Jackall-dlaczego bzdury wypisujesz?Śruba się nie odkręciła tylko pękła.Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
http://obrazki.elektroda.pl/9658155200_1... Dodatkowo sobie pozaznaczaj (dla pewności) jakimś markerem "po swojemu" koła zębate do obudowy (przed demontażem starego paska) i będziesz pewny, że Ci się nic nie poprzestawiało :D .
VW T5 2.5 TDI 175 KM rok produkcji to 2006 rok z przebiegiem 27500 km Moje pytanie. Jak tam jest wykonany rozrząd, na pasku, czy na łańcuchu? Drugie pytanie. Co ile kilometrów trzeba ów rozrząd wymieniać? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne w celu uzyskania dokładnej odpowiedzi? (at)ElektrodaBot
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
W lewo, normalny gwint tam jest.
Nie znam typu silnika. Wydaje mi się, że jest pompa rotacyjna, na której zazwyczaj powinno być nacięcie do ustawienia. Żeby wyciągnąć pompę musiałeś wyciągnąć koło zębate rozrządu?
Przy mechanice trzeba samemu nabrać trochę doświadczenia . Koło rozrządu ustawia się że tak powiem"samo"- dopasowuje się na właściwe miejsce aby możliwe było wykonanie pełnego obrotu. Jeśli od góry są jakieś dźwignie , montujesz je i dołączasz capstan(patrząc na to foto - lewy) który je ustawia. Zwalniasz element wykonujący zmianę funkcji(dźwignię elektromagnesu...
Po mojemu rozleciał się wałek rozrządu. Za używkę na szrocie wiele nie zapłacisz. Poskładaj rozrząd do kupy wg instrukcji którą masz w załączniku. Spróbuj uruchomić silnik. Jeśli się nie uda sprawdź kompresję na cylindrach. W najgorszym wypadku remont głowicy lub kupno używki. Jeśli sam spróbujesz powinieneś się zamknąć w 600. W warsztacie dopłacisz...
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Witam! Mam pewien problem... Ostatnio niestety przez piękną robotę drogowców wpadłem w poślizg i wbiłem się autem w zaspę... Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że awarii uległo koło zębate wałka rozrządu... Moje pytanie brzmi... gdzie mogę coś takiego zakupić(sklep aukcja allegro), ponieważ wszędzie gdzie szukam albo mają inne, albo nie mają w ogóle......
koło zębate wałka rozrządu było na znaku ?
Prawdopodobnie uszkodzone koło zębate rozrządu na wale korbowym, skoro musisz przestawić wałek rozrządu żeby lepiej chodził
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Koszyk łożyska, to przychodzi mi do głowy koło zębate napędu pompy bądź koło pośrednie rozrządu. Ale jak łożyska by się tu wysypaly to były by też inne objawy. Może to zawleczki polamalo na korbach?
Witam! Mam pytanie odnośnie wymiany wału korbowego silnika D16W1 2000r 1.6 4x4. Chodzi o to w którym miejscu powinna być zamontowana podkładka koła zębatego przed czyli najpierw podkładka potem koło zębate rozrządu i koło pasowe czy koło zębate rozrządu potem podkładka i koło pasowe. Mam manual ale niestety jest po rosyjsku. Chodzi o numery na rysunku...
https://obrazki.elektroda.pl/6486894100_... Czy miał ktoś taki problem??
nie ma znaczenia zakładasz pasek naciągasz dokrecasz koło sprawdzasz ustawienie i po robocie
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Jeśli dobrze pamiętam to po odkręceniu tych czterech koło powinno zejść, a centralna trzyma koło zębate rozrządu. Zdarzały się przypadki, że te koła rozlatywały się i nie można ich było ściągnąć z tego małego tylko razem z nim (mam taki egzemplarz na parkingu).
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Albo koło pasowe na wale, albo pompa na stół. Masz na myśli koło wielorowkowe z tłumikiem drgań czy koło zębate rozrządu?
podmieniłem na star pierścien i jest ok. Koła sygnałowe różnią się , koło zębate rozrządu nie ma nic do tego problemu
VW1.9TDI 110PS. Jak jest montowane koło zębate rozrządu od wału korbowego?. Na klin czy na stożek?.
