Czy mogło to spowodować zbyt duże naciągnięcie napinacza paska rozrządu? Nie ma takiej opcji. Ktoś kiedyś musiał użyć młotka jako ściągacza.
koło na pompie wtryskowej powinno być na klin inaczej założyć się nie da :!: Hmm chyba nie widziałeś rozrządu w 2,2 dci :) w tym silniku jest twz. "Kaskada" napęd z wału jest przenoszony kołami zębatymi na pompe wysokiego ciś. pompe wody i na koło pośrednie z którego napędzany jest pasek rozrządu:) Pozdrawiam
No właśnie, źle ustawione koła... Koło pompy wtryskowej ma być ustawione tak aby ta kreska która jest na nim była pionowo (na obudowie powinno być wycięcie) Popraw duże literki, spacje, przecinki, bo temat zaraz w koszu będzie.
Napisz kolego jak zgrac kolo pompy bo ja mam chyba to samo po remoncie
Koło pompy wtryskowej jest na fasolkach, spróbuj tam przestawić to w jedną to w drugą stronę. Sprawdź różnicę. Zachowaj szczególną ostrożność, dobrze dokręcaj śruby i nie uruchamiaj silnika bez dekla osłaniającego.
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Regulowane koło pompy wtryskowej?
To jest bardzo prosty silnik. Nie mam pod ręką schematu ale ale są trzy punkty do ustawiania rozrządu: 1. Na kole zamachowym i lej skrzyni jest otwór i znacznik ustawiasz na "0" 2. Koło pompy wtryskowej ma otwór do blokowania aby sie nie przestawiło. 3. Wałek rozrządu po przeciwnej stronie co rozrząd ma wycięcie w które wkładasz blokadę (idealnie pasuje...
Na pewno nie próbował, bo za drogo uszczelnienie zwykłej pompy to koło 4 stówek.
Temat rozwiązany, winowajcą był wtyk przy sterowniku silnika - koło pompy wtryskowej. A na domiar złego jeszcze wiązka pod kabiną idąca od tylnego gniazda do sterownika - z tego wtyku jest zasilany sterownik.
Siema. Mam taki problem w swoim ciapku. Planuje oddać pompę wtryskową do regeneracji. I teraz tak: poodłączałem wszystkie przewody, zabrałem się za pokrywę koła zębatego pompy. Zdjąłem ją, ustawiłem sobie znaki koła pośredniego i pompy wtryskowej na 0, zablokowałem kołkiem oporowym. Następnie wykręciłem 3 śruby mocowania koła zębatego pompy i mam problem...
U mnie mechanik zmienił koło pompy i vacum pompę na inna z mercedesa w124 300D. Podobno tamte koła były bardziej wytrzymałe, teoretycznie nigdy w tych 124 nie było takich awarii. Pompa vacum jest na tak zwaną falę a nie na wypusty. Mam nadzieję że to trochę pojeździ. Niepokoi mnie tylko takie dziwne brzęczenie jak dodaję gazu na zimnym silniku.
Wyjęcie pompy wtryskowej rozumiem że wiąże się w ingerencje w rozrząd? Niekoniecznie. Zakłady stale się zajmujące tymi silnikami mają przyrząd do demontażu pompy bez ruszania rozrządu. W pokrywie rozrządu dokładnie tam gdzie jest koło łańcuchowe pompy wtryskowej jest duży okrągły dekiel, wyjmuje się go i w to miejsce wstawia przyrząd który trzyma koło...
Z przodu silnika przed pompą wtryskową jest pokrywka którą trzeba odkręcić, znajduje się tam koło zębate pompy wtryskowej w którym znajduje się otwór do blokowania pompy wtryskowej.
Tak poglądowo. 1 Znacznik(i) - koło wału korbowego 2 znak odniesienia 3 Oznaczenie(a) koła wałka rozrządu 4 znak odniesienia 5 Oznaczenie(a) - koło pompy wtryskowej 6 znak odniesienia Opis do lewego rys. http://obrazki.elektroda.pl/5194516100_1...
