Krótkie szczotki na silniku.
Częste usterki : 1. Kostka stacyjki ( sprawdź czy w pozycji rozrusznika dochodzi prąd do niego ) 2. Rozrusznik do regeneracji ( krótkie szczotki, elektromagnes lub inne usterki )
Sprawdź szczotki może są za krótkie jeśli szczotki ok. to moduł do wymiany
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Możliwe przyczyny to takie, że może być już nadmiernie rozciągnięty pasek napędowy: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Problem z odpływem i pompą odpływową, zbyt krótkie szczotki węglowe silnika napędowego albo niestety awaria modułu lub rozrogramowanie się modułu sterującego. W pierwszej kolejności...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Przeczysciłem szczotki (...) ale iskry z komutatora dalej się pojawiały. A nie są za krótkie te szczotki?
Po co było wymontowywać programator?Jeżeli szczotki za krótkie to najpierw wymienić szczotki i sprawdzić pralkę.
Pralki nie oszukałeś tylko ewentualnie sam siebie. Krótkie szczotki wkrótce doprowadzą do uszkodzenia silnika, a nawet i modułu. Lepiej wymień je teraz, koszt nowych kompletnych to pewnie ok. 40 może 50 zł, a wymiana trwa kilka minut (no troszeczkę więcej bo wskazane byłoby przedmuchać silnik powietrzem by usunąć z niego cały pył węglowy, przeczyścić...
Ile lat ma pralka? Zbyt krótkie szczotki mogą powodować takie zjawisko, że silnik będzie pracował nawet przez cały cykl prania a następnie już nie wystartuje. Ja bym zaczął od weryfikacji stanu szczotek. Kolejną przyczyną może być kostka lub wtyczka silnika, czasem przewody zasilające silnik mogą się przełamać. Kolejny powód to mogą być tak zwane zimne...
Jak dobrze pamiętam, szczotki krótsze niż 1,5cm kwalifikują się do wymiany.
Okej, pierwsza moja myśl to szczotki na silniku. Czy silnik może mieć za duży pobór mocy właśnie przez krótkie szczotki czy jest jakaś inna przyczyna?
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Zaraz zaraz to jest sterownik wentylatorów chłodnicy znajdziesz go chyba przy lewej podłużnicy. Ale jak Ci chodzi o nawiew w środku to nie tego powinieneś szukać tylko opornicy we wnętrzu pojazdu itp...sprawdzić zasilanie wentylatora za schowkiem jak i sam silniczek na krótko czy szczotki się nie kończą. Określ się.
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Witam.Mogą być tylko krótkie szczotki.
Z tego co widać na zdjęciu to szczotki są krótkie i mogły się zawiesić. Także w krótkiej przyszłości czeka cię ich wymiana.
Trzeba wybić w celu wymiany łożyska, chyba że jego praca tzn luzy itp. nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wymijasz uderzając w krawędź starego łożyska. Przed zmontowaniem dokładnie wyczyść turbinkę. Jeżeli szczotki są krótsze niż 1cm. wymień je. pozdrawiam
ale niepokoją mnie te szczotki. No właśnie. Co może być przyczyną? A nie są przypadkiem za krótkie te szczotki? Być może już słabo dociskają do komutatora. Nie zużyły się? Być może przyszła pora wymienić je na nowe.
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
Zaznaczony układ hydrostatu trzeba dokładnie wyczyścić. Trzeba jeszcze sprawdzić silnik ,przede wszystkim szczotki jeżeli krótkie to wymienić. Silnik podłączyć pod napięcie i sprawdzić czy chodzi.
Sprawdź czy szczotki nie są za krótkie.
Raczej zdarte ( krótkie ) szczotki węglowe komutatora silnika.
Acha. Słuchaj, to opcje są dwie-albo osad na szczotkotrzymaczu zakleszczył szczotki i sprężynka nie ma siły docisnąć albo szczotki są za krótkie.
Do tego modelu wirnik 308.2200 .Stało się to podczas pracy wiec ; zaciągnął wodę na dywanie , "udusił się " z powodu pełnego worka , zapchanych filtrów wlotowych lub wylotowych lub po prostu zwyczajnie spalił się , zwarcie wewnętrzne , krótkie ,prawie zerowe szczotki .
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Sprawdź szczotki silnika czy nie za krótkie.
Przyczyną silnego iskrzenia szczotek mogą być za krótkie szczotki co skutkuje mniejszym naciskiem sprężynek dociskających szczotki do kolektora osadzonego na wirniku wyrzynarki.
