Korozja lub luźna klema plusowa.
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
Raczej rozszczelniła się obudowa akumulatora co powoduje przyspieszoną korozję słupków i klem. Ew. masz za duży pobór prądu na postoju (alarm, radio).
No to sprawdź jeszcze tzw. masę pojazdu, głównie minus akumulatora - nadwozie. Połączenia te muszą być "czyste metalicznie" tj. bez korozji, podobnie stan klem i przewodów łączących. Może podłącz tester do ujawnienia błędów.
Akumulator kupić nowy, jak coś z niego wyciekło. Sprawdź, czy na klemach nie osadziła się korozja.
0,3 maksymalnie 0,5V. Chociaż robiłem Ople w których był spadek 0,5V podczas normalnej pracy z dużym obciążeniem i auto zapalało. Tam często występowała korozja wewnątrz klemy, na skutek oporu klem nagrzewała się do 90-100 stopni. Podobne przypadki są w grupie VW ze skrzynką bezpieczników na akumulatorze. Na izolacji przewodu widać odbarwienia termiczne,czasem...
Wazelina miała zabezpieczać klemy przed śniedzią, więc smarowało się po wyczyszczeniu, założeniu i dokręceniu. Dzisiaj akumulatory są szczelne, ale mgiełka solna zimą może się dostać i do klem. Wazelina powinna być bezkwasowa, żeby sama nie powodowała korozji, więc certyfikaty medyczne to niekoniecznie to.
łączenia przy klemach są czyste, ale co masz na myśli kable masowe? Nie wiem gdzie są wszystkie punkty przyłączeń masowych te które widac nie noszą śladów korozji itp..
Rączka ma dlatego kształt rączki, bo obok akumulatora jest mało miejsca. Jeżeli mocowanie by było w kształcie blaszki (tak jak w innych akumulatorach) to po odkręceniu ręką byś go nie wyjął. Z założeniem też był problem. A tak komfortowo wyciągasz uchwyt za rączkę. Swoją drogą na środkowym zdjęciu widać przy uchwycie jedną ze śrubek mocującą go do podłogi...
Masz złącza między wtyczkami (lub pod) sterownika silnika i przy + klemie akumulatora. Sprawdź, czy nie ma korozji na stykach. To samo na wtyczkach sterownika. W Astrze G było 5 silników 1.6 16V. Napisz jaki Ty masz.
Witam wszystkich, mam od ponad roku problem z ładowaniem w moim Ducato 2,3 177 koni 250, a mianowicie za każdym razem, jak odpalę auto, lampka ładowania zgaśnie i mam ładowanie w granicach 14,5 V, a za około 40 sekund zapala się z powrotem i ładuję tylko 12,5 V. Wymieniłem już cały szczotkotrzymacz i to samo, akumulator też nowy. Ma ktoś może pomysł,...
To szlachetna powłoka złotego azotku tytanu. Klema z aluminium czy ZnAl?
Dziękuję wszystkim za cenne rady. Faktycznie nie będę kombinował z dodatkowym zabezpieczeniem. W przyszłości coś się wymyśli. Co do zabezpieczenia połączeń, to ja nie spawam, lecz skręcam złączem krzyżowym smarując wcześniej każdą powierzchnię takim środkiem przewodzącym i zabezpieczającym przed korozją (coś takiego jak np. do klem akumulatora). Takie...
Problem mam z kolejnym WDB652... mianowicie pewnego dnia skorodowała klema i upaliło słupek podczas podnoszenia podestu . Pali bezpieczniki : I F2 Helligkeitsstung B F2 Versorgung Efektem tego jest brak kontrolek deski i kto wie co jeszcze. Światła sa , silnik pali , ECAS działa.
Powierzchnia styku klemy i kołka nigdy nie będzie idealna, jeśli zostawisz ją bez zabezpieczenia to w szczeliny wniknie wilgoć i opary kwasu powodując korozję, która stopniowo "wpełznie" nawet między te elementy, które mają na razie dobry styk. Wypełnienie tych przestrzeni wazeliną uniemożliwi wniknięcie czynników korozyjnych. Klemy ołowiane są najlepsze...
