Dla silnika Z12XEP Zamontować piastę wału korbowego Wskazówka: 2. mechanik • Wkręcić śrubę – Użyć nowej śruby • Zamontować KM-956-1/-2 • Dokręcić śrubę mocującą piasty wału korbowego 150 Nm + 45° + 15° – Użyć nowej śruby – Przytrzymać za pomocą KM-956-1 w połączeniu z KM-956-2 https://obrazki.elektroda.pl/7703949500_...
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Również odgrzewane temat bo jest problem z dobrym nabiciem koła zębatego na wał. Nie ma ani klina ani śruby. Trzeba zagrzewać na gorąco ale za pierwszym razem mechanik tak wbił koło ze przeskoczyło.
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Koła są zamienne. Zobacz że koło na pierwszym zdjeciu ma grubszy środek - szerokości zewnętrznej części na której pracuje pasek. Koło z drugiego zdjęcia ma mniejszą szerokość części wewnętrznej przez co śruby muszą być krótsze. Szukaj czegoś markowego jak wspomniał kolega wyżej.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Sprawdź koło pasowe wału korbowego.
Zmiennej fazy nie masz a pompa wody lata na rozrządzie(nie widać jej). Te dwie małe rolki to rolka napinacza i prowadząca-obie identyczne.Duże koło na dole to główne koło wału korbowego, ono napędza pozostałe koła poprzez pasek.
Cześć Najważniejsze, przełóż czujnik impulsów i pierścień impulsowy na wałku rozrządu, a także czujnik i koło wału korbowego. W przeciwnym razie będziesz się borykał z błędami i ciężkim paleniem auta.
Zamiast dwumasy masz sztywne koło? Wał korbowy nie ma przypadkiem luzu wzdłużnego? Blaszana kryza jest miedzy blokiem a skrzynią? Nie brakuje przypadkiem tulejek ustalających skrzyni bo ktoś stwierdził że są nie potrzebne? Sprzęgło było dobrze scentrowane i złożony docisk?
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
(at)Piotrek.tcz To chyba prosta diagnoza - zcięte śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego, albo ukręcony (pęknięty) wał.
To dobrze odkręcałeś.
Temat rozwiązany.
W koło pasowe w wał od strony rozrzadu. Otwór jest na w górnym punkcie. Jak na zdjeciu. W wałku też jest otwór.W skrócie w Koło na wale korbowym od rozrzadu.
U mnie to trwa do 3 sekund wymieniłem już wszystkie możliwe czujniki wtryski 2 x sprawdzane ponownie zamontowane nowa turbina intercooler koło wału korbowego filtry olej wszystkoo co mi przyszło do głowy i dalej bez zmian dodatkowo jeszcze kopci na czarno. Nie mam już pomysłu co z tym robić PS jeszcze raz po paru tysiącach wymieniłem znowu napinacze...
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Witam W zał. dane dotyczące regulacji dla RENAULT Master II 2.5 dCi 120 - w tym m/i ustawienia momentu obrotowego dla panewek łożyskowych stóp korbowodów.
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
okazało się, że koło zębate wału korbowego było uszkodzone. Po wymianie wszystko działa jak należy.
Jest jeszcze jedna możliwość,- kiedyś mi się przytrafiła. Poluzowały się śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego. W zasadzie da się to wysłuchać w czasie pracy silnika na biegu jałowym, w czasie jazdy, gdy koło to się odpowiednio "napnie" to specjalnie różnicy nie słychać. Popróbuj dużym śrubokrętem wyczuć czy koło to nie ma luzu.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Tutaj wątek który założyłem przypuszczając ECU https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Jeden z kolegów zasugerował mi wymianę drugiego czujnika położenia wału. Zdecydowałem się nie mając bardzo innej opcji. Jeżeli fabrycznie nie ma montowanego drugiego czujnika koło wału korbowego to zostaje chyba tylko szukać w ECU.
