Co do tematu wątku. Ja zakupiłem na początku listopada 2015r. dwa akumulatory KOZAK KO770 77AH/780A, czyli mają juz prawie dwa lata i 4 miesiące. Sprawują się jak na razie bez zarzutów. Niby to jeszcze nie wiele bo gwarancja się skończyła 4 miesiące temu ale moim zdaniem jak na ta cenę to się trzymają nieźle, napięcie teraz przy mrozach w nocy ok -10C...
Korozja lub luźna klema plusowa.
Zeskrobywałem z każdego panelu to czarne, tak aby był styk z klemą aluminiową, a potem już z górki, klema za pomocą śruby i podkładki ząbkowanej do ramy, a rama uziom fundamentowy. Każdy jeden pomierzony i gotowe :) Ogólnie chodzi o to aby miedź nie miała styku z aluminium, bo korozja galwaniczna. Kup podkładkę chromowaną albo ocynkowaną podłóż pod...
Novile patrz co napisał. Dostałem radio od szwagra z problemem, że radio czasami się włącza a w większości czasu nie. Dlatego powtarzam, że będzie to naprawione dopiero jak usunie się przyczynę trafienia radia na stół. Wada strukturalna złącza to śmiała teoria. Sory przyjacielu, bo na tym forum jest mnóstwo elektroników, dla których to poważna rzecz...
Tak, bezkwasowa, taka jak na klemy akumulatorów. I ochrania przed korozją, i smaruje.
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
Problem mam z kolejnym WDB652... mianowicie pewnego dnia skorodowała klema i upaliło słupek podczas podnoszenia podestu . Pali bezpieczniki : I F2 Helligkeitsstung B F2 Versorgung Efektem tego jest brak kontrolek deski i kto wie co jeszcze. Światła sa , silnik pali , ECAS działa.
Powierzchnia styku klemy i kołka nigdy nie będzie idealna, jeśli zostawisz ją bez zabezpieczenia to w szczeliny wniknie wilgoć i opary kwasu powodując korozję, która stopniowo "wpełznie" nawet między te elementy, które mają na razie dobry styk. Wypełnienie tych przestrzeni wazeliną uniemożliwi wniknięcie czynników korozyjnych. Klemy ołowiane są najlepsze...
Raczej rozszczelniła się obudowa akumulatora co powoduje przyspieszoną korozję słupków i klem. Ew. masz za duży pobór prądu na postoju (alarm, radio).
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
0,3 maksymalnie 0,5V. Chociaż robiłem Ople w których był spadek 0,5V podczas normalnej pracy z dużym obciążeniem i auto zapalało. Tam często występowała korozja wewnątrz klemy, na skutek oporu klem nagrzewała się do 90-100 stopni. Podobne przypadki są w grupie VW ze skrzynką bezpieczników na akumulatorze. Na izolacji przewodu widać odbarwienia termiczne,czasem...
Witam. Przewód masowy gniazda świateł podłączony jest do klemy ujemnej akumulatora w skrzynce akumulatorowej (Przewód 31000, 2.5 mm2) Brak dobrej masy może być spowodowany korozją styków w złączu które znajduje się na wiązce gniazd oświetlenia naczepy w odległości ok. metra od gniazda.
zwyczajnie przeszlifować klemy przed zamontowaniem drobnym papierem ściernym Zrobiłeś najgorszą rzecz jaką tylko mogłeś. Klemy czyści się szczotką. Aby pewniej zabezpieczyć elementy przed korozją stosuję smar do łożysk tocznych ŁT 43. To najgorszy smar z możliwych. W zasadzie poza słabym zabezpieczaniem przed korozją wewnątrz pomieszczeń do niczego...
Akumulator kupić nowy, jak coś z niego wyciekło. Sprawdź, czy na klemach nie osadziła się korozja.
Rączka ma dlatego kształt rączki, bo obok akumulatora jest mało miejsca. Jeżeli mocowanie by było w kształcie blaszki (tak jak w innych akumulatorach) to po odkręceniu ręką byś go nie wyjął. Z założeniem też był problem. A tak komfortowo wyciągasz uchwyt za rączkę. Swoją drogą na środkowym zdjęciu widać przy uchwycie jedną ze śrubek mocującą go do podłogi...
No to sprawdź jeszcze tzw. masę pojazdu, głównie minus akumulatora - nadwozie. Połączenia te muszą być "czyste metalicznie" tj. bez korozji, podobnie stan klem i przewodów łączących. Może podłącz tester do ujawnienia błędów.
łączenia przy klemach są czyste, ale co masz na myśli kable masowe? Nie wiem gdzie są wszystkie punkty przyłączeń masowych te które widac nie noszą śladów korozji itp..
czego to może być objaw? - usterka alternatora, - usterka instalacji elektrycznej alternatora, - uszkodzone klemy (zaciski) akumulatora, - korozja skrzynki "głównych" bezpieczników, - usterka punktów podłączenia masy silnika, akumulatora, ...
