny, podobno ma pasować bez problemu: . Jest on trochę wyższy od tego starego. I stąd pytanie czy można te korki używać zamiennie, czy jednak muszę kupić taki sam jak ten stary. Gwint...
Witam serdecznie. Jestem w trakcie usuwania drobnych usterek w nowo zakupionym samochodzie. Zauważyłem, że mam rozdarty (ale jeszcze są wszystkie jego części) koreczek zatykający wlew tylnego zbiorniczka płynu do spryskiwacza. Czy ktoś wie co to za materiał i czym można go skleić?
Witam! Passat b6 2.0 TDI 140km 2006r Otóż mój problem polega na tym że mam Passata :D A tak poważnie to wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym po ostrzejszej jezdzie. Nabija ciśnienie w wężach i są twarde jak by była wywalona UPG ALE ROBILEM TEST NA MOCNO ROZGRZANYM I NIBY NIE JEST, NIE MA Co2 tak więc wymieniłem już termostat zbiorniczek korek od...
Witam, mam ostatnio wyciek płynu chłodzącego z zbiorniczka, zacząłem szukać przyczyny i wydaje mi się ,że winny jest korek. Zakupiłem korek jednak nie wiem czy czasami nie jest uszkodzony. środkowa cześć ta czarna w korku jest ruchoma. Dlatego też wymieniłem swój korek na nowy z tego powodu i w tym nowym koreku ta czarna środkowa cześć korka też jest...
Witam, posiadam mazde 6 gg 1.8 lpg. Mam taki problem, mianowicie jakiś czas temu zauważyłem wyciek płynu, a po otwarciu maski dostrzegłem że wężyk od korka chłodnicy (trzymającego cisnienie) do zbiorniczka wyrównawczego jest odpięty. Złapałem go zaciskami plastikowymi myśląc, że puścił jakiś poprzedni. Co ciekawe teraz patrząc na zdjęcia innych mazd...
Witam serdecznie, robiono umnie remont silnika UPG w Clio II i po kilku miesiącach dopiero teraz zobaczyłem przeciętą uszczelke pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego. Czy ktoś wie dlaczego tak zrobił i w jakim celu. Dziękuję Pozdrawiam
Witam wszystkich. Mam taki problem a raczej zagadkę. Jakiś czas temu miałem wyciek płynu wspomagania kierownicy przez odpowietrznik korka zbiorniczka. Wymieniłem kompletny zbiorniczek na nowy firmy maxgear , przepłukałem układ i zalałem nowym oryginalnym płynem. Miesiąc było ok aż do dziś. Znowu korek zbiorniczka był mokry od płynu. Sprawdzałem nigdzie...
Witam. Napotkałem ostatnio problem w swojej astrze. Mianowicie na dluzszym postoju płynu w zbiorniczku mi się zagotowuje oraz wycieka cały przez korek. Z jakiś miesiąc temu gdy chciałem dolać płynu po dłuższej trasie to nie mogłem odkręcić korka ponieważ odłamał się jeden z zaczepów uszczelek I zdiołem tylko tą pomarańczową nakrętkę a reszcze odkręciłem...
Cześć wszystkim! Mam problem ze swoją audiczką A mianowicie wygania płyn chłodniczy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie grzeje w środu. Próbowałem odpowietrzyć ale po odkręcaniu odpowietrznika przy wężu od nagrzewnicy nie leci wogóle płyn w czym może być problem?
Witam Czy miał ktoś problem z korkiem od zbiorniczka wyrównawczego Ja już parę razy miałem tak że jak chcę dolać płynu to odkręca mi się tylko górna część korka a część z uszczelką zostaje i konieczna jest wymiana korka na nowy Czemu się tak dzieje czy macie jakiś pomysł na odkręcenie w całości korka Pozdrawiam
Czy jest możliwość zacięcia się zaworu w korku zbiorniczka wyrównawczego?
Jeśli emulsja jest tylko na korku wlewu oleju a olej w silniku czysty to niema sie czym przejmować, komora korbowa nie jest szczelna i wytrąciła sie woda z powietrza.jeśli chodziło o korek zbiorniczka wyrównawczego to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
A pewny jesteś że z korka? Te zbiorniczki potrafią na łączeniu puszczać.
