No chyba, że koło kodowe się w jakiś sposób blokuje…? Bo przecież to przeskakuje koło napędu zaparzacza względem koła kodowego, tak jakby „do przodu” (no chyba, że się myle). Ewentualnie może krańcówka jest dobra, ale jej powierzchnia styku się zużywa i rozłącza zbyt późno.
Ok, czyli powinienem dostać to, o co mi chodzi, prawda? A co z takim opisem: Sposób przełączania: ON-(ON) Czy to znaczy właśnie, że albo zwarty jest jeden albo drugi pin? Dodano po 15 I jeszcze jedno mnie naszło - jeżeli krańcówka przeznaczona jest do 120-250V to zadziała równie dobrze z 12V do LEDów?
Witam! Chciałem przedstawić swój patent na napęd bramy przesuwnej. Brama o ciężaże około 500kg, szerokość w świetle 4,5m. http://obrazki.elektroda.net/14_11609163... Napęd wykonany domowym sposobem z wykorzystaniem dostępnych elementów za jak najmniejsze pieniądze - ale bez przesady! A więc podstawa konstrukcji z blachy stalowej 4mm kawałek...
Enkoder zawsze może zgubić pozycję (zakłócenie, przerwa w obwodzie - nie kontakt) i dlatego krańcówki są potrzebne Bzdura. Równie dobrze krańcówka może mieć przerwę w obwodzie albo dostać zwarcia. Zrobiłem mnóstwo urządzeń z enkoderami i jakimś cudem nigdy nie było z nimi problemów. Poza tym enkoder na osi silnika to pewne, tanie i trwałe rozwiązanie...
Szukam małych krańcówek z zatraskiem. Powinny działąć w ten sposób: Jesli zadziała krańcówka to żeby po ustapieniu nacisku nie odblokowała sie sama tylko zeby trzaba bylo podejśc i odblokować ją. Nie mogę nigdzie takiej znaleść. Gdzie mogę taka dostać ?
Witam Mam problem z nagrzewnicą w lancii delta 94r. Po przekręceniu stacyjki silnik w nagrzewnicy (ten od ustawiania klap nadmuchowych) za każdym razem się załącza i coś jakby przeskakiwało. Czy tak ma być, czy może jakaś krańcówka padła. Jak w ogóle dostać się do nagrzewnicy? Gdzie ona jest umieszczona (pod maską czy w kabinie)? Z góry serdecznie dziękuję
Co sadzicie o sterownikach bezprzewodowych do bram które są na allegro po 140 zł?? zależało by mi na sterowaniu 3 kanałami - brama wjazdowa oraz 2 bramy garażowe. sterowanie elektryczno-mechaniczne nie gra tu roli , bo to jest banalna sprawa:) więc wracając do mego pytania... na allegro można dostać sterowniki do sterowania na pilot 2 kanałowe. Załóżmy...
Wydaje mi się, że dobrze rozumujesz - druga opcja jest wygodniejsza i bardziej logiczna. Jednak z drugiej strony pierwsza opcja może eliminować dwuklik przy otwieraniu i zamykaniu jednocześnie - centrala musi dostać tylko krótki sygnał (rozwarcie) na wejściu odpowiedniego styku krańcowego, aby wejść w tryb oczekiwania na pojedyncze kliknięcie. Zobacz,...
Zdaje się ,że tak jak pisał retrofood może coś być z krańcówkami. Może być tak ,że któraś nie odłącza zasilania silnika przy dojściu do końca rolety. Sam stwierdziłeś ,że nie słychać cyknięcia jakby krańcówka nie wyłączyła zasilania silnika. Przeżyj krańcówki, posprawdzaj je , czy pełną swoją funkcję. Posprawdzaj poprawność połączeń. Czy po regulacji...
W tym aucie, jeśli chodzi o opisywane przez ciebie objawy, są dwa bolące miejsca. Topiący się sterownik pod dywanikiem kierowcy i krańcówka w kasecie zamka. O ile do tego pierwszego dostać się jest jeszcze prosto, to aby dostać się do zamka, trzeba wymontować szybę i sporo sie napocić. Usterka banalna - microswitch ale dokopać się do niego, to długa...
Witaj nie napisałeś z którego roku jest pasek:).W passatach b5 szyby domykają się tylko jeżeli przytrzymujemy przekręcony kluczyk w drzwiach. Musisz dostać się do zamka i sprawdzić jego działanie. A od kiedy nie możesz otworzyć drzwi?
Dziś miałem trochę więcej czasu, więc rozebrałem drzwi raz jeszcze. Sprawdziłem dokładnie okablowanie we wszystkich wskazanych miejscach i jest w porządku. Dokopałem się raz jeszcze do samego zamka i tutaj rzecz zastanawiająca, a mianowicie, gdy miałem rozebrany zamek, tak by dostać się do płytki, sprawdzałem miernikiem ciagłość obwodu na końcach niebieskiego...
