Inna możliwość to naderwany/przesunięty klin wał=>koło pasowe.
Przy odpalaniu na zimnym słychac wiekszy szum od niej który trwa chwile i ucicha, tj olej silikonowy rozbija sie i popuszcza i lżej sie kreci, przy rozgrzanym silniku nie da sie jej łatwo zatrzymać (nie probuj reką bo krzywde może zrobic) Jesli na zimnym wiatrak równo pracuje z innymi kołami pasowaymi tzn ze non stop silnik jest chłodzony, ma sie swobodnie...
Musisz mieć blokady. W koło wału korbowego wkładasz blokade imitującą profil paska, w koło kołek, pompe blokujesz na płetwie za kołem pasowym pompy.
Sprawdz tak ak napisał gumiś_rzesz.śruba poluzowała i stąd ten błąd.Sprawdz czy bije koło pasowe .Pozdrawiam
W b7 na sprężarce jest sprzęgło tylko że stałe. Ja bym sprawdził napinacz i koło pasowe alternatora.
Witam Posiadam VW Passata B3 1.8 benzyna 90KM silnik RP 233 000km przebiegu. Zauważyłem, że koło pasowe wału korbowego (to największe na samym dole) podczas pracy silnika kiwa się na boki jakby było krzywe. Powiem szczerze, że kiwa się tak od momentu zakupu tego Passata. Przejechałem tak już 8 000km jednak nie daje mi to spokoju. Sądzicie że to tylko...
Nikt nie pomógł więc zrobiłem to jak Adam Słodowy. Po odkręceniu wentylatora (wisko) jest lepszy dostęp do koła pasowego. Temat do zamknięcia.
Nie można wykluczyć tego że np dwumas czy łożysko ,jest wadliwe choć nowe. Dzisiaj wiesz jakie robią części i kto. Ja bym sprawdził jeszcze luz osiowy wału. Np złapać za koło pasowe. Wiadomo że to nie dokładny pomiar ale można by coś stwierdzić. Choć to bym wykluczył bo na starym sprzęgle tego pewnie nie było. Na razie jeździć bo co innego?
witajcie po porządnej kawie doszedłem co dolegało passatowi. Rozrząd ustawiony na znaki czyli górny wałek na płaskownik z tyłu(jest tylko jedna możliwość wsadzenia płaskownika)dolny wał na znak zero pokrywający się z obudową skrzyni a pompa cóż ktoś kiedyś żle wsadził pompę gdyż otwór w niej nie zgrywał się z wejsciem na bolec.ustawiając tak na fabrycznie...
witam, mam pytanie czy jest roznica pomiedzy kolem pasowym walu korobowego ktore odpowiada za napedzanie sprezarki klimatyzacji pompy wody i alternatora w 1.9 tdi 90 km a 1.9 tdi 110km? i czy ta guma ktora jest zalana w tym kole jest na tyle w stanie wytlumic drgania na tym kole??
Jaki typ silnika masz??Czy może 1Z.Jeśli tak to najpierw sprawdz dokręcenie śruby koła pasowego wału.Częsta usterka w tym silniku.Wzrokowo sprawdz czy koło pasowe ma bicia na boki.Jeśli tak to koło i śruba i czoło wału do roboty.
Siedzę, szukam czytam i sie zastanawiam. To koło jest z tłumikiem drgań i przykręcane na cztery śruby do koła rozrządu? Może jeszcze z tym kołem jest coś nie tak? Takie momenty dokręcania znalazłem w swoim programie do passat 1.9 TD 1991-1993 Jałowe koło pasowe: 25 Nm Koło zębate wałka rozrządu: 45 Nm. Koło pasowe wału korbowego: 25 Nm I jak dla mnie...
kiedy ustawie kolo pasowe na cechu, gorne kolo wałka jest o 7 zębów za cechem na gornej obudowie. Przy drugim obrocie kiedy ustawie koło pasowe na cechu, gornemu kołu do cechu brakuje 17 zebów!! Czy nie powinno byc tak ze jak za kazdym razem ustawie ktores z kół na cechu to wszsytkie inne cechy sie pokryja?? Zapewne silnik jest uszkodzony tak? KIedy...