Podepne się pod temat. Ponieważ w FORD`ach spotykałem się już z różnymi wynalazkami (np koło dolne rozrządu na walcowej pow wału bez klina czy jakiegokolwiek innego ustalenia) wole się zapytać jak jest mocowane w 2,0 TDCi 130 KM ?? Generalnie na schemacie nie widać żadnego momentu dokręcania a na zdjęciu http://www.ford-esklep.pl/index.php?prod...
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
+ nowy filtr paliwa Czy przy wymianie rozrządu było sprawdzane koło zębate na wale korbowym? Jeżeli kąt wtrysku będzie źle, to należy sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo i czy koło zębate na wale korbowym nie jest wyrobione.
Witam częstą przyczyna jest koło zębate rozrządu na wale pozdrawiam.
Sprawa została rozwiązana :) Winowajcą okazało się koło zębate rozrządu które pierwotnie było już zużyte (dlatego przed wymianą był ten dźwięk z filmiku) a po wymianie nowe koło zębate nieco się różniło ( jedną małą wypustką) jak się okazuje to wystarczy aby objaw usterki był ciągle taki sam. Po wymianie i dokładnym pomiarze nowego koła zębatego wszystko...
No chyba, że przy niskich obrotach niska wydajność to też będzie niskie ciśnienie a pompa będzie mieliła w miejscu. Dokładnie tak jest, pompa na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do pokonania oporów koła stąd nic się nie dzieje. Podnieś przód do góry i sprawdź czy koła będą skręcać ;) A co do ewentualnej wymiany pompy to ta oryginalna...
Robiłem takie dwa silniki. 1. Na trzecim cylindrze słaba kompresja, korowód był skrzywiony. 2. Na rozrządzie, jest takie koło zębate pośrednie z kastorem luzu. Wyrabia się i skacze wydając odgłos stukania. U Ciebie stawiałbym na punkt pierwszy lub wtryskiwacze.
Sprawdź rozrząd, na wale korbowym koło zębate czy się nie ścięło.
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Czyli czeka mnie troszkę pracy. A czy jeśli wał będzie nie obrysowany, czoło wału będzie ok to czy wystarczy wymienić tylko koło zębate rozrządu i śrubę, czy coś jeszcze? Wolne od pracy mam dopiero w czwartek i wtedy mogę rozbierać, ale nerwi mnie co to będzie dalej.
Witam Dziękuję za podpowiedzi. Z tego co zrozumiałem, to koło zębate wałka rozrządu w pozycji jak na rysunku, koło zębate wału korbowego znak na 12/klin na 6/ i 1 tłok w GMP. Na kole pasowym, które zasłania koło zębate wału korbowego jest nacięcie - jak ono powinno być ustawione po skręceniu całości. Z pozdrowieniem
Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Usterka była mechaniczna dokładnie małe koło zębate rozrządu. Po jego wymianie auto odpaliło, ale szarpie silnikiem. Możliwe jest że jest to wina tego koła ? przed awarią nie było tego problemu. Problem rozwiązany dzięki za odpowiedzi pozdrawiam.
Rozrząd przestawiony, nie zgadzały się punkty, pasek bardzo napięty. Rozrząd SKF przebieg ok 30tys. Wydaje mi się że przesunęło się koło zębate na wałku rozrządu. Nie wiem czy to normalne, ale odkręciłem to koło i nie ma tam klina tylko jest w kole otwór a na wałku bolec o mniejszej średnicy. Po założeniu tego koła otworem na bolec jest spory luz na...
Pęknięte było koło zębate wałka rozrządu przez to czujnik pokazywał błąd. Temat do zamknięcia
sprawdzić koło zębate rozrządu na wale-klin lubi stracić swoje wymiary.no i diagnostyka pompy wtryskowej. wadliwie działające popychacze zaworów mają wpływ na osiągi silnika.
