Witam. Jeżeli jest korek, to nie jest bez obsługowy, a jezeli jest bez obsługowy, to nie może być korka. Bez obsługowy jest hermetyczny. Przeczytaj ten link, szczególnie ostatni akapit "Co z tego wynika" http://www.akumulator.pl/aktualnosci/art...
Czy podczas ładowania akumulatora samochodowego powinienem ładować akumulator z otwartymi celami czy nie muszę otwierać tych korków. Korki akumulatora powinny mieć malutki otworek , względnie taką konstrukcję zakrętki która nie powodowała by szczelnosci celki akumulatorowej. Kazde ładowanie ( a szczegolnie tzw. szybkie ) powoduje powstawanie gazów...
Tam były akumulatory z odkręcanymi korkami. Teraz też niektóre mają. Jeżeli w Twoim ich brak , to ładujesz tak jakby były korki, prostownikiem automatycznym ( najlepiej ) .
Przy tak małym prądzie nie będzie się gotował, często nawet stosuje się 1/20 pojemności i nawet zostawienie akumulatora na 2 dni nic mu nie zrobi (nawet i tydzień, chociaż to już nie zalecane), za mały prąd jak na jego pojemność. Testowane wielokrotnie. To jest akumulator ołowiowy i nie jest tak wrażliwy na napięcie jak inne. Oczywiście nie jest to...
Ktoś te korki celowo zeszlifował nie wyjmując akumulatora z samochodu. Po co? To wie tylko autor pomysłu.
Czy w akumulatorze kozak są korki?
Nawet nie napisałeś jakiego typu jest akumulator i jakie są objawy jego usterki. Większość obecnie produkowanych akumulatorów nie posiada możliwości kontroli poziomu elektrolitu w celach bo korków nie ma.
No jeszcze ważna sprawa przy tym radzieckim prostowniku wypada odkręcić korki akumulatora których w większości nowych akumulatorów nie masz albo utrudniony dostęp.
Obecna zima jest niezbyt przyjazna dla akumulatorów. Czy to jest już bardziej do wymiany czy tylko naładować i nic takiego ? "Obecna" zima to nie zima. 20, 30 lat temu... to były zimy, i auta jeździły ;-) Po prostu naładuj akumulator i sam się przekonasz. Ważne jest, aby przy ładowaniu utrzymywać odpowiednie parametry - nie przekroczyć prądu, nie przekroczyć...
Nie mam korków w akumulatorze.
Jenox classic robił z korkami , ale po co ci te korki odkręcane, jeśli będzie potrzeba dolania wody to i tak już po akumulatorze jest do wymiany. I jeszcze Autopart ma korki.
Nie ma potrzeby otwierania korków. To akumulator bezobsługowy.
Zakupiem akumulator Banner z serii Starting Bull...obsługowy-pod naklejką są korki do kontroli elektrolitu.
Albo akumulator jest wybitnie kiepski, albo za krótko ładowałeś, albo jest jeszcze jedno, sprawdź poziom elektrolitu, jeśli jest to akumulator z 6 ma korkami.
Jeżeli korki mają otworki w akumulatorze to przeważnie w naszym klimacie zawsze wydziela on opary a ich ilość zależy od temperatury kwasu...
Przecież masz korki jak w zwykłym akumulatorze... zresztą jest to zwykły akumulator, tylko elektrolit uwięziony we włóknie szklanym.
Zainteresowałem się prostownikiem EST-305 12V 15A firmy Stef-Pol. W instrukcji jest napisane żeby przed rozpoczęciem ładowania odkręcić korki akumulatora i dolać wody destylowanej. JAKIE KORKI? Akumulator mam bezobsługowy... Producent nie wie że obsługowych akumulatorów do aut osobowych już prawie nie ma?
W czerwcu 2019 kupiłem nowego Mitsubishi ASX. Ma wolnossącego benzyniaka bez wtrysku bezpośredniego, nie ma systemu start&stop a akumulator ma malutkiego Hitachi z odkręcanymi korkami!
