Nie „podlejesz” większą ilością paliwa. Jak mieszanka będzie za bogata to sterownik zmniejszy automatycznie ilość paliwa używając korekt krótko i długoterminowych. W skrajnym przypadku zanotuje błąd, zaświeci check i przejdzie w tryb awaryjny.
Ciśnienie paliwa w normie? Korekty krótkoterminowe i długoterminowe jak się mają. Mimo niskiego ciśnienia w dolocie nieszczelność może być (powietrze omija przepływomierz)?
Co do tej przerwy na świecy to niech kolega powie jak to zrobić przy kilku elektrodach. Ja jeżdżę od 30 lat na LPG i nigdy nie zmieniałem przerwy i nie miałem z tym problemów. Moim zdaniem w tym silniku powinna być sonda szerokopasmowa. Ty pokazujesz pracę sondy dwustanowej która zazwyczaj jest za katalizatorem. Może przez to nie możesz znaleźć pierwszej...
VAG COM niewiele ci powie. Jedynie ogólna korekta Lambda (krótkoteminowa i długoterminowa). Chałupniczo możesz wyjąc listwę i włączyć pompę paliwa czy nie cieknie z któregoś wtrysku i/lub wykręcić świece . Założyć buteleczki i nie ktoś inny kręci rozrusznikiem. Wtedy można wizualnie wstępnie ocenić czy rozpylenie jest równe bez kropli. Na upartego zakładając...
Tak się zastanawiam A jaki według ciebie byłby błąd na ciężkie palenie z rana.? To teraz sprawdź podstawowe rzeczy, korekty jakie masz krótko i długoterminowe czy ci się przypadkiem gaz nie rozjechał. Podaj też obroty rozrusznika podczas kręcenia tylko nie mów że dobre bo ładnie kręci i na ile spada ci napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem....
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Za bogatą mieszankę przez olej to raczej 1wsza sonda wykryje szybciej. A tej sondy nie da się sensownie emulować by nowoczesny silnik pracował poprawnie. 2ga sonda bada tylko sprawność katalizatora i ewentualnie wpływa na korekty długoterminowe. Po kasowaniu błędów, by ECU stwierdziło usterkę sondy 2, trzeba na ogół pojeździć >150km. Dopiero po takim...
Złe cisnienie paliwa można poznać po korektach długoterminowych lambdy. w silniku bbz ostatnio korekty leciały na 25% jak powyżej pojawiał się błąd okazało się że zamiast 4 barów regulator w filtrze dawał 5bar aż pompa zaczynała zwalniać i głośno chodzić.
Możesz nie musisz, ja tam pierwsze słyszę że coś się może upalić. Po prostu dobrze widać wykres w STAG 4 sondę. Służy tylko do podglądu i tyle. Spokojnie możesz z vcds wstawić loga, poszukaj też długoterminowe korekty paliwa.
Witam..błąd zbyt ubogiej mieszanki i wysokie korekty paliwa na plusie , mogą świadczyć o nieszczelności układu ssącego jak również może być przypchany katalizator , wykasuj korekty i zobacz jak będzie oraz podaj jakie są długoterminowe i krótkoterminowe ..pozdr
LTFT spadło do 12.5% i dalej nie idzie. Lewego powietrza nie ma, sonda lambda pracuje na postoju jak i podczas jazdy. STFT oscyluje w granicach +-5%. Co jeszcze może być powodem tak wysokiej korekty długoterminowej ?? sprawdzę przy okazji ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Wskazania przepływki na gorącym silniku na biegu jałowym to 2,3-2,5g/s....
Golf Plus 1.4 16v błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected Witam,mam Golfa plus 1.4 16v w którym dzisiaj zapaliła się kontrolka check i po sprawdzeniem elm 327 wyskoczył błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected, dziennik zamrożonych ramek: Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 38,824 % Temperatura płynu chłodzącego = 9 °C Krótkoterminowa korekta czasu...
... ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń. Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną: Liczba błędów: P0420 System paliwowy 1: CL, używa HO2S System...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Witam. Podepne sie pod temat jezeli mozna. Mam corse D 1.0 i uporczywy blad 0171. Sprawdzilem cisnienie paliwa, wymienilem świece, sprawdzilem zawor par paliwa cewki wyglądają ok. Sonda daje odczyt na wolnych 0-0.7 V. Sprawdzilem dolot. Nie znalazlem przeplywki podobno nie ma. Dalej zapala sie blad 0171, długoterminowa korekta 25%. Jak jade stabilnie...
Korekty długoterminowe w mojej Nexi są w okolicach 140, dla wyższych obciążeń nawet 143, czyli okolice końca zakresu, dla GM 150 zdajsie. Gdzie szukać? Ciśnienie paliwa sprawdzone, wtryski czyszczone. Auto jeżdzi dobrze, ale jak długoterminowa jeszcze bardziej wzrośnie to pozostanie tylko integrator, no i coś jest chyba mechanicznie nie tak?
A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane "Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 23,137 % Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm Prędkość...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Dzień dobry. Nabyłem Toyotę Celicę z silnikiem benzynowym 1,8 VVT, 143KM, 2002r,przebieg 220 tys. Auto nie ma mocy, ale nie zgłasza żadnego błędu. Wymieniłem wszystkie filtry, olej i świece. Wyczyściłem katalizator i wymieniłem 2 sondy lambda. Sprawdziłem kompresję silnika. Sprawdziłem szczelność dolotu, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz. Wyczyściłem...
Witam.Podmiana sterownika bez zmian sprawdzona kompresja 1-13.5 2-13 3-13 4-14 byłem u człowieka co posiada TECH2 i po analizie pracy parametrów powiedział że sonda lambda ta w katalizatorze coś dużo powietrza w pętli podaje czy jakoś tak fakt sonda niby bosch ale uniwersalna długoterminowa korekta paliwa pokazuje -14% chyba dobrze zapamiętałem pozdrawiam....
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Witam. Zakładam nowy temat gdyż przeszukując info w sieci nie znalazłem satysfakcjonujących rozwiązań mojego problemu. Otóż sprawa ma się tak że w tym aucie układ paliwowy nie ma a przelewu do zbiornika. Pompa jest sterowana PWM który nie spada poniżej 18%. Przy pracy na LPG powoduje to zapalanie kontrolki check engine i info o wysokich korektach długoterminowych....
EGT - Exhaust gas temperature - temperatura spalin i tu najistotniejsza jest ta w komorze spalania Opiszemy po krótce fuel trim w "nowych" autach czyli jak komputer dawkuje i jak się uczy nowej dawki. Niestety co producent auta to przyuczanie jak i kasowanie adaptacji oraz interpretacja korekt jest inna lecz tu podam ogólne zasady by nakreślić temat....
Opel 1.6 XEP. Szarpie, nie działa prawidłowo, korekty długoterminowe na wolnych obrotach 12 do 15%, między 1000 a 2000 obrotów 0%, powyżej 2000 nawet do 20%. Błędy P0171 i wypadanie zapłonów. Wymienione świece, cewka, rurka od odmy do przepustnicy (była dziurawa), dekiel zaworów też. Masa powietrza ok. 2 g/s, ciśnienie 12 na każdym cylindrze. Proszę...
Więcej tych silników widziałem ze złym filtrem paliwa (ma w sobie regulator i są dwie wersje 3 bary i 4 bary) lub padniętym regulatorze. Sprawdź ciśnienie na listwie powinno być w miarę stałe 3 lub 4 bary. Jak wyglądają korekty sondy lambda długoterminowa i krótko-terminowa. Jak włączysz klimę jest poprawa?
Sterownik wrócił z naprawy. Niestety nie dało się go naprawić, dostałem drugi, sprawny i zaprogramowany pod moje auto. Sterownik włożony i podpięty w samochodzie. na początku silnik nie chciał zapalić. Palił jakby na dwóch, dokładnie tak, jak przed operacją. Wstawiłem auto do warsztatu, tam podpięli go do komputera diagnostycznego i silnik ożył. Hura!!!...