A w czym masz kolego "problem"? Skoro piszesz że pompa "cieknie" to chyba wiesz gdzie ona się znajduje? Na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek ,że "ona cieknie"? Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa to znajduje się ona w tym silniku na wysokości i po stronie 2 cylindra ,napędzana jest paskiem "klinowym"przez koło pasowe wału korbowego.Musisz zluzować...
Witam was panowie . Mam niesamowity problem z moim passatem . Zaczęło się wszystko od koła pasowego na alternatorze gdy jechałem to mi spadł pasek długo nie musiałem szukać bo gdy otworzyłem maskę od razu zobaczyłem co jest nie tak . Kupiłem koło pasowe i szybko wymieniłem gdy zakładałem pasek klinowy okazało się że napinacz jest rozwalony i się nie...
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
ale problem może się pojawić z poprawnoscią wskazań. Ten obrotomierz to w zasadzie częstotliwościomierz, a częstotliwość pradu w uzwojeniu stojana jest zalezna od przełożenia koło pasowe na silniku-> koło pasowe na osi alternatora
Witam, mam problem z silnikiem. Wracając z pracy auto mi zgasło, podczas ruszania w korku. Zdławiło się i zgasło. Na próby przekręcenia kluczykiem odpowiedziało jedynie gadką na jeden cylinder...po chwili odpaliło, ujechałem może z 5 metrów i padło na amen. Posprawdzałem: - rozrząd ok, pasek cały, napięty prawidłowo, zresztą był wymieniany 10 tys km...
Mam problem uszkodziło mi się w samochodzie koło pasowe z tłumikiem drgań w Passacie 1.9tdi więc postanowiłem je wymienić niestety mechanik wymieniając rozrząd tak dokręcił śruby że pozostało mi jedynie ich rozwiercenie gdyż nie było możliwości ich odkręcenia, teraz pytanie jakimi śrubami można zastąpić te oryginalne, w oryginale są imbus m8 długie...
Miałem przypadek z urwaniem się śruby: Klientka przyjechała passatem b4 1,9 tdi że jej silnik dziwne odgłosy wydaje podczas jazdy , stwierdziłem że koło pasowe ,,bije"i pewnie trzeba frezować wał ,ale wyceniłem naprawę i klientka zrezygnowała (pojechała szukać taniej). Po jakiś dwóch miesiącach wróciła na lawecie z urwaną śrubą .Zapytałem czy wał był...
Wał był identyczny a kółko zostało przełożone od starego wału. Jutro kupie inny czujnik wału gdyż kolega mi powiedział że jest taka możliwość że czujnik sie przekalibrował i komp widzi wyższe obroty i przy 2 już odcina podobno bardzo bardzo rzadkie przypadki ale możliwe postaram sie pożyczyć inny vag i wrzucić logi. Przy składaniu założyłem starą śrubę...
Witam, odkręciło mi się koło pasowe (passat 1.9 ,110km) podczas jazdy i jedna śruba pękła nie mogę jej odkręcić próbowałem wybijakiem i ani drgnie, zastanawiałem się czy nie przykręcić tylko na 3 śruby. Doradzicie coś ??
Tylko używane. Dziwne, że nie ma u Ciebie tego na szrotach, bo na srotach w mojej okolicy jest tego na pęczki. Pasuje to również z passata, jetty, toledo itd. Wiem, bo sam dorabiałem do swojej jetty wspomaganie i musiałem takie koło (to zaznaczone) kupić. Dziwne, że piszesz, że 2 koła Ci się "gibają". Spróbuj odkręcić koła i sprawdź, czy nic nie zostało...
Witam. Moje pytanie brzmi z jakim momentem na kluczu, dokręcić śrubę od koła pasowego, przy wymianie paska rozrządu?