Witam. Może się nie znam, ale jakie znaczenie ma czym zalany układ? Różnice temperatury wrzenia są minimalne, a problem tkwi w wyrzucaniu wody. Problem może być w nie odpowietrzonym układzie, uszkodzonym korku zbiorniczka lub pozostałość po nie usuniętej usterce, którą usilnie próbowano usunąć. Pozdrawiam
Sprawdź o-ring w korku zbiorniczka wyrównawczego.
Sprawdź korek w zbiorniczku wyrównawczym - ma być czysty i mieć nie popękaną lub zabrudzoną uszczelkę - ewentualnie podmień do sprawdzenia.
Zrobić test Uszczelki na CO. Czy przez przypadek go nie zapowietrza. Jezeli uszczelka bedzie w 100% sprawna to będziemy myśleć Nie wiem czy taki test z rurką i płynem zmieniającym kolor, gdy są przedmuchy i montowanym w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego wystarczy? Jak tak to już go zamawiam.
Dopiero dzisiaj na odcinku ok 150km używałem trochę retarder, bo ukształtowanie terenu i puste auto nie pozwalało na więcej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, dosyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Nie używając go, jadąc np.600km, ciśnienia nie było. Czyli na początek wymontować chłodnicę retardera i sprawdzić szczelność?!
Jak odpalisz i będzie wszystko w porządku to dobrze rozgrzej ten silnik, sam wymyje ten budyń spod korka. Zobacz również, czy nie masz masełka pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego.
Korki do zbiorniczka wyrównawczego się odkręca.
Nie ma czegoś takiego, Też się zastanawiałem chwilę, czy istnieje przyrząd do testowania korków zbiorniczków wyrównawczych. A może istnieje? Kurzać, co to ludzie mają w głowach. 🤣🤣
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
Nie napisałeś, czy węże na zimnym silniku są twarde. pompa wody wyjęta jest cała i mam nadzieję, że została zamontowania ponownie. Sprawdź czy przy otwartym korku na zbiorniku wyrównawczym (nie znam tego silnika i myślę, że na chłodnicy takiego korka nie ma), po odpaleniu zimnego silnika, poziom płynu od razu idzie do góry. Jeszcze nie została założona...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Witam mam problem z Oplem Movano. Po włączeniu silnika na zimnym w zbiorniczku wyrównawczyn na moment pojawia się efekt bulgotania(bąbelkuje) i po chwili jest ok. Po rozgrzaniu silnika i po tym jak wentylator się załączy aby schłodzić czynnik znów pojazwia się bąbelkowanie aż wyrzuca czynnik chłodniczy przez otwór na korek Master ma silnik 2,5 DCI....
Który rok auta, jaki silnik? Odpal auto poluzuj kolek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się dzieje. Przelewa płyn do zbiorniczka? Pompę wody pisałeś, że wymieniałeś, ale tam jest plastikowy wirnik, który lubił się ukręcić. Jak masz możliwość do podmień korek.
miałem coś podobnego i nie była to dobra informacja bo padł cały silnik ale nie panikuj najpierw sprawdź czy masz szczelne węże do nagrzewnicy tylnej strefy lubią przerdzewieć i jak zejdzie trochę płynu układ się zapowietrza gotuje nie daje ciepła i może też wywalać płyn ja bym zaczął od tego problemu na początek potem sprawdź termostat też może być...
Witam, Problem polega na zwiekszonym ciśnieniu w zbiorniczku wyrównawczym, Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu do około 60 stopni na odkręconym korku widać jak podnosi się poziom i zaczyna się wylewać płyn. problem zaczął się podczas gdy kierowca zgłosił że auto dostało wysokiej temperatury i z rurki od korka odpowietrzającego wylatywał...
Witam,mam taki problem wczoraj gdy wysiadłem z auta zauważyłem wyciek jakiegoś płynu, otworzyłem maskę i okazało się, że wyciek wydobywa się ze zbiorniczka wyrównawczego.Przy górnej części zbiorniczka wyrównawczego znajduje się małe wycięcie i z tego właśnie miejsca wylatywał owy płyn(wcięcie jest po to aby pewnie nie zgubić korka,tak sądzę).Kiedyś...
Zrób test testerem do wykrywania dwutlenku węgla w układzie chłodniczym .Podmienił bym jeszcze korek od zbiorniczka płynu chłodniczego ,ale stawiam na uszczelkę pod głowicą .