Lewa półoś -ap (prawa nie) silnik podwieszasz za ucho koło pompy wtryskowej z góry-lekko podciągasz do góry(naprężasz)i masz na zewnątrz krzynke.(bułka z masłem)
Silnik Oplowski ale jak cofam wał o 90 stopni czy automatycznie trzeba cofnąć koło pompy wtryskowej
Jakaś podpowiedź pomoc?
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
zobacz czy koło zębate pompy wtryskowej się nie przestawiło
To trzeba kupić koła z otworem stożkowym. Ewentualnie można dokręcić koło do sprzęgła pompy wtryskowej o ile jest przy sprężarce. Aż zobaczę jaki to wymiar bo mam taką nową sprężarkę.
miałem podobne objawy w zafirce 2.0 dti y20dth po lekkim rozgrzaniu wyłączał się obrotomierz silnik pracował kulawo zapalały się kontrolki serwisu i układu chłodzenia po wymianie czujnika obrotów wału korbowego wszystko wruciło do normy. czujnik znajduje się koło miski olejowej a kostka koło pompy wtryskowej
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Lucas jak dla mnie to troche smietnik syzbko padaja, regeneracja kosztuje majątek, mało kto to robi i bóg wie ile bedzie jezdzić Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc, najważniejsze jest to zeby koło od pompy wtryskowej było mniej wiecej takich samych rozmiarów (mozna wtedy dac dluzszy lub krotszy pasek) i miało identyczne zęby na pasek rozrządu, zeby Ci...
Wiaam Posiadam Golfa 3 z 1995 roku. Bardzo proszę o informację gdzie mam podłaczyć 2 przewody które wychodzą z pompy wtryskowej, ponieważ nie mogę ustawić pompy. Jeżeli ktoś by miał cały schemat podłaczenia wszystkich kabli które znajdują się koło pompy wtryskowej. Jest tam okrągła wiązka kabli z góry dziękuję za informację
Witam. Proszę o podpowiedz z jaką siłą dokręcamy w 1.9 tdi 110 afn: głowice wałek rozrządu koło pompy wtryskowej koło rozrządu na wałku na wale stopki korbowodowe napinacz koło zamachowe Z góry serdeczne dzięki
W Marcu 2022 wymieniałem pasek rozrządu jak i rolki i pompę wodną I wydaje mi się, że też koło pompy wtryskowej a i tak się koło przestawiło na pompi. Tak jak kolega pisał jak samochód dużo stoi to wszystko gęstnieje i mogą być duże opory przy uruchomieniu silnika. Słuszna uwaga. Mój busik w zimie nie jeździ bo służy mi tylko do budowy domu. Dziękuję...
Wał jest na blokadzie wałki też a koło pompy wtryskowej gdzie ma znak. Wywnioskowałem,że po wyciągnięciu czujnika przez jego otwór widać znak na kole i powinien odnieść się on do do nacięcia w otworze czujnika.
Piszesz, że czuc zapach niedopalonej ropy to może przestawiłeś koło pompy wtryskowej przy wymianie rozrządu?
ustawiasz na zamachowym 0, luzujesz pasek lub koło na wałku. ustawiasz pompę za zegar i ją blokujesz z boku jest śrubka, napinasz lub dokręcasz koło, odblokowujesz pompę
Ustaw wszystko na blokady i sprawdź czy będzie ok. Jeśli koło pompy wtryskowej nie zostało ruszone raczej jest mało prawdopodobne, żeby się samo przestawiło. Dodatkowo podłącz samochód pod komputer i sprawdź czy nie ma żadnych błędów związanych z pompą wtryskową.
w koło pompy wtryskowej posiada otwór jak również łapa mocująca pompe -blokujesz trzpieniem koło w momencie zgrania sie otworów ,w obudowie skrzyni biegów ,przy bloku znajduje sie zaslepka,pod nią sa dwa otwory wiekszy i mniejszy -jak dobrze sie przypatrzysz w wiekszym od strony bloku silnika jest strzałka w kierunku koła zamachowego ,jezeli tłok 1...
Witam, Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30). Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej. Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja? Czy jednak przy tej operacji...
