Mam problem ostatnio zespsóło mi się radio w samochodzie i zostawiłem kostke tak jak była. Kupiłem nowe radio i zobaczyłem że kostka pasuje od tamtego radia która jest jóż podłączona i mam pytanie czy moge poprostu podłączyć radio do tej kostki czy od nowa trzeba łączyć kabelki.
Kartę radiowa wpinasz w złącze J2 i nie ciągniesz żadnych przewodów - tylko podpinasz antenę. Dopiero jak chcesz użyc funkcji furtki (cześciowego otwarcia) z pilota, wtedy zaciski OPEN_B i minus centrali łączysz przewodami z zaciskami NO i COM plytki radia (czarna kostka).
Tak jak napisał basf_wrocław, ale z opisu wynika, że propozycja padła na przeróbkę zasilania przed kostką ISO od strony samochodu. "Nigdy nie jest tak, aby nie mogło być lepiej" :D Proponuję zrobić zmianę w złączu między radiem a kostką ISO bez ingerencji w oryginalne okablowanie auta. Przecinasz przewód żółty i łączysz go z czerwonym. Przewód żółty...
Jaka przejściówka? Z radiem powinieneś dostać kabelki kończące się kostkami ISSO , no i dalej to mierzysz tę kostkę w aucie gdzie masz kabelki zasilające (+ , + po stacyjce i - ) i kabelki do głośników . Kupujesz drugą część kostki ISSO i odpowiednio łączysz kable (opis kostki znajdziesz w necie) . Łączysz kostki ISSO i radio gra .
Przewody łączysz w kostce TYLKO od strony radia! Łączenie stałego zasilania z zasilaniem po stacyjce od strony auta doprowadza do zasilania obwodów załączanych poprzez cienkie przewody kostki ISO i dokonaną zworę. Grozić to może usterką. Podłącz to radio na stole/na krótko. Zasilanie i podtrzymanie razem do plusa, masa do masy. I sprawdź, czy działa....
Czyli w kostce brakuje Ci jednego z "plusów"... weź próbnik z żarówką i sprawdź. Mniej istotne są kolory przewodów, ważniejsze są numery pinów które łączą.
Audi a3 8l 2000 r. Lift 1.9 tdi Od pewnego czasu nie mogę się połączyć z autem przez kostkę obd. Wcześniej normalnie się łączyło. Nie mam oryginalnego radia. Czytałem, że trzeba zaizolować 3 pin w kostce od radia, ale to u mnie raczej nie ma wpływu, bo radio jest tak od początku i wcześniej wszystko działało. Prąd jest na kostce.
Siema. Z tego co pamiętam to krótki czerwony kabelek z żółtej złączki przy kamerze idzie na plus z lampy a od strony radia łączysz z brązowym z kostki can bus. Powinno wtedy działać. Napisz, czy się udało.
Jeżeli jest to jak to podłączyć? Kwestia podłączenia kablami radia(jakaś zamiana) czy trzeba coś jeszcze dodatkowo robić? Z tego co widzę to ktoś kiedyś tam już grzebał przy kostkach bo niektóre kable są łączone niefabrycznie.
Wzmacniacz antenowy zasilany jest napięciem +12V doprowadzanym przewodem antenowym z gniazda antenowego radia. Przy wymianie radia na nieoryginalne należy zastosować separator antenowy, którego przewód zasilający łączymy z niebieskim przewodem w kostce zasilania radia.
Witaj. W instrukcji obsługi tego radia masz podane jak podłaczyć się do stałego 12V. Używając tej przelotki. https://obrazki.elektroda.pl/5593729700_... Dodano po 1 https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/jvc/... Strona 35 tejże instrukcji. Dodano po 6 Ramka do radia: RAMKA RADIOWA 1DIN FORD KA 2 MK2 II 2008- https://allegro.pl/oferta/ramka-radiowa-...
Drugie zdjęcie, to na pewno nie jest złącze auta, tylko kostka konkretnego radia. Jakbyś sięgnął ręką głębiej, to albo znajdziesz kostkę, albo bombę z łączonych przewodów.
Mam coś takiego. https://obrazki.elektroda.pl/2193056000_... Zwykle przewody. Do radia wchodzą bezpośrednio 3 przewody w piny kostki mini iso (AUX), żadnego cięcia i łączenia. Jak je "zaekranować"?? Zasilanie wziąłem z radia ( pin z 12 V po stacyjce) i masa.
