Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Tak jakby bez oporu? Ale wałem silnika (i osprzętem) kręci? Rozrządu nie zerwało?
Czy przy kręceniu wałem silnika są jakieś oscylacje napięcia na wejściu cewki? Czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś układu immobiliser, który był w oryginalnym kluczyku?
Ponad 50 lat temu, na poczatku mojej przygody z samochodami, podczas przeglądu rozrusznika przesmarowałem bendix i nigdy później tego już nie robiłem. Po tej operacji rozrusznik pracował, ale nie kręcił wałem silnika (ślizgał się). Nie pomogło mycie bendixu, to była loteria, czy zakręci. W moim przypadku skutecznie pomogło, po zaskoczeniu silnika, przy...
Doczytałem jeszcze że niby rozrusznik nie kręci wałem silnika e nie wiem czy to prawda i jak to naprawić Wymienić bendiks w rozruszniku na nowy.
Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o silnik elektryczny, który sam tworzy prąd dla siebie, tylko o silnik stirlinga, który ogrzewany jest przez cos w stylu grzałki na prąd, który wytwarza silnik elektryczny. Ponieważ, gdy kręcimy wałem od silnika elektrycznego wytwarza prąd. Wiem dużo powtórzeń.
Nie jest za ciasno spasowany ten silnik, cały czas idzie lekko kręcić wałem?
Tacho daje przy kręceniu wałem silnika 0.5V zmiennego. W drugiej nieużywanej pralce inne tacho też, ale już rezystancja wynosi 150Ω.
Sprzęgło przy odpalaniu było by korzystne bo kręcisz tylko wałem silnika a nie całym zespołem, a gdy w zespole tnącym zostanie kawałek drewna to będą problemy z odpaleniem bo nie szarpniesz. To plus, a minus to taki że jeśli chwilowo przydusisz i spadną obroty to może rozłaczyć napęd i nie przerobi tego co wrzuciłeś. Mam 90kg ubijarkę i silnik 6,5kM...
To jakiś quiz? Mamy zgadywać, czy rozrusznik kręci wałem silnika żwawo, czy jest iskra, czy jest wtryskiwane paliwo, czy silnik spręża?
może lepsze będzie rozwiązanie ze spychacza (nie wiem czy tak się nazywał ale chodzi mi o deta) tam rozrusznikiem był mały silnik spalinowy który poprzez przekładnię i ręcznie załączane sprzęgło kręcił wałem silnika
Czy ostatnio ustawiałeś rozrząd, może zawory uderzają w tłok i blokują obrót silnika. Jak zachowuje się silnik przy rozruchu z tzw. kopki tj., czy jest podobnie. Jeśli rozrząd jest właściwie ustawiony, silnik nie jest zatarty i akumulator oraz rozrusznik sprawny (i instalacja elektryczna), to rozrusznik powinien kręcić wałem silnika.
Witam. W końcu udało mi się naprawić rozrusznik. Okazało się że jest spalony. Lecz niestety problem dalej pozostał. Teraz czasem przekręci 2 max 3 razy silnikiem i stop. Aku dobry naładowany. Kręcąc silnikiem ręcznie zauważyłem że w pewnym momencie jest duży opór. Kompresja kompresja ale czy to aż tak powinno wyglądać? Załączam filmik. Może ktoś ma...
Czy luzy zaworowe ustawione poprawnie. Wykręć wtrysk i sprawdź, czy podczas kręcenia wałem silnika paliwo jest rozpylane, czy też "leje"się. W razie negatywnego wyniku wtrysk do regeneracji (lub wymiany).
To jest jeszcze ostatnia opcja, nie wiem jak to mozliwe, ale pomysłów już brak i trzeba się chcwycić nierealnego-rozusznik kręci wałem silnika w drugą stronę :)
wykorzystać różnice temperatur jaka panuje we wnętrzu domu a temperatura zewnętrzna.. Rozumiem, że ogrzewanie domu masz darmowe, skoro chcesz przerobić energię cieplną domu na kręcenie wałem silnika ?