Witam, sprawdź synchronizację rozrządu, jeśli blokady się zapną poprawnie, oscyloskop 2 kanałowy i nagranie przebiegu przy kręceniu (jeśli odpala to na jałowych obrotach) postaraj się wpiąć we wtyczkę ECU od tyłu. Jeśli przebieg będzie nieprawidłowy ( brak przebiegu z jakiegoś czujnika) pomiar na samych czujnikach, jeśli przebieg będzie ok ale przesunięty...
Zalecana jest wymiana całego zestawu do napędu rozrządu komplet od jednego producenta (w tym koło zębate wałka rozrządu, koło prowadzące, uszczelniacze itp.) a nie jak u nas tylko: pasek, napinacz ewent. pompa wody - aby taniej). U sąsiadów za miedzą to normalka. Jaki przebieg? (tylko prawdziwy) i co wymieniałeś?
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
"] czy trzeba odkręcać koło zębate z wału czy jest inny sposób Nie zrozumiałem o które koło zębate pytasz - odpowiedź: Tak. Koło zębate paska rozrządu musisz zdemontować, pod nim masz kołnierz uszczelnienia który też musisz odkręcić.
Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż (jezeli nie demontowałeś jej przy ściaganiu głowicy)
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Mówimy o 1.9 z klinem na wale więc po co mieszać inne rozwiązania bez klina gdzie inaczej się podchodzi do sprawy Ja tak proponuję, a co zrobi w jaki sposób zrobi wymianę rozrządu czy będzie zbijał koło pasowe z wałka rozrządu i je blokował to już zdecyduje sobie sam Temat jest znaleźć punkt gmp Dodano po 49 Przepraszam koło zębate wałka rozrządu
Musisz mieć blokady, wał, wałki, koło zębate wałka rozrządu. Blokade na wał wkręca się obok koła zębatego wału korbowego, wałki na górze zaślepki na imbus wykręcasz i wkręcasz blokade, koło wałka możesz zablokować nawet wiertłem.Jak silnik pracował ok to zaznacz farbą i bedzie chodziło.
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
A gdzie marka, model tego silnika i motocykla ?
Jak ustawiony początek wtrysku , wał-koło zębate, wałek rozrządu-kółko ....???
Witam mam taki problem mam wyrobiony wał przy kole rozrządu na klinie i jestem zmuszony wymienić cały wał. Moje pytanie brzmi czy wał korbowy z silnika 1.9 TDI AFN pasuje do 1.9 TD AAZ. Jeśli pasuje to czy koło zębate rozrządu na wale w silniku AFN będzie pasowało do mojego paska rozrządu i ogólnie do koła pasowego osprzętu ???
Nastawnik to wariator jest. To tylko synonim. Chyba, że masz inną konstrukcję. Ogólnie wariator to koło zębate napędu wałka rozrządu stosowanie w układzie zmiennych faz, inaczej zwane wariatorem.
Kolego FAZATOR, inaczej koło zębate na wałku rozrządu, a czujnik położenia wałka to swoją drogą.
jeżeli znasz się dobrze na mechanice to możesz spróbować ustawić rozrząd śledząc cykl pracy pierwszego cylindra,ale nie polecam tego bo możesz sobie pokrzywić zawory.Załóż klin na koło zębate (rozrządu) i koniecznie zdobądź kołki ustalające-bez nich nic nie zrobisz. U ciebie jest jeden klin ponieważ fabrycznie rozrząd jest montowany bez klina.Niektórzy...
Panowie powiedzcie mi czy jest możliwe że Koło zębate wału lub koło wałka rozrządu mogły przestawić się na klinie?
A jesteś pewny że np koło zębate na wałku rozrządu nie jest przestawione? Np na frezie.
Stukanie dżwigienki o pokrywę zaworową to częsty prrzypadek ,obejżyj więc czy niema jakich śladów. Zdarzyło mi się kiedyś w c330, obcięty klin (był na granicy wytrzymałości) na połączeniu koło zębate- wałek rozrządu ,ciężko zlokalizowac bowiem stukot wałek przenosił po całym silniku (zawiedli nawet ci NAJLEPSI?????? :D okoliczni). Po wymianie lata do...
