Kosiarka już letnia i chyba swoje odpracowała. Niebieski dym nic dobrego nie wróży - bierze olej. Sprawdź ten klin, ale również filtr powietrza, odmę oraz ciśnienie w cylindrze (przy otwartej przepustnicy) i gaźnik do rzetelnego przeglądu. Czy przypadkiem kosiarka nie była przechylona na bok lub przednie koła, to wówczas byłaby szansa, że usterka (...
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Jeśli kosiarka stara, to ciśnienie w cylindrze też do sprawdzenia. W zbiorniku paliwa pewnie jest jeszcze "stare" paliwo wraz ze śmieciami (rdzą), więc proponuję jeszcze raz dokładnie przeglądnąć gaźnik (dysze i kanaliki) i usunąć ewentualne zanieczyszczenia ze zbiornika. Gaźnik należy zamontować starannie (równomiernie dokręcić) plus "sprawna" uszczelka....
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
Dzięki za informacje. Z tym zegarem to już chyba troszkę wyższy poziom wiedzy, 😉 rozumiem, że zegar tłokowy wkręca się w cylinder i musi być jakieś określone ciśnienie? I wtedy wiadomo czy to dekompresor uszkodzony? Pozdrawiam
Jeśli silnik jest oryginalny ( nie składak), w którym koło magnesowe jak też cewka WN i klin na wale nie są uszkodzone, to powinien pracować poprawnie. Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze, bo trochę za niskie. Może luzy zaworowe są niewłaściwe. Na właściwą pracę silnika ma wpływ cewka WN, więc jeśli masz zapasową, to podmień na próbę. Odstęp cewki...
Przypuszczam, że przy rozrządzie nikt nie grzebał. Może silnik wymaga remontu, więc na początek sprawdź ciśnienie w cylindrze. W przypadku zbyt niskiego zdemontuj głowicę, sprawdź szczelność zaworów, usuń nagar z gniazd zaworowych i z głowicy, ewentualnie sprawdź luzy zaworowe. Na forach znajdziesz pomocne informacje.
Głupio mi o to pytać, ale czy ta kosiarka działała Tobie wcześniej? Używałeś takich narzędzi wcześniej? Wszystko, co opisujesz, może być efektem tego, że za słabo ciągniesz za szarpak... Masz doświadczenia z uruchamiania takich urządzeń? Bierz pod uwagę, że wykonanie jednego obrotu nożem ręką jest mniej więcej tym samym, co przeciągnięcie (rozwinięcie)...
Nie obyło się bez zdjęcia głowicy, okazało się iż między cylindrem, a zaworem wylotowym wydmuchana była uszczelka pod głowicą. Ciśnienie zrobiło sobie taki mały przelot w postaci braku kawałka uszczelki. Założyłem nową i kosiarka pracuje normalnie.
Kolego tak na początek, po pracy kosiarki sprawdź kolor świecy. Jeśli będzie czarna (okopcona) to sprawdź czystość filtr powietrza, ewentualne ustawienia gaźnika i czy "bierze" olej. Może kosisz na zbyt dużych obrotach silnika i stąd większe spalanie, a może należałoby zwiększyć "tempo" koszenia trawy. Jaka jest kondycja silnika (ciśnienie w cylindrze),...
kosiarka posiada 1atm bo pewnie jest dekompresor odśrodkowy .A to nie oznacza że takie jest ciśnienie faktyczne . Pilarki o większych pojemnościach też mają dekompresatory zmontowane w cylindrach, i zamykają się one dopiero po uruchomieniu silnika.
Sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze silnik. Zmieniałeś uszczelkę, więc trzeba było przyjrzeć się pracy obu zaworów i gniazdom zaworowym. Czy rozbierałeś silnik, może źle ustawiłeś rozrząd. Sprawny silnik, po podlaniu paliwa powinien "zaskoczyć".
Kosiarka traci moc w gęściejszej trawie, mimo, że ciśnienie sprężania na zimnym silniku ok. 8 atm. Nie dymi, ale świeca czarna zabrudzona sadzą. Ostatnio czyściłem komorę spalania bo było dużo nagaru i ciężko paliła. Cylinder gładki, żadnych najdrobniejszych rys. Jaka może być przyczyna takiego zachowania kosiarki, czy może być nieodpowiednie wyprzedzenie...
Sprawdź, czy klin koła magnesowego nie został ścięty (np. po uderzeniu nożem w kamień, korzeń itp), bo wówczas zapłon może występować w innym punkcie niż powinien. Zdemontuj dekiel głowicy silnika i sprawdź działanie zaworów tj. czy oba pracują i czy zamykają się szczelnie, możesz sprawdzić ciśnienie w cylindrze odpowiednim przyrządem. Jeśli powyższe...
To możę byc przestawiony zapłon, cewka nie daje za każdym razem iskry zanika pod ciśnieniem w cylindrze, wypalony zły luz zaworu wydechowego lub leje benzyne z gaźnika.