Rozrząd wymieniałem sam ustawiałem na znaki blokowałem pompę i wałek rozrządu. Po wymianie silnik zapalił od strzału ale jak na drugi dzień rano tak ze 4 razy musiałem kręcić wałem. Silnik pracuje równiutko nie kopci jest wszystko ok.
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Zdjąłem osłone silnika i kręcąc wałem był delikatny opór ale wszystko się kręciło.
Witam. Jeździłem ostatnio quadem EGL Lyda 203E 250cc. Zgasiłem go i po około 2 godzinach chciałem go odpalić. Słychać tylko kręcenie rozrusznikiem, ale nie kręci wałem silnika. Rozrusznik ma lekkie obciążenie. Zdjąłem dekiel, który jest z lewej strony quada przed rozrusznikiem, mocowany na 3 śruby i wraz z deklem wyszła mi zębatka. Zacząłem kręcić rozrusznikiem...
Tzn. Włączam zapłon, kręcę wałem silnika przy podłączonym multimerze pod sygnał sterujący od czujnika halla i widzę skok napięcia, ale iskry od cewki już nie, tym samym nic nie słyszę, jeśli miałby być to wtryskiwacz. Więc teoretycznie stacyjka chyba OK.
Może ktoś ze strony miał podobny problem Problemem w Twoim przypadku jest (najprawdopodobniej) nieodpowiednia blokada i brak podstawowej wiedzy. Bo kto po wymianie rozrządu od razu odpala silnik??? Kręci się ręcznie wałem korbowym - najwygodniej za pośrednictwem skrzyni biegów, obracając półoś po włączeniu 1-nki - tak żeby wał silnika zrobił ze 3 obroty....
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
Jak jest wymontowany, to kręci poprawnie? Obracałeś wałem silnika, czy nie ma oporów? Auto w ogóle odpala, czy nie ma siły przekręcić? Jak nie kręci, to jeszcze sprawdziłbym alternator, czy łożyska nie stanęły. Jak wał kręci się normalnie, to usterka wewnętrzna rozrusznika, zwarcie lub zablokowany mechanicznie.
W zasadzie potrzebny jest czujnik zegarowy , ale twardziele robią to bez niego . kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, a ż sruba regulacyjna będzie w najniższym punkcie. dokręcasz śrubę reg ulacyjną na dźwigni zaworów do wyczówalnego oporu, popuszczasz o225stopni dokręcasz koontrę i gotowe . zaoszczędziłeś ze 300:) (niektórzy mawiają że...
Wałem można kręcić?
wszystkie -iskra jest? -slychać działanie pompy paliwa ( może być wywalony bezpiecznik inertialny) -klika wtryskiwacz (lub wtryskiwacze, bo czy to jest model na wtrysku pojedynczym, czy wielopunktowym tez jak widzę jest owiane tajemnicą...) -rozrusznik ochoczo kręci wałem silnika, czy z wyraźnymi oporami? -gaśnie lampka "code"? -drożny układ wydechowy...
Czy ten silnik ma automatyczny dekompresator?
Pomyślałem że pompa się zapowietrzyła więc odkręciłem śrubę od rury między pompą a studnią i wlałem tam wodę, trochę pokręciłem silnikiem i szybko zatkałem otwór i nadal nic... Pompa chyba jest dobra ponieważ jak wlewam wodę to tego otworu i jednocześnie rękom kręcę wałem od silnika to wodę ładnie połyka a gdy przestaję kręcić to woda cofa się.Mógł...
to może jest właśnie problem Znak jest zaraz za łbem śruby Ja pół dnia gapiłem się w zdjęcia i obrazki jak składałem silnik 2 miesiące temu
Każda maszyna elektryczna jest odwracalna... MPS (maszyna prądu stałego) też do nich należy... Każdy silnik może być prądnicą, a każda prądnica silnikiem... Fakt - nie bez powodu niektóre maszyny nazywa się silnikami, inne prądnicami... Ale np. w elektrowni szczytowo pompowej w Żarnowcu pracują turbiny napędzane maszynami które pracują raz jako silnik,...
