Znalazłem projekt na; http://www.old.modelarstwo.org.pl/techni... powinno działać.
Kup dowolną ładowrkę odpowiednią dla twoich "akumulatorów", końcówki 5.5/2.1 kosztują z 20/50 groszy w elektronicznym czy istnieje jakiś problem by wymienić końcówkę?
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Moim zdaniem taki akumulator od skutera będzie podobny wymiarami do tego radia więc będzie w porządku. Baterie od laptopa trzeba by łączyć żeby zwiększyć pojemność. Teraz trzeba zając się końcówka co to za końcówka?
Sprawdź omomierzem rezystancję pomiędzy (-) i (T) akumulatora. Prawdopodobnie w tym miejscu jest termistor do kontroli temperatury a zasilanie 4,8V jest pomiędzy końcówkami (-) i (+).
Opór przewodów i styków? Napięcie mierzyłeś na końcówkach akumulatora, czy np. na zaciskach, które są na końcach przewodów?
Naładuje je do 4.20V a po 5h wartość naładowania spada do 4.14V (nie używając ich) i tak się utrzymuje nawet kilka tygodni. Z czym masz problem? Spada Ci o 0,06 V napięcie w porównaniu z naładowanym to żaden spadek. Zawsze po kilku godzinach na końcówkach akumulatora jest nieco mniej niż bezpośrednio po naładowaniu i to przeważnie ta różnica jest większa...
Wykonać nowe przewody z odpowiednimi końcówkami dla nowych akumulatorów. Przewody i końcówki powinny być dostępne praktycznie w dowolnej hurtowni z materiałami elektrycznymi. Doradzicie też jaki to jest konektor na wyjściu z tych Aku Trzeba zmierzyć i na tej podstawie dobrać [url=https://www.google.com/search?q=+ko...
a jak to ciężarówka - to nie polecam A jaka to różnica? Typowe rozruszniki w ciężarówkach to 9-11kW co daje prądy ~ 450A (at) 24V. Nie jest to prąd ciągły więc chwilowe przeciążenia są dopuszczalne. Weź opalarkę i przylutuj tak zrobione kabeloczko, przynajmniej będzie jakiś rozsądny kontakt kabla z końcówką Zalutuj końcówkę na przewodzie. Możesz użyć...
Może spróbuj dla poprawienia styku posmarować końcówki akumulatora olejem wazelinowym przed włożeniem do ładowarki?
A może po prostu zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania i na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego użytkowania. Wiem, że nie jest to proste, gdyż akumulator włożony w gniazdo uniemożliwia podłączenie amperomierza. W takiej sytuacji można posłużyć się kawałkiem papieru po czekoladzie oklejonym folią aluminiową. Dwa paski złożone papierem do siebie...
Też prosta sprawa. Dwie diody tworzą prostownik dwupołówkowy ze względu na dzielone uzwojenie wtórne transformatora. Mamy połączone razem katody diod i jest to + układu a zacisk k21 jest minusem. Tak podłączamy do regulatora PWM, a jego wyjście przez bezpiecznik i amperomierz jako końcówki do akumulatora.
Jeżeli dysponujesz multimetrem to końcówka czarna multimetru do klemy (-) akumulatora, czerwona końcówka miernika w fajkę (przewód do świecy) i niech Ci ktoś w tym momencie przekręci kluczyk w stacyjce na pozycję 1. Przez czas w jakim powinny się grzać świece, powinno być napięcie na tych przewodach. Jeżeli nie ma to jak najbardziej może to być wina...