Poszukuje koła pasowego wału korbowego do Laguny 1.8 16V, silnik F4R. Jakiś numer producenta albo cokolwiek? W sklepach motoryzacyjnych nie ma, do innych silników owszem, do diesla bez problemu. W katalogu inter carsu też nie ma. Allegro i tablica przeszukane, owszem są ale wizualnie nie jest to to samo co u mnie. Na kole jest wybity numer, szukanie...
Jak już wyżej koledzy pisali. Jedyne różnice pomiędzy wersją europejską a japońską to inne koło foniczne wału korbowego (ale go podobno nie ruszałeś) i czujnik położenia wałka wraz z wałkiem który ma inną długość "wypustek" bądź inaczej bolców przechodzących koło czujnika. Do tego dolne koło foniczne można zamontować dwojako, obracając je o 180 stopni...
Tak poglądowo. 1 Znacznik(i) - koło wału korbowego 2 znak odniesienia 3 Oznaczenie(a) koła wałka rozrządu 4 znak odniesienia 5 Oznaczenie(a) - koło pompy wtryskowej 6 znak odniesienia Opis do lewego rys. http://obrazki.elektroda.pl/5194516100_1...
Czy koło dobrze chodzi względem czujnika położenia wału, czy jest stała i poprawna odległość koła od czujnika ? Jeżeli koło pasowe zepsute to może trzeba je wymienić? ;) A ten rozrząd dobrze ustawiony po montażu?
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Prawy. Powodzenia.
Koła wałków jeden na godz. 15, drugi na 9. Koło wału korbowego godz. 12.
(at)KarizmoGSM Autor postu napisał . Przy wymianie czujnika wałka okazało się że jest zerwany klin, koło wału korbowego też miało zerwany klin.Złożone jest na pasku na którym auto jeździło. Tak to się robi?
Pozwolę sobie zadać pytanie naszemu kochanemu botowi. Oczywiście, jeśli ktoś zna odpowiedź, będę wdzięczny. W jakim samochodzie występuje wał korbowy o średnicy 24 mm na wałku koła pasowego? W jakim samochodzie występuje koło pasowe, którego otwór na wał korbowy ma średnicę 24 mm? (at)ElektrodaBot
Koło pasowe owalne ma za zadanie amortyzować drgania z wału korbowego jest to najleprze rozwiozanie w silnikach TDI .Co do pompy i wtrysków niema znaczenia . Dodano po 4 A tak dokładnie to jest tłumik drgań skrętnych żeby zapobiec szybkim z zużyciem paska klinowego . http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/205...
To jest koło foniczne wału korbowego?
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
Dzieki koledzy prawdopodobnie to jest to tylko literka nie C tylko A na końcu , HP100 296Koło zębate wału korbowego 028105263A koło wału korbowego VW 1,9D/TD 93- Producent: HANS PRIES
Musisz mieć blokady. W koło wału korbowego wkładasz blokade imitującą profil paska, w koło kołek, pompe blokujesz na płetwie za kołem pasowym pompy.
Nie ma znaków na kole. Wał jest blokowany na kołek w bloku. Koło pasowe wału korbowego bez klina. trzeba uważać.
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
Witam Dziękuję za podpowiedzi. Z tego co zrozumiałem, to koło zębate wałka rozrządu w pozycji jak na rysunku, koło zębate wału korbowego znak na 12/klin na 6/ i 1 tłok w GMP. Na kole pasowym, które zasłania koło zębate wału korbowego jest nacięcie - jak ono powinno być ustawione po skręceniu całości. Z pozdrowieniem
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Pomóżcie proszę bo jutro mam oddać auto a tu taki zonk. Na pasku masz coś co się nazywa rowki.Rowki nakładasz na koło wału korbowego, alternator,sprężarkę.Na gładką stronę paska rolka napinająca/rolka ma naciskać na pasek/ i tyle.