Blokady mam do tego silnika i wiem jak zablokować, z tym, że nigdzie nie słyszałem o możliwości blokowania koła pompy wtryskowej, jedynie blokujemy wał oraz koło rozrządu. A kto Ci każe blokować pompę??? Masz ją zsynchronizować z wałem i wałkiem a nie blokować, po to są kreski na pasku, zresztą nie tyle pompę co jej koło które współpracuje z czujnikiem...
Witam koledzy. Ostatnio padła mi pompa wtryskowa w tranzolu. Przy demontarzu odkręciłem całe koło z wału pompy i zawiozłem do regeneracji gdzie wymienili mi pompę na regenerowaną. Problem jest taki że koło pompy jest na storzku bez frezu na klin, pompa też ma stożek ale z miejscem na klin. I teraz mam problem z ustawieniem tego koła na pompie. Może...
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Luźne koło pasowe pompy wtryskowej , ukręcona świeca 1cyl.
Ależ dokładnie tak napisałem. Duże koło napędzające pompę wtryskową jest kołem z kompletu rozrządu. Pompę wspomagania napędza koło małe, bez luzu. Pisząc 'wałek' oczywiście miałem na myśli wałek napędzający pompę wtryskową i wspomagania (a nie czasem wałek rozrządu!). Chyba nie zrozumiałeś, kolego. Tak czy owak do rozbiórki i diagnozy.
Nie łańcuch tylko pewnie koło napędu pompy wtryskowej pękło.
Pompa 2,1 td, koło do pompy, przewody wtryskowe (albo przeginać stare). To Ci trzeba.
Do ustawienia pompy blokujesz koło zamachowe otwór na blokadę jest za rozrusznikiem,koło pompy wtryskowej musi być naprzeciwko otworu blokady.Do ustawienia kąta potrzebny jest czujnik zegarowy i odpowiednie końcówki. Wartość jaką ma pokazać czujnik jest podana na pompie. Otwór na czujnik w boschu jest dokładnie w środku głowiczki pomiędzy wyjściami...
Witam,pacjent jak w tytule 90km, na zwykłej pompie.Rozlecialo się koło aluminiowe na pompie wtryskowej,skutki pogięte zawory.Głowica zrobiona koło na wałku rozrządu zmienione ze względu na scięty klin,koło wału sprawdzone.Kupiłem uzywane koło pompy wtryskowej gdzie są dwa znaki trójkąt i kółko(punkt).Który znak jest właściwy bo zarowno na jednym i drugim...
Nie znam typu silnika. Wydaje mi się, że jest pompa rotacyjna, na której zazwyczaj powinno być nacięcie do ustawienia. Żeby wyciągnąć pompę musiałeś wyciągnąć koło zębate rozrządu?
W 1.9 90KM koło wałka rozrządu jest na stożku. Potrzebny jest liniał do zablokowania go o śr. 4.5mm oraz w zależności od tego czy koło pompy wtryskowej jest jedno- czy dwuczęściowe trzpień (2 rodzaje)do jego zablokowania. Do jednoczęściowego można zastosować pręt o śr.15mm i dł.36mm a do dwu- pręt o śr.6mm. Pozdrawiam!
Jak z pompą wtryskową? Koło pasowe wału? Pompa wody?
Przestawić na w rozrządzie koło pompy wtryskowej, lub wypiłować ząbek sprzęgiełka pompy i zakładając trafić tym nowym miejscem w ten szeroki ząbek w drugim kole sprzęgiełka. Uzyskasz dzięki temu przesunięcie i ponowną możliwość regulacji kąta przez ruchy obudową pompy.
Koło napędzające pompę wtryskową powinno być ustawione 0 na 0, należy pamiętać o tym ze zdarzają sie nowe koła ze źle nabitymi oznaczeniami wiec należy zawsze sprawdzić poprawność takiego ustawienia.