Jeśli do kabla antenowego jest doklejona jedna żyła to właśnie jest zasilanie wzmacniacza, łączy się ją do kostki zasilającej radia na styk sterujący anteną automatyczną a kabel koncentryczny uzupełnia się zwykłą wtyczką antenową. Jak nie dostaniesz niemieckiej wtyczki jaka jest oryginalnie to można założyć starszego typu wtyczkę i odpowiednie przejście...
Problem rozwiązany. Nie łączyły styki w kostce z tyłu radia.
Wyciągnij radio i zobacz czy panel nie oderwał się od reszty radia, bo wtedy kostka nie łączy. To typowa usterka w tym aucie.
Witam. Na początek to trzeba sprawdzić, czy z radia wychodzi +12V z tego niebieskiego przewodu. Jeśli tak to łączymy go z załączonym adapterem kupionym czyli wciskamy pasujące nam kostki a wolne przewody łączymy z niebieskim przewodem wychodzącym z radia. Czyli niebieski-niebieski. Od cała filozofia. Pozdrawiam.
Zobacz na wzmaku powinno być opisane tak: -12V to tu masz cały czas 12V z aku -REM tutaj podepniesz kabelek od sterowania z kostki Twojego radia -GND to minus czyli łączysz to z minusem Twojego aku lub nadwoziem Co do radia to w kostce powinien być niebieski kabelek odpowiedzialny właśnie za remote. Może pisać: -remote system -electric antenna -antenna...
Po co? Możesz pobrać sygnał z dowolnego miejsca kabli/kostki, łączących radio z głośnikiem w drzwiach. Pozdrawiam.
Może w kostce do radia coś nie łączy oglądnij piny czy nie są pozaginane możesz spróbować zamienić kable ten niebieski z paskiem na niebieski
Sprawdź, czy sygnał nie jest doprowadzony do kostki ISO. Łączenie równoległe może skończyć się wyłączaniem radia. Możesz połączyć w szereg.
Sprawdź miernikiem na stronie męskiej ISO(od wiązki z samochodu) gdzie masz + od aku,+ po stacyjce, - od aku i pozamieniaj piny w kostce od radia tak, aby po podłączeniu łączyły się ze sobą identycznie jak od wiązki...
Kolego a czy przed radiem jest jeszcze jakaś kostka lub miejsce gdzie te kable mogą być łączone, od radia wiązka z kablami do głośników odchodzą w stronę kierownicy gdzie mogę podejrzeć te kable w którym miejscy wychodzą z pod wykładziny i idą pod deskę abym mogł sprawdzić te kabelki od tylnych głośników?
aby radio grało bez pośrednictwa stacyjki. tzn nawet na postoju bez kluczyka to pacząc na zdjęcie kostka do radia musiz podłączyć tak. Żółty łączysz razem z czerwonym i to podłączasz do + czarny do - ten biało niebieski to sterowanie anteną teleskopową opcjonalnie reszta to głośniki.
Po dociśnięciu pinów w kostce miernikiem po podłączeniu radia radio działało czyli styki gdzieś nie łączyły
Coś najwyraźniej nie łączy. Przejrzyj jeszcze raz złącza przy radiu.
Nigdy nie miałem do czynienia z montażem radia samochodowego, więc muszę łopatologicznie ;) Czy w tej wiązce mam zamienić te dwa kable zarówno w kostce, która wchodzi do radia jak i tej, która łączy się z kostką samochodową? Czy tylko w jednej z nich? Najlepiej jeśli ktoś będzie na tyle uprzejmy i zaznaczy mi to jakimiś strzałkami na zdjęciu :) Z góry...
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
Włoskie gabloty raczej po wyłaczeniu zapłonu nie podają napięcia na gniazdo zapalniczki. Musisz znaleźć na tablicy bezpiecznikowej bezpiecznik na którym jest prąd po wyjęciu kluczyka i tam wpiąć biały kabelek łącząc go z żółtym w kostce radia, natomiast do czerwonego podpiąć prąd po kluczyku. oprócz tego podłączając pomarańczowy kabel do bezpiecznika...
Znalazłem jeszcze rozerwane łącze/kostkę/ bez przewodów leżące w środku radia po wyrwanej na siłę wtyczce. Raczej nie mogła zrobić zwarcia na płycie głównej bo radio grało z nią w środku wcześniej. Pokaż to.