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Czy do tej Renówki bezwzględnie trzeba używać blokad Tak. Koło na wale korbowym jest pływające - musisz zablokować wał. Blokada ma około 80mm długości i Fi 8mm (ale to sobie sam możesz sprawdzić studiując poniższe malunki :D ) Blokady: http://obrazki.elektroda.pl/9466330000_1... Miejsce blokowania: http://obrazki.elektroda.pl/9724584100_1...
koledzy mają racje koło wału korbowego na 100%
W tym nowym silniku jest zębate koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału korbowego, a czy jest identyczne z Twoim na kole pasowym, to już musisz sprawdzić doświadczalnie, po prostu podłącz czujnik i spróbuj odpalić, ew zamień miejscami przewody sygnałowe (3 to ekran kabla czujnika)
Nie da się założyć tarczy odwrotnie, bo wystająca, środkowa część ze sprężynami tłumika drgań skrętnych oprze się na śrubach mocujących koło zamachowe do wału korbowego
To skoro jesteś takim specjalistą powiedz mi na czym polega mój błąd, skoro pasek jest naciągnięty, koło wału korbowego jest zablokowane i wszystkie znaki pokrywają się? Gdzie jest fizyczna możliwość jakiejkolwiek zmiany?
Jak wał był szlifowany to powinni yo zauważyć ze jest krzywy.Na zdjęciu widać jak by było coś spawane ??? mogło rzucić przy spawaniu. Takich remontów już nie warto robić.
To się źle wyraziłeś kolego. Chyba chodzi ci o małe koło zębate na dole, a to jest koło wału korbowego. Nie rozróżniasz tych rzeczy.Tam jest tez gwint normalny. Powodzenia w odkręceniu. Nie będzie tak łatwo.
Jak to 1.4hdi to sprawdz koło pasowe wału korbowego.
Weź poluzuj śrubkę którą masz po prawej stronie w obudowie zapłonu , nią regulujesz sprzęgło i zobacz wtedy czy się kręci wał korbowy. Możliwe że spadło CI koło zębate od sprzęgła ze stożka wału.
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
Witam Z samochodami tak bywa .Widocznie łąńcuch jakiś wadliwy. Kruczki podczas wymiany rozrządu.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie...
OD KIEDY PANOWIE NA KOŁACH ROZRZĄDU SZCZEGÓLNIE POŚREDNIM W C360 SĄ TYLKO KROPKI?????? KOŁA TRZEBA UMYĆ ZNALEŹĆ ORYGINALNE ZNACZKI KONIECZNIE 0 (ZERA) I USTAWIĆ TAK: KOŁO POŚREDNIE I KOŁO POMPY-- ZERO DO ZERA, KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁKA ROZRZĄDU--- PUNKT W PUNKT KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁU KORBOWEGO--- PUNKT W DWA PUNKTY. JUŻ PONAD 30 LAT ROBIĘ SILNIKI...
Dzień dobry, zmieniamy rozrząd w LT 35 2.5 TDI. Pojawił się problem z zablokowaniem wału korbowego tak, żeby można było zdemontować koło pasowe. Czy mógłby ktoś poradzić jak skutecznie zablokować wał?
Mam jeszcze jedno pytanie, jak zablokować wał korbowy by odkręcić koło zębate? Słyszałem że przez zablokowanie koła dwumasowego ale w którym miejscu? przecież napisał ci wyżej ze wykrecasz śrubę w bloku i wkrecasz tam blokade
Sprawdz rozrząd. Zobacz koło pasowe wału korbowego czy nie wyrobione.
Ja przed rozbiórką wsadziłem sobie ustalacz w GMP przed demontażem dźwigni zaworów i wpadł mi wtedy kiedy na 6 cylindrze nie mogłem ich podnieść a na pierwszym mogłem i wsadziłem szczelinomierz 0,50mm. Teraz podzielę sobie koło pasowe wału korbowego na trzy i mniej więcej będę wiedział gdzie się jej spodziewać.
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
Witam miałem ten sam problem okazało sie ze były zasniedziałele styki od czujnika połozenia wału korbowego tj. łaczenie koło filtra powietrz po lewej stronie
Rozrząd sam się przestawił, ponieważ odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Wałki rozrządu zablokowałem, ale nie mam blokady wału korbowego. Potrzebuję wymiarów takiej śruby nastawczej wału wkręcanej w kadłub silnika, wiem że do diesla i do benzyny jest inna.
