Wszystko ok. Autor tematu napisał że auto po wykasowaniu błędów odpaliło, pojeździło 1 dzień i znowu był problem. Opisana lista błędów po jednym dniu jazdy raczej trochę za długa szczególnie że ich wystąpienie jest raczej związane z problemem elektrycznym. Układ paliwowy łatwo sprawdzić przy pomocy kompa. Ciśnienie po stronie zasilania, ciśnienie na...
Witam. Czy moze mi ktoś pomoc w interpretacji korekcji wtrysków. Samochod ciezko odpala na zimnym. Jak cieply odpala bez problemu. Swiece zarowe oraz sterownik swiec okej. Szczelnosc ukladu paliwowe rowniez ok. Daczego wartosc wtrysku 2 jest taka wysoka a wartosc wtrysku 4 wynosi 0
Obydwa zbiorniki paliwa mają czujnik poziomu.Obydwa czujniki wysyłają sygnał o poziomie paliwa w zbiornikach do pompy wyrównującej.Są dwa zbiorniki: główny i dodatkowy.Pompka jest przy zbiorniku dodatkowym , ale przetłacza tylko paliwo z tego dodatkowego do głównego. Układ elektroniczny w pompce porównuje sygnały z obydwu czujników poziomu. Pierwszy...
Scania VCI II, tym najlepiej. Co to za delphi? ds150e? z którą wersją oprogramowania? i czy to oprogramowanie to delphi czy może autocom? Tak jak pisałem wczesniej błędy jako błędy mogą się tak szybko nie pokazać, co masz w parametrach o ile się nie mylę ciśnienia powinny być, czy korekcja wtrysków
Witam wreszcie wolna chwila , sprawa dymienia chyba się wyjaśni , otóż okazało się że turbina która poprzedniemu właścicielowi nie sprawiała problemu , po remoncie silnika zaczęła puszczać olej = wzrost ciśnienia w układzie smarowania i wyrzuca do układu wydechowego . Wybierając model auta z 2005r wtryski dały się zakodować bez problemu , korekcje wtrysków...
w 90 % pomaga , a na 2 moze kompresje pompowac w kanał paliwowy
Pomiar cisnienia pakiwa to tak na początek,pomiar podcianienia w kolektorze saacym aby wykluczyć nieszczelnosc w dolocie,zdarzaly sie padniete zawory regulacji na listwie paliwowej i auto doatawalo za malo paliwa
Alternatywą do Prinsa jest Omegas Landi Renzo. 2 reduktory IG1 i listwy MED +odpowiednie, dedykowane oprogramowanie. Przy tym silniku nie wydajność paliwowa systemu jest problemem, a kompensacja temperaturowa reduktorów. Gdy następuje flow, przyśpieszamy i utrzymujemy wysokie obroty przy dużej prędkości, następuje zarwanie (dokładnie zarwanie!) temperatury,...
Jackpotek, z nowym firmware wychodzi mi większe spalanie, zobacz: Trzy ostatnie tankowania LPG z nowym firmware. Odczuwalnie natomiast nie ma już osłabienia przy wyższych obrotach. Co proponujesz? Ja bym celował zejść do około 16-17 litrów LPG, benzyna wychodziła na poziomie 14 litrów. Jak doliczę jeszcze około 2 litry Pb (rozgrzewanie) to wychodzi...