Bzdury pleciesz okrutne. Przewód REMOTE, to jest WYJŚCIE z radia, na którym pojawia się napięcie sterujące po włączeniu radia. Służy do załączenia wzmacniacza, uruchomienia elektrycznej anteny, czasem do zasilenia wzmacniacza antenowego. Z reguły jego obciążalność nie przekracza 100mA (kiedyś widziałem radio z wyjściem aż 300mA). To jest jedynie sterowanie....
Nom tylko że tam jest tak... Idzie żółty kabel od radia i jest podłączony do czerwonego i dopiero idzie do kostki i tak samo jest ze czerwony który idzie od radia łączy się z żółtym i dopiero łączy się z kostka... I tu pytanie czy jak je zamienię to nic się nie stanie?
Oczywiście że jest, kupić nowe radio z nowym autem, to pewny sposób, obmacywanie i obwąchiwanie z reguły nic nie daje a skoro nawet nie opisałeś jak wygląda instalacja. Radia Blaupunkta z nowszych serii to już chińszczyzna, może nieco lepsza od no name. Mają one kostki ISO do podłączenia do auta, auta też mają kostki ISO, najczęściej ale nie zawsze...
Ja też walczyłem z tym problemem. Jedynie co mogę podpowiedzieć, to pod deską rozdzielczą, gdzie łączy się instalacja radia, w związku z główną jest kostka. Tam jest stałe zasilanie, po kluczyku i podświetlenie. Jeżeli radio masz fabryczne z wyświetlaczem, to wyświetlacz robi za tzw. moduł BIC. Do tego wyświetlacza jest podpięte sterowanie z kierownicy,...
tak ale jak ja mialem ten problem w pionku to nie łączyłęm kabelkow od strony radia.. bo wg mnie to mija sie z celem a łączyłem kabelki w kostce.. pzdr
Radio marki Eunavi(chińczyk) Brak schematów. ale mi chodzi o kostkę fabryczną w aucie, o schemat . Tak jak pisałem kostka na aliexpres (na foto wyżej 3 łączoną) tylko brakuje pinów pod sterowanie z manetki, wiesz które piny z kostki są od sterowania manetką? Poniżej foto jaki kokpit mam(tylko bez radia oe) https://obrazki.elektroda.pl/1644500600_...
Witam wszystkich. Poszukuję schematu kostek radia laguna 2. O ile w internecie samych schematów jest dużo to nie mogę znaleźć schematów opisanych kolorami kabli a jest to mi konieczne ze względu , że poprzedni właściciel je obciął, łącząc jedynie kilka kabli potrzebnych do najzwyklejszego radia. Planuje podłączenie radia 2 din.
Witam, zakupiłem auto Honda CR-V z 2011 roku. Niestety w aucie występuje problem z radiem. Potrzebuję schematów do radia SWA-E061-M1 AI: Jaki dokładnie problem występuje z radiem SWA-E061-M1 w Twoim Honda CR-V? Uszkodzona kostka główna radia. AI: Czy podjąłeś już jakieś kroki, aby rozwiązać problem z radiem? Jeśli tak, to jakie? Przygotowałem kable...
Pozdrawiam Stacyjka składa się z części mechanicznej "wkładka zamka,blokada kierownicy"i kostki elektrycznej która łączy odpowiednie obwody elektryczne podczas zapalania silnika,gaszenia.wyłączania radia po wyjęciu kluczyka z zamka stacyjki.Jeśli silnik gaśnie po odłączeniu kostki od zamka,to uszkodzona sama kostka,jeśli nie to przyczyna może być w...
A nuwego radia kolor żółty to plus. Jak podpinam go do kostki kolor żółty nie łączy się z żadnym pinem. Wystarczy sypiać czerwona żółty który jest plusem od oryginalnej kostki i podpisać do żółtego od nowego radia?
Ja poszukałbym oryginalnego radia. Nie napisałeś która to Vectra A,B czy C i czy masz wyświetlacz który wyświetla datę i temperturę. Miałbyś kilka ciekawych funkcji jak np regulacja głosności do prędkości jazdy. A co do podłączenia to jest jeszcze jedna uwaga, Opel ma odwrotnie plusy, od zapłonu z podtrzymującym pamięć zamienione w stosunku to standardu....
