Takich kompresorów na Elektrodzie było opisanych już bodajże z kilkadziesiąt, dlatego też przy tym moim skupię się jedynie na kwestiach, które mi sprawiły jakiś tam problem, bądź nie mogłem znaleźć odpowiednich informacji. Ale najpierw bohater w całej okazałości: http://obrazki.elektroda.pl/9677031200_1... Agregat wyciągnięty wraz z...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/7834057100_... Dzisiaj zapraszam na teardown i galerię zdjęć ze środka "inteligentnego" odkurzacza Medion 13277. Odkurzacz ten współpracuje z aplikacją przez WiFi i posiada szeroką gamę czujników, w tym czujnik laserowy, który (zdaniem producenta) pozwala stworzyć mu mapę pokojów po których się porusza,...
Ok. Szybka relacja. SPAWARKA 100% ok. Wentylator pracuje przez cały czas Bardzo bardzo czułe pokrętło prądu Krótki kabel masowy Beznadziejny młoteczek i szczotka Trudno mi porównać z innymi spawarkami bo nie miałem doświadczenia i to były moje pierwsze spawy ale... Miałem w domu łom ok 100cm i bez problemu ciągnąłem spaw za spawem elektrodą 2mm aż cały...
Ta kropka to zabezpieczenie przed pracą przy zbyt krótkich szczotkach.
Witam. Z góry informuję iż zapoznałem się z tematem "Re: Nie markowa szlifierka - Nowe szczotki- pojawiły się dymy i iskry z wirnika. " i temat nie wyczerpał mojego problemu. Posiadam szlifierkę kątową marki INTERKRENN Model: EWS 115/7. 600 Wat. Podjąłem się próby wymiany szczotek które były kompletnie zdarte. Kupiłem nowe, oraz próbowałem przekładać...
Krótkie szczotki na silniku.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
To że się tylko jedna szczotka zużywa jest normalne. Nienormalny jest tylko tak krótki czas, wszystko wskazuje na uszkodzony silnik. Myślę że temat jest wyczerpany. Zamykam.
Częste usterki : 1. Kostka stacyjki ( sprawdź czy w pozycji rozrusznika dochodzi prąd do niego ) 2. Rozrusznik do regeneracji ( krótkie szczotki, elektromagnes lub inne usterki )
Osobiście od ponad miesiąca posiadam odkurzacz Zelmera model Jupiter typ ZVC425HT i bardzo go sobie chwalę. Myślę, że moja opinia może pomóc niektórym zastanawiającym się nad wyborem odkurzacza. Sam też długo szukałem odpowiedniego modelu i w sumie od początku skłaniałem się ku Zelmerowi, bo poprzedni, typ 750.5 Super, przepracował u mnie ponad 20 lat...
Sprawdź szczotki może są za krótkie jeśli szczotki ok. to moduł do wymiany
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Szczotki wymienione. W sumie bardzo prosta rzecz. Oczywiście wymieniłem same wkłady, drucik zlutowałem razem ze starym bo nie dało się go oderwać. Może to i lepiej, bo się lepiej trzyma. Mam tylko pytanie, czy w okolicy tego lutu nie ma za dużych temperatur? Oryginał jest w jakiś inny sposób przylutowany, ja to zrobiłem zwyczajną cyną koloru srebrnego,...
Do tego modelu wirnik 308.2200 .Stało się to podczas pracy wiec ; zaciągnął wodę na dywanie , "udusił się " z powodu pełnego worka , zapchanych filtrów wlotowych lub wylotowych lub po prostu zwyczajnie spalił się , zwarcie wewnętrzne , krótkie ,prawie zerowe szczotki .
Zdecydowanie pomogą a bynajmniej nie zaszkodzą. Gdy szczotki są zbyt krótkie to elektronika może odbierać mylne sygnały od silnika przez co nie zada mu pełnych obrotów.
Chciałam zapytac o wasze doświadczenia z odkurzaczami Rowenta. Podoba mi się wykonanie. Czy ktoś użytkuje/ używał tego sprzętu ? Mam ROWENTA RO 4541 i mogę go porównać z poprzednim Philipsem Mobilo Plus 1600 W i Electroluxem Oxygen. na plus : - jeszcze nigdy nie odkurzałem tak cicho, Oxygen rodziców jest głośniejszy ( jeżeli nie używa się turbo-szczotki)....
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Możliwe przyczyny to takie, że może być już nadmiernie rozciągnięty pasek napędowy: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Problem z odpływem i pompą odpływową, zbyt krótkie szczotki węglowe silnika napędowego albo niestety awaria modułu lub rozrogramowanie się modułu sterującego. W pierwszej kolejności...
