Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Jeśli nie odezwał się automat załączający rozrusznik ( nie było słychać stuknięcia zwory ) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia elektromagnes włącznika rozrusznika. Rozrusznik raczej trudno spalić, prędzej może ulec uszkodzeniu szczotkotrzymacz lub zawiesić się zbyt krótka szczotka. Bez zdemontowania rozrusznika raczej się nie obędzie.
Od tego jest to forum. Po prostu nigdy nie widziałem aby krótka szczotka zniszczyła komutator. Wytarte komutatory, rozpadające się ,zwarcia na wirniku czy rozwalone wirniki od siły odśrodkowej tak ale nigdy upalonego od szczotek.
Skoro popchnięcie powoduje pracę silnika to logika podpowiada, że przyczyna tkwi w silniku. Przyjrzałeś się dokładnie komutatorowi? nie ma przypaleń? A czy przypadkiem nie wieszają się szczotki? Może już starte i krótkie. Komutator może już mieć lekkie "jajo" i być może w dołku zatrzymuje się krótka szczotka i nie dociska odpowiednio komutatora
Ta kropka to zabezpieczenie przed pracą przy zbyt krótkich szczotkach.
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Krótkie szczotki na silniku.
Jeżeli jedna szczotka Ci iskrzy, a druga nie ma takiego objawu, to ewidentnie jest niedociskana do komutatora. Przyczyna może być różna: brak sprężystości sprężyny (przegrzana), zadzior w szczotkotrzymaczu powodujący brak możliwości przesuwania się szczotki (nadpalenie), zbyt krótka szczotka (zużyta). Przeprowadzisz sekcję zwłok i wszystko będziesz...
Kiedy szczotka bardzo iskrzyła bo była za krótka, bezpiecznik mógł zadziałać nie wiemy czy wirnik jest sprawny. Jeżeli jest uszkodzony to duży prąd mógł spowodować zadziałanie bezpiecznika.
sprawdź szczotki w reduktorze (odkręć osłonę u dołu maszyny ,od strony suportu są tam dwie szczotki prawa od lewych obrotów) najpierw sprawdź napięcie 24V ,jeśli jest to za krótka jest szczotka lub uszkodzone elektrosprzęgło
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Częste usterki : 1. Kostka stacyjki ( sprawdź czy w pozycji rozrusznika dochodzi prąd do niego ) 2. Rozrusznik do regeneracji ( krótkie szczotki, elektromagnes lub inne usterki )
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Wiec okazało sie zupełny brak ładowania. i dziwny swąd jakby spaleninzy. Czy tylko mogły pojść szczotki co ew muszę jeszcze sprawdzić?. Dodano po 32 po wymontowaniu reg napięcia, książka podaj dlugość minimalną szczotek jako 5 mm. umnie krótsza szczotka ok 1cm wiec są dobre. gdzie dalej szukać ?
Możliwe przyczyny to takie, że może być już nadmiernie rozciągnięty pasek napędowy: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Problem z odpływem i pompą odpływową, zbyt krótkie szczotki węglowe silnika napędowego albo niestety awaria modułu lub rozrogramowanie się modułu sterującego. W pierwszej kolejności...
Sprawdź szczotki może są za krótkie jeśli szczotki ok. to moduł do wymiany
Do tego modelu wirnik 308.2200 .Stało się to podczas pracy wiec ; zaciągnął wodę na dywanie , "udusił się " z powodu pełnego worka , zapchanych filtrów wlotowych lub wylotowych lub po prostu zwyczajnie spalił się , zwarcie wewnętrzne , krótkie ,prawie zerowe szczotki .
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Pralki nie oszukałeś tylko ewentualnie sam siebie. Krótkie szczotki wkrótce doprowadzą do uszkodzenia silnika, a nawet i modułu. Lepiej wymień je teraz, koszt nowych kompletnych to pewnie ok. 40 może 50 zł, a wymiana trwa kilka minut (no troszeczkę więcej bo wskazane byłoby przedmuchać silnik powietrzem by usunąć z niego cały pył węglowy, przeczyścić...
Witam. Bezpiecznik może też wybijać blokada drzwi. Dla kontroli silnika podłącz go na krótko. Szeregowo szczotka-uzwijenie stojana mostek, na drugą szczotkę i uzwojenie stojana sieć 230V. Przymocuj silnik żeby nim nie obróciło.
pozatym jak nie ma ładowania to by świeciła ikonka podczas jazdy POZA TYM to kontrolka ładowania oraz większość kontrolek licznika (poza kontrolką świateł drogowych, hamulca ręcznego oraz kierunkowskazów) ma się zapalać po włączeniu zapłonu oraz gasnąć po uruchomieniu silnika. Kontrolki Airbagu oraz świec żarowych nie są do tego układu podłączone i...