Jak pisałem, rozebrałem wszystko i sprawdziłem. Wszystko poskładane jest dobrze, może jedynie koło na pompie wtryskowej nie wychodzi idealnie na znak (linia - wycięcie), ale tak wychodzi z zazębienia dwóch kół. https://obrazki.elektroda.pl/8090710800_... Mało tego, mam drugie takie koło, które po założeniu wychodzi linią do znaku też...
Witam! Laguna 2.2 dci 2002 rok. uszkodzone zęby na kołach rozrządu (tych pracujących w oleju) przestawił się rozrząd, koło na pompie wtryskowej (na którym jest czujnik GMP) w stosunku do wału korbowego i silnik zgasł. Sama pompa na kole zębatym jest w tym samym miejscu ale koło zębate pompy w stosunku do wału korbowego jest już w innym położeniu. Brak...
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
prawdopodobnie znaki na kołach zębatych są nie odpowiednio nabite. Ustaw w taki sposób pierwszy tłok ustaw w górnym zwrotnym (GZP) punkcie. Wałek rozrządu ustaw w ten sposób by zawór wydechowy się zamykał a ssący zaczął się otwierać jest to martwy punkt zaworów przy GZP i w tym momencie złóż koła zębate. Zacznij obracać wałem zobaczysz co się dzieje....
Ta blaszka/zabierak przykręcona do koła zębatego powinna sięgać prawie płaszczyzny łączenia z napędem licznika/licznikiem mth (montowanym na silniku — wersje radzieckie). Bardzo słabo widoczne zdjęcia. Na ostatnim widać że blacha nawet nie sięga połowy otworu wlewowego, a na pierwszym wygląda normalnie. Wniosek jest tylko jeden: koło zębate jest...
Witam. Widzę, że temat był już poruszony, więc napiszę tutaj, nie będę zakładał nowego. Mam samochód Renault Trafic 2.5DCI 135KM, robiłem głowicę i auto nie pali. Złożyłem wszystko i wydaje mi się, że wszystko poskładałem dobrze, tak jak pozaznaczałem przy rozkładaniu. Blokada wału założona, wałki w głowicy ustawione szeroką stroną w stronę pompy wtryskowej...
Proszę o pomoc posiadam Volvo 2,4 D5 163km i na wolnych obrotach nie zawsze ale wpada w nierówną pracę silnik, a mianowicie przez chwilę coś wibruję i jakby spowalnia silnik, lekkie dławienie lecz wskazówka obrotów stoi w miejscu. Jestem od niedawna posiadaczem tego auta, wymieniłem rozrząd z pompą, pasek klinowy i rolki,oraz świece żarowe komplet,pompę...
Na wałku rozrządu nie ma klina a na pompie wtryskowej jest.
Witam.Panowie kupiłem astrę G 1999 rok z uszkodzoną pompą i zzdemontowaną. pompa wymieniona, wtrskiwacze podają paliwo a nikt nie zrobił znaków na kołach rozrządu. znalazłem schematy, ale nie do końca rozumiem..koło wału korbowego ma się pokryć ze znakiem na obudowie , (znak pionowo w dół) koło pompy wtryskowej zablokowane śróbką m8, i dwie pierwsze...
Koło zamachowe na 0, a pompa zablokowana kołkiem Φ13mm, jednocześnie znak na kole pompy na wgłębienie, na łapie do której jest przykręcona
Tak dokręcić można jak pisałem wcześniej, odpowietrznik musi zostać oczywiście że czyścić można,(znajomy widać poważny fachowiec). Oczywiście że taka możliwość istnieje z regulatorem nic nie zrobisz ani z pompą bez sprzętu tym bardziej wiedzy i oczywiście jej zdemontowania. Sprawdź jeszcze czy koło zamachowe nie ma czasem luzu.
Czym zabezpieczone jest (stabilizowane) koło napędzające pompę wtryskową (wersja z kołnierzem i tuleją brązową) przed przesuwaniem się do przodu tj. w kierunku napędu licznika. U mnie ma możliwość przesuwania się do obudowy. Czy brakuje mi czegoś, czy tak ma być.
na początku trzeba zacząć od diagnostyki komputerowej jeżeli sterownik nie zarejestrował żadnej usterki może to być przyczyn kilka najczęstszą są zrzesiałe przewody nadmiarowe powodując że paliwo cofa się do zbiornika drugą ale rzadszą usterką są podkładki teflonowe na nadmiarach przy wtryskach w swojej karierze miałem raz tylko z nimi do czynienia...
