Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrze i punkt zapłonu.
W zależności od stanu cylindra.
Sprawdź jeszcze raz ten gaźnik, mam na myśli porządne czyszczenie, membrany. Szczelność połączenia gaźnika z cylindrem.
Jeżeli rysy w cylindrze nie są głębokie, to wystarczy wymiana tłoka i pierścieni ale jest to półśrodek w zasadzie szlif lub wymiana cylindra da pewność, że kosa będzie jak nowa. W kosach i pilarkach cylindry są aluminiowe z utwardzana gładzią. Nie stosuje się szlifu, ponieważ powłoka utwardzona jest bardzo cienka. Wymiana cylindra, tłoka i pierścieni.
Witam. Proszę o pomoc bo jestem uczącym się majsterkowiczem. Wymieniłem w kosie spalinowej tłok, pierścienie i cylinder, kosa po tym zabiegu nie pali. Nie miałem uszczelki nowej pod cylinder a stara jest pouszkadzana. Czy to może być problemem że kosa nie odpala?
Pewnie że nie ma bo tam cewka jest przykręcona na stałe a co za tym idzie i stały jest zapłon. Czyli zostaje nam iskra której brak w cylindrze...
To zostaje jeszcze raz rozebrać gaźnik i przeczyścić/ przedmuchać co się da oraz sprawdzić szczelność połączenia gaźnika do króćca cylindra.
Otworek podciśnienia do gaźnika, nie jest zatkany? Połączenie gaźnik - cylinder, musi być szczelne. Gaźnik, czyściłeś?
Dziękuję bardzo za fachowe porady. Dopytam się tak jeszcze "uszczelniacze" to też pierścienie na tłoku? Czy w 2T ma znaczenie który pierścień góra a który dòl? Czy sprzedawca mógł mi sprzedać złe pierścienie. ? Oczywiście szczalka na tłoku w stronę tlumika. I jeszcze jedno, czy stara uszczelka pomiędzy gaźnikiem a cylindrem może być realnym problemem?
Kosa spalinowa Husqvarna 232R, A więc tak, kosa nie chciała odpalić, więc rozebrałem ją. Po rozebraniu okazało się, że jest zadzior na cylindrze od strony wydechu, tłok zresztą też troszkę pokiereszowany. Moje pytanie brzmi, czy da radę to zrobić honownicą na wkrętarkę czy wiertarkę. Warto też wspomnieć, że nowy cylinder tej kosy kosztuje 800 zł, więc...
Regulacja gaźnika. Ale wszystko wskazuje na brak kompresji. Czasem jest problem z chłodzeniem tzn zabite trawą i innym syfem żeberka cylindra oraz kratka na wentylatorze.
Zadzwoń i zapytaj. Cylinder + tłok+ pierścienie.
Pewnie się cylinder odkręcił, no i oczywiście luzy we wszystkich możliwych miejscach.
Przyczyna jest jednak w gaźniku lub braku szczelności na połączeniu gaźnik - cylinder, ewentualnie uszczelniacze wału. Nie szukaj gdzie indziej.
Pewnie zatarty cylinder.
1. Wada materiału. Na przykład. 2. To zależy. Jeśli siła uderzenia była taka, że zniekształciło wpust - a nie rowek ;-) na klin to uszkodzić się mogły (ale nie musiały) łożyska na tulei tłokowej czy korbowodzie; mogą powstać luzy. Mógł też (ale nie musiał) ulec zgięciu korbowód, a to się wiąże ze zmniejszeniem stopnia sprężania czyli także i mocy. Generalnie...
Próbowałeś regulacji gaźnika, przerwa pomiedzy cewką zapłonową kołem magnesowym powinna być 0.2-0.5 mm. Jak wymieniałeś uszczelniacze patrzyłeś jak wygląda cylinder- tłok.
