W zasadzie wystarczy 2 i 4 bieg wentylatora na jakimś przełączniku I-0-II .
Wymienić gniazdo razem z wtyczką.
Czy jak dasz na max to zadziała przekaźniczek w regulatorze?
Przełącznik i kostka do wymiany, później zmierzyć pobór prądu.
Witam. Mam problem z Meganką 2 pH 2 ostatnio przestał działać mi nawiew na 1,2,3 trybie. Wczoraj podczas jazdy poczułem spaleniznę zobaczyłem lekki dym. Dlaczego kostka od nawiewu dostała takiej temperatury że się spaliła czego to jest wina? https://obrazki.elektroda.pl/6582992100_... https://obrazki.elektroda.pl/6582992100_...
brązowe masa różowe +15 białe +
A jakieś fotki nowej i starej możesz zamieścić? Pozdr. J.
Sprawdź styki - kontakt pomiędzy płytką rezystorów a pinami kostki.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Kostka stacyjki typowe uszkodzenie.
Trzeba by zobaczyć po kolei na schemacie skąd to jest zasilane. Skoro bezpiecznik F28 jest sprawny to sprawdź jeszcze masę bo z tego co widzę to ma przełącznik idzie masa a nie plus.
kostka stacyjki ?
brak swiatel, nawiewu, wycieraczek Kostka stacyjki albo uszkodzony przekaźnik linii 75x
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła . Pozdr
To jest filtr przeciwzakłóceniowy, jeżeli go pominiesz możesz słyszeć w głośnikach pracę silników: wentylatora, wycieraczek, nawiewu i również układu zapłonowego.
Witam panowie. Mam problem z wentylatorem nawiewu w wv polo (okularnik) 2004 rok . z silnikiem 1.2. Problem polega na tym, że gdy dmuchawa jest wyłączona wszystko gra, ale gdy ją włączę nie zależnie na której prędkości po kilku dzisięciu sekundach śmierdzi spalenizną. Przypuszczam że to wina kostki łączącej wentylator z elektryką. Może się mylę ale...
Jeśli chodzi o nawiew: na 99% wypalona kostka przy silniku nawiewu "przed kolanami pasażera" albo sam silnik BEHR
W której kostce?
Pod kierownicą, na prawo jak jest konsola(nawiewy i radio),czy nie jest to łączone kostką oryginalnie.
Kostkę stacyjki wymień.
Kostka stacyjki. Nie czekaj i zmieniaj.
Dzisiaj dodatkowo zapaliła mi się kontrolka od poduszki, czytałem jeszcze,że w Xsarach wypalały się kostki stacyjki i trzeba było założyć przez przekaźnik zasilanie dmuchawy nawiewu wew. Jestem trochę w kropce, nie wiem teraz czy to BSI czy kostki
No to jasne-cofnęła sie kostka.
Upalona opornica dmuchawy, lub jej kostka zasilająca, dostęp między schowkiem a popielniczką w głębi na tunelu nawiewu.
Witam, Szukam schematu kostki do panelu sterowania nawiewem z klimą. Kupiłem do Scudo bez klimy panel sterowania nawiewem od jumpiego ale z klima i mam problem z kostką.
Pod konsolą spróbuj wypatrzeć czy jest dostęp do takich mechanizmów jak na zdjęciu. Jeżeli tego nie widać to by znaczyło że trzeba demontować poszycie kokpitu żeby dojść do tych serwomechanizmów. Będzie ciasno jak diabli ! Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki i kostki połączeniowe od konsoli sterowania nawiewem i ogrzewaniem i co tam jeszcze jest. Oj chyba...
Kostka stacyjki do sprawdzenia... Pozdrawiam
Witam Przed kilkoma dniami padł mi nawiew, okazało się, że to tylko przekaźnik. Wymieniłem go i do wczoraj wszystko latało. Pierwsze moje podejrzenie to przekaźnik, ten jednak jest ok. Po zmostkowanku gniazda przekaźnika, wentylator chodzi, także nie tam leży problem. Z tego co wczoraj udało mi się pomierzyć to nie ma napięcia na przekaźniku. Na kostce...