Jeszcze mam takie pytanie tak z ciekawości , proszę o wypowiedz znalazłem to u wujka gogle czy to jest realne, czy czysta bzdura, proszę o wypowiedz. cytuje Domyślnie Odp: Swap pompy mechanicznej z escorta endura DI TD 90KM do 1.8 tddi 90KM focus Dla wszystkich zainteresowanych napiszę tak: Że jak się chce to można wszystko zrobić i będzie działać....
Plak to jest tylko samostart na wyższych obrotach chodził juz na paliwie, jeżeli chodzi o złożenie silnika nie mam nic do zarzucenia rozrząd złożony na blokady koło pompy wtryskowej ustawione na znak. po rozgrzaniu silnika do temperatury 90C odpalał już sam nie chciał się wkręcać na obroty albo bardzo opornie mu to szło i spadając z obrotów gasł po...
Dokładnie. Koło zębate pompy wtryskowej kręci się w lewo, czyli przeciwnie do wskazówek zegara. Ty musisz opóżnić delikatnie zapłon, ale proponuję pojechać z tym do fachowca. Cierpliwego :D .
Witam . Proszę sprawdz przed porannym rozruchem czy w wężykach paliwowych koło pompy wtryskowej są bąble powietrza. Często jest tak że układ paliwowy się zapowietrza i trzeba dłużej pokręcić . Trzeba szukać nieszczelności , zdarza się tak że w układzie nie ma przecieków a mimo to łapie powietrze . Czasami pomaga zaworek zwrotny na wężyk . Te powyższe...
E tam u mnie w Citroenie immo poleciało pod hotelem jak walnęło z 200m dalej a może i więcej. Immo nic nie chroni tylko plastik kierownicy. Nie dla zbliżeniowego a dla normalnej kostki w kluczyku. W uchwycie do którego wkładasz kluczyk masz pętlę indukcyjną. I wygenerowany w niej ładunek uszkadza zazwyczaj elektronikę immo która jest albo koło kompa...
W pompie wtryskowej jest otwór 5-6 mm a nakole pompy jest wcięcie. Można użyć poprostu wiertła i zablokować koło pompy ( oczywiście wałek rozrządu oraz wał korbowy na znakach ).
Korpus monowtrysku z plastikową "czapką" dolotu powietrza, wiązka, sterownik, zbiornik paliwa wraz z pompą, czujnik temp cieczy, map sensor, sonda lambda (trzeba wspawać gwint, lub wymienić dwururkę), nie pamiętam czy jest takie samo koło foniczne w wersji gaźnikowej i wtryskowej, dorobić zaślepkę mechanicznej pompy paliwa
Pompe ustawiasz jak na obrazku a koło zamachowe na znaki i masz ustawienie wstępne dokładnie mozesz wyregulować czujnikiem zegarowym albo sprawdzić przez nastawy podstawowe
Zakupiłem nowe koła rozrządu, koło walka rozrządu muszę oddać bo ma przesunięcie o pół klinu wg starego, koło od pompy wtryskowej nowe ma oznaczenia na 4 i 6 cyl, moje stare ma znaki nabite tak jakby było od 6 cyl i prawdopodobnie tu leży problem, że ktoś założył koło od 6cyl co powoduje opóźnienie kąta o zabek
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Musisz odkręcić tylne koło z wałka rozrządu i ustawić wycięcie w wałku równolegle do płaszczyzny głowicy
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
No chyba, że przy niskich obrotach niska wydajność to też będzie niskie ciśnienie a pompa będzie mieliła w miejscu. Dokładnie tak jest, pompa na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do pokonania oporów koła stąd nic się nie dzieje. Podnieś przód do góry i sprawdź czy koła będą skręcać ;) A co do ewentualnej wymiany pompy to ta oryginalna...