Na "szczęście" regenerowane były tylko 3 wtryski. Jak padł któryś z tych 3 to raczej wina kiepskiej regeneracji, a jak ten nieregenerowany to to trzeba dodatkowo sprawdzić pod kątem zanieczyszczeń w układzie paliwowym. Próba przelewowa i sprawdzenie korekcji paliwowych powinny coś podpowiedzieć.
nie jest tajemnicą ze KME ma skopaną korekcje mieszkanki paliwowej względem temperatury gazu (lub jej brak/), przy wrażliwym ecu silnika konieczna jest regulacje przynajmniej 2 razy w roku i żaden super gazownik nic nie pomoże że tak jest :) podobno w wersji sterownika 1.6 ma to być poprawione.
odczytaj korekcje paliwowe
Widzę że kolega ma bardzo dużą wiedzę, niestety jak dla mnie niewiele ma ona wspólnego z rzeczywistością, montuje od dłuższego czasu instalacje gazowe w niemczech, głównie Prins, KME, do tego zajmuje się także mechaniką i co jakiś czas trafiają do mnie auta z syndromem pogazowym, i właśnie (może to czysty przypadek) większość z nich była z instalacjami...
Witam czy jest ktoś chętny ze Szczecina ustawić mapy gazu w moim samochodzie oczywiście odpłatnie, jestem w posiadaniu interfejsu do gazu i programu ale chyba niepełnego bo nie moge wykonać autokalibracji. Mogę też zczytywać błędy ze sterownika benzyny w tym pojeździe. Po resecie komputera benzyny na gazie jest ładna moc, ale gdy pojeżdżę trochę na...
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Jak wcześniej napisałem: 1. DTC1614 powoduje brak rozruchu! 2.P1614 jest sporadycznym błędem,czyli po ponownym włączeniu zapłonu nie występuje i rozruch jest już możliwy 3.prawdopodobną przyczyną twoich kłopotów jest instalacja gazowa,dlatego też ,jeszcze raz sugeruję kontrolę parametrów pracy silnika a wszczególności korekcji mieszanki paliwowej. PS....
Sprawdzić korekcję paliwową na zimnym silniku
Problem z firmowym Caddym, rocznik 2006, silnik 1,9 TDI PD, symbol BLS. Przebieg rzekomo coś ok. 300 000 ale kto wie który raz. Jeździł normalnie, ale któregoś dnia stracił moc, zaczął pracować nierówno pod obciązeniem, na nie wszystkie cylindry. Strasznie kopci na niebieskobiało i czuć zapach niespalonego paliwa. W czasie jazdy podczas rozpędzania...
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić: Z1S2: TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D TID...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
... ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń. Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną: Liczba błędów: P0420 System paliwowy 1: CL, używa HO2S System...
Wtryski nie są w złym stanie. Pod tym Duże korekcje na minusie oznaczają iż dany cylinder jest mocniejszy od innych i komputer samochodu stara się podawać jak najmniej paliwa. Idealne korekcje oscylują około 0. Natomiast jeśli przekraczają +-2.8mg, powinniśmy zająć się problemem od strony mechanicznej, czyli sprawdzenie wydajności układu paliwowego,...
Zarejstrowana wartość cisnienia przes filtrem 4.6 bar Wartość zadanego cisnienia paliwa listwa paliwową 500 bar na 1500 obrotów 1200 prawie A wartość rzeczywista też około 500 przy 1500 obrotów około 1200bar Man tgx blad 3779 pod gorke wyrzuca i slabnie Kontroler zaworu wysjciowego cisnienia w listwie 2.80 %)przy 1500 obrotów okolo 7.70% Rozpoczescie...
Witam wszystkich serdecznie. Niestety muszę powrócić do swojego problemu który znów powrócił. Opiszę wszystko od początku, może komuś przyjdzie jakiś pomysł do głowy. Po regeneracji wtryskiwaczy wszystko działało super, silnik palił na dotyk chociaż bałem sie czy pompa sie przebije. Niestety po niedługim czasie pojawił się problem z odpalaniem po dłuższym...
Dopiero przy E85 jest możliwe zwiększenie mocy, chyba we Volvo uzyskano 20% przyrostu mocy, w innych silnikach odnotowuje się około 5% przyrostu. Tylko jak już przy E85 jesteśmy, to te paliwo niesie ze sobą wiele problemów technicznych. Pierwszym i podstawowym jest problem przy uruchomieniu silnika już w temperaturze kilkunastu stopni Celsiusza, niektóre...
Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował on na rynku w 1997 roku i był przełomowy pod kątem możliwości...
Witam, kupiłem samochód z uszkodzonym ukł. paliwowym(opiłki pompy).. Ogólnie łapał błąd słabego ciśnienia na szynie, ciężko palił. Po wymianie wszystkiego w ukł. paliwowym od zbiornika, pompka w baku, przewody, pompka wstępna, pompa wysokiego ciśnienia, szyna z regulatorem i czujnikiem po wtryskiwacze. Samochód ma ciśnienie i korekcje książkowe.. No...
zgadując co jest powodem stawiam na kiepsko nawiercony kolektor i długie wężyki.sprawdz co jest pod maską (foto) bo na pewno nie AT 07. z foto trzeba troszkę poczekać, musze sie dostać do tego ustrojstwa. manio123 co do ustawień to robił wszystko gazownik (partacz). od początku wmawia mi że to wina auta, jak nie kable wysokiego napięcia to teraz zasyfiony...
Coś było robione przed wystąpieniem usterki ? Układ paliwowy sprawdzony ? POdgląd w 13 grupę robiłeś ? korekcje są wg minimalne wahają się między 0,14 a 0,26 Co jeszcze mam sprawdzić w układzie paliwowym? Wymieniony tylko filtr ale bez zmian. Dodano po 6 Gdyby oszukiwał Ci czujnik ciśnienia - zaniżał - to auto by jeździło. Pokaż jakie wartości pokazuje...
(-) Po przeprowadzeniu pomiarow Lexia : na zimnym silniku wartosc zadana wydatku wtryskiwanego: ok.10mm/raz-silnik pracuje równo. Po rozgrzaniu wartosc ta spada do 5-6mm/raz-silnik wpada wtedy w delikatne rytmiczne "bujanie".Po właczeniu odbiornikow pradu lub klimatyzacji silnik ma obciazenie i wartosc ta wraca znow do ok 10mm/raz-silnik znow pracuje...
Wtryskiwacze regenerowane potrafią napsuć zdrowia... Jeśli to faktycznie wina wtryskiwaczy to je wymień na nowe. Sprawdź układ paliwowy czy gdzieś przypadkiem lekko nie podciąga powietrza. A jak z czystością układu paliwowego? Nie widać nigdzie opiłków? Duże korekcje mogą być spowodowane nie tylko przez wadliwie działające wtryskiwacze.
Na pewno objawy to nie immobilizer :-) Trzeba jechać do mechanika, który będzie w stanie zdiagnozować co jest przyczyną, bo takie objawy mogą powodować: 1. Uszkodzone elementy układu zapłonowego. 2. Niesprawny dolot (w tym nieszczelność, również na korku lub bagnecie oleju, niesprawny któryś z czujników - przepustnicy np). 3. Niesprawność układu paliwowego...
Zajrzyj do filtra paliwa -dużo się dowiesz. Zrób test z podaniem paliwa z butelki i się wszystkiego dowiesz. Odpowietrz układ paliwowy. Sprawdź czy pompa Vakum nie cieknie. Na tych wtryskach pół europy jeszcze przejedziesz -no i jedna zasada auto w czasie pomiarów musi mieć 90 stopni temperatury obowiązkowo. Dodano po 4 Jak widzisz duże korekcje - temu...
Witam, Otóż problem jest z samochodem peugeot partner 1.9D 2004 r. Auto na zimnym odpala normalnie ale po chwili gaśnie, aby w końcu zaczął normalnie pracować to trzeba go tak odpalić kilka razy lub dodać "gazu" przy odpalaniu i wtedy normalnie chodzi. Każde kolejne odpalenie jest "od tyku", samochód na ciepłym, lub po postoju do kilku godzin odpala...