Jak już pisałem zacząć od sprawdzenia czy znaki na kole pasowym walu są dobre. Zakładasz pompę, odpowietrzasz i odpalasz silnik by na 100% być pewnym że dobrze odpowietrzony układ. Od pompy odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego wtrysku (ten od baku). Ciągnik zahamowany ustawiony na luzie, wyciągnięty odprężnik, dźwignia gazu na maksa....
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: https://obrazki.elektroda.pl/8957851500_... A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie...
He he daj sobie spokój z kolegą. Bez zbędnego rozbierania, w miarę prosty sposób który na pewno nie przysporzy ci kłopotów to na mijankę. Mijanka to moment gdy zamyka się ssący zawór a otwiera wydechowy w czasie kręcenia wałem silnika. Tłok jest wtedy w górze. Więc gdy na cylindrze jest mijanka zrób znak na kole pasowym na równo z jakimś punktem na...
http://obrazki.elektroda.pl/4811959400_1... Tylko teraz jak tą przeciwwagę wyjąć - bo inaczej nie da się ustawić tych przeciwwag i wału. A siedzi ona bardzo mocna wciśnięta w łożysko.
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Przykro mi, ale ubiłeś sterownik wtrysku. W cylindrach jest już tyle benzyny, że rozrusznik nie może przekręcić wałem (pracująca non stop pompa paliwa + otwarte wtryskiwacze) Pozostaje wymiana sterownika oraz trzeba wykręcić świece i kręcić kluczem za śrubę wału tak, aby silnik "wypluł" paliwo (nie rób tego rozrusznikiem ! )
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
Ja mam NOWY rozrusznik i dalej nie kręci. Nie może nawet raz obrócić wałem silnika.
Pierwsze pytanie, to po co dotykałeś się w ogóle do tego kółka. Pytanie drugie -jak wyobrażasz sobie szlifowanie czymkolwiek czoła wału, z zachowaniem płaskości płaszczyzny czoła i jej prostopadłości do osi wału? Są specjalne frezy z prowadnicą, ale słychać negatywne opinie na ich temat. Jak wyjąłeś wałek rozrządu, to bez problemu możesz kręcić wałem...
To normalny objaw sprawnie działającego mechanizmu różnicowego. Żeby swobodnie kręcić kołem na wrzuconym biegu trzeba mieć podniesione oba koła napędowe. Chyba, że Ty w ten sposób chciałeś to auto odpalić? Wrzucasz najwyższy bieg, podnosisz jedno koło i kręcąc drugim kręcisz też wałem silnika. To jest właśnie, jak napisałeś, normalny objaw sprawnie...
Wałem i silnikiem nie kręci. Słychac tylko prace rozrusznika jakieś brzęczenie bendiksu raczej
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/2973296900_... Na zdjęciu widzimy traktorek Steyr 80, ten traktorek ma pod skrzynią biegów dziwne ustrojstwo. Od przodu są dwa solidne koła pasowe, w tym to po lewej stronie ma sporą przeciwagę, Jak tym kręciłem to tak jak bym kręcił wałem od silnika spalinowego. Czuć opór tak jakby kompresji a...
Blokuje dwa kola zabate w otworach glowicy następnie blokuje poprzez otwór w kole pasowym wał i po tym ustawieniunastepuje blokada podczas kręcenia wałem....czyzby w tym silniku w innym miejscu blokuje się wał korbowy?
Dzięki za sugestie. Rozkręcę rozrusznik i sprawdzę organoleptycznie co w nim siedzi. -> Rycho T Silnik jest aktualnie poza kosiarką. Rozrusznik zasilam bezpośrednio ze sprawnego, naładowanego akumulatora 44 Ah. Bez świecy kręci wałem bez problemu.