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Na wstępie przeproszę za post pod postem, ale wróciłem do tematu korekt i jednak korekty są wyższe. Korekty krótkoterminowe potrafią sięgać nawet 15% na plus i na minus podczas stabilnej jazdy, moim zdaniem coś jest nie tak. Korekta długoterminowa, wynosi ok. 13% na plus. Przy ostrej jeździe, but w podłogę korekty cały czas 0%, a 1 sonda ma stałe napięcie...
Obecnie czyszczę i wymieniam graty w parowniku i od 3 dni auto chodzi tylko na benzynie i jak by mniej było albo delikatniejsze te szarpnięcia. Patrzyłem na parametry na benzynie i korekty długoterminowe poszły mocno w minus jakieś -15, -20. Auto chodzi praktycznie 99% czasu na gazie i nigdy nie było regulowane przy wymianie filtrów bo wszystko było...
Najpierw to czasy wtrysków Są za długie Korekty paliwowe długoterminowe od włączenia silnika idą na +20%. To chyba kres samoadaptacji w tym aucie,potem wywali błąd. ponieważ wykres przepływomierza mniej więcej pokrywa się z wykresem obrotów silnika. Sprawdź czy dane zgadzają się z tabelą ,a nie czy przepływomierz pokazuje. Jak pokazuje za mało to paliwa...
Przepływomierz jest OK, wskazania ma poprawne. Układu paliwowego jeszcze nie sprawdzałem. W najbliższych dniach chcę podjechać na sprawdzenie ciśnienia paliwa. Sonda lambda ładnie i żywo oscyluje bogato/ubogo. Auto ma dopiero 106000, przebieg pewny bo jestem 1 właściciel.
Witam Pojawia mi się co kilka / kilkanaście kilometrów błąd P0420 (na wyświetlaczu standardowy błąd Check Parking Break System). Po podłączeniu pod OBD wszystko się wstępnie wyjaśniło. Autko ma przebiegu 210kk. Ze względu na cenę nowego kata czy nawet po regeneracji chciałbym mieć już jakąś wiedzę przed wizytą w ASO lub innego mechanika. Czy z wstawionych...
Pierwsze test na samej benzynie czy po przejechaniu ok 100 km dalej jest błąd ewentualnie jak się mają korekty długoterminowe po przełączeniu na benzynę. Bo błąd może być powodowany przez złe ustawienie LPG. Najczęstsze przyczyny ubogiej mieszanki w BSE bez LPG to nieszczelny kolektor na uszczelkach lub za małe ciśnienie paliwa przez umierająca pompę...
Jedz do diagnosty który ogarnia problem diagnostyki nowoczesnych samochodów w których silnik pracuje w układzie zamkniętym. Sprawdź korekty długoterminowe na sondach bo jeśli jest nieszczelność w wydechu to nie dziwne ze bierze więcej paliwa... Kolega robokop ma racje - sprawdź skład spalin, jeśli jest "na bogato" to masz problem - jeśli jest w normie...
Do sprawdzenia korekty lambda zarówno na LPG jak i benzynie. Korekty długoterminowe oczywiście. Piszesz że jeździłeś na benzynie? Zakręcona butla? Sonda oryginał czy zamiennik? Instalacja LPG połączona z sondą ? Nie zaznaczyłeś której generacji LPG. Sprawdź czy monterzy gazowni nie zmodyfikowali dolotu powietrza. Jednak jako podstawę diagnozy sprawdzilbym...
1. Czujniki temperatury (płynu ,powietrza) czy pokazują temperatury prawdopodobne. Po postoju w nocy temperatura otoczenia lub blisko. 2. Korekty długoterminowa i krótko terminowa czy nie za bardzo rozjechane przez LPG. 3. Czy czasem dolot nie jest zalany przez wyciek z układu LPG. Zakręcić butle i pojeździć trochę na samej benzynie czy problem ustąpi....
Przy mieszalnikowych instalacjach LPG po to jest emulator, by Checka nie zapalało. Bo mieszanka zawsze będzie bogatsza niż na benzynie. Niby uboższa też mogła by być gdyby nie to że uboga mieszanka niszczy silnik (temperatura). No i też by wywalało Checka. Ta generacja ma gdzieś co pokazuje sonda. Jest zbyt bezwładna by ustalać dawkę na wskazania sondy....
