Masa na ECU,przekaźnik podwójny, skrzynka BSM pod maską, rzadko kostka stacyjki.
Sterowanie leci bezpośrednio z kostki stacyjki do automatu rozrusznika.
poszła kostka stacyjki
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Dziś walczyłem z Xsarą i podpowiem potomnym . Mianowicie aby wymienić kostkę trzeba odkręcić osłonę od spodu kierownicy , następnie odkręcić wkręta na górze stacyjki . Później włożyć klucz do stacyjki i ustawić w położenie prawie na zapłon aby móc wcisnąć ząbek(pod stacyjką ) który jest niezbędny do wyciągnięcia całej stacyjki na zewnątrz . Wyjdzie...
Zaczął bym od kostki stacyjki.
Ma być 12V masz uszkodzoną kostkę stacyjki.
Kostka od stacyjki. Możesz sam zrobić, ja też tak miałem. Kostkę kupiłem na Allegro. Z innych objawów- nie mogłem wyłączyć auta. By zgasło- bieg 3 najazd na krawężnik. Potem odpięcie klem.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Z tego co pamiętam problemy z wentylatorem były związane z kostka stacyjki, wypalała się. Czasami pomagało "pogmeranie" kluczykiem aby nadmuch ruszył. Jest nawet instrukcja serwisowa która kazała dołożyć przekaźnik. Problem dość powszechny swego czasu, poszukaj u wujka google. Przerabiałem ten temat z 2-3 razy i za każdym razem pomagała wymiana kostki...
Problem leży w kostce stacyjki lub złączu nad prawą nogą. Jeśli wentylator ok. :)
Kostka stacyjki była do wymiany.
Witam alarmu nie mam jest tylko przekaźnik przed kostką stacyjki i wszystko
Popalone styki w kostce stacyjki, kostka wymieniona i po problemie
Kostka stacyjki to pikuś??
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
Witam bylem wczoraj u znajomego na podłączeniu pod kompa. Wyszedł jeden błąd stacyjka 2 stopień. Czy to oznacza że kostka do wymiany i przez nią są te problemy? Poszukam dzis kostki pod stacyjkę i sprawdzę.
witam posprawdzaj czy napiencia wychodza z kostki stacyjki
Kolego, jak nie działa nawiew to do roboty kostka pod stacyjką. Częste w Xsara Picasso. Ale nie trzeba jej wymieniać, wystarczy założyć przekaźnik "odtwarzający" uszkodzony obwód.
Wygląda na to że uszkodziła się kostka stacyjki a fachowiec przekręcając na siłę całkowicie kostkę uszkodził.
rozwiązałem problem- tkwił w jednym z kabli ( kostka stacyjki). To tam należało szukać
"Wszystkie kontrolki się świecą" , aby je zgasić musisz odpiąć klemę , na kręcenie kluczykiem nie ma reakcji - kostka stacyjki lub płetwa ją napędzająca.
Citroen Xsara Picasso z2003r 1.6 NFV , Poratujcie schematem, podpowiedzcie w następującym przypadku - Nie działa dmuchawa wnętrza , był wypalony styk bezpiecznika F18 40A w BSM - wymieniłem na drugi używany taki sam numer BSM . Dalej nie działa ale po podaniu napięcia na bezpiecznik - dmuchawa działa prawidłowo na każdym biegu. Wg schematów które przejrzałem...
zobacz czy jak podasz zasilanie na bezpiecznik dmuchawy czy ruszy dmuchawa Dodano po 4 mi ze schematów wychodzi ze na dmuchawę zasilanie idzie z bezpiecznika F20 zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki, pewnie masz uszkodzoną kostkę stacyjki miałem tak ostatnio w Xsara Picasso.
Ojciec miał taki sam problem w swoim Citroenie Xsara 1.9TD '98. Przyczyną usterki była wypalona kostka stacyjki. Regeneracja stacyjki załatwiła sprawę, teraz nawiew dmucha aż miło.
