Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. No i jak będziesz miał koło zamachowe to będziesz mógł podczas hamowania wyłączyć zasilanie silnika, bo nie wiem czy silnik jak go tak dohamujesz (2razy zmniejszysz jego jałową prędkość)...
Dalej oglądaj te głupie filmy.
Czy orientacja koła zamachowego wpływa na jego wydajność? Analiza różnic między kołem zamachowym w pozycji poziomej a pionowej pod kątem obciążeń łożysk i efektów żyroskopowych.
Lżejsze koło zamachowe= mniejsza energia kinetyczna.
duża bezwładność układu. A to oznacza większą odporność na niewielkie anomalie. Tak, zadziała jak koło zamachowe magazynując energię kinetyczną amortyzując tym samym gwałtowne podmuchy wiatru. Problemem będzie wymagana duża energia do "startu" i nadania ruchu obrotowego. Punkty lecą :D.
Panowie, temat zgłębiłem bardziej, niż jakieś czcze pomysły. jestem inżynierem mechaniki, z tymże świeżo upieczonym,a wy może znacie bardziej realia. Ale teraz tak: Zdaje sobie sprawę, że akumulatory chemiczne odpadają, jako drogie, obsługowe, szybko się zużywające, i mające masę innych wad. Interesuje mnie jak najmniejsza cena, nawet i kosztem sprawności,...
Tak jak napisałeś, koło zamachowe, zawsze temu służy- zgromadzenie energii, w tym przypadku do przecięcia grubszych konarów.
Do Atto. Zastanawiam się, czego spodziwasz się po zastosowaniu koła zamachowego i zębatki napędzjącej to koło. zgadza się, że koło zamachowe przejmie (odbierze) energię kinetyczną pojazdu, ale to samo robią hamulce nagrzewając się przy naciśnięciu pedału hamulca. To samo robią opony, z których się dymi, gdy wciśniemy hamulec bardzo ostro. To samo robi...
Bo trzeba ogromne koło zakładać na wałek, a to jest waga i wałek się wygnie. Jak zrobisz solidny wałek to niby dlaczego ma się wygiąć? Ogromne koło jest zaletą. Będzie gromadzić energię kinetyczną, tak jak koło zamachowe. Ułatwi to rozłupywanie
Tu jest jakieś hasło, ale co ono oznacza? Nie wiem, nie potrafię inaczej tego nazwać. Jaka energia ma się rozpraszać? Musi być to magazyn energii, która będzie musiała wykonać pracę. Coś jak kondensator. Co ma rozproszenie energii wspólnego z ruchem koła? Aby koło obracało się, potrzebny jest bilans dodatni. Ja chcę zrobić jakby przesuniecie fazowe...
Można to bardzo obrazowo naświetlić na zasadzie silnika spalinowego z jednym cylindrem i z trzema, w tym pierwszym przypadku cylinder musi siłą bezwładności wykonać część "pracy" (w czym mu pomaga koło zamachowe) , zamiast energię przekazać na napęd musi ją marnować na ponowne sprężenie mieszanki, to i tak wielkie uproszczenie a już się robi galimatias...
Dlaczego nikt nie podpowie, aby dać jakieś duże koło zamachowe, które zmagazynuję energię gdy silnik się rozpędzi na biegu jałowym?
Skoro się uczysz, to ok - na przysżłość - tych silników nie powinno się uruchamiać bez noża - robi za dodatkowe koło zamachowe, wyrównujące swoją energią kinetyczną pracę silnika.
A po co ci tam koło zamachowe? Ty masz odbierać energię podałującego a nie ją magazynować.
Te konstrukcje powstały w Indiach. I to nie przez domorosłych majsterkowiczów , a przez inżynierów uczelni Indyjskich. Ale dokładnie jakie konstrukcje bo: Koło zamachowe było używane w niemieckich czołgach do rozruchu awaryjnego (jak akumulatory padły na rosyjskim mrozie) - korbą rozpędzało się koło zamachowe i zasprzęgało z silnikiem tak jak rozrusznik....
Jedynie do pokonania oporów łożysk i start tzw. wentylatorowych - niewielkich. Bzdura, wręcz kosmiczna. Chcesz, to ci podeślę przedwojenną szlifierkę ręczną, z przekładnią - zobaczysz różnicę w sile potrzebnej na korbce, w zależności od tego o jakiej masie tarczę ścierną założysz. Widziałeś kiedyś żeby na taśmowym migały żarówki komuś. Przy stałym...
--takie chamowanie i doładowywanie akku jest mało efektywne (...) stopień doładowania akumulatorów w tak krótkim czasie jak hamowanie czy jazda z górki jest znikomy--więc szkoda kombinować. W nowoczesnych autobusach jest to już opłacalne, tam z jednego hamowania można odzyskać nawet setki MJ energii, która potem wykorzystywana jest do ruszania z przystanku....