Jakby złapało panewkę, to nie dało by się ruszyć wałem nawet o mm W którymś cylindrze jest ropa/olej i rozrusznik nie jest w stanie sprężyć cieczy, trzeba wykręcić świece żarowe i pokręcić wałem za pomocą klucza żeby silnik wypluł z siebie "co nieco", dopiero później można próbować kręcić rozrusznikiem
Sprawdź czy na kablu idącym z iskrownika oznczonym na "schemacie" jako 1 jest napięcie AC gdy wtyczka jest odpięta od modułu i kręcisz np. kopką wałem silnika a świeca jest wykręcona.
posiadam sama z silnikiem s18 s320 i tak ostatnio go odpalilem nie był odpalany z rok pochodzil z 15 minut i nagle pyrknol inaczej i zgasł od tej pory nie idzie go odpalic jakie moga byc powody A ja mam też taki sam jak kolega trojan 12 i też silnik został uruchomiony, i chodził sobie tylko chwilę, a potem jak to kolega napisał: nagle pyrknol inaczej...
Witam, Jeśli instalacja prądowa jest w złym stanie, to moim zdaniem rozrusznik z przekładnią na niewiele się zda. Zastanawia mnie to co piszesz na temat odprężnika. Z doświadczenia wiem, że rozrusznik nawet w najgorszym stanie, nawet przy słabych akumulatorach będzie kręcił płynnie wałem. Owszem - zbyt wolno, nie przełamie kompresji i w efekcie silnik...
Odkręca się w tę stronę, w którą się kręci wał podczas pracy silnika.
Ciągła iskra to taka, która skacze cały czas gdy kręcisz wałem silnika. Z tymi rozbiórkami i grubymi zakupami to się wstrzymaj! Musisz być pewien że jest to bezwzględnie konieczne i nie wprowadza dodatkowego zamieszania. Wygląda na to, że silnikowi brakuje paliwa w stosunku do powietrza. Potwierdzają to Twoje informacje i wyniki zaleconych przeze mnie...
W chińskich piłach to rosyjska ruletka (a może chińska ruletka :D ), może iskra jest tylko przy wykręconej świecy, a pod ciśnieniem zanika. Może być ścięty klin na wale, a może nawet obrócił się czop w wale korbowym, albo kompresja za mała, zgadywać można długo. Odkręć tą nawijkę, pod nią powinna być nakrętka, i spróbuj zakręcić wał wiertarką z kluczem...
Z tego, co wiem, kolega robił wymianę sam bez użycia blokad. Jak mi mówił, że po założeniu paska i napinacza ręcznie obracał wałem, by sprawdzić, jak się kręci rozrząd i nic nie blokowało. Potem zaczął kręcić rozrusznikiem i silnik nie chciał już odpalić, więc ja mu to ustawiłem teraz na blokady. Teraz ręcznie kręcimy wałem i nic nie blokuje, ale nie...
Kompresję na zimnym silniku sprawdź. Akumulator nie "kręci" wałem, od tego jest rozrusznik :)
SEM można zmierzyć w ten sposób, że kręcimy wałem silnika ze stałą szybkością. Do zacisków silnika (jest on w tym układzie prądnicą - nie zasilamy go) dołączamy woltomierz i odczytujemy SEM. Jest to wartość SEM dla danych obrotów - bo SEM jest praktycznie proporcjonalna do prędkości obrotowej. Teraz wyobraź sobie, że zamiast woltomierza podłączasz źródło...
Ok poradziłem sobie już z problemem wcześniej też myślałem ze ta wajcha to hamulec ale ciągnięcie nic nie dawało okazało się że trzeba ciągnąć bardzo mocno i dopiero wtedy można było zakręcić wałem . Silnik działa i kręci bardzo ładnie. Dzięki za pomoc. temat uważam za zamknięty
Bardzo proszę Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV). Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na określoną wartość. Po czym poznać, że tłok jest w GMP ? Przede wszystkim...
Obyś nie miał racji, chociaż faktycznie, po jakiś 15-20 minutach pracy, obudowa zrobiła się ciepła :/ Nie mam doświadczenia z silnikami 3 fazowymi i wybaczcie może głupie pytanie: jeśli zrezygnuję w ogóle z kondensatora i będę kręcił wałem ,,pomagając'' startować to też silnik się będzie przegrzewał?
Próbowałeś recznie kręcić wałem. Czasem przykleja się pasek do koła na wale i blokuje obrót.
