Witam panowie czy ktoś wie w której grupie są korekty sondy lambdy krotko terminowe i długo terminowe posiadam Vag-com 409.1us i 311.2-n potrzebuje tej wiedzy do wyregulowania map lpg chodzi mi o silnik 1.8t AEB
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
A korekty sond lambda jakie są? Rozrząd składany na blokady?
Więcej tych silników widziałem ze złym filtrem paliwa (ma w sobie regulator i są dwie wersje 3 bary i 4 bary) lub padniętym regulatorze. Sprawdź ciśnienie na listwie powinno być w miarę stałe 3 lub 4 bary. Jak wyglądają korekty sondy lambda długoterminowa i krótko-terminowa. Jak włączysz klimę jest poprawa?
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Widzi że jest trochę za bogato to ujmuje ,ale jeszcze nie jest max na minus. A regulator jest jest jeden na dwa banki? Pomiar powietrza MAP , MAF?
Nie ma jest tylko Korekta sondy lambda i jej napięcie. Takie rzeczy są w FiatEcuScan ale niestety nie bierze takich sterowników.
Praca silnika też się może zmienić w niektórych markach po skasowaniu błędów, bo jednocześnie zerują się też korekty od sondy lambda. Zdażyło mi się tak w dieslu nawet.
Korekta sondy lambda się nie ruszy dopóki ECU nie przełączy lambdy w pętlę zamkniętą, nie ma prawa się ruszyć z 1.0 przy pętli otwartej. IAW-8F.5T tylko w wersji ECOL nie ma CODE, nowsze już mają.
Protokół diagnostyczny najwyraźniej jest ten sam i większość pól ma takie samo znaczenie, ale główne różnice między tymi sterownikami dotyczyły właśnie sposobu dekodowania informacji o korekcie sondy lambda i temperaturach. Spróbuję zdobyć dokumentację do tego sterownika, wtedy go dodam do programu. Jako jaki sterownik jest wykrywany ten IAW G7 w IAW...
dziękuję za zainteresowanie tematem. pogrzebałem trochę w necie i chyba wychodzi na to, że wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. wtedy świadczy to o dobrej kondycji katalizatora. mój samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy. dla potwierdzenia, czy sondy za katalizatorem mają jakikolwiek wpływ na pracę...
Podstawowy problem polega na spalaniu benzyny rzędu 25L/100km. Awaria sondy lambda na LPG nie miała znaczenia, bo to instalacja pierwszej generacji, bez żadnej elektroniki. Dziś zrobiłem pomiary sondy normalnie podłączonej do ECU. Na LPG, na biegu jałowym udało się zejść do ok 0,66V (na multimetrze) czyli nareszcie jakaś wypośrodkowana wartość. Natomiast...
Witam i dziękuję za dodanie korekty do opisu Pozdrawiam
Sprawdzałem na MPI bo jak ustawiłem na sterownik SPI to się nie łączył. Temperatura chłodziwa 85 stopni. Dziś średnia spalania na trasie 8 litrów/100 km PARAMETRY: Obroty silnika: 1058 RPM Temperatura powietrza: 17 °C Temperatura wody: 85 °C Korekta sondy lambda: 0,99 Pozycja silnika krokowego: 55 kroków W zimie też raz palił 6,8 (na paliwie 98 oktanów)...
Zobacz jeszcze EGR.
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Nie zawsze check engine powoduje przejście w tryb awaryjny, zależy to od rodzaju błędu. Jeśli jest to spowodowane instalacją LPG, to możliwe, że rozjechały się korekty paliwowe poza dozwolony zakres i dlatego masz checka. To nie powoduje trybu awaryjnego, tylko wypalanie zaworów albo wykończenie katalizatora. Jeśli to prawda, to masz źle wyregulowaną...
Przed świętami podłączyłem interfejs i przyglądałem się sądzie Lambda. Jak już wspomniałem na zimnym silniku wszystko jest ok, dopiero gdy silnik jest na temperaturze [ oznacza też że sonda Lambda wprowadza korektę] pojawia się ta 'anomalia'. W Vag311 jedynie co zaobserwowałem to wartość Lambdy jest na -2%, przy biegu jałowym. Przytrzymując gaz wartość...