Jak dla mnie to kwiecień 2008 rok. Wybicie pod korkiem 5 celi.
co do stosowania antymonu w akumulatorach to nie stosuje się go w bezobsługowych, natomiast w tradycyjnych akumulatorach z korkami czyli głównie akumulatory do ciężarówek czy traktorów zawartość antymonu została obniżona poniżej 3,5%. Pozdrawiam
Witam, Koledzy mam pytanie czy podczas ładowania akumulatora tym prostownikiem odkręcacie korki? Kiedyś jak ładowałem akumulator u kolegi to odkręcał korki, bo podobno może rozsadzić jak nazbiera się gazów.. Jednak robił to zwykłym starym prostownikiem. Jak to jest przy tym automatycznym? Czy nawet jeżeli nie jest to zalecane to czy odkręcenie korków...
Z w pełni naładowanym akumulatorem masz dużą szansę, pod warunkiem że będziesz jechał a nie stal w korkach.
Nie martw sie bedzie ok tylko odkreć korki akumulatora pozdrawiam Jacek
Nie, nie to staruszek było sympatyczne. Ja mówiłem o tym płukaniu i ładowaniu, jakbyś się nudził. To się robiło w latach 80-tych, kiedy zdobycie nowego akumulatora, czy opon było jak wygrana w Totka. Wtedy akumulatory miały wykręcane korki. Ale wycinałem też otwór w pokrywie akumulatora jak zrobiła się przerwa w ołowianym mostku między celami. Otwór...
Jeżeli akumulator ma korki i można uzupełniać wodę jest jak najbardziej obsługowym, dlatego często spotykam się z pustymi bo od momentu zakupu nikt do niego nie zagląda sugerując się właśnie napisem bez obsługowy, a takimi są tylko klejone z oczkiem naładowania.P
Popuść korki akumulator ładuj tak długo aż wskazówka na amperomierzu opadnie do poziomu 0 A czyli tak jak na wyłączonym prostowniku
Te korki pod pokrywką w Excellu są zintegrowane z pokrywą jako jeden element. Każdego korka z osobna odkręcać nie można, ale można otworzyć wszystkie cele przez zdjęcie pokrywy razem z korkami. Jednak otwarcie cel wymaga odklejenia lub przecięcia naklejki na pokrywie - prawdopodobnie może to mieć wpływ na utratę gwarancji. Odkręcane pojedyncze korki...
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
są już alternatory pracujące na 15.6 lub 16.3V w osobówkach także.... aku ca-ca 16.2V Co to daje skoro napięcie gazowania akumulatorów wapniowych nie wzrosło :?: W takim układzie, powinno się stosować akumulatory Ca tylko z korkami.
Miałem taki akumulator, tylko bez korków. Wg instrukcji: Czarny akumulator nadaje się do użytku. Biały/żółty - akumulator na śmietnik, bo jest za mało elektrolitu, a nie uzupełnisz, bo to akumulator bezobsługowy. A na zdjęciu widać odkręcane korki.
Ładuj akumulator zamontowany w samochodzie .Nie zapomnij poluzować korków akumulatora jeśli takowe są w nim zabudowane.ładowanie prądem 1/10 pojemności akumulatora w czasie nie większym niż 10 godz.W trakcie ładowania uchyl maskę samochodu celem wentylacji zapobiegając korozji w przedziale silnikowym.Po naładowaniu najpierw odłącz prostownik od sieci...
Lata temu ładowałem akumulator, po naładowaniu zamiast odłączyć najpierw zasilanie ładowarki odłączyłem najpierw zasilanie od aku, poleciała iskra (korki akumulatora były odkręcone) i akumulator został rozerwany, na szczęście tylko popaliło mi ubranie.
Kolego odkręć wszystkie korki akumulatora i zewrzyj rozrusznik na krótko,jeśli będzie gazować w którymś akumulatorze to do wymiany.Druga sprawa to słaby styk przewodów .Wyczuwalne ciepło na klemach lub przewodach świadczy o słabym styku.
No wiesz, potrzebowałem samochodu, a akumulator musiałem naładować a do dyspozycji mam tylko ten prostownik. Ostatnio musiałem kupić wode destylowaną bo niestety nic nie było w korkach...
Zrub w korkach akumulatora małe dziurki i strzukawką wlej do keżdej celi troche wody destylowanej , pozaklejaj dziurki klejem i spróbuj go naładować .
sokoleokoo2 - na chwile obecną zasięg jest idealny do jazdy w miejskich korkach. Ale ciekawe jak żywotność akumulatora.
