Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Ma wisieć sobie swobodnie. To przelew w razie zagotowania, lub zbyt dużej ilości płynu chłodzącego.
W VAG nigdy nie używam adapterów, zamiast korka, do sprawdzania szczelności. Tylko zdejmuję wężyk od przelewu, zaślepiam a w zbiornik nabijam ciśnienie innym wężykiem i małą pompką elektryczną. Przy okazji mogę wtedy i korek przetestować.
Przekręcisz silnikiem przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego to pompa wody napełni wszystkie kanały wtedy dolejesz ile będzie brakowało... Swoją drogą to jaką pompę czyściliście skoro piszesz ze masz pompo-wtryskiwacze ?
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
Rozwiązałeś problem? Mnie się zdarzało że pływak się wieszał a raczej opadał w dół - wymiana zbiornika pomagała. Dodano po 1 W manach i mercedesach wiem ze prawie pod sam korek musi byc nalane. W MANach się nie spotkałem, nie trzeba pod korek. Jak jest mało to komunikat na żółto i można go skasować OK. A jak już naprawdę mało to na czerwono i obcięcie...
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
Pozostaje ci jeszcze podmiana korka zbiornika wyrównawczego bo chyba ma zaworki ciśnienia
Wlewasz płyn nie zakręcasz korka na zbiorniku wyrównawczym, odkręcasz ten kapturek, w środku nie ma żadnego zaworka. I czekasz aż poleci ci płyn. Jak na wiosnę miałaś robiony rozrząd to już dawno się odpowietrzył.
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka. No tak, ale do tego trzeba mieć węch jak pies. O ile wcześniej nie pryśnie ci płyn z układu i gębę poparzy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia...
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Dzień dobry. Jak mogę sprawdzić sprawność działania zaworu ciśnieniowego zamontowanego w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego? Auto to Skoda Superb 2,8v6 z 2002 roku. Kiedy są mrozy wycieka płyn (w sumie nawet ciężko namierzyć którędy). W lecie problemu nie ma, lub występuje raz na kilka lat. Na internetach wyczytałem że może to być właśnie...
Proponuję wymienić korki w zbiorniku wyrównawczym, miałem taki przypadek że płyn się wylewał na wolnych obrotach na odkręconym korku. Wymieniłem oba korki i pomogło
W korku zbiornika wyrównawczego jest zazwyczaj zaworek, który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia. Brak nadciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wrzenie cieczy w niższej temperaturze.
Trzeba przeprowadzić test CO2, czasem pomaga wymiana korka zbiornika wyrównawczego. Czy wentylator chłodnicy uruchamia się gdy pracuje klimatyzacja?
Witam! Prawdopodobnie sygnalizuje za niski poziom płynu chłodniczego. Proszę (przy zimnym silniku,żeby się nie poparzyć) odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzić ile jest tam płynu. Można to zrobić od zewnątrz zbiorniczka-jest tam oznaczenie min. i max.,ale czasem ścianki wewnątrz są tak pokryte nalotem,że nic przez nie nie widać.
Czasem upg nie daje typowych objawów. Na próbę zdemontuj oring z korka zbiornik wyrównawczy płynu.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka głowicy sprawdź jeszcze o ring w korku zbiornika wyrównawczy.
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Jak mogę sprawdzić czy się układ odpowietrza, może to wina korka na zbiorniku wyrównawczy, jak sprawdzić ten korek czy nie jest zatkany
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
na początek możesz spróbować zrobić parę razy przygazówkę z otwartym korkiem chłodnicy. Czy masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego?
pałkarz pewnie sobie poradziłeś już ale odpowiem płyn ci nie wycieknie gdy spuścisz go przez kranik na dole chłodnicy po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego. zbiornik zdemontujesz 1. ściąg złącze elektryczne -wyciąg wtyk 2. ściąg 2 gumowe węże (przelewowy i zasilający) 3. odkręć zbiornik od uchwytów (2 śruby) wkręty z łbem s-10 ale na łbach są...
Popuść korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź różnicę.
zrobiłem tak ale nie pomogło.dalej jak chwile silnik popracuje to przy odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego powietrze wybija mi płyn chłodniczy.
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
To zależy na ile da się odpowietrzyć układ chłodzenia, a górną granicę określa zawór ciśnieniowy (na jakie ciśnienie jest ustawiony) w korku zbiornika wyrównawczego - oczywiście jak jest sprawny.
Jeśli zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest uszkodzony to też będzie skutkowało to gotowaniem płynu. Podmień korek z innego auta.