Kolego jeśli po pewnym czasie pracy kosiarka nie przestała dymić na biało tzn., że jest już zużyty silnik (10 lat pracy) lub częściowo zatarty. Należy sprawdzić jakie ciśnienie ma silnik, w przypadku zbyt niskiego ciśnienia czeka Cię remont silnika. Po zdemontowaniu głowicy można sprawdzić stan gładzi cylindra i ewentualny luz tłoka. W przypadku wyczuwalnego...
Udało mi się zdjąć głowicę nie niszcząc uszczelki. Raczej nie ma wyczuwalnego progu w cylindrze. Dla pewności zanim kupię membranę wklejam zdjęcia makro rozkręconego silnika: http://obrazki.elektroda.net/86_12413534... http://obrazki.elektroda.net/99_12413540... Od innego mechanika słyszałem, że powinno się sprawdzić ciśnienie w czasie...
Witam. Spróbowałbym jednak wymienić świecę, czasem jeżeli nawet na wolnym powietrzu wydaje się, że "jest iskra", to może ona zaniknąć przy wyższym ciśnieniu, które panuje podczas sprężania wewnątrz cylindra.
Sprawdź, czy przewód WN nie ma przebicia na karter silnika. Spróbuj zbliżyć cewkę do koła magnesowego na odległość ok. 0,3 mm (na grubość kartki z zeszytu), aby koło magnesowe nie ocierało o cewkę. Zbadaj sprawność tzw. fajki świecy, może w niej kryje się usterką. Najlepiej sprawdź iskrę bez tej fajki, zbliżając kabel WN do części metalowych silnika...
Witam. Pytałem znajomego o ten silnik i... dowiedziałem się złych rzeczy. Przyczyną pęknięcia korbowodu było zatarcie się silnika :-( - nie wiem co prawda, co miał na myśli, ale te słowa źle wróżą. Przyjrzałem się lepiej cylindrowi (cylindru?), i niestety zauważyłem dość potężne rysy od dołu aż do samej góry (bardzo dobrze wyczuwalne). Chyba czeka mnie...
Stan pierścieni możesz sprawdzić w prosty sposób, rozgrzej silnik, ustaw tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy, zablokuj wał i podłącz do cylindra sprężone powietrze o ciśnieniu 5 atm. Jeżeli przez odmę będzie wylatywało powietrze to pierścienie lub cylinder w kiepskim stanie. Przy okazji sprawdzisz szczelność zaworów.
Mozna jakos sprawdzic czy ma odpowiednia jesli nie to jakas regulacja. Sprawdzić to jedynie można ciśnienie sprężania. A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra,...
Dzień dobry. Mam taki dziwny problem z kosiarką AS Motor (silnik też firmy AS Motor, 2T). Otóż najpierw bardzo trudno było ją odpalić, ciągnięcie szarpaka wymagało dużej siły (z wyjętą świecą obracała się lekko). W końcu zgasła w czasie pracy i w ogóle już nie daje się odpalić. Silnik wykonuje może ze 2-3 obroty i tyle. Zauważyłem, że gdy kręcę silnikiem,...
Dlaczego ma unikać hondy?? to Bardzo dobre silniki i przedewszystkim górnozaworowe! mają większą moc i moment z mniejszej pojemności a co za tym idzie mniej palą!!! aa nie tak jak napisał kolega że palą więcej( chyba się za bardzo nie zna na silnikach). Jakby dolnozaworówki paliły mniej to teraz przy tych cenach paliw producenci samochodów zamiast ładować...
Pacjent Ford Fiesta MK7 1.6 TDCi Po podłączeniu do komputera wyskoczył owy błąd Kod: P0174 - Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2). Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2). Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa,...
Jeśli odma jest drożna, to wskazanym jest sprawdzić ciśnienie w cylindrze i poziom oleju (może być za wysoki). Szczelina pierścieni kompresyjnych, to wg mnie max. do 0,5 mm, a 1 mm dla pierścieni odoliwiających, to za dużo. Może agregat był "poniewierany" w różnych pozycjach i olej zalał silnik i stąd dym. Miałem takie przypadki z kosiarkami, które...
Proszę o poradę w sprawie kosiarki. Wiem, że mam dotarłem na maksa, to jest 3 lata. Zajechałem, kupiłem nowy cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki itp. Iskrę ma, ciśnienie jest, sprężyny są. Co tu jeszcze jest? Tylko inny gaźnik od innego Fina, taki sam. I zachód nie chce odpalić. Wszystko złożone prawidłowo, tak jak było rozkręcane, to tak samo w...
Rozumiem ze przykładałeś rękę do wylotów z cylindra. Jeżeli czułeś podciśnienie a nie czułeś ciśnienia (oczywiście obróciłeś wal o cztery obroty) to możliwe ze zawór ssący jest zawieszony lub uszkodzony. Spróbuj jeszcze raz, zatkaj wylot spalin i obróć walem cztery razy.
Posiadam traktorek z silnikiem jak w temacie. Problem jest taki, że nie pali na jeden cylinder (lewy). Co zostało zrobione: wymienione świece, cewka lewa nowa, gaźnik czyszczony 3 razy, zmieniony olej, filtry, wyregulowane luzy zaworowe, sprawdzone ciśnienie sprężania. Kosiarką nieraz udaje się skosić cały ogród a nieraz zaczynają się problemy zaraz...