/sąsiadki mierzy (...) , robi ładne focie sąsiadki zapatrują na taki skutek Hmm, (at)vorlog Ty to potrafisz temat akumulatora sprowadzić do prawie pieleszy ;), - taki przerywnik w tej technicznej pogawędce a czemu nie. Oprócz mnie nikt się nie pokusi wyciąć naklejkę z korków akumulatora a może są już jakieś indukcyjne areometry?, hehehe Piszecie o...
Tylko, że tymi z Lidla nie nie zbudujesz gęstości elektrolitu (w rozsądnym czasie tj. mniej niż tydzień) w normalnym z korkami akumulatorze kwasowym, ładują do napięcia najwyżej 14.7V a czasem trzeba akumulator potraktować napięciem do 16.2V i wtedy taki stary prostownik jak znalazł. Swoja ładowarkę z Lidla model ULGD 5A musiałem przerobić aby wyżej...
A jakby poczytał o akumulatorach kwasowych, to by wiedział. Napięcie 14.4V oznacza, że akumulator naładował się do 85% pojemności znamionowej. Akumulatory z elektrolitem ciekłym powinny być ładowane do prawie 16V żeby osiągnąć 100% pojemności, czyli rozpuścić siarczany na płytach. Niestety od napięcia 14.4V zachodzi proces elektrolizy wody. O ile w...
Coś ci kroi prąd z akumulatora i trzeba teraz ustalić, co a nie dywagować nad korkami akumulatora. 120-140mA za dużo, sprawdź radio,oświetlenie bagażnika,alarm. Trzeba szukać nas czuja, nie ma typowej usterki w tym przypadku
Ładowanie prawidłowe 13,4V. Ładowanie nieprawidłowe . Jak to z tym jest, czy montując te korki i uzupełniając w razie potrzeby wodę destylowana przedłużę żywotność akumulatora czy to tylko mit? Mit...
Ja mam wytoczone foremki czopów z metalu,oczywiście stożkowe,reszta czyli węgielek bez zmian tylko trzeba bardzo uważać ,korki odkręcone ,akumulator raczej nie po naładowaniu(sprawa wodoru).
jeszcze inny własnej konstrukcji ze sterowaniem tyrystorowym z regulacją i stabilizacją napięcia i ograniczeniem prądu. I tym ostatnim, oraz zasilaczem warsztatowym naładuję pojedynczą celę. Tak dokładnie można - robiłem testy DC-DC back boos coverter'em i tez mozna. Równoległe mierzyłem miernikiem prad i napięcie ładowanych ogniw i udawało się pobudzić...
Pamiętajmy że wykładnikiem naładowania jest gęstość elektrolitu a nie nasze pobożne życzenia. Wszystko fajnie, tylko jak w akumulatorze nie mamy korków i wszystko zaklejone to nam pozostają ...pobożne życzenia.
No wlasnie tak myslalem, ale probowalem podwazac delikatnie i nie idzie. Trzeba na brutala:| Moze ktos wie czy nie uszkodze tego dziadostwa.. To sa chyba tak zwane akumulatory bezobslugowe ktore maja te korki zabudowane. Bo sa jeszcze takie, ktore sa calkowicie hermetyczne. I pytanie: czy te "pol-bezobslugowe" mozna ladowac bezodkrecania korkow.. Ostatni...
Mocowanie akumulatora w Corsa B za całokształt: -akumulator zamocowany na podszybiu nad którym są kratki przez które się leje woda spłukując z akumulatora kwas co powoduje silną korozję pod akumulatorem. -dostęp do korków w akumulatorze blokuje plastikowa kratka podszybia której zdemontowanie i ponowny montaż trwa dobre kilka minut. -śruba mocująca...
Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle). Taka moja uwaga dodatkowa. Jeżeli występuje gazowanie, to występuje elektroliza...
Na każdym akumulatorze jest informacja o tym jakie jest jego napięcie pracy. Możesz również rozpoznać napięcie po tym ile ma korków akumulator: 6V ma trzy korki (cele) a 12V ma 6 korków Sprawdziłem w Google i chyba były dwie wersje na 12V i na 24V Na 24V w niektórych Ursusach są stosowane rozruszniki, tam są dwa akumulatory 12V i przełącznik 12/24 ale...