Puszka immo - pod kierownicą, dokładnie nad prawym kolanem kierowcy. Czarne pudełko, z dwiema kostkami, większą z kilkoma przewodami, mniejszą z jednym grubym. Nastawnik to nastawnik szczerze mówiąc - były dwa rodzaje, stary rezystancyjny i nowy indukcyjny, obydwa nie zamienne ze sobą. Wydaje mi się że powinien pasować. Co do falowania obrotów, szczególnie...
Panowie , rozleciało mi się koło pompy wtryskowej, po założeniu nowego ustawiłem rozrząd : pompa zablokowana, znak na wałku pokrywa się ze znakiem na stopce, wałem obracałem ta że znak OT na kole pasowym, minoł ten ząbek na tej blaszce dokręcanej do bloku(wskazniku)i ustawiłem na tym miejscu 15 stopni na podziałce ,a w otworze tej blaszki ustawił się...
Witam, pękł mi pasek rozrządu co pociągnęło za sobą wałek rozrządu i zawory. Wszystko ładnie wymienione, zawory przeszlifowane. Zacząłem ustawiać rozrząd i jeśli zrobiłem coś źle to niech mnie ktoś poprawi: - koło wałka rozrządu zablokowałem wkręcając śrubę w jedyne miejsce w które pasowała - koło pompy wtryskowej zablokowałem wkręcając śrubę również...
Bardzo proste zadanie. Zdejmujesz pokrywę rozrządu, z tyłu wałka jest nacięcie w które wchodzi płaskownik 5 mm, ale tylko w położeniu wałka na sprężanie 1 cylindra (jnacięcie wykonane niesymetrycznie, gdy 1 cyl. w GMP to nacięcie zgodne z płaszczyzną głowicy) koło pompy wtryskowej blokujesz długą nasadką 10 mm z zestawu kluczy ( może mało profesjonalne...
Ustawiasz wał na znaki. Luzujesz koło zębate na wałku(napędu pompy wtryskowej) (pasek napięty)I obracasz kołem w lewo aż poczujesz opór- dokręcasz.Musi odpalić.
jak AAZ lub inny diesel w tym że nie tdi to na znaki;koło zamachowe,rozrząd,pomp wtryskowa
Witam! Zdejmujesz pokrywę ,koło napędu pompy,pompę wtryskową i wyciągasz wałek w stronę pompy.
Nie bardzo rozumiem co ma do tego komputer, chyba że się chce modyfikować parametry sterownika pompy. Na wale głównym przy wieńcu koła zamachowego jest punkt kontrolny (strzałka), koło pompy wtryskowej jest na klinie i ma otwór do blokowania pozycji specjalnym sworzniem (około chyba 9mm) a koło wałka rozrządu choć jest osadzone stożkowo na wałku to...
Witam, Potrzebuję wymienić koło napędowe pompy podciśnienia. Jest ono zamocowane na pompie wtryskowej. Wyrobiły się w nim krzywki sterujące pompą podciśnienia i łożysko w pompce podciśnienia. Mam już drugą pompkę i koło sterujące. Koło to przymocowane jest do pompy wtryskowej. W jaki sposób zdjąć z pompy wtryskowej zniszczone koło aby drugie założyć...
Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
Śruba mocująca koło zębate napędu pompy wtryskowej w silnikach Mercedesa om601 do om606. Są na niej nawet strzałki wskazujące lewy gwint.
To jest do silnika AGK 125KM. Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. (Przed demontażem sprawdzić oznaczenie z przodu / wyregulować). Założyć liniał wałka rozrządu w celu regulacji krzywki. Wmontować koło czołowe. Przy montażu pompy wtryskowej obrócić wał korbowy na 25° przed górnym martwym punktem. Kołem pompy tak obracać, by oznaczenie...
Witam ponownie, potrzebuję podpowiedzi jak ustawić wałki rozrządu w isuzu Y17DTL. Dokładniej mam taki problem że wałki są dwa koło pasowe jedno a wałki połączone zębatkami i nie wiem jak ustawić wałki względem siebie. Dodatkowo chciałem potwierdzić ustawienie całego rozrządu zanim założę pasek rozrządu i spróbuję uruchomić silnik ponieważ musiałem zdjąć...