Ja bym założył termokurcze, skręcił odizolowane kabelki, zalutował miejsca skręcenia i obkurczył termokurcze... Już 30 lat takie połączenie mi działa. Bez skręcenia, samo lutowanie czasem starzeje się i puszcza gdy narażone jest na obciążenia i ruchy to znaczy się nie sprawdza... Samym stykom i wszelkim wago-klemom nie ufam bo sprężystość ulega starzeniu...
Tak, bezkwasowa, taka jak na klemy akumulatorów. I ochrania przed korozją, i smaruje.
Witam, Wózek widłowy Toyota 7FBMF nie działa. Brak jazdy i brak podnoszenia. Wyświetlacz głowny martwy - brak podświetlania czy sygnłów dżwiękowych (bip, bip, bip...) które zawsze występowały po włączeniu stacyjki, a to ze względu na jakieś błędy stare, ale nie miało to nigdy wpływu na pracę wózka. Teraz jednak po przekręceniu stacyjki wyświetlacz nie...
Jeśli to nie ten dział to proszę o przeniesienie. Kopiłem elektryczny wózek widłowy i powoli przywracam go do żywych. W baterii trakcyjnej jedno ogniwo ktoś kiedyś pominął w układzie , podejrzewam ,ze z powodu zerwania jednej śruby na klemie.Chce spróbować to naprawić bo jak się okazało są to jakieś dziwne ogniwa i nigdzie nie mogę ich trafić. Okazało...
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Też sprawdź miernikiem. Tak jak wcześniej, czyli spadki napięcia, im większe obciążenie alternatora tym bardziej miarodajny wynik. Czyli przed pomiarem włącz światła, dmuchawę na max i np grzanie tylnej szyby. Pamietaj, że świece żarowe grzeją jeszcze chwilę po uruchomieniu auta. Spadki nie powinny być większe niż 0,1V-0,15V przy dużym obciążeniu, po...
Świece żarowe pobierają znaczny prąd, jeśli w układzie ładowania jest gdzieś słaby styk, będzie to powodowało spadki napięcia i brak ładowania. Dopóki nie wykonasz pomiarów o które proszono, dalsza dyskusja nie ma sensu. Potem można ew. sprawdzić prąd pobierany przez układ wstępnego podgrzewania, być może jest w nim jakieś zwarcie i pobiera zbyt duży...
Kolego Ennauto , podejrzewasz ze nastapila korozja tzw. chemiczna na styku dwoch metali i jest slabe przewodzenie pradu przez miejsce styku i daje takie objawy , ze raz za wysokie a raz za niskie ? Moze miales taki przypadek u siebie ? jak tylko przeczyszcze ten styk zaraz dam znac. Najpierw sprawdź czy się coś zmieni po dokręceniu nakrętki - tej pod...
...i tak się wtrącę warto usunąć kostki elektryczne między alternatorem a akumulatorem . Jedna jest pod akumulatorem druga zaraz przy klemie. Trzeba je polutować bo są częstą przyczyną niedoładowania akumulatora(korozja)
Moja rada, lepiej używać najzwyklejszych przewodów miedzianych (instalacyjnych lub przemysłowych) zamiast wątpliwej jakości przeźroczystych przewodów głośnikowych chińskiej produkcji. Użyłem takiego przewodu CCA 2x2,5mm² na przewody wyjściowe z prostownika samochodowego. Od strony prostownika lutowany tradycyjną cyną (z ołowiem) od strony klem...
Czy wcześniej koledze zdarzały się jakieś problemy z rozruchem silnika? Jeżeli tak to zdecydowanie potwierdza to właśnie takie niedomagania, o których wspomniał kolega robig Poza tym można również sprawdzić, czy nie nastąpiło obluzowanie klem/zacisków. Być może wystarczy dokręcić... Połączenia klem i masy dobrze jest pokryć warstwą wazeliny technicznej,...
Czyściłem i skręcam dobrze już nie raz,ale po tygodniu znów jest to samo i w dodatku jak już klema oblezie tym świństwem to potrafi mi wyładować akumulator ;/
Czy sprawdziłeś bezpiecznik (koło akumulatora) i czystość jego pinów. Ponadto sprawdź połączenia klem do akumulatora, które również muszą oczyszczone z korozji i śniedzi i pokryte np. wazeliną techniczną. Sprawdź ewentualne uszkodzenia kabli zasilających i ich połączenie np. z masą ramy i dodatkowej masy z silnikiem. Pewne wskazówki już masz (jak sam...