W tym prostowniku jest amperomierz i pokazuje jakim prądem jest ładowany akumulator a czas jaki potrzebuje do pełnego naładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Im bardziej będzie naładowany akumulator to wskazówka amperomierza będzie bliżej zera. Ten prostownik zapewne ma napięcie końcowe w okolicy 16,4 V więc jak masz korki w akumulatorze...
Nie wszyscy chyba dobrze czytaja. Ładuje takim prądem bo to prąd z panela fotowoltaicznego. Nie mam prostownika niestety. Wrzucilbym go do auta ale pewnie nie przekręci przy napięciu poniżej 11v. Natomiast nie napisałem wyżej ważnej rzeczy jakim jest to iż akumulator nie jest AGM a obsługowy. Ale czy to znaczy że mam mu do ładowania odkręcić wszystkie...
W Mutlu są korki i co to zmienia? :)
Witam. Wskazówka na amperomierzu w miarę doładowywania akumulatora powinna zbliżać się do 0, jak będzie w twoim prostowniku nie wiem. Całkowicie rozładowany akumulator ładuj małym prądem co najmniej 12 godzin, ja po odkręceniu korków zostawiam na całą noc i jest ok.
Odkręć korki akumulatora i sprawdź kolor elektrolitu oraz płyt.Płyta dodatnia ma barwę brunatną, ujemna siwą, elektrolit musi być klarowny.Samo rozładowanie świadczy o wypadnięciu masy czynnej płyt/szlamowanie dołu płyt powodując zwarcia wewnętrzne ,co objawia się nie trzymaniem pojemności/ .Wymień na nowy.
Ale kto napisał że ten 8 letni akumulator był w jakikolwiek sposób regenerowany? On jest sprawny i odpala 20 letniego mondeo mk3 bez zająknięcia. Czy umycie i odkurzenie samochodu też klasyfikuje go jako produkt regenerowany? Wydruku nie mam jak zrobić bo tester mam bez drukarki. Wynik to aku sprawny. Dokładnych procentowych wartości nie podam bo robiłem...
poziom elektrolitu wyznaczony jest przez te wypustki w kształcie litery L,elektrolit ma pokrywać się z poziomą jej częścią, korki posiadają odpowietrzenie i na dzisiejsze czasy żaden akumulator nie ma hermetycznie zamkniętej obudowy i nie trzeba nic odkręcać tylko po prostu ładować akusia i nic się nie stanie ;)
To w zasadzie akumulator bezobsługowy. Korek służy jedynie do uzupełniania wody destylowanej. Kiedy czas ją uzupełnić? Będziesz o tym wiedzieć jak oczko zrobi się białe bo z elektrolitu ta woda odparuje. Miłego korzystania.
Kolego kris2 - na pytanie czy w czasie ładowania akumulatora odkręcać korki, odpowiem pytaniem - czy w samochodzie jak alternator ładuje akumulator korki są odkręcone?. Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem (prądnicą)? - tylko tym, że alternator ładuje przy stałej wartości napięcia 14.2-14.4V przy którym nie powinno dochodzić...
Jeśli pojazd nie będzie przez dłuższy czas używany, a parkowany jest w pomieszczeniu nieogrzewanym należy akumulator wymontować i przechowywać go w w pomieszczeniu o plusowej temperaturze. Fachowcy zalecają podładowywać akumulator np. raz na miesiąc, sprawdzoną i odpowiednią ładowarką do posiadanego akumulatora. Korki cel akumulatora podczas ładowania...
Jeśli to akumulator kwasowy to MUSI mieć korki, są one najczęściej schowane pod pokrywką. Jeśli to akumulator żelowy to korków nie znajdziesz. Nieprawda, każdy akumulator żelowy również ma gumowe korki... :cry: Rzecz w tym, iż są one często (b. starannie) zasłonięte elementem obudowy.
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
Nie sądzę aby Francuzi instalowali w autach akumulatory żelowe. :) A tak na poważnie większość nowoczesnych akumulatorów jest bezobsługowa... czyli mają pozaklejane korki ładną naklejką. Dopasuj akumulator pod względem wymiarów i prądu rozruchowego.