Witam. Nie znam się na jednośladach. Ale to wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia ponad normę. Pytanie - czy nie dostają się spaliny z głowicy do układu chłodzenia i to powodują. Inna sprawa. jak tam wygląda sprawa z korkiem zbiornika wyrównawczego. On w autach przepuszcza nadmiar płynu przy wzroście ciśnienia. Zależy od wykonania i rożne systemy ale...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Niestety nie wiem. Przypuszczam (jeżeli jest ot układ nieodpowietrzający się) to wystarczy rozgrzewać go przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego aż termostat się otworzy, ale niech to ktoś jeszcze zweryfikuje.
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Jeśli przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego nie widzisz jak z tego cieńszego przewodu ( z boku ) nie płynie strumieniem płyn to pompa do wymiany. Oczywiście aby to zaobserwować nie możesz mieć za wysokiego poziomu płynu.
Korek od zbiornika wyrównawczego mam nowy. A może być ze zbiorniczek jest nie szczelny ?
Sprawdź poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - jako kierowca to musisz umieć. Najprawdopodobniej jest go mało skoro kontrolka się świeci. Podaj co pokazuje wskaźnik temperatury. UWAGA! Nie odkręcaj korka zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku! Możesz się poparzyć!
miałem spawaną głowice ( regeneracja ),planowanie i nadal mam za duże ciśnienie w zbiorniczku od chłodnicy .czy to może być chłodniczką bo tak podejrzewam ,a jeżeli nie tym to może ktoś miał podobną sytuacje Może też być niesprawny zawór w korku zbiornika wyrównawczego. Spróbuj wymienić bądź podmienić korek zbiornika wyrównawczego i zaobserwować, czy...
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
Jeśli problem przed wymianą rozrządu nie występował a jest po wymianie to czym prędzej bym wracał z reklamacją do mechanika i dodatkowo nastraszył że pokryje wszystkie koszta związane z usunięciem problemu. Pytanie czy była wymieniana pompa wody i na jaką, czy została prawidłowo zamontowana. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, w korku zbiornika...
Silnik F 2000. Przy odpalonym motorze około 30 min poziom płynu jest w normie natomiast przy odkręczniu korka zbiornika wyrównawczego ciśnienie aż mi go wypycha i poziom płynu odrazu idzie na ponad maksimum do korka przelewowego i tak samo sie dzieje jak odkręce przewód głowny od spręzarki powietrza. Skąd takie ciśnienie w tym układzie.
kilka dni temu podczas jazdy i krótkiego postoju wywaliło mi obudowe termostatu . winnym okazał sie wadliwy termostat. i obudowa i termostat zostały wymienione. To było pośrednią przyczyną rozerwania obudowy, a przyczyną bezpośrednią jest niesprawny zawór ciśnieniowy w korku zbiornika wyrównawczego lub na chłodnicy (nie wiem gdzie on w tym pojeździe...
Absolutnie żadnego sensu to nie ma, w układzie chłodzenia (współczesnych samochodów) musi panować nadciśnienie, jest to niezbędne do prawidłowego działania, raz zwiększa się temperatura wrzenia cieczy, a dwa, węże do nagrzewnicy są bardzo często dużo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy
Zacznij od sprawdzenia korka na zbiorniku wyrównawczym jak kolega w 3 poście sugerował.
Witam Odpal samochód i sprawdzaj temperaturę obydwu grubych węży chłodnicy, po uzyskaniu temperatury cieczy chłodzącej na poziomie temperatury otwarcia termostatu obydwa węże powinny być gorące a po jeszcze paru minutach powinien załączyć się wentylator chłodnicy. Lekkie nadciśnienie sprawdzisz po nagrzaniu silnika do około 60-70 stopni i próbie odkręcenia...
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Inaczej stygnie przy +5 stopniach i wietrze, inaczej przy +30. Zależy też od indywidualnej odporności na temperaturę. Pół godziny z otwartą maską powinno wystarczyć. Jak kolega peyo32 sugeruje, kup „zaciski proste do węży wodnych”. Koszt koło 30zł, a komfort pracy o wiele lepszy. Przed rozpoczęciem pracy ostrożnie odkręć...
czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli...
Śmiać mi się chce jak to czytam, bo też kiedyś kombinowałem jak koń pod górę mając problem znikającego płynu chłodzącego. Na podstawie moich doświadczeń w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nie ma "zasilania" układu "powietrzem" (LPG - jeżeli jest, lub zawartością komory spalania - przedmuchy), jeżeli jest to to "zasilanie" zlikwidować i sytuacja...