Znalazł się w końcu schemat? U mnie padło ładowanie aku po "lekkim" zwarciu końcówek akumulatora, pozostałe funkcje ok. Jest tam jakiś bezpiecznik? Pzdr
Albo między plusem akumulatora (+12V) a układzikiem włączyć diodę Zenera C9,1V/1,3...5W , czyli końcówkę diody , gdzie jest oznaczony czarny pasek lub biały pasek (katoda) podłączyć do akumulatora , a drugą końcówkę diody , gdzie nie ma oznaczenia (anoda) do układziku .
czy tak będzie ok? Nie, w ten sposób podłączysz amperomierz równolegle do przewodu masowego. Jedna końcówka przyrządu do bieguna z akumulatora, druga końcówka przyrządu do klemy i teraz możesz rozłączyć kleme. Ciągłość obwodu będzie zachowane przez amperomierz,
Musisz zrobić mocowanie pod alternator. Następnie, potrzebujesz przewód minimum 6mm2 aby połączyć alternator z akumulatorem - końcówki również. Dokłada się jeszcze jeden przewód, który idzie do kontrolki ładowania (jeżeli takiej nie posiadasz to zakupisz w rolniczym).
Prawdopodobnie problemem są zaśniedziałe/skorodowane styki, które dotykają końcówek baterii/akumulatorów. Rozbierz latarkę, jak proponował Kol. staś pytalski i dokładnie przeczyść wszystkie elementy odpowiedzialne za kontakt ze źródłem zasilania oraz wyłącznik. Potem możesz zabezpieczyć te części białą wazeliną. Po takiej reaktywacji, latarka powinna...
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Najlepiej zrób zdjęcie gniazda ładowarki w aparacie. Jeżeli jest ono jakieś typowe, to można by przerobić ładowarkę od telefonu na ładowarkę do aparatu. Wystarczy zmienić końcówkę.
1. Która końcówka LM317 jest która. 2. Jakie chłodzenie ma LM317, czy wystarczające?
Najczęściej cienki kabel do rozrusznika. Obluzowana końcówka lub ułamany kabel koło niej.
Zastanawiam się tylko, czy znajdę gdzieś odpowiednie przewody zakończone klemą taką jaką łączymy z akumulatorem samochodowym. Na przewód zakładasz końcówkę oczkową miedzianą i ją przykręcasz do klem. Przewód możesz zaprasować lub zalutować w tej końcówce. Gotowych przewodów nie spotkałem.
Tylko użyj odpowiednio grubych przewodów prądowych, masę podłącz do zacisku "-" a nie do obudowy! Połączenia wykonaj starannie, przewody linkowe zakończ końcówkami.
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Zamontowałem nowy woltomierz ale tylko 10A i mam taki o to teraz dylemat co widać na filmie. Czemu wskazania nie są stałe? Czy to oznacza końcówkę akumulatora? Czy może coś innego? https://filmy.elektroda.pl/98_1685030466... Czy to po prostu taki urok tych chińskich woltomierzy?
Ja bym zastosował stary, najlepszy adapter = obcinaczki i lutownica :) "Normalne" końcówki do akumulatorów wraz z kabelkami kupisz w modele.sklep. Kup od razu też gniazdo do ładowarki. Szkoda się bawić w adaptery, jedynie trzeba uważać przy lutowaniu żeby nie zewrzeć biegunów. Te złącza które mają w modele.sklep mają rozstaw 2.54mm i pasują do standardowych...
Wtyczka diagnostycznaWtyczka diagnostyczna: 1 = Próbnik łącza danych (FEN) 3 = kody błędów uruchomienia (TEN) 4 = dodatnia końcówka akumulatora (+B) 5 = uziemienieOdczyt-Podłączyć próbnik z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora i końcówki 1 wtyczki diagnostycznej. -Podłączyć końcówkę 3 wtyczki diagnostycznej do uziemienia. -Włączyć zapłon....
Przyjrzyj się blaszkom, z którymi stykają się końcówki akumulatora. Oceń, czy akumulator tkwi w słuchawce ciasno, czy luźno. Jeśli zbyt luźno to trzeba nieznacznie w/w blaszki dogiąć. Wprawdzie rzadko jest taka potrzeba, zwłaszcza w 2-letnim telefonie, ale czasem tak bywa. Czasem użytkownik montuje w tym miejscu baterie. Większość modeli nawet działa...
