jedyne co można zrobić to nastawy podstawowe tz: powrócić do nastawów fabrycznych jeszcze pare, drobnych funkcji jakimi sa obroty silnika a co do zapłonu jeszcze sie niebawiłem bo niemiałem takiej potrzeby
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Aparat tylko odśrodkowy. Poziom paliwa i dysze były robione przy regeneracji, oddawalem gaźnik do zakładu koło Wawelu w Krakowie. Korekta zapłonu też nie pomaga, jak zmieniam to albo ciężko zapala albo kiepsko potem pracuje.
Tylko licznik. To po uruchomieniu zapłonu BSI powinno przepisać większy przebieg do licznika.
to jest wyrwane z opisu diagnostyki silnika "korekta zapłonu / obr/min. Działanie Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu. Specyfikacje Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°....
Problem jak w temacie. Pompa była uszczelniana w warsztacie i nie mogę dojść końca z zapłonem. Silnik pracuje detonacyjnie i jest słaby. Przed naprawą było OK, tylko pompa lała. Mam pytanie do znających temat co jest odnośnikiem dla punktu na sprzęgięłku pompy. Nie piszą o tym nic w książce, a jest wszędzie tylko początek tłoczenia 0.93 mm. Mechanik...
Witam, zawór ok, sprawdzona też szczelność dolotu dymem. Dym wydostaje się z pod korka wlewu oleju, a po uszczelnieniu korka leci z takiej malutkiej dziurki w egr. Czy to ok?.Auto nadal nie pracuje normalnie, korekta dł.ter. na wolnych 14%, podczas jazdy 20%. Wywala błąd P0171.
Zacząć od sprawdzenia parametrów.Sondy, korekty, map itp.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Możliwe, że w tym moim silniku ktoś już dawno poszerzył te "fasolki regulacyjne" do ustawiania dużo wcześniejszego zapłonu - bo już na przełomie lat 60/70-tych benzyna "żółta 94 oktan" była dostępna na "CPN". Albo z kolei na przełomie lat 80/90-tych ktoś to rozpiłował, poszerzył, bo wtedy zaprzestali produkować tą benzynę "niebieska" 78 oktan - na której...
Kompresja jest ok, ale czy silnik zużywa olej? Czy po wymianie świecy na 2 cylindrze jest jakaś różnica? Jak wygląda korekta mieszanki na cylindrze drugim? Czy po wycięciu katalizatora zmieniona została sonda przed katalizatorem?
Korekta długo terminowa kanał 32 , któtko 33 czyli lambda control. Co do sondy to patrzysz na prąd. Sciąga: https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhS...
W digiplex-ie też jest procesor z wgranymi mapami zapłonu, podciśnienie tylko je przełącza. Była też gdzieś montowana wersja tego modułu wyposażona we wbudowany map-sensor, korekta KWZ odbywała się w zależności od obciążenia silnika
Hej, jak coś jestem też z Krakowa, mogę pomóc w zlogowaniu parametrów: korekty, wypadania zapłonów, temperatury, podciśnienia... Daj więcej info o aucie, samego i30 były 3 generacje, a silników w nich jeszcze więcej.. z którego roku samochód? Silnik MPI, GDI ? Mogę pomóc w zdekodowaniu VIN i znalezieniu oznaczenia silnika. Jeśli i30 FD (2007-2012) to...
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
To jest oryginalny gaźnik, w chartach były 14 MC i Bing 1/14/206. Gotowałem go, bo tak mi to zostało polecone przez kolegę, motor był zajechany jak go kupiłem, a przed remontem chciałem odpalić i sprawdzić jak to działa. Zapłon oryginalny, moduł to GL133 (sprawdzony omomierzem, wszystko wydaje się OK). Iskrę sprawdzałem, przy ciemnym pomieszczeniu,...
Jaka temp widzi sterownik? 88-96 stopni, w sterowniku deski rozdzielczej wskazuje tak samo. Temperatura powietrza 18-19 stopni przy 11 stopniach na zewnątrz. Czy korekta na minus może być spowodowana niesprawnym zapłonem (cewka/świece)?