Dokładnie uszkodzony sam termik, lub wygrzana kostka. Sprawdzić stan filtrów i wentylatora.
Witam! Jestem posiadaczem renault Laguna 2, rok 2003, nie działa nawiew. Do samej kostki przy silniku nawiewu napięcie dochodzi, podejrzewam sam silnik, ale odkręciłem wszystko i silnik nie chce wyjść. Czy ktoś kiedyś demontował silnik? Proszę o wskazówki jak go wyjąć. Pozdrawiam
Czy po odpaleniu nie działa coś jeszcze? Wygląda na uszkodzoną kostkę stacyjki.
kostka stacyjki chyba niema nic do nawiewu ale sprawdze dzieki kostka od przełacznika nawiewu ta co ma 4 poziomy niema na niej ani plusa ani minusa chyba ze mój miernik szfankuje na niej jest podswietlenie pokreteł i działaja zaróweczki
Poruszaj kluczykiem w stacyjce. Częsta usterka, to właśnie kostka stacyjki.
Sprawdź kostkę stacyjki
Podłączyć na krótko czy zrobi pstryk i musisz sprawdzić przejście po załączeniu albo w kostce zewrzyj dwa styki na grubych przewodach i sprawdź czy działa nawiew
Multimetr albo żarówka z przewodami w oprawce i sprawdzasz na zasilaniu samego wentylatora (kostka wentylator nawiewu) przy nawiewie ustawionym na max. Jest napięcie albo żarówka świeci, wentylator do wymiany. Nie ma napięcia, sterownik wentylatora do wymiany. Jak rezystor dmuchawy w manualnej klimie.
Nic nie przecinasz, po prostu podajesz zasilanie na silnik na pin 1. Może też zasterować przekaźnikiem x11 przez dwie diody lub jedna diodę na x11. A szybkość nawiewu ustalasz sobie sam pokrętłem na panelu. Masz wtedy pełny wybór od wyłączonego wentylatora do biegu 4. Witam, na pin nr 1 w kostce fan switcha, czy bezpośrednio na pin nr 1 kostki silnika...
Witam koledzy. Kupiłem ostatnio mondeo 93r i nie było tam tej kostki od nawiewu tzn całego pokrętła. Wiec zamówiłem i w piatek dostałem. Rozebrałem pulpit i szukałem kostki do nawiewu i okazało sie ze ten cały regulator nawiewu jest ale nie działa wiec chciałem wyciągnąć i co sie okazało ze to urządzenie regulujące obroty jak i kostka byla stopiona...
z tych 2 przewodow grubych w bsm wychodzi plus na wentylator, odpal samochod i zobacz czy masz na nich plus, sprawdz zarowka, jesli masz to masz problem w aucie nie w bsm, te moduly nie sa zamienne, obstawiam ze nawet auto nie zapali i nie wlozysz wtyczek, te czarne moduly sa drogie bo wlasnie tak padaja, w tamtym tyg wymienialem 2sztuki tylko l01....
rok auta silnik i nr pinu kostki
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Witam , podepnę się pod temat: Sprawa dotyczy nawiewów w Peugeocie Partnerze. Działają jakby z pełną mocą non stop , próbując zmniejszyć moc nawiewu spada max o 10% i co bym nie ustawił - działa na fula. Problem leży w panelu nawiewów czy gdzieś indziej ? Co istotne - po odpięciu kostki z panelu ze zdjęcia nawiewy nadal działają. Peugeot Partner 2.0...
Może byś kolego podpowiedział, która kostka rozwiązała problem. Bo mi wiatrak zasuwa całą mocą, a z nawiewu ledwo co dmucha
Wymieniałem ostatnio dmuchawę w avensisie (na angielską). Musiałem przełożyć łopatki i zmienić biegunowość-przełożyłem przewody w kostce zasilającej.
Kierunkowskazy: BSI, czarna kostka 16 stykowa, styki 13 i 14.
Witam. Sprawdź zawór na przewodzie wodnym do nagrzewnicy, o ile pamiętam po odłączeniu kostki powinien się otworzyć. Często się zacinały.