Sprawdź czy do samego przekaźnika dochodzi napięcie sterujące nim. Czy jest 12V na przewodach dochodzących do niego. Jeśli jest to dobrze. Sam przekaźnik sprawdź na krótko: multimetr nastawiony na ciągłość obwodu, 2 przewody po min 20cm każdy, no i przekaźnik. Podepnij po jednym przewodzie do styków przekaźnika o nr 86 i 86 (jego cewka). Drugie końce...
Nie masz żadnego problemu, pod śrubę M-6 zasilanie główne z akumulatora a na końcówkę z zielonym przewodem kontrolka. Pod końcówkę na regulatorze masa.P
A czy myślicie że to lutowanie i łączenie co jest teraz wpływa jakoś na pracę całego układu ? Lutowanie końcówek akjumulatora może zagrozić jego szczelności, zaś połączenia przewodów przez ich skręcenie mogą mieć losowo zmienną rezystancję. Reasumując - przewody ze sobą lutujemy a do akumulatorów podłączamy przy pomocy końcówek konektorowych.
Pomiar napięcia na klemach nie daje nawet napięcia na akumulatorze - jest jeszcze opór styku klema - końcówka akumulatora. Autor podejrzewam że i tak będzie podłączał się pod akumulator "krokodylkami" więc wystarczy z tych krokodylków po prostu pociągnąć równolegle do przewodów prądowych przewody pomiarowe napięcia. Taki sam dokładny pomiar jak pomiar...
Niestety nie ładuje po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora, Nie kombinuj z prostownikiem. Mam nadzieję, że jeszcze nie uszkodziłeś prostownika. To prostownik inteligentny i nie będzie ładował mocno rozładowanego akumulatora, akumulatora z innym napięciem znamionowym lub przy odwrotnym podłączeniu kabli. Nie wykazuje też napięcia jeżeli nie...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Tym że jest odpowiednio wyskalowany, woltomierzem musisz sam wiedzieć przy jakim napięciu jest końcówka akumulatora bo przecież do 0V się nie rozładowują.
Jeżeli po zdjęciu klemy na akumulatorze jest 13,15V, a po założeniu klemy jest 12,75V, to znaczy, że coś musi obciążać ten akumulator - i to nie jest klema, tylko pobór prądu ! Amperomierz należy włączyć między zdjętą klemę, a końcówkę akumulatora, z której została zdjęta. Jeżeli prowizoryczne dołączenie amperomierza nie wykazuje przepływu prądu, to...
Przewody wysoko-prądowe posprawdzaj czy nie grzeją się złącza i końcówki. Sprawdzaj od akumulatorów aż do silnika.
Z takich objawów można wywnioskować że gdzieś "siada" napięcie , na którymś połączeniu , ale gdzie to już trzeba poszukać , bo " siada" dopiero jak ma płynąć większy prąd . Kiedyś miałem taki przypadek w BMW . Weź żarówkę lub próbnik 12V , podłącz najpierw do samych końcówek akumulatora ( końcówek nie klem ) zobacz co się dzieje przy próbie uruchomienia...
tak tak, włącza się gdy wykryje napięcie 9,9-11,8 V na końcówkach akumulatora, wyłącza się gdy napięcie osiągnie 14,0-15,0 V
Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej...
Popatrz, jak to wygląda przy akumulatorkach sprzedawanych z przygrzanymi końcówkami - blaszka ma kształt długiej i wąskiej litery U (odstęp między końcami to np. 0,3mm), górne końce U są przygrzewane, końcówki zgrzewarki dociska się do obu końców - prąd płynąc przez blaszkę musi płynąć przez całą literę U, przez akumulatorek ma bliżej. A poza tym, zgrzewane...
Nie wiem jak to się stało ze zmęczenia, pośpiechu i nerwów poprostu włożyłem odwrotnie w miejsce gdzie miał byc akumulator, zapominając całkowicie o plus, minus /; faktycznie klema nie pasowała coś mi strzeliło do głowy że moze jakieś końcówki akumulatora niestandardowe czy cos, ajjj sam nie wiem... no debil ze mnie :(. Sprawdzę jutro bezpieczniki i...
