Czy znacie jakieś inne rozwiązanie pewne dla np. pozycji krytycznych i ich określania? Dla ustalenia pozycji krańcowych od których zależy bezpieczeństwo urządzenia używam mechanicznych krańcówek z dwoma stykami NC. Oczywiście obydwa styki wprowadzone na sterownik i to programowo kontroluje się czy nie został on uszkodzony. Jeżeli nie ma miejsca na...
Czy możesz podać przykład takiej krańcówki magnetycznej z pojedynczym stykiem? Na to, co podaliście, finansowo mnie nie stać...
O ile się orientuję, to nie ma czujników bezpieczeństwa tzw "bezpieczeństwa" Zawsze krańcówki bezpieczeństwa (a taką będzie to spełniało rolę) realizowałem na wyłącznikach krańcowych mechanicznych bezpieczeństwa"
Możesz zastosować dodatkowy przekaźnik z dwiema parami styków sterowany z tejże krańcówki (do symulowania dwóch kanałów). Pamiętaj jednak, że tak się nie robi i będzie to niezgodne ze "sztuką". Pozdrawiam. Święta racja , a jeżeli zdarzy się wypadek na maszynie to osobę która to montowała pociągną do odpowiedzialności. Wg mnie to trzeba wymienić krańcówkę...
Byly ustawione jak zderzaki ale na zasadzie właśnie przejeżdżającej karetki na wprost zamiast typowe krańcówki bylo dorobiona mini obudowa a w niej ten mikro włącznik, maszynka udeżała w bolec wystający z tej obudowy on rozłączał na sekunde układ w miejscu dzie byl podtoczony maszynka własna siła jechała kilk mm dalej i znowu bolczyk naciskał na mikrowłącznik...
Opcja nr dwa jak najbardziej pasuje dziękuje za pomoc i zainteresowanie. Wydaje mi się że jeżeli podlegała by dozorowi to była by wyposażona w takie zabezpieczenie jak krańcówka raczej zwiększamy w ten sposób bezpieczeństwo niż zmniejszamy.
Jak chodzi o bezpieczeństwo , to powiem tak, że są zasady użytkowania takiej bramy, bo inaczej temat zabezpieczeń można ciągnąć w nieskończoność. Nie wjeżdża się w światło bramy , gdy brama jest w ruchu i tyle. Z fotokomórkami jest OK tyle, że ja mam zwierzęta w domu. Np. pies wchodzi w fotokomórkę i brama się zatrzymuje z zasadzie bez istotnego powodu...
Witam Przesyłam najprostsze rozwiązanie Twojego problemu. NC - oznacza normalnie zwarty. Dołożyłem jedną krańcówkę dla bezpieczeństwa. Pozdrawiam
Ale to jest praca inżynierska. Będziesz tworzył urządzenia od których będzie zależało bezpieczeństwo i życie ludzi, majątku. Inżynier musi umieć , rozumieć co kopiuje i tworzy. Popracuj jeszcze nad tym , uporządkuj logicznie, przemyśl. [syntax=c] /*(2)*/ if(krancowka == otwarta) krancowka = zamknieta;//przy starcie programu gdy silnik jest na krancowce...
Przycisk ma być zwierny NO. Krańcówki, no właśnie, na tym schemacie zastosowałem zwierne ale tak sobie teraz pomyślałem że gdyby uszkodziła się taka krańcówka albo połączenie z nią, to nie było by wówczas zapewnione zatrzymanie takiej bramy. Także zmienił bym to na rozwierne NC. Oczywiście wówczas przy takim uszkodzeniu, nie można będzie w ogóle uruchomić...
Ta krańcówka pełni funkcję bezpieczeństwa, bez sygnału z niej maszyna w ogóle nie powinna ruszyć. Sygnał z krańcówki jest przekazywany przez przekaźnik K7. Skoro maszyna stała 15 lat nieużywana, pewnie potrzebny będzie remont tzn. rozebranie i przejrzenie, bo zapewne coś jest zatkane i wyłącznik ciśnieniowy P1 nie działa poprawnie.
Dzięki uprzejmości CameR-a mogę jeszcze napisać kilka słów odnośnie punktu 1. Otóż w przypadku zamka, który montowałem nie wystarczy po prostu zdublować kable sterujące od mastera i podłączyć zwykłe przyciski zwierne (czyli normalnie otwarte). Logika centralki jest taka, że rozłącza się krańcówka zamknięcia - zwiera się krańcówka otwarcia i odwrotnie....
Kolego od 15 lat nie musiałem używać "ręcznego" podczas hamowania, chyba że chciałem lecieć "bokiem". Co do Twojego "A co jeśli awaria, zasadniczego zestawu hamowania", a co jeśli masz lexusa, audi A7, Citroena C4 picasso itd... ? Tam wszędzie są elektryki i nikt się nie zastanawia co będzie jak padną hamulce zasadnicze, padną to uratuje Cię tylko doświadczenie,...
