Przekręcisz silnikiem przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego to pompa wody napełni wszystkie kanały wtedy dolejesz ile będzie brakowało... Swoją drogą to jaką pompę czyściliście skoro piszesz ze masz pompo-wtryskiwacze ?
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Dzień dobry. Jak mogę sprawdzić sprawność działania zaworu ciśnieniowego zamontowanego w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego? Auto to Skoda Superb 2,8v6 z 2002 roku. Kiedy są mrozy wycieka płyn (w sumie nawet ciężko namierzyć którędy). W lecie problemu nie ma, lub występuje raz na kilka lat. Na internetach wyczytałem że może to być właśnie...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Ma wisieć sobie swobodnie. To przelew w razie zagotowania, lub zbyt dużej ilości płynu chłodzącego.
W korku zbiornika wyrównawczego jest zazwyczaj zaworek, który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia. Brak nadciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wrzenie cieczy w niższej temperaturze.
Śmiać mi się chce jak to czytam, bo też kiedyś kombinowałem jak koń pod górę mając problem znikającego płynu chłodzącego. Na podstawie moich doświadczeń w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nie ma "zasilania" układu "powietrzem" (LPG - jeżeli jest, lub zawartością komory spalania - przedmuchy), jeżeli jest to to "zasilanie" zlikwidować i sytuacja...
Jeśli problem przed wymianą rozrządu nie występował a jest po wymianie to czym prędzej bym wracał z reklamacją do mechanika i dodatkowo nastraszył że pokryje wszystkie koszta związane z usunięciem problemu. Pytanie czy była wymieniana pompa wody i na jaką, czy została prawidłowo zamontowana. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, w korku zbiornika...
To zależy na ile da się odpowietrzyć układ chłodzenia, a górną granicę określa zawór ciśnieniowy (na jakie ciśnienie jest ustawiony) w korku zbiornika wyrównawczego - oczywiście jak jest sprawny.
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Witam, Samochód Audi a3 8L 1.6 BFQ z instalacją gazową. Mam problem z temperatura, otóż w tym silniku temperatura powinna wynosić około 109-112 stopni, u mnie sporadycznie przekracza 115 wtedy też wskazówka zegarów wędruje na około 110 stopni, nie ma reguły kiedy to się dzieje czasem w korku a czasem jadąc, są dni że problem znika ale następnym razem...
Witam Niestety nie mam w Niemczech zrobienia testu zawartosci Co2 w środku chłodniczym (nawet w autoryzowanym serwisie VW. Wczoraj : 1) Wyczyściłem zacieki w narożniku silnika oraz pompy tandem. Swierdziłem mokrą dolną stronę grubego wężą (układu chłodniczego) dochodzącego pod pompę tandem - ostatnie zdjęcie pokazane powyżej (Wąż z opaską samozaciskową)...
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
Jeśli zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest uszkodzony to też będzie skutkowało to gotowaniem płynu. Podmień korek z innego auta.
kilka dni temu podczas jazdy i krótkiego postoju wywaliło mi obudowe termostatu . winnym okazał sie wadliwy termostat. i obudowa i termostat zostały wymienione. To było pośrednią przyczyną rozerwania obudowy, a przyczyną bezpośrednią jest niesprawny zawór ciśnieniowy w korku zbiornika wyrównawczego lub na chłodnicy (nie wiem gdzie on w tym pojeździe...
Niestety nie wiem. Przypuszczam (jeżeli jest ot układ nieodpowietrzający się) to wystarczy rozgrzewać go przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego aż termostat się otworzy, ale niech to ktoś jeszcze zweryfikuje.
O jakim korku on pisze? -chodzi o ten od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzenia? po wymianie korka zbiornika wyrownawczego stała się magia auto grzało obiema stronami jak szalone No chyba raczej chodziło o korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Podstawowe pytanie. Czyli nagrzewnica właściwa to jest wspólna z chłodnicą silnika? Generalnie...
Jeśli przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego nie widzisz jak z tego cieńszego przewodu ( z boku ) nie płynie strumieniem płyn to pompa do wymiany. Oczywiście aby to zaobserwować nie możesz mieć za wysokiego poziomu płynu.
Zaszlamiony układ. Zatkane lamelki w chłodnicy. Korek w zbiorniczku wyrównawczym ? nie cieknie ? Raz doszło do przegrzania i wystrzelila nagrzewnica. W korku zbiornika wyrównawczego jest zawór nadciśnieniowy, więc nic nie ma prawa strzelać, chyba że on sam, ale to dopiero jak się silnik fest zagotuje, więc już tutaj jest coś nie tak. Nieszczelny zawór...