Po kilku planowaniach głowicy Ja nie mówię o korektach zapłonu wynikającego z tuningu, które przeprowadza się „na czuja” w testach drogowych, a powinno się wykonywać poprzez modyfikację regulatora odśrodkowego. Dawniej ludzie praktykowali ustawianie aparatu zapłonowego „na słuch”, tj. kręceniem aparatu tak, aby uzyskać najwyższe i stabilne obroty silnika...
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
witam kolegów Smile dostałem w pracy super auto do uruchomienia po kimś....;/ale do rzeczy robiony był remont generalny, bo auto jadło olej. Po całej pracy auto nie odpaliło ... Było tam wielu mechaników Aż w końcu mnie też dopadło to nieszczeście i nie mogę teraz spać:) Nie myśląc długo, pompa pojechała do regeneracji... (spalony sterownik) i poharatany...
Sprawdzę to co piszecie. Tez pierwotnie zakładam pompke paliwa, ale zauważyłem ze problem z rozruchem jest bardziej dokuczliwy w mokre jesienne dni - duża wilgotność. Dzisiaj w mroźny dzień, suche powietrze brak problemow. Czyżby kwestia zapłonu?? Mała korekta - dzisiaj standardowo, pierwszy zapłon od pierwszego strzału zapalił, trasa 2-3 km (w tym...
Witam jestem obecny po szczegółowej diagnostyce komputerowej jak i podniesieniu obrotów , problem rozwiązany ale jedynie ,,po łebkach" wypadanie zapłonów nie występuję po ustawieniu wyższych obrotów jednakże korekta STFT pokazuję że na ssaniu wynosi ona -50/-60 % tak że strasznie dużo po zakończeniu ssania korekta nie występuję i wynosi 0% i wtedy wypadają...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Tak sobie tu piszecie ale pomijacie jeden aspekt czy silnik w którym chcecie wykonać korekte zapłonu wyposazony jest w CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO bo jeżeli tak to zapomnijcie o korektach zapłonu bo i tak komputer wprowadzi sam korekte a w skrajnych przypadkach zatrzyma silnik
Mam jeszcze pytanie odnośnie zależności wskazań . Dzisiaj podczas jazdy na trasie wskazania przedstawiały się następująco: -pozycja przepustnicy 20-21% -przepływomierz 29- 32g/s - ciśnienie absolutne kolektora 41-55kPa - kąt wyprzedzenia zapłonu 21-24 stopnie - korekta długoterminowa 10,2-10,9% - SHRTFT1 -3,1- +1,6 - SHRTFTB1S1 -2-+1 Korekta długoterminowa...
ecu nie tylko steruje iskrą a co z obrotami silnika , iloscią paliwa w zbiorniku, temperatura silnika, ciśnienie oleju, immo korekta zapłony ale zawsze warto stworzyć perpetum mobile:D
P0170 korekta paliwa rząd 1 P0302 Cylinder 2, rozpoznano wypadanie zapłonu P0030 Obwód grzania sondy lambda, rząd 1, czujnik 1 P0304 Cylinder 4, rozpoznano wypadanie zapłonu
katalizator ,można zrobić to samemu lub dać do warsztatu. Przydlawienie ktalizatora powoduje spadek mocy silnika jego brak również nie wspomnę o przeglądach itp. Zaostrzono przepisy . Podaj pozostałe odczytu kodów błędów z ich szczegółowym opisem ,czy masz tam LPG? Mi to wygląda na czujnik wału korbowego /wałków rozrzadu Jedna świeca zachlapania nieprawidłowa...
silnik audicy 1.6 na gaźniku ma stopień sprężania 9:1 więc spokojnie możesz ładować 0,5 bara,pamiętaj o ewentualnej korekcie zapłonu w górnym zakresie obrotów
Przejedź się z odpiętym czujnikiem i zobacz czy nie pojawi się jakiś inny błąd. Na dzień dzisiejszy starczyło mi czasu tylko na sprawdzeniu powyższej porady. Mam nadzieję, że dobry czujnik odpiąłem http://obrazki.elektroda.pl/6419796600_1... Po przejechaniu paru kilometrów wyskakuje ten sam błąd. Nie dziwne jest to, że jak czujnik jest...