Witam To częsty przypadek w ekploatacji akumulatorów kwasowych.Trzeba oczyścić klemy i końcówki akumulatora,po skręceniu klem natłuścić je wazeliną techniczną lub towotem.
Być może występowanie problemu, o który tu chodzi, zależy od stanu akumulatora? A może od stanu klem? Najlepsze akumulatory samochodowe, nowe i w pełni naładowane, mają opór wewnętrzny około 2,5mΩ. Jeśli rozrusznik pobiera 800A, to napięcie takiego akumulatora spada o 2V. Do tego dochodzi jeszcze spadek napięcia na połączeniu końcówki akumulatora...
W UPS-ie nie działa układ ładowania akumulatora, a po odpięciu akumulatora na końcówkach jest napięcie ok 6V. Może ktoś spotkał się z taka usterką i może pomóc. Na płytce trudno się zorientować jak jest zrobiony układ ładowania.
Rezystory te maja służyć jako obciążenie przetwornicy gdy TLP nie są jeszcze zamontowane. Po sprawdzeniu napięć i przed założeniem TLP rezystory należy usunąć. Pozdrowienia Dodano po 1 Jeszcze jedno zastosowanie tej spawarki - szybkie naładowanie akumulatora. Zima akumulator rozładowany - podłączamy przez rezystor 0,1Ω końcówki do akumulatora i...
Nie wiem czy to nazwać wkrętarką, ale nie ma tutaj niczego skomplikowanego, przynajmniej w moim planie. Silnik 12V, regulator obrotów, przełącznik 6 pin, uchwyt regulowany do wierteł/końcówek, akumulator, obudowa.
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Żeby nie mieszać to możesz podłączyć rezystor do plusa zasilacza, drugą końcówkę do plusa akumulatora a minusy razem. Użyj w takim razie rezystora 10Ω tylko ładowanie będzie trwało dłużej bo prąd będzie mniejszy. Jak dla mnie napięcie końcowe to około 7.2V a opieram się na tej informacji http://www.shopwiki.co.uk/_50-14000-020+...
Przerobić to raczej nie, można zrobić od zera, zacząć trzeba od tego jaki jest akumulator w łódce i czy jest tam jakiś układ ładowania czy też wpinasz się bezpośrednio na końcówki akumulatora.
A nie ma tam jakiegoś układu nadzorującego daną baterię (trzecia końcówka w akumulatorze np w komórce). Nie jestem specem od akumulatorów, ale logiczne byłoby, że stan baterii monitoruje elektronika która jest jego integralną częścią. Można też np. na podstawie pomiarów napięcia tzn. korzystając z zależności że gdy akumulator się rozładowuje, spada...
Ta końcówka to pewnie właśnie brakujące 50-100mAh.
Badałem łańcuch akumulatorów (ok 70 sztuk, jeden typ w jednakowych warunkach). Użyłem testera Fluke BT-510, Niestety przekonałem się, że ten tester nie jest idealny. Zrobiłem pomiar baterii testerem i jedna uwaga na początek - trzeba bardzo dokładnie i poprawnie przykładać sondy pomiarowe do końcówek akumulatorów. Następnie powtórzyłem test metodą obciążeniową...
Odłacz bramkę tyrystora i zobacz czy będzie płynął prąd przez akumulator. Jeśli tak to przebity jest tyrystor. Jeśli nie to zapewne wszystko jest w porządku a amperomierz powinien pokazać faktyczny prąd. Jeśli będzie duże iskrzenie a miałbyś podejrzenie co do wskazań amperomierza to warto jednak porównać ten prąd z jakimś multimetrem . Nie przejmowałbym...
Mam akumulator 12V. Chciałbym nim zasilić końcówkę tda2030. Czy potrzebny jest jakiś stabilizator, albo coś innego, aby końcówka się nie uszkodziła?
