Nie „podlejesz” większą ilością paliwa. Jak mieszanka będzie za bogata to sterownik zmniejszy automatycznie ilość paliwa używając korekt krótko i długoterminowych. W skrajnym przypadku zanotuje błąd, zaświeci check i przejdzie w tryb awaryjny.
Ciśnienie paliwa w normie? Korekty krótkoterminowe i długoterminowe jak się mają. Mimo niskiego ciśnienia w dolocie nieszczelność może być (powietrze omija przepływomierz)?
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
Złe cisnienie paliwa można poznać po korektach długoterminowych lambdy. w silniku bbz ostatnio korekty leciały na 25% jak powyżej pojawiał się błąd okazało się że zamiast 4 barów regulator w filtrze dawał 5bar aż pompa zaczynała zwalniać i głośno chodzić.
Możesz nie musisz, ja tam pierwsze słyszę że coś się może upalić. Po prostu dobrze widać wykres w STAG 4 sondę. Służy tylko do podglądu i tyle. Spokojnie możesz z vcds wstawić loga, poszukaj też długoterminowe korekty paliwa.
Golf Plus 1.4 16v błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected Witam,mam Golfa plus 1.4 16v w którym dzisiaj zapaliła się kontrolka check i po sprawdzeniem elm 327 wyskoczył błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected, dziennik zamrożonych ramek: Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 38,824 % Temperatura płynu chłodzącego = 9 °C Krótkoterminowa korekta czasu...
Dzień dobry. Nabyłem Toyotę Celicę z silnikiem benzynowym 1,8 VVT, 143KM, 2002r,przebieg 220 tys. Auto nie ma mocy, ale nie zgłasza żadnego błędu. Wymieniłem wszystkie filtry, olej i świece. Wyczyściłem katalizator i wymieniłem 2 sondy lambda. Sprawdziłem kompresję silnika. Sprawdziłem szczelność dolotu, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz. Wyczyściłem...
A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane "Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 23,137 % Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm Prędkość...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Witam..błąd zbyt ubogiej mieszanki i wysokie korekty paliwa na plusie , mogą świadczyć o nieszczelności układu ssącego jak również może być przypchany katalizator , wykasuj korekty i zobacz jak będzie oraz podaj jakie są długoterminowe i krótkoterminowe ..pozdr
VAG COM niewiele ci powie. Jedynie ogólna korekta Lambda (krótkoteminowa i długoterminowa). Chałupniczo możesz wyjąc listwę i włączyć pompę paliwa czy nie cieknie z któregoś wtrysku i/lub wykręcić świece . Założyć buteleczki i nie ktoś inny kręci rozrusznikiem. Wtedy można wizualnie wstępnie ocenić czy rozpylenie jest równe bez kropli. Na upartego zakładając...
Witam.Podmiana sterownika bez zmian sprawdzona kompresja 1-13.5 2-13 3-13 4-14 byłem u człowieka co posiada TECH2 i po analizie pracy parametrów powiedział że sonda lambda ta w katalizatorze coś dużo powietrza w pętli podaje czy jakoś tak fakt sonda niby bosch ale uniwersalna długoterminowa korekta paliwa pokazuje -14% chyba dobrze zapamiętałem pozdrawiam....
Witam. Zakładam nowy temat gdyż przeszukując info w sieci nie znalazłem satysfakcjonujących rozwiązań mojego problemu. Otóż sprawa ma się tak że w tym aucie układ paliwowy nie ma a przelewu do zbiornika. Pompa jest sterowana PWM który nie spada poniżej 18%. Przy pracy na LPG powoduje to zapalanie kontrolki check engine i info o wysokich korektach długoterminowych....
... ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń. Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną: Liczba błędów: P0420 System paliwowy 1: CL, używa HO2S System...
LTFT spadło do 12.5% i dalej nie idzie. Lewego powietrza nie ma, sonda lambda pracuje na postoju jak i podczas jazdy. STFT oscyluje w granicach +-5%. Co jeszcze może być powodem tak wysokiej korekty długoterminowej ?? sprawdzę przy okazji ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Wskazania przepływki na gorącym silniku na biegu jałowym to 2,3-2,5g/s....