1. Sprawdź stan filtra kabinowego. 2. Sprawdź wentylator chłodnicy - czy pracuje na wszystkich biegach. 3. Sprawdź stan akumulatora i jego klem - czy akumulator trzyma parametry i czy klemy nie są zanieczyszczone - jeżeli są ślady korozji to przeleć papierem ściernym do błysku i przesmaruj wazeliną (kupisz w aptece).
Jako ochrona przed korozją najlepiej smar z dodatkiem miedzi tylko drogi albo grafitowy ale coś nie widzi mi się z tą tulejką.
przyjmując, że ładowanie z altka jest poprawne(mowa o Dieslu - aku AGM 95Ah)? :sm31: A weź do ręki miernik i sprawdź napięcie na klemach tego akumulatora przed rozruchem i po rozruchu :idea: Takie objawy wg mnie wskazują przede wszystkim na awarię alternatora lub "utratę masy" - przerwanie lub korozja przewodów masy w samochodzie.
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Z fotek wynika, iż instalacja elektryczna w Twoim traktorku wymaga przeglądu. Wg mnie widoczne są przegrzania styków i korozja. Podczas pracy silnika sprawdź jakie napięcie daje "elektrownia" tj. stałe czy zmienne, oczywiście bez udziału akumulatora. Mając pewność, iż daje napięcie stałe , sprawdź wówczas na klemach podpiętego akumulatora. Jednocześnie...
Tak nie do końca Xantix masz rację. W URSUS-sie wychodziły bliźniacze traktory, można było nabyć na przydział za złotówki np. C-330 z "-" na obudowie a obok był gotowy drugi URSUS C-330 gotowy do odbioru za dewizy z "+" na obudowie. Znam dobrze historię tegoż C-330 który jeździ do tej pory bez kapitalnego remontu. Jedyna "korozja" jaka się pojawiała...
Dobrze i tanio jest zajrzeć do toaletki żony i pożyczyć lakier do włosów, spryskać, zamknąć i po sprawie. I tu problem -nie mam żony -kupię wazelinę w sprayu Miałem kiedyś w pracy taki preparat do klem robiła się taka pianka fioletowa dosyć tłusta tylko nie pamiętam nazwy
Zeskrobywałem z każdego panelu to czarne, tak aby był styk z klemą aluminiową, a potem już z górki, klema za pomocą śruby i podkładki ząbkowanej do ramy, a rama uziom fundamentowy. Każdy jeden pomierzony i gotowe :) Ogólnie chodzi o to aby miedź nie miała styku z aluminium, bo korozja galwaniczna. Kup podkładkę chromowaną albo ocynkowaną podłóż pod...
Tak jak pisze kolega marszałekkom i Aleksander_01, mam na myśli ten punkt, który się grzeje. Nieważne czy przy klemie, pod maską, na alternatorze czy rozruszniku. Im większe obciążenie, tym bardziej będzie się grzało. Im bardziej będzie się grzało tym szybciej będzie pogarszał się kontakt i temperatura będzie rosła do stopienia izolacji na przewodach...
Co do tematu wątku. Ja zakupiłem na początku listopada 2015r. dwa akumulatory KOZAK KO770 77AH/780A, czyli mają juz prawie dwa lata i 4 miesiące. Sprawują się jak na razie bez zarzutów. Niby to jeszcze nie wiele bo gwarancja się skończyła 4 miesiące temu ale moim zdaniem jak na ta cenę to się trzymają nieźle, napięcie teraz przy mrozach w nocy ok -10C...
Wracając do pytania autora: Jakie mogą być skutki? Tego raczej nikt nie wie. Tytułowa pasta przeznaczona jest do konserwacji klem akumulatorów w motoryzacji i raczej nikt jej nie stosował do muf kabli aluminiowych. Kolega jest prekursorem.;) Moim zdaniem nic nie powinno się stać, pod warunkiem odpowiedniego sposobu prasowania, czyli od oczka końcówki...
Sprawdzę, ale wątpię by korozja robiła zwarcie. Tam do klemy idzie wiązka kabli i każdy jest w osobnej izolacji.
czego to może być objaw? - usterka alternatora, - usterka instalacji elektrycznej alternatora, - uszkodzone klemy (zaciski) akumulatora, - korozja skrzynki "głównych" bezpieczników, - usterka punktów podłączenia masy silnika, akumulatora, ...