1) Korekta sondy lambda, to nie napięcie na sondzie! Korekta powinna być w miarę stała i oscylować w okolicy 1,00. Ten sterownik nie podaje surowej wartości napięcia na sondzie. 2) Oryginalna sonda to BOSCH, Magneti-Marelli Aftermarket to zamiennik (i to słabej jakości). Masz instalację II generacji, więc powinieneś mieć emulator sondy lambda. Podczas...
Witam, jak już pisałem w innym temacie borykam się ze spadkami obrotów gdy mam ciepły silnik (kręcenie na parkingu, szybkie dodanie i ujęcie gazu). Gdy silnik jest zimny obroty opadają idealnie. Sprawdziłem masę rzeczy ale teraz chciałbym się dowiedzieć czy lambdy pracują dobrze. Mianowicie. Jedna sonda przed wykasowaniem korekt stała w miejscu na 0,1V...
Witam, przepływka jak i Map sensor przemyte bardzo dokładnie, jako iż zdjąłem klemę + na akumulatorze zresetowały się prawdopodobnie mapy paliwowe, więc wrócę tu za jakieś 100-150km jak wszystko się ustabilizuje, bo korekty w czasie jazdy sięgały nawet 17% na +. Co do doładowania, w opcjach jest wyświetlanie doładowania jako bezwzględne, lecz gdy zaznaczę...
Instalacja gazowa wspomaga się benzyną tylko wtedy, gdy pomimo pracy na pełnej wydajności z maksymalnymi korektami, sonda lambda generuje sygnał o zbyt dużej zawartości tlenu w spalinach, czyli - zwykle - zbyt ubogiej mieszance. Pomijam tu możliwość ustawienia nakładania się paliw podczas przejścia z jednego zasilania na drugie. Nie znam dobrze oprogramowania...
Najpierw to czasy wtrysków Są za długie Korekty paliwowe długoterminowe od włączenia silnika idą na +20%. To chyba kres samoadaptacji w tym aucie,potem wywali błąd. ponieważ wykres przepływomierza mniej więcej pokrywa się z wykresem obrotów silnika. Sprawdź czy dane zgadzają się z tabelą ,a nie czy przepływomierz pokazuje. Jak pokazuje za mało to paliwa...
Pokaż dokładny błąd. Błąd sondy może oznaczać również problem z mieszkankom. Jakie korekty?
Jak wygląda praca sondy i korekty na gazie bo to powinno wiele wskazać? Listwa zmieniona na Hana 2001 green. Autokalibracja, wielkość dysz ok Co do lambdy: na paliwie prawidłowo oscyluje 0-1V, po przełączeniu na gaz stoi na wysokim poziomie, albo oscyluje bardzo ostro. Co do czasu wtrysków paliwa na wolnych obortach: na PB jest to około 2,6ms, na lpg...
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Ok dzięki. Nie zakładając nowego tematu mam pytanie odnośnie renault Kangoo II bo rano jak odpalam praca jest strasznie nie równa i spaliny śmierdzą dzisiaj badałem to wtyczka na bt i programem car scaner narazie taki tylko mam i wyszło mi że czujnik tlenu 2 bank 1 krótkotrwała korekta paliwa -100% sonda lambda padnięta ? https://obrazki.elektroda.pl/1729262800_...
Witam, Jadąc samochodem zaświeciła mi się kontrolka od ESP (trójkąt a dookoła strzałka), wyłączyłem silnik i odpaliłem ponownie i wtedy zapaliła się również kontrolka chcek engin. Podłączyłem komputer i odczytałem błędy: 17831.P1423 - Wtłaczanie wtórnego powietrza, rząd cylindrów 1 - stwierdzono niezadowalająca dawka przepływu 16554.P0160 - Regulacja...
Korekta długo terminowa kanał 32 , któtko 33 czyli lambda control. Co do sondy to patrzysz na prąd. Sciąga: https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhS...
Wciąż walczę z tym tematem. Korekta krótkoterminowa na dużym minusie oraz długoterminowa. Zlikwidowany ubytek lewego powietrza w dolocie oraz na wydechu. Wydaje się być wszystko szczelne a korekty wciąż na dużym minusie czyli mieszanka za bogata. Na zimnym silniku czuć przymulenie i szarpanie przez około kilometra. Gdy silnik nabierze trochę temperatury...