Kolega MEGAWE bardzo słusznie zauważył "Często się zdarza w VW ze ulega uszkodzeniu klin na małym kole rozrządu" jest wielce prawdopodobne iż jest luźne małe koło rozrządu na wale korbowym a powodem jest ciężkie koło pasowe(z tłumikiem drgań) i wtedy zmiana obrotów daje właśnie opisywane efekty!!!
witam, nie jest potrzebne, jedynie ustaw wał w/g znaków korbowy i rozrzadu ,przekręć napinacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i go zablokuj( taki kołek) oczywiście osłony, koło pasowe na wale korbowym napinacz paska klinowego , ustaw wtedy koła w/g znaków zablokuj tak jak pisałem napinacz paska rozrzadu zdejm go i zakładaj od wału korbowego zaczynając...
witam,to i ja cos dodam-świece ważna sprawa,jak miałem walniete 4 naraz to kłęby białego dymu z rana po długim kreceniu ale odpalil i nierowna praca przez chwile,a póżniej palił dobrze,a co do przestawienia rozrzadu to fakt,feler tych silników,też to mialem i niewkrecał sie na obroty,a problem polega na tym że bardzo jest obciążone koło zembate wychodzace...
Witam jak dziaŁa takie koło i w jakich autach się znajduje czy jest takie w passacie 1.9 tdi AFN? Proszę natychmiast doprowadzić treść swoich postów do stanu zgodnego z zasadami pisowni. Robokop
ja bym nie kupował takiego auta.Szkoda kasy.Więcej potem dołożysz do tego niż to warte.Drogie auto i awaryjne.Za te pieniadze wolałbym kupić passata albo inne niemieckie.Wiesz renault to awaryjne auta z tego co slyszalem nie tak jak peugeot ale tez sie lubi coś zepsuć.jednak niemieckie auto to niemieckie.miałem forda escorta zrobilem nim 70 tys i dalej...
Sprawdź przy alternatorze , czy nie urwał się cienki kabelek (niebieski) i czy po tzw. kluczyku dochodzi do alternatora 12 V. Jeśli będzie ok., to alternator do przeglądu, może uległy uszkodzeniu diody lub regulator (regler). Sprawdź, czy Twój alternator ma tradycyjna rolkę pasową, czy rolkę ze sprzęgiełkiem, która często ulega awarii ( pasek napędza...
Mam problem z moim passatem 1,9 tdi 110 km 1999r. Niedawno uslyszałem stojac na swiatłach odgłos zacierającej sie któres rolki w okolicach rozrzadu! Było to w trasie około 1000km od domu więc nic z tym nie robiłem. Dzisiaj zauważyłem ze to 'zacieranie' znów powróciło Dodano po 6
Popatrz na koło pasowe na wale czy chodzi prosto czy balansuje.Tam lubi się popuszczać śruba i luzuje się koło co skutkuje wybiciem klina i przestawianiem rozrządu.
Nie polecam łapania za koło od wisko dużym kluczem itp. W kółko na 95% masz otwory, w które możesz włożyć choćby imbus i wtedy odkręcisz śrubę od wisko. Łapiąc czymś za koło pasowe możesz je "poorać". Poza tym nie wiem ile w tym prawdy, ale ja kiedyś coś słyszałem i wisko zawsze stawiam w pionie, np. opieram o ścianę na stole, nie kładę. Podobno można...
Wałek ma być zablokowany i koło pasowe na nim poluzowane, jest na stożku bez klina. Ustawiasz pompę na blokadę, napinasz pasek i dokręcasz koło na wałku. Najlepiej pobierz darmową wersję VCDS Lite.
To jest teoretyzowanie. Dlaczego? Ano dlatego, że zestaw nawet najlepszej firmy to tylko część układu jakim jest rozrząd. Wymieniasz pasek, rolki, pompe, a co z kołami pasowymi? Co z panewkami wału korbowego czy wałka rozrządu? Co z kołem dwumasowym, pompą wacum? Tak, tak, to wszystko ma wpływ na proces degradacji pasków, rolek i pomp. Jeżeli przyjedzie...