Witam posiadam Renault Trafic 2004 rok silnik 1,9 DCI mam pytanie odnośnie rozrządu koło zębate na wałku rozrządu ilość zębów 40 koło od pompy ilość zębów 40 Dolne koło zębate Ile zębów 20 pompa wody Renault Trafic 1 9 DCI napinacz od Renault Trafic 1 9 DCI a pasek rozrządu jest za krótki nie wiem czy mocowanie pompy ma znaczenie bo mocowanie jest od...
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
W oczku w kole od wałka rozrządu ma być widoczny znak, na kole od wału też powinien być znak i trzeba go zgrać ze znakiem na obudowie lub ustawić tak jak masz na fotce nr 2, tzn koło pasowe ma wejść na klina na wale, na tym kole masz wycięcie i ma się ono pokryć z 0 st na obudowie rozrządu. Koło zębate nr 2 to pompa oleju, nic nie ustawiasz.
Wszystko OK. Tylko sprawdź czy w twoim aucie na alternatorze jest wolne koło bo z moich ustaleń wynika że to jest raczej normalne koło pasowe. Powinieneś je odróżnić już w oględzinach zewnętrznych bez rozbierania alternatora. A tak swoją drogą wracając do czopa wału to fakt iż urwała ci się śruba trzymająca koło wskazuje właśnie na wyrobienie czoła...
Podobnież jak w chińczykach. Koło magnesowe na "T", koło zębate wałka rozrządu dwoma małymi otworami w płaszczyźnie łączenia głowicy z pokrywą. Silnik sprawdzony, czy zawory nie pogięte, tłok i korbowód nietknięty?
Koło pasowe jest na klinie i tu leży problem.Nie ma żadnych sprzęgiełek. Lepiej się upewnić na 100%,więc proponuję ściągnąć pasek wielorowkowy,wbić bieg,hamulec ręczny i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.Zerknij,czy poszedł klin .Robota na 30 minut a zyskasz pewność co do usterki.Wymiana klina będze trudna,bo musiszpoluzować rolkę napinającą, ściągnąć...
silnik rozebrał inny mechanik,od którego byłem zmuszony zabrać go (naprawa trwała już 4 miesiące ) złożenia podjął się inny mechanik. co ma wspólnego koło zębate wałka rozrządu z kołem magnesowym wału korbowego .??
Siedzę, szukam czytam i sie zastanawiam. To koło jest z tłumikiem drgań i przykręcane na cztery śruby do koła rozrządu? Może jeszcze z tym kołem jest coś nie tak? Takie momenty dokręcania znalazłem w swoim programie do passat 1.9 TD 1991-1993 Jałowe koło pasowe: 25 Nm Koło zębate wałka rozrządu: 45 Nm. Koło pasowe wału korbowego: 25 Nm I jak dla mnie...
Witam , potrzebuje kupić koło zębate rozrządu citroen xsara picasso 1,8 16v. Pozdrawiam
Rozrząd nowy też nie pomógł (łańcuszki dwa + napinacz + 3 ślizgi + koło zębate + hydrauliczne koło zębate ze zmianą faz rozrządu). Nowe świece. Czyszczenie zaworów granulatem z orzecha. Wymiana oleju z 5w30 na 0w30 też nic nie dało. Wymiana łącznika giętkiego (stalowej plecionki) od wydechu. Nie wymieniłem jeszcze wałka rozrządu (ale sobie to darowałem...