Zdecydowanie pomogą a bynajmniej nie zaszkodzą. Gdy szczotki są zbyt krótkie to elektronika może odbierać mylne sygnały od silnika przez co nie zada mu pełnych obrotów.
Ile lat ma pralka? Zbyt krótkie szczotki mogą powodować takie zjawisko, że silnik będzie pracował nawet przez cały cykl prania a następnie już nie wystartuje. Ja bym zaczął od weryfikacji stanu szczotek. Kolejną przyczyną może być kostka lub wtyczka silnika, czasem przewody zasilające silnik mogą się przełamać. Kolejny powód to mogą być tak zwane zimne...
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Przeczysciłem szczotki (...) ale iskry z komutatora dalej się pojawiały. A nie są za krótkie te szczotki?
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Biały i żółty to biegi szybki i wolny sterowane plusem. Masa brązowy. Możliwe że "wisi" szczotka masowa i jak podałeś zasilanie na szczotki od 2 biegów jednocześnie to silniczek ruszył na krótko mimo że jest niesprawny.
Po co było wymontowywać programator?Jeżeli szczotki za krótkie to najpierw wymienić szczotki i sprawdzić pralkę.
Może to być uszkodzony zarówno regulator napięcia jak i uzwojenie wirnika(zbyt duża rezystancja) jak i połaczenia szczotek z pierścieniami ślizgowymi (np. zawieszona lub za krótka szczotka). W/w elementy dotyczą stwierdzenia jarzenia lampki na zatrzymanym silniku i włączonej stacyjce: W tym momencie, po zgaszeniu silnika, lampka, zamiast świecić pełnym...
Jak dobrze pamiętam, szczotki krótsze niż 1,5cm kwalifikują się do wymiany.
Okej, pierwsza moja myśl to szczotki na silniku. Czy silnik może mieć za duży pobór mocy właśnie przez krótkie szczotki czy jest jakaś inna przyczyna?
Jest możliwy jeszcze jeden "słaby punkt" - zacisk (słupek) na stojanie, do którego przymocowany jest przewód od elektromagnesu. Jak nikt na siłę tam nic nie majdrował, to trzyma się to z reguły dobrze. Generalnie, wirnik ma ciasno w tulejkach siedzieć i tyle - bardzo mały luz jest między wirnikiem, a nabiegunnikami stojana, stąd minimalny luz wirnika...
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Dzięki za odpowiedzi, rozrusznik już rozebrałem, jedna szczotka dość długa druga wiele krótsza, jadę za chwilę do sklepu po szczotki i wymieniam.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
Zaraz zaraz to jest sterownik wentylatorów chłodnicy znajdziesz go chyba przy lewej podłużnicy. Ale jak Ci chodzi o nawiew w środku to nie tego powinieneś szukać tylko opornicy we wnętrzu pojazdu itp...sprawdzić zasilanie wentylatora za schowkiem jak i sam silniczek na krótko czy szczotki się nie kończą. Określ się.
Dla mnie to jak na razie cały ten opis diagnostyki i naprawy wskazuje na pełną amatorszczyznę. Kontrolki się pojawiają i znikają, bo najprawdopodobniej jest krótka któraś szczotka w regulatorze napięcia i raz styka, a za chwilę już nie. Jak rozrusznik nie kręci, to zaczyna się od stanu naładowania baterii, jak jest słaba to sprawdzamy alternator - a...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Masz rację, podłączyłem silnik na krótko i ruszał dopiero po przekręceniu. Jedna szczotka urwana, druga na wykończeniu. Zamówiłem silniczek
Witam.Mogą być tylko krótkie szczotki.
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Szczotki powinnyprzesuwać się lekko w szczotkotrzymaczu .Podejrzewam , że masz tzw. bezpieczniki w samych szczotkach , które odłączają silnik, gdy szczotki się zużyły . Chroni to wirnik (komutator) przed uszkodzeniem. Często producent daje te bezpieczniki na wyrost i wydaje się , że szczotki są długie ,ale nie ma styku z komutatotrem i odkurzacz (urządzenie)...
Najprawdopodobniej iskrzy i druga ale tego nie widzisz bo iskry lecą w druga stronę, jeżeli jest jak mówisz (wątpię) to do sprawdzenia tylko ta jedna szczotka: słaby docisk, zużyta, za krótka, słaba sprężynka
Do akumulatora to się nie czepiaj jest dobrze. Policz - ile jest korków ( tak korków do każdej celi ) jedna cela to teoretycznie 2,2V . A jest ich 6. Czyli 6x2,2 daje 13,2V. Utarło sie powiedzenie, iż samochód ma akumulator 12voltowy, 6 voltowy 24 voltowy a w rzeczywistości to napięcie jest o wiele większe (13,2 V teoretycznie) Zobacz w instrukcji akumulatora,...