Koledzy! Termostaty WAHLER sa wyposazone w otworek do odpowietrzania,wiec nie ma potrzeby nic wiercic.A Passat jest wrażliwy na cisnienie cieczy chlodzacej,jesli jest za niskie,to wskaznik "wariuje".Napisz kolego co to za autko i z jakim silniczkiem to cos wymyslimy,a zacznij od korka zbiornika wyrównawczego i kompleksowej kontroli szczelnosci.Pozdro!
Zaszlamiony układ. Zatkane lamelki w chłodnicy. Korek w zbiorniczku wyrównawczym ? nie cieknie ? Raz doszło do przegrzania i wystrzelila nagrzewnica. W korku zbiornika wyrównawczego jest zawór nadciśnieniowy, więc nic nie ma prawa strzelać, chyba że on sam, ale to dopiero jak się silnik fest zagotuje, więc już tutaj jest coś nie tak. Nieszczelny zawór...
odpowietrzanie nie polega na uruchomieniu silnika z odkreconym korkiem zbiornika wyrównawczego !!! wlanie płynu nie zalepilo nagrzewnicy, ewentualnie jej zawor wejsciowy ktory był nie szczelny i podczas wycieku tam własnie przysechł -co i to jest arcy dziwne poniewaz płyny te NIE sa skuteczne w elementach miękkich lub ruchomych... sprawdz stan oleju...
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka to chłodnica będzie lodowata? Pytam ponieważ nie mam garażu...
Witam,zobacz czy nie masz zatkanego odpowietrzenia w korku od tego zbiornika,mialem tak samo w golfie II.Jak wymienilem korek to przestalo wywalac wode. Pozdrawiam
Silnik VW więc test na obecność CO2, czyli uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub korek zbiornika wyrównawczy utrzymuje ciśnienia nieprawidłowo.
Korki do zbiorniczka wyrównawczego się odkręca.
Myślę że połowa wymieniona niepotrzebnie. Zasadnicze pytanie, sprawdzał ktoś przy jakiej temperaturze otwiera termostat, przy jakiej załącza się wentylator? Może być wiele powodów. A i doprecyzuj proszę dodam jeszcze ze gdy odkrece korek od zbiornika wyrównawczego jak samochód chodzi to płyna zaczyna wypychać ze zbiorniczka znaczy, kiedy jak go odkręcisz,...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Albo chłodnica nie oddaje ciepła (czy wentylator chłodnicy dawał ciepłe powietrze)? Więc może być zapchana. Albo uszczelka pod głowicą, na próbę popuścić korek zbiornika wyrównawczego płynu.
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
MAM PROBLEM ZINKA MI PŁYN CHODZĄCY. W NAGRZEWNICY PODCZAS DODAWANIA GAZU SŁYCHAC JAK BY się WODA PRZELEWAŁA. SILNIK NIERÓWNO PRACUJE NA WOLNYCH OBROTACH. PRZY ODKRECANIU KORKA ZBIORNIKA WYRÓWNAWCZEGO JEST DUŻE PSSSS. :):):)JAK BY TAM BYŁO BÓG WIE JAKIE CIŚNIENIE. CZYŻBY SILNICZEK się JUŻ WYSŁUŻYŁ???:):):):) POMOCY !!!!!! ILE MOŻE KOSZTOWAĆ NAPRAWA???:):):)...
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Nie napisałeś, czy węże na zimnym silniku są twarde. pompa wody wyjęta jest cała i mam nadzieję, że została zamontowania ponownie. Sprawdź czy przy otwartym korku na zbiorniku wyrównawczym (nie znam tego silnika i myślę, że na chłodnicy takiego korka nie ma), po odpaleniu zimnego silnika, poziom płynu od razu idzie do góry.
Nieprawidłowe działanie EGR -a mogę wykluczyć, w niedzielę odłączyłem od niego przewód podciśnienia, więc w tej chwili zaślepiony i odłączony nie działa wogóle. Choć fakt, jak ręcznie przymykałem go to dudnienie cichło, a nawet przy dużym domknięciu ustawało, no ale z tak przymkniętą przepustnicą to nigdzie bym nie pojechał. Przymierzałem się do odkręcenia...
Więc trzeba byłoby zapytać czy pompa wody była sprawdzana, a korek w zbiorniku wyrównawczym zmieniony ?
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Dobrze rozumiesz, połącz je ze sobą bo w przeciwnym wypadku układ [chłodzenia] może się zapowietrzać. Jednym z objawów uszkodzenia uszczelki głowicy i przedmuchów do układu chłodzenia jest zapach spalin wyczuwalny po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym- sprawdzaj na zimnym silniku: odkręć korek i powąchaj-zapach jest wyraźny. Inny objaw to: po...