Raczej masz lewe powietrze, uszczelniacze,cylinder-kartery itp. Jak nie gaśnie to może być przełącznik,może też być uszkodzona cewka zapłonowa
Sprawa rozwiązana, okazało się, że przy wymianie cylindra i tłoka popełniłem mały błąd, kolektor ssący przekręciłem do góry nogami, przez co mały otworek w cylindrze wzbudzający gaźnik był zaślepiony. Po poprawieniu tego kosa zapaliła od strzała i chodzi jak szalona.
Mało prawdopodobne aby korbowód uderzył w krawędź płaszczyzny pod cylindrem. W cylindrze wystaje kawałek "tulei", musiałby zostać połamany w którymś z poprzednich cylindrów.
Witam, mam problem z kosą Hyundai, zgasiłem ją i nie mogę zapalić, gdy paliwo pod cylinder nic nie pomaga, nawet nie pyrchnie, z góry dziękuję za odpowiedź.
Świeca daje iskrę.Wstrzyknąłem paliwo do cylindra ale kosa nadal milczy.Co można by jeszcze zadziałać?
przykład tu http://www.silnik-kosiarki.pl/pl/p/CYLIN... Na stronie NAC- też można zamówić części.
Przeanalizuj krok po kroku, czy jakiś wężyk lub filtr nie są zapchane, załamane. Skoro świeca jest sucha, to z jakiegoś powodu paliwo nie dociera do cylindra.
Kosa naprawiona. Okazało się że coś zarysowało pierścienie i tłok ( prawdopodobnie zabezpieczenie ścięło). Założyłem stary cylinder z tłokiem. Kosa odzyskała kompresję i pali od strzała.
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Bo oryginał w hqv brak. Na ebay to chyba ktoś chce na durniach zarobić, pewnie oryginały ze stanów magazynowych. Sprawdzę u siebie może mi coś zostało w dobrym stanie.
Uszczelkę, pomiędzy cylindrem a gaźnikiem, masz na pewno dobrą, nie ciągnie tam lewego powietrza?
W gaźniku...
Zacznij od porządnego czyszczenia gaźnika, sprawdź szczelność połączenia, gaźnik-cylinder.
Sznurek przełożyć przez otwór świecy i przywiązać mam do korbowodu? :-) Nie, weź gruby i materiałowy sznurek i wprowadź go do otworu po świecy. Przesuń tłok tak, by sznurek nie pozwolił tłokowi pójść wyżej (ale żeby sznurek nie trafił w okienka cylindra!), wtedy będziesz miał zablokowany wał.
Skoro była zatarta wymieniłeś tłok i cylinder?
Z tych zdjęć można wywnioskować, że tłok i pierścienie są uszkodzone ale nie wiadomo co z cylindrem.
Stawiam na zbyt cienki szlif w aluminiowym cylindrze, kosa nie została zatarta przez użytkownika tylko zbyt cienka warstwa szlifowana zjechała się po jednym sezonie. Działka 10 arów, kosa używana tylko do podkaszania po kosiarce, coś mi tu śmierdzi na kilometr, nawet najtańsza z marketu służyłaby dłużej. Chyba skuszę się na niezależną ekspertyzę, możecie...
przy takiej degradacji tłoka nie wierzę że cylinder dobry, kup nowy silnik bo szkoda kasy.
Moim zdaniem, problem jest w gaźniku. Ten typ (z regulacją tylko wolnych obrotów) jest trudny do czyszczenia i dobre efekty daje tylko myjka ultradźwiekowa. Druga sprawa to uszczelnienie połączenia, gaźnik - cylinder.
Jak najbardziej, szczególnie uszczelka między cylindrem i gaźnikiem.
Sprawdzić wydech/katalizator, czy nie jest przytkany. Kanał wylotowy z cylindra, czy nie ma nagaru.
Sprawdź wężyk paliwowy czy nie jest uszkodzony oraz uszczelkę między cylindrem a gaźnikiem. Czyszczenie gaźnika i sprawdzenie membran. Rozbierałeś może gaźnik?