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Jestem nowy na forum ale czytałem wiele postów. Mianowicie mam takie o to problemy z Citroenem Xsarą Break 1,4i z 2000 roku : - nie mam prądu w pozycji A w stacyjce nie świeci się kontrolka ładowania akumulatora ale po wyjęciu kluczyka i włączeniu świateł owa kontrolka się zapala i można włączyć radio...
Auto jest na chodzie cały czas tylko nie pokazuje prędkości ,a czy może mieć coś z tym wspólnego stacyjka ? bo muszę wymienić kostkę od stacyjki dlatego że wentylator od klimatyzacji nie działa .
Wymieniłem kostkę. Kupa rzeźbienia. Po 5 latach problem powrócił z charakterystycznym smrodem topionego plastyku, że nie szło wytrzymać w aucie. Znów zamawiam kostkę, ale tym razem dam przekaźnik.
O szczotkach nie pomyślałem. Dziś postaram się zidentyfikować kable by wpiąć się na "kuronia" z napięciem, potem przekaźnik lub wymiana kostki. Ostatnia wytrzymała mi chyba ponad 2 lata. Tłuste szyby będą faktycznie od nagrzewnicy lub efajki. Spalona kostka wychodząc z stacyjki na żółtym przewodzie. zdjęcia i opis później.
Zobacz czy przychodzi napięcie na automat przy rozruszniku po przekręceniu kluczyka na start. Jeśli napięcie 12V jest to wina rozrusznika, a jeśli nie ma to kostka w stacyjce, i sprawdzić to można kontrolką.
a czy może być wina kostki w stacyjce że się rozłańcza prąd na awaryjnych światłach?
Witam mam problem z Citroenem Xsara Picasso 2.0Hdi 2000rok z klimą.Nie działa nawiew (na żadnym biegu), klima, sterowanie klapami itp.-po prostu zero reakcji.Więc zacząłem od najprostszych rzeczy : prąd przez bezpiecznik przechodzi-więc kostka stacyjki ok,panel sterowania jest sprawny-podłaczane były 2 inne na próbe i to samo,wentylator podłączony na...
Kostka od stacyjki do wymiany.
nie włącza mi się wentylator nawiewu albo czasami zaskakuje na forum cytrynki jest post jak zamontować przekaźnik aby stacyjka była odciążona jest tam mowa o 6 przewodach a u mnie jest 5 więc może ktoś wie jak to zrobić na kostce 5 przewodowej.
Dokładnie takie objawy miała Xsara która dziś trafiła w moje ręce . Powodem w tym przypadku była kostka stacyjki , która jest dość częstą przyczyną takiego zachowania . Dodatkowo autko potrafiło zgasnąć w czasie jazdy i co jeszcze dziwniejszego klimatyzacja też wariowała . Sprawdz kostkę stacyjki . Dwa wkręty od osłony kierownicy i poruszaj kablami...
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
Dzisiaj byłem u elektryka. Auto odpalone, miernik podłączony, gaszę, zamykam drzwi, pobór na ok 0,5A po pstryknięciu w BSI na około 0,2A , wtedy zamykam centralnym zamkiem i pobór zaczyna rosnąć nawet do 4A. Robiłem tak kilka razy i tylko raz zaczął rosnąć do 4A a wszystkie inne próby kończyły się na 0,2A. Zamówiłem stacyjkę z kostką z używanego auta,...
Takie felerne te ''kostki'' moim skromnym zdaniem za delikatne. Ale jednak trzeba sprawdzić czy ''wysyła sygnał''.