Miałem też przypadek, kiedy wszystko było oprócz ciśnienia w cylindrze. Ale na to wpadłem późno. Wcześniej naczyściłem się kilka razy gaźnik, dmuchanie sprężonym powietrzem we wszystkie otwory silnika, wymiana kilku świec. O bezsensownym szarpaniu startera nie wspomnę. Nie mierzyłem niczym ciśnienia, tylko otwór po świecy przycisnąłem palcem i pociągałem...
tak wiem jak się ustawia pierścienie muszę tam zajrzeć do środka, ale już by należało coś skosić a ona nie może utrzymać kosiarki ale dobrze ze jest jeszcze jeden (Pronar 1025A, co w niej mogło pójść moim zdaniem to przy cylindrze tam simeringi wyrwalo bo jednak duze cisnienie jest i wychalpuje i malo co zostaje oleju
Przykładowo dawniej w takich sprzętach czyszczenie świecy było rutyną natomiast we współczesnych pilarkach/kosiarkach mimo iż jest tam silnik 2T to świecy nie trzeba czyścić (u siebie już ze 4 lata nie miałem potrzeby wykręcać świecy zarówno w pilarce jak i kosie spalinowej). W poście powyżej, starałem się zasugerować, że bladego pojęcia nie masz o...
Witam. Postanowiłem zrobić remont mojej kosiarce, gdyż pod koniec poprzedniego sezonu odmówiła posłuszeństwa. Jest to model dolnozaworowy znany jako classic. W kosiarce cylinder wygląda bardzo dobrze, tłok również. Pokusiłem się o rozebranie miski. Wyczyściłem ją pod ciśnieniem. Zmieniłem pierścienie, gdyż uznałem, że jak mam już tyle rozebrane to warto....
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
2. planuje wymienić pierścienie i czy w tym silniku raczej winno się honować gładź cylindra? 3. Czy regulacja luzu zaworowego odbywa się przez korektę jego długości? jeśli tak to czym to szlifować. 6. jakie powinno być w tym silniku ciśnie sprężania i jak je mierzyć? czy duży akumulator i szybkie obroty rozrusznika wystarczają? 2. Sprawdź najpierw...
Czy przypadkiem nie przechylałeś kosiarkę "na cylinder", co może skutkować takimi objawami, a może zalałeś zbyt dużo oleju. Kosiarki z silnikami 4T można jedynie bezpiecznie przechylać do tyłu i nie należy nimi kosić na pochyłościach. Jeśli poziom oleju jest właściwy i ciśnienie sprężania w normie, to po pewnym czasie pracy silnik wypali olej i przestanie...
Jest to, po prostu, odśrodkowy odprężnik. Przy małych obrotach, jakie są podczas ręcznego odpalania, powoduje lekkie uchylenie zaworu wydechowego, podczas fazy sprężania. Ułatwia to rozruch, poprzez zmniejszenie ciśnienia w cylindrze, więc można użyć mniejszej siły przy ciągnięciu za sznurek. Gdy silnik zapali, większe obroty a tym samym siła odśrodkowa,...
micho.no1napisał: Kup se traktor Case IH przykładowo silnikiem D239 i zobaczysz taki system na żywo :D Nie czytasz uważnie, pisałem, że TERAZ , system ROTOCAP jest nawet w kosiarkach do trawy :D robokop napisał: Przesunięty konik w silnikach OHV to wymuszał. Nie mylmy zaworów ze szklankami. Gdyby tak było, rotocap niebyły potrzebny.
http://obrazki.elektroda.pl/2412759300_1... Potrzebowałem sprężarki do malowania, która zajmuje mało miejsca i jest w miarę tania. Czyli najlepiej samemu coś zrobić. Kupiłem kompresor dwutłokowy z dwoma stopniami, typowy chiński produkt o parametrach: sprężarka dwucylindrowa * smarowana olejem; * cylindry urządzenia wykonane z żeliwa;...
No ta kompresja trochę odstaje ale myślałam że 1 bar nie robi różnicy i nie będzie to przyczyną błędu (wiadomo że silnik nie salon) dodam że inaczej się jeździć nie da ta kosiarka przy 120km ma już 3.5 tys obrotów :((((((((Na ECU nie stawiałam sugerując się że błąd jest zawsze ten sam myślałam że jakby świrował to by różnie wychodziło, tak samo wyeliminowałam...
Taki temat juz byl ostatnio, no ale nic. Tak jak ktos juz wspomnial wydechy przelotowe jak i o wiekszej srednicy maja zastosowanie w silnikach doladowanych. Choc ta srednice dobieramy do tego co chcemy osiagnac inaczej to bedzie w autach do driftu inaczej w autach na 1/4. W wolnossacym zle dobranie wydechy moze zakonczyc sie duzymi wydatkami, gdyz cofajace...
małe ciśnienie cylindrze kosiarka ciśnienie niskie ciśnienie jednym cylindrze
matryca ue50j6200 nagrzewa kabel adapter wattage
Potencjometr głośności w Denon DCD-910: diagnostyka i naprawa Jak rozłożyć uchwyt Tefal: instrukcje i porady