Czy miał ktoś styczność z takim błędem :EFI-0036 Moduł sterujący silnika (ECM) z zapłonem, sygnał korekty - "Aktywacja zapłonu niekompletna".
Automatyczne ustawianie godziny i daty plus korekta, tak jak nowoczesne zegarki sterowane z chyba z Berlina
Spróbuj podczas kręcenia przekręcać aparatem zapłonowym. Wcześniej sprawdź, czy jest ciśnienie paliwa (pewnie już sprawdzone) i wysterowanie wtryskiwaczy (dioda z zabezpieczona opornikiem). Jak świece mokre - to już odpada. Jak suche - podać z zewnątrz paliwo do kolektora. Przy pracującym silniku (Digifant) korekty zapłonu dokonuje się przy zdjętej...
W Golfie II 1.3 z gaźnikiem był aparat zapłonowy z mechanicznym przerywaczem lub z czujnikiem Halla i do tego był moduł zapłonowy. W wersji gaźnikowej z modułem czy bez, aparat miał mechaniczną (ciężarki + podciśnienie) korektę KWZ. W Fiacie UNO 1.4 na gaźniku był moduł Digiplex 2 (MED474A) z czujnikiem MAP (podciśnienia) i tam korekta KWZ była programowa.
To zacznijmy iod początku . Czujnik prędkości w skrzyni to czujnik halla . 3 przewody - z tego co pamiętam - czarny - masa , żółty - zasilanie 12v i trzeci sygnałowy. Czujnik generuje sygnał prostokątny 12V z niskim stanem o potencjale masy . Czujnikiem indukcyjnym nie otrzymasz sygnału prostokątnego . Myślę że najprościej byłoby zbudować generator...
Witam Można użyć oprogramowania apke androida :) Testowałem na ECU Vaga działa ,co ciekawe podaje kąt wyprzedzenia zapłonu , korektę wtrysku itd . Nazwa: "Motor data obd" złącze mod. ELM 327 II
ona nie jest naprężona. Problem raczej tkwi w poprzeginanych blachach i nie ma swobodnego obrotu z linki.Muszę zaczekać na płytkę wymontowaną ze sprawnego Briggsa.Wtedy może będzie o.k. za Twoją radą z korekta sprężynek Dzięki wróce do tematu jak dojdą "klunkry"
Dzięki bardzo za wykres ale może masz jakieś wartości którymi możnabyłoby się posłużyć przy pracującym silniku. Czy to że napięcie tak chwilowo spada do 0.5V to jest normalne i czy wartość 1.15 na biegu jałowym jest prawidłowe ( czytałem na forum że powinno kształtować sie w granicach 1.5...1.9). Dodam że auto przy ruszaniu się muli ale jak się bujnie...
Witam Czy można w jakiś sposób za pomocą intefejsu OBD II sprawdzić przebieg w Golfie 3 TDi `94 ? Powodem jest niedawna zmiana licznika efektem czego ~ - 100tys. a przy wymianie zauważyłem, że ktoś go już odkręcał. Ewentualnie chciałbym też na przyszłość mieć możliwość sprawdzenia aktualnego stanu. Interfejs służył mi głównie do wykrywania błędów (bardzo...
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
Silnik 1.2 A12 XER https://obrazki.elektroda.pl/7209770200_... kąt wyrzpedzania zapłonu z kompa: https://obrazki.elektroda.pl/3660741300_... No i taka mała korekta, po zmianie świec silnik pracuje równo do momentu, aż się rozgrzeje.
Sprawdź wężyk łączący MAP sensor (pod wspólną osłoną z głównym przekaźnikiem zasilania, na ścianie grodziowej) z korpusem przepustnicy. Czy skoki obrotów nie mają przypadkiem związku z używaniem hamulca? Czy nie ma problemów ze skutecznością działania wspomagania hamulców? Zrób dodatkowy log (wykres) z następującymi parametrami (nie zaznaczaj na karcie...