Witam entuzjastów roweru z silnikiem! :D Buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie piastę z zębatkami na gwint....
dzięki za wskazówki jutro lub w następnym tygodniu rozbiorę silnik i zobaczę co się mu dzieje? do jednej rady się zastosowałem i po włączeniu silnika kręciłem wałem, pomagałem się mu rozruszać ale nic to nie dało! a ile w razie"w" kosztowałoby przewinięcie takiego silnika?? duży problem jest przewinąć taki klatkowy silnik??
Prawdopodobnie obetnę trzpień z przodu i potem dospawam. Pozdrawiam A jak zachowasz osiowość? Dodano po 1 Pokaż więcej zdjęć, z góry, z przodu (od strony silnika) i z tyłu. Przypuszczam że całość (wał silnik - wirnik) podparty jest w w trzech punktach (łożyskach), tak jest u mnie. Z tyłu (od strony wentylatora) po zdjęciu osłony wentylatora (z łożyskiem),...
Po skręceniu silnika zakręć wałem symulując jego prace (bez podłączania, łapiesz jak za klamkę obrotową i kręcisz :) ). Silnik skręcasz odłączony!
Napisz czy można obrócić to koło z tymi paskami ze zdjęcia ostatniego? Czy silnik się odzywa jak włączysz do prądu? Jak zdejmiesz te paski napędu to silnik kręci?
Przełącznik lewo/prawo z znajduje się przy wtyczce, a włącznik przy krajzedze. https://obrazki.elektroda.pl/1151944900_... https://obrazki.elektroda.pl/8918317100_... https://obrazki.elektroda.pl/3188242600_... Dodano po 4 Normalnie można kręcić, obracać wałem. Dodam, że silnik za pierwszym razem normalnie...
A podczas kręcenia wałem, patrząc na koniec wału, widać gołym okiem, że on jest krzywy? Jak są jakieś opory na wałku, to bym proponował rozebrać silnik i sprawdzić, czy wirnik nie obciera o stojan. I przy okazji wymienił łożyska, jeśli wirnik jest ok.
Moje zapytanie dotyczy samochodu Fiat Punto 1,9 JTD / 63 kW / 86 KM. Samochód stał ok 3 lata przed blokiem, bo nie można go było zapalić. Naprawiłem rozrusznik kupiłem nowy akumulator, ale nadal ciężko kręci, jakby silnik był zablokowany. Postanowiłem pokręcić ręcznie wałem i okazało się, że wał kręci się w lewo bez problemu, ale w prawo ani drgnie....
Ale tworzycie teorie, nikt nie będzie mierzył ciśnienia czy wydajności przepływu i na podstawie tego obliczał mocy czy momentu. Praktycznie moment mierzy się przez pomiar siły na ramieniu (w prawdziwych hamowniach za kilkaset tysięcy złotych). Kolego BRYS_ nie chce mi się dementować Twoich teorii bo za dużo tego nabazgrałeś. Pytasz o sprzęgło hydrokinetyczne,...
Proponuję "odwrócenie" pomiaru. Jeśli silnik kręci wałem, to obciążony wał "chce" skręcić silnik w odwrotną stronę (reakcja równa akcji ...). Jeśli zamocujesz silnik na elmentach podatnych, to moment napędowy (skrętny) będzie się przenosił na mocowanie silnika. Na takim elemencie podatnym (to może być np. resor piórowy) możesz nakleić tensometr i pociągnąć...
Jak pisałem,nie pamiętam które,ale jeśli kręcę wałkiem z wałem ustawionym na OT i nie mam kontaktu,to silnik jest bezkolizyjny siłą rzeczy.
Witam, sąsiad poprosił mnie o poradę w sprawie rozrusznika ciągnika C330. Objawy nietypowe jak na opisywane wcześniej na forum usterki, chyba że coś przegapiłem. Rozrusznik po naciśnięciu przycisku Start kręci wałem normalnie jak powinien, ale zanim silnik odpali bendix wycofuje zębatkę tak jak przy rozbiegnięciu gdy dajmy na to silnik odpali. Ja powiedziałem...
Co to znaczy nie kręci? Jest jakaś reakcja na rozrusznik? Wałem da się obrócić?