Tak jak kolega pisze VAG bloki pomiarowe i pokaże które drzwi ale pewnie kierowcy. Krańcówka odpowiedzialna za sygnał jest w zamku. Choć sprawdziłbym jeszcze kable w przelotce do drzwi (pękają i lubią zwierać). Tu masz pokazane jak się dostać do zamka [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... demontażu
Witam serdecznie! Polak mądry po szkodzie, okradziono mnie dość znacznie i jestem zmuszony stworzyć alarm w oparciu o wyłączniki krańcowe i przekaźnik 2DSP500 w pomieszczeniu gospodarczym, duży budynek z czterema parami drzwi przesuwnych. Ma być to prosty alarm bez żadnej zbędnej elektroniki z którą świetnie radzą sobie złodzieje dlaczego taki alarm?...
Ok, już klaruje. Jest to Mazda323F. Czujnik na pewno jest podpięty do 4 pinowej wtyczki (sam podpinałem). Klakson jest podpięty poprzez oryginalny przekaźnik w aucie, oraz poprzez inverter zrobiony na tranzystorze, bo z alarmu wychodzi +12 na sygnał, a przekaźnik w aucie potrzebuje sterowania masą. Efekty które opisuję zauważyłem jeszcze przed podłączeniem...
Pewnie problem rozwiązany ale dla potomnych. Za w/w stan rzeczy często odpowiada tzw. krańcówka (mikro-przełącznik) umieszczona na kasecie zamka dająca sygnał do modułu sterowania, że drzwi są otwarte czy też zamknięte. W Twoim przypadku według sterownika są cały czas zamknięte. Do zamka trzeba się dostać rozbierając tapicerkę, zdejmując blaszaną przegrodę,...
Nadmieniam że pasek jest dobry i nie jest on przyczyną kłopotów. Kieszeń ładnie wyjeżdża bez oporów czujnik krańcowy jest wtedy zwarty czyli rozumując układ powinien dostać informację z owego czujnika i dostaje go ponieważ krańcówka zwiera nóżkę scalaka do masy. Kiedy uda się schować kieszeń tacka obraca się i podnosi się wózek z laserem blokując całość...
Witajcie Serdecznie, bardzo proszę o radę jaki wybrać alarm do piwnicy. Mam piwnicę w bloku, trzymam w niej 2 rowery, były włamania u sąsiadów więc wolę się zabezpieczyć. W piwnicy nie mam żadnego zasilania, dlatego chciałbym zasilać alarm z akumulatora (mam akumulator żelowy 12V 42Ah). W piwnicy jest zasięg GSM - chciałbym by alarm miał powiadomienie...
Co sadzicie o sterownikach bezprzewodowych do bram które są na allegro po 140 zł?? zależało by mi na sterowaniu 3 kanałami - brama wjazdowa oraz 2 bramy garażowe. sterowanie elektryczno-mechaniczne nie gra tu roli , bo to jest banalna sprawa:) więc wracając do mego pytania... na allegro można dostać sterowniki do sterowania na pilot 2 kanałowe. Załóżmy...
Dostaniesz taką krańcówkę bez problemu - te z trzema wyprowadzeniami mają styki NO/NC.
To nie czujka otwarcia nie działa a jest uszkodzona czujka zamknięcia (znaczy jej funkcja na zamknięciu - obie "czujki" są w tej samej obudowie). Zakładając, że LEDy FCA i FCC pokazywałyby prawdę, napęd w skrajnym położeniu otwarcia rozłącza czujkę na otwarciu, czujka na zamknięciu jest uszkodzona i także rozwarta (pomimo że u ciebie FCC pokazuje OK...
Nawet zwykły Op-Com powinien wystarczyć. Głównie chodzi o to żeby najpierw sprawdzić czy BCM widzi wszystkie potrzebne sygnały zanim się zacznie coś rozkręcać. Żeby samemu bez pomocy interfejsu sprawdzić krańcówki to trzeba by się albo dostać do zamka w drzwiach, albo do złącza między drzwiami a słupkiem, albo do zlacz przy BCM. W każdym przypadku jest...
Mimo wszystko jeśli na krańcówkę dostanie się wilgoć lub woda z deszczu, to może się pojawić na bramie 230V i nieszczęście gotowe. Rozwiązaniem byłoby stosowanie 24V w tym układzie. To przynajmniej nie zabije ci gości albo tych co ulotki wsadzają za bramy :)
Przypuszczam, że odpinanie silnika spowoduje jakiś błąd lub awarię. Napęd ma enkoder na ośce łańcucha. Na razie poszukam jak odpiąć sygnał z wbudowanego radia i wejścia PB miniprzekaźnikiem. Nie chcę wychodzić z takimi sygnałami do krańcówki przy drzwiach. Stary dostałeś oficjalny schemat który dostałem od CAME, co chcesz jeszcze kombinować. Jak ktoś...