Latarki zasilane dynamem (z dźwignią do ściskania) istniały już w w pierwszych dziesięcioleciach XX wieku. I rzeczywiście ich konstrukcja była solidniejsza z uwagi na zastosowanie lepszych materiałów. Każda taka latarka wytwarza prąd zmienny, który czasem bywa prostowany jeśli zachodzi taka potrzeba. Wspomniane przeze mnie latarki nie miały akumulatora-świeciły,...
A gdyby tak użyć takiego pomysłu gadzetomania.pl/2011/08/22/rower-kolo-za... Energię z wychamowywania "łapać" na koło zamachowe (zrobić coś w rodzaju automatycznej skrzyni ze skutera, tyle, że na manetce, im mocniej zaciskasz manetke tym większe przełożenie i pochłania więcej energi =>hamuje mocniej) z koła zamachowego...
Rzuuf Ja rozumiem że lansujesz swój punkt widzenia i bardzo dobrze . Tylko rób to z sensem , co może nas interesować w prądnicy 2MVA ???? . Absolutnie nic , jak chcesz zabłysnąć i przekonać do stosowania przekładni to zaprezentuj opracowania dla prądnicy 1-2 kW mogą być Twojego autorstwa aby rzeczowe i z sensem . Uwzględniające momenty ścinające dla...
Dzisiaj projektuje mechanizm korbowy. Okazało się po dłuższym namyśle, że trzeba zastosować w środku szybkoobrotowe koło zamachowe ( musi takie być bo nie zmieści się w środku duże). To koło będzie odpowiedzialne za to żeby energia jego przepchnęła wykorbienia w dolnym i górnym punkcie tak żeby był możliwy ruch obrotowy, a nie kołysanie. Oto rysunek...
A ja uważam, że pomysł jest bardzo dobry. Akumulator samochodowy szybko się zużywa i ma małą sprawność przetwarzania energii. Ten grawitacyjny jest lepszy, bo jak będzie dobrze zbudowany, to będzie mógł pracować dziesiątki lat i wyzwalać dużą energię w krótkim czasie. Ale jeszcze lepszym pomysłem jest gromadzenie energii w ruchu obrotowym. Jeżeli rozkręcisz...
Nieśmiało wrzucę 3 grosze że mnie uczyli iż koło zamachowe jest magazynem energii. Czy to dwu masowe czy zwykłe jest tylko masą umożliwiającą pracę silnika i elementem na który łatwo założyć wieniec aby było gdzie załączyć rozrusznik. Kwestią chyba mało istotną jest sposób rozruchu czy gaszenia silnika w normalnych okolicznościach na jego trwałość....
Czy układ połączony - silnik prądu stałego (12 V) z alternatorem będzie wytwarzał napięcie przy jednokrotnym wprawieniu w ruch alternatora siłą zewnętrzną i w dalszym ciągu wytwarzał prąd? Uprzejmie proszę o nakreślenie schematu. Oczywiście że będzie. I takiemu układowi można trochę energii "podkraść" i będzie działał dalej - wystarczy na osi sprzęgającej...
jeżeli myślisz o przekładni silnik > koło zamachowe to sa dość delikatne przekładnie i trudno będzie uzyskać dobre parametry , 1kg masy wymaga odpowiedniej energii mechanicznej i elektrycznej dlatego myślę że zbyt szybko zrezygnowałeś z napędu z wkrętarek o jakim silniku myślisz z odtwarzacza wideo
Musi być włączone! - sama masa suwaka + ew. wykrojnik jest za mała do wykonania pracy (wycinanie czy prasowanie/wyoblanie) a już na pewno nie uzyskałbyś wzniesienia do górnego punktu zwrotnego. Po za tym - po to napędzane jest duże koło pasowe/zamachowe by tą energią wykonywać dużą część pracy (energia jest przekazywana tylko wtedy gdy sprzęgło jest...
Elektryk i tak w trybie rekuperacji hamuje mocno i odzyskuje energię. Kupuje e-niro
Spróbuj wyłączać napęd w trakcie docisku. Zasada wykorzystania bezwładności silnika na wykonanie pracy prasy. Wstępnie wyhamowany silnik będzie Ci łatwiej zatrzymać. Dodatkowo próbował bym dodatkowo sprężyną. Sprężyna zastąpi Ci koło zamachowe jako magazyn energii. A swoją drogą eksploatacja sprzęgła i hamulca oryginalnego mnie się nie podoba.
Kiedyś mieliśmy problemy z ukręcaniem się wałów motoreduktorów przy przejściu z szybkich obrotów na wolniejsze (stosunek prędkości 4:1 i więcej). Po zgłoszeniu tego faktu producentowi, zastosował on zamiast plastykowego masywny metalowy wentylator na silniku, przez co przejście z jednej prędkości na drugą nie powodowało takich naprężeń mechanicznych....
Viktoria mogłaby jeszcze dorzucić do oferty "free energy generator" Na YT jest teraz sporo filmów o takich urządzeniach. Silnik + prądnica + akumulator (koło zamachowe) Podaje się trochę energii na rozruch i potem już samo chodzi. Też to musi być jakaś ukrywana technologia, bo jak odłączysz od gniazdka to chodzi w nieskończoność (i robi prąd) Jak by...