Witam Pojawia mi się co kilka / kilkanaście kilometrów błąd P0420 (na wyświetlaczu standardowy błąd Check Parking Break System). Po podłączeniu pod OBD wszystko się wstępnie wyjaśniło. Autko ma przebiegu 210kk. Ze względu na cenę nowego kata czy nawet po regeneracji chciałbym mieć już jakąś wiedzę przed wizytą w ASO lub innego mechanika. Czy z wstawionych...
Korekty długoterminowe w mojej Nexi są w okolicach 140, dla wyższych obciążeń nawet 143, czyli okolice końca zakresu, dla GM 150 zdajsie. Gdzie szukać? Ciśnienie paliwa sprawdzone, wtryski czyszczone. Auto jeżdzi dobrze, ale jak długoterminowa jeszcze bardziej wzrośnie to pozostanie tylko integrator, no i coś jest chyba mechanicznie nie tak?
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Sterownik wrócił z naprawy. Niestety nie dało się go naprawić, dostałem drugi, sprawny i zaprogramowany pod moje auto. Sterownik włożony i podpięty w samochodzie. na początku silnik nie chciał zapalić. Palił jakby na dwóch, dokładnie tak, jak przed operacją. Wstawiłem auto do warsztatu, tam podpięli go do komputera diagnostycznego i silnik ożył. Hura!!!...
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
EGT - Exhaust gas temperature - temperatura spalin i tu najistotniejsza jest ta w komorze spalania Opiszemy po krótce fuel trim w "nowych" autach czyli jak komputer dawkuje i jak się uczy nowej dawki. Niestety co producent auta to przyuczanie jak i kasowanie adaptacji oraz interpretacja korekt jest inna lecz tu podam ogólne zasady by nakreślić temat....
Przy mieszalnikowych instalacjach LPG po to jest emulator, by Checka nie zapalało. Bo mieszanka zawsze będzie bogatsza niż na benzynie. Niby uboższa też mogła by być gdyby nie to że uboga mieszanka niszczy silnik (temperatura). No i też by wywalało Checka. Ta generacja ma gdzieś co pokazuje sonda. Jest zbyt bezwładna by ustalać dawkę na wskazania sondy....
Witam, kupiłem interfejs gazu i mam takie spostrzeżenie. Podłączyłem pod laptopa jednoczenie interfejs gazu oraz interfejs obd. Odczytywałem parametry pracy na oprogramowaniu instalacji gazu jak informacje które "widzi" ECU a konkretnie napięcie na sondzie lambda. Chciałbym przypomnieć ze w v6 są dwie sondy , każda na jeden kolektor. Sytuacja wygląda...
Jedz do diagnosty który ogarnia problem diagnostyki nowoczesnych samochodów w których silnik pracuje w układzie zamkniętym. Sprawdź korekty długoterminowe na sondach bo jeśli jest nieszczelność w wydechu to nie dziwne ze bierze więcej paliwa... Kolega robokop ma racje - sprawdź skład spalin, jeśli jest "na bogato" to masz problem - jeśli jest w normie...
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Witam. Podepne sie pod temat jezeli mozna. Mam corse D 1.0 i uporczywy blad 0171. Sprawdzilem cisnienie paliwa, wymienilem świece, sprawdzilem zawor par paliwa cewki wyglądają ok. Sonda daje odczyt na wolnych 0-0.7 V. Sprawdzilem dolot. Nie znalazlem przeplywki podobno nie ma. Dalej zapala sie blad 0171, długoterminowa korekta 25%. Jak jade stabilnie...
Przepływomierz jest OK, wskazania ma poprawne. Układu paliwowego jeszcze nie sprawdzałem. W najbliższych dniach chcę podjechać na sprawdzenie ciśnienia paliwa. Sonda lambda ładnie i żywo oscyluje bogato/ubogo. Auto ma dopiero 106000, przebieg pewny bo jestem 1 właściciel.