Co ty opowiadasz, jaka straszna eksploatacja:?: Japonczycy robią naprawdę dobre silniki i potrafią z nich wycisnąć moc, są budowane przez fachowców a nie jakieś niezorganizowane grupy. Ich silniki są wyżyłowane i dlatego momenty są przesunięte w górę, celowo aby właśnie przy dużych obrotach miały swojego powera. Jak myślisz dlaczego większość najlepszych...
Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza. Czyli połączenie równoległe, nie szeregowe. Jedno do "zasilania" cewki, drugie do "zasilania"...
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Świece, kable, cewka. Trzeba sprawdzić czy te wypadania są częste, nie zaszkodziłoby podejrzeć korekt.
P0171 Błąd elektryczny. :lol: :lol: :lol: Pokaż lepiej korekty. Map na zapłonie ma być blisko ciśnienia atmosferycznego ,więc u ciebie jest prawie dobrze.
Sprawdź ciśnienie paliwa. I jakie masz korekty.
Udało mi się sprawdzić czujnik VSS, pokazuje poprawne wartości. Na dniach będę miał kabel, żeby sprawdzić czujnik ABS. Ogólnie wyrzuca mi taką zamrożoną ramkę: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 243651485 s (Sat Mar 23 21:35:16 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 167264 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla...
Witam.. W BMW serii 5, rok 2000, silnik 2.0 150KM wyskoczył mi wczoraj słynny check :] Po odczycie błędu P0173 zasugerowałem się wadą instalacji LPG, po skasowaniu błędu i przejechaniu 10km na benzynie błąd znów się pojawił.. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie zacząć poszukiwania ? Poniżej zamieszczam mam nadzieje pomocne parametry pracy ciepłego...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
Tak, ten układ nosi nazwę CDI= Capacitor Discharge Ignition [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Capaci... Acha, jeszcze jedno ten potencjometr służy do regulacji punktu otwarcia tyrystora, a co za tym idzie pozwala na niewielką korektę ustawienia zapłonu
Witam. Odgrzeję temat... Mam podobny przypadek. Błąd zbyt bogatej mieszanki. Krótkoterminowa korekta na poziome -20%. Silnik gaśnie przy schodzeniu z obrotów i nieregularnie pracuje. Brak wypadania zapłonów. Rok temu robiłem mu remont (popękane zawory w głowicy, wymiana łańcucha itd...). Ciśnienie paliwa w normie, sondy pracują, rozrząd ok. Teoretycznie...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Najprawdopodobniej jest jeszcze zbyt niski stopien sprezania i spalanie 95-tki przebiega zbyt wolno, jest niepelne / ladunek nie jest w stanie spalic sie w calosci do 12 - 15 stopni po GMP tloka [ pytanie - o ile zostala sfrezowana, stoczona glowica ? ], bylo sprawdzane cisnienie sprezania moze ? Bo jesli stopien sprezania jest podniesiony tylko np....
Przepustnica podmieniona i to samo :( Jakiś czas działa dobrze i znów po kilku dniach gaśnie jak odpalę rozgrzany. Podłączyłem laptopa kolegi z elm327 i w programie ScanTool 1,13 pokazał trochę parametrów pracy silnika (błędów 0). Pokazał: -bezwzględne położenie przepustnicy, wyprzedzenie zapłonu, cisnienie w kolektorze, przepływomierz, temp. powietrza...
Z tego co zauważyłem to te silniki mają bardzo niskie obroty jałowe wręcz na granicy zgaśnięcia - obroty spadają poniżej 700 silnik przygasa więc komputer koryguje dawkę paliwa co zwiększa obroty i wtedy znów obcina i tak w kółko - może u ciebie ta korekta co kilka sekund jest minimalnie większa i stąd szarpnięcia, Zauważyłem też że jeśli delikatnie...