Witam ! W końcu udało się znaleźć trochę czasu aby rozebrać to "sprzęgiełko" (i napisać tych parę słów). Faktycznie na wieloklinie się to zacierało. Ale okazało się też, że okładzina sprzęgła jest już znacznie podtarta i zasprzęglenie następuje także na nadbiegunnikach elektromagnesu, który wykazywał spore namagnesowanie. Z uwagi na krótki czas, który...
Przeczysciłem szczotki (...) ale iskry z komutatora dalej się pojawiały. A nie są za krótkie te szczotki?
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Jeśli nie odezwał się automat załączający rozrusznik ( nie było słychać stuknięcia zwory ) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia elektromagnes włącznika rozrusznika. Rozrusznik raczej trudno spalić, prędzej może ulec uszkodzeniu szczotkotrzymacz lub zawiesić się zbyt krótka szczotka. Bez zdemontowania rozrusznika raczej się nie obędzie.
Po co było wymontowywać programator?Jeżeli szczotki za krótkie to najpierw wymienić szczotki i sprawdzić pralkę.
Ile lat ma pralka? Zbyt krótkie szczotki mogą powodować takie zjawisko, że silnik będzie pracował nawet przez cały cykl prania a następnie już nie wystartuje. Ja bym zaczął od weryfikacji stanu szczotek. Kolejną przyczyną może być kostka lub wtyczka silnika, czasem przewody zasilające silnik mogą się przełamać. Kolejny powód to mogą być tak zwane zimne...
Pralki nie oszukałeś tylko ewentualnie sam siebie. Krótkie szczotki wkrótce doprowadzą do uszkodzenia silnika, a nawet i modułu. Lepiej wymień je teraz, koszt nowych kompletnych to pewnie ok. 40 może 50 zł, a wymiana trwa kilka minut (no troszeczkę więcej bo wskazane byłoby przedmuchać silnik powietrzem by usunąć z niego cały pył węglowy, przeczyścić...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Jak dobrze pamiętam, szczotki krótsze niż 1,5cm kwalifikują się do wymiany.
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Okej, pierwsza moja myśl to szczotki na silniku. Czy silnik może mieć za duży pobór mocy właśnie przez krótkie szczotki czy jest jakaś inna przyczyna?
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
Zaraz zaraz to jest sterownik wentylatorów chłodnicy znajdziesz go chyba przy lewej podłużnicy. Ale jak Ci chodzi o nawiew w środku to nie tego powinieneś szukać tylko opornicy we wnętrzu pojazdu itp...sprawdzić zasilanie wentylatora za schowkiem jak i sam silniczek na krótko czy szczotki się nie kończą. Określ się.
Szczotki powinnyprzesuwać się lekko w szczotkotrzymaczu .Podejrzewam , że masz tzw. bezpieczniki w samych szczotkach , które odłączają silnik, gdy szczotki się zużyły . Chroni to wirnik (komutator) przed uszkodzeniem. Często producent daje te bezpieczniki na wyrost i wydaje się , że szczotki są długie ,ale nie ma styku z komutatotrem i odkurzacz (urządzenie)...
Po sprawdzeniu szczotek Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
Jest możliwy jeszcze jeden "słaby punkt" - zacisk (słupek) na stojanie, do którego przymocowany jest przewód od elektromagnesu. Jak nikt na siłę tam nic nie majdrował, to trzyma się to z reguły dobrze. Generalnie, wirnik ma ciasno w tulejkach siedzieć i tyle - bardzo mały luz jest między wirnikiem, a nabiegunnikami stojana, stąd minimalny luz wirnika...
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Główne powody braku wirowania to właśnie już wyciągnięty pasek napędowy, zbyt krótkie szczotki silnika napędowego i drożność oraz czystość układu hydrostatu i odpływu ma tu też kluczową rolę czyli ograniczona sprawności pompy odpływowej też ma wpływ jak i drożność układu hydrostatu. Podaj numer producenta pralki lub zamieść zdjęcie tabliczki znamionowej.
Trzeba wybić w celu wymiany łożyska, chyba że jego praca tzn luzy itp. nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wymijasz uderzając w krawędź starego łożyska. Przed zmontowaniem dokładnie wyczyść turbinkę. Jeżeli szczotki są krótsze niż 1cm. wymień je. pozdrawiam
Zaznaczony układ hydrostatu trzeba dokładnie wyczyścić. Trzeba jeszcze sprawdzić silnik ,przede wszystkim szczotki jeżeli krótkie to wymienić. Silnik podłączyć pod napięcie i sprawdzić czy chodzi.