Załącznik w chłodnicy (ten nowy) lub zapowietrzony układ(układ zalewa się ze ściągniętym wężem od nagrzewnicy i po uprzednim sprawdzeniu drożności cienkiego wężyka dochodzącego do górnej części zbiornika wyrównawczego). Taki objaw da również brak uszczelki korku zbiorniczka wyrównawczego lub uszkodzone zaworki w korku .
miałem spawaną głowice ( regeneracja ),planowanie i nadal mam za duże ciśnienie w zbiorniczku od chłodnicy .czy to może być chłodniczką bo tak podejrzewam ,a jeżeli nie tym to może ktoś miał podobną sytuacje Może też być niesprawny zawór w korku zbiornika wyrównawczego. Spróbuj wymienić bądź podmienić korek zbiornika wyrównawczego i zaobserwować, czy...
jeśli można dorzucić miałem podobny początek, plama pod silnikiem, wyciek z gwintu czujnika temp. na chłodnicy - zerwany gwint , dolewałem wody i dojechałem do domu ok. 100km utrzymywałem wizualnie poziom płynu - wymiana chłodnicy. Po 2 tyg. padł termostat-wymiana. Zauważyłem że przewody są twarde jak kamień. Mechanik stwierdził to nic, tak ma być....
No dobrze, układ źle odpowietrzony. Jeżeli do układu nie jest pompowane "powietrze", to wg mnie tego powietrza, które pokutuje w układzie, po którymś wyrzucie płynu powinno w pewnym momencie braknąć i układ powinien się zacząć w miarę normalnie zachowywać. W sprawnych silnikach z którymi ja miałem styczność, jak układ był niedokładnie odpowietrzony...
Autor wyraźnie napisał, że ze zbiornika wyrzuca. Niestety głowica do sprawdzenia na szczelność i nowa uszczelka. Jeśli jeszcze do tego zapowietrza nagrzewnicę(na wolnych obrotach leci zimne powietrze a po podniesieniu do 1,5-2 tys zaczyna grzać to objawy przedmuchu kompresji do układu chłodzenia. Jeszcze jeden sposób jest. Przewodem tym cienkim do zbiorniczka...
zobacz czy masz uszczelkę w korku od zbiorniczka wyrównawczego,lub zawór w korku nie działa otwarty .Ten układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem.
Pompa wymusza przepływ płynu w układzie ale nie powoduje powstania różnicy ciśnienia.Różnica ciśnienia powstaje chyba z różnicy temperatury i z rozszerzalności cieczy pod wpływem temperatury.Poprawcie mnie jak się myle.:D Tak myli się kolega i to totalnie. Obroty wirnika w pompie wywołują różnicę (wzrost) ciśnienia miedzy wlotem i wylotem z pompy (inaczej...
Tak trzyma węże twarde, na poprzednim ori korku tak samo było.
odpowietrzanie nie polega na uruchomieniu silnika z odkreconym korkiem zbiornika wyrównawczego !!! wlanie płynu nie zalepilo nagrzewnicy, ewentualnie jej zawor wejsciowy ktory był nie szczelny i podczas wycieku tam własnie przysechł -co i to jest arcy dziwne poniewaz płyny te NIE sa skuteczne w elementach miękkich lub ruchomych... sprawdz stan oleju...
Witam, otóż mam dwa problemy, pierwszy, który jest według mnie najważniejszy to że na ścianie zbiornika wyrównawczego mam tak zwany majonez, dodam iż przed tym stwierdzeniem w zbiorniku razem z płynem chłodniczym pływał olej. Po dokładnym wyczyszczeniu zbiorniczka, układu chłodzenia i wypompowana woda z Chłodnicy przez 1-2 tygodnie zbiorniczek był czysty...
Zakładam, że sprawdziłeś, czy nie ma płynu w oleju i / lub oleju w płynie. Zacznij więc od najprostszej rzeczy - sprawdź korek zbiornika wyrównawczego płynu. Z autopsji wiem, że czasem zamiast wymieniać UPG wystarczy dokręcić korek :D. Może to być też brudny lub uszkodzony zaworek w korku - Demontaż, czyszczenie i montaż może pomóc, ewentualnie wymiana...
mac0071 napisał: ...ale wygląda to tak, że w układzie panuje ciśnienie ok. 1atm, więc nie ma szans by jakieś powietrze weszło do układu przez nieszczelność, co najwyżej może z niego coś wylecieć, ale w drugą stronę to już nie działa.... Mylisz się, w układzie chłodzenia może panować zarówno pod- jak i nadciśnienie regulowane przez zaworki w korku zbiornika...
Także, ale również uszkodzony zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego lub uszkodzony termostat. W najgorszym wypadku uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknieta głowica.
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
jeżeli chodzi o uszczelkę to chyba niestety wlasnie o to chodzi, jednak spotkałem się jeszczę z opinią ''mechanika'' ktory twierdzi ze jest to wina TERMOSTATU.;/ ??? Może być i tak - warto sprawdzić tę opcję (termostat ukąpać we wrzącej wodzie. Ponieważ objawy nie są precyzyjne opisane więc i diagnozę na odległość trudno postawić. Ja staram się tylko...