Workshop podaje Koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 1 40 (Nm) Etap 2 90 (°) 60 Nm jest dla koła wałka rozrządu.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Stopy główne: 1 etap 30 Nm, 2 etap 150°±5° Stopy korbowodowe 1 etap 5 Nm, 2 etap 10 Nm, 3 etap 130°±5° Koło zamachowe 1 etap 8 Nm, 2 etap 30 Nm, 3 etap 90° Koło pasowe wału korbowego 50 Nm+180° Głowica: https://obrazki.elektroda.pl/4145662600_... 1-10: 1) 30 Nm 2) 90° 3) 90° 11-12: 1) 15 Nm 2) 90° 3) 90° 13: 25 Nm + 90°[/img]
Postawię jeden browar na rozpadające się koło pasowe wału korbowego.
Stawiam na koło pasowe wału korbowego.
a chciałem zapytać czy koło zębate wału korbowego w golfie II jest osadzone na klinie ?
Rozrząd prosty, jak budowa cepa. Na kole wałka rozrządu masz blokadę, koło wału korbowego ma znak. Jakbyś robił przy tym, to znalazłbyś sam wszystko... Jaki silnik tam masz, chodzi mi o napinanie paska (napinacz mechaniczny, hydrauliczny)? Taka "pierdółka" a odpowiedź trudna, tzn. specjalnie zadałem pytanie, żebyś się zastanowił i poszukał, jak i ile...
Żartujesz? :) Patrząc od przodu; Zakładasz na pompę wody, z lewej strony idzie prosto do dołu na koło alternatora, prawa strona na koło pasowe wału korbowego, pod kołem wału idzie na rolkę napinacza i wraca do kompresora klimy, pod kompresorem idzie poziomo do alternatora. Narysować? :)
Koło rozrusznika.
W pompie wtryskowej jest otwór 5-6 mm a nakole pompy jest wcięcie. Można użyć poprostu wiertła i zablokować koło pompy ( oczywiście wałek rozrządu oraz wał korbowy na znakach ).
kolego koło pasowe wału korbowego nadaje się do wymiany :)
Państwo mili. Jestem na etapie kolekcjonowania części do Audi Q5 2012rok silnik 2.0tdi 177KM CGLC - silnik wzdłużny, czyli rozrząd od strony chłodnic. Części które zamierzam użyć to: 03L 105 263 - KOŁO WAŁU KORBOWEGO 03L105263 1.6 2.0 TDI 03L 115 263 lub 03L 115 105 C - pompa oleju, kolega wcześniej pomylił cyferki (zamiast 115 napisał 155) 03L 115...
Witam. Ma takie pytanko, jaki gwint (lewy czy prawy) jest przykręcone koło rozrządu wału korbowego (dolne)?
To raczej żadna zagadka tylko trzeba popatrzyć w odpowiednie miejsca. Sprawdź koło pasowe wału korbowego, sprzęgiełko alternatora i napinacz paska wieloklinowego. Ale to prawdopodobnie będzie koło pasowe. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Co do wibracji silnika,sprawdz koło pasowe wału korbowego,jeśli guma tłumiąca jest sparciała możliwe że dlatego silnik wpada w takie drgania.
Ajak wygląda koło pasowe wału korbowego?
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
U mnie okazało się koło magnetyczne uszkodzone
Witam mam problem! Najprawdopodobniej rozwaliło mi się koło dwupasowe wału korbowego. Czy ktoś wie jakie to są koszta????
Obejrzyj dobrze koło pasowe wału korbowego - na nim są dwa punkty, jednym z nich ustawia się GMP
Co Wy kombinujecie ?, te uszczelniacze są w Intercarsie od ręki [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/... Wymieniałem w Z18XER, a tam nie ma opcji zamontowania normalnego simmeringu, bo pod kołem zamachowym jest przykręcony pierścień magnetyczny (koło foniczne dla czujnika położenia wału)
To nie rolki i nie pasek. 99% stawiam na koło pasowe wału korbowego.