Jak piszesz - podstawowe sprawy zostały sprawdzone... Może po kolei: Akumulator - pewnie naładowany, po włączeniu głównych świateł sygnał dźwiękowy jest wyraźny i mocny, Rozrusznik - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce masz zapalone kontrolki (?) - i dalej - czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (dalej na II - na uruchomienie rozrusznika) słychać...
Raczej zdarte ( krótkie ) szczotki węglowe komutatora silnika.
Przyczyną mogą być za krótkie szczotki w silniku.Wskutek krótkich szczotek powstaje duże iskrzenie szczotki-komutator silnika co wpływa na zakłócenie sygnału urządzenia odbiorczego a to powoduje znaczne skrócenie odległości urządzenie odbiorcze -pilot.Po wymianie szczotek w silniku usterka ustała.
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
Tutaj wielkość nie ma znaczenia /w pewnym sensie/ jednocześnie droga jaką pokonuje szczotka jest dużo krótsza niż na pierścieniu dużym ale są zastosowane szczotki twarde dla lepszego i pewnego kontaktu więc efekt jest jaki jest. Oczywiście może się zdarzyć po 30000km a może być 200000km.P
Może któraś szczotka się podwiesiła, albo już jest za krótka i czasami jeszcze 'łapie' . Pozdr.
Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno...
Przyczyną silnego iskrzenia szczotek mogą być za krótkie szczotki co skutkuje mniejszym naciskiem sprężynek dociskających szczotki do kolektora osadzonego na wirniku wyrzynarki.
kolego natychmiast wymień szczotki ,a usterka minie.ponieważ szczotka minusowa jest za krótka i robi spadek napięcia 100% jest to. kolego wiele razy to przerabiałem ,pozdrawiam i powodzenia
Spróbuj tą krótszą szczotkę kilka razy wcisnąć , może się zacięła i sprężynka ją wyrzuci.
Nie radzę tak prać bo przy krótkich szczotkach może wypalić się komutator wirnika . Z resztą ja zawsze przy wymianie szczotek sprawdzam i czyszczę komutator
jaki to model Boscha jeżeli jest silnik szczotkowy może są krótkie szczotki
Zaznaczony układ hydrostatu trzeba dokładnie wyczyścić. Trzeba jeszcze sprawdzić silnik ,przede wszystkim szczotki jeżeli krótkie to wymienić. Silnik podłączyć pod napięcie i sprawdzić czy chodzi.
Raczej na krótkie szczotki, lub zawieszone, na wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku. Po wyjęciu regulatora, można jedno i drugie zdiagnozować wizualnie. Raczej niech odda ten alternator do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Sam sobie nie poradzi.
Trzeba wybić w celu wymiany łożyska, chyba że jego praca tzn luzy itp. nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wymijasz uderzając w krawędź starego łożyska. Przed zmontowaniem dokładnie wyczyść turbinkę. Jeżeli szczotki są krótsze niż 1cm. wymień je. pozdrawiam
Może krótkie szczotki? bez rozebrania sprzętu nie obejdzie się. Źle dolegające szczotki do komutatora powodują duże iskrzenie, a co za tym idzie charakterystyczne "strzelanie"
Z filmu to nic nie słychać, tylko walą wtryskiwacze. Weź kijek drewniany od krótkiej szczotki, przykładaj do elementów i do ucha ;)
Podaj numer producenta pralki 7......… ponieważ niewiele można odnaleźć po samym modelu: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd,... Jeżeli będziesz miał silnik szczotkowy to możliwe, że krótkie szczotki mogą być przyczyną braku wirowania, ale przede wszystkim sprawdź odpływ jak i samą pompę spustową no i koniecznie...
często za taki stan rzeczy odpowiadają zbyt krótkie szczotki w silniku
Np. krótkie szczotki
Potwierdzam diagnozę, na próbę przedłużyłem plecionkę na krótszej szczotce i pralka ruszyła. Czy ktoś poleci jaki sklep online gdzie to można dostać ?
Może przyczyną są zbyt krótkie szczotki w silniku?
Raczej wina krótkich szczotek silnika.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
U mnie takie objawy dawały zbyt krótkie szczotki silnika...a fachowiec już mi radził zmienić moduł (400 zł) lub pralkę ( koło 1 tys) :D
Przyczyną awarii były za krótkie szczotki silnika. Temat zamykam, dziękuję za pomoc.