Pompa załanczana przez sterownik silnika poprzez podanie masy na przekaźnik pompy. Wydajność determinuje konstrukcja pompy. Ciśnienie paliwa jest regulowane przez regulator ciśnienia zamontowany na końcówce szyny paliwowej wtryskiwaczy. Regulator posiada korekcję podciśnieniową. Ilość paliwa dostarczanego do spalania jest regulowana czasem otwarcia...
Witam Dostałem problem jak w temacie, wyraźny spadek mocy, obroty na biegu jałowym bez problemu, przy daniu gazu razem z początkiem pracy turba wywala check i błąd pompy paliwa (niestety ogólny). -korekcja dawki na wtryskach w normie -ciśnienie doładowania w porządku -szczelny układ paliwowy i dolotowy -sprawny zawór egr generalnie parametry pracy w...
w zaawansowanych opcjach silnika krokowego....., bo domyślam się że w każdym aucie ma być to samo w tej zakładce Nie, nie to samo. W kazdym aucie może być całkiem inaczej w tej zakładce. Dodano po 13 Zastanawia mnie jeszcze opcja: Czas nakładania faz BENZYNA/GAZ - czy moje 0,7 jest ok??? i co ta za funkcja styl jazdy ...... ekonomiczna...... normalna...
Zbieżność jest dobra, ciśnienie w kołach również, oleje wszystkie powymieniane na nowe, jedynie ten poziom oleju w retarderze... nie jestem za niego pewien, dzisiaj od razu go sprawdzę. Na rolki wybiorę się w przyszłym tygodniu. Samochód naprawdę bardzo ciężko jeździ, nawet samym ciągnikiem, bardzo ociężale. Jeździłem dużo scanią v8 czy MB SK 1844 te...
Witam, Do tej pory samochod odpalal bez zadnych problemow - nawet w najwieksze mrozy. W poniedzialek odpalilem samochod , po chwili silnik jakby lekko sie trzasl przez pare sekund ale potem to ustalo (zauwazylem podobny objaw juz dzien-dwa wczesniej). W czasie jazdy lekko szarpal przy dodawaniu gazu, potem sie nagle ozywial itp jednak po przejechaniu...
JAK ZACHOWUJE SIE cisnienie podczas rozruchu na rampie i chwile po? sprawdz przelewy, filtr paliwa, swiece zarowe i ich zasilanie przekaznik swiec synchronizacje, wiazke pod przednią lewą lampą czujnik wałka i wału (odległości) przekażnik sterownika T09/R10 cisnienie pompy w baku zaworek paliwowy na powrocie korekcje wtryskiwaczy i wczytanie odchyłek...
JAK ZACHOWUJE SIE cisnienie podczas rozruchu na rampie i chwile po? sprawdz przelewy, filtr paliwa, swiece zarowe i ich zasilanie przekaznik swiec synchronizacje, wiazke pod przednią lewą lampą czujnik wałka i wału (odległości) przekażnik sterownika T09/R10 cisnienie pompy w baku zaworek paliwowy na powrocie korekcje wtryskiwaczy i wczytanie odchyłek...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Witam, Problem jest następujący: stała prędkość, silnik nieważne ciepły czy zimny, przy obrotach rzędu 2-2,5 tys., czuć delikatne, równomierne szarpanie. Ledwo wyczuwalne, ale powoduje u mnie wyrzut adrenaliny i radość jazdy szlag trafia. -EGR zaślepiony, -klapa gasząca otwarta na stałe, -poduszki silnika nowe, -filtr paliwa i powietrza wymienione,...
Pojawił się błąd jak w temacie. Po wykasowaniu, pojawia się ponownie. Silnik ciężko uruchomić, zwłaszcza jak jest zimny. Dodatkowo pracuje bardzo głośno. Z tego co ustaliłem, to ten błąd oznacza problem z korekcją dawki paliwa. Jak to jest fizycznie realizowane? Czy steruje tym element u dołu pompy wtryskowej? Nie widzę innych elementów elektrycznych...