Sprawdz dokłądnie kostki czy są takie same ale nie z wyglądu tylko pod względem wyprowadzeń. sprawdzilem poprawność łączenia na schemacie z radia oraz samochodu, wyglada na to, że odpowiednie kabelki są połączone przez kostki ze sobą poprawnie. Wyprowadzenia na obu radiach mają takie same schematy, poza jednym, w nowszym jest dodatkowo "antena power"....
Pytałem o ilość żył w tym czarnym przewodzie a nie o ilości pinów w kostce, niestety ale na tym twoim zdjęciu nie widać tego dokładnie. Na pinie 5 w kostce radia może jednak być tylko jeden przewód, możliwe że jest to łączone gdzieś dalej, kojarzę że w Vectrze B były dwa. Sprawdziłeś czy zmienia się rezystancja między pinem 1 a masą?
To rzadki przypadek, że producent radia stosuje (na naklejce) niestandardową numerację pinów w kostce ISO. Według tego co masz, to z oryginalnej kostki Jeep'a wykorzystać możesz jedynie: ZASILANIE - przewody czerwono pomarańczowe (+12V stale) <---> żółty w kostce ISO - przewody czarne (GND = masa) <---> czarny w kostce ISO dodatkowo MUSISZ...
Jakie radio siedziało? Orginalne? Jak kostki wyglądały? Skup się na początek na jednej kostce wychodzącej z radia. Zapewne masz w niej 4-5 kabelki. Jak od strony samochodu, to wygląda? Tzn. do jakich kolorów przewodów od strony samochodu łączą się kable z radia.. Najlepiej daj dokładne zdjęcia kostek. Być może masz słabe zasilanie ze stacyjki i dla...
Na Twoim miejscu nie ryzykowałbym prób łączenia na chybił-trafił. Łatwo narobić sobie nie lada kłopotu. Poczekaj do jutra. Mam gdzieś notatkę.
Albo kup przejściówkę z gniazda w uno na pasujące do twojego radia, bądź rozwal stara i podłącz sam wtyk, który jest odpowiedni dla twojego graja. Oczywiście odpowiednia łącząc przewody.
Tylko czy wtedy ta moc co idzie ze wzmacniacza na 2 kanały nie będzie rozdzielona na 4 ?? I czy nie spale wtedy tweeterów ?? Czy nie lepiej było by puścić osobny kabel wzm-niskotonowy a tamtepołączyć ze sobą żeby tweeter był zasilany tylko z radia ?? (Łączyłem już ze sobą obie te kostki kabelkiem dla sprawdzenia i tweeter wtedy gra)
no pewnie że nie można łączyć minusów z głośników bo w większości przypadków (ale mogą być odstępstwa) radia na wyjścia każdego z głośników mają tzw mostek (jakby dwa wyjścia o przeciwnych fazach podłączone do jednego głośnika) więc jeśli na głośniki idą różne sygnały to minusy na dwóch głośnikach mogą mieć różne potencjały. Powyższe wiem z własnego...
Pod kierownicą, na prawo jak jest konsola(nawiewy i radio),czy nie jest to łączone kostką oryginalnie.
Nie wiem dlaczego ale przy polaczeniu wspolnej masy sa spore zaklocenia Jeśli masz na myśli złączenie przewodów wychodzących z kostki głośnikowej każdego radia to nie rób tak, nie łącz ich, uszkodzi się jedno lub oba radia. Masz, w którymś radiu możliwość wyciszenia głośników z przodu lub z tylu, lub któregoś z osobna? Masz na myśli masę dochodzącą...
Witam, kupiłem (second hand) oryginalne radio Philips 22DC593/62L z wyświetlaczem i pilotem do Megane (2002). Po podłączeniu wszystkich kabelków (próbowałem bez pilota) radio nie uruchamia się. Wyświetlacz łączy się z radiem za pomocą podłużnej kostki (nie mini iso). Kabel łączący ma jeszcze jedną kostkę, nie pasującą do radia, nie wiem jakie jest jej...
Zdjąłem obecne radio, z auta wystaje kostka ISO, czy to coś mówi? Taka kostka łączy się w jakiś sposób z komputerem auta czy tylko prąd i głośniki?