Na gazie chodzi normalnie nie ma zadnych problemow ale jak tylko przelacze spowrotem na paliwo to zaczyna przetywac i szarpac podczas jazdy Jak powiedziałem... jestem prawie pewny że to sonda. Sprawdź czy oscyluje. Tylko zanim zaczniesz to porządnie rozgrzej silnik. U siebie miałem podgląd na korektę wtrysku od "lambdy". Tam było widać jak na dłoni...
Jakie błędy pokazuje check? Zapalenie check engine powoduje że komputer pracuje w trybie awaryjnym i nie korzysta ze wszystkich czujników. Podobnie odłączenie akumulatora, resetuje na jakiś czas korekty zanim komputer nie zrobi adaptacji. To może być jakiś trop. Sonda lambda może oszukuje.
skoro sie tak dobrze znasz, moglbys wytlumaczyc roznice pomiedzy mapami ograniczenia dymienia w ECU edc16 TDI z dpf i bez dpf W VAGach EDC16 z DPFem , nie ma typowej mapy dymienia , jest za to korekta paliwa względem sondy lambda , co jest zrozumiałe przy filtrze DPF ,aby AFR był cały czas prawidłowy .
Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa pod obciążeniem, albo podgladnac sondę lambda i korekty krótkoterminowe dawki paliwa jak się to dzieje.
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
aby można było podejrzeć centralkę.. ewentualnie coś zmienić. ważne aby nie ustawiać tego na sztukę tylko przydał by sie podgląd na korekty lub odczyt z sondy lambda
W drugiej generacji zawsze najlepiej emulować na masę, niestety niektóre nowsze sterowniki wchodzą w dość restrykcyjny tryb awaryjny po stwierdzeniu usterki sondy i wtedy trzeba emulować na lambda=1 (przebieg 50%) i dodatkowo stosować resetter ECU, by przy każdym włączeniu/wyłączeniu zapłonu korekty były kasowane. Po stwierdzeniu awarii sondy sterownik...
Witam Posiadam Fiata Palio 1.2 8V rocznik 2001. Problem polega na tym że komputer silnika zarejestrował błąd " Mieszanka Max Uboga". Sprawdziłem korektę sondy lambda w programie IAW SCAN I na zasilaniu benzyną korekta wynosiła 0,76 na gazie 1,25. W związku z tym że podejrzewałem uszkodzenie sondy pojechałem na analizę spalin ale tam zarówno na benzynie...
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
Reasumując, jeśli tak, to taka sonda będzie źle działała na gazie w sensie nie będzie pokazywać lambdy =1 dla gazu (AFR=15,5) i tym samym nie nadaje się dla gazu. Aby ją przysposobić dla LPG/CNG, trzeba byłoby zmienić napięcie polaryzujące. Czy tak? Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od...
Witam Wtórnik emiterowy "przesunie" napięcie o 0,6V Zaznacz na rysunku co chcesz skorygować (narysuj innym kolorem) jak ma wyglądać to podtrzymanie (korekta)
Oczywiście że ma, sterownik gazowy sprawdza skład mieszanki, dostając info z sterownika silnika, to że można to w niektórych wyłączyć niczego nie zmienia więc nie mieszaj autorowi. Do zmiany paliwa potrzebna zadana temperatura, ciśnienie gazu i brak aktywnych usterek. Wskazania sondy są potrzebne do korekty składu mieszanki. ;) Zamiana sond lambda...
Wydaje mi sie ze nie - obroty równiutkie. Jak robie nieszczelnosc - np odpinal podcisnienie lgp i sobi ssie lewe przez weezyk to od razu widac ze cos nie tak z jalowym . Ale jeszcze sprawdze doklladnie wszelkie placzenia - chociaz niebardzo jest co sprawdzac juz. najdziwniejszze jest to że np na tym dolnym zapisie - lambda parcuje apotem juz nie bardzo....
Zaworek evap sprawdzony a w lejące wtryski mi trudno uwierzyć jak samochód po odpaleniu pracuje poprawnie. Jak temperatura płynu osiągnie 50-60 stopni i jak sonda lambda wprowadza swoją korektę to takie anomalie się pojawiają.
Korekty długoterminowe o wiele za duże. Sprawdź sondy lambda w szczególności tą przed katalizatorem.