Dzień doberek, Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę te wszystkie rzeczy jednak zastanawiam się dlaczego zmieniła się polaryzacja na końcówkach do ładowania akumulatora. Nic się nie grzeje, ani też się nie pali. Czemu plus jest minusem i odwrotnie. Co sądzicie o zastąpieniu tego badziewia czymś nowszym?
Full Vintage , te przełączniki, ten opis, ruska elektronika w środku, wskaźnik prądu itp... miód malina. W instrukcji obsługi akumulatora rozruchowego AutoPart 98Ah/12V z 2015r czytamy: "C) ładowanie 1. ...... ..... 6. Akumulator należy ładować do momentu aż : - napięcie na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku jest na poziomie:...
Witam. Masz zanieczyszczone klemy. Wyczyść szczotką drucianą, umyj jakimś płynem "kontakt" w aerosolu - końcówki akumulatora i "klemy". Jeżeli akumulator nie jest stary i naładowany to auto wystartuje. Pozdrawiam
Po tym co napisałeś owszem prawdopodobnie to końcówki mocy .
Na dobry początek przy niepracującym silniku niech kolega włączy światła mijania i przystawi woltomierz między klemę a jej końcówkę akumulatora , zmierzy napięcie powinno być mniej 0,05V i to samo z drugą klemą.
Specyfikacje napięcie zasilania: 12 V opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór cewki wtórnej: Wyłączyć zapłon. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać...
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Jeśli podejrzewamy, że zespół sterowania jest uszkodzony, to powinniśmy upewnić się czy wszystkie czujniki i siłowniki działają poprawnie oraz czy poprawnie odbierane są sygnały z innego (innych) zespołów sterowania. Następnie należy...
Skoro posiadasz prostownik 12V to zrób w oparciu o niego. Napięcie końcowe ładowania przyjmij 12V, prąd ładowania 200mA, końcówki -najprawdopodobniej czerwona i czarna
Bardzo ciekawa sytuacja!!!Moze to wina regulatora napiecia moze cos nie tak z alternatorem.......Sprawdz moze na poczatek wartosc napiecia ladowania.Prawidłowe napięcie wychodzące z alternatora na końcówkach akumulatora powinno wynosić (przy włączonym silniku) od 13,9 do 14,4 Volta....To zalozenia czysto teoretyczne moga sie troszke roznic ale nie znaczaco....
YD 7377 ETFfU TDA7377 czterokanałowa końcówka mocy zwana potocznie wzmacniaczem. Co do zabezpieczenia akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem to poszukaj modułu: XH-M609.
Dokładnie chodziło mi o podtrzymanie zasilania elektroniki podczas ładowania akumulatora poza pojazdem - co zasugerowałem w końcówce postu. Ja pierwszego posta zrozumiałem nieco inaczej, ale już mniejsza o to. Jeśli zasilanie "zapasowe" na czas ładowania akumulatora poza pojazdem to podłączałbym się jednak jak najbliżej podłączenia oryginalnego akumulatora...
Styki przekaźnika będą zwarte przy zasilaniu z transformatora. Podtrzymanie akumulatora przez R1, R2 Napięcie za mostkiem prostowniczym musi być nieco większe niż 12V Końcówce TDA 7294 nie zrobi to chyba różnicy.
Na początek sprawdź napięcia jakie są na wyjściu za prostownikiem. Na prostowniku to końcówka z minusem i plusem, czyli wychodząca na amperomierz i druga wychodząca na tyrystor.
Najpierw się zajmij tym błędem16989 i skorzystaj z wyszukiwarki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic69... Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Jeśli podejrzewamy, że zespół sterowania jest uszkodzony, to powinniśmy upewnić się czy wszystkie...
Wielkie dzieki narazie tyle mi sie udalo rozszyfrowac -Podłączyć dodatnią końcówkę próbnika z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora. -Podłączyć ujemną końcówkę próbnika z diodą świecącą do końcówki 1 wtyczki diagnostycznej. -Włączyć zapłon. -Podłączyć końcówkę 1 wtyczki diagnostycznej do masy na 3 do 5 sekund. Ale nie wiem co dalej ta diode...