Sprawdzę, ale wątpię by korozja robiła zwarcie. Tam do klemy idzie wiązka kabli i każdy jest w osobnej izolacji.
Wymień klemy na akumulatorze. W miejscu zaprasowania zrobiła się korozja i tam nie łączy.
Więc sprawdź przewód masowy od akumulatora czy dobrze łączy, czy nie ma korozji na styku z masą pojazdu. Czy klemy są czyste?
https://de.slideshare.net/slideshow/claa... - Pełna wersja płatna https://www.manualslib.com/products/Claa... Kluczowe informacje z instrukcji (dla rozrusznika). Z instrukcji operatorskich (C.I.S./CEBIS) dla Axion 820: Uruchamianie silnika: Upewnij się, że skrzynia...
Kolego Ennauto , podejrzewasz ze nastapila korozja tzw. chemiczna na styku dwoch metali i jest slabe przewodzenie pradu przez miejsce styku i daje takie objawy , ze raz za wysokie a raz za niskie ? Moze miales taki przypadek u siebie ? jak tylko przeczyszcze ten styk zaraz dam znac. Najpierw sprawdź czy się coś zmieni po dokręceniu nakrętki - tej pod...
Witam, mam problem odnośnie ładowania w aucie Opel Astra H 1.9 CDTI. Ładowanie od razu po odpaleniu wynosi 11,9 do 12,5 V, po przejechaniu się, aż się rozgrzeje autko, ładowanie wynosi 13,5 V i stopniowo pomalutku podnosi się do 13,9 V. Po odpaleniu klema + tak się nagrzewa, że nie idzie jej dotknąć. Jeździłem po mechanikach, mówią, że jest okej, a...
To szlachetna powłoka złotego azotku tytanu. Klema z aluminium czy ZnAl?
Traktorek CUB CADET LT3 PR105 - nie kręci rozrusznikiem. Witam. Mam problem - traktorek nie reaguje na przekręcenie kluczyka. Podłączanie akumulatora powoduje pstrykanie przekaźników, światełko na stacyjce mruga co kilka prób. Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Sprawdzałem rozrusznik, także jest ok. Wszystkie czujniki prawidłowo działają. Co to może...
Masz złącza między wtyczkami (lub pod) sterownika silnika i przy + klemie akumulatora. Sprawdź, czy nie ma korozji na stykach. To samo na wtyczkach sterownika. W Astrze G było 5 silników 1.6 16V. Napisz jaki Ty masz.
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Z moich obserwacji i akcji naprawczych wynika że bardzo ważna jest rezystancja wewn. aku. 500W po stronie 12V to ponad 50A poboru ciągłego, a przy starcie pewnie ponad 100A. Nie każdy aku daje radę; poza tym potrafią korodować połączenia i np. jeśli ktoś cynowane klemy podłączył do ołowianych ocynkowanymi śrubami to korozja pojawia się błyskawicznie.
Czy bezpośrednie podpięcie do akumulatora nie spowoduje korozji chemicznej złącza? "Oczko" na przewód i na śróbę od klemy.
Też sprawdź miernikiem. Tak jak wcześniej, czyli spadki napięcia, im większe obciążenie alternatora tym bardziej miarodajny wynik. Czyli przed pomiarem włącz światła, dmuchawę na max i np grzanie tylnej szyby. Pamietaj, że świece żarowe grzeją jeszcze chwilę po uruchomieniu auta. Spadki nie powinny być większe niż 0,1V-0,15V przy dużym obciążeniu, po...
Sprawdź klemy czy się nie grzeją, w Oplach następuje korozja wewnątrz, tam gdzie są zaciśnięte kable i stąd spadki napięcia
Jeśli to nie ten dział to proszę o przeniesienie. Kopiłem elektryczny wózek widłowy i powoli przywracam go do żywych. W baterii trakcyjnej jedno ogniwo ktoś kiedyś pominął w układzie , podejrzewam ,ze z powodu zerwania jednej śruby na klemie.Chce spróbować to naprawić bo jak się okazało są to jakieś dziwne ogniwa i nigdzie nie mogę ich trafić. Okazało...
Witam wszystkich, mam od ponad roku problem z ładowaniem w moim Ducato 2,3 177 koni 250, a mianowicie za każdym razem, jak odpalę auto, lampka ładowania zgaśnie i mam ładowanie w granicach 14,5 V, a za około 40 sekund zapala się z powrotem i ładuję tylko 12,5 V. Wymieniłem już cały szczotkotrzymacz i to samo, akumulator też nowy. Ma ktoś może pomysł,...