Podejrzewam immobilizer Sygnalizowałby kontrolką. Czepiłbym się jednak albo układu paliwowego, wtryski na przelewy mimo wszystko, ciśnienie na listwie, nie tylko pomiar napięcia z czujnika, odczytać parametry, albo kostka stacyjki do wymiany, to potwierdzałoby: wystarczy wyjąć i włożyć kluczyk
Nie zwróciłem uwagi , nic się tam nigdy nie działo . Raz tylko wymieniłem czujnik ciśnienia na Litwie wtryskowej , 2x kostkę stacyjki , zamontowałem emulator immo i musi być dobry akumulator taki który ma 12,9V na zgaszonym silniku na drugi dzień Ostatnio wymieniłem akumlator na nowy bo zaczął kaprysić chociaż dobrze kręcił na mrozie i zapalał lecz...
Albo rezystor uszkodzony albo jeżeli dobrze pamiętam to kostka stacyjki bo tam coś chyba szło . Podłącz rezystor i daj mu masę dodatkową na obudowę i jak będzie na max kręcił to na 100 % rezystor .
dodam tylko że na kostce od radia czarny trafia do tego zótego w samochodowej kostce. czerwony do tego rózowego, a zółty do fioletowego w samochodzie. Tak wypada jak sie kostke podłaczy
Miałem 2002 r. Kostkę stacyjki wymieniłem raz na 2 lata. Przekaźnik nie jest drogi, a masz spokój. Mi się nie chciało dokładać, aczkolwiek miałem w planach.
Na pewno zgaśnie , ale co z tego? Skąd tam dostaje napięcie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? Kolega [pisze , że dzieje się to po uruchomieniu silnika - przestawieniu kostki stacyjki na 50 /rozruch/ , a potem można przestawić na 0 i wyjąć kluczyk , dalej pracuje silnik - ma zasilanie na ten nieszczęsny zawór i na wtryski i na zegary. Rozsądnym...
Witajcie! Mam problem który był już tutaj opisywany ale potrzebuje świeżego podejścia. W mojej Xsarze Picasso przestała działać dmuchawa. Panel klimatronika działa, nawet słychać jak coś się dzieje w czeluściach kokpitu przy zmianie temperatury ale nie dmucha. Idąc za radami które tu wyczytałem w historycznych wątkach, wymieniłem kostkę stacyjki i......
Ściąg wtyczke z alternatora i zobacz czy będzie łądowanie, oraz jak zachowują się grzanie tylnej szyby i szyby w drzwiach , czy działają czy tez nie teraz na zapalonym na zgaszonym i na ściągniętej wtyczce. Może tez być wypalona kostka stacyjki lub na samym zasilaniu dmuchawy , podepnij na dmuchawę żarówkę i badaj sygnał sterujący. Ogólenie w godzine...
silnik wentylatora posiada wbudowany modul elektroniczny, calosc wyciaga sie po wyjeciu dolnej konsoli srodkowej dostep od strony kierowcy trzeba troche gimnastyki szczegolnie zeby ominac wal kierownicy co do kostki stacyjki to bardzo czesto zdycha w tym modelu i pierwszy objaw to brak nadmuchu
Sprawdz kontrolką na stykach kostki stacyjki czy wychodzi z niej zasilane. Ew punkt połączęń plusa pod maską przy filtrze powietrza.Taka szyna ze śrubami i nakrętkami M8.
jest raczej tak jak napisałeś member 20, doprowadziłem teraz zasilanie z kostki obok dmuchawy i wszystko działa jak należy, teraz nasuwa mi się pytanie jak wymienić stacyjkę, ewentualnie co w niej wymienić
Witam, mam taki problem z citroenem xsara 1.9D 2003r, mianowicie nie ma masy do automatu rozrusznika. Automat sprawny bo nowy, stacyjka też dobra bo sprawdzałem ją miernikiem podpinając sie pod kostkę, ze stacyjki idą 2 przewody do rozrusznika czarny i żółty a już przy samym automacie rozrusznika jest tylko żółty przewód. I pytanie takie czy po drodze...