To alternator 9D , Sprawdź jeszcze szczotki, to można zrobić nie demontując alternatora , Wyjmiesz szczotko-trzymacz odkręcając małą śrubkę ,pierścienie ślizgowe już trudniej . Po tylu tatach ( nie wiem jak długo w pracy )pewnie szczotki należało by wymienić . Właśnie taki mam do roboty to i szczotki i pierścienie zwłaszcza jeden pierścień i jedna szczotka...
Prawdopodobnie padł wirnik w silniku, ostatecznie szczotki. Zobacz czy i jak iskrzy na komutatorze. Jeśli ciągnie łuk prawie po całym obwodzie , to spalony wirnik (ewentualnie za krótkie szczotki), i naprawa praktycznie nie opłacalna.
Po sprawdzeniu szczotek Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami) komutatora
Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.
Mam następujący problem. Podczas jazdy rozładował się akumulator jednak nie zapaliła się kontrolka od ładowania. Myślalem że to alternator, jednak po odpięciu i podłączeniu klem ładowanie wróciło ( wcześniej po odpięciu klemy auto gasło) . Przejechałem 500 km i znowu to samo. Wymontowałem alternator i zauważyłem że jedna szczotka jest o połowe krótsza...
Pralka już działa a było jej -spalona grzałka -krótkie szczotki -przerwa na przewodach do silnika Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
To że się tylko jedna szczotka zużywa jest normalne. Nienormalny jest tylko tak krótki czas, wszystko wskazuje na uszkodzony silnik. Myślę że temat jest wyczerpany. Zamykam.
sprawdż szczotki w silniku, tak się dzieje jak są krótkie szczotki.
Myślę że nic nie ryzykujesz. Twarda szczotka lub pędzel z obciętym krótko twartym włosiem i czyścimy - do połysku. Jeżeli to tylko nalot od wody lub nawet przeżarte ścieżki to masz szansę uratować. Woda sama w sobie nie jest szkodliwa, dopiero w połączeniu z przepływającym prądem potrafi dokonać spustoszenia. Jężeli po wyczyszczeniu i ew przelutowaniu...
Od kiedy iskrzenie jest groźne? A bawiłeś się kiedyś zwykłą zapalniczką piezoelektryczną? A bardziej w elektryce - wypalony komutator przez zbyt krótkie szczotki?
A gdzie go szukać i jak sprawdzić jestem początkujący w tym temacie. Silnik jest na dole. Szczotki ma zamocowane z przeciwnej strony niż zakłada się pasek. Dwie śrubki i wyjęta szczotka. Nie powinny być krótsze niż 15 mm.
po podłączeniu szczotki na krótko działa bez problemu i nie pobiera dużego prądu, bo 200mA przy 25V, więc jest to dla mnie dziwne jak ona może być winna. Może by trzeba jakoś pomierzyć ile to "niewiniątko" pobiera pod obciążeniem i to przy dłuższym czasie i jakie tam parametry mają te "mosfety". Ogólnie to mosfet sterujący turbiną oraz mosfet sterujący...
Z tego co widać na zdjęciu to szczotki są krótkie i mogły się zawiesić. Także w krótkiej przyszłości czeka cię ich wymiana.
Witam ponownie! Problem rozwiązany;) okazało się, że przyczyną są zbyt krótkie szczotki. Dzięki za zainteresowanie tematem i za pomoc. POZDRO!
Kolego Cebix szczotek miedzianych nie ma , wszystkie są grafitowe jedynie miedziowane po wierzchu w celu poprawy przewodności i zmniejszenia oporności danej szczotki żeby się nie grzała przy bardzo dużych prądach :!: Ja w czasach permanentnych braków części zamiennych zam dorabiałem szczotki wycinając z szczotek które dostawałem od zaprzyjaznionych...
Witam ponownie. Niestety sytuacja się rozwija w złym kierunku. Właściciel maszyny nie zaglądał do silnika i nie serwisował go przez cały okres eksploatacji. Zaowocowało to tak dużym zużyciem szczotek regulujących że doszło do kontaktu ich wprasowanych wyprowadzeń z komutatorem ( co widać na załączonym zdjęciu) Szczęście że od zewnętrznej strony komutatora...
Witam Oprócz wskazówek kolegi Błażeja ,czy nie masz krótkich szczotek lub czy się nie zacinają w szczotkotrzymaczu.
krótki dług krótki toshiba krótki mignąć światła krótki
telewizor philips gniazdo antenowe wymiana żarówki punto volvo silnika
sterowanie klapą gaszącą sterowanie klapą gaszącą
16 ogniw LiFePO4 EVE 280Ah szeregowo – magazyn energii 51,2V niskonapięciowy czy wysokonapięciowy? Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi – brak reakcji na pedał gazu, czujnik APP, diagnostyka, naprawa