To zależy w jakim aucie ,są auta które mają "otwarty" zbiorniczek wyrównawczy i zamknięty (szczelność korka w zbiorniczku bo go nie ma na chłodnicy) np Audi WV ,w tych autach występuje podobny objaw ale jako nadciśnienie po wyłączeniu silnika ,ale po całkowitym ostygnięciu może występować objaw podciśnienia (z powodu rozszerzalności płynu)
Zrób przyrządem próbę na zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym i dopiero w razie konieczności pomyśl o wymianie uszczelki. Czy nagrzewnica została właściwie odpowietrzona, bo brak grzania zależy m.in. od ilości płynu w układzie. Korek w zbiorniczku wyrównawczym musi być sprawny, jeśli masz zastrzeżenia do jego szczelności, to na próbę podmień...
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest nowy bo był niedawno wymieniany, wentylator działa prawidłowo, rozrząd razem z pompą oryginalne Reno był wymieniany w serwisie a zrobiłem już 15 tys po wymianie dodatkowo była również robiona regeneracja wtrysków i wymiana zaworu ciśnienia-stukowego ... Auto ma przejechane 152 tys od nowości a był kupowany w salonie...
Witam Wszystkich ... Jestem nowy na tym forum i akurat trafiłem na temat który mnie bardzo interesuje - (at)Drag mam ten sam problem co Ty z tym, że kupiłem SC 900 i nie zauważyłem tego, dopiero po jakimś czasie wyszło, nam zapowietrzony jeden wężyk z reflektora i jeden mi się rusza a drugi ni chu chu ... Czytałem gdzieś, że instalacja ta jest wypełniona...
Witam. Co moze byc i gdzie szukac przyczyny?Na panelu kontrolnym swieci lampka brak plynu w zbiorniczku spryskiwacza przednich szyb,napewno jest to maly problem ale denerwuje ta swiecaca lampka.W zbiorniczku jest prawie plynu pod korek,lampka zapalila sie w czasie jazdy po wybojach.
Witam. Układ prawdopodobnie zapowietrzał się dlatego że zapychał się korek od zbiorniczka ( i zapowietrzał się dość ostro) teraz nie dokręciłem korka na "chama" tylko tam do lekkiego oporu i zobaczymy jak będzie.
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
A może po prostu zalewasz za duzo plynu do zbiorniczka? Tam tez powinien byc zaznaczony zakres minimum i maximum. Musisz pamietac o tym, ze plyn troche zwieksza swoja objetosc po rozgrzaniu. Rownoczesnie przy szczelnym ukladzie wytwarza sie lekkie cisnienie ktore kontoluje korek. Skoro temperatura jest ok, to zaczalbym od sprawdzenie wlasnie korka....
Kolego calebzzz , gdybyś zadał sobie trochę trudu i poczytał na ten temat w tym dziale lub dla początkujących, to poczyniłbyś więcej obserwacji zachowania się układu i podzieliłbyś się nimi zadając pytanie. Nikt nie jest jasnowidzem. Na podstawie tych skąpych informacji można tylko gdybać. Z wpisu: przyczyna wylewania płynu korkiem ze zbiornika na chłodnicy...
Zrób nim paręnaście km aż do osiągnięcia temperatury roboczej a potem się zatrzymaj, pozostaw silnik na biegu jałowym, podnieś maskę i obserwuj węże przy silniku oraz korek zbiorniczka wyrównawczego - gdzieś zauważysz wyciek. Jeśli masz skrzynię automatyczną to obserwuj również chłodnicę EGR z tyłu silnika.
Zgadza się, podczas studiowania książki Sam Naprawiam zauważyłem że ten zbiorniczek jest właśnie od wersji 2.0 diesel (wygląd dokładnie taki sam jak na schemacie). Więc zbiorniczek ma 2 wężyki i jeden wylot z doły, jeden do chłodnicy (najbliżej korka, drugi jako zawór bezpieczeństwa i ostatni na dole zaślepić). Tyle ze ten schemat od kristalk wskazuje...
Panowie pomocy. Niewiem juz co myśleć na ten temat. Auto Laguna 2.2 D silnik g8t 706 moc 83 KM, rok prod. 1996 A więc od początku. Auto rano odpałało, ale silnik przez ok 1min bardzo nie równo pracował plus do tego przy odpalaniu biały dym (chmura) z rury wydechowej. Zaprowadziłem do mechanika, zdiagnozowal zgodnie z moim przypuszczeniem uszczelke pod...