Witam moze ma ktos pomysł co może żle zrobiłem ? Ustawiłem koło wału na znaki ,wałek rozrzadu na znak na pokrywie ,koło pompy wtryskowej wchodzi do dziurki i do bloku znaki pasuja aż za idealnie !. Wymieniałem dwa zawory po zerwaniu paska . Woda do oleju nie leci,wody nie wyrzuca ,wtryskiwacze zamieniałem miejscami pracują . Ale zapali tylko na jednym...
Jak już coś by się miało przestawić to koło od pompy wtryskowej Dodano po 6 Jak sprawdziłeś głowice? Wtryski były sprawdzane na jakimś sprzęcie? Luzy zaworowe ? Ciśnienie sprężania? Odpala normalnie bez kręcenia?
to wiem chodzi mi oto właśnie czy jak ją założe musze na nowo ustawiać to koło zamachowe z tymi znakami
Początek tłoczenia dla silnika D0824LFG01 wynosi 3°+1° przed GMP. Na kołnierzu pompy szukasz oznaczenia 4-4 i w tej pozycji ustawiasz koło zębate pompy. Wkładasz pompę do silnika, mocujesz czujnik zegarowy i na fasolkach ustawiasz pompę tak aby przy 3° przed GMP czujnik pokazywał dokładnie 1mm. I po sprawie.
Witam ponownie.Dla informacji innych użytkowników ,chciałbym sie podzielić jak rozwiązałem problem o którym pisałem jakiś czas temu.A więc od początku-najczęstszą przyczyna poluzowania pompy wtryskowej w sprinterze 2.9 jest tak jak w moim przypadku, pęknięcie wspornika, który jest umiejscowiony koło przewodów wysokiego ciśnienia.Wtedy pompa się poluzowuje...
kontrolka od świec zapala się normalnie i po kilku sekundach gaśnie nie ma choinki ,gdzie znajduje się punkt blokady pompy wtryskowej koło pasowe ma otwory w kształcie trapezów
Kolego, sprawa jest już jasna. Koło rozrządu na pompie wtryskowej jest źle założone, dlatego zawory uderzają o tłoki. Nie tylko na dwóch głowicach, ale na wszystkich. W moim przypadku tylko dwie pierwsze uderzają, ponieważ pozostałe dwie ktoś już kiedyś zagłębiał zawory, przez co nie uderzały. A dwie pozostałe osoby dotykały, robiąc coś nie wiedząc,...
w dieslach nie ma kąta wyprzedzenia zapłonu, chodź pewnie chodzi o to samo czyli punkt, w którym mieszanka powietrznoolejowa zapali się przy osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia a tym samym temperatury zapłonu mieszkanki, chodzi jednak o odpowiedni kąt - w benzynach -kąt wyprzedzenia zapłonu czyli podanie iskry w odpowiednim położeniu tłoka a w dieslach...
Witam kupiłem dzisiaj RENAULTA MEGANE z 1996 roku z silnikiem 1,9 diesel, w dowodzie 1,9 td. Dopiero jak wróciłem do domu dowiedziałem się że migająca dioda u góry, na środku licznika jest od immobilizera. Miga ona cały czas nawet w czasie jazdy. Dodam że jest też problem z silnikiem ale to myślę że nie jest winą immobilizera tylko jest chyba opóźniony...
Jest sprzęgło- koło zębate które można założyć tylko w jednej pozycji
Koło 300zł. plus wyciągnięcie.
Hmmm.. Ośką? nie za bardzo chyba. Zazwyczaj wyrzuca tamtędy paliwo gdy jest nieszczelny oring. albo zaciąga powietrze
koło pompy wtryskowej renault koło pompy wtryskowej regulowane koło pompy wtryskowej astra
podzielić cyfrę wariuje klawiatura katalizator toyota
suszarka elektrolux philips az1830
Zanik świateł mijania w Toyocie Corolli 2009 Nie działa wyświetlacz dekodera - diagnostyka i rozwiązania