Może krótkie szczotki? bez rozebrania sprzętu nie obejdzie się. Źle dolegające szczotki do komutatora powodują duże iskrzenie, a co za tym idzie charakterystyczne "strzelanie"
Z filmu to nic nie słychać, tylko walą wtryskiwacze. Weź kijek drewniany od krótkiej szczotki, przykładaj do elementów i do ucha ;)
Np. krótkie szczotki
Przyczyną mogą być za krótkie szczotki w silniku.Wskutek krótkich szczotek powstaje duże iskrzenie szczotki-komutator silnika co wpływa na zakłócenie sygnału urządzenia odbiorczego a to powoduje znaczne skrócenie odległości urządzenie odbiorcze -pilot.Po wymianie szczotek w silniku usterka ustała.
U mnie takie objawy dawały zbyt krótkie szczotki silnika...a fachowiec już mi radził zmienić moduł (400 zł) lub pralkę ( koło 1 tys) :D
Raczej na krótkie szczotki, lub zawieszone, na wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku. Po wyjęciu regulatora, można jedno i drugie zdiagnozować wizualnie. Raczej niech odda ten alternator do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Sam sobie nie poradzi.
Może przyczyną są zbyt krótkie szczotki w silniku?
Prawdopodobnie padł wirnik w silniku, ostatecznie szczotki. Zobacz czy i jak iskrzy na komutatorze. Jeśli ciągnie łuk prawie po całym obwodzie , to spalony wirnik (ewentualnie za krótkie szczotki), i naprawa praktycznie nie opłacalna.
Zdecydowanie pomogą a bynajmniej nie zaszkodzą. Gdy szczotki są zbyt krótkie to elektronika może odbierać mylne sygnały od silnika przez co nie zada mu pełnych obrotów.
często za taki stan rzeczy odpowiadają zbyt krótkie szczotki w silniku
Przyczyną awarii były za krótkie szczotki silnika. Temat zamykam, dziękuję za pomoc.
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
sprawdż szczotki w silniku, tak się dzieje jak są krótkie szczotki.
Witam Jeżeli wymaga pukania by zaskoczył to definitywnie krótkie szczotki.
jaki to model Boscha jeżeli jest silnik szczotkowy może są krótkie szczotki
Może są jednak za krótkie szczotki od silnika,albo nie ma dobrego kontaktu na złączce od silnika.
No fakt krótkie te szczotki to są, ale wymiana ich jest banalnie łatwa. Przechodziłem to ostatnio i największy problem miałem z wydarciem pompki. No i nie miałem takiego rozmiaru szczotek więc musiałem popracować troszkę pilnikiem aby ją dopasować. Jak zauważyłem to oprócz szczotek nie ma tam się co psuć, budowa pompki jest bardzo prosta. pozdrawiam
Pralka już działa a było jej -spalona grzałka -krótkie szczotki -przerwa na przewodach do silnika Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Podaj numer producenta pralki 7......… ponieważ niewiele można odnaleźć po samym modelu: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd,... Jeżeli będziesz miał silnik szczotkowy to możliwe, że krótkie szczotki mogą być przyczyną braku wirowania, ale przede wszystkim sprawdź odpływ jak i samą pompę spustową no i koniecznie...
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Witam ponownie. Niestety sytuacja się rozwija w złym kierunku. Właściciel maszyny nie zaglądał do silnika i nie serwisował go przez cały okres eksploatacji. Zaowocowało to tak dużym zużyciem szczotek regulujących że doszło do kontaktu ich wprasowanych wyprowadzeń z komutatorem ( co widać na załączonym zdjęciu) Szczęście że od zewnętrznej strony komutatora...
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Witam ponownie! Problem rozwiązany;) okazało się, że przyczyną są zbyt krótkie szczotki. Dzięki za zainteresowanie tematem i za pomoc. POZDRO!
Od kiedy iskrzenie jest groźne? A bawiłeś się kiedyś zwykłą zapalniczką piezoelektryczną? A bardziej w elektryce - wypalony komutator przez zbyt krótkie szczotki?
Kurde, ile tu pesymistycznych scenariuszy, a uszkodzona cewka rozrusznika, albo krótkie szczotki się zawieszają.
To wyciąg wirnik i dla świętego spokoju przetocz , lub zmień pierścienie, nie są drogie. A ile zostało tej krótszej szczotki?