Jeżeli oś Z przejeżdża krańcówkę i jedzie na krańcówkę bezpieczeństwa, to może oznaczać, że nie został odczytany punkt referencyjny z liniału. Sprawdź, czy po najechaniu na pierwszą krańcówkę zmienia się prędkość w osi? Jeżeli nie tzn, że prawdopodobnie nie ma sygnału z krańcówki. W większości obrabiarek procedura bazowania przebiega następująco: Najazd...
Zasada działania jednoobwodowego przekaźnika jest analogiczna do układu start-stop na styczniku. Rozłączanie przekaźnika wynika z powstających spadków napięcia na zacisku A1, które mogą wynikać np. ze źle przewodzących styków krańcówek bezpieczeństwa (kurz, utlenienie) lub np. wibracji. Tylko nie spotkałem się takim rozwiązaniem, aby wyjścia zasilać...
Takie to trudne? Co natomiast z zabezpieczeniem krańcówkami, co na wypadek nie zadziałania krańcówki- ma to pourywać liny, ręce ect? Całe bezpieczeństwo to pilot? Jak pytasz o czy to przekażniki załatwią sprawę ( już 100 razy napisane że tak) To śmiem twierdzić, że zasadne są moje pytania o bezpieczeństwo.
O ile mnie pamięć nie myli, to napięcie przebicia w powietrzu wynosi ok 3kV/mm, Może tak i jest w teorii, ale od niepamiętnych czasów w wszelkiego typu projektach przyjmuje się 1mm/1kV. Tak przynajmniej mnie w szkole uczyli. Trzeba zawsze zachować praktyczny margines bezpieczeństwa.
To projekt jednostkowy, dodający w dość prymitywny sposób funkcję zdalnej obsługi domofonu, jedyne jego zadanie to po włączeniu zasilania ma pokręcić trochę silnikiem w jedną stronę i z powrotem w zakresie ruchu wyznaczonym krańcówkami. Zapewne można by się nawet obyć bez mikrokontrolera, wziąłem po prostu najmniejszego procka jakiego miałem, gdyż nie...
Możesz to zrobić na stycznikach. Czy masz przewidziane przyciski do sterowania? Wiemy że masz krańcówki które wyłączają na pozycji czy za nimi masz krańcówki bezpieczeństwa jeśli się nie zatrzyma na krańcówce progowej?
A czy mogę użyć krańcówki bezpieczeństwa, powiedzmy przy sterowaniu lewo - prawo silnika do zatrzymania go po obu stronach?
Cześć i Czołem. Mam pytanie odnośnie łączenia równoległego elementów w układach safety. Najlepiej omówić to na przykładzie. Na maszynie są skanery bezpieczeństwa oraz krańcówki bezpieczeństwa od ruchomego elementu. I teraz czy można wpiąć w przekaźnik bezpieczeństwa równolegle krańcówkę ze skanerem? W momencie kiedy krańcówka wykrywa bezpieczną pozycję...
Tutaj https://obrazki.elektroda.pl/4942236900_... Na stronie 38 jest pełny schemat elektryczny traktorka. https://obrazki.elektroda.pl/6749377300_...
Możliwe ze jest zablokowana któraś krańcówka bezpieczeństwa, najprawdopodobniej krańcówki od osi X,Y i Z będą w szeregu z cewką stycznika. Zacznij szukać od cewki stycznika który się nie chce załączyć w stronę do zasilania, bez schematu to będzie czasochłonna naprawa
Sprawdź styki w wyłącznikach bezpieczeństwa czy przewodzą oraz styki w krańcówkach. Po latach użytkowania mogły zgnić, papierek ścierny wyczyścić, ale najpierw multimetr i sprawdź omomierzem czy masz przejścia. Przy tak niskim napięciu dochodzącym na cewkę bym się skłaniał że coś gdzieś zaśniedziało i nie przewodzi dobrze obwodu sterowania.
Witam, Chodzi pewnie o to, że przekaźniki te wykrywają nawet krótkie przerwy w obwodach bezpieczeństwa. Z reguły obwody "krańcówek" bezpieczeństwa, czy też "grzybków" są dwukanałowe (dwa osobne obwody ze stykami NC), czteroprzewodowe. Przerwanie, chociażby chwilowe, któregoś toru jest wykrywane przez taki przekaźnik, który to rozłącza swoje styczniki...