W wielu autach do których zaglądałem koło pasowe alternatora było dwa razy mniejsze niż koło na wale silnika, wobec tego nie jestem pewien czy przy 3000obr./min ten alternator wyda z siebie taki prąd, raczej bez przekładni się nie obejdzie. Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i chyba lepiej kupić nowszy alternator o prądzie rzędu...
Jest jeszcze patent ze starym paskiem 4pk lub 6pk (alternatora) i dużym kluczem oczkowym 27 lub 30. Pasek owija się wokół koła i przeplata przez oczko klucza. Na drugim końcu łapie i zaciąga wtedy jak zadziałasz kluczem jak dźwignią zaciśnie się mocniej a klucz da dodatkową dźwignię do trzymania koła pasowego w miejscu.
Problem mój dotyczy wskazań obrotomierza licznika w Passacie B3 1,6 TDi (silnik SB bez jakiej kolwiek elektroniki), a licznik pochodzi też z Passata B3 tylko z silnika AAZ 1,9TD i zaniża obroty o ok. 50%. Czyli częstotliwość na wtyczce "W" alternatora była by za niska. I tak zachdzę w głowę :D jak by częstotliwość tych impulsów podnieść. W grę wchodzi...
Padła sprężarka klimatyzacji (zatarte sprzęgło). To padła sprężarka czy sprzęgło? Przecież pisze wyraźnie, że zatarte sprzęgło sprężarki klimatyzacji, więc nie ma się nad czym zastanawiać. Wielu kolegów na innych forach opisywało ten sam problem, zwłaszcza kiedy na dworze było ciepło (problem dopiero ustawał na zimę), ale nikt tego nie skojarzył ze...
Sprawdź mocowanie przedniej poduszki silnika może być odkręcone i włazić pob koło pasowe i nawet w pasek --miałem taki przypadek
Witam wszystkich. Dzień dobry. Mam pewien problem w zlokalizowaniu usterki w Passacie b6 1.9 BLS. Problem dotyczy błędu czujnika g40 wałka rozrządu. Klient trafił do mnie po wymianie kpl. sprzęgła i po jakimś tygodniu powiedział że auto zaczęło ciężko palić. Faktycznie trzeba kręcić około 3s. Jest stały błąd 00833 G40 impulsable signal (pisze z pamięci)....
Cześć wszystkim. Zastanawiam się nad kupnem golfa jedynki. Oryginalnie siedzi tam 1.1 jak się nie mylę ale sprzedawca przebudowal zawieszenie i hamulce że samochód znieisie więcej jak 1.1 Samochód posiada 4 hamulce tarczowe, zawias od passata (rocznik?) I parę innych rzeczy. Sprzedawca miał w planach wsadzić 1.8 G60 (nowy kompresor, nowe tłoki, pierścienie...
Trochę nie zrozumiałem gdzie i kiedy jest to napięcie 12 V. Ale jeśli twoje pomiary są wiarygodne to warto założyć, że alternator pochodzi od innego modelu silnika i koło pasowe ma zbyt wielką średnicę. Wyniia stąd, że optymalną wydajność uzyskuje przy innej wielkości obrotów niż alternator pierwotny. Warto jednak wiedzieć przy jakim obciążeniu akumulatora...
Może ślizga się jakieś koło pasowe np przy alternatoże?
ale jeżeli koło pasowe na wale korbowodowym nie było wymieniane to istnieje możliwość iż został zerwany klin na wale w tym modelu silnika jest to bardzo częsta przyczyna
Ja tutaj dodam że te 1.9tdi (w VW, Audi szczególnie 1Z) mają w rozrządzie na wale jedno koło pasowe unieruchomione klinem jeżeli ten klin sie poluzuje to sie automatycznie bedzie przestawiał zapłon - w pewnym momencie unieruchomi to całkowicie silnik. A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Fizycznie nie ma tam żadnego klina na zasadzie elementu...