Jak na moje małe doświadczenie w tej mierze myślę że dopadło cię to co u mnie czyli skończyła ci się kosa odkręć wydech i zerknij na cylinder czy nie jest zatarty... albo rozkręć i dopiero wtedy ocenisz całość...
Wiec... Poradziłem sobie z problemem... Niestety żadna z rad nie okazała się skuteczna, ale bardzo dziękuje. Gaźnik w dwusuwie to układ, którego wtrysk do komory spalania działa na podstawie podciśnienia wytwarzanego w komorze lokalizacji wału. Gdy tłok idzie do góry, wówczas wytwarza się podciśnienie, które zasysa z obiegu gaźnika mieszankę, zaś gdy...
A jak z kompresją czasem iskra wydaje się być podejrzana a problemem jest kompresja. Zrób test olejowy 0,5cm -1cm oleju 2t pod świece i próba odpalania ze sznurka. Raz jak siła oporu wzrośnie to mamy obraz jak olej zwiększył kompresję dwa jak odpali to już pewność że uszkodzenie jest w układzie pierścienie-tłok-cylinder.
Zmień świece, to, że jest iskra na wykręconej wcale nie znaczy, że musi być na wkręconej do cylindra.
Potwierdzam. Miałem podobnie. Pomimo dobrej iskry, podlania bezpośrednio paliwa w cylinder nie odpalała. Uszkodzoną cewka.
Teraz to albo nieszczelność na uszczelniaczach wału, albo zapchany filtr paliwa, albo uszkodzona uszczelka pod łącznikiem- przy cylindrze.
Gdy kosa zgaśnie, odkręć na chwilę zakrętkę zbiornika, jeżeli po tym zabiegu silnik odpali to znaczy ze jest niedrożne odpowietrzenie. Sprawdzałeś na innej świecy? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka i pierścieni, możliwe że to zakleszczony pierścień lub przytarty cylinder..
Wlej troszkę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić. gdy odezwie się na chwilę to, tak jak pisałem, gaźnik. Sprawdź wężyki paliwowe.
Może, po nagrzaniu silnika, pojawia się jakaś mala nieszczelność i silnik zwiększa obroty (uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem).
Pomogła wymiana uszczelek w silniku i nowa cewka zaplonowa. Przy cisnieniu sprezania zanikała iskra
Trzeba pomierzyć. Średnice, rozstawy, grubości, skoki, itd. I dobrać z szerokiej oferty znanego portalu aukcyjnego. A to, że tłok ma jeden pierścień (czym się nie spotkałem) nie będzie przeszkadzało jak będzie miał dwa. Mam nadzieję, że do środy uda się :D Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Sprawdź czy nie masz tłumika i okna wydechowego w cylindrze zawalonego nagarem.
Witam!! Po dłuższym czasie itp... Okazało się, że kosa za mocno dostała jak to się mówi po zaworach :D heh Pierścienie zapieczone są i widać cylinder zarysowany. Kosa przeszła już na emeryturę. Czyli nieopłacalna naprawa.
Dzień dobry. Dziś wymieniłem filtr paliwa wraz z wężykami. Dodatkowo wymieniłem uszczelkę między gaźnikiem a cylindrem. Kosa na ssaniu odpaliła, więc ją zgasiłem. Wyłączyłem ssanie i kiedy odpaliłem ponownie, to normalnie chodziła na wolnych obrotach. Dodałem gazu i weszła na wysokie obroty, a gdy puściłem gaz, to zgasła i nie dała się ponownie odpalić....
Pewnie cylinder zatarty.
Witam. Posiadam kosę spalinową Mastiff ma850. Podczas pierwszej próby odpalenia kosy w tym sezonie niestety nie udało się jej odpalić. Filtr powietrza jest czysty, świeca ma iskrę i pomimo wielokrotnej próby odpalenia świeca dalej jest sucha co sugeruje problem z podawaniem paliwa. Po wlaniu niewielkiej ilości paliwa bezpośrednio do cylindra kosa odpala...