Niepotrzebna przeróbka. Wystarczy te przewody porządnie, CZYSTO zamontować. Wyczyścić dokładnie końcówki oczkowe, a po montażu zabezpieczyć przed korozją (choćby wazeliną techniczną). Ważne też jest dobre prowadzenie masy między silnikiem, a karoserią pojazdu. Oraz Stan klem na akumulatorze i punktu mocowania przewosu masowego od akumulatora. montaż...
Więc sprawdź przewód masowy od akumulatora czy dobrze łączy, czy nie ma korozji na styku z masą pojazdu. Czy klemy są czyste?
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest ok -idzie iskierka. Mogę tylko napisać ogólnie moje działanie...
Sprawdź podłączenie przewodów od alternatora do akumulatora, w razie konieczności oczyścić styki z korozji. Dokonaj oględzin alternatora, czy uzwojenia nie są uszkodzone. Sprawdź w razie konieczności wszystkie diody na tzw. przebicie, ale każdą osobno. Jeśli masz możliwość podmień regulator. Jak wyżej pisano, podczas pracy silnika nie wolno zdejmować...
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
Wymień klemy na akumulatorze. W miejscu zaprasowania zrobiła się korozja i tam nie łączy.
Witam, podczas jazdy gasną światła, same potrafią się włączyć wycieraczki, zegary przechodzą procedurę testową (wszystko się zaświeca) i jest tak aż do zdjęcia klem i odczekania chwili. Silnik w tym czasie pracuje normalnie. Przekaźniki, połączenia, bezpieczniki (w kabinie i w komorze silnika) wizualnie (i za pomocą miernika) wyglądają na sprawne, nie...
Witam. I ja podepnę się do tematu, bo mam podobny problem w moim Sintrolocie. Tam są naprawdę kiepskie masy. Pomyślałem o ich poprawieniu. I podobnie jak autor tematu mam problem z masowaniem na karoserii: - wiązka masy idzie rozwidlona (przy klemie) na karoserię i na skrzynkę przekładniową. Masa do karoserii była oryginalnie przykręcona wkrętem fi...
Zaczyna to być męczące, wiecie Panie i Panowie. A nie mozna tak ? Fabryczny bocznik do amperomierza np. 50 A / 50 µA, włączony przy klemie dodatniej w szereg z całą instalacja z pominieciem rozrusznika i to, co na nim sie pojawi wysłać do wzmacniacza operacyjnego i dalej na jakieś Arduino i wyświetlacz. Użycie przewodu masy akumulatora jako bocznika...
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
Traktorek CUB CADET LT3 PR105 - nie kręci rozrusznikiem. Witam. Mam problem - traktorek nie reaguje na przekręcenie kluczyka. Podłączanie akumulatora powoduje pstrykanie przekaźników, światełko na stacyjce mruga co kilka prób. Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Sprawdzałem rozrusznik, także jest ok. Wszystkie czujniki prawidłowo działają. Co to może...
Z moich obserwacji i akcji naprawczych wynika że bardzo ważna jest rezystancja wewn. aku. 500W po stronie 12V to ponad 50A poboru ciągłego, a przy starcie pewnie ponad 100A. Nie każdy aku daje radę; poza tym potrafią korodować połączenia i np. jeśli ktoś cynowane klemy podłączył do ołowianych ocynkowanymi śrubami to korozja pojawia się błyskawicznie.
Sprawdź klemy czy się nie grzeją, w Oplach następuje korozja wewnątrz, tam gdzie są zaciśnięte kable i stąd spadki napięcia
Bendiks nie ma żadnych podkładek, tylko je na chwilę zamontowałem ale nic nie pomogło. Nadal nie odpala z rozrusznika. Bendiks kręci się ale nie zazębia. PRzypomnę że to drugi bendiks, ani stary ani nowy nie zaskakuje lub jeśli zaskoczy to staje w miejscu i nie pociąga zębów koła zamachowego (wariatora). Wydaje się jakby rozrusznik miał za mało prądu/siły...
Ile konkretnie? chyba nie 120 Ah. Dlaczego nie napisaleś po prostu 180 jeśli to ma być "nieco mniej" Może zmierzysz dla nas napięcie na (ołowiowych słupkach) nie klemach akumulatora w trakcie kręcenia rozrusznikiem? Każdy kabel i połączenie stanie się dobrze ciepłe w wyniku zatrzymania rozrusznika nie mogącego ukręcić motorem (prąd grubo ponad 1000A)...