Witam. Niedawno kupiłem KIA Soul 2009 r. 1.6 cvvt. Zauważyłem majonez pod korkiem oleju. Czytałem, że to normalne porą jesienno - zimową. Na bagnecie nie widzę szlamu tak samo pod korkiem płynu chłodniczego czysto i w zbiorniczku wyrównawczym też nic nie ma. Płyn chłodniczy wydaje mi się, że minimalnie ubywa. Mechanik mówi, że jeśli była by to UPG to...
Dzień dobry złożyłem sobie taki układ CO, mam około 35 litrów glikolu obecnie stosuje zbiorniczek wyrównawczy, około 1l. Z obliczeń wynika że jest za mały, jeżeli zbiorniczek jest zamknięty po uruchomieniu pieca poziom podnosi się do zaznaczonej kreski wszystko jest dobrze i działa. Najpierw zamontowałem później znalazłem wzór na dobranie jeżeli nie...
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Obudowa miała złamane uszy mocujące termostat główny. Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi...
Witam . Iveco Daily 3.0 HPI 2008r. Mam problem z wyrzucaniem płynu korkiem. Nie są to duże ilości, ale po tygodniu jazdy muszę dolewać około 2litry.. Z moich obserwacji wynika, że na postoju przy uruchomionym silniku zawsze jest mała plamka pod wężykiem odprowadzającym z korka. Temperatura cieczy w normie, żadnych gwałtownych zjawisk tupu gotowanie,...
Witam, może ktoś pomoże co może byc przyczyną:Samochód ROVER 420 benzyna.Uszkodzenie polega na tym iż podczas postoju,lub wolnej jazdy wskazówka temperatury podchodzi prawie na czerwone pole, po czym włącza się wiatrak i temperatura i wskazówka temperatury wraca na swoje właściwe połozenie.Dodatkowo kiepsko działa ogrzewanie, ale nie wiem czy jedno...
Właśnie chodzi o to, że płynu ubywa. Raz w miesiącu dolewam ok. 0,5 litra płynu. Jak wyjmę bagnet to kolor oleju jest taki sam i nie zmienia się. W zbiorniczku wyrównawczym też nie ma śladów oleju. Nie ma problemu z chłodzeniem silnika, temperatura utrzymuje się na jednakowym poziomie. Może płyn wyparowuje przez korek na zbiorniczku wyrównawczym? Jak...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
pałkarz pewnie sobie poradziłeś już ale odpowiem płyn ci nie wycieknie gdy spuścisz go przez kranik na dole chłodnicy po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego. zbiornik zdemontujesz 1. ściąg złącze elektryczne -wyciąg wtyk 2. ściąg 2 gumowe węże (przelewowy i zasilający) 3. odkręć zbiornik od uchwytów (2 śruby) wkręty z łbem s-10 ale na łbach są...
A więc mam taki problem z BMW 525TDS E39 1998r. Wczoraj wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Dolałem go i okazało sie że termostat nie puszczał płynu(dolny wąż był cały czas zimny) więc go wymieniłem (termostat). Po wymianie jak wiadomo są problemy z odpowietrzaniem ( zalać zimny silnik itp.) Powtarzałem tą czynność kilka razy i dalej to samo. Temperatura...
jeżeli zajrzeć na zimnym silniku to z 2 mm na powierzchni a na rozgrzanym to widać tylko osad na ściankach i niewieka ilość pod korkiem.
Ok wiec po kolei, autko miało niby zmienianą uszczelke pod głowica ale to nie jest pewno nie wiem czy w ogole jesli mialo to czy bylo wykonane planowanie i tak dalej, natomiast autko mialo w silniku olej syntetyczny 5 w 40, i 2 dni temu natychmiast zmieniłem ten olej razem z filtrem na 15 w do mineralny, bede obserwował wode w zbiorniczku wyrównawczym...