Można to zrobić w taki sposób: https://youtu.be/HnSMVzSPk-o Po wymianie szczotek nie podłączać silnika na krótko bo autor filmu zrobił to tylko w celu prezentacji.
Z tego co widać na zdjęciu to szczotki są krótkie i mogły się zawiesić. Także w krótkiej przyszłości czeka cię ich wymiana.
iskry ze szczotek są - krótkie, ok. 0,5-1 mm (na początku były dłuższe w jednej szczotce) Zobacz lepiej na wszelki wypadek jaka jest długość szczotek i czy się nie zacinają, bo za chwilę może być to samo.
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
Sprawdź czy szczotki nie są za krótkie.
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Sprawdź szczotki silnika czy nie za krótkie.
Acha. Słuchaj, to opcje są dwie-albo osad na szczotkotrzymaczu zakleszczył szczotki i sprężynka nie ma siły docisnąć albo szczotki są za krótkie.
Witam.Mogą być tylko krótkie szczotki.
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
Skoro popchnięcie powoduje pracę silnika to logika podpowiada, że przyczyna tkwi w silniku. Przyjrzałeś się dokładnie komutatorowi? nie ma przypaleń? A czy przypadkiem nie wieszają się szczotki? Może już starte i krótkie. Komutator może już mieć lekkie "jajo" i być może w dołku zatrzymuje się krótka szczotka i nie dociska odpowiednio komutatora
Od tego jest to forum. Po prostu nigdy nie widziałem aby krótka szczotka zniszczyła komutator. Wytarte komutatory, rozpadające się ,zwarcia na wirniku czy rozwalone wirniki od siły odśrodkowej tak ale nigdy upalonego od szczotek.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Kupuję szczotki w north.pl. Najpierw sprawdź czy szczotka/szczotki się nie zawiesiły w szczotkotrzymaczu. To jest pierwsza rzecz, którą się sprawdza po tak krótkim czasie od wymiany szczotek.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Przyczyną mogą być za krótkie szczotki w silniku.Wskutek krótkich szczotek powstaje duże iskrzenie szczotki-komutator silnika co wpływa na zakłócenie sygnału urządzenia odbiorczego a to powoduje znaczne skrócenie odległości urządzenie odbiorcze -pilot.Po wymianie szczotek w silniku usterka ustała.
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Raczej zdarte ( krótkie ) szczotki węglowe komutatora silnika.
Przyczyną silnego iskrzenia szczotek mogą być za krótkie szczotki co skutkuje mniejszym naciskiem sprężynek dociskających szczotki do kolektora osadzonego na wirniku wyrzynarki.
Rozbierz rozrusznik i oczyść wszystkie połaczenia elektryczne zwłaszcza te skręcane.Warto odpylić prowadnice szczotek ew. wymienić szczotki jeśli uznasz że są krótkie.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
ale niepokoją mnie te szczotki. No właśnie. Co może być przyczyną? A nie są przypadkiem za krótkie te szczotki? Być może już słabo dociskają do komutatora. Nie zużyły się? Być może przyszła pora wymienić je na nowe.
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
No fakt krótkie te szczotki to są, ale wymiana ich jest banalnie łatwa. Przechodziłem to ostatnio i największy problem miałem z wydarciem pompki. No i nie miałem takiego rozmiaru szczotek więc musiałem popracować troszkę pilnikiem aby ją dopasować. Jak zauważyłem to oprócz szczotek nie ma tam się co psuć, budowa pompki jest bardzo prosta. pozdrawiam
Są dwie najczęściej występujące przyczyny. Jedna to zbyt krótkie (zużyte szczotki) - wymienić. Druga to spalone uzwojenie wirnika - wymienić.
Prawdopodobnie jak koledzy pisali wyżej problem będzie leżał w silniku a dokładniej w zawieszających się szczotkach z powodu tego, że będą już zbyt krótkie. Raczej problem powróci za jakiś czas.
Szczotki sprawdziłem, jeszcze są jakieś 10mm Są za krótkie; do wymiany. Słychać było tylko pykanie. To wskazuje właśnie na winę szczotek.
Może krótkie szczotki? bez rozebrania sprzętu nie obejdzie się. Źle dolegające szczotki do komutatora powodują duże iskrzenie, a co za tym idzie charakterystyczne "strzelanie"
Spróbuj tą krótszą szczotkę kilka razy wcisnąć , może się zacięła i sprężynka ją wyrzuci.