Wszystko fajnie, ładnie i cacy, ale silniki n/a i turbodoładowane nie mają takich samych kątów wyprzedzenia zapłonu, owszem mogą być takie same ale wówczas osiągi lecą na pysk i aby w pełni wykożystać instalację konieczna jest korekta tego parametru. A jak będzie wyglądało połączenie układu oś wirnika - koło pasowe ? Montując cokolwiek zmieniasz rozłożenie...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Ja też myślałem że nie produkują, i sie myliłem bo właściciel tego samochodu przedstawił mi dokumenty i rzeczywiści rok produkcji jest 84, od roku 85 złącza zawsze udało mi się odszukać, a w tym roczniku nie mogę. Znalazłem tylko złącze do korekty zapłonu i biegu jałowego. (tylko że moja jest 2 pinowa) http://obrazki.elektroda.net/1_124177303...
Proszę o pomoc zaawansowanych właścicieli bądź mechaników chcących pomóc w problemie. Pacjent: Skoda Octavia Tour 2021 1.6 MPI z silnikiem o symbolu BSE , moc 75 kW z fabryczną instalacją gazową Landi Renzo. Objaw: szarpanie i nierówna praca silnika zarówno na gazie jak i na benzynie. Na gazie trochę mocniej nasilone objawy. Włączona kontrolka spalin...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Mam to samo jakbys patrzyl na wyniki z mojego samochodu. Też mam siene 1.4. Pali mi 14 l/100 a rano jak odpale zimny to silnik przygasa. Wszysko juz wymienilem: sonde, krokowca, termostat i czujnik temperatury. Nie wiem o co chodzi... Wynik z iaw scan : PARAMETRY: Obroty silnika: 947 RPM Czas wtrysku: 0,87 ms Wyprzedzenie zapłonu: 5,00 ° Ciśnienie w...
lepiej powiedz konkretnie w czym problem, bo twoja teoria z ustawieniem zapłonu bez korekt z komputera nie ma nic wspólnego z praktyką i niewiadomo czemu miałaby służyć.
Ja już Ci napisałem - korekta kanałów dolot/wydech w głowicy, modyfikacja układu dolotowego - policzenie i wykonanie oraz montaż filtra w korzystniejszym miejscu, modyfikacja układu wydechowego, chiptuning (dostosowanie dawki paliwa oraz kąta wyprzedzenia zapłonu do parametrów silnika po modyfikacjach mechanicznych), generalnie w granicach 15 - 20 KM...
Siemka, zaopatrzyłem się ostatnimi czasy w sprzęt do monitorowania danych silnika w czasie rzeczywistym, sprawdzałem sobie kilka rzeczy, a moja szczególną uwagę przykuły kąty wyprzedzania zapłonu są one następujące: Wolne obroty: ~12 stopni - Jazda stałą wartością obrotową, niezależnie od ich wysokości (np. 2k, czy 4k, kąty są takie same): ~40 stopni -...
napięcie może mieć ale prąd za słaby, przedzwonić wiązke, drżenie może być spowodowane małą ilością dostpnęgo paliwa w układzie.. podcieśnienie się robi moment zapłonu ulega korekcie
Sterownik wrócił z naprawy. Niestety nie dało się go naprawić, dostałem drugi, sprawny i zaprogramowany pod moje auto. Sterownik włożony i podpięty w samochodzie. na początku silnik nie chciał zapalić. Palił jakby na dwóch, dokładnie tak, jak przed operacją. Wstawiłem auto do warsztatu, tam podpięli go do komputera diagnostycznego i silnik ożył. Hura!!!...
Wyszły inne tematy - korekta +25% na banku z wypadającym cylindrem i błąd czujnika spalania stukowego oraz walnięta lambda. Zajrzałem pod samochód i wygląda to tak jakby samochód miał fabrycznie tylko jedną parę lambd (zaraz przy zejściu z kolektora wydechowego) i tylko jedną parę katalizatorów (tę dolną). Czy jest możliwe że CLK320 z 1997 roku nie...
Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry: Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P Tak siedzi tam Syrius Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo....
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Witam mam identyczny problem w citroenie c5 1.8 benzyna 2008r gdy przychodzą mrozy po zalonczeniu silnika i pozostawieniu go wyskakuje mi czek i problem z wypadaniem zaworów samochód zaczyna głośno pracować po odpaleniu na nowo problem znika pozostaje tylko błąd dodatkwo mam błąd zbyt bogatej mieszanki paliwa korekta dawki paliwa mechanik nie może dojść...