Główne powody braku wirowania to właśnie już wyciągnięty pasek napędowy, zbyt krótkie szczotki silnika napędowego i drożność oraz czystość układu hydrostatu i odpływu ma tu też kluczową rolę czyli ograniczona sprawności pompy odpływowej też ma wpływ jak i drożność układu hydrostatu. Podaj numer producenta pralki lub zamieść zdjęcie tabliczki znamionowej.
Jeżeli są krótkie szczotki,a więc nie kontaktują z komutatorem,to nie zadziała uzwojenie wciągające w elektromagnesie,tym samym nie będzie słychać nawet charakterystycznego stuknięcia..
Posłuchał bym rad przedmówców.Przyczyną może być grzałka,lub za krótkie szczotki silnika( w fazie "agonalnej"i przy małym obciążeniu bywa, że po uruchomieniu krótko działa).
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Czyli zużyte w połowie, tylko czy pracują swobodnie w szczotkotrzymaczach bo krótsze szczotki potrafią się zawieszać. Chyba kolega będzie musiał zamieścić na forum zdjęcia modułu sterującego. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Temat rozwiązany, zapomniałem dopisać do postów. Krótkie szczotki silnika raz kontaktowały, a raz nie. Pozdrawiam wszystkich.
Mozesz mieć krótkie. szczotki i one robią hałas lub się zawieszają proponowałbym zdecydowanie wymiane na nowe ale dobrej jakosći.
Proszę sprawdzić antenę jej masę w szczególności, następnie alternator mogą być krótkie szczotki i iskrzą na pierścieniach.Powodzenia
Nie ma co tu filozofować, regulatora na stole nie sprawdzisz. Możesz jedynie wymienić za krótkie szczotki o ile się da. Nie pamiętam jak jest w tym modelu. Wymień regulator i po temacie.
Witam - jeśli chodzi o silnik to w tej maszynie znajduje się w korpusie blisko koła zamachowego . W silniku mogą być zużyte lub za krótkie szczotki albo silnik do wymiany lub pedał . https://zamep.pl/silnik-maszyn-do-szycia...
Ta kropka to zabezpieczenie przed pracą przy zbyt krótkich szczotkach.
Spróbuj zewrzeć te dwie grube śruby na rozruszniku,jeżeli zaskoczy to wina automatu,natomiast gdy będzie tylko iskrzyć to wina rozrusznika(pewnie krótkie szczotki).
Witam. Kolega Mrice pisał co masz sprawdzić a to specjalista AGD więc radzę kolegi posłuchać. Warto jeszcze przyjrzeć się szczotkom w silniku bo krótkie szczotki lubią się zawieszać. Poza tym sprawdź co oznacza E10.
koledzy doszedłem o co chodzi u mnie po prostu są już za krótkie szczotki na regulatorze popuściłem regulator i docisnąłem go w dół i skręciłem na jakiś czas będzie działało ale trzeba będzie to zrobić tak jak należy. Mam pytanie czy można same szczotki wymienić czy trzeba cały regulator ??
-Serwis się świeci bo masz na 99% krótkie szczotki, do wymiany. -Brak regulacji spowodowana jest na 95% uszkodzeniem wentylatora (sam go nie wymienisz), bo elektroniki padają bardzo rzadko. -Przy wymianie korbowodu ZAWSZE wymienia się oringi tłoków i bijaka+nowy smar.
Witam.Na początek proszę sprawdzić stan szczotek i komutatora.Zbyt krótkie szczotki wymienić,a komutator przetrzeć bardzo drobnym papierem ściernym lub czyściwem do miedzi.
Po sprawdzeniu szczotek Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
To chyba raczej rozrusznik i krótkie szczotki można by przypuszczać . Najlepiej wymontuj i zawieź do punktu regeneracji tam sprawdzą, naprawią dają gwarancję i myślę że wcale dużo nie zapłacisz .
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Trzeba sprawdzić czy jest pasek napędowy założony na koła pasowe silnika i bębna. Jeżeli pasek jest ok. do sprawdzenia silnik , czy nie są krótkie szczotki.
oczekiwałem konkretnej podpowiedzi napisałem przecież: Najczęściej jest to filtr zakłóceń, wartość to około 100-470nF zresztą , jak sam napisałeś Jak w przypadku silników komutatorowych. Jeżeli ma zaniżoną pojemność, to mogła być przyczyna uszkodzenia wbudowanego softstartu. Należałoby poszukać, dlaczego mu się tak zrobiło: za krótkie szczotki, zanieczyszczone...
Witam Sprawdź żarówkę kostkę i połączenia w lampie ,bezpieczniki ,masę na lampie.Co do kontrolki, to mogą być krótkie szczotki ,zużyte pierścienie ślizgowe .Czy ładowanie jest O.K.