Witam. Opisze mój problem krok po kroku. Wczoraj wymieniłem czujnik na chłodnicy od załączania się wentylatora był popsuty wentylator się nie załączał i auto się przegrzewało. Oprócz tego żeby mieć pewność ze wszystko działa jak należy przed zamontowaniem czujnika podgrzałem go do odpowiedniej temp. wtedy załączył się wentylator na chłodnicy a ja miałem...
Witam, Przed miesiącem kupiłem ww samochód z instalacją LPG, generalnie wszystko dobrze poza tym że sukcesywnie ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Przekopałem już wiele stron internetowych i podobnych tematów ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Mianowice, pewnego razu po wystaniu się w korku i wróceniu do domu i zatrzymaniu się, miałem kałużę...
Wiatrak się wlącza na chłodnicy? Tak wiatrak się włącza ale na przykład jak w korku stoję tak to nie włącza się Dodano po 3 Ewentualnie korek od zbiornika wyrównawczego zatkany Korek wymieniałem niedawno, a co w sumie daję korek w którym nie ma żadnego otworu żeby w razie czego uszło te za duże ciśnienie? na przykład w ducato lub w citroenie zx od...
Masz LPG, to możesz mieć przedmuchy z reduktora (nie w każdym to jest możliwe). Ciśnienie może się tworzyć przy źle odpowietrzonym układzie lub przedmuchach. Przy źle odpowietrzonym (niedokładnie) w zamkniętym (ciśnieniowym) układzie, ciśnienie się wytwarza przy gorącym silniku (gorące powietrze chce powiększyć swoją objętość - przewody gumowe robią...
Witam, problem dotyczy omegi 2.0 benzyna rok94 wywala wode ze zbiornika wyrównawczego ,mechanik twierdzi że to jest uszczelka pod głowicą , ale raz wycieka raz nie ,brak jest oznak że woda miesza się z olejem, bo olej był by spieniony jak piwo i na korku wtedy jest biały nalot .Czy dokręcenie samej głowicy może to usunąć, czy dać sobie spokuj i od razu...
Witam, Niedawno kupiłem Citroena Xsarę 1.8i 99r. (wersja ośmio cylindrowa). Mam w niej problem z płynem chłodnicowym. Mianowicie czasami po odkręceniu kurka od zbiornika wyrównawczego (na zimnym silniku) ciśnienie wyrzuca płyn na zewnątrz. Zdarza się też, że nie ma dość ciśnienia i płynu nie wyrzuca, ale i tak ciśnienie pod korkiem jest spore, bo słychać...
Witam Zrób test.nagrzej silnik do temperatury roboczej tak aby wskazówka temperatury była w okolicach 80-90st chyba ,że podskoczy ci wyżej. Odkręć korek ze zbiornika wyrównawczego ale ostrożnie bo może płyn cię oblać. Jeśli płyn nie zacznie ci wypływać ze zbiornika to prze gazuj go mocno i obserwuj czy płyn ci się podnosi bo być może ci nagle się wylewać.Jeśli...
Sprawdz ciśnienie w układzie tzn ;zagrzej porządnie samochód i odkręć korek z zbiornika wyrównawczego jeżeli syknie jest okej jeżeli dłużej syczy i śmierdzi spalinami ( powąchaj tylko się nie oparz ) to uszczelka pod głowica do wymiany .Sprawdz też korek wlewu paliwa jeżeli robisz długie trasy a jest mleko na korku to też oznaki zużytej uszczelki .Natomiast...
Witam. Mam następujący problem z przegrzewaniem się silnika, otóż podczas jazdy temperatura jest w normie, równe 90* ale gdy tylko stanę na światłach temperatura rośnie a w korku dochodzi prawie do czerwonego pola czyli ok. 107* i wtedy załącza się wentylator który pracuje dopóki temp. nie zejdzie poniżej 90* co trwa ok. 5-7 minut. Dodam że silnik nagrzewa...
Wlewasz płyn nie zakręcasz korka na zbiorniku wyrównawczym, odkręcasz ten kapturek, w środku nie ma żadnego zaworka. I czekasz aż poleci ci płyn. Jak na wiosnę miałaś robiony rozrząd to już dawno się odpowietrzył.
odpowietrzenie zbiornika wyrównawczego pojemność zbiornika wyrównawczego zamiast zbiornika wyrównawczego
napięcie lambda mikrofon podłączenie jacka alphard końcówka
pogoda gorzów przetwornica 24vdc 12vdc
Instrukcja obsługi kuchenki gazowej Mesko 46511 – gdzie znaleźć PDF, dane techniczne Sony KDL-40V4000 miga 6 razy czerwona dioda - koszt naprawy