Szanowni koledzy mam pytanko. Wielokrotnie się spotkałem z teorią o pękającym pasku przy odpalaniu na "pych". W czasie normalnej pracy silnika to wał korbowy poprzez pasek napędza rozrząd, i pasek nie pęka (poza innymi przypadkami). Przy zapalaniu na pych też wał korbowy poprzez pasek kręci rorządem w tym samym kierunku, siły też te same. Ponadto sam...
Witam mam problem s silnikiem Briggs zimny pali i kręci bez problemu po rozgrzaniu nie ma siły obrócić wałem postoji dokładnie 5 minut i znów kręci i odpala ładowanie jest czy może to być wina rozrusznika czy odpreznika będę wdzięczny za podpowiedź pozdrawiam
Ftp kowal wszystko ładnie pięknie z kapilarą ale skąd masz pewność że początek wtrysku jest dobrze ustawiony? To nie jest metoda dla laika. Trzeba było sobie zrobić kreskę na wale od przodu od strony koła pasowego w miejscu klina i ustawić klinem ku górze, to jest najprostszym sposobem. Chyba że robi się regulacje bez wcześniejszego remontu np tylko...
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Masz może kawałek starej linki (wkładu)? Załóż na wiertarkę/wkrętarkę i sprawdź czy nadal z licznika wydobywają się stuki. Kiedyś w Simsonie zaczął mi licznik piszczeć, wystarczyło zaaplikować kroplę oleju na wałek wchodzący do licznika. U siebie też mam licznik KFM kupiony ok. 2005 roku, od tamtego czasu nabiło niecałe 900 mth. Działa bez zastrzeżeń....
Witam. Mam podobny problem z takim silnikiem ,czyli odpalanie i wolne obroty.Kosiarka ma już swoje lata i uważam,że problem z odpaleniem i brak wolnych obrotów może być spowodowany niską mocą ssącą podczas suwu ssania.Przynajmniej w moim silniku,przy zdjętym kolektorze ssącym i przytkaniu wlotu palcem słabo odczuwa się zasysanie powietrza(podczas kręcenia...
Uszkodzony czujnik tlumika drgań skrętnych w kole zamachowym.Po lewej stronie obudowy kola zamachowego.Wykręcić zobaczyc czy nie nałapal opilków metalu.Poprzez otwór po nim wolno kręcąc wałem silnika policzyc metlowe palce przesuwające sie przed otworem. Przełaczyć skrzynie w tryb automatyczny i sprawdzić czy przełącza z biegu 6 na 7 i z 7 na 6. I analogicznie...
Nie bardzo mam możliwości. Ogólny problem z takim wałem jest taki ze to się zaczyna koło zegarmistrzostwa kręcić.
rozumiem że chcesz sprząc wał selsyna/odb/ z wałem silnika ind kręcimy nadaj. ico dalej?Nie rozumiem idei pomysłu,dawno temu eksperyment. też 500Hz -duże straty,słabe nie zdało egzam. napisz więcej-literatura?
Witam! Składam silnik do poloneza i był wyciągany aparat zapłonowy , kręcony wałem też był. Tak ja w temacie jak ustawić zaparat zapłonowy? silnik 1.6 gaźnik . Z góry dzięki Pozdrawiam!
Zapytam raz ostatni, a ten silnik to się chce kręcić? Wałem dasz radę? Dlaczego wyciągałeś rozrusznik? Bo nagle przestał kręcić?
Dobrze kombinujesz z tym czujnikiem zegarowym. Wkręca się go w miejsce śruby odpowietrzającej w pompie no i wtedy kręcisz wałem na TDC. Wartości niestety dla tego silnika nie znam, ale będzie to pewnie ok. -0,33.
Dobra nie ważne myślałem, że więcej będzie odpowiedzi co może być, dzisiaj rozpołowiłem silnik, wał sie kręci, jutro skręcam i zobaczymy, możliwe, że coś chaczyło
Może pasek się zerwał, zablokowało cylindry i nie kręci rozrusznik? Sprawdzić zasilanie na rozrusznik, jak jest poprawne sprawdzić czy da się obrócić wałem.