Ja bym założył termokurcze, skręcił odizolowane kabelki, zalutował miejsca skręcenia i obkurczył termokurcze... Już 30 lat takie połączenie mi działa. Bez skręcenia, samo lutowanie czasem starzeje się i puszcza gdy narażone jest na obciążenia i ruchy to znaczy się nie sprawdza... Samym stykom i wszelkim wago-klemom nie ufam bo sprężystość ulega starzeniu...
Dziękuję wszystkim za cenne rady. Faktycznie nie będę kombinował z dodatkowym zabezpieczeniem. W przyszłości coś się wymyśli. Co do zabezpieczenia połączeń, to ja nie spawam, lecz skręcam złączem krzyżowym smarując wcześniej każdą powierzchnię takim środkiem przewodzącym i zabezpieczającym przed korozją (coś takiego jak np. do klem akumulatora). Takie...
Oczyść klemy i sprawdź kable sąsiada :-). Odpali od ręki.
Proponuję przykręcić klemy, albo płytkę, albo blaszkę. Cokolwiek tam jest i jakkolwiek wygląda. Śrubki dokręca się w prawą stronę przeważnie. Możliwe że i trzeba będzie podczyścić z korozji.
1. Sprawdź stan filtra kabinowego. 2. Sprawdź wentylator chłodnicy - czy pracuje na wszystkich biegach. 3. Sprawdź stan akumulatora i jego klem - czy akumulator trzyma parametry i czy klemy nie są zanieczyszczone - jeżeli są ślady korozji to przeleć papierem ściernym do błysku i przesmaruj wazeliną (kupisz w aptece).
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
zapomnialem dodac, ze to hybryda nie plugin (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź - Dobrze, że doprecyzowałeś: to Niro HEV (nie PHEV/EV). W wersji HEV z 2017 r. nie ma funkcji „12V Battery Reset” znanej z e‑Niro/PHEV, więc „brak reakcji na restart” jest normalny i nie świadczy o niczym poza brakiem stabilnego zasilania 12 V. - Objawy i Twoje zdjęcia...
Świece żarowe pobierają znaczny prąd, jeśli w układzie ładowania jest gdzieś słaby styk, będzie to powodowało spadki napięcia i brak ładowania. Dopóki nie wykonasz pomiarów o które proszono, dalsza dyskusja nie ma sensu. Potem można ew. sprawdzić prąd pobierany przez układ wstępnego podgrzewania, być może jest w nim jakieś zwarcie i pobiera zbyt duży...
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
Moja rada, lepiej używać najzwyklejszych przewodów miedzianych (instalacyjnych lub przemysłowych) zamiast wątpliwej jakości przeźroczystych przewodów głośnikowych chińskiej produkcji. Użyłem takiego przewodu CCA 2x2,5mm² na przewody wyjściowe z prostownika samochodowego. Od strony prostownika lutowany tradycyjną cyną (z ołowiem) od strony klem...
Akumulator pewnie jest w nienajlepszym stanie ,wyczyść jeszcze raz tylko porządnie a po skręceniu klemy posmaruj cienką warstwą wazeliny technicznej.
Połączenie aluminium z mosiądzem prowadzi do korozji elektrochemicznej (galwanicznej), gdzie aluminium staje się anodą i ulega zniszczeniu, a mosiądz (jako metal szlachetniejszy) katodą. Dzieje się tak w obecności elektrolitu, np. wilgoci lub wody, dlatego należy unikać bezpośredniego kontaktu tych metali, a w przypadku instalacji stosować odpowiednie...
Nie, najpierw odłącza się klemę podłączoną do karoserii samochodu, a potem tą co idzie do instalacji. Że względu na korozję bardo dużą ilość samochodów miała + na masie do lat 60. Więc nie tylko Syrena. U nas wszystko co miało prądnicę z Warszawy. A i ARO. Z alternatorem miało + na masie. Dla malkontentów którzy zaraz się będą rzucać kto to widział...
Czy wcześniej koledze zdarzały się jakieś problemy z rozruchem silnika? Jeżeli tak to zdecydowanie potwierdza to właśnie takie niedomagania, o których wspomniał kolega robig Poza tym można również sprawdzić, czy nie nastąpiło obluzowanie klem/zacisków. Być może wystarczy dokręcić... Połączenia klem i masy dobrze jest pokryć warstwą wazeliny technicznej,...
...i tak się wtrącę warto usunąć kostki elektryczne między alternatorem a akumulatorem . Jedna jest pod akumulatorem druga zaraz przy klemie. Trzeba je polutować bo są częstą przyczyną niedoładowania akumulatora(korozja)
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest ok -idzie iskierka. Mogę tylko napisać ogólnie moje działanie...
korozja krzyżaka korozja podwozia korozja styków
miernik lampa elektronowy zmiana czasu posnet schemat mistral
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Moduł ABS/ESP Bosch 8.1/9.0 Peugeot 5008 2012 – lokalizacja, oznaczenia, diagnostyka Lodówka po doładowaniu gazu za mocno chłodzi - przyczyny i rozwiązania