Miedzi z aluminium lepiej nie łączyć. O jakie "końcówki" Ci chodzi?
Na początku sprawdź czy kabelek od zasilacza nie jest uszkodzony w środku przy końcówce. Podłącz miernik do końcówki i poruszaj kabelkiem przy końcówce .
Miernik ustaw na napięcie DC. Przyłóż do klem obie końcówki miernika , powinno się pokazać napięcie akumulatora, następnie przyłóż jedną końcówkę do zacisku ujemnego akumulatora , a drugą do zacisku alternatora.
Może na początek zanim zaczniesz inwestować niepotrzebnie w nowe akumulatorki zmierz napięcie na końcówkach tego akumulatorka.
Oznaczenie T107 firmy GP ( 3,6V 300 mAh ). Największa pojemność NiCd 400mAh. Producentów tego typu akumulatorów jest bardzo dużo. Panasonic już nie produkuje NiCd tylko NiMH o pojemności 350mAh. Tak jak napisał przedmówca większość akumulatorów ma uniwersalne końcówki. Można spotkać tego typu akumulatory specjalnie dedykowane do odpowiednich modeli...
Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
nie wiem jaki masz silnik ale zobacz to : Kody błędów - HONDA Civic 1,5 (69kW) PGM-FI D15B2 Odczyt Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika. -Włączyć zapłon. -Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów. Resetowanie -Wyłączyć zapłon. -Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub...
Te 12.5 V i 8 V mierzone było na biegunach akumulatora, czy na za końcówkach alternatora? Jeżeli na akumulatorze, to zmierz na alternatorze. Jeżeli będzie duża różnica, to sprawdź jakość połączeń między alternatorem i akumulatorem, również te masowe.
Nie ma znaczenia. Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Tyle że uzwojenie nieciekawie wygląda, ślady przegrzania, prawdopodobnie jest uszkodzone.
Na początek sprawdzić klemy czy są czyste. Jeżeli tak to sprawdzić masę. Aby ją pewnie sprawdzić należy posiadać miernik (parę złotych w markecie, a zawsze się przyda). Ustaw na volty, jedną jego końcówkę przyłóż dobrze do MINUSOWEGO ołowianego "bolca" akumulatora a drugą do silnika (najlepiej podrapać trochę końcówkami w miejscu pomiaru żeby dobrze...
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest,...
Witam. Ten układ lelka jest nadal w serwisie i serwisant nie umie go zrobić. Wydrukuje ostanie porady i mu je zaniosę, żeby je sobie przestudiował. Jest jeszcze jedna rzecz. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że ten układ działał mi poprawnie przez dziesięć lat, utrzymywał napięcie na końcówkach akumulatora 14.4V, ustawione przez PR wieloobrotowy R8. W oryginale...
No to źle.... Masz zmierzyć dotykając jedną końcówką do - akumulatora i do jednego pinu z cewki (tej wtyczki od cewki), z którymś z tych dwóch masz mieć po włączeniu zapłonu +12...tak mniej więcej...
czyli mam przeciąść kabel i jedna końcówka do jednego końca a druga do drugiego końca i do Aku? Tak. Pozdrawiam.
DHP484 to jest model wkętarki. Są dwie wersję zestawów: - DHP484Z (wkrętarka (bez akumulatora i ładowarki) z szybkomocującym uchwytem + uchyt na pasek + uchyt na bity + 10 końcówek kombinowanych PH2+S6) - cena ok. 550zł - DHP484RFJ (to co w wersji DHP484Z + akumulator 2 sztuki + ładowarka + walizka + wkład walizki) - cena ok. 1400zł. Sam akumulator:...
Oscyloskop do rączki i pomykaj od wejścia końcówki do tyłu. Wstrajaj się i odstrajaj to zobaczysz na ekranie jak to buczenie się objawia. Dla pewności sprawdz końcówki mocy.