Podejrzewam że strojenie LPG jest niewłaściwe. Chciałbym trochę pojeździć tylko na PB a potem na LPG i porównać adaptacje. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba. ...i nic więcej się w sterowniku nie zmienia. Ta liczba to mnożnik czasu wtrysku (czyli współczynnik skalowania statycznej mapy paliwa). W niektórych sterownikach jest kilka korekt,...
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Śmiem twierdzić że na 99% nie wyskoczył błąd sondy tylko błąd składu mieszanki. Najprawdopodobniej masz źle ustawione LPG przez co rozjeżdża się sterownik silnika i nie potrafi poprawnie dozować benzyny. Zacznij od sprawdzenia korekt krótko i długoterminowych a wymiany części zostaw na później. Jak świece nie były długo wymieniane to możesz je wymienić...
Cewek zapłonowych mam kilka. Używane, nowe: Delphi, Beru, GM. Co do spalin: są idealne. Parametry też idealne, jak w nowym silniku. Ciśnienie w ssącym idealne, więc to nie lewe powietrze. Jedyne co to te wahania korekt krótkoterminowych na wolnych obrotach. Ostatnio patrzyłem to nawet -2 do +4 i długoterminowe na +5, ale przecież te +5 to też idealnie....
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Witam, kupiłem interfejs gazu i mam takie spostrzeżenie. Podłączyłem pod laptopa jednoczenie interfejs gazu oraz interfejs obd. Odczytywałem parametry pracy na oprogramowaniu instalacji gazu jak informacje które "widzi" ECU a konkretnie napięcie na sondzie lambda. Chciałbym przypomnieć ze w v6 są dwie sondy , każda na jeden kolektor. Sytuacja wygląda...
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
Mam duży problem i za cholerę nie wiem co może być przyczyną wysokiego spalania w Fieście VI, 2007 r. z silnikiem 1,3 Duratec 8V 69 KM (A9JA). Świece, kable, termostat, czujnik temperatury, katalizator, filtr paliwa - nowe. Sondy lambda działają poprawnie. Analiza spalin b. dobra. Odpala od pierwszego razu, obroty nie falują. Czasami szarpnie przy dodawaniu...
Korekta krótka oscyluje w granicach 0,0% z minimalnymi odchylami -,+ wiec chyba dobrze? Dobrze, bo ona ma zdążać do tego, aby bujać się koło zera, a to co ona nie skoryguje odkłada się na korekcie długoterminowej. Korekta długoterminowa też powinna bujać się w okolicach zera, ale w bardzo dużo wolniejszym tempie niż krótkoterminowa. U mnie w corolli...
Bardziej się obawiam tego, że ten podmienionym sterownik miał jakieś lepsze ustawienia czy też nie był ,,skażony'' moim osprzętem benzynowym i inaczej sobie przeliczał dozowanie gazu. Na tyle na ile znam Prinsa (VSI), to nie sądzę, aby to miało jakieś znaczenie. Wg mnie, przy właściwie dobranych wtryskiwaczach (Keihin), silnik na gazie powinien pracować...
Wymieniłeś sprzęgło że wiesz że to nie sprzęgło? Innych górek nie masz bo to raczej wzniesienie i to małe a nie górka, ja mam górke z 700 metrów zaraz po wyjeździe z domu i tam oczywiście 3 idę ewentualnie 4 ale to ma nachylenie terenu a nie lekko wzniesienie - takie coś to dla mnie jakbyś po równym jechał. Piersze filmiki wyglądają Ok jakby nie sprzęgło...
korekta długoterminowy korekta paliwo długoterminowy korekta paliwa
procesor obróbki wideo panel drzwi reset develop
radio voice kraft zasilacz laboratoryjny
Instrukcja serwisowa gramofonu Unitra DANIEL G1100 - gdzie znaleźć? Najlepsze słuchawki z mikrofonem do nauki zdalnej