Teraz mam pytanie: co dalej? Fabryczna instalacja pod radio ma dwa stałe plusy (nie ma plusa po stacyjce). Żeby radio prawidłowo się usypiało trzeba to przerobić, jest to to tyle proste, że fizycznie od kostki ISO do skrzynki bezpieczników idą dwa osobne przewody od obu "plusów", które łączą się dopiero we wtyku z tyłu skrzynki. Czyli : 1. Markowe...
No przeca łączysz kabelki przy głośniku zworką i mierzysz przejście tam i z powrotem - ze styku na kostce radia przez jeden kabel, zworkę przy głośniku, drugi kabel, do drugiego styku na kostce radia. Ma być tam zdrowe przejście, ma pokazywać nie więcej jak 0,5-0,6 omów i nie ma zwierać do masy.
Po wielu tygodniach odleżenia w piwnicy radia, w końcu poświęciłem swój czas. Udało mi się w końcu samemu uruchomić radio i działa jako radio i odtwarzacz MP3 w piwnicy. W piwnicy mam także 220V, oraz załatwiłem sobie zasilacz LG z 220V na 12V 2A. A więc pod ten zasilacz podłączyłem zasilanie do radia, na kostce czarnej (tej na dole po prawej): zasilanie...
Ile to radio ma wyjść głośnikowych: dwa czy cztery? Jak dwa, to są to pary (przewody powinny być opisane na jakiejś naklejce na radiu) do głośników. Wtedy łączysz parami na tej tubie: plus do plusa, minus do minusa. Jak radio ma wyjścia na cztery głośniki, to znajdujesz dwa tylne i łączysz do plusów, a masa wspólna. Jak nie ma żadnej rozpiski wyprowadzeń,...
Pochodzi kilka sek bo być może jest przekaźnik który po kilku sek rozłącza napięcie cos typu żarówki którą masz w podsufitce. musisz znaleść w kostce przewód który ma napięcie cały czas i taki w którym napięcie ginie zaraz po wyjęciu kluczyka. Co Ty za banialuki tu piszesz? On nawet nie jest łaskawy napisać, który rocznik ma tego Forda i model, jakie...
Nie udało mi się znaleźć usterki, wszystkie tranzystory związane z tym układem wydaja się sprawne. Wydaje mi się że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem będzie zrobienie stabilizacji na 9V bezpośrednio z zasilania akumulatorowego. dodano 9 listopada: wstawiłem stabilizator L7809 i rezystor 47Ω dla ograniczenia prądu, bo bez niego układ strasznie...
Potrzebujesz więc https://allegro.pl/oferta/gniazdo-iso-sa... które łączysz z posiadanym wtykiem wg.opisu https://commons.wikimedia.org/wiki/File:...
Udało podpiąć się zasilanie telefon łączy się z bluetooth niestety radio nie reaguje, nie można w oryginalnym menu przełączyć na auxa
Witam, chodzi o wtyczkę z kablami od radia (z tyłu co wpinamy) i potem ją łączymy z kostką iso i potem do kabli od samochodu. Problem polega na tym że wtyczka od radia nie posiada kabla czerwonego bo kiedyś się wysunął z powodu(obrobił się,luźna ten kabelek siedział i za każdym razem jak podłączałem to wypadał więc go wymontowałem, Pytanie moje brzmi...
Witam, mam nadzieję,że w dobrym dziale napisałem..... Generalnie w radiu jak wyżej chciałem odpiąć wtyczkę/kostkę, która łączy głośniki auta z radiem bez odpinania zasilania radia (kod mi gdzieś wcięło, więc potencjalnie mogłoby wołać pin, choć radio jest od nowości w aucie i słyszałem, że wtedy po odłączeniu i podłączeniu zasilania nie "woła" kodu,...
Chodzi o to że połączyłeś przy radiu przewód od stałego plusa z przewodem zasilającym po stacyjce. Auto teraz zwidzi cały czas że jest kluczyk w stacyjce więc zamyka zamek ale go nie rygluje i przez to dioda nie miga. Zazwyczaj przy radiu są to przewody: czerwony oraz żółty. Muszą być one rozłączone. W kostce ISO radia masz osobno podany stały plus...
Jeśli nie ma w radyjku wyjścia typowo na wzmacniacz tzw rem. to można to zrobić z wyjścia na antenę wysuwaną. Zazwyczaj niebieski kabelek w kostce iso. Co do zasilania wzmacniacza najczęściej poleca sie łączyć prosto od klemy akumulatora. Oczywiście z bezpiecznikiem na kablu. Widziałem tam jeden przewód nie podpięty, czy to własnie ten odpowiada za...