Trzeba szczotki nowe, za krótkie są.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Najprawdopodobniej problem z komutatorem silnika lub krótkie szczotki. Skąd taki wniosek skoro: cały cykl prawidłowy Jedno drugie wyklucza.
Ładowanie na poziomie 13,8V występuje cały czas.W twoim przypadku prawdopodobnie są po prostu krótkie szczotki lub luźne bądź do wyczyszczenia połączenie plusowe na alternatorze.
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
barteqqq, przecież pisze wcześniej że się zapala. U mnie kiedyś żarówka się lekko żarzyła, powodem był zużyty komutator i krótkie szczotki, może to lekarstwo żeby sprzedać auto bez żarzącej się żarówki?!?
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
witam,ja dodam z doświadczenia kolega dławik ma rację na początek sprawdzić połączenie masy między akumulatorem ,a karoserią. jeśli połączenie jest wyczyszczone i nadal są te objawy to należy przejrzeć rozrusznik ,najwyrażniej szczotki są za krótkie pozdrawiam
Rozbierz rozrusznik i oczyść wszystkie połaczenia elektryczne zwłaszcza te skręcane.Warto odpylić prowadnice szczotek ew. wymienić szczotki jeśli uznasz że są krótkie.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Szczotki powinnyprzesuwać się lekko w szczotkotrzymaczu .Podejrzewam , że masz tzw. bezpieczniki w samych szczotkach , które odłączają silnik, gdy szczotki się zużyły . Chroni to wirnik (komutator) przed uszkodzeniem. Często producent daje te bezpieczniki na wyrost i wydaje się , że szczotki są długie ,ale nie ma styku z komutatotrem i odkurzacz (urządzenie)...
Skoro wypadły to mogą się kwalifikować do wymiany, bo są za krótkie.
Sprawdź rozrusznik na krótko. Najprawdopodobniej szczotki się skończyły.
Witam . W pierwszej kolejności należy sprawdzić szczotki silnika (czy nie krótkie, lub zawieszone w szczotko trzymaczu). Następnie należy sprawdzić działanie tachoprądniczki (część zamontowana na końcu silnika z dwoma przewodami) na przejście multimetrem ustawionym na Ω. Po podłączeniu miernika ustawionego (V)przewody z wiązki odłączone, należy...
Pralka przed pobraniem wody powinna załączyć pompę oraz wykonać obroty bębnem . Postawiłbym na wypalone punkty lutownicze któregoś z przekaźników załączającego silnik.Mogą być krótkie szczotki silnika jak napisał kol.machefi
Z doświadczenia; kolejność dowolna: -skorodowana nakrętka mocująca węzeł szczotkowy do elektromagnesu -krótkie szczotki -skorodowane nity łączące szczotkotrzymacz ujemnej szczotki to tylnej tarczy -wylutowane uzwojenie wirnika z chorągiewek komutatora -za słabe sterowanie elektromagnesu ze stacyjki
Witam . Naprawa alternatora przez Twego mechanika okazuje się lipą i fuszerką ,tak można to nazwać.Przyczyn może być wiele; -krótkie szczotki -kończące się pierścienie(mała przerwa na ich obwodzie,spowoduje tudność wzbudzenia) -uszkodzone sprzęgiełko jednokierunkowe(raz łapie ,raz nie),i wiele innych .
Można to zrobić w taki sposób: https://youtu.be/HnSMVzSPk-o Po wymianie szczotek nie podłączać silnika na krótko bo autor filmu zrobił to tylko w celu prezentacji.
1. Pasek napędu na miejscu 2. Silnik sprawdzony (na krótko szczotki ok. ) 3. Przeczyszczone styki, silnik, programator 4. Przewody zasilające do silnika ok 5. Zniknął błąd F27 ( O O X O O ). 6. Pojawił się nowy błąd F28 ( O O O X X ) Program serwisowy po przejściu do ostatniej fazy "wirowanie" słychać pstryk jakby przekaźniki i wszystko gaśnie.
krótkie długi krótkie toshiba falę krótkie krótkie igły
epson ecotank papier dioda selenowa wymiana drzwi pralka bosch
czujnik ciśnienia antara czujnik ciśnienia
Miękki start do spawarki inwertorowej – soft-start, pre-charge, ochrona mostka, PFC, SSR Oleo-Mac 937 – zatrzymuje się łańcuch pod obciążeniem, brak mocy, regulacja gaźnika, sprzęgło