1.Zaworek paliwa, zamykany przez wyporność pływaka. 2.Rurka przyśpieszacza. 3.Główna dysza paliwowa, składająca się z samej dyszy oraz rurki z otworkami (nie pamiętam fachowej nazwy tej rurki. 4.Dysza wolnych obrotów. 5.Dojście paliwa 6.Ssanie 7.Pompka przyspieszacza 8.dysza przyspieszacza. Dodano po 1 7. Pompka przyspieszacza działanie: Na dole komory...
Troche malo widac na tych filmikach , ale czy mi sie dobrze wydawalo , ze wartosci na przeplywce czasami sie rozbiegaly o kilkadeziesiat procent ? Przeplywka oryginał ? Druga sprawa. Korekcja jest do bani , ale to raczej nie wina wtryskow - kazdy jest na plus , ktory wyglada na "poza skala". Czyli dla modulu wszystkie cztery cylindry nie pracuja tak...
Nie za bardzo rozumiem co się dzieje. Seba230 jeśli masz jakieś kody usterek to je Nam podaj będzie dużo łatwiej. Myślałem że problemem jest praca na dwóch cylindrach po zgaszeniu silnika. Teraz piszesz o nierównej pracy. Jeśli dysponujesz sprzętem i nie potrafisz zinterpretować wyników testów to wrzuć na forum zobaczymy co się dzieje. Jak dla mnie...
Witam, Głośna i nierówna praca: 1. Podtarty wałek 2. Duże rozbieżności na korekcjach kanał 13 ( regulacja pompowtryskiwaczy czyszczenie układu paliwowego za pomocą środków Wynn's lub Liqui Molly) oraz Bipy kanał 23 3. Często po zakupie pojazdu pompowtryskiwacz ma niewłaściwy numer w stosunku do kodu silnika (nr sterownika). 4. Prawidłowść spięcia rozrządu...
Robert, ja bym sprawdził dwie rzeczy, mianowicie jakie ciśnienie daje pompka wstępna w zbiorniku to raz, oraz założyłbym przezroczysty przewód paliwowy na próbę na zasilanie i powrót z tandem pompy co nam ukaże czy piana robi się bo nie pobiera paliwa z filtra czy na powrocie z tandem pompy bo są wydmuchane miedziane uszczelki na wtryskach, i kompresja...
Rok temu po ulewie po przekręceniu kluczyka nie włączał się sterownik silnika. Serwis wymienił przekaźnik 458. Z pozoru było ok, ale od tamtej pory co jakiś czas wyskakiwał błąd sporadyczny: 1 Fault Found: 19528 - Voltage Supply Relay P3072 - 000 - Electrical Malfunction Freeze Frame: Voltage: 0.00 V (no units): 15.0 Bin. Bits: 00000000 Hex Value: 0x0004...
opornik silnik glosno pracuje jak jest zimny ale czasami cos mu sie odwidzi i chodzi tak ze malo co go sloychac takie zmiany najczesciej widac w lecie tak jakby upaly mu sluzyly mysle ze wina jest gdzies po stronie ukladu paliwowego bo potrafil sie wyciszyc po zmianie filtra ale to na pare minut a objawy sa takie jakby byl zle sterowany dynamiczny kat...
Ja dołożę swoje 3 grosze do tego, co powiedział poprzednik, że głośna praca silnika połączona z nierównomiernymi obrotami to mieszanka, która nie wróży nic dobrego. Po pierwsze, jednostka napędowa "trzęsie się" najczęściej z powodu zdefektowanego samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Należy więc brać pod uwagę zarówno niedomaganie...
Bledy ktore wystapuja na stale to: P0266 - Cylinder 2 - błąd udziału /zrównoważenia P0269 - Cylinder 3 - błąd udziału /zrównoważenia P0272 - Cylinder 4 - błąd udziału /zrównoważenia P0098 - Sygnal temperatury na kolektorze (-) No i oczywiscie sprawdze EGR chociaz jego uszkodzenie tutaj by zostalo wykryte oraz...mozliwe uszkodzenie wiazki. Czy silnik...