Nie ma tam mojego radia ale pierwszy schemat z pana linku będzie pasował? Dodano po 23 Czy jest do radia samochodowego taki pendrive adapter bluetooth, który po wpięciu do portu usb widziany jest jako pendrive, a który odtwarza w radiu muzyke z telefonu bez łączenia adaptera z radiem za pomocą kabla aux?
Przewód żółty musi być na stałe podłączony do +12 (powinieneś go mieć w instalacji samochodu (w kostce iso), czerwony może być podłączony pod stacyjkę (także w kostce iso) - w uproszczeniu jest od załączenia radia, dzięki czemu unikniesz sytuacji, że zostawisz włączone radio opuszczając samochód, co w efekcie może doprowadzić do rozładowania akumulatora....
Zobacz ten schemat co podałem wyżej i będziesz miał odpowiedź. W Audi pod radio są podłączone tylko przednie głośniki dlatego też w pomarańczowej kostce są 4 kable. Te puste były by do tylnych głośników ale w tym aucie są one zasilane zewnętrznym wzmacniaczem które łączy się z radiem za pomocą tej 3 kostki. A co do czarnej kostki ISO to nie ma tam tylko...
Na początku sprawdź kolego kostki łączące radio z "resztą" samochodu.
witam proszę o pomoc w następującej sprawie, w mojej kostce iso kable odpowiadające za głośniki nie łączą dobrze, tzn jak nimi poruszam to głośniki przerywają, chodzi mi dokładnie o kostkę iso do radia sony cdx-r 3300 ( prawdopodobnie symbol kostki iso-dar 57 lub iso-dar 58 ). czy jest możliwość wyciągnięcia tych kabli razem z bolcami ( pinami ? ) i...
Radio, ktore bylo zamontowane, nei bylo oryginalne. To jakis stary chinski "Pionier" Ta Twoja kostka wygląda właśnie jak wtyczka wpinana w radio , a nie kostka Nissana i "idąc" po kabelkach wgłąb kokpitu natrafisz na kostkę właściwą lub miejsce łączenia poprzez lutowanie lub nie daj Boże skręcenie kabli.
Witam. Kupiłem Renault Megane 98 i dostałem dodatkowo nie podłączone radio Panasonica CQ-C1415N z mp3. Zakupiłem dwa głośniki na tył i wszystko ładnie połączyłem kostkami oryginalnymi. Dwa głośniki z przodu w drzwiach grają, te z tyłu też natomiast 2 gwizdki pod szybą nie. Rozebrałem kokpit (bo wymieniałem żarówkę od zegarka) i zauważyłem że kable schodzą...
W moim C4GP wymieniłem radio RD4 na RD45 . Ponieważ autko nie miało okablowania na forum znalazłem schemat i według niego podłączyłem mikrofon ale na schemacie z białej kostki z tylu radia oprócz przewodów mikrofonu są jeszcze trzy które są łączone do czegoś co oznaczone jest "3V NR" . Moje pytanie dotyczy właśnie tego podzespołu : co to jest i gdzie...
Nie pokazałeś (zdjęcie) przejściówki która łączy radio z kostką w instalacji. Żółty przewód (w kostce radia), to zasilanie całego radia oraz podtrzymanie pamięci (zegar czasowy, zaprogramowane stacje radiowe). Ma być na nim stale +12V. Czerwony przewód, to układ załączania i wyłączania radia kluczykiem. Jeżeli na stałe podłączysz obydwa te przewody...
Witam. Mam kłopot z radiem samochodowym, mianowicie podłączyłem wg schematu "od radia" i kostki ISO - ogólnie radio działa. Jednak gdy włączam muzykę, nie działa mi jakby prawy głośnik - kiedy ma iść coś na prawy, nie gra nic, a kiedy ma iść na lewy lub obydwa - działają obydwa. Łączenia przy kostce ISO sprawdzałem, głośnik domniemam, że sprawny -...
Oryginalne radio zasilane było tylko stale występującym napięciem +12V (pin15) i minusem GND (pin12). Włączanie i wyłączanie radia (kluczykiem), oraz inne funkcje radia sterowane były poprzez CAN. Radio JVC ma główne zasilanie (stale +12V memory) na przewodzie żółtym, który podłączasz do pinu 15 i minus (GND) na przewodzie czarnym, który podłączasz...