Bajki, bajki ... 500W, chodzi jak to powiedzieli - 4 godziny. Czyli 2kWh. Koszt to 2pln. Kupiłbyś za to 0,4l paliwa Ale 0,4 litra benzyny ma w sobie prawie 7 razy więcej energii, niż pobrała pompa, a w zbiorniku jest pewnie jeszcze tylko pół z tego, bo sprawnośc i nagrzewanie podczas sprężania ... Kolejne PM? Polecam lekturę: https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto...
Takie coś sie opłaca budowac jak się ma licznik 2 taryfowy, i napędzać ciężkie koło zamachowe które będzie oddawac puźniej energię. Myślę za masa 5000ton by wystarczyła przyśrednicy 20metrów. Popraw pisownię!
No dobrze, koło zamachowe jeśli ma wstępną energię (obroty), to pokona punkt martwy, ale co dalej? Czy obracając się dalej na całej drodze (po przekroczeniu punktu martwego do ponownego spotkania z nim) nabierze więcej energii, niż straciło na poprzednie pokonanie tego punktu martwego? Teoretycznie może nabrać tylko tyle ile straciło, nie więcej, praktycznie...
Witam. Proszę o podpowiedź, czy przedstawiony projekt jest faktycznie do odtworzenia w domu? Jak sądzicie czy alternator 24V 90A sobie poradzi. Proszę o podpowiedź Dotyczy projektu przedstawionego na YT przez tecnologia oculta. Oczywiście że projekt można otworzyć. Wszystko można odtworzyć. Tylko należy postawić pytanie po co? A teraz fakty. By zasilić...
Zwiększannie prędkości obrotowej jest zdecydowanie gorszym rozwiązaniem w porównaniu do doładowania (biorąc pod uwagę obciążenie ukladu tłokowo-korbowego) Masa koła zamachowego nie ma nic wspólnego z ciśnieniem doładowania, ani z prędkością obrotową od której turbosprężarka zaczyna pompować założone ciśnienie. Dodatkowo koło zamachowe oddaje swoją energię...
Koło zamachowe to słaby pomysł. Potrzeba określonej siły wiatru, żeby koło zamachowe wprawić w ruch, zaś energia uzyskana z koła po ustaniu wiatru, nie pokryje tego, co włożyliśmy. W przypadku wiatraka, kołem zamachowym jest sam wiatrak. Nie ma sensu dokładać do tego kolejnych kół zamachowych... Zastanawiające, że ci, którzy chcą oszczędzać, zawsze...
czy tylko tyle co moment bezwładności? Zamontuj odpowiednio dobrane koło zamachowe. Wtedy będziesz miał trochę dłuższy czas rozruchu, ale energia kinetyczna koła wspomoże silnik przy max obciążeniu.
To i tak nieźle chodzi. Kolega miał w kaszlu radio 4X22W i wyłączało się ono w rytm pracy kierunkowskazów. Miał do wyboru albo jechać na światłach lub słuchać muzyki. Myślę że trzeba wymienić alternator na porządny jak wspomniano powyżej, a z montażem kondensatorów na razie wstrzymałbym się. Kondensator jedynie stabilizuje układ (tak jak koło zamachowe)...
Na takie sprzęty to potrzeba petardę wiatrak, do tego wielki bank akumulatorów no i przetwornica sinus wielkości lokomotywy ;-) w dodatku trójfazowa. A zamiast wiatraka jak bym dał do napędzania silnik spalinowy to też musiały by być akumulatory ? Druga sprawa, jak wyliczyć obroty na minutę po założeniu koła pasowego. Załóżmy, że mam silnik co kręci...
Nawet żeby tak było ( w obliczeniach dobry nie jestem) to i tak nie zmienia faktu że koło zamachowe jako akumulator jest mało przydatne- ma tak dużo wad, że ta jedna jedyna zaleta nie może przeważyć na jego korzyść. Poza tym czy da się rozpędzić się to koło do 20tys rpm? To bardzooo duża prędkość kątowa. Zresztą zawsze można zainwestować w akumulatory...
"flywhell" (czyżby chcieli zbudować perpetuum mobile ) Nie, są takie działające ,,patenty" w USA - olbrzymie koło zamachowe o wadze kilku ton, na osi umieszczonego pionowo silnika - prądnicy i wszystko razem w komorze próżniowej. Wcale nie głupi sposób gromadzenia energii. :D
Amplituda nie wiele da - raczej częstotliwość impulsów. Ja bym to widział tak - koło zamachowe rozpędzane silnikiem symulowało by energię zgromadzoną w rozpędzonej masie pojazdu. Koła (tarcza, czujnik i cylinderek) połączone z układem dociskanymi rolkami. Docisk jednej z rolek zmieniał by się dynamicznie w trakcie próby. Rejestrator połączony z czujnikami...