A jak sie zalalo do Junaka 'zolta 94 Okt.' - to moc spadala nawet ponizej 10 KM , bo silnik osiagal na niej max 4300 / 4400 obr./min, i koszmarnie sie grzaly Oj tam, oj tam. Eksploatowałem junaka gdy była E94 jak i E86. Żadnej różnicy w mocy silnika i jego pracy nie stwierdziłem. Gdyby taka wystąpiła to po prostu wystarczy dokonać korekty punktu zapłonu...
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
Moduł kupiłem z hakiem - z demontażu z rozbitego samochodu z 2020, stan idealny, sprawdzałem też inny moduł tego samego typu z tym samym rezultatem. Jedyne co teraz mi przyszło go głowy to tak jak piszesz brak zasilania. Wiązka ma 8 przewodów, ( wtyczka 6 pinowa wpięta z przodu samochodu )+ masa + zasilanie. A gniazdo 6 pinowe do którego wpiełem wtyczkę...
Po zwarciu styków A i B i odpaleniu silnika możesz sobie prawidłowo ustawić kąt zapłonu ,wszystkie korekty są wtedy wyłączone i lampka miga , jest to prawidłowy objaw .
mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby...
Jak wypada na wolnych to jesteś o tyle w dobrej sytuacji że możesz zapiąć oscyloskop i wyłapać czy to zapłon czy wtryski. Tylko tak bo już powymieniałeś za dużo. Jeszcze przy lewiźnie w dolocie też by wypadał na wolnych ale MAP na to nie wskazuje. Jeszcze zwróć uwagę na korekty.
Witam wszystkich. Kupiłem ostatnio Octavię 1 1999r. z silnikiem 2.0 8V AQY Na ciepło silnik nie pracuje równo widać wypadanie zapłonów, spalanie LPG ponad 14litrów przy spokojnej jeździe. Błędy: 17536 mnożąca adaptacja paliwa, blok 1, mieszanka uboga 16555 mieszanka za uboga bank 1 16518 obwód sondy lambda, brak zmian sygnału bank 1 sonda 1 Nie sprawdzałem...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
A nie mylisz czasem chodzenia na 3 gary z nierówną pracą przy zmasakrowanej dwumasie? Bo czasem tak telepie od dwumasy, że można myśleć, że to brak zapłonów. Ale to widać w korektach podczas nierównej pracy jako losowe zmiany korekt w dużym zakresie.
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Też posiadam magnum thf 235p AC/DC, problem mam z nią następujący ze podczas zapłonu łuku w AC 10A to elektrodę zaostrzona na ostro ze ściętym czubkiem topi elektrodę [podgrzewanie elektrody prądem stałym] (po 10zajażeniach kilka jest taka jak grubość elektrody 2,4mm) jak podłączę plus do elektrody to to się nie dzieje (elektroda zaostrzona jak do DC...
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
(at)kkknc dokładnie! Diesle generalnie nawet nie potrafią ustalić wypadających zapłonów (choć raz w którejś marce spotkałem taki błąd). A wymiana wtrysku na podstawie korekt to wróżenie z fusów. Owszem, nierówne korekty mogą oznaczać problem z którymś wtryskiem, ale rzadko z tym na którym korekta jest większa/mniejsza od innych. Po prostu ECU zwiększa/zmniejsza...
Witam auto jak w tytule niedawno kupione. Sterwnik IAw 18fd. Diagnoza prowadzona przy użyciu programu IAW-SCAN2, problemy następujace temp.silnika wydaje mi sie że cały czas jest zaniżona albo czujnik zaniża wskazania, według programu temp utrzymuje sie na poziomie 79-80 st, na starym i na nowym termostacie temp. jest taka sama, termostat ma niby temp...
Tylko korekta wtrysku jest obliczana na podstawie przyspieszenia jakie pojawia się zapłonie. I nie koniecznie jest to że dawka paliwa musi być zwiększona bo wtrysk podaje za mało. Czasem problemem jest kompresja i ECU aby wyrównać pracę podlewa słabszy cylinder. Tak samo nagar na dolocie ,gdzie kanały jednego cylindra są bardziej przewężone. Czy nawet...