Ja nic nie podłączałem wszystkie kostki są oryginalne, żadnego plusa nie brałem z stacyjki. A patrzyłem zamienić żółty z czerwonym i też nic. Może ma ktoś opis kostek w aucie. Bo coś chyba było tam robione bo 2 kable są ucięte.
Witam, Odkopuje stary temat, stałem się posiadaczem Xsara Picasso 1.8 z 2002r. Sprzedający poinformował mnie o nie działającym wentylatorze nawiewu, dodał dwa zakupione i powiedział ze trzeba przełożyć sobie po on nie zdąrzył ... Ostatecznie okazuje się że problemem nie jest sam wentylator ale po rozebraniu plastików widać że "ktoś próbował już tam...
Nie będzie, ale będzie pasować z innych aut PSA np. Saxo czy Berlingo. Musisz się dostać pod kierownicę i sprawdzić układ kabli ze stacyjki tj. liczba kostek i liczba kabli. Najważnejszy problem to jednak immo, więc może lepiej dorobić kluczyk do auta, biorąc wzorzec z wkładki w drzwiach kierowcy. Uprzedając pytania - sam tego nie zrobisz.
Witam. Posiadam Xsarę Picasso z 2001 r. z silnikiem 1.8 16V z climatronikiem. Problem polega na tym, że nie mam nawiewu w aucie na żadnym biegu i na każdym ustawieniu panelu klimatyzacji. Sprawdzałem przewody przy kostce stacyjki, wszystko ok myślę, że ta część obrotowa kostki stacyjki mogła odmówić posłuszeństwa i nie załącza nawiewu, jest jakaś możliwość...
Witam. Mam samochód Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 2003. Od wczoraj nie mogę go odpalić, objaw to brak reakcji rozrusznika po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Dzisiaj posprawdzałem przewody przy rozruszniku i okazało się że przewód sterujący (żółty cienki ) jest przerwany, ukręcony przy samej kostce która była na tymże przewodzie nie bardzo wiem co...
Witam. Jak sprawdzić "na krótko" sprężarkę od klimatyzacji w Xsara Picasso 1.8 2002 rok? Nie słyszę "szczeknięcia", klima nie chłodzi (znowu :-( ). Czy wentylator bądź sprężarka "lata" specjalnie nie widzę .. Jakiś czas temu wymieniałem kostkę stacyjki, nie oryginalna. Interesuje mnie jedynie gdzie się podpiąć z napięciem by sprawdzić czy żyje sprężarka,...
Problem w tym że auto było kilkakrotnie u elektryka i zawsze było wszystko ok(złośliwoś rzeczy martwych). nadmienię że była wymieniana kostka stacyjki bo nie dawała wzbudzenia na alternator , ale po jej wymianie czasem jest tak że zgaszę silnik otworzę drzwi ponownie je zamknę i przy przekręceniu w stan zapłonu pojawia się komunikat że drzwi są otwarte...
Cześć wszystkim, Mam problem z moją Xsarą 2 2004 2.0HDI 90km, nie gaśnie po wyjęciu kluczyka, po wyjęciu auto zaczyna sie dławić, czasem nie odpala ale kręci, świecą wszystkie kontrolki na desce prędkościomierz szaleje. Po odpięciu kostki stacyjki nic się nie zmienia, czasem się zdarzy, że jak wyjmę kluczyk to zgaśnie jakby nigdy nic a czasem po wyjęciu...
Witam, Mam problem z prądem w Xsara Picasso 1.8 16v, w trakcie jazdy zaświecają się kontrolnki ABS i hamulca ręcznego, na wyświetlaczu komunikat błąd ABS i defekt ukł.hamulcowego, potem silnik gaśnie , gaśną wyświetlacze , po przekręceniu zapłonu żadnej reakcji jakby wogóle nie było prądu. Po chwili prąd wraca i auto zapala po przejechaniu kilkuset...