Witam Powoli dochodzę do końca naprawy mojego Nissana ale mam teraz taki i nie wiem co dalej. Nie będę opisywał 10 miesięcznej przeprawy z autem ale teraz po podmianie przepływki sondy jest prawie jak ma być. Problem jest taki iż przy pełnym obciążeniu ma być bogato i sonda ma stać na bogato lecz przez pewien czas zawsze idzie na bogato później na ubogo...
Podejrzewam że strojenie LPG jest niewłaściwe. Chciałbym trochę pojeździć tylko na PB a potem na LPG i porównać adaptacje. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba. ...i nic więcej się w sterowniku nie zmienia. Ta liczba to mnożnik czasu wtrysku (czyli współczynnik skalowania statycznej mapy paliwa). W niektórych sterownikach jest kilka korekt,...
A dlaczego myślisz, że potrzeba mniej, jak się spala szybciej? Chyba na odwrót, bo na krócej starcza. 20A 12V w dobrym elektrolizerze wytworzy 0.8mmol H2 i 0.4mmol O2 na sekundę - razem 13.44cm³. Nie wiem, dlaczego nie wiesz, dlaczego wyszły MW przy większej ilości, skoro to zostało opisane. ;) czyli okolo 0,8l/min i mnie tak to wychodzi. na razie...
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
Mam duży problem i za cholerę nie wiem co może być przyczyną wysokiego spalania w Fieście VI, 2007 r. z silnikiem 1,3 Duratec 8V 69 KM (A9JA). Świece, kable, termostat, czujnik temperatury, katalizator, filtr paliwa - nowe. Sondy lambda działają poprawnie. Analiza spalin b. dobra. Odpala od pierwszego razu, obroty nie falują. Czasami szarpnie przy dodawaniu...
Odkąd kupiłem auto dwa lata temu zdarzyło mu się okazjonalnie zafalować wolnymi obrotami na ciepłym silniku. Jednak było to tak rzadkie, że nie zaprzątałem sobie głowy. Niestety w ostatnim czasie problem staje się coraz częstszy, czasami faluje tak że ciężko jest wjechać na miejsce parkingowe. Samochód nie posiada LPG. Do tej pory: - wymienione świece...
W poniedziałek będę po południu dopiero w domu to nagram to o czym pisałeś. Pyclip poza błędem poziomu paliwa nie zgłasza żadnych błędów ale to z powodu emulator poziomu paliwa, tak mi się wydaje. Według mnie też i parametry pracy silnika są ok, ale może się nie znam. Jedynie co mnie zastanawia to korekty długoterminowe, po przyuczenie przepustnicy...
No dla mnie też było to dziwne samochód kupiłem już z informacją, że dożo pali. W katalogu producent przewiduje około 13,9litrów, po mieście w trybie mieszanym około 9litrów w pozamiejskim 7litrów A na początku robiłem tylko trasy pozamiejskie nic nie ruszając, bo miałem 2 samochody i spalanie wychodziło mi w przedziale 10litrów na gazie na benzynie...
Mam Prins'a w swoim toczydle i wydaję mi się, że go znam, ale z tego tekstu nic nie rozumiem. Byłem u jednego mechanika epg.pl gość podłączył pod komputer coś tam zmienił i skasował 50 zł - powiedział że będzie ok. Nie jest ok bo się za wiele nie zmieniło. Pojechałem do innej firmy tam mi Pan powiedział że instalacja ma wgrane oprogramowanie dedykowane...
Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia : 1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu. 2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej. Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik silnika. LPG brak na...
witam wszystkich serdecznie, mimo wielu postów w tym temacie pozwolę sobie założyć kolejny - z nadzieją na jednoznaczne ustalenie przyczyny trudnego rozruchu W168 z silnikiem benzynowym -bez LPG - po dłuższym postoju w chłodniejsze dni. po podłączeniu pod komputer: - pojawia się tylko jeden błąd P0170 - wysoka korekta długoterminowa - sondy działają...
korekta długoterminowy korekta paliwo długoterminowy korekta paliwa
zasilanie manipulatorów integra gazem grand cherokee potencjometr cambridge audio
polski światłowód otwarty termet instrukcja serwisowa
Rok produkcji telewizora Sanyo 3022P Prąd roboczy diod mostka trójfazowego dla alternatora 170A