Do mojej Megane 1.5 dCi 80 konnej włożyłem silnik z polifta 86 konny. Musiałem tylko założyć też skrzynię od polifta bo zamach i sprzęgło był większy. Teoretycznie mogłem przełożyć zamach ze starego i powinno wszystko pasować na starej skrzyni ale akurat miałem komplet więc przełożyłem. Czujnik położenia wału wypadał w innym miejscu ale zamach też miał...
wał okno w skrzyni zero lub blokada na koło zębate wałek rozrządu kołek fi 6 koło pływające ,śruby na 13 klucz 3 sztuki luzne przy napinaniu Dodano po 6 a no i napinacz zależy czy mechaniczny czy hydraulic jak ten drugi to musisz zblokować pożyczył bym ci blokady ale do ełku troche daleko
Albo tak dokręcił koło koło zębate do wałka rozrządu
Koło zębate paska rozrządu wału korbowego a dokładnie jego klin wybił kanałek na wale i przyblokował się trochę dalej niż powinien siedzieć tak mi powiedział mechanik. Wymienił kółko zębate i zablokował ubytek dodatkowym klinem z gatunkowej stali, dodatkowo smarując wszystko klejem do tego przeznaczonym. Czy to zda egzamin na dłuższą metę? Zobaczymy....
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Zerwany klin. Dodano po 55 Witam serdecznie. Okazało się że jest ścięty klin. Lecz koło zębate rozrządu na wale było tak zaklinowane, że nie było śladu luzu itd. Pasek był napięty i bez uszkodzeń. Jednak minimalnie koło rozrządu przestawiało się przy mierzeniu ciśnienia. Jak na razie sukces. Tak jak wcześnie pisałem okazało się że jest zerwany klin....
Auto naprawione. Przyczyna - przestawiony rozrząd. Mechanik wymieniło koło zębate wału i ustawił z powrotem rozrząd. Auto odpala, silnik ciszej pracuje. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Może pytanie nietypowe ale spotkałem kilka opinii i chciałbym poznać Wasze. Mamy następujące śruby (silnik na łańcuszku) 1. W wale korbowym śruba mocująca piastę od str. rozrządu 2. śruba mocująca koło zębate łańcucha rozrządu 3. śruby mocujące głowice 4. śruby od panewek. Czy któreś z tych śrub należy, można lub absolutnie nie wolno zwilżać olejem?
To ty kolego musisz mieć silnik na PD, w przeciwnym razie nie ma pompy w zbiorniku. U mnie też się wyjaśniło.m Zawiniło koło zębate paska rozrządu na wale głównym. Co ciekawe kółko to było wymieniane wraz z rozrządem jakieś 40tys temu. Prawdopodobna przyczyna to kiepskiej jakości stal w zamienniku.
Według książki "sam naprawiam" trzeba ściągnąć obudowę paska, a co za tym idzie pasek i koło... Treść akapitu: Wymontowanie (silniki 8-zaworowe 1,4 i 1,6 dm3) • Spuścić ciecz chłodzącą. • Wymontować pasek zębaty, patrz rozdział „Wymontowanie i zamontowanie paska zębatego". • Odkręcić pokrywę obudowy wałka rozrządu, koło zębate...
Przez uszczelniacz wałka ?? chodzi o ten wałek na którym jest zamocowane koło zębate paska rozrządu , tak ?? a czy można dostać gdzieś taki uszczelniacz ?? Może ktoś tu na forum miał taki przypadek , proszę o odpowiedź !!!
A jeżeli wymieniać łańcuch to co jeszcze? Zestaw rozrządu (łańcuch,ślizgi,napinacz,koło zębate)olej,filtr oleju.
Na sam rozruch silnika niema wpływu uszkodzona przepływka lub turbina. Sprawdź koło zębate na wale korbowym ( zerwany klin ) lub koła pozostałe na pasku rozrządu.
Tylko że jak pisałem wcześniej pompa pracuje na pasku klinowym a nie rozrządu. Chyba trzeba miskę zdejmować... Przyczyną dźwięków okazało koło zębate wału na rozrządzie - miało luz.
Panowie mam prośbę może ktoś mi powiedzieć z jakim momentem dokręcać głowice wałek rozrzadu koło zębate walka koło pompy i napinacz paska rozrządu
Witam ponownie. http://obrazki.elektroda.pl/4295134000_1... Kupiłem "dumny" zestaw SKF. Każda część pochodzi z innego kraju. pompa wody - wybity znak SKF, pochodzenie nieznane napinacz: made in Canada, ale łożysko chińskie pasek: włoski rolka: francuska Widziałem kilka instrukcji wymiany rozrządu. Każda z nich potwierdziła Twoje domex32...