Podłącz normalny tester a nie jakieś zabawki.Sonda szerokopasmowa nie pokaże ci napięcia tak jak sobie myślisz.Wartość lambda i przepływ prądu patrzysz a nie napięcie.Do tego korekty i masz cały obraz sytuacji.A sonda 2 ma pokazywać około 0.7 volta, na rozgrzanym silniku oczywiście.Nie sztywno ale wykres w miarę płaski.
Należy podłączyć auto pod analizator spalin i sprawdzić czy parametry sondy regulacyjnej odpowiadają wartością które zostaną odczytane z analizatora. Do tego podgląd korekt paliwowych.
Golf 4 1.6 8V AKL + LPG, czy auto pracuje na benzynie czy na LPG, sonda widzi zbyt bogatą mieszankę i odcina korekty i zgłasza błąd 537 układ regulacji sonda lambda przed katalizatorem wartość ograniczenia dolnego. Widać na przebiegu jest częściej bogato niż ubogo. Wtryski i regulator ciśnienia paliwa odpada bo na gazie jest to samo, zawór par paliwa...
Nie jest dobrze, jest bogato. Jak wyglądają korekty?
A teraz jakie ma masz korekty krótko i długą coś pokazuje.
Znaczy 200zł za regulację na postoju ? Aplikacja podaje współczynnik lambda jeśli masz szerokopasmową sondę lambda. Przy strojeniu używam korekt LTFT i STFT dzięki czemu bardzo dokładnie wiem jak ucieka dawka i jak ją skorygować. Współczynnik lambda mierzę sondą zewnętrzną do pomiaru AFR i mam LM1 od innovate.
Bez czujnika wału nie odpalisz - brak informacji o pozycji wału - brak iskry. Z tego co pisałeś po kilku zliczeniach wypadających zapłonów ECU odłącza błędnie działające cylindry ze względów bezpieczeństwa i zaczyna telepać silnikiem - normalne. To że silnik na oko wydaje się pracować równo na biegu jałowym, wcale nie oznacza, że jest dobrze - pod obciążeniem...
Od podania tego co sam już ustaliłeś, od lepszego opisu usterki - szarpanie,dławienie itp? Ciśnienie paliwa, zapchany układ wydechowy, uszkodzony przepływomierz, przestawiony rozrząd, uszkodzony czujnik temperatury silnika, uszkodzona sonda lambda. Odczytałeś błędy? Jakie są korekty paliwowe?
Zerknij na filmik Przecież mu paliwa brakuje, dopiero jak korekta poszła w górę to sonda zaczęła pracować. Chyba że długa korekta jest na minusie.
Dodam że nie posiadam jeszcze map-a potrzebnego do automatycznej kalibracji ale wyczytałem że do korekt jest on zbędny. Jak chcesz bez niego dojść do odpowiedniego składu mieszanki? auto jest na lpg wyraźnie słabsze i zakładam przez kiepską mapę lpg rozjeżdża mi się mapa benzyny Nie ma czegoś takiego jak rozjechana mapa benzyny. Bez poprawnego składu...
2A00 to problem z sondą lambda. Trzeba sprawdzić jak pracuje, jakie są korekty paliwa itd, żeby wydedukować, czy to wina czujnika, czy faktycznie coś jest nie tak z mieszanką. To jest sonda szerokopasmowa, więc jej wymiana nie będzie tania. Drugi błąd jest prawdopodobnie skutkiem pierwszego, więc należy się skupić najpierw na sondzie.
kody błędów 18683,16555,16514,18529,18627,17511 1.obwód masy sondy lambda,1rząd cylindrów czujnik 1 otwarty 2.czujnik sondy lambda rząd 1 -mieszanka zbyt uboga 3.czujnik sondy lambda -rząd 1 ,czujnik1 4.korekta składu mieszanki za katalizatorem-przekroczenie wartości granicznej dla mieszanki bogatej 5.sygnał sondy lambda,1 rząd cylindrów,czujnik 1 ,mieszanka...
Ustaw lpg "na korekty"
Witam Jeździłem autem na LPG dość długo na ubogiej mieszance (tak ustawili gazownicy). Na dzień dzisiejszy długoterminowa korekta czasu wtrysku dla benzyny wynosi 15,6%. Teraz cały czas jeżdżę na benzynie od około 200 km. Na benzynie sonda lambda oscyluje i krótkoterminowa korekta czasu wtrysku jest na poziomie +-3%. Mam zatem pytanie czy długoterminowa...