Po długich poszukiwaniach i wymianach części dobrych na dobre, rozwiązanie jak zwykle okazało się najprostsze i najtańsze!! Spaliła się biała kostka na kablu od rezystora do silnika dmuchawy!! Kostka wywalona, kable zlutowane nawiew kabiny działa bez zarzutu!! Kosz baprawy 30 zl! Dziękuję za wszystkie rady!
Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. zewrzyj grube kable czerwony z czerwonym ,czarny z czarnym ominiesz opornik,lub sprawdź probówką napięcie grube przewody w jednej i w drugiej kostce.
Panel klimatyzacji. Najpierw wyciągasz zaślepki radia,wykręcasz 2 wkręty,wyjmujesz radio. Ściągasz osłonę lewarka i wykręcasz 2 kolejne wkręty,demontujesz całą konsolę wraz z nawiewami - odpinasz kostkę od przełącznika. Wykręcasz 2 kolejne wkręty z panela sterowania nawiewami i wyjmujesz panel.
Podszybie całe wyjazd, wycieraczki wyjazd, czynnik z układu klimatyzacji wyjazd, mieszalnik wyjazd, wtedy wyciągniesz upragniony wentylator. Zanim jednak zabierzesz się za to, sprawdź kostkę w regulatorze nawiewu. Użyj opcji "szukaj", hasło dla Ciebie: nie działa nawiew renault
To kostka od modułu komfortu. Taka czarna puszka umieszczona pionowo nad pedałem gazu, trzeba odkręcić osłonę i nawiew na nogi kierowcy.
jak z kostką będzie wszystko ok to sprawdź szczotki
Witam. Auto jak w temacie. Po włączeniu nawiewu śmierdzi, że aż oczy bolą. Nie widać wycieków na podłodze, ale szyby pokryte tluscizną. Nie widać też wycieku ze zbiorniczka wyrównawczego, ale możliwe, że nie zauważyłem. Smród pojawił się chyba jak dolalem płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie poradził? Do tego...
Oglądnij silnik, przełącznik, kostkę przy opornicy..
Wymiana rezystora na nowy. Wymiana kostek .
Mam pytanie w sprawie nawiewu. dlaczego jak badam oporność na kostce włącznika nawiewu między plusem a pozostałymi pinami minusowymi to wynik pomiaru jest taki sam na wszystkich minusach. Zaś jeśli plus stykam przewodem na krótko miedzy tymi minusami na zapłonie to biegi są wyższe bądź niższe czyli prawidłowo.Wydaje mi się ze jak biegi są ok to badanie...
W klimatroniku może nie masz rezystorów, pewnie jakiś układ regulujący płynnie moc silnika. Problem może być w okablowaniu-jakiś słaby styk, lub wypalona kostka.
Tak, zewrzyj. Miałem to samo. W przypadku auta, które naprawiałem opornice były w sumie ok, ale kostki się zwęgliły
:) Najprościej było sprawdzić prąd na pomarańczowym przewodzie włączając/przekręcając samą kostkę śrubokrętem. Z tego co pamiętam to źle nie złożysz, byle wygiętym do styków w plastyku kostki.
na kostce do panelu nawiewu/klimy jest napiecie, na opornice juz nie jest podawane idac po kablach z miernikiem
sprawdz styki wlacznika wentylatora kostke ktora do niego dochodzi i kostce rezystorow. pozdrawiam
Tak sobie strzelam w ciemno... A może, styki w kostce zasniedziały. Oczyscic. Sporadycznie zdarza się, że nie łączą piny w kostce. Wtedy trzeba je deczko podgiąć.
A może kostka stacyjka...
Póki co, sprawdź jeszcze jedną rzecz, włącz zapłon i dmuchawę, piszesz, że tak działa, następnie przekręć stacyjkę tak by na ułamek sekundy zakręcić rozrusznikiem, ale by auto nie odpaliło. Jeśli dmuchawa przestanie działać, masz winowajcę, kostka stacyjki będzie do wymiany. Objawy zdecydowanie nie wskazują na uszkodzenie jeża.