Reasumując wszystko postanowiłem opisać montaż centralki centralnego zamka podłączając się do przewodów w drzwiach kierowcy. Cały układ działa dokładnie tak samo jakbyśmy używali oryginalnego kluczyka i jest o wiele tańsze od nowego kluczyka w serwisie. Koszt wszystkiego to ok 100 zł. Na początku odkręcamy plastiki abyśmy mieli dobry dostęp do kostek...
Witam ,wiem że ten problem był poruszany dawno ale może pan napisze co wkońcu wyszło z tym wyświetlaczem ,udało się naprawić czy nie.U mnie od dłuższego czasu też dzieją się cuda... chodzi o to że podczas jazdy znikają informacje z wyświetlacza tzn. prędkość i pokazują się dwie kreski poziome ,nie ma przejechanych kilometrów nie można też przełączyć...
Witam, dziś znalazłem chwilę czasu i postanowiłem wymienić żarówkę światła pozycyjnego w lewej lampie. Odłączyłem akumulator i aby mieć więcej miejsca, odpiąłem kostkę od pompy ABS. po wymianie żarówki podpiąłem kostkę ponownie podłączyłem akumulator i lipa, Po włożeniu kluczyka do stacyjki kontrolki się zapaliły prawidłowo ale po włączeniu zapłonu,...
A połączenie kabelków od strony kostki skutkuję tym, że prąd na obwody po stacyjce dostaje sie "od tyłu' poprzez zwarty do stałego zasilania przewód radia po stacyjce i auto wariuje. Więc panie :Runcajs - zanim coś napiszesz, to najpierw to przemyśl. A temat podłączenia radia i logiki zapłonu omawiany do bólu. Polecam funkcję SZUKAJ. Dyskusje zamykam...
Witam Posiadam xsare hatchback z 2002r. Przełożyłem radio Panasonic bo orginalne nie posiada wyjścia AUX a radia słuchać nie lubię. Przepialem kostki, radio fajnie gra, ale za każdym włączeniem muszę od nowa ustawiać wszystko i nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio przez ok 4 min jest włączone. Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie....
Witam Mam problem z Xsarą Picasso. Nie załącza się klimatyzacja. Po podłączeniu na krótko 12V na sprężarkę elektromagnes zaskakuje. Klima chłodzi. Ciśnienie odpowiednie. Nie działał także nawiew co było spowodowane upalonymi przewodami w kostce stacyjki, lecz ten problem już rozwiązałem. Na kostce sprężarki na obu pinach jest zwarcie do masy czy to...
Witam serdecznie. Kilka dni temu nagle podczas jazdy wyłączył się całkowicie nawiew, wraz z klimatyzacją. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystko w porządku. Poczytałem trochę na ten temat i po kilku postach padło na kostkę stacyjki. Zamówiłem na alledrogo i przyszła. Przymierzam ją i okazało się że ma za krótki kabel. Myślę sobie trzeba przelutowac przewody....
Simonne, P1138 z przedłużoną pracą silnika po wyłączeniu stacyjki to może być problem na stykach w wiązce czujnika ciśnienia na rampie. Sprawdź co tam masz - czy jest tam krótka wiązka przejściowa ze złoconymi stykami, pomiędzy czujnikiem a wiązką silnika? Skontroluj styki i ew. je podoginaj po wyjęciu z kostki. Delikatnie! Druga możliwość to regulator...
Auto Xsara Picasso 1,8 16V benzyna 2002 r. Kupiłem przed świętami i denerwowały mnie popalone m.in. żarówki panela klimatyzacji. Wczoraj postanowiłem rozprawić się z problemem. Zdjąłem mieszek, odkręciłem 2 śruby - potem myślę sobie wypnę radio, bo było trochę niewygodnie dojść do panela klimatyzacji. Wypiąłem 2 kostki, odłożyłem radio na bok. Wymieniłem...