Ciśnienie zbiera się dość duże gdyż wystarczy odpalić auto na kilka minut i po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym słychać jak ucieka.Czyli że uszczelka.
...nie wiem gdzie przy nim jest spust od spodu Miejsce spustu płynu jest umieszczone zawsze w najniższej części układu chłodzącego. Najczęściej niewielki korek jest w prawym dolnym rogu chłodnicy. Jeśli nie, to szukaj najniżej położonego miejsca na układzie i tam zlokalizuj korek. ...od góry niema dostępu do tej chłodnicy W wielu pojazdach nie ma korka...
Olej czysciutki, zbiornik wyrównawczy OK, nie ma bąbelków przy włączonym silniku, nie robi się też majonez na korku od zbiornika wyrównawczego. Spaliny czyste, jedynie jak jest zimno ok. -2 stopnie to wtedy biały dym, ale to chyba normalne jak jest zimno, bo zauważyłem to też w innych autach. Jak temperatura jest 0 stopni i więcej spaliny czyste.
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Tam jest spora magistrala płynu chłodniczego trzeba by było to po oglądać. A możesz sprecyzować warunki i ilość płynu, który ubył? Sprawdzałeś przed wyjazdem na zimnym silniku i później jak już ostygł? Na ciepłym silniku, albo od razu po zatrzymaniu po tej podróży? Trasa autostrada 50km 230km/h czy 50km krajoznawczej 70km/h? Usterka o ile występuje...
Witam dzięki za odpowiedź. Właśnie sprawdzałem i nie ma nieszczelności ani na układzie ani na korku. Po ostygnięciu silnika odpala normalnie ale jak się zgrzeje nie ma chęci zapalić. Jedynie to muszę trzymać nogę na gazie i trzymać na wysokich obrotach. czy to jest normalne . Jak nagrzeje się silnik i odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego płyn...
Jeśli w układzie chłodzenia nie ma ciśnienia (ok. 1 bar) to powstają tzw. korki parowe i prawie zawsze płyn będzie się gotował. Spróbuj podmienić korek zbiornika wyrównawczego.
WItam, Zostawię info dla potomnych ;) W moim przypadku winna jest uszczelka pod głowicą. Spaliny dostają się do obiegu chłodzenia regularnie zapowietrzając nagrzewnicę oraz silnik. Odpowietrzenie zarówno silnika jak i nagrzewnicy przynosi wyraźną poprawę, ale tylko na trochę. Przy większej prędkości oczywiście ilość spalin przepycha płyn i ogrzewanie...
Pierwsze to do sprawdzenia termostat, potem termo wyłącznik, ten w chłodnicy, wiem, że pisałeś iż wymieniłeś te elementy. Moim zdaniem masz dwie usterki i albo obieg wody przez chłodnice jest zbyt mały (np zamulona chłodnica, uszkodzona pompa wody, zapowietrzony układ) albo masz usterkę termo włącznika. Zmierz temperaturę na chłodnicy, bo gorąca to...
1. Jeśli przy takim ubytku płynu pod samochodem nie ma kałuży płynu to przepalona uszczelka pod głowicą bądź pęknięty płaszcz wodny w głowicy/bloku silnika, 2. Np. mierząc kompresję ale w/g mnie w tym przypadku nie ma to większego sensu, 3. Nie, to nie jest normalne (ciśnienie musi być, ale płyn nie powinien się burzyć), 4. Tak, w korku zbiornika wyrównawczego,...
Tak jak pisze SP7EC lub nieszczelny korek zbiornika wyrównawczego.
Zazwyczaj w tym miejscu bierze się z nagrzewnicy, która tam właśnie jest. Odkręć sobie korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia silnika i powąchaj czy to to...
uszczelka pod glowica na 100% BO: nagrzalem samochód do temp 60-70 stopni przewody nabrzmialy + korka od zbiornika wyrównawczego nie dalo sie odtworzyć 'gejzer' Żadne sprawne auto a tym bardziej nieśmiertelny i prosty jak budowa cepa 1.9TDI nie ma takich objawów.
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
...a może to tylko uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego? W nim jest zawór ciśnieniowy i jeśli się uszkodzi lub zablokuje to mogą być właśnie takie objawy.
chociaż wyczytałem To nie czytaj tych buraczanych forum fascynatów kiblowoza, bo jedyne co poradzą to jaki zapach dobrać i jakie kupić ringi. Sprawna pompa to tak jak pisze Seba strumyczek z pod korka w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy . Kropka. Dodajesz gazu to mocniej leci, ujmujesz słabiej leci płyn.