2. Nigdy, przenigdy nie obracaj silnikiem poprzez koła wałków rozrządu. Zawsze wałem korbowym. Pozdrawiam. Czy mógłbyś się odnieść do ww. zdania. Jak to właściwie różnica? Czy tu chodzi o możliwość poluzowania śruby dokręcającej koło zębate wałka rozrządu czy jakaś inna jest przyczyna tej uwagi? Swoją drogą, to bardzo pomocny jest Twój manual, otrzymujesz...
Witam po raz kolejny, nadal mam ten problem jak w temacie, ale wymieniłem koło zębate rozrządu na wał bo ścięło klin, przez jakiś czas było ok ale znów jest że szarpie silnikiem po dłuższym postoju ale co dziwne dzieje się to jak popada deszcz, od wymiany koła nie padało i było ok ale jak ostatnio zaczęły się deszcze to znów zaczęło szarpać na zimnym,...
Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym
A podkładki dystansowe pod pompę dałeś ?? Jak ich nie masz to może delikatnie wyc ;p
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
najpierw sprawdź czy koło zębate od wałka rozrządu od 1.1 jest takie same jak do 1.2 jak jest mniejsze niż od 1.1 to je podmień bo od 1.1 jest większe wtedy zmienisz i zobaczysz rezultat
Podbijam, czy ktoś wie jak poprawnie założyć koło zębate wału w tym silniku?
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Głowica Etap 1 49 (Nm) Etap 2 120 (°) Etap 3 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 35 - 45 (Nm) Wtryskiwacz 28.4 - 32.4 (Nm) Rozrusznik 27 - 34 (Nm) Alternator 18.6 - 27.5 (Nm) Pokrywa zaworu 9.8 - 11.8 (Nm) Panewki łożyskowe wału rozrządczego 13.7 - 15.7 (Nm) Koło zębate wałka rozrządu 93.2 - 117.7 (Nm) Koło pasowe wału korbowego 275 - 295 (Nm) Napinacz...
W sumie to jak kupowałem uszczelniacz w sklepie to faktycznie ten był inny bo i wał grubszy. To by znaczyło, że mój odrzutnik był kombinowany. Zawsze skrupulatnie wszystko składam, tak jak było złożone, ale teraz to już całkiem jestem przekonany, że w przypadku ostrówka (przynajmniej tego mojego) muszę po odkręceniu każdego elementu zakładać, że coś...
Po remoncie chodził normalnie ale przez 30min i potem zaczely się problemy To nie będzie raczej wina czujnika położenia wału. W ogóle wziąłeś się trochę od "d*py" strony. Ale od początku: Czujnik położenia wału wywali błąd, jeśli silnik nie zapali po pewnym czasie kręcenia - w niektórych VAG to normalne. Następnie, wspomniałeś o diagnostyce - sprawdzałeś...
koło na pompie wtryskowej powinno być na klin inaczej założyć się nie da :!: Hmm chyba nie widziałeś rozrządu w 2,2 dci :) w tym silniku jest twz. "Kaskada" napęd z wału jest przenoszony kołami zębatymi na pompe wysokiego ciś. pompe wody i na koło pośrednie z którego napędzany jest pasek rozrządu:) Pozdrawiam
Łańcuchy, ślizgi i napinacze to nie wszystko. Jak już opisałem, problemem okazało się koło zębate pośrednie. Podczas wymiany rozrządu koniecznie trzeba zweryfikaować stan kół zębatych, w szczególności tych małych, one przenoszą największe obciążenia.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
koło zębate wałka rozrządu koło zębate kontrolka koło zębate
radio fabryczny toyota corolla schemat blokady drzwi renault laguna przycisk
wtyczka ładowarka roweru elektrycznego toshiba 49l3763dg
Promiennik ceramiczny zapala się i gaśnie - usterka Weldman ARC250 - Rzeczywiste parametry spawarki