Sprawdz bezpiecznik F27 na skrzynce po stronie kierowcy, po przekreceniu kluczyka powinno sie na nim pojawiac napiecie (+akcesoria). Spalony wymienic a gdyby nie pomoglo to skontrolowac czy sie nie spalil ponownie. Jesli jest sprawny (wyjac i sprawdzic) a napiecie sie nie pojawia - sprawdzic czy takowe napiecie pojawia sie na obu grubych przewodach...
1.Sprawdzone bezpieczniki 2.sprawdzone napięcie po kostce stacyjki 1.czarnym wchodzi +12 2.drugim na rozruch silnik działa! 3.trzecim daje zasilanie po przekręceniu na zapłon 4.czwartym daje zasilanie po przekręceniu na zapłon. Co jest grane:Brak jakich kolwiek kontrolek na liczniku,nic nie świeci. Nie działają kierunki,wycieraczki itd. Ale działa pompka...
Witam. Sprawdz czy jest dobrze podłączone radio, tzn czy przewody nr. 2,3,4 są odcięte od kostki zasilającej (mówimy oczywiście o radiu nie fabrycznym). Te 3 przewody to informacje cyfrowe w sieci, jeżeli zostaną one zwarte do masy bądz plusa to takie głupoty się robia w samochodzie. Pozdrawiam Dzisiaj odpiołem całą wiązkę elektryczną od radia (Pioneer...
Dzięki za zainteresowanie temetem. Właśnie godzine temu żona dzwoni że auto nie odpala i jest komunikat o immo i stoi pod sklepem. Pojechałem wsiadam auto odpaliło , można gasić odpalać i nic się nie dzieje ( można się wściec). Odpowiadając na pytania. Auto raczej nie było zalane maska lampy były całe. Sprawdziłem wizualnie kostki przy kompie i przy...
Bardzo dziękuję! Ciekawe za co. Znamy takie przypadki i jedynym rozwiązaniem wymontowanie rozrusznika a następnie naprawa. Na pierwszy rzut brałbym elektromagnes (z doświadczenia). Lubi wypalić styki. Ale szczotki też mogły się zużyć. I tutaj ostrożnie ponieważ regenerowany rozrusznik może być tańszy od napraw. Jako, że elektromagnes może pokosztować...
Witam Na obecną chwilę szukam rozwiązania do w/w komunikatu - immobiliser fault Posiadam jeden komplet kluczy, auto odpala normalnie, więc w sumie nie ma co narzekać. Problem w tym, że fabryczne immo i alarm nie działają i nie mogę z pilota w kluczyku zamykać auta. Do centralnego mam za to dorobiony oddzielny pilot . Więc jakby sprawa rozwiązana. Ale...
1) Nie napisales jaka to Xsara, z tego co piszesz o kabelkach idacych do BSI wnioskuje ze to stara dwojka bez COM-a. 2) Tak jak kolega mczapski wspomnial, transponder immobilisera znajduje sie pod kwadratowa zaslepka od strony piora klucza. Jest on tak ciasno tam wcisniety, ze aby go wydobyc trzeba ostroznie rozciac glowke klucza. Natomiast jezeli to...
Przypuszczam że to elektryka, ale po sprawdzeniu bezpieczników i parokrotnym odłączaniu akumulatora nie wiem jaki podjąć kolejny krok. Czy silnik ma układ wtryskowy BOSCH z pompką elektryczną w baku? Jeżeli ma, to jest pierwszy krok w kierunku rozwiązania problemu. Gdy odchylisz tylną kanapę oraz odkryjesz plastikowy dekiel, ukaże Ci się widok na pompę...
xsara kostka stacyjki kostka stacyjki xsara picasso citroen xsara kostka stacyjki
kondensatory 1000uf przesyłanie danych radiowe irfz44 zamiennik
Opis pinów żółtej kostki licznika Citroën C4 Picasso Błąd komunikacji sterownik-wyświetlacz Kugoo M4: diagnostyka i rozwiązania