Pożycz od kogoś (ew.ze szrotu) korek zbiornika wyrównawczego i napisz,czy jest jakaś zmiana?
Pewnie że za późno. W chłodnicy masz czujnik uruchamiający wentylator - może się okazać że zawarty w środku bimetal się zużył i włącza wiatrak grubo powyżej 100 stopni. Do tego korek zbiornika wyrównawczego powinien być szczelny - to obieg ciśnieniowy i 100 stopni nie powinno powodować wrzenia.
Teoretycznie na zimnym silniku i bez odkręcania korka od zbiornika wyrównawczego podcisnienie w układzie powinno utrzymac ciecz na miejscu. Tylko ja to przerabiałem kiedyś w benzynie a tam otwór jest do góry a w dieslu na bok także musisz spróbować.
Wziąłem się w końcu za to.Zrobiłem obejście-Połączyłem dwa węże dochodzące do chłodniczki EGR. Dodatkowo zaślepiłem przewód połączony z układem chłodzenia i samym EGR - o dużo mniejszym przekroju i....Jak ręką odjął! Ale to, wg mnie, nie rozwiązuje problemu, to jest jakby przypudrowanie strupa, które może się później drogo zemścić. Nie znam silnika...
Zakładam, że sprawdziłeś, czy nie ma płynu w oleju i / lub oleju w płynie. Zacznij więc od najprostszej rzeczy - sprawdź korek zbiornika wyrównawczego płynu. Z autopsji wiem, że czasem zamiast wymieniać UPG wystarczy dokręcić korek :D. Może to być też brudny lub uszkodzony zaworek w korku - Demontaż, czyszczenie i montaż może pomóc, ewentualnie wymiana...
Słuszna uwaga - korek zbiornika wyrównawczego to nie jest po prostu korek, on zawiera zawór ciśnieniowy, musi być dokręcony i sprawny, a zdarzają się jego uszkodzenia.
też mam nadzieje ze to wina odpowietrzenia. Ale jak go odpowietrzyć czytałem na forum temat odpowietrzenia i nic nie pomogło. Mam kilka opcji. może uszcelka pod głowicą może wymiana korka na zbiorniku wyrównawczym lub same oringi (może nie trzymają ciśnienia) albo jak wyżej samo odpowietrzenie (tylko jak?)
Zrób mały test czy po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się ciągle pęcherzyki powietrza, czy na korku od wlewu oleju niema masła, można by się pokusić o sprawdzenie kompresji. Wszystko to by wykluczyć ewentualnie uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Co do ostatniego zdjęcia to w tej złączce jest zwykły o-ring i to on mógł się uszkodzić...
Nie raczej ten co idzie do termostatu i ten poniżej czuć że są cieple i tak jak by była w nich ciecz wymień korek zbiornika wyrównawczego. prawdopodobnie nie trzyma ciśnienia.
jeśli można dorzucić miałem podobny początek, plama pod silnikiem, wyciek z gwintu czujnika temp. na chłodnicy - zerwany gwint , dolewałem wody i dojechałem do domu ok. 100km utrzymywałem wizualnie poziom płynu - wymiana chłodnicy. Po 2 tyg. padł termostat-wymiana. Zauważyłem że przewody są twarde jak kamień. Mechanik stwierdził to nic, tak ma być....
W paru modelach po zmianie chłodnicy odpowietrzenie układu odbywało sie poprzez odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym,i pozostawienie odpalonego auta na wolnych obrotach do ok 2-3 załączeń wentylatora.Układ odpowietrzał się wtedy automatycznie.Pełne otwarcie termostatu jest przy ok 100 c,95 to jeszcze nie pełne lecz prawidłowe dla silnika.Nagrzej...
Sprawdź korek od zbiornika wyrównawczego i pompę wody. Z tego co pamiętam w tych autach są tuleje pływające w bloku i tam może być błąd.
korek zbiornika wyrównawczego, a w zasadzie jego uszczelka- o-ring do sprawdzenia, wymiany
pojemność zbiornika wyrównawczego odpowietrzenie zbiornika wyrównawczego zamiast zbiornika wyrównawczego
dekoder orange konfiguracja kierownica toyota yaris xantia regulator
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Jak wymienić pasek silnika w suszarce LG? Ciemny ekran w Audi A3 2022 - przyczyny i rozwiązania