Dalej was nie rozumiem po co mi silnik 2 czy 3 kw skoro mogę go odpalić z korby? Zamiast korby można wstawić mały silniczek który rozkręci silnik na odprężniku tak jak pisze tomek 2000 Silnik ASz62 z samolotu AN-2 jest odpalany rozrusznikiem bezwładościowym, którego silnik rozkrecąjący koło zamachowe ma 1,5KM a i jest możliwość rozpędzenia koła korbą....
Duży skok tłoka, ciężkie tłoki, korbowody, koło zamachowe, czyli już sporo energii zostaje zmarnowane na opory mechaniczne, dalej - niska sprawność wynikająca z dość małego współczynnika moc/pojemność, niewielki w porównaniu z silnikami samochodowymi stopień sprężania i prymitywne dawkowanie paliwa. Do tego brak solidnych podgrzewaczy w postaci np....
ta seria sinuspro jest faktycznie świetna, a największą zaletą jest zastosowanie transformatora toroidalnego, który separuje obwody, pozwala na łączenie rożnych typów obciążeń Wyjąśnij kolego na czym to polega . i działa jak swoiste koło zamachowe, co ułatwia rozruch np. silników jak działa to koło zamachowe ? Gdzie i w czym magazynuje energię ?
Obawiam się o zachowanie wyposażonego w takie koło zamachowe pojazdu na zakrętach. Efekt żyroskopowy może go przekoziołkować po rowach.
Jakie koło zamachowe, do tego układu? Przecież to nic nie zmieni. Taki układ nie nada kołu wystarczającego momentu pędu, aby koło to mogło przesunąć cylindry do punktu wyjścia. Silnik spalinowy to całkowicie odmienna sprawa. Tłok w takim silniku przekazuje na koło zamachowe dużo więcej energii niż trzeba jej zużyć na powrót tego tłoka do pierwotnego...
Oj, _ita_ nie za bardzo naukowo zagłębiasz się w to zagadnienie? Zasada jest prosta - silnik z malucha działa jak sprężarka jednocylindrowa - obydwa tłoki chodzą współbieżnie, obydwa na raz sprężają, dając w efekcie w trakcie suwu sprężania gwałtowne obniżenie prędkości obrotowej wału, który potem przyspiesza w trakcie suwu ssania. Już masz pierwszy...
Do teoretycznego, i praktycznego rozważania wystarczy jeden wirujący magnes B, większa ilość tylko rozmywa istotę sprawy. Żeby to działało trzeba żeby magnes w czasie odpychania wytworzył więcej energii niż potrzeba do wejścia pod magnes który go nie chce wpuścić. Do zmagazynowania energii wystarczyło by koło zamachowe jak w silnikach spalinowych, i...
Może dlatego, że 8kW oznacza określony przepływ energii od źródła do odbiornika, lub potencjalną możliwość wygenerowania takiego przepływu...czyli w skrócie jest to moc... a nie energia... Koło zamachowe jest tak samo jak wahadło, tylko magazynatorem chwilowym energii/pracy... wcale nie pozwala czerpać z siebie więcej niż do niego włożono... Generalnie...
Możesz przeprowadzić analizę ryzyka i wyciągnąć z tego jakieś wnioski, możesz dostosować się do instrukcji i ja bym tak zrobił. O ile dobrze widziałem w necie, jest to prasa mimośrodowa z kołem zamachowym i tutaj niewiele da się elektrycznie zrobić. Podobne prasy które widziałem nawet nie da się elektrycznie wysprzęglić jak już raz załapią. A jeszcze...
Tak trudno to sobie wyobrazić ? Koło zamachowe ma za zadanie zmagazynować energię kinetyczną. Jest ono wykorzystywane do krótkotrwałego magazynowania energii mechanicznej. Można by rzec że to akumulator mechaniczny. Im koło jest cięższe tym więcej energii może zmagazynować i oddać. Natomiast czas w jakim oddaje energię wyznacza jego średnica. Do uruchomienia...
"Nie da się"akumulować" energii w śmigle", moim zdaniem się da,działa to jak koło zamachowe. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_z...
AVE... Ale dyskusja nie była o łożyskach magnetycznych, tylko o takich, gdzie zachodzi proces tarcia. Z łożyskami magnetycznymi są dwa duże problemy: 1. łożyska pasywne nie nadają się do pracy pod obciążeniem, bo łatwo zdecentrować oś i doprowadzić do fizycznego kontaktu, a to w najlepszym razie oznacza duże tarcie, w najgorszym zniszczenie łożyska;...
Uuuu "zniżył do poziomu prowadzenia polemiki" grubo kolego, grubo ale co tam... Ja nie mówiłem o spalaniu węgla tylko o jego zgazowywaniu i ewentualnym spalaniu tak powstałego gazu syntezowego oraz np wodoru... Jeśli chodzi o koło zamachowe to przecież nie jest to propozycja prześmiewcza czego przykładem jest KERS w F1 czy obiektywne parametry gęstości...