Jeżeli się nie mylę to ten cylinder nie posiada tulei żeliwnej, a co za tym idzie, nie można go szlifować. Tłok do Stihla jest całkowicie inny i nie będzie pasował. Musisz poszukać oryginalnego.
Jeśli mokra świeca, to przyczyną może być rozregulowany gaźnik, sprawdź membrany. Sprawdził bym też stan tłoka i cylindra od strony tłumika.
A cylinder w jakim był stanie?
Sprawdź sobie ustawienie pływaka w gaźniku. Tak koniecznie. I silniczek krokowy. Kosę parę dni temu odkupiłem jako niesprawną od znajomego. Wyczyściłem ją dokładnie, gaźnik również, i teraz pojawia się taki problem, że kosa gdy pracuje na wolnych obrotach popracuje może z 1 minutę i gaśnie. Sprawa zmienia się trochę gdy koszę nią i trzymam na gazie,...
To, że tłumik jest zalany po dłuższym szarpaniu, to normalne. Podstawowe sprawy. Kompresja. Układ zapłonowy - świeca, cewka, koło magnesowe (klin czy nie ścięty). Sprawdź, czy nie odkręcił się cylinder, ogólnie nieszczelności.
Odkręcić tłumik i zobacz jak wygląda sam tłok pierścienie, oraz cylinder, jak wygląda dobrze,to sprawdź kompresję,oraz uszczelniacze wału korbowego,sprawdź śruby mocowania cylindra czy się czasem nie popuściły.
Daj sobie spokój z tym złomem, cylinder do wymiany.
Połowa koszyczka, druga jest pomiędzy łożyskiem a uszczelniaczem. Dlatego wał jeszcze się kręci. Jeżeli cylinder nie jest uszkodzony, to wymiana tłoka, łożysk, uszczelniaczy i powinien działać. Te ślady, w komorze spalania, nie przeszkadzają.
Czyli wymiana cylinder + tłok + osprzęt
Gaźnik, filtr powietrza, okno wydechowe w cylindrze czy sam tłumik zawalone nagarem.
Cóż, kosa okazała się przytarta, nowy cylinder i tłok praktycznie w drodze. Przestroga dla innych - Wylać starą mieszankę i wlać nową jeżeli kosa leży dłużej niż pół roku.
Witam, od tygodnia próbuję odpalić kosę spalinową, ale nie reaguje. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem membrany na nowe, ale wciąż nie mogę odpalić. Iskra na świecy jest, ale po wlaniu paliwa do cylindra kosa i tak nie reaguje ani na chwilę. Czy to może oznaczać że to jednak zapłon lub świeca? Rok wcześniej po sezonie działa bez żadnego problemu.
Jak w temacie potrzebuję zakupić tłok z cylindrem do kosy spalinowej. Model: Faworyt RG 540 -1; pojemność 54 cm; moc 2,72 KM (2 kW); (jest też naklejka na której pisze Faworyt RG 580). Tłok szerokość ?45 mm; wysokość 40 mm; sworzeń 10 mm x 36; cylinder jak ze zdjęcia poniżej z napisem CHAO JING 580 - 2A. Sprzedają podobne komplety, ale średnica tłoka...
Niestety nie udalo mi sie jej uruchomic a naprawa jest nie opłacalna za duzo kosztuje , nie mam miernika by zmierzyc ciśnienie w cylindrze... Dodano po 2 Niestety nie udalo mi sie jej uruchomic a naprawa jest nie opłacalna za duzo kosztuje , nie mam miernika by zmierzyc ciśnienie w cylindrze...
Odkręca się w tę stronę, w którą kręci się sprzęgło, podczas pracy. W tym przypadku, w lewo. Wykręć świecę i włóż do cylindra sznurek od rozrusznika, pozwoli to zablokować wał. Uważaj, aby sznurek nie dostał się do okienka wydechowego.
Te pierścienie i tłok, wcale nie są w porządku. Cylinder, też wygląda podejrzanie.
A gdzie te zdjęcia?