Prostowniki mają wbudowane zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zacisków do akumulatora. Oraz przed uszkodzeniem w przypadku zwarcia kabli wyjściowych, bo jest brak napięcia na końcówkach bez prawidłowego podłączenia akumulatora. (at)grzesiek555 zaznacz gdzie masz te ponad 12,5 V a gdzie jest jego brak. Ile V jest między tymi punktami? Zaznacz...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Witam, mam pytanie. Zrobiłem sobie ładowarkę do akumulatora żelowego 6V 4,5AH o takich parametrach: Napięcie na wyjściu: 7,1V Prąd ładowania (mierzony amperomierzem podłączonym szeregowo z akumulatorem) - 0,8A Moje pytanie brzmi: dlaczego napięcie wzrasta do 7,8V po około 3 godzinach ładowania, gdy do końcówek akumulatora przytknę woltomierz (nie odłączając...
Zgadza się bo ta nóżka to końcówka regulacyjna i symbol potencjometru ma to niejako wizualizować. Zapoznaj się z dokumentacją LM317 to wszystko Ci się wyjaśni.
ja bym jednak obstawiał że to silnik krokowy bądź czujnik położenia przepustnicy. skoro to rocznik 97 to kod silnika powinien być ADR możesz to sprawdzić następująco Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym: Sprawdzić działanie:...
sprawdziłeś napięcie dochodzące do świec powinno być 12V Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Jeśli istnieje podejrzenie, że przekaźnik świecy żarowej jest uszkodzony, to należy upewnić się czy poprawnie odbierane są sygnały z innego (innych) zespołów sterujących. Następnie...
Ten uszkodzony układ to właśnie końcówka mocy. Dźwięku nie ma bo, spalili ci końcówkę w radiu. Weź to radio i zawieś im i pokaż co się stało. Stawiam, że jak podpinali kable do akumulatora, to wystąpiło jakieś przepięcie, lub kable źle podpięli. Radio można naprawić (wymienić końcówkę mocy), lecz na Twoim miejscu pogoniłbym ich żeby ci radio odkupili,...
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
W skrócie: TL431 do tranzystor NPN o bardzo dużym wzmocnieniu i napięciu baza-emiter 2.5V. Gorzej z określeniem, która końcówka jest która - to trzeba już sprawdzić w nocie katalogowej. Nazwali je dziwnie: kolektor="cathode", emiter="anode", baza="ref". Dla obudowy TO92 (takiej, jak zwykły tranzystor) kolejność końcówek jest cathode, anode, ref (zamiast...
Akumulatoy są podlaczone szeregowo kazdy po 6v 14 ah zeby osiagnac 24v i takim napieciem jest zasilana motorynka Czyi ładowarka do akumulatorów żelowych 24 V. Powinna mieć 30 V na końcówkach najlepiej z automatyczną kontrolą ładowania.
Na zajęciach z elektroniki na studiach łączyliśmy masy ze sobą bezoporowym kablem. Oczywiście w myślach łączyliście, bo w praktyce bezoporowe przewody nie istnieją ;) Nie rozumiem w takim razie, jak to się ma do tej karoserii auta. Według takiego zdefiniowania masa to może być nawet powiedzmy kawałek blaszki. Karoseria auta to jest właśnie kawałek...
Dżizasssss.... Ok-słuchaj, zródło prądowe masz wysmienite go tego celu, zazdroszczę-sam chciałbym takie, podrasuj je jeszcze tak, aby nie dpuściło do stanu, że napięcie na końcówkach zładowywanego akumulatora przekroczy magiczną liczbę 14,4V. Myslę, że zaspokoiłem głód Twojej zdrowej ciekawości?
akumulator samochodowy końcówka technics końcówka przetwornica końcówka
zasilacz impulsowy startuje sterownik lm339 schemat elektryczny układu zapłonu
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Mercedes Vito P1221 – błąd CAN, komunikacja ABS/ESP, objawy i diagnostyka Fotowoltaika: String SE+SW o różnych kątach – czy można łączyć panele na jednym stringu?