Witam silnik wyciągnięty. Przelozylem tłoki razem z wałem. Silnik włożony ale nie odpala :( o czym mogłem zapomnieć? Czujniki założone kostki powpinane silnik kręci ale nawet nie zagada ... pompa podaje paliwo świece sprawdzone
silnik raczej nie ma cięzkiego rozruchu, podczas startu śrutownik jest pusty a jego wałem można ręką kręcić, silnik chyba pójdzie w odstawkę bo juz jest nowy teraz tylko robi sie nowy śrutownik i po kłopocie. jestem zainteresowany tym przekładnikiem jak go zrobić bo mam troche drutu ze starych transformatorów. oraz posiadam kilka zasilaczy komputerowych.
Tak ale sprawne koło nie będzie klekotać bo zatrzask odblokowuje ciśnienie oleju, nawet jeśli jest uszkodzony zawór to kolo będzie w pozycji zablokowanej i nie będzie grzechotać(wyjątek to uszkodzony zawór w pozycji otwartej), tym bardziej podczas kręcenia ręcznie wałem a ten objaw miałem w tym silniku ze zdjęcia
Witam. Mam taki problem otóż napęd bramy w zimę czasem nie chciał się otwierać i trzeba było ręcznie pomóc tzn. Pchnąć ręką i dalej otwierała się sama. Teraz brama nie chce się otworzyć ani zamknąć. Silnik wydaje tylko dźwięk buczenia. Brama ręcznie chodzi lekko, również kręcąc wałem silnika nie czuć żadnych oporów. Kondensator sprawdzony jest dobry...
No właśnie potem mnie tknęło że można zmierzyć czujnikiem zegarowym czy jest uchylenie zaworu podczas kręcenia wałem w suwie sprężania. Ale coś czuje że czeka mnie rozpoławianie silnika.
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
i tu masz rację faktycznie zdjąłem pokrywę rozrządu blokada na czujniku wału i na pompie którą włożyłem pasowały natomiast na kołach były rozjechane. Tylko coś robię nie tak, ustawiłem wał włożyłem blokadę w czujnik wału przy skrzyni, ustawiłem koła wałków na znakach założyłem blokady, blokada na pompie pasowała założyłem łańcuch nawet pasowały złote...
Jak remont zrobiony prawidłowo łącznie z głowicą to 3,3 MPa, przy założeniu że rozrusznik kręci wałem z odpowiednimi obrotami.
Czy kompresja jest dobra powinno być czuć przy odpalaniu, jak silnik stawia opór i słychać "pykanie" to raczej będzie dobrze, można by spróbować powoli kręcić ręcznie wałem, jak będzie opór ale będzie słychać syczenie to nie jest aż źle. Jak silnik obraca się bez oporu to trzeba by zobaczyć na luzy zaworowe. Zapłon by trzeba sprawdzić czy jest w dobrym...
Dobrze kombinujesz, ale to jest niestety nierealne, ponieważ każda prądnica im bardziej jest obciążona, tym więcej potrzebuje mocy mechanicznej na wale która nią kręci, a tym samym silnik obracający wałem pobiera więcej mocy z sieci więc to jest obieg zamknięty. Można by się jedynie zastanowić nad silnikiem z magnesami trwałymi, który podobno pobiera...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Rozrusznik był na serwisie, i koleś powiedział że wszystko jest zrobione i jeśli chodzi o rozrusznik to nie ma żadnych szkopułów... Dodam jeszcze że silnik ma opory przy kręceniu wałem na ciepłym
Nie opłaca się remontować tego silnika, bo koszt przewyższa używke. SIlnik jak najbardziej kolizyjny.
kręcimy wałem silnika elektrycznego silnik wałem poziomym mercedes kręcić wałem
przepływomierz renault megane pompa ciepła usterka polonez wentylator chłodnica
skrzynka bezpieczników maską skrzynka bezpieczników maską
KEMPSTON AY ZX Spectrum – zniekształcenia dźwięku, diagnostyka i naprawa interfejsu audio Braun Satin Hair 1 – rozkręcanie suszarki, śruby Torx, demontaż krok po kroku