Możesz spróbować, 60 zł to nie majątek. Myślę, ze sam cylinder z tłokiem wystarczy.
Sprawdź w jakim stanie są pierścienie, tłok i cylinder. Najprościej to zrobić po odkręceniu tłumika.
Powód był taki że teoretycznie nie było kompresji... Z tak małymi pojemnościami tak bywa, że niedoświadczone osoby stwierdzają brak kompresji. Jak było w tym przypadku trudno powiedzieć. Ile ta kosa sezonów/paliwa przepracowała?
Najpierw to sprawdź czy jest ogólnie iskra. Nie potrzeba ci do tego świecy. Jak się da to zdejmin kapturek z przewody cewki i przybliż do cylindra tak z 1 cm. Ma iskra przeskoczyć.jak masz iskrę to świeca do wymiany. Proste a ty od razu do przełącznika które z resztą psują się rzadko.
Możliwe, że to zawory maja zbyt mały luz. Cylinder i pierścienie w porządku?
Do sprawdzenia przepustnica w gaźniku, ewentualnie jakaś nieszczelność na połączeniu gaźnik - cylinder, lub uszczelniaczach wału.
Witam. Posiadam kose makita BBC 5700 i jest ona po zatartym tłoku po remoncie. Wymieniony tłok pierscienie oraz cylinder poprawiony. Kosa po odpaleniu nie wkręcała się na obroty, poszukałem instrukcji regulacji gaźnika walbro i ktoś pisał żeby skręcić na maxa 2 srubki od wysokich i niskich a potem cofnąć o 1,5 obrota. Tak zrobiłem i kosa w sumie dobrze...
Cóż, gaźnik taki jak podejrzewałem, wyczyść, przedmuchaj i zobaczymy. Tam jest jeszcze jedna membrana, taka z aluminiowym kółkiem. Pod na jest taki zaworek iglicowy, możliwe ze jest niedrożny. J est też taka mosiężna śrubka ze sprężynką, ją trzeba wykręcić do czyszczenia. Wcześniej wkręć ją od lekkiego oporu, sprawdzając ile obrotów wykonasz, potem...
Jak kręcisz sprzęgłem, to tłok w cylindrze porusza się góra/dół ? Jeżeli tak to ... prawdopodobnie rozleciało się sprzęgło odśrodkowe umieszczone po drugiej silnika i ono blokuje cały układ
Chińska kosa Powermat..Zacznij od odkręcenia tłumika i zajrzenia przez okienko wydechu na stan tłoka i cylindra..Na mój gust początki zatarcia.Nie dajesż zbyt ubogiej mieszanki?
Wycinek ze specyfikacji tego kleju: "Odporność na temperaturę do +149°C" Głowica cylindra kosy spalinowe powinna pracować z maksymalną temperaturą około 120-130°C, powyżej zaczyna się zacierać.
Aktualnie mam 2 kosy NAC'a, jedna ma ~4lata a druga 2 lata. Ta starsza przez ostatni rok nie przekosiła dłużej jak 1h bez awarii, jak nie chce zapalić, to urwie się linka, to pęknie sprężyna startera, to gaśnie, to nie ma iskry i tak w kółko. Co z tego że części za pół darmo jak nie ma i tak czym robić. Drugiego Nac'a kupiłem 2 lata temu w popularnym...
ale przez to tak ciężko się odpala? Być może, patrząc na ten tłok to już może kompresja być słaba, może już przez to słychać te metaliczne stuki, może i te opory przy rozruchu przez przytarty tłok i cylinder, może to być przyczyną...
Wykręcasz świecę odmierzasz strzykawką 1 cm3 oleju do 2T wlewasz w otwór po świecy zakręcasz świece (nie za mocno ) i próbujesz odpalić. Jak odpali to kosa do remontu (zmiana cylindra+tłok+ pierścienie i uszczelniacze na wale). Daj zdjęcie kosy bo to już chyba silnik 4T i trzeba co 25h pracy regulować luz zaworowy plus odprężnik automatyczny który lubi...