Czyli jak rozumiem, chodzi o zjawisko polegające na tym, że wpuszczamy nagle dużo powietrza, układ paliwowy musi nadążyć z dawką paliwa zanim silnik zwiększy obroty, a zdjęcie obciążenia z silnika w czasie tego procesu powoduje że spaliny w tym momencie są bardziej przyjazne dla środowiska. Domyślam się, że samo zjawisko jest normalne (jak pisałem,...
Witam, mam dwa problemy z silnikiem 2.0 TDI CR CAGB, otóż wywala mi błąd: 5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2196 00 Zrobiłem też próbę przelewową wtrysków wyglądają tak: Widać że 2 wtryski słabe, może przez nie wywala błąd oxygen z info o za bogatej dawce. Martwi mnie to ciśnienie paliwa na biegu jałowym, może to być winowajcą dwumas czy wtrysk?...
A czy te czujniki nie powinny wyjść w trakcie diagnozy komputerowej jako nieprawidłowości w trakcie pracy Teoretycznie powinno, ale często jest tak że sterownik silnika takie anomalie traktuje jako normalne i nie zapisuje tego jako usterki. Spróbuj to sprawdzić podgrzewając czujnik wału opalarką eletryczną na zimnym silniku. Będzie problem będziesz...
Przypomnę, co napisałeś na wstępnie: Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. Jak silnik odpali to pracuje idealnie. Oprócz tego wzrosło zużycie paliwa z 6,2l na 7,5l/100km. Zawsze powinien wzbudzać niepokój układ wtryskowy, wtryskiwacze, obwód paliwowy , gdy silnik źle zapala, obojętne, zimny, czy ciepły, to po pierwsze. Ponadto zbyt duże...
Też posiadam Qubo 1,4 benzyna 8V z Tartarini, silnik PSA, niedawno wymieniałem reduktor na STAG AC r02, bo oryginał miał już przejechane 120tys i przeciekał, nie chciałem regenerować. Też mi szarpał na zimnym, nawet wyskoczył check engine. U mnie zrobiłem tak - regulacja luzów zaworowych( co 20-30tys ) - śruby, wymiana świec na irydowe do gazu(30tys),...
Witam. A czy hamulec silnikowy działa prawidłowo? Wypada sprawdzić klapę spalin hamulca silnikowego bo jeśli będzie uszkodzona to może ograniczyć przepływ spalin. Kiedy były regulowane zawory? (jak wyglądają krzywki wałka rozrządu?) Jak wyglądają korekcje wtrysku na poszczególnych cylindrach? Ile wynosi wartość ciśnienia szyny paliwowej na wyłączonym...
Ja bym obstawiał na układ paliwowy -wtryskiwacze , pompki. Piszesz ,że wtryski wymienione. Na jakie ? Na nowe ? Regenerowane? Używane ? Sprawdziłeś korekcje ?
No ale zawsze po zgaszeniu spada poziom ciśnienia do wartości bliskich zeru. Po odpaleniu ma być jak kolega pisze wyżej cisnienie przed filtrem powyżej najlepiej 5.5 bara. Ale zanim ciśnienie będzie 5.5 bara auto musi odpalić - i w tym przypadku zajmnij się ciśnieniem na listwie co wytwarza pompa - o czy wtryskiwacze nie puszczają w przelew. Czyli musisz...
Na korekcję czasu otwarcia pompo wtryskiwaczy wpływ ma zarówno poziom kompresji jak i stan wtryskiwaczy. Nie tylko z resztą. Bez specjalistycznej aparatury się nie obejdziesz. Można oczywiście postępować metodą prób i błędów, ale wiąże się to ze sporymi kosztami. Często więc bywa tak, że takie eksperymenty mogą okazać się wyższe niż tzw "skórka za wyprawkę"....