Jak włączyć z programu sondę lambda oraz ustawić korekty wtryskiwaczy bądź restart z programu ddt2000 bądź w renoliku? Błędy nie wykazują w innych testerach, za to w parametrach brak sondy lambda i na jednym cylindrze, czyli trzecim, zbyt duża dawka paliwa, a na trzech cylindrach ujemne. Wtryskiwacze po regeneracji, sprawdzone ciśnienie w porządku,...
Nie, sadza powstaje przy zbyt bogatej mieszance, ale może być tak, że np. przy małych obciążeniach silnika mieszanka jest za bogata, a przy dużych zbyt uboga. Nie znam tego sterownika, ale jedyne korekty jakie może wprowadzać opierają się o sygnał z sondy lambda. Jeśli np. będzie problem z wydajnością wtrysku (np. za mała wydajność pompy paliwa) to...
Witam. Przede wszystkim trzeba obejrzeć parametry fizyczne podczas jazdy np. podczas rozpędzania jak poszarpuje. Obejrzeć pracę sondy, korekty składu i podcisnienie w kolektorze.
Załatw oryginalne czujniki podmień i zobacz co będzie BMW strasznie nie toleruje tutaj zamienników. Vanos w jakim jest stanie? Korekta rozrządu była robione? Jakie wartości pokazują sondy lambda? Masz katalizator?
Kwestia w jakiej kondycji jest silnik teraz i tak wprowadzają Lubryfikator itp wiadomo kondycja głowicy to podstawa Osobiście uważam, że lubra pomaga jak umarłemu kadzidło i nie mam jej ani w megance, ani w corolli. Na lpg-forum jest trochę na ten temat. Co do samej instalacji, to ja bym wybierał taką, do której jest dostępny program diagnostyczny...
Po co wymieniać sady w op-comie masz parametry sondy pierwszej drugiej grzalek ,korekta krótko i długo terminowa,reset bloku uczącego .
Na razie to nie wiadomo co za auto i silnik. Coś mi się w multum sterowników i sond uwierzyć nie chce. Jest jeszcze coś takiego jak korekta krótko i długo terminowa.
Micra k11 wyszła w 1991r, więc pewnie ECU były wtedy mało zaawansowane i pewnie nie ma korekt dla pojedynczego wtrysku. Świeca z cylindra 3 była ciemniejsza, ale nieznacznie.
Nie wiem jaki wpływ na zachowanie się silnika w oplu mają wskazania drugiej sondy lambda, bo w mojej corolli razej takiego wpływu nie zauważyłem. Ja w sytuacji autora tematu sprawdziłbym co się nie podoba sterownikowi benzynowemu, szczególnie wtedy gdy jest zimny: - jak wyglądają korekty paliwowe długa, a szczególnie krótka, - jak wygląda wtedy wykres...
Ja też miałem problem z sądą w oplu 2.0 tyle że dowiedziałem się dopiero u znajomego mechanika "przy okazji", bo jej działanie nie miało zauważalnego wpływu na zachowanie silnika. Problem polegał na tym, że sygnał z sądy nie ma znaczącego wpływu na dawkę paliwa. Te dane są zapisane w ROMie komputera. Sygnał z lambdy służy jednie do korekty tej wartości...
...Opis błędu to zła dawka paliwa na 1 cylindrze... Jeśli taki opis podał Twój mechanik to na początek zmień go na innego, najlepiej na takiego który powie jak wygląda praca sondy lambda, jakie są korekty paliwa itd.