Zacznij od korka w zbiorniczku koszt 15 zl a to jest układ ciśnieniowy i może właśnie korek przepuszcza
Krótka piłka jeśli to masło jest żółtawego koloru a płynu ubywa a w dodatku w zbiorniczku wyrównawczym powstaja bąble to tylko uszczelka... jest przepalona pomiedzy kanałami
Witam, Objaw: maź pod korkiem wlewu oleju i bagnecie. Oleju nie ubywa, płynu w zbiorniczku wyrównawczym też. Założona instalacja gazowa. Od początku posiadania samochodu tzn. rok przejechane 25tyś. km. Silnik zazwyczaj jest dogrzany, chociaż wskazania na desce rozdzielczej rzadko kiedy utrzymują się w okolicach 90°C. Czy to już uszczelka pod głowicą...
witam mam takie pytanie dzis odkrecając korek od oleju zauwazylem biale mazidlo (typowe objawy uszczelki spod głowicy) ale plyn chlodniczy nie ucieka i jest czysty silnik jest suchy i wyciagnajac bagnet od oleju to olej jest czysty co to moze byc czy nalezy sie tym martwic? dodam ze silnik sie nie przegrzewa i moc samochodu jest wlasciwa.
jeśli na korku od oleju robi sie masło, a w zbiorniczku od płunu pływają oczka (jak w rosole) to mamy 2 możliwości: -Uszczelka pod głowicą -Pęknięty blok i płaszcz wody dostaje się do cylindra.
witam mialem awarie zmywarki ,wyczysciłem wszystkie rurki ale nie jestem pewien jak połaczyc te małe dochodzace do małego zbiorniczka, są trzy ale nie wiem jak były podłączone dwie które idą na dółdo zbiornika z solą,pozatym wybija mi korki,niechce uszkodzić nic a nie mogę znalezć schematu połączenia , pozdrawiam.
Problem dotyczy wycieku płynu chłodniczego z matiza . Zaczęło się od tego ze wyciekał lekko płyn więc uszczelniłem korek .Było dobrze do czasu . Potem przestał mi grzać więc wymieniałem Termostat. Wymieniłem potem zbiornik wyrównawczy bo stwierdziłem ze gwint był zjechany ;p .A teraz wycieka mi płyn bo robi się takie ciśnienie ze płyn podchodzi pod...
Trzeba na początek kilka spraw wyjaśnić. Jeśli przyczyna wyrzucenia było zagotowanie cieczy chłodzącej to trzeba szukać usterki w termostacie, ewentualnie w drożności chłodnicy. Jeśli wywala sobie ot tak na zimnym silniku to może być korek uszkodzony znaczy jego uszczelnienie, a w końcu przyczyną może być niestety uszczelka pod głowicą, sprawdź jak...
a czy da sie to tak sprawdzic?? nie wiedzialem. Dzis wymienilem olej, zeby dokladnie zobaczyc ten stary i wiecie co tam bylo?! olej ten wyglada jak taki muł z bagna!! masakra pierwszy raz sie spotkalem z takim czyms... to chyba jednak bedzie ta uszczelka pod glowica...tylko, ze auto nie dymi i płyn chlodniczy ze zbiorniczka raczej nie wycieka. czy jak...
Termostat można przecież łatwo sprawdzić. Odpalić zimny silnik i dać mu pochodzić, jeżeli temp na zegarach podniesie się do prawie 100 a wąż będzie letni albo zimny to termostat nie puszcza i cały czas płyn krąży w małym obiegu. Fajnie by było jak by autor tematu napisał jaki ma silnik w tej Corsie. Korek można wykluczyć jeżeli na odkręconym korku po...
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
Witam! Mam problem z T5 2.5 TDI pokazał się olej w zbiorniczku. Na początek sprawdzona chłodniczka oleju jest OK. Następnie wymieniona pompa wody na nową, po tej wymianie raz przepłukałem układ wodą z ludwikiem, niby trochę lepiej ale jeszcze pojawiły się plamki oleju , przepłukałem jeszcze raz niestety dalej pojawiają się po rozgrzaniu plamki oleju....
W zbiorniczku uzupełniającym płyn w normie żadnych spalin, żadnych bąbelków. Dodam, że autem nie da się jeździć od razu gaśnie, na luzie zapali chwile pochodzi jakby na jednym garze i gaśnie.
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Jak wyżej w ibizie z 01r jest dziura w korku zbiornika wyrównawczgo, płynu nie ubywa ale czy ma to wpływ na moc auta ?(wydaje mi się słabe). Porównania nie mam bo z tą dziurą kupiłem...
Witam. Czy to jest właściwe aby na spodzie korka wlewu oleju w polonezie caro plus 1.6 zbierał się oleisty osad w kolorze ...kawa z mlekiem ? Nadmieniam, że rok temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą silnika. Niepokoi mnie fakt, że dwa miesiące temu ubyła mi znaczna ilość płynu borygo w zbiorniczku. Załączam fotografię.