Z całą pewnością połączenie "kolorami" hulać nie będzie. Kolorami można łączyć kostki ISO ;) Jednak kolor przewodów wychodzących z instalacji pojazdu ma się nijak do kolorów przy kostce z radia. Proszę pamiętać że te dodatkowe przewody to linia CAN którą bardzo łatwo uszkodzić a bez której wiele innych systemów nie będzie działać. Trzeba odseparować...
Nie radzę nowszych odtwarzaczy Alpine podłączać na stałe - często rozładowują akumulator. Jeśli jednak się upierasz - w aucie jest to raczej czerwony przewód (sądząc po zdjęciu). Będzie to ten, z którym łączy się żółty przewód w kostce radia. Alpine niestety nie ma logiki zapłonu, która pozwalała włączać radio bez uruchomionego silnika.
To musisz sprawdzić już osobiście. My nie widzimy, kto i co tam namieszał wcześniej. Widzę, że już wymieniłeś złącze na ISO. Z jakim przewodem łączą się te dwie dopinki? CZ oryginalne przewody wchodziły do oryginalnej kostki radia? Radio grundig mogło mieć pamięć nieulotną, więc całkowite odcięcie zasilania mu nie szkodziło.
Generalnie nie wolno tak włączyć wyjść głośnikowych. Podłączasz albo jako przednie głośniki albo jako tylne a pozostałe ostawiasz niepodłączone. Tylko niektóre modele radio można było łączyć albo na 4 głośniki z mniejszą mocą albo na 2 z większą mocą ale rzadko miały takie radia kostkę ISO. SławeK
CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz. Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC. ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz...
Jeśli przejrzałeś opis wtyczki to możesz jednoznacznie stwierdzić że łącząc 3 z 4 lub 5 z 6 zwierasz wyjścia wzmacniacza radia ze sobą ,co prowadzi do powyższego problemu.
a masz sygnał remote dobrze podłączony do wzmacniacza? Na wzmacniaczu jest wejście powodujące jego załączenie dopiero po pojawieniu się tego sygnału, tak żeby akumulatora nie rozładował na postoju. Głowy nie dam, że to to, ale jest to bardzo prawdopodobne :) Jest to sygnał z radyjka oznaczający jego włączenie, na schemacie wyprowadzeń radia będziesz...
Niestety to nie to, kostka od radia jest oryginalna i nie ma tam żadnych przeciętych ani łączonych kabli. Dodano po 2 Mam jeszcze jedno pytanie, jak z wyjścia na światła postojowe z centralnego zamka zrobić wyjście na kierunki? Jedną stronę da radę podłączyć ale chce żeby mrugały wszystkie cztery kierunkowskazy. :?:
Witam, mam problem. Zakupiłem radio sony (nowe kompletne) oczywiście z gniazdem iso. Problem pojawia się przy podłączeniu radia do samochodu :-| W samochodzie jest tylko pęk odciętuych kabli :-/ Bo przed sprzedażą Niemiec wymontował radio, a montując je nie wyposażył się w przejściówkę tylko odciął wtyczkę i zamontował kostkę prądową do łączenia kabli...
Witam najlepiej zacząć od radia 90 % usterek jest przy kostce w radiu jeżeli sa to orginalne głośniki
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
z kostki zasilania od radia idzie kabel czerwony i zolty... łączą się one w 1 zółty i wchodza do takiej skrzyneczki ( chyba filtr )... pozniej tam jest przylutowany do płytki i pozniej wychodzi kabel zółty ( z przeciwnej strony płytki ) i kabel czerwony ( z tego samego miejsca, do ktorego byl przymocowany kabel zółty ( ten z ktorym polaczony jest kabelek...
Z czego mi wiadomo to kostka poldka została wycięta. Więc kable były łączone bez kostki. Tutaj na zdjęciu widać dołączone okablowanie, z jednej strony kostka którą wpina się do radia a z drugiej strony gołe kable. http://obrazki.elektroda.pl/2148637200_1... Ponowię pytanie, czy nieodłączony akumulator podczas podłączanie radia mógł je uszkodzić...