... Paski w magnetofonie w którym funkcje są uruchamiane energią kinetyczną koła zamachowego to podstawa prawidłowego działania całego mechanizmu. Nie w tym mechanizmie. Jeden silnik (2) napędza wyłącznie dwa zespoły koło zamachowe - wałek przesuwu. Drugi silnik (3), napędza talerzyki, podający i zwijający taśmę przy przewijaniu i odtwarzaniu. Trzeci...
No ale moment. Z prostego rozumowania wynika że cewka opiera się zmianom prądu. Wytwarza ona własne napięcie które powoduje że prąd dalej jest podtrzymywany. I tak powoli zchodzi do zera. I teraz nie mogę pojąć po co ta cewka zaczyna wytwarzac napięcie odtwotne by wytworzyc prąd płynący w drugą stronę? Nic z niczego nie bierze się... :cry: Skoro prąd...
Spokojnie panie Elektromechanik, nie doczytał kolega dokładnie tego co napisałem, może się troszkę źle wyraziłem do tego. Celowo napisałem że silnik ma odprężnik - zapotrzebowanie na moc potrzebną do rozkręcenia spaliniaka jest wtedy mniejsze, tym bardziej że ciężkie koło zamachowe po rozpędzeniu zachowuje dość dużą energię kinetyczną , wtedy po zamknięciu...
http://obrazki.elektroda.pl/7999741500_1... Flybus - prototypowy autobus , który stworzono z myślą pokazania, że hybrydowe autobusy mogą być niedrogie, oszczędne i przyjazne dla środowiska. Zgodnie z ostatnimi raportami Flybus jest już przygotowany do testów. Konsorcjum, które tworzyło prototyp planuje pokazać go na tegorocznej wystawie Low...
Wyobraź sobie ze masz połączony alternator z kołem zamachowym. Kolo zamachowe gromadzi energie kinetyczną jak obciążysz alternator odpowiednio mocno to on szybko wyhamuje koło oddając energie w impulsie. Koncepcja podobna do rozrusznika bezwładnościowego tylko ze tam nie zmienia się energia w prąd tylko jest wykorzystywana bardziej bezpośrednio. Patrz...
1. Na wolnych obrotach silnik nie oddaje na wale żadnej mocy gdyż cała wytworzona w nim moc jest zużywana na pokonanie oporów wewnętrznych i do napędu osprzętu. Koło zamachowe nie pobiera energii podczas pracy silnika ze stałą prędkością obrotową (w uproszczeniu, ponieważ, jak sam zauważyłeś, występuje pewien pulsacyjny przepływ mocy do i z koła wykorzystywany...
Witam, jak realizowane jest sterowanie, wzbudzenie, praca jako silnik, w układach zasilnia awaryjnego, gdzie silnik napędza koło zamachowe, a w momencie zaniku zasilania silnik ten działa jako prądnica, wykorzystując energię zgromadzoną w kole zamachowym? Czy jest to silnik indykcyjny asynchroniczny klatkowy? Czy przy zaniku zasilania dołączane są kondensatory...
Lepsze jest odpowiednio duże koło zamachowe. Rozwiązanie z akumulatorami LI-ION jeżeli jest prawidłowo zbudowane i eksploatowane może być bezobsługowe. Do tego sprawność jest wysoka Akumulator LI-ION + inverter on grid mają sprawność około 90% nieosiągalna dla żadnych urządzeń mechanicznych.
DEX pisze ze zrozumieniem tego co pisze -i pisze fachowo. Prosze sobie wyobrazić ,że obwód cewki przekaźnika to jego oporność uzwojenia Ru i indukcyjność L .Po włączeniu do obw. elektrycznego następuje proces gromadzenia energii w rdzeniu żelaznym przekaźnika . Wzorek jest :U=-LdI/dt. Wzorek ten mowi ,ze dla określonej indukcyjności L po podaniu napięcia...
Że jeśli urządzenie, które napędzasz tym silnikiem, wymaga jakiejś mocy mechanicznej, żeby ruszyło, to taka moc elektryczna jest potrzebna, żeby ruszył silnik, który je napędza - jak instalacja takiej nie daje, to wymiana silnika nic nie pomoże. Można co najwyżej zmienić przekładnię, żeby wolniej się kręciło w napędzanym urządzeniu, albo użyć sprzęgła...
Co komu z 3 MW, które są dostępne przez kilkanaście sek. To już lepiej polować na pioruny i ujarzmić ich potężną energię, skala trudności podobna. Urządzenia do zmagazynowania obciążą samolot i spali więcej paliwa. Wiem, że takie projekty były testowane w autobusach miejskich, gdzie całe hamowanie odbywało się za pomocą odpowiednich przekładni, które...