Tylko problem w odpowietrzeniu. Te silniki są toporne na powyższe. Napełnienie układu podciśnieniowo eliminuje problem. ps :Przy odkręconym korku zawsze wywali płyn.
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Tak w gwoli scisłości teraz podchodze do autka , niejeżdżone od piątku i po odkręceniu korka słychać sssyk.. Najnormalniejsze, układ szczelny, jak ci wzrośnie ponad 1 Bar to korek się otworzy i wypuści nadmiar. To że temperatura skacze to wina termostatu.
Witam! Panowie mam takie pytanko w mojej Kiance 2,9 CRDi ten sam objaw olej pod korkiem i w zbiorniczku wyrównawczym. Czy podnosiło wam się ciśnienie na wężach bo u mnie tak i oleju jest dużo po przejechaniu powiedzmy 20km po korkiem uzbiera się oleju i wypłynie on na wierzch. Wiem że ciśnienie oleju jest wyższe niż wody, więc jak radzicie zacząć od...
A olej czysty czy jest masło pod korkiem wlewu oleju ?
Witam Wymieniłem trzy przewody ,przestało ubywac płynu,jeździłem kilka dni szybko, przyspieszałem,nic sie nie dzieje. 1.Przewód. 2.Wymienione przewody. 3.Wymieniony zbiorniczek i korek. 4.Przy okazji. 5.Przy okazji. 6.Przy okazji.
Objawy pod odkręceniu korka od zbiorniczka jak najbardziej normalne przy odkręcaniu na rozgrzanym silniku. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jakie odcinki przejeżdżasz tym autem?
Witam, mam problem następujący: mam Astre II 1.7 td 68 km i przy rozgrzaniu do około już 85-90 stopni zaczyna gwizdać ze zbiorniczka wyrównawczego. Dodam, że korek zmieniałem i jest to samo. Pomoże ktoś...
Zacznij od sprawdzenia lub wymiany korka .
Uszczelka - o'ring korka zbiorniczka wyrównawaczego się podwinął.
Pod kątem uszkodzonej uszczelki możesz jeszcze sprawdzić czy płyn chłodniczy nie śmierdzi spalinami lub czy w zbiorniczku nie widać pęcherzyków powietrza na pracującym silniku
Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12...
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
korek przelewowy Że co jest?? No nie wiem jak to nazwać bo już zapomniałem,ale chodzi mi o ten korek ze sprężyną i gumką
Wiem po co jest korek, ale korek jest zmieniony i nic.
Witam mam problem z citroenem xsara 1.6 mianowicie wyrzuca mi płyn z zbiorniczka wyrównawczego i bardzo się grzeje powyżej 100 , odpowietrzyć się go nie da bo wylewa się płyn z zbiorniczka , chłodnica u góry ciepła a na dole zimna , nie lecą bąbelki z zbiorniczka ani nie ma (tzw. masła) na korku .
Nagły wzrost temperatury silnika spowodowany może być np.zacięciem termostatu lub uszkodzeniem uszczelki pod głowicą/przedostają się spaliny do układu chłodzenia i będzie wysokie ciśnienie w układzie. Sprawdzić to można na zimnym silniku po zdjęciu korka ze zbiorniczka płynu uruchomić samochód i obserwować poziom płynu jeżeli będzie się ulewać to uszczelka...
Ciśnienia jeszcze nie mierzyłem, bo nie mam korka z przyłączem, a jak się je mierzy - na ciepłym silniku na wolnych obrotach, czy na wyższych? Czy odłaczenie powietrza od osuszacza napewno nic nie daje? przecież wtedy nie wytwarza się ciśnienie chyba, więc i przedmuchu nie powinno być - dobrze myślę? Termostaty sprawdziłem w gorącej wodzie - otwierają...
Możesz mieć jeszcze uszkodzony korek. A jak odkręcisz na gorącym, to normalne, że płyn wysadza.
Ale jak pomierzyć? Patrzyłem kontrolką gdy zmywarka była na leżąco to wszędzie praktycznie był prąd. A gdy stawiam zmywarke pionowo gdzieś dociera woda która wciąż jest w przewodach i zbiorniczkach i tworzy się zwarcie.