Wygląda na to, że plastikowa osłona od big capa ,,odkleja się" od góry, to znak, że zakrętka wymaga wymiany. ,,Obieranie" może być również od spodu. Wymień też ten korek
A co myślicie o następującej sytuacji: silnik na biegu jałowym- alternator nie osiągnął pełnej wydajności, włączone światła, dmuchawa, ogrzewanie szyb, wycieraczki, stoimy w korku, akumulator rozładowuje się, światła słabną? A potem ruszamy, i tylko pasek popiskuje. Czy w takiej sytuacji obciążenie alternatora nie jest równie duże jak przy pożyczce...
Witam, Problem jest następujący. Auto z zamontowanym alarmem stoi w garażu nieużywane załóżmy miesiąc. Bez doładowywania aku w końcu padnie. Zatem czy można okresowo doładowywać akumulator, załóżmy 1 godzinę rano i 1 godzinę wieczorem? Prostownik podłączony poprzez zegar załączający go o określonych godzinach. Akumulator nie odpięty od instalacji auta....
Witam serdecznie, czy akumulator EXIDE Classic EC551 wymaga uzupełniania elektrolitu? Pytam bo nie widać korków, ale akumulator nie ma też "zielonego oczka". Jeśli należy kontrolować i uzupełniać poziom elektrolitu, to jak należy dostać się do korków? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Grzegorz.
Jak wygląda sprawa korków w akumulatorze bezobsługowym ? Podobno w są ale nie wiem czy we wszystkich
Ale jesteś uparty! Pisałem Ci, że akumulator żelowy (to też jest kwasowy! - poczytaj) nie nadaje się do twojego motoru. Padnie bardzo szybko i będziesz musiał kupić nowy. Kup zwykły z korkami bez żadnych udziwnień!
Tylko dlaczego ta kontrolka jest ŻÓŁTA? To na pewno dotyczy akumulatora? Może płyn w chłodnicy? Nie znam Audi, ale w Mercedesie klient dolał wody w akumulatorze po same korki, a żółta kontrolka dalej świeciła... :)
idobrze przeczytałeś że łączysz plus do plusa ,a minus do minusa jeśli samochód ma minus na masie to bespieczniej jest zaiskrzyć na silniku czy na karoserjitym tym minusem niż przy korkach akumulatora ,bo przeważnie ten drugi samochód jest jest na obrotach i może wystąpić zaiskrzenie niebespieczna jest zamiana biegunów trzeba zwrucić uwagę jaki biegun...
Akumulatory z zakręcanymi korkami, też miały w korkach odpowietrzenie. Ja swoje akumulatory z tego powodu ładowałem zawsze bez odkręcania korków i odpinaniu akumulatora od instalacji w samochodzie. Ale też mam prostownik (bez automatyki - moja konstrukcja), którym mogę bez obawy przeładowania ładować akumulator nawet przez tydzień i który najczęściej...
Stał naładowany po wymianie elektrolitu drobnym ładowaniu od marca i efekt. Ma obecnie 1,210 g/cm³ 12,09V -klasyczny trup w/g mnie nie mierząc dalej pod obciążeniem, obstawiam jego sprawność na 50-60%. Więc wymiana elektrolitu i wstawienie korków w tym akumulatorze nic nie dała. Na wymianę elektrolitu i korki szkoda nafty przy tych bez obsługowych jak...
Kable sprawne bo podmieniałem na drugie jeśli chodzi o te odpalanie też tak robiłem a z akumulatorami jest nie tak bo po ładowaniu niby jest prąd a gdy spróbuję zakręcić to napięcie tak spada że klakson nawet nie działa a podczas ładowania akumulatorów odkręciłem korki to w dwóch celach ciecz nawet nie bombelkowała jak w innych więc obstawiam że akumulatory...
Pewnie położył jakiś metal na klemach. Albo może odkręcił korek i sprawdzał poziom elektrolitu, przyświecając sobie zapalniczką (rok 1991, lokalizacja - ciemna piwnica, akumulator 120 Ah, 12V) miał człowiek szczęście że nie był tam sam. Ale teraz ciężko trafić akumulator z takimi korkami.