Tak to wygląda na akumulatorze https://obrazki.elektroda.pl/9832084300_... https://obrazki.elektroda.pl/2136142800_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź • Na Twoich zdjęciach widać właściwą listwę wysokoprądową na dodatniej klemie akumulatora. • Sterownik świec żarowych (GSE) jest zasilany z bezpiecznika linkowego F172 (100...
Czy bezpośrednie podpięcie do akumulatora nie spowoduje korozji chemicznej złącza? "Oczko" na przewód i na śróbę od klemy.
Witam. Przewód masowy gniazda świateł podłączony jest do klemy ujemnej akumulatora w skrzynce akumulatorowej (Przewód 31000, 2.5 mm2) Brak dobrej masy może być spowodowany korozją styków w złączu które znajduje się na wiązce gniazd oświetlenia naczepy w odległości ok. metra od gniazda.
Prąd przy niskich obrotach silnika wynosi 0.7A a przy maksymalnych 2.3A. Napięcie to max 13.2V. Akumulator 12V 17Ah nowy A ile amper by kolega chciał? Przecież "normalny" prąd ładowania akumulatora kwasowego to 1/10 pojemności C (w Ah, ładowanie regeneracyjne akumulatora to 1/20C), czyli dla akumulatora 17Ah to 1,7A, a więc to co daje prądnica/alternator...
Witam, Jakiś czas temu wymieniłem alternator u siebie w aucie, konkretniej oddałem do regeneracji do firmy. Firma ta wymieniła oczywiście łożyska oraz regulator napięcia (zastosowali regulator transpo) Po założeniu alternatora i odpaleniu auta na multimetrze odczyty są 13.9V na zaciskach akumulatora na jałowych obrotach, natomiast odczyt ładowania poprzez...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Drobny update - dzisiaj ponownie podłączyłem aku i o dziwo auto kręciło. Rozrusznik pięknie kręcił, niemniej jednak wygląda na to że pompa nie podaje paliwa (jest to całkiem prawdopodobne biorąc pod uwagę fakt że gdy nastąpiło zwarcie (przy zamykaniu szyb) zgasł silnik - zupełnie tak jakby zostało odcięte paliwo). Poprzednio takie odcięcie autko miało...
Witam szanownych forumowiczów! Posiadam od motocykl TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050cc - 2006 rocznik. Istnieje bardzo wiele potwierdzonych doświadczeniami opinii ,że OEMowy regulator napięcia w tym motocyklu prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu w wyniku przegrzania i pociągnie za sobą również alternator. Rozwiązaniem tego problemu ma być regulator napięcia...
Oczywiście większość "mądrości" wyczytane w necie i przeważnie od ruskich. Tak się składa, że ci na wschodzie jakoś maja mniej oporów wewnętrznych przed dzielenie się wiedzą i "tajemnicami zawodowymi", niż ci z zachodu ;) Teoria jest mniej więcej taka: kratka płyty jest w zasadzie taka sama, a powłoka Ca jest nanoszena na powierzchnię płyt, po czym...
Novile patrz co napisał. Dostałem radio od szwagra z problemem, że radio czasami się włącza a w większości czasu nie. Dlatego powtarzam, że będzie to naprawione dopiero jak usunie się przyczynę trafienia radia na stół. Wada strukturalna złącza to śmiała teoria. Sory przyjacielu, bo na tym forum jest mnóstwo elektroników, dla których to poważna rzecz...
Nie, najpierw odłącza się klemę podłączoną do karoserii samochodu, a potem tą co idzie do instalacji. Że względu na korozję bardo dużą ilość samochodów miała + na masie do lat 60. Więc nie tylko Syrena. U nas wszystko co miało prądnicę z Warszawy. A i ARO. Z alternatorem miało + na masie. Dla malkontentów którzy zaraz się będą rzucać kto to widział...
Oczyść klemy i sprawdź kable sąsiada :-). Odpali od ręki.
Sprawdź klemy na aku czy nie ma korozji itp. Zaopatrz się w woltomierz i sprawdź napięcia na aku bez obciążenia, przy włączonych np światłach i przy rozruchu silnika. Jak powiedzieli wyżej sprawdź podłączenie masy. Dobrze jak byś sprawdził jakie jest napięcie na aku przy uruchomionym silniku i wyłączonych/włączonych światłach. Obejrzyj aku, zobacz czy...