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Sprawdź szczelność kolektora, podciśnienia oraz czy nim gaz nie ucieka. Nie podałeś jaką masz instalację i jakie graty. Podłącz VAGa wejdź w ECU i wykasuj błędy nawet jak ich niema (skasujesz adaptację ECU) Pojeździj na PB, zobacz prace sondy lambda i korekty. Tyle ogólnie bo jak masz tam kuchenkę a nie sekwencję to pogadane :D
Trzymałem 3000 obrotów i korekty po ponad 20 trzymają, nie patrzyłem na sondy ale dzisiaj sprawdzę i dam znać Dodano po 5 Sonda lambda nr1 bank1 0,175v-0,725 Sonda lambda nr2 bank1 1,725v i stoi twardo Sonda lambda nr1 i nr2 bank2 stoją na 0v Korekty czasu wtrysków paliwa bank2 od - 1,56 do 1,56 bank1 identycznie
To skoro temat cieknącego gazu mamy wyeliminowany, to może podstawy? Ciśnienie paliwa (na zimnym / przy pierwszym rozruchu) adaptacja/korekta jeśli w tym aucie da się podejrzeć diagnostyką, działanie sondy lambda (diagnostyka lub woltomierz na ciepłej sondzie) to jest pokrewny temat z korektami, temperatura czytana przez sterownik, jak pisał (at)sp7sec...
1. Wtrysków się nie da sprawdzić tak jak ci się wydaje - czasy równe to wtryski git. Otóż to największy błąd w sztuce. Tylko przełączanie 3 pb 1 lpg mogą coś wyjaśnić. 2. Czy przez podciśnienie z reduktora nie ucieka gaz? 3. Szczelność dobrze weryfikuje sie rozpylając benzynę ekstrakcyjną z "atomizera" na wszystkie połączenia kolektora. Warto słuchać...
No to jak błąd sondy, to jak piszesz, że brak błędów? Skoro jest błąd sondy, to silnik chodzi w trybie awaryjnym, a na pewno ECU nie ustawia korekt Long Term. Jaki ten błąd sondy? Tam jest pewnie szerokopasmowa, to drogo jest (ok. 600)... pewnie dlatego to olewasz? jest tak jak piszesz... przy uszkodzonej sondzie lambda na sterowniku simos o "poprawnych"...
No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na obroty...
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
Kurcze ustawiasz ja sam wiec chyba do podpowiedzi latwiej bylo by ustawic z map sensorem - sensor według mnie powinien być do tej instalacji koszt nie wielki. Pamiętaj że czasy gazu Cię nie interesują - interesuje Cię czas na benzynie u Ciebie jest powiedzmy 3.2 ms( okolo) przełączasz na gaz i benzyna ( na gazie) ma mieć podobna wartość. Korekta powinna...
...trzeba by mieć sterownik z sondą lambda do korekty dawki.... .Teraz tylko jeszcze mnie przekonaj że w latach po wojennych ktokolwiek słyszał o sterowniku i sondzie lambda. ...agregat zasilany etanolem, stosunkowo tanio można go kupić lub zrobić... Bajka. Jeżeli łatwo to dlaczego nikt tego nie robi ? ...Paliwo też dostępne lub w razie potrzeby można...
silnik nadal lekko szarpie bo jest na ubogiej mieszance, Pytanie zasadnicze, czy tak się dzieje na benzynie i na gazie? Wg mnie, przy poprawnej pracy sondy lambda (tego co widzi sterownik benzynowy), mieszanka powinna być poprawna, bo o to powinien zadbać sterownik benzynowy odpowiednią poprawką (korektą STFT) czasu wtrysku gazu.
Nie mapy wtryskowej, bo ona jest stała ale jej korekt. W tym aucie powinien wystarczyć emulator sondy lambda, on powinien zapobiec rozjeżdżaniu się adaptacji wtrysku benzyny podczas jazdy na LPG. Ale jakbyś znalazł trochę wolnej gotówki to rozważyłbym przeróbkę na instalację wtryskową.
Witam auto jak w tytule niedawno kupione. Sterwnik IAw 18fd. Diagnoza prowadzona przy użyciu programu IAW-SCAN2, problemy następujace temp.silnika wydaje mi sie że cały czas jest zaniżona albo czujnik zaniża wskazania, według programu temp utrzymuje sie na poziomie 79-80 st, na starym i na nowym termostacie temp. jest taka sama, termostat ma niby temp...
Witam od jakiegoś czasu odczułem pogorszenie w osiągach i pojechałem na hamownie a tu zamiast 180-190 hp tylko 167 kuni od razu zlogowałem silnik i okazało się ze w grupie 13 na doładowaniu pedał w podłodze lecą korekty sutkowe log na 3 biegu tiptronic http://vaglog.rtnet.pl/rxr2_67289.html i jeszcze 2 bieg z analiza lambdy http://vaglog.rtnet.pl/rxr2_67302.html.....