Witam, posiadam silnik 1.4 boxer i nie wiem jak ostawić rozrząd a dokładnie koło wału korbowego nie ma na nim żadnych znaków widoczny jest jedynie wpust na kole zębatym na którym jest pasek rozrządu nie wiem czy to jego się ustawia są jeszcze znaki na kole zamachowym ale nie wiem jaki to ma być punkt odniesienia bardzo prośże o pomoc i z góry dziękuje...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
Co do napędu jednej sprężarki przez drugą to sama cieńsza końcówka wału pierwszej sprężarki pewnie wytrzyma gorzej z tą na którą będzie koło pasowe . Niby wały korbowe robi się z dobrej stali .Można porównać jaką grubość ma oś silnika i jeśli wał ma podobną to powinno działać .
Pasek nie wychodzi poza koło wałka rozrządu - układa się przy jego lewej krawędzi . Wiem ,ze powinien ułozyć się na środku tego koła bez względu ,czy mamy założony zwykły napinacz ,czy automatyczny napinacz. Myslę ,że tak można jeżdzić ,ale nigdy nie ma pewności ,czy dojedzie się bezproblemowo. Być może gdzieś tkwi przyczyna . Może powodem jest Pompa...
Nie idzie tak! Wałek rozrządu ustawiłem na znaki i włożyłem blokadę w koło wałka rozrządu. Wał korbowy dałem na 2 i 3 tłok w GMP (Niby teoretycznie powinno być dobrze). Jednak wówczas blokada koło rozrusznika nie wchodzi w wał korbowy i na tym właśnie polega mój problem. Jak by go dać na 1 i 4 tłok w GMP to też nie wejdzie. Sciągałem nawet miskę olejową...
Witam.Panowie kupiłem astrę G 1999 rok z uszkodzoną pompą i zzdemontowaną. pompa wymieniona, wtrskiwacze podają paliwo a nikt nie zrobił znaków na kołach rozrządu. znalazłem schematy, ale nie do końca rozumiem..koło wału korbowego ma się pokryć ze znakiem na obudowie , (znak pionowo w dół) koło pompy wtryskowej zablokowane śróbką m8, i dwie pierwsze...
Świecisz stroboskopem na koło od wału korbowego od strony chłodnicy. Są tam takie znaczki dlatego trzeba je czasami oczyścić szczoteczką. Jak lampka będzie błyskać będziesz miał wrażenie że znaczki na kole i bloku się nie poruszają. Ustawiasz kręcąc aparatem.
Pnaeumat,czy młotek i przecinak? czyli- jak nie należy odkręcać śrub wału korbowego.
Sprawdź dokładnie koło pasowe wału korbowego, bardzo lubi się rozwarstwić.
Otóż przypomina mi się jak w pewnym ROVERZE też dwie stacje nie mogły znaleźć przyczyn nieregularnej pracy silnika. A właściciel dodał swoje i kiedy w pewnym momencie zaświeciłąasię sygnalizacja STOP i inne lampki, zanikło wspomaganie to jeszcze sobie pojechał do absolutnego zatrzymania silnika. Później jeszce kilkakrotne próby uruchomienia. I okazało...
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
dziiękuję Tak zrobiłem ustawiłem wszystko ale prawe koło rozrządu jak cofałem to czuć bylo jak sprężyna zaworów przeciąga go dalej za ZNAK. Teraz jest na znaku ale to nie jest taki "martwy punkt" tego koła zębatego-tylko jak by pomiędzy dwoma przeciwległymi sprężynami i ruch koła o ząb dwa "przeciąga" je o kilka zębów. Dodano po 7 Nie wiem tez czy nie...
koło wału korbowego skoda koło wału korbowego ursus koło pasowe wału korbowego
amazon assistant wymiana anteny teleskopowej amica wymiana pompy
multifunkcja kierownica multifunkcja kierownica
Centrala BFT - Brak Możliwości Zatrzymania Bramy z Pilota Schemat podłączenia chińskiej lampy LED do BMW F10