Cze No dzisiaj miałem trochę czasu i sprawdziłem te przewody co do akumulatora idą(łączone do klem na wsuwki). Wyglądało to dobrze. Natomiast naprowadził mnie na trop Twój materiał Pdf, w którym pokazujesz wnętrze komputera i ku mojemu zdziwieniu są tam przekaźniki. Pomyślałem może, że przekaźnik się zawiesza(kiedyś ktoś mi tak powiedział), albo na...
Jeśli jesteś pewien akumulatora, to sprawdź, to co sugeruje Piotrek. Z uwagi na wiek auta (jak sam przyznajesz), sprawdź dokładnie klemę minusową, szczególnie podłączenie do nadwozia, musi być "czyste" tj. bez korozji. Ponadto dla pewności sprawdź ładowanie akumulatora tj. czy alternator właściwie ładuje akumulator oraz kostkę stacyjki, bo pewnie "pracuje"...
Czytam, czytam i dla kogoś kto w temacie ma słabe rozeznanie to będzie miał mętlik w głowie. Pragnę dla wygody zebrać w całość uwzględniając materiały producentów akumulatorów choć niekiedy będzie to rozbieżne z tym co napisano powyżej. Nie wgłębiając się w przypadki szczególne wadliwych tworów akumulatorowych, wszystko zależy najbardziej od jakości...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Sprawdziłem wszystko po + stronie aku, połączenia bezpieczniki itd. Wszystko jak nowe, nic się nie grzeje, żadnych luźnych połączeń, śladów korozji itp. Niestety nie udało mi się dobrać do masowej klemy. Nie wiem jak się tam dostać. Więcej czasu będę miał dopiero w następnym tygodniu. Dzisiaj rano udało mi się nagrać filmik jak to się zachowuje. Kluczyk...
Proponuję przykręcić klemy, albo płytkę, albo blaszkę. Cokolwiek tam jest i jakkolwiek wygląda. Śrubki dokręca się w prawą stronę przeważnie. Możliwe że i trzeba będzie podczyścić z korozji.
To co opisałem to nie druciarstwo... śmiem twierdzić, że było zrobione porządniej niż fabryczna instalacja. Czyszczenie końcówek oczkowych nic nie da bo korozja nie jest na nich tylko między zaciskaną obsadką a przewodem. Najlepiej byłoby wymienić cały przewód i poprowadzić osobny przewód do alternatora i osobny do rozrusznika, ale trzeba by wymienić...
Jest to objaw korozji (reakcji chemicznej) miedzi spowodowany użytymi środkami do lutowani. Jeżeli Mocno Cię to denerwuje to delikatnie zetrzyj nalot i zabezpiecz złącze cienką warstwa wazeliny odkwaszonej ( takiej jak na klemy akumulatora samochodowego). pozdrawiam Slawek
Ja też nie rozumiem. Akumulator który miał być wiecznie niedoładowany, po wyjęciu z samochodu wrócił do stanu pełnego naładowania? Masz zapewne problem z przejściem przez podłogę, lub klemą pirotechniczną. Należałoby posprawdzać spadki napięć. Jeżeli jest problem z połączeniem pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem (i alternatorem) to przy sprawnym akumulatorze...
Tak, po długiej walce rozwiązałem problem. Nie wiem, dlaczego idziesz w kierunku czujników wału/walka. Jeśli wyrzucają błędy, to będzie inna przyczyna. W moim aucie problem powodował przewód gruby +, który wychodzi z klemy plusowej w bagażniku i przechodzi pod podłogę. On daje napięcie na przekaźnik niebieski koło sterownika silnika. Cały problem polegał...
Mam do czynienia z pokryciami dachowymi od wielu lat, a z blachodachówkami wszelkiej maści od samego początku jak tylko wchodziły na polski rynek ale pierwszy raz widzę taki dach. Mieszkasz gdzieś w pobliżu zakładów chemicznych? Czy innych obiektów produkujących agresywne wyziewy? Bo moim zdaniem te barwne wykwity na aluminiowych podkładkach wkrętów...