Czujniki indukcyjne rzeczywiście byłyby chyba najlepszym rozwiązaniem (optyka może się zakurzyć). Należy też pamiętać o krańcówkach bezpieczeństwa. Ale magazyny wysokiego składowania są produkowane przez jakieś firmy - myślę że wystarczy poszperać w necie. I zamówić gotowy system pod klucz Leszek
A dlaczego właśnie 7 sekund? Tak mówią jakieś przepisy bezpieczeństwa? I może jednak zapodasz ten schemacik razem z lokalizacją krańcówki i wyłącznika bezpieczeństwa? :)
Pierwsza rzecz do sprawdzenia to krańcówka od "wąsa" klucza odbokowania. Obracając kluczem obracasz wystająca blachę , która wyłącza mikro-włącznik unieruchamiając napęd ze względów bezpieczeństwa.
Ale może prościej zacznę czy, załóżmy zwierając dwa przewody w tej sytuacji wejście cyfrowe nr 14 zewre zworka ze złączem nr 23 uruchomie silnik? Tak ale pod kilkoma warunkami -właczone sterowanie z listwy zaciskowej -ustawiona częstotliwość robocza silnika (prędkość) -załączone wejścia enable A i Enable B - to są wejścia obwodu bezpieczeństwa
Witam Myślę, że do w.w układu na wejściu +24V warto jeszcze dodać przycisk NC ( taki wyłącznik bezpieczeństwa ) aby w razie "W" można było zatrzymać cały cykl. Pozdr.
Już tłumaczę... Tak -cztery przewody, chyba że chcesz zdublować krańówki dla bezpieczeństwa (jak opiszę za chwilę). Tak, za sterowanie kierunkami obrotów jest odpowidzialna centrala. Dodatkowe przewody to krańcówki bezpieczeństwa czyli zdublowanie krańcówek właściwych gdyby te pierwsze nie zadziałały są ustawiane tuż za krańcówkami właściwymi ( są one...
Stycznik na zasilaniu falownika może być elementem obwodu bezpieczeństwa - sprawdź wyłączniki grzybkowe BHP, krańcówki przy osłonach, linki bezpieczeństwa itp.
Witam! Poratowałby ktoś może instrukcją obsługi do fanuca 6m? "Odgruzowuję" frezarkę z takim sterowaniem, chodzą już napędy, wrzeciono, rusza magazyn. Teraz kolej na pracę automatyczną. Nie bardzo chce się bazować, rusza w kierunku punktów ref ale zatrzymuje się do piero na krańcówkach bezpieczeństwa. Może coś nie tak robię, nikt w pobliżu nie zna maszyny,...
To zacznij od tego żeby na sprawnym odpiąć wtyczki, poza zasilaniem i zobacz co się wtedy dzieje. Czy jest sama migająca dioda, czy też coś wyświetla? Może brakuje jakiegoś sygnału bezpieczeństwa, krańcówki? No i podmień je miejscami.
Po to, że do PLC w wersji Safety można podłączać bezpośrednio do wejść wszelkiego rodzaju wyłączniki bezpieczeństwa, bariery świetlne, krańcówki drzwi bezpieczeństwa, itp. Do wyjść natomiast możemy bezpośrednio podłączyć przekaźniki wykonawcze obwodów E-stop, barier świetlnych, itp. W PLC Safety możemy napisać program (logikę) do sterowania obwodów...
Witam Mam pytanie dotyczące kontaktronowych krańcówek bezpieczeństwa: Spotkałem się z dwoma przypadkami ( Sick oraz Sipha ) gdzie jeden ze styków NC był rozłączany tylko w niewielkiej odległości aktuatora od czujnika. Gdy aktuator dotykał, lub był w znacznej odległości od czujnika styk był zwarty. Moje pytanie jest takie po co taki styk, jak go zastosować?...
Przeróbki nie. Naprawy i konserwacje tak. Dopuszcza się jeszcze modyfikacje starszych maszyn celem zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa na zalecenie UDT. Przykład. Winda -wózek wożący materiał z miejsca na miejsce. Brak krańcówek bezpieczeństwa na końcach. Tylko krańcówki od zatrzymania się. Tak jest w dokumentacji. Komisja jednak stwierdza, że...
Odkopuję: wiring power error on safety chain czyli uszkodzenie w układzie blokad bezpieczeństwa. Sprawdzić krańcówki przy filtrach opalaczy twarzy, wannie itp. jeśli wszystko ok to na płycie głównej sprawdzić obwody elektroniczne wejść blokad, złącze X1
Nie napisałeś dokładnie o jakie krańcówki PILZa chodzi. No ale przyjmując, że będziesz je łączył szeregowo to należałoby oczekiwać podobnego spadku napięcia. Ale w takim wypadku możesz dać wtedy dwa przekaźniki bezpieczeństwa, rozdzielić krańcówki po tych dwóch a sygnał do PLC puścić szeregowo przez styki obu przekaźników.