Żadna "free energia" nie została wyprodukowana a następnie wytracona, to tylko "tfurcy" tych potworków tak uważają. Próbują naśladować barona Munchausena, albowiem ten kto jest zdolny wyciągnąć samego siebie za włosy z bagna, jest godny niezwykłego szacunku. Nie trzeba daleko szukać Post#125 Przecież woda wypierając koraliki nadaje im energię kinetyczną?...
xyro napisał "1 poprawiasz fabrykę czyli odelżenie zamachu, wydech luźniejszy od kolektora, jakaś wkładka zamiast bawełnianego filtra ... regulacja gaźnika i nic więcej nie wycisniesz." ad1. "poprawiasz fabrykę czyli odelżenie zamachu" -bzdura, to nie jest poprawienie fabryki tylko na lzejszym zamachu silnik jest wrazliwszy (szybciej wchodzi na obroty...
Większą część jej masy będzie stanowić stalowy wał osiowy, a pozostałe elementy z ciężkiego materiału, czyli też ze stali, raczej nie przekroczą średnicy 2 m i muszą być dobrze stężone, więc siła bezwładności przy hamowaniu nie rozerwie turbiny. Przeczytałem cały temat od posta #1 (bez filmów i innych odsyłaczy), ale powyższe zdanie rzuciło mnie o...
To coś w rodzaju zakręcę kulę w próżni i będzie się ona kręcić w nieskończoność? Ziemia się kręci w próżni, ba oddziaływania grawitacyjne pomiędzy nią, a księżycem powoduje powstawanie pływów morskich. Ktoś powie darmowa energia? Nie, ziemia powoli spowalnia, to tak naprawdę takie duże koło zamachowe. Podobnie kolegi silnik i prądnica. Jeżeli przyjąć...
Ja również kiedyś napotkałem podobny artykuł w sieci. Z tą różnicą, że autorem projektu był Polak i przerabiał zwyczajne 126p FL. Użył on wtedy jakiegoś dużego silnika trój-fazowego i zbudował pod niego falownik napięcia. Sam kiedyś też chciałem coś takiego budować. Dziś wiem, że to nieopłacalny projekt, chyba że ktoś ma dostęp do tanich akumulatorów....
Moim zdaniem sprawa opłacalności ma się troszkę inaczej . Nie da się tych ogniw łączyć szeregowo , ze względu że znacznie maleje ich sprawność . Na każde kilka ogniw należało by zastosować przetwornice . W celu uzyskania wyższego napięcia . W moim przypadku można podłączyć je kaskadowo do ogniw akumulatorów . ................. Wycięcie kawałka płaszcza...
Więc prosiłbym kolegę i innych wierzących żeby najpierw dokładnie sprawdzali zdobyte lekkimi kliknięciami informacje Dokładnie proszę o to samo. Na zasadzie "ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie" proszę forumowiczów o podanie sprawdzonej informacji gdzie działa wynalazek Łągiewki. Działa w znaczeniu, że znalazł profesjonalne zastosowanie a nie, że koło...
Submariner! Czy liczyłeś, ile energii można zmagazynować w takim "kole zamachowym"? Jeżeli mamy kolo o średnicy 1m i wadze 1000kg, a masa będzie skupiona na obwodzie, to takie koło rozkręcone do 6000 obr/min gromadzi energię ok. 2,7 kWh. Prędkość obwodowa jest prawie równa prędkości dźwieku (314 m/sek), więc koło należało by zamknąć w obudowie próżniowej....
Naprawiałem ostatnio takie "ustrojstwo" produkowane w Krakowie - skończyło się wymianą tyrystora w napędzie DML. Falownik z silnikiem tej samej mocy powinien dać radę. Też się dziwiłem, że trzeba 7kW na pompkę paliwową - silnik ma ze 100KM, z tego 10KM pompuje ropę. ;) Ale podobno tak jest. Wektorowy jest pewniejszy w szerokim zakresie częstotliwości....
Witam Z ciekawością przyglądam się waszej dyskusji a szczególnie danym z katalogów które przytaczacie o prądzie rozrusznika. To wszystko prawda ale wpływ na wielkość prądu rozruchu ma jeszcze stan techniczny silnika i samego rozrusznika. Silnik wyeksploatowany potrzebował będzie mocy z takiego prostownika znacznie dłużej niż silnik nowego pojazdu. Poza...
Jak doczytałem to prądnica synchroniczna czyli żadna mała benzyna ani dizelek nie da rady utrzymać częstotliwości. To trzeba ciężkiego kloca żeby był zapas energii w wirującej masie bo silnik będzie miał kłopot z utrzymaniem obrotów przy gwałtownych, dużych zmianach obciążenia prądnicy. Z małymi silnikami możnaby próbować z dodatkowym kołem zamachowym...
(at)anchilos A to na głowicy to kolega ma od wd40? Gdzie Kolega widzi głowicę? przy rozruchu z "korby". Przy szarpakach - raczej bez sensu. ułatwiają rozruch, pomagając min. rozpędzić wał - takie było założenie min. w silnikach przywołanego tutaj Ursusa C330, Zwłaszcza w silnikach S- "cóś tam" zwanych esami, mających potężne koło zamachowe. Z tym magazynowaniem...