U mnie to jest tak że jak przyjeżdża klient na wymianę rozrządu to ja kupuje wszystkie części jakie potrzeba czyli napewno wszystkie rolki, pompe jak jest na rozrządzie i czasem nawet koła pasowe, i wtedy jakby ten rozrząd się "sypnoł" to naprawiam na swój koszt(nie zdarzyło się) a jak klient przynosi swoje części lub nie wszytko chce wymieniać to o...
kontrolka od świec zapala się normalnie i po kilku sekundach gaśnie nie ma choinki ,gdzie znajduje się punkt blokady pompy wtryskowej koło pasowe ma otwory w kształcie trapezów
Sprawdź średnice kół pasowych czy są takie jak u znajomego
No więc padło 'coś' w sprężarce, z hałasującą juz sie spotkałem nie raz ale zeby jeszcze dymiła? Gdy silnik pracuje wszystkie paski takze pracują, nawet ten od kompresora, być moze jest tak przyblokowany przez kompresor, ze koło pasowe 'wyciera' ten pasek i to powoduje dymienie... Sa zakłady ktore regeneruja sprężarki jednak jezeli koszt regeneracji...
Witam! Miałam na myśli koło pasowe Raczej nie będzie to koło dwumasowe. Dwumas koła pasowego jak pęknie to ma bicia i jest to od razu zauważalne, wystarczy przyjrzeć sie pracy paska i obrotom koła Z tego co wiem na podstawie Seata to mocny 1.9 TDI(110KW) ma dwumasowe sprzegło,te słabsze mają zwykłe i doważenie wału wykonane jest poprzez koło pasowe-...
A czym różnią się pompy wtryskowe V37 90 a 110 koni ?? z całą pewnością nie różnią się nastawnikiem (chyba, że ktoś zaraz wspomni o nastawniku potencjometrycznym z Audi 80 B4), różnić się mogą jedynie wtyczką od nastawnika (może być 8 lub 10 pinowa lub okrągła - od Audi) poza tym, sposobem regulacji kąta wtrysku (w silnikach 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG...
Nie tyle napięcie ile prąd. Obydwa masz 90A, więc powinno być ok. Takie same nie są(po numerach widać), ale jeden może być zamiennikiem tego drugiego(np. nowszy-starszy). Jeżeli mocowania, koło pasowe(ilość rowków, szerokość i odsadzenie - ważne! - żeby pasek szedł w linii) pasują to powinno być OK.
Ja nie oddawałem do regeneracji. Pytam tylko na czym taka regeneracja polega,żeby nie dać się nabić w przysłowiową butelkę. rozumiem, że wymienia się łożysko od strony koła pasowego, rozumiem, że musi być też drugie łożysko z drugiej strony, Tak jak piszesz muszą być też łopatki .. chodzi to mniej więcej na zasadzie młynów wodnych. Trzeba coś tam szlifować...
Przestawiłem pompe o jeden ząb do przodu ustawiłem kąt wszystko miodzio, na drugi dzien auto rano nie chce odpalic. Odpaliłem na zamostarcie jakos zagadał i chodził na swoim paliwie, podłączam vaga patrze a tam znow za późny wtrysk;/ Koło pasowe zębate na wale luźne było, jutro skończe naprawe i dam znać czy to całkowicie rozwiązało wszystkie problemy....
Witam. Przymierzam się do wymiany łożyska koła pasowego klimy. Problem jest w tym, że nie znam jego rozmiaru. Może ktoś z kolegów warsztatowców zna jego rozmiar, za pomoc z góry dziękuję. Jeszcze dodam, że sprężarka firmy DENSO. Pozdrawiam.
Dzięki,wiem,że dzięki blokadom można to zrobić,ale ich nie posiadam,dużo samochodów ma znaki na kołach pasowych,albo zamachowych,i tego nie mogę znaleźć w tym silniku.Pompę wtryskową można łatwo zablokować,gorzej z silnikiem.Nie wiem jak wygląda blokada silnika.Pewnie,żebym miał blokady wałków,toby silnik sam się ustawił na zblokowanie .Myślałem,że...