Przyglądnij się jeszcze raz zasilaniu centralki z zwłaszcza masie, bezpiecznikowi i przewodowi na zasilaniu w okolicy akumulatora - przerabiałem to w mojej As. po kolei. Pierwsze wypalone gniazdo bezpiecznika, później przerwa ( korozja wnętrza przewodu ) i niepełne napięcie PODCZAS PRACY! nie na "sucho" centralki. To że nie wskakuje na obroty po podpięciu,...
Panowie klient był u mnie z tym fiatem i jest tak. -Ładowanie mierzone na alternatorze 14,01 ------------------------na akumulatorze 13,97 Podczas rozruchu masa silnika względem klemy - spadek 0,18 V Napięcie na aku podczas rozruchu osiąga 10,9 V. Wyczyściłem główną masę, tę na silniku, była korozja że chej. Oprócz tego ktoś wcześniej dał dodatkową...
autoas upc sprawdzone pod kątem korozji, czy uszkodzeń na skutek wilgoci, dla pewności rozebrane suszyło się 2 dni, aczkolwiek nie wykluczam upalenia któregoś modułu. Przeomo9826 czytałem większość wątków, zapomniałem dopisać: klemy rozebrane wyczyszczone, sprawdzone, bezpieczniki wszystkie 3 sprawne, punkt masowy na silniku był skorodowany 3cm przewodu...
Jeżeli masz pewność że czujnik jest dobry (?) a ECU podaje kod uszkodzenia tego elementu ,to należy sprawdzić stan połączeń i przewodów elektrycznych przy czujniku oraz komputerze. Przed wypięciem mufy z komputera zdejmij kleme z akumulatora ,następnie obejrzyj pod lupą styki w mufie oraz piny w gnieździe w poszukiwaniu śladów wilgoci lub korozji (białe...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika i nie wiem co zrobić, może są gdzieś jakieś inne bezpieczniki proszę o pomoc Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak, w większości samochodów istnieją dodatkowe bezpieczniki poza tzw. „głównym” (wysokoprądowym). Zazwyczaj zlokalizowane...
Na wylaczonym silniku z wylaczonym zaplonem odlacz jedna kleme od akumulatora i podlacz amperomierz. Jesli amperomierz pokaze prad pobierany maksymalnie kilkadziesta miliamper to znaczy ze jest w porzadku. Jesli prad bedzie sporo powyzej kilkuset miliamper (ciezko jest mi powiedziedz jakie dokladnie wartosci powinny byc zalezy czy masz alarm lub inne...
Zobacz czy nie wypala ci się plytka z bezpiecznikami na akumulatorze. Wszystko w porządeczku. Żadnych śladów wypalenia, korozji, uszkodzenia, słabych styków, uszkodzonych gniazd bezpiecznikowych, zacisków przewodów. Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora...
Yyyyyy... słucham? Co jest niejasne? Używasz żarówek o obniżonej trwałości (nie da się uzyskać większej skuteczności świetlnej bez ograniczenia trwałości ) i skarżysz się że za często trzeba je wymieniać. Sugeruję użycie zwykłych żarówek Philips Vision. Lubisz być oślepiany przez innych kierowców? Raczej "Lubisz oślepiać innych kierowców?" - niestety...
Gdzie jest sterownik świec żarowych w Focusie 1,6 tdci 2009 (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot AI: Czy występują jakieś objawy lub problemy, które skłoniły Cię do poszukiwania sterownika świec żarowych? Tak info o awarii silnika AI: Czy sprawdzałeś już coś wcześniej, aby zlokalizować sterownik świec żarowych? świece żarowe ok Bezpośrednia odpowiedź...
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie nie włączania się wentylatorów tak jak powinny i wspomnianego...
Co jakiś czas przycisk świateł awaryjnych mrugnie jak by miał zwarcie, ale jego też odpiąłem i nadal to samo wszędzie jest zasilanie (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z przekazanych przez Ciebie danych wynika, że: 1. W pojeździe (Audi A6 C5) aktywne pozostają podświetlenia przycisków i możliwe jest włączenie grzania foteli, nawet...
korozja krzyżaka korozja podwozia korozja styków
firefox android ostrość telewizor urwany odpowietrznik
fiatt freemont gramofon daniel obroty
Bezpiecznik wtryskiwaczy 1.5 dCi - lokalizacja i diagnostyka Beretta Quadra Green kod A02 - co zrobić samemu?