Zawory miał podobno robione jakieś 2 tygodnie temu, sprawdzałem ciśnienie sprężania i inne mechaniczne możliwości. Czujnik spalania stukowego pokazuje od czasu do czasu stan "1" ale w rubryce korekta wyrażonej w stopniach jest cały czas 0. Załącza prawdopodobnie wtedy kiedy są największe wahnięcia czyli reakcja wtórna. Jednak spróbuje go odłączyć bo...
W drugiej generacji zawsze najlepiej emulować na masę, niestety niektóre nowsze sterowniki wchodzą w dość restrykcyjny tryb awaryjny po stwierdzeniu usterki sondy i wtedy trzeba emulować na lambda=1 (przebieg 50%) i dodatkowo stosować resetter ECU, by przy każdym włączeniu/wyłączeniu zapłonu korekty były kasowane. Po stwierdzeniu awarii sondy sterownik...
1. złe odpalanie na zimnym silniku ( za pierwszym strzałem długo trzeba kręcić, a potem kilka sekund nierówno pracuje. kolejny odpał jest ok) Powody mogą wg mnie być cztery: 1. Nieszczelna instalacja gazowa (wtryskiwacze lub reduktor, jeżeli jest podłączony do kolektora ssącego), jeżeli po zakręceniu zaworu na butli i jeżdżeniu przez parę dni na benzynie...
Witam! Mam taką sytuację: Samochód 2000r. zachowuje się i jeździ normalnie. Natomiast średnio raz na 100km wyskakuje mi check engine. Zacząłem od zakupu kabelka do kompa. 2x skasowałem błąd PO170 -zły skład mieszanki (wg Proscan bo scanmaster pokazuje PO168 -temp.paliwa za wysoka) za trzecim razem pojechałem do ASO. Ale najpierw sprawdziłem błąd - zawsze...
Po wymianie platynek standardowo musisz sprawdzić zapłon. Najprawdopodobniej będzie wymagał korekty - może być inna wysokość stopki przerywacza (stara starta), albo grubość styków (stare pewnie nadpalone skoro wymieniasz) i to się przekłada na zmianę punktu zapłonu. Sprawdzisz to się przekonasz.
Wg diagnozy człowieka od lpg: 1. wymiana rozrządu jaka miała miejsce 5 tys km temu (4.2019) jest zrobiona źle - wg OBD kąt wychylenia zapłonu to +2 stopnie, a ma być -2 stopnie (iskra na świece jest w momencie kiedy tłok idzie na dół, a nie kiedy jest prawie na górze). Muszę jechać do mechanika żeby sprawdzić ustawienie rozrządu. 2. przez złe ustawienie...
chcesz zapłon ustawić czy wyregulować-uściślij swój problem czy wyciągałeś aparat zapłonowy czy chcesz tylko dokonać korekty zaplonu-a to tylko lampą stroboskopową plus obrotomierz.
Spróbuje jeszcze zamienić wtryski miejscami, Przy gumkach wtrysków w kolektorze nieszczelności raczej nie ma,bo na wolnych psikałem pakiem wokół gniazd wtrysków i nie powodowało to zaburzeń obrotów silnika, chyba ze przy większym ssaniu coś się dzieje,czyli jak dodaje gazu przy obciążeniu silnika. Dziwne jest to ze objaw całkowicie ustąpił po założeniu...
Korekty odnoszą się generalnie do mocy poszczególnych cylindrów. Sterownik ustala sobie dawkę wtrysku dla danych warunków pracy silnika i mierzy przyspieszenie wału po każdym zapłonie. Jeżeli to przyspieszenie jest mniejsze jak powinno być to zwiększa dawkę na danym cylindrze i korekta rośnie, jeżeli jest większe to zmniejsza dawkę i korekta spada....
korekta temperatury korekta wtryskiwaczy korekta termostat
schemat zmiany biegów pompa wspomagać kierownica piszczeć matiz check szarpie
Doc Green ESA 5000: Brak reakcji na manetkę gazu po wymianie baterii Błąd 0x0000000A w Windows XP: Instalacja i deinstalacja