Silnik owszem od strony turbiny nierozbieralny, ale do szczotek idzie się dostać, po zdjęciu "całej" białej góry i wcześniejszym wyciśnięciu czerwonego wentylatora. Silnik podłączony na krótko na innym niż oryginalny przewód rozumiem ?
Prawdopodobnie padł wirnik w silniku, ostatecznie szczotki. Zobacz czy i jak iskrzy na komutatorze. Jeśli ciągnie łuk prawie po całym obwodzie , to spalony wirnik (ewentualnie za krótkie szczotki), i naprawa praktycznie nie opłacalna.
Witam Czy to sławny problem z silnikiem? Niestety wszystko na to wskazuje. Możesz jeszcze najpierw sprawdzić stan szczotek silnika, jeśli są krótkie - wymień je i przeczyść komutator. Koszt niewielki, a da pewność co do uszkodzenia silnika.
Nie radzę tak prać bo przy krótkich szczotkach może wypalić się komutator wirnika . Z resztą ja zawsze przy wymianie szczotek sprawdzam i czyszczę komutator
Witam ponownie. Niestety sytuacja się rozwija w złym kierunku. Właściciel maszyny nie zaglądał do silnika i nie serwisował go przez cały okres eksploatacji. Zaowocowało to tak dużym zużyciem szczotek regulujących że doszło do kontaktu ich wprasowanych wyprowadzeń z komutatorem ( co widać na załączonym zdjęciu) Szczęście że od zewnętrznej strony komutatora...
Witam Jeżeli wymaga pukania by zaskoczył to definitywnie krótkie szczotki.
często za taki stan rzeczy odpowiadają zbyt krótkie szczotki w silniku
Potwierdzam diagnozę, na próbę przedłużyłem plecionkę na krótszej szczotce i pralka ruszyła. Czy ktoś poleci jaki sklep online gdzie to można dostać ?
Raczej wina krótkich szczotek silnika.
Może przyczyną są zbyt krótkie szczotki w silniku?
Np. krótkie szczotki
U mnie takie objawy dawały zbyt krótkie szczotki silnika...a fachowiec już mi radził zmienić moduł (400 zł) lub pralkę ( koło 1 tys) :D
Grzałke do tego modelu można kupić za około 35 złotych.Oczywiście zamiennik.Pytaj w lokalnym sklepie z częściami agd.Żeby długość się zgadzała.Ja założyłem nawet krótszą i też pasuje.Myśle ,że ze szczotkami pewnie będzie podobnie jeśli chodzi o cene
Raczej na krótkie szczotki, lub zawieszone, na wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku. Po wyjęciu regulatora, można jedno i drugie zdiagnozować wizualnie. Raczej niech odda ten alternator do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Sam sobie nie poradzi.
Z filmu to nic nie słychać, tylko walą wtryskiwacze. Weź kijek drewniany od krótkiej szczotki, przykładaj do elementów i do ucha ;)
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
witam,ja dodam z doświadczenia kolega dławik ma rację na początek sprawdzić połączenie masy między akumulatorem ,a karoserią. jeśli połączenie jest wyczyszczone i nadal są te objawy to należy przejrzeć rozrusznik ,najwyrażniej szczotki są za krótkie pozdrawiam
sprawdż szczotki w silniku, tak się dzieje jak są krótkie szczotki.
Przyczyną awarii były za krótkie szczotki silnika. Temat zamykam, dziękuję za pomoc.
To samo tyczy się szczotek oraz smaru w łożyskach. Szczotki wymienia się jeśli są krótkie. Jakie długie maja być nowe, trzeba by szukać w serwisie. Łożyska w silniku najczęściej spotyka się kryte, więc tylko wymiana, ale czy potrzebna, to musisz sam ocenić.
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
jaki to model Boscha jeżeli jest silnik szczotkowy może są krótkie szczotki
Witam Oprócz wskazówek kolegi Błażeja ,czy nie masz krótkich szczotek lub czy się nie zacinają w szczotkotrzymaczu.
Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami) komutatora
Pralka już działa a było jej -spalona grzałka -krótkie szczotki -przerwa na przewodach do silnika Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
krótki dług krótki toshiba krótki mignąć światła krótki
aprilia iskra wyjście audio napięcie testy akumulatorów
Jak zlikwidować brumienie w Cambridge Audio? Brak napięcia wyjściowego w PowerWalker - Diagnostyka