Witam, Mam takie pytanie odnośnie obliczeń w układach bezpieczeństwa maszyn. Mam np. krańcówkę na osłonie, przekaźnik bezpieczeństwa i stycznik silnika. Wszystkie z tych elementów mają swoje parametry PFHd, MTTFd, PL i DC. Zakładając że jest jedna krańcówka, wiadomo jeden przekaźnik, i jeden stycznik to sprawa jest prosta jeżeli chodzi o obliczenia....
Bez schematu to będzie trudno. Natomiast jest jedna prosta zasada. Stycznik główny jest zawsze blokowany przez różnego rodzaju przyciski bezpieczeństwa, krańcówki ( na osłonach )czy kołach napędowych oraz przełączniki na pulpicie. Zacznij od sprawdzenia tych elementów.
Tak na szybko bez spoglądania w dokumentację (nie mogę sobie przypomnieć tego błędu) ale po Twojej relacji sugeruję co następuje: :arrow: Wyczyść listwę bariery optycznej (ew. krańcówki jeśli są zamiast bariery). Zobacz stan złącza tego elementu. :arrow: Sprawdź czy krańcówka (lub magnes+kontraktron) detekcji założenie pokrywy działa poprawnie pod względem...
Parę gaf strzeliłeś :) więc proponuję napić się kawy. Pierwsza sprawa - nie ma czegoś takiego jak "dyrektywa bezpieczeństwa", natomiast nas tutaj (biorąc pod uwagę jakiego rodzaju jest to forum) najbardziej i najczęściej interesują dyrektywa maszynowa, dyrektywa niskonapięciowa (LVD) i dyrektywa kompatybilności elektromagnetycznej (EMC). To pod jakie...
Generalnie osobiście funkcje start/stop, prędkość itp realizuję programowo. Sprzętowo relizuję funkcje bezpieczeństwa: krańcówki, stopy awaryjne. Te falowniki posiadają wejście bezpieczeństwa, więc można je użyć, lub zbudować osobny nadrzędny system bezpieczeństwa. Zależy co to za maszyna i jak będziesz za to odpowiadał.
Witam, Jak w temacie poszukiwany biegły programista do zabytkowego sterownika PLC firmy ABB Procontic K200 07PG200 lub 07PG201. Zlecenie ma polegać na modyfikacji programu a dokładnie na uaktywnieniu kilku sygnałów wejściowych z krańcówek bezpieczeństwa na jego wejściach. Proszę o kontakt na email.
Jaki to siłownik? Ma krańcówki otwarcia i zamknięcia? Co z bezpieczeństwem? Pokaż co masz to doradzę.
Są trzy grzybki,każdy zmostkowany na stykach NC,ale dalej sie pali w Faunie STOP BEZPIECZEŃSTWA.Jak zrobic reset tego układy....Dzieki za pomoc... Dodano po 3 W każdym z Grzybków są dwie krańcówki NC i cztery kable,czyli dwa sygnały z każdej krańcówki idą.Na Pace za kabiną kierowcy jest taka skrzynka z przekażnikami i elektronika.Czy jest to może główny...
Zaobserwowałem to wczoraj ale wczoraj było tylko takie cykanie nic więcej i żadnego płomienia. Ps. Zapomniałem dodać jeszcze, że jak już puszczę ciepłą wodę to jest spokój na około 5 minut, potem znowu zaczyna się cykanie i próba startu piecyka. Mikro krańcówkę trzeba wyregulować przy zespole wodnym lub sam zespół wodny do regeneracji i tyle!
Czy coś się zmieniło? Sprawdź przekaźniki , czy nie mają podpalonych zestyków epiotr30 dobrze radzi - sprawdziłbym wszystkie krańcówki i obwody bezpieczeństwa czy wszyskie sygnały wchodzą na sterownik
Wiesz co urząd skarbowy to inna opinia, to samo z UDT. Ja ci swoje zdanie przedstawiłem. Jak wymienisz i się nie pochawlisz to nikt o tym nie będzie wiedział. Nawet jak zrobisz wpisz ale nie podasz co zamieniłeś i na co. To też nikt nic. Gorzej jak coś się wydarzy. Mogą się przywalić do wszystkiego. Pamiętam jak lata temu. Pani operatorka suwnicy. Popełniła...
przekaźnik bezpieczeństwo krańcówka uszkodzona krańcówka krańcówka magnetyczna
nokia przestrojenie panel drzwi pralka buczy pracy
vaillant usterki vaillant usterki
Zawór upustowy i wąż turbo w Mercedes Viano 3.0 CDI: diagnostyka i naprawa Zgodność wynalazków Tesli z rzeczywistością techniczną