Witam! Chciałbym zmienić radio w swoim złomku :D ponieważ odkopałem starego Pioneera wraz z zmieniarką na 6 płyt, jedynym problemem jest podłączenie, gdyż mam tylko kostkę do radia i kolorowe kabelki i muszę je jakoś dolutować do końcówki oryginalnej z radia AKF959. Czy kolory łączyć tak samo czy jakoś inaczej?
Witam ostatnio chciałem dorobić wejście aux do mojego radyjka warsztatowego którym jest radiosat 22dc481/62. Jednak napotkał mnie pewien problem, jeszcze nic nie zacząłem kombinować, ale gdy ruszyłem podłączone radio odłączyło się zasilanie. Po ponownym podłączeniu wyświetlacz przestał wyświetlać informacje z radia. :cry: Nie wiem co się stało myślałem...
Witam, dziękuję za podpowiedź z tą kostką, myślałem że musi być dopasowana konkretnie do radia. Jak tylko otworzą elektryczny to skoczę to kupić. A głośniki można wpiąć w wyjścia widoczne na radiu, czy też łączyć w zakupioną kostkę w opisane miejsca? EDIT: Ostatni post nie aktualny, przestudiowałem jeszcze raz dokładnie wszystkie podane tu strony i...
U osoby od której kupiłeś, bo nie jest to zbyt popularne radio, które można było nabyć w promocji w biedronce. Chodzi Ci o tą kostkę łączącą radio z iso, czy nie masz kostki iso w samochodzie?
Kod silnika to C18NZ. 90KM Immo też ma. Przewód którym idą impulsy wychodzi też we wiązce od radia, ale ta wiązka jest obcięta, nie jest zakończona kostką (może tu jest przyczyna może w koste łączył się z jakimś innym przewodem), ale sprawdziłem że połączenie licznik- sterownik jest.
Dziś rozkręciłem suba. Oznaczen nie było ale po elementach dało sie domyslić co i jak. A więc tak: dwa pomarańczowe (z zielonym paskiem +, z czarnym -) sygnał głośnik lewy dwa niebieskie (z zielonym paskiem +, z czerwonym -) sygnal głośnik prawy czerwony z białym- plus z akumulatora czarny - masa - może byc z karoserii (na tylniej belce bagaznika jest...
Z kostki nic nie wyciągasz. Przecinasz ten kabelek na którym pojawia sie napięcie po załączeniu stacyjki. Pozostałą część przewodu od strony instalacji samochodowej izolujesz - nie będzie potrzebna. Ucięty kabelek który Ci pozostał przy kostce przy radiu łączysz do tego na którym cały czas jest napięcie. I to wszystko i działa. Prościej nie mogę wytłumaczyć....
Trochę dziwne aby w tym roczniku pojawiał się taki problem. Z tego co pamiętam taka mała kostka łączy się ja z radiem i przecina czarny kabelek. daje to możliwość działania radia na 10 min aż CAN odetnie zasilanie. Sprawdź jaki masz model CAN Gateway, może masz jakiś stary wrzucony.
Witam, padły ci mikro-żarówki najczęsciej łączone w szereg. Chyba że masz Ledy wtedy uszkodzenia trzeba szukac w sterowaiu. Były też takie radia które miały podświetlanie wyprowadzone oddzielnie na kostce.
Spokojnie. To, że nie łączy to nie znaczy, że nie jest porządnie zaizolowane. Jutro połączę żłóty z czerwonym. Zastanawiam się jeszcze, który przewód odpowiada w takim razie za zasilanie radia, bo teraz mam tak, że jak wyłaczę stacyjkę to radio gaśnie. Czy nie jest to właśnie ten czerowny? Bo jeśli tak to właśnie ten żółty powinien mieć napięcie niezależnie...
Kolego po to masz głośniki na 2 odrębnych kościach gdyż: LF i RF zasilane są bezpośrednio z radia Natomiast tylne głośniki stanowią zestaw wraz ze wzmacniaczem umiejscowionym w subwooferze z tyłu w bagażniku po prawej stronie. Jest to system typu 2.1 Ta mała kość która posiada wyjścia RR i LR - są to sygnałówki a com to ich ekran ten środkowy przewód...
kostka radia peugeot kostka radia hyundai honda kostka radia
instrukcja falownika kodowanie pilota pilota dostawca internet wrocław
światła zapalane kluczykiem samsung t27b551
Awaria diod LED w podświetleniu telewizora Kod błędu B1FE8 w Audi A3 3.2 VR6 - diagnostyka i rozwiązania