Stół porusza się z b.małą predkością dlatego on i jego napęd gromadzi w sobie stosunkowo małę energię bezwładnosci. Z wirujacym wrzecionem sprawa ma się inaczej. Jeśli programowo zredukujesz obroty silnika krokowego, rozpędzone wrzeciono jako koło zamachowe bedzie napędzać silnik. Ponadto dla przekladni 1:10 podnoszacej obroty wrzeciona, jeden skok...
Oczywiście że można, średnio hipotetycznie w przybliżeniu :D Musisz znać moment obrotowy silnika, ilość cylindrów, pojemność, dwu czy czterosuwowy, w jakim cyklu pracują tłoki (np w 4 cylindrowcu, dwa wykonują cykl pracy w tym samym czasie dwa pozostałe cykl ssania), no i ważne skok tłoka. Czysto hipotetycznie bo ciśnienie w cylindrze zmienia się, od...
A mój agregat uległ awarii, miałem tez przerobiony na avr ale od wirnika oderwały się diody razem z przewodami podłączonymi do pierścieni ślizgowych i poharatały lakier na uzwojeniach w stojanie od strony wentylatora prądnicy. Uzwojenia oczywiście aluminiowe, tak że szukam stojana do takiego agregatu:-) Spróbuj podłączyć wzbudzenie z zasilacza laboratoryjnego...
Witam. Uzupełniam informację na temat wirującego koła zamachowego; jak napisałem zjawiskiem zainteresowali się naukowcy i aby wyeliminować zjawisko tarcia w łożyskach, jak sugeruje kolega shg, koło zamachowe miało orientację horyzontalną, po próbie kręcenia w jedną stronę i swobodnym wybiegu było obracane o 180° i kręcone w druga stronę tak, że łożyska...
Kiedyś uczono, że ziemia jest płaska itp. i gdyby nie było takich co ośmielili się myśleć "abstrakcyjnie" i twierdzić inaczej, to dziś _jta_ mógłbyś tylko zajmować się sadzeniem pomidorów na działce ;) Myślałem jeszcze o takim styku blaszki z belką, żeby się one ze sobą złączyły i nie rozjechały, ale pewnie wówczas siła F1 przeciwna do F2 pojawi się...
A ja wykombiniowałem inne podejście do sprawy. Można mierzyć energię uderzenia (co wydaje mi się nawet bardziej sensowne od pomiaru siły). Więc oto jest! Super nowoczesny! Jedyny i niepowtarzalny! Nowość na rynku europejskim! Od lat stosowany przez radzieckich bokserów. Istny przełom w rewolucji, super wspaniały; miernik energii uderzenia. Koncepcja...
Orientuje się ktoś ile takie koło może ważyć? Zależy jaką energię ma zmagazynować i oddać ją w wtedy gdy jest ona potrzebna dla utrzymania płynności pracy mechanizmu. Ale można przyjąć że 15-20 kg da radę. O ile to możliwe, większość masy koła zamachowego powinna być skumulowana jak najdalej od osi.
Efektem ubocznym jest pęknięty wał. A w którym miejscu pęka? Tak dla potomnych - koło zamachowe dwumasowe, tak samo jak zwykłe, z jednej strony ma masę, która działa jako akumulator energii kinetycznej, a z drugiej strony tłumik - amortyzator nierównomierności momentu skręcającego ( czy skrętnego jak kto woli), generowanego przez silnik aby jego wahania...
Nadal nie "widzę" Twojego rozwiązania z kołem zamachowym... Zastanawiałeś się nad tym ile energii można zmagazynować w takim kole oraz nad tym jakie straty występują na przetwarzaniu w ten sposób energii i czy przypadkiem te dwie wartości nie są do siebie podobne..? ;-p Już widzę oczyma wyobraźni jak kolega dostaje zadyszki przy ruszaniu po prostej...
Wał chodzi dobrze, nie ma luzu na łożyskach. Można to sprawdzić obracając kołem zamachowym. Łańcuch jest prawidłowo naciągnięty więc też odpada. Skrzynia raczej jest dobra, bo jak się podniesie koło to się ładnie rozpędza. Objaw jest nadal taki jakby próbować ruszać z wysokiego biegu. Ruszy metr tyle co było energii w kole zamachowym i dalej silnik...
Zrezygnowałem z przekładni bo musiało nieżle wiac zamontowałem więc koło sprzegla srednicy 40 cm(działa on tez na zasadzie koła zamachowego kture jak stwierdziłem jest bardzo przydatne ) niewiadomego pochodzenia przykleiłem do niego neodymy i ustawiłem nad nimi cewki kture daje tak jak na filmie prąd,są one ze byt cienkiego drutu mam problem z nim,niechce...
Napisz jeszcze jak często będziesz wyhamowywał to koło zamachowe. Czy oprócz wyhamowywania do "zera" falownik często dokonuje zmiany obrotów? Jaką moc (prąd) w rzeczywistości pobiera silnik? Jak duży moment bezwładności posiada to koło zamachowe? Napisz także czy falownik ma wbudowany chopper, czy też wymaga podpięcia zewnętrznego? Przy dużych mocach...