Ja ogólnie zachęcam kupować akumulatory z korkami, wtedy szybko można sprawdzić (samemu) czy reklamacja została dobrze rozpatrzona: https://www.youtube.com/watch?v=end8brVh...
Sprawdź poziom, nie zaszkodzi. Nazwa bezobsługowy znaczy, że nie ma potrzeby sprawdzania elektrolitu. Wydaje mi się, że para wodna wędruje labiryntem, w którym powinna się skroplić i w postaci wody wrócić do akumulatora. To pobożne życzenie producenta. Ja raz w roku (przed zimą) otwieram akku i sprawdzam poziom elektrolitu. Zazwyczaj już widać płyty......
Pierwsze pytanie - akumulator ma napięcie znamionowe 6 czy 12 V? Jaką pojemność znamionową ma akumulator? Akumulator jest z korkami i ma właściwy poziom elektrolitu, czy to wariant bezobsługowy? Ładowarkę "z Lidla" kolega przetestuje na sprawnym samochodowym akumulatorze o znacznej pojemności znamionowej, tj. 45 do 60 Ah. Generalnie im więcej kolega...
Należy odpowiedzieć na pytanie co znaczy "akumulator bezobsługowy"?! Akumulator bezobsługowy to taki który spełnia normę o bezobsługowości. A norma ta określa ilość zużycia wody w % w określonym czasie oraz samorozładowanie akumulatora w % i w czasie. Oczywiście w normie są podane wartości które normalnemu urzytkownikowi są nie potrzebne. Ubytek wody...
Akumulator z korkami zalewowymi, czy hermetyczny? ( z monowieczkiem)
Mam akumulator nowy. Kupiłem go rok temu ale stał on w piwnicy. Raz na 3 miesiące podładowywałem go. Ponieważ zimy nie było moj stary działał. Teraz przestał i chciałem założyć ten nowy. Ale pierw mówię doładuje go porządnie. Mam dobry prostownik za który dałem 250zł. Jest on automatyczny. Akumulator pokazywał na multimetrze przed ładowaniem 12,7V Natomiast...
Tak gdzieś czytałem że naładowany w 100% akumulator zamarza sporo poniżej -40, a w naładowany w 25% przy -9 stopniach. A te korki rekombinacyjne zakłada się na każdą celę? Jak np. mam 8 akumulatorów i po 3 cele w każdym to potrzebuję 24 korki rekombinacyjne? Jak wygląda sprawa szkodliwości oparów w przypadku ładowania akumulatorów AGM lub kwasowych...
Można. Nowoczesne (czyli obecnie produkowane) akumulatory ołowiowe mają szczelne korki, z których kwas. Ie wycieknie nawet, gdy bateria jest skierowana korkami w dół.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Castorama - kupujesz przyrząd do pomiaru gęstości elektrolitu. Widzę korki jakieś niebieskie. Napis gel.. Co producent miał na myśli i po co w gelowych 😉 korki..
Producent nie przewiduje takiego działania, akumulator ma paść i musisz kupić nowy. :P Ale da się wywiercić otwory i zamontować własne korki. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Miejsce wierceń powinieneś mieć tak jak na filmiku, bo pokrywka wygląda podobnie. Minusem jest mała średnica, a wiec trudno cokolwiek zobaczyć. No...
Już ci pisałem że to nie korek a zawór. Kiedyś akumulatory służyły długo bo raz na tydzień się do kościoła jeździło. A dzisiaj to nawet do sklepu który jest 50 m dalej trzeba auto odpalić. Inna sprawa że akumulator tej wielkości kosztował trochę ponad średnią krajową. Więc jak dzisiaj kupisz akumulator za 4000 zł to też ci potrzeba tyle samo. Ewentualnie...
Witam nie moge odkrecic korków bo to akumulator bezobslugowy wiec nie moge tego sprawdzic ...dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Jeśli akumulator ma korki to możesz sprawdzić aerometrem gęstość elektrolitu w każdej celi. Akumulator najprawdopodobniej do wymiany.
Klientowi wybuchł akumulator w domu. Jak go sprawdziłem, już po wszystkim, to się okazało, że był już całkowicie zużyty (opad masy czynnej). Zapewne było już zwarcie. Nie lubię akumulatorów bez korków. Nagrałem filmik. https://www.youtube.com/watch?v=3rn_kuw0...