Od grodzi silnika w podszybiu jest silniczek nawiewu. Sprawdź czy dochodzi prąd na kostkę. Od tego należy zacząć a tak naprawdę to przegląd bezpieczników :-))
rezystor w tym modelu znajduje się przy silniczku z tyłu kostki robiłem coś takiego bo też padł pasuje od golfa II po odpowiednim podpięciu tylko że nawiew zaczyna się od drugiego biegu:D
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Witam. Dziękuje Panie mierek99 twoja podpowiedz jak najbardziej trafna, zdemontowałem panel nawiewu odpiołem kostkę i faktycznie były tam widoczne kolejność kabli po kolorach. Polutowałem wszystko, założyłem koszulki termokurczliwe, próba i wszystko działa jak należy Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam Dodano po 4 Witam. Zrobiłem tak jak radził pan Mirek99...
odlaczylem przy kostce pod lewym nawiewem przednim, nie wiem czy to jest bezposrednio z gniazda czy po drodze byl wpiety np abs?
Bezpiecznik, masa , kostki.
Najprawdopodobniej uszkodzony został sterownik nawiewu tak zwany Jeż który steruję mocą dmuchawy. Ten to element znajduje się w pobliżu dmuchawy.
Byłam u mechanika ale nie widzi przyczyny Witam Koleżankę, mechanik powinien zaproponować rozebranie nawiewów celem oględzin kabli, kostek połączeniowych w jakim są stanie i czy nie doszło do jakiegoś zwarcia i nadpalenia instalacji w samochodzie. Może to powinien zobaczyć elektryk samochodowy, który wie dlaczego kable śmierdzą spalenizną. Taki stan...
No tak w przedliftach a po 2000 już nie ma tej kostki.
Witam, mam problem z moim Golfem 4 - odpiąłem radio na zapłonie i podpiąłem i radio, przedtem działało dopóki nie odpiąłem kostki. Jak już wiem to nie podświetla się nic i zniknęło podświetlenie pokręteł od nawiewów. Sprawdziłem powierzchownie bezpieczniki są okej, kostki też i nie wiem co robić, pomóżcie please by the way Golf 4 1998 rok
Tyle wolnych miejsc na podstawie bezpieczników a oni puścili jakieś zasilanie BSI przez bezpiecznik od pompki . Czy to nie chore ? tak samo jak ta kostka od wentylatora nawiewu :)
Chłopaki, przepraszam, że wcześniej się nie odezwałem, ale brakowało mi czasu, żeby popatrzeć na ten nieszczęsny wentylator. Napięcie na mierniku wynosi 13.5V na głównych kablach, a na kablach wentylatora jest słabe, około 3.9/5.5. Czyżby kable były przegrzane (kostka)?
Biorąc pod uwagę całe to rozbieranie aby dobrać się do włącznika to zacząć od położenia się na podłodze od strony pasażera, wyjęciu schowka i dobranie się do rezystora a raczej jego kostki, przełącznik zapina plusna poszczególne piny ---> wystarczy kontrolka na początek do sprawdzenia
Kolego, jak nie działa nawiew to do roboty kostka pod stacyjką. Częste w Xsara Picasso. Ale nie trzeba jej wymieniać, wystarczy założyć przekaźnik "odtwarzający" uszkodzony obwód.
Koledzy ta sprawa jest prosta odkręć panel od sterowania klimatyzacji i nawiewu tam są kostki wpięte do sterowania i chyba to będzie czarna kostka 21 pin ale będzie wyraźnie widać ze jest nadpalona na jednym z kabli trzeba wyczyścić lub spróbować odpalić bez podłączonego panelu jak wystartuje to znaczy ze nie miał styku i przekazuje do komp. ze jest...
Sam nawiew to masz tam pod maską takiego tak zwanego jeża taka kostka zobacz czy nie są przewody zaśniedziałe upalone itd najlepiej odepnij wentylator i podepnij tam multimetr i załącz dmuchawę nie da to 100% pewności że wszystko ok ale jeśli daje napięcie to jest możliwość gdzieś zasiedziałej wtyczki i wentylator od nawiewu potrzebuje troszeczkę prądu...