Jak zauważyłeś silnik spalinowy tłokowy ma 25% sprawności a elektryczny ma 90%. Zbuduj modele koło zamachowe i tłoczek na korbowodzie, oba modele o takiej samej wadze wymiarach. Wpraw je w ruch i zobaczysz że koło będzie się kręciło dłużej niż korbowód, bo tłoczek korbowodu musi być zatrzymany dwa razy na obrót co pochłania sporo energii, i na nic się...
Nie napisałeś tego otwarcie ale wnioskuję że maszyna jest samorobna, nie posiada żadnej dokumentacji ani certyfikatów. Takiej maszyny nie wolno podłączyć do sieci. Dostawca przymyka na to oko zwłaszcza że nie informowałeś go o fakcie zainstalowania takiej maszyny. Jeżeli jednak zakłócasz pobieranie energii innym odbiorcom to dostawca musi wkroczyć i...
Słyszałem o tym ale tylko słyszałem. Głównie za sprawą jakiegoś polskiego pojazdu komunikacji publicznej który był napędzany kołem zamachowym. Niestety już nie jest po tym jak koło się urwało i zrobiło niezły burdel naokoło. Pomysł stary i dobry, ale mało trwały bo jak wiadomo części mechaniczne zużywają się najszybciej.
Urządzenia napędzane ręcznie, żeby dało się używać, musi być zamocowane - to moja teza. Zaproponowane przez autora wzorcowe latarki przeczą tej tezie - to raczej przyrząd gimnastyczny go ściskania jak specjalna piłeczka czy taki ring gumowy. Ta radziecka ma klasyczna żarówkę więc przy oświetleniu LED powinna dać dużo więcej światła albo wymagać mniej...
Myślę, że większość ww. porad jest tylko wróżeniem z fusów. Jak zalewa okresowo silnik to należy szukać usterki w zacinającym się mechanizmie pływakowym. Tam jest prymitywnie to wykonane. Po prostu na pływaku jest iglica odcinająca. Ona się zużywa w trakcie eksploatacji wskutek tego, że stale pracuje i przez to poziom się podnosi. Trzeba wpierw zacząć...
A mam pytanie z jakich części składa się to urządzenie ? Nie widać ? Motoreduktor, przekładnia pasowa, wał z kołem zębatym i listwa zębata dociskana do koła za pomocą mechanizmu dźwigniowego do koła zębatego. Listwa jak widać leży na sprężynie którą ją unosi. Zabawne jest koło zamachowe, które przy tak małej prędkości nie gromadzi praktycznie żadnej...
No pomysł z kołem fajny, ale jak widzisz rozpędzenie takiej masy przez silnik 1,2kW. Pewnie z godzinę, o ile się wcześniej ten silnik nie skończy. Jak by nie patrzył: 1. w jaki sposób kręcic taką beczkę przez cały dzień, albo i lepiej /ilość włożonej energii, a do tego całe oprzyżądowanie/. Taka beczka z taką ilością masy w środku przynajmniej w początkowej...
Jako wstęp należy zbudować układ który raz wprawiony w ruch będzie się kręcił (do zatrzymania) powiedzmy przez miesiąc. Jeśli uda nam się coś takiego zrealizować w praktyce to oznacz, że opanowaliśmy technologię do budowy urządzenia pozyskującego "energię z niczego". Teraz silnik: w cylindrze (oczywiście bez strat na opory) porusza się kulka, może ona...
Nie jestem żadnym trolem , jestem 73 letnim człowiekiem ,zwróciłem się z zapytaniem czy ktoś ma wiadomości na ten temat ale widzę że źle trafiłem i źle oceniłem fachowość członków elektroda.pl jestem bardzo zawiedziony sposobem traktowania mnie. No to wybaczamy, że nie pamiętasz szkoły podstawowej. Generator 18kW, napędzany silnikiem 4kW, ma tylko...
Stabilizację bez dławika robiłem na SG3525, ale radiator diód tak się pocił przy 100W mocy że potrzebował wentylatora. Lepiej wydać pare złotych na jakiś rdzeń, dać przekładkę i możesz stosować diody bez radiatora przy mocy rzędu 100W. Niemniej jednak stabilizacja bez dławika działała i napięcie nigdy nie przekraczało ustawionego potencjometrem, chociaż...
Wydaje mie się że koło zamachowe nie załatwi sprawy, potrzebujesz urządzenie które Ci te 4 kW wyprodukuje. Dodano po 1 A nie lepiej by było pokombinować ze sprężarką od klimatyzacji samochodowej i napędem 12V? Są przecież dostępne duże silniki 12V.
koło zamachowe koło zamachowe traktorek koło zamachowe tecumseh
wykrywacz metal monet zmywarka whirlpool wirnik pompa podłączyć akumulator honda civic
Stroboskop LED czy palnik ksenonowy: co wybrać? Webasto w Ford Mondeo MK5 2.0 Diesel 2018