Właśnie chyba ten mniejszy, bo wiem, że pojemność i prąd rozruchu miał sporo mniejszy niż zaleca Opel (720A/75Ah). Z tego co czytam w internecie jest to jakiś akumulator bezobsługowy i nie ma dostępu do cel? Nie ma na nim tych odkręcanych korków.
Samochód elektryczny wyeliminuje spaliny i o tyle będzie lżej ludziom i środowisku. Pozostaną korki i tony zużytych akumulatorów. Odkąd pociągi rozpędziły się do zawrotnych 120 km/h wolę jeździć nimi niż tłuc się samochodem lub autobusem dalekobieżnym, którego średnia prędkość wynosi 70 km/h. Gdzie się podziały ogniwa paliwowe tak szumnie kiedyś reklamowane...
Testowałem jeszcze aku motocyklowe sucho-ładowane. Te mają korki i można w nich uzupełniać wodę (elektrolit). Mają matę szklaną pomiędzy płytami i w teorii są odporne na przechył.
Jeśli nie ma co otworzyć (korki) widać producent tak przewidział obsługę, że oprócz ewentualnego doładowania, nic więcej zwykły użytkownik, nie może zrobić.:cry:
zależy jaki akumulator,czy z monowieczkiem,czy z korkami zalewowymi.
Możesz teraz odłączyć prostownik i sprawdzić te styki, ale jeśli dzieje się to cyklicznie to raczej bym te brudne styki wykluczył. Napięcie na akumulatorze rośnie więc jest wszystko ok, po prostu trzeba czekać bo ładowanie trochę potrwa. Ładuj aż akumulator osiągnie ok 14.4V. I myślę że odkręciłeś korki w akumulatorze?
Witam, w tamtym roku kupiłem nowy żelowy akumulator do motocykla 12V 7AH, ładowałem go raz po kupnie. Od tamtego czasu leżał nie używany, nie sprawdziłem prądu, podłączyłem to pod ładowarkę która była do niego dołączona. Po 5 minutach wystrzelił jeden korek po 5ciu kolejnych drugi. Czy on się jeszcze nadaje do użytku? Nie ma osłony która zakrywala te...
Podczas długiego ładowania należało by odkręcić korki w akumulatorze, lecz najpierw należy sprawdzić czy trzeba go ładować. Ale jeśli kompletnie się na tym nie znasz to może poproś kogoś o pomoc. W przyszłości możesz tesz zainwestować w ładowarkę akumulatorów, ja wystarczy, że podłączusz a sama sobie poradzi.
Panowie. Przez głupotę zajrzałem pod korki akumulatora w moim quadzie ( Powerbat 12v 20Ah, używam od 5 lat). Za cholerę nie mogę się dopatrzeć wody w środku, więc zastanawiam się czy dolewka jest potrzebna. Akumlator trzyma dobrze ( czasami przez miesiąc nie odpalam pojazdu), ma na multimetrze te 13v. Nawet nie widzę wody po przechyleniu 45stopni akumulatora....
Może jest to akumulator 6 V. Ile masz cel z korkami 3 czy 6?
Witam, to jest akumulator bezobslugowy i bez uszkodzenia wierzchniej obudowy nie dostaniesz się do środka. Pod tą obudową są wlewy poszczególnych cel ale bez zakrecanych korków.
Co za temat. Ile lat ma akumulator. Obsługowy czy nie ?(są korki do cel (6) czy nie ma?) Może Ci coś prąd bierze na postoju. Ustawiasz miernik na ampery sciągasz klemę i wpinasz się w szereg. Masz jakieś alarmy, immobilajsery ekstra? Ładowanie jak najbardziej jest ok. Tylko naciąg paska trzeba sprawdzić. Jeżeli wykręcasz metalową śrubę z aluminium to...
wywaliło korki korki indukcyjna pralka korki
chrysler voyager zasilania brzęczenie włączeniu wzmacniacza styki programatora pralki
technics instrukcja obsługi śmieszne obrazki
Wymiana czujnika temperatury w pralce Whirlpool AWG 334-800 Wybór kabla do przyłącza domu 710m 17kW