Jak się domyślam to odkręca się śruba centralna. Przecież możesz poluzować 3 śruby zewnętrzne do tego stopnia, że ręką dygniesz o dziesiętne części milimetra koło pasowe wałka rozrządu a następnie je dokręcisz. Trochę własnej inwencji nie zaszkodzi :)
Nie widać bicia koła pasowego, chyba ze to można jakoś sprawdzić lub usłyszeć... Wymiana rozrządu miała miejsce ponad rok temu, a problem pojawił się dosyć niedawno... A prawidłowe ustawienie rozrządu też można rozpoznac po jakiś parametrach... Czy te problemy wskazują jakieś konkretne logi z VAGa, czy też kolega romansu mówi z własnego doświadczenia?...
zastanawia czy to jest imbus 8 czy 9tka Tam jest ósemka. To teraz masz zabawę :D Zrobić dostęp i blokować czym się da i kręcić za koło pasowe z przodu. Jak ktoś tą śrubę na kleju wkręcił, to tylko spawanie pomoże...
Coś kiepski ten Twój mechanik skoro nie potrafi spasować rozrządu z ADR przed liftem z ADR po lifcie. Ten wspomniany lift dotyczył zmiany napinacza ŁAŃCUSZKA rozrządu ze zwykłego hydraulicznego na elektrohydrauliczny (zmienne fazy). Poza tym ten starszy silnik ma kolektor bez układu zmiennej długości (od czoła masz nastawnik podciśnieniowy). O ile pamiętam...
Sprawdź pasek napędzający pompę wspomagania, a po jego zdjęciu z kół pasowych również stan pompy, gdyż chyba w niej tkwi cały problem. Sprawdź równocześnie poziom oleju w zbiorniku pompy wspomagania i stopień jego "zużycia" (po kolorze, zanieczyszczeniu).
na 98% uszkodzone sprzęgiełko alternatora (jednokierunkowe koło pasowe alternatora)
Witam Koledzy Muszę uszczelnić pompę wtryskową, zamontować i potem ponownie założyć pasek rozrządu. Tylko jak potem założyć pasek na koła pasowe żeby go nie uszkodzić, diabelnie ciężko go naciągnąć. Kwestia ustawiania rozrządu jest mi dobrze znana. Dzięki za jakiekolwiek naprowadzenie.
Koła pasowe są dobre nie popękane lub się nie kiwają ? ewentualnie może coś ociera pasek lub przewód. Może też nie być dokręcona któraś śruba, poduszki silnika, po prostu trzeba popatrzeć może ktoś czegoś nie dokręcił
No i powstały kolejne pytania Po ustawieniu wałków i przykręceniu głowicy, już miałem miałem zakładać pasek i coś mnie tchnęło, żeby sprawdzić czy znak na kole zamachowym tez się pokrywa. Co sie okazało nie widać tam żadnego znaku. W które okienko trzeba patrzeć ? bo widzę aż trzy Czy ustawianie wału korbowego na znaki z plastikowej obudowy i koła pasowego...
Miałem podobny objaw w 1,9 tdi. Przyczyna - zużyty wał rozrządu: zablokował się hydrauliczny popychacz zaworu wydechowego i spowodował zużycie tej krzywki (ok 4 mm różnicy wysokości do krzywki sąsiedniego zaworu wyd.). Efekt dźwiękowy - jak jednocylindrowy diesel na kutrze rybackim. Proponuję obejrzeć wałek rozrządu. Dodano po 9 Zdejmij pokrywę rozrządu...
Witam. Znajomy zostawił mi takie auto, mówił że jechał i auto przy zmianie z 3 na 4 bieg szarpnelo i zaczęło wydawać dziwny dzwiek na wolnych obrotach. Zagladnalem pod maskę i ten dźwięk wydaje mocno skaczacy napinacz. Na obudowie silnika czuć mocne wibracje, ale nie przenoszą się na karoserie. Koło pasowe jest całe. Auto niedawno miało założony nowy...