Jakieś wyjście to jest..w każdym bądź razie przyczyna leży raczej po stronie układu zasilania w paliwo.Odpalałeś kosę podając paliwo bezpośrednio do cylindra,pod świece?
Witam.Posiadam tą wykaszarkę i po 2 latach użytkowania pojawił się problem, zgasła i tyle.Mieszanka jaką stosowałem to 1:40 olej sthil.Wykręciłem cylinder i okazało się że jest zatarta,pierścionki się wpiekly w tłok a sam tłok jest porysowany.Szlif przy jej "maszynce" raczej nie warty jest aby poddać go szlifowi więc pozostał mi zakup nowych części,czyli...
Odkręć świece i sprawdź przy pomocy latarki czy nie ma rys w cylindrze. Te kosy są składane w chinach, a te małe rączki często coś źle składają.
Chyba jednak ten gaźnik nie jest OK. Filtr paliwa, wężyk paliwowy, połączenie gaźnika z cylindrem, to trzeba sprawdzić.
Odkręć tłumik i sprawdź, w jakim stanie jest tłok i cylinder. Dlaczego, sadzisz że jest zatarta?
wężyki są podłączone dobrze, ścigałem tez cylinder i wydaje mi się być ok
Dzień dobry, zwracam się z takim problemem, że kosa spalinowa NAC ciężko odpala, a jak odpali, to zaraz gaśnie. Była u mechanika, był wymieniany tłok, cylinder, gaźnik i filtry i nadal jest taki sam problem. Ze świecą też jest okej, więc nie wiem, skąd taki problem. Jeśli ktoś wie, proszę o porady. Z góry bardzo dziękuję ;)
Nieszczelność, na połączeniu gaźnik cylinder lub w skrzyni korbowej. Gdy już zapali to, jak pracuje?
Brak smarowania .Nastąpi zatarcie tłoka w cylindrze Występuje brak smarowania łożysk na wale.Nadzwyczaj szybkie zużycie napędu kosy.
Tak odkręć górną część a najlepiej cały cylinder.No i zobacz czy wszystko z tłokiem ok.
Odpowiadam na pytanie: Jak sprawdziłeś, że w czasie iskry tłok jest na dole? Odkręciłem świecę. Śrubokręt włożyłem w miejsce, gdzie była świeca, i obracałem kołem zamachowym. Jak tłok był w górnym położeniu cylindra, to magnes na kole zamachowym był po przeciwnej stronie cewki zapłonowej.
Witam Posiadam kosę spalinową Husqvarna 345FR - tak jest napisane na obudowach, jest to rocznik 2004. Po numerze PCM - 968091101 wychodzi, że moja kosa to 345RX. Tu jest schemat cylindra dokładnie mojej kosy: https://obrazki.elektroda.pl/1924377100_... Moja kosa oryginalnie ma jeden pierścień i automatyczny zawór dekompresyjny. Numer...
Skoro nikt nie zna odp to mam tylko jedno pytanie: czy cylinder z kosy STIGA SB 34 D albo SB 420 D będzie pasował do kosy o serii SB 320 D?
Filt nie sprawdzałem , ale nie powinien być zabrudzony , ponieważ kose jest prawie nowa 3-4 miesiące .Po wykręceniu świecy z cylindraprzez długi czas chlapało paliwo z cylindra, dopiero po ściągnięćiu przeowodów paliwowych i szarpnięciem startera cylinder został osuszony i wkręceniu świecy kosa odpaliła.Gdy nałożyłem przeowdy paliwowe kosa znowu zgasła...
błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder atego cylinder
nissan secure lutowanie kabli audio dostawca internet wrocław
AOZ1282CI Alpha & Omega G2B SMD 6-pin U1 – identyfikacja układu w zasilaczu impulsowym Zamiennik tranzystora 2SK244 – 2SK170, LSK170, LSK389, selekcja JFET do Sony, Toshiba