Kod silnika podaj na początek. Parametry najważniejsze typu obie sondy ,MAP, MAF, korekty, długo i krótkoterminowa, temp powietrza paliwa, czas wtrysku.
Korekty robi EQUu na podstawie pomiaru z sondy. I dlatego na wydech między sondami musi byś sczelny układ bo wessie tlen z powietrza wali korekty i jest wtedy lipa. Jak kat się przy ha lub się kończy też tak może dowalać korekty.
Nie znam silnika, więc tylko ogólnie, co bym zrobił, gdyby to wystąpiło w moim silniku w corolli. Sprawdziłbym jak działają sondy lambda oraz sprawdziłbym w jakich zakresach poruszają korekty LTFT i STFT na obydwóch bankach. W banku 2 prawdopodobnie będą mocno dodatnie, być może tak jest również w banku 1, a efektem tego może być wypadanie zapłonów...
W pierwszym swoim poscie napisalem wyraznie ze nie mozna polaczyc sie z ecu przez vag-a...bezposrednio pod piny ecu tez nic nie dalo. Dlatego pytam o jakies rady No to chyba już tylko egzorcyzmy pozostają. Jak wyobrażasz sobie jakąkolwiek diagnostykę, bez wiedzy co się w sterowniku dzieje? Regulowane są dwa parametry - KWZ i czas wtrysku. Obydwa wyliczane...
Tylko że sonda lambda przeszła badanie spalin bez zastrzerzeń a korekty max 10 % zarówno na LPG jak i PB.
, a 16V jeszcze mniej. Jego auto ma identyczne objawy, Stag mu tego na gwarancji nie naprawił nigdy. Do dzisiaj jeździ autem w takim stanie jak moje. Wszystkie silniki Nexia/Espero mają praktycznie identyczny układ wtrysku - nie ważne czy 8 czy 16 zaworów. Układ wtrysku tak -- zwykła fullgrupa, komputery są już w 8V i 16V różne. Bardzo różne są też...
Coś musi być widać. A może wspolczynik składu lub prąd płynący. A jakie są korekty mieszanki?
Nie wiem czy to jest powiązane z tym odpalaniem, ale od ok 2 miesięcy czasami zapala mi się kontrolka silnika, a na kompie wywala błąd: Oczywiście że ma to związek. Skoro błąd wyświetla to znaczy że korekty mocno rozjechane. Sonda lambda do wymiany? Możliwe, może to być też wina przepływomierza lub innych czujników. Potrzebna jest tu fachowa diagnostyka,...
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
Sondy odpowiadają za właściwy dobór mieszanki / korektę aby uzyskać pełne spalanie. Potrafią też kontrolować pracę katalizatora, którego być może już w tym samochodzie nie ma ;)
NIE. % jest ale z czasu wtrysku PB więc 30% z np 3ms to jest ~1ms i może się okazać, że wtrysk PB się nie otworzy i zrobisz sobie kuku ubogą mieszanką. A jak ma być regulowana dawka paliwa ? Czy na LPG czy na PB czy na LPG z dolewką zawsze jest używana sonda.
Jak LPG rozwala mapę benzyny to polecam zmienić sterownik na taki który odczytuje korekty ze sterownika benzyny i na ich podstawie modyfikuję mapę LPG.
Bardziej chodziło mi o sprawdzenie czy nie jest zawalony syfem bądź niedomyka się. Korekty paliwa jakie ci pokazuje?
co do pytania założyciela tematu. sonda pracowała cały czas dobrze. skoro głowna korekta była ucięta z powodu lewego powietrza, pojeżdziłeś troche korekty się zmieniły na tyle że mieszanka zaczeła spełniać wymogi i sonda znowu mogła działać w swoim zakresie. najprosciej jak potrafie jezeli sonda działa w granicy powiedzmy 14-15kg powietrza na 1 litr...
sondy lambdy toyota wymiana sondy lambdy emulacja sondy lambdy
kolory kabli audio boombox radio akumulator skuter elektryczny
komputer pokładowy cordoba rl56gs samsung
Najgorsze modele lodówek: Samsung, LG, Frigidaire i inne Suszarka spożywcza Zelmer - modele i usterki