Dawno nie robiłem, na trzy nie cztery śruby. Koło pasowe trzyma się do takiego kawałka metalu na trzy śruby a ten jest nasadzony na oś pompy bez klina i zabezpieczony śrubą centralną. Jak tenże jest przestawiony względem osi pompy, masz problem. Pozdr. Koło zębate wchodzi na klina i przykrecany jest śruba
Ja w swoim pasku z 2003 miałem załączanie sprężarki klimy za pomocą elektromagnesu. Wystarczyło tyko wypiąć wtyczkę obok koła pasowego i sprężarka się nie załączała. Nie wiem czy w twoim pasku z 1999 też tak jest. Pozdrawiam
Sprawdź koło pasowe alternatora czy nie zaczyna się ślizgać jak dostanie obciążenia.
Nie wiem czy filmik się dograł. Ale z tego co piszesz i z tego co widzę u siebie nasuwa mi się 1. Czy Tarcza sprzęgła czyli " czarny trójkąt" i te blaszki powinny być że soba "zgrzane/zespawane" (zwał jak zwał) na stałe? I jedyny element rozłączny to 3 śrubki przykręcane do koła pasowego? Bo u mnie
raczej tak. różnica czasem w średnicy koła pasowego
Ok dzięki u mnie też takie objawy są i przestawiał się też kąt wtrysku Kąt wtrysku u mnie dobry, to akurat sobie czasami sam regulowałem, ale ma to wpływ praktycznie tylko na poprawne odpalanie. Gdy silnik już pracuje, kąt regulowany jest przez sterownik. Tylko do rozruchu brany jest ten "fizyczny" kąt, ustawiany kręcąc pompą. Co do koła pasowego też...
Mówimy o 1.9 z klinem na wale więc po co mieszać inne rozwiązania bez klina gdzie inaczej się podchodzi do sprawy Ja tak proponuję, a co zrobi w jaki sposób zrobi wymianę rozrządu czy będzie zbijał koło pasowe z wałka rozrządu i je blokował to już zdecyduje sobie sam Temat jest znaleźć punkt gmp Dodano po 49 Przepraszam koło zębate wałka rozrządu
Witam. Jakieś pół roku temu zauważyłem dość mocno gibające się koło pasowe na wale korbowym, jednak zignorowałem to i jeździłem aż do dziś. Postanowiłem udać się z tym do mechanika-diagnoza: czoło wału do frezowania i koła pasowe i rozrządu do wymiany. Postanowiłem to zrobić jednak przy odbiorze auta zauważyłem, że po zrobieniu tego wszystkiego koło...
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy. Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia...
Sprzęgło kompresora wymienione. Czas pracy 1h. Poziom trudności 3/10 Aleksander_01 to możemy teraz pogadać. Nie trzeba zrzucać kompresora jak twierdziłeś. Demontaż prosty...Luzujemy napinacz ściągamy pasek wieloklinowy. Odkręcamy sprzegiełko osadzone na frezach, później koło pasowe było tam 1 zabezpieczenie (widać na foto) wyszło bez ściągacza. Wszystko...
Witam!!! Zmieniam właśnie pasek rozrządu w passacie b3 91r.2.0 16v i mam problem ze znakiem na kole zamachowym.Jeśli chodzi o znak na górnym dużym kole(tym od wałków rozdządu)jest można powiedzieć na wierzchu a i z tyłu tego koła też jest.Ale GMP nie mogę znalezć dla tłoków tzn.metoda wyczucia najwyższego połozenia tłoków to znalazłem i według znaku...
Wykręciłeś cały aparat. No to masz lipe. No to tak: NAJWAŻNIEJSZE: Wał silnika musi być tak ustawiony żeby pierwszy tłok był u góry (musisz znaleźć oznaczenia albo na kole pasowym albo przy łączeniu skrzyni i bloku silnika powinna się znajdować plastikowa zaślepka po djęciu której widać koło zamachowe a na nim oznaczenia - ustaw na 0, największa kreska)...
Punkty się zgrywają . Tłok w GMP znak na kole pasowym na znaku. Krzywki na 1 cylindrze w równowadze do góry znak na kole na OT (wtedy nie pali) Jak się przestawi wałek o2 zęby z OT na późniejszy to silnik w miarę chodzi. Koło rozrządu jest takie jak podaje ETKA dla tego silnika. Myślałem o koronce na wale , ona jest tam jest zgrzewana czy tylko naciskana?