Problem dłuższego kręcenia i puszczania białego bąka występuje tylko przy pierwszym rozruchu i to co jakiś czas. Na ciepłym silniku pali elegancko i nie puszcza nigdy bąka. Może czujnik położenia wału do wykręcenia i przeczyszczenia? Zapomniałem napisać, że układ paliwowy Siemensa. Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok Jak go sprawdzić? Może na załączonym...
Ok dzięki za podpowiedzi. Faktycznie zły soft, ale nadal nie do końca ufałem programowi. Postanowiłem otworzyć sterownik i znalazłem dwa uszkodzone kondensatory już lekko wybulone, o podwyższonych parametrach zmieniłem na razie dwa, bo więcej nie miałem na 105 stopni. Odnalazłem i poprawiłem masę sterownikowi. Ale to jakoś specjalnie nie zmieniło odczytów....
Nie mowię tutaj o oscylacji jak na PB ale wychodzi na to że jak ustawi sonde na 0,5V co też można powiedzięć zrobił to wg was będzie mocno stabilnie stała na 0,5V na luzie na LPG? Bo na to wychodzi że wg waszej teorii da się ustawić tak reduktor i register (no i mikser) żeby otrzymać stabilne napięcie. Poza tym wiem jak działa sonda i wiem że ma być...
Co prawda nie w 320, a w 270 (wtryskiwacze bosch z cewką), ale walczyłem nie dawno z czymś podobnym. Wtryskiwacze, tzn korekcja na sd wypadały bdb, przelewy też były równo, po zawiezieniu do zrobienia na stole też wypadały nieźle. Natomiast po rozebraniu w mak okazały sie skorodowane, z wrzerami widocznymi gołym okiem. Pan w warsztacie wyczyścił, wypolerował,...
Teraz pomyślałem że nieszczelność EGR to głupi pomysł, bo raczej wyrzucałby spaliny do dolotu i silnik by się dusił. Nie wiem jaka jest konstrukcja zaworu, ale można przyjąć taką sytuację, że zawór puszczałby powietrze jednokierunkowo w stronę wydechu. Zależy od tego w którą stronę otwiera się grzybek zaworu. Czy w tym silniku nie ma układu powietrza...
Na pewno w parametrach będziesz miał ciśnienie na listwie paliwowej, dobrze jakby było oczekiwane i aktualne. Na wolnych obrotach co najmniej 200 bar, i tak jak w przypadku ciśnienia powietrza powinno rosnąć w miarę obciążenia, do jakiś 1500. Poszukaj też korekcji wtryskiwaczy, ale wtryskiwacze lepiej sprawdzić próbą przelewową, a najlepiej na stole.
Ciśnienie paliwa za pompą tandem i zapowietrzanie się tego odcinka lub też wcześniejszego od filtra do tandem pompy. Na wyjściu z tandem pompy jest zaślepka na imbus tam wkręca się manometr odpowietrza i można robić pomiary ciśnienia paliwa do napełniania pomp wtrysków. Poniżej 1,5 - 2 bar (to jest ciśnienie minimum ) nie odpala i nie chce pracować....
Ok sprawdzę i dam znać Dodano po 4 Napięcie na wtyczkach jest dodatkowo wykręciłem czujnik regulacji ciśnienia przeczyścilem go po ponownym przykręceniu i odpowietrzeniu układu paliwowego błąd się nie pokazał ale praca silnika w dalszym ciągu jest nie równa....a co jeszcze zauważyłem że korekcję wtrysków są rozbieżne i pozostaję demontaż i sprawdzenie...
Jeżeli jest to pomiar na wolnych obrotach, to korekcja procentowa wtrysku jest za wysoka, powinieneś wykonać testy paliwowe jaltestem i test przelewy wtryskiwaczy.