Przegrzany bezpiecznik lub/i jego gniazdo,ewentualnie kostka przegrzana,zimne luty?
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Wentylator nawiewu pobiera duży prąd więc staranne łączenie kostek jest wymagane. Dobrze przy okazji sprawdzić stan konektorów czy nie pokryły się nalotem. Warto też użyć jakiegoś preparatu do styków. Czyli czeka cię powtórka z rozrywki.
Zwarł się przewód od wentylatora :) Pozdrawiam Dodano po 3 czy może mi to ktoś przetłumaczyć na polski str. 10 widzę że pin 20 na tej kostce co na zdjęciu, ale co tam podać + czy - dzieki z góry Tam ma iść + po włączeniu urządzenia. Na wyśwwietlaczu powinno pojawiś się HE (oczywiście na wyłączonym zapłonie) Po właczeniu zapłonu wszystko wraca do normy....
Uszkodzona okazała się kostka stacyjki.
Wtyczka pod kierownicą obok wtryczki kostki stacyjki.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Pod schowkiem, od strony pasażera jest moduł regulacji obrotów wentylatora nawiewu przykręcony jednym wkrętem. Podłączone są do niego dwie kostki ,bardzo często się wypalają. Pozdrawiam
Witam w moim chryslerku padł nawiew działa tylko na ostatnim biegu szukałem tego rezystora i nie wiem gdzie się znajduje znalazłem dwie kostki połączone ze sobą odłączyłem je nawiew na żadnym biegu nie chodzil. Te kostki znalazłem za schowkiem i widziałem że kable wchodzą głębiej pod deskę czy tam jest to urządzenie jeśli tak to jak to rozebrać i do...
Uszkodzenie kostki stacyjki.
Ja bym wymienił kostkę stacyjki. Można tez próbować obejść przekaźnikiem z cewką wpiętą między 15 a 50, ale to już druciarnia.
Passat B6 rocznik 2008 2.0 TDI CR ogrzewanie postojowe sprawne, działa podczas pracy silnika i grzeje silnik (tylko silnik) po zaprogramowaniu z pilota. Moduł IPCU tylko cyka z bardzo dużą częstotliwością. Nie załacza nawiewów na postoju. Sprawa jest dziwna ponieważ napięcie na zasilaniu modułu jest ok. 12.4-12.8 V. Akumulator zmieniony na nowy i to...
Nie mam zasilania jedynie na jednym przewodzie idącym do rezystora do małej kostki
Elektrit prawdę mówi, nie przylutujesz tam kabelka. Trzeba wymienić rezystor i kostkę podłączeniową. Pozdrawiam.
Witam, dzisiaj z niewiadomej przyczyny przestał działać climatronic, nic sie nie pokazuje na panelu, żadne dmuchawy, nawiewy również nie działają. Bezpieczniki sprawdzone, kostki panelu klimy również, wszystko ok. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.
Witam. Od jakiegoś czasu zaczęły się dziać cuda z nawiewem. Nawiew zaczął się wyłaczać na dziurach, czasami wystarczylo wjechac w większą dziure i nawiew się właczył. Stwierdzilem, ze ktoras kostka nie łączy tak jak powinna, no i dobralem się do kostek za schowkiem, ale niestety wszystko jest tam ok. Teraz nawiew w ogole nie dziala na żadnym biegu....
Do sprawdzenia kostka stacyjki.
Witam, padł nawiew w Renault Laguna 2 rok 2004 benzyna 2.0 16V. Sterownik dostaje 12V i jest sprawny. Nie dostaje pozwolenia (12V lub masę-nie wiem na który, pin szara kostka). Potrzebuję schemat elektryczny do tego nawiewu.
citroen kostka nawiewu sterownik nawiewu nawiewu tranzystor demontaż nawiewu
plamy ekranie nieprzydzielony obszar dysku manta ekran
mikrokomputer cobra1 yamaha wyłacza
Niedziałające światła awaryjne - diagnostyka i naprawa Jak uszczelnić palnik w kuchence elektrycznej?