A jak sprawdzić luz wzdłużny wału korbowego? przykładając czujnik zegarowy do koła pasowego
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
niema możliwości poluzowania tych śrub bez zdejmowania koła pasowego pompy Tak jak kolega mówi robiłem już w Passacie b4 a tu jest inaczej Koło jest praktycznie pełnie bez z malutkimi podłużnymi otworami . Z tego co widzę śruby które są przykręcone na kole pasowym 3 mniejsze mają możliwość regulacji ale nie wiem jak to zrobić .
Witam kolegów, dziękuję za liczne odpowiedzi. Problem został rozwiązany. Błąd, który mi się pojawiał był bezpośrednio związany ze źle ustawionym rozrządem. Komputer silnika to w tym wypadku inteligentne urządzenie, pomoga powiedzieć, że coś nie gra. To było jedyną przyczyną moich problemów. Niech kody błędów i opis, który każdy z nas tutaj dodał, zostaną...
Sam jeżdżę TDi (w Passacie).Skończył 1 mln.km. (bez remontu silnika) - nie jeżdżę "sportowo" no bo to nie ten sprzęt.Co do silnika: 1.Czy koło pasowe na wale korbowym nie ma bicia (ścięty klin). 2.Jak odpala na zimnym a jak na gorącym 3."Zapach" spalin !! (proszę sie nie śmiać) znajomy mechanik mi powiedział co i jak.Spalany olej wówczas wyczujesz....
Przepraszam jeżeli bardzo odbiegne od tematu ale w sprzęcie wojskowym np.UAZ który ma radiostacje jest to rozwiązane w ten sposób ,że osobna prądnica napędzana jest paskiem klinowym z/koło pasowe alternatora jest "podwójne'/ alternatora i do kompletu drugi akumulator. W Twoim samochodzie może być problem z zamocowaniem i napędem drugiej/go prądnicy/alternatora.Większy...
Tzn co tak masz? Pasek od Poloneza a może Żuka? A to, że piszczy to była mowa. Albo bardzo duże odchylenie osiowości kół pasowych, albo słaby naciąg, albo wysokie obciążenie przekraczające standardowe obciążenie paska. Poza tym chyba coś pokręciłeś. Pamiętam jak onegdaj w Passacie albo Mazdzie piszczał mi pasek ale kiedy wjeżdżałem w kałużę. Powtórzę,...
To jest koło pasowe wraz z osią pompy wspomagania Golf3 Ibiza, Passat B4.
Proszę ężarka-klimy-jak-wymienić-łożysko-koła-p... Dodano po 4 Napisz co to za samochód w temacie postu, bo po fotce można pomylić z wieloma podobnymi sprężarkami ,a niestety co sprężarka to inny patent na rozebranie sprzęgła w celu wymiany łożyska. Przepraszam pozniej dopiero zobaczyłem że na zdjęciu jest jeszcze naklejka ,z danymi sprężarki :D...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
To prawda że nie mam lampy do diesela ( mam tylko do benzyny) nie mam też czujnika zegarowego, i chciałbym do maksimum wykorzystać to co posiadam. Na razie nie jestem zdecydowany czy zajmować się dieselami zawodowo, mam dość pracy przy benzynie sprzęt do diagnostyki bezyny, zaplecze logistyczne( schematy dane regulacyjne itp.).Cały czas kupowałem samochody...
Wartość 43 to wartość obrotów silnika czyli w Twoim przypadku 903 RPM a chodzi o wartość w polu następnym czyli tam gdzie masz od 14 do 18 - ma być 46 do 51. W tym celu musisz zluzować 3 zewnętrzne śruby na kole pasowym pompy wytryskowej i obracając delikatnie tym kołem w zakresie 1 mm musisz ustawić tę wartość na 49-51 jednostek. Jeśli chodzi o wartość...