dzieki dobre i to fajnie jak by jeszcze miał kolory na krańcówkach Dodano po 5 Zdobyłem schemat i instrukcje - udało się odpalić podnośnik i działa - tylko pojawił się kolejny problem - oba potencjometry krańcowe pokazują rożne wskazania i podnośnik się wyłancza . Prawdopodobnie wypracowane i są różnice wskazań. Gdzie mógł bym dostać takie nowe
niestety odlaczenie nic nie da bsi jak nie dostanie sygnalu o zamknieciu danego zamka to i tak otworzy. w kostce miedzy slupkiem a drzwiami pin 3 krancowka drzwi pin 11 sygnal o zamknieciu drzwi ( masy) tyl pin5 krancowka pin1 sygnal to z przodu
Dziękuję Panie Arturze!! Zlokalizowałem usterkę, rozsypała się krańcówka, mikrostyk, czy jak to się fachowo zwie. Pozostaje mi teraz tylko to dostać, zamontować i będzie wszystko ok. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!! Cieszę się, że mogłem pomóc. :) A znalazłem jeszcze coś takiego, może kiedyś ktoś będzie potrzebował: Mam po polsku. ;) https://obrazki.elektroda.pl/9189322500_...
Zmień same mikroprzełaczniki (lub cały moduł krańcówek - cena niewiele wyższa wyjdzie a dostaniesz nową sprężynkę z pipkiem na końcu). I przejrzyj przewody - może przy ruchu bramy na trefnej pozycji wibracje zwierają osłabiony mikrowłacznik lub jest zwarcie na kabelkach. Nie idzie raczej o obciążenie bramy bo by jej nie zatrzymywała centrala tylko "nie...
Podłącz krańcówkę szeregowo z silnikiem i zasilaniem. Tak żeby rozłączała silnik po jednym obrocie. Równolegle do styków krańcówki podłącz styki przekaźnika. Do sterowania przekaźnika zastosuj prosty układ czasowy. Przykłady masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73... Jeden układ z wykorzystaniem kostki 555 a drugi na jednym tranzystorze....
Może zamiast gdybać sprawdź na początek te krańcówki, miałem (Mazda626) podobny efekt ja się pstryczek rozwalił i przewód zwarł do masy, krańcówkę oryginalną używaną dostałem gratis na szrocie. Podpiąć komputer to trzeba mieć czym (plus oprogramowanie) ale przecież nie trzeba od razu walić z armaty do wróbla...
Nie podejdzie tam zwykła krańcówka - przełączająca? Taka dostaniesz w każdym elektroniku!
Czemu będzie zasilany? Dopiero po otwarciu będzie zasilany jak masę dostanie.
Krańcówki to tam nie ma, ale faktycznie, przełącznik mechaniczny jest - sterowany silniczkiem i na dodatek jest to wszystko razem zespolone. Musisz się do niego dostać, a właściwie do modułu w który jest wlutowany i zacząć od sprawdzenia zimnych lutów. Serwisówkę do tego wzmacniacza znajdziesz bez problemu.
Jeżeli elewację wykonywał fachowiec to nie będzie żadnego problemu z dostępem. Rolety są tak skonstruowane by można je było bez problemu naprawić w gotowym domu. Problem może mieć 2 przyczyny: - źle ustawiona krańcówka - zbyt krótki pancerz (wątpię). Natomiast pojedyncze prześwity w rolecie to zazwyczaj efekt czegoś co się dostało pomiędzy lamele (np....
tak podłączyłem wzsystkie krańcówki gdyż taką dostałem instrukcje od my friend (chińczyka ): 897708 https://obrazki.elektroda.pl/1877597900_...
Czyli ten sam problem. Zewrzyj na stałe ze sobą przewody fabrycznej krańcówki pod maską przy zamku. Alarm widząc niby otwartą maskę, nie będzie się uaktywniał, przy zamknięciu z pilota dokładanego. Nie ma też żadnej sygnalizacji otwartej maski na desce rozdzielczej. Do przewodów dostaniesz się zdejmując czarną plastikową osłonę dookoła zamka.
Jeżeli nie da się tej opcji wyłączyć programowo to można to obejść w inny sposób. Zamontuj przekaźnik sterowany od stacyjki, który będzie na czas pracy silnika odłączał przewód krańcówki od samochodu, (podczas kiedy załączony jest zapłon centrala alarmowa nie dostanie sygnału krańcówki i alarm nie wysteruje kierunkowskazów).
Sam problem dostania się do krańcówki, wymiana jest prosta. Krańcowka jest w zamku w drzwiach, nie w zaczepie. Były dwa rozwiązania-sygnał krańcówki szedł luzem, i łapałeś sobie go na lewym słupku jak masz połączenie wiązki drzwi z wiązką kabiny. Wtedy rzeczywiście montowałeś krańcówkę na słupku A i to działało. W nowym rozwiązaniu sygnał krańcówki...
I tu się pojawia kolejny problem jak się dostać do tej krańcówki, ona jest w środku zamka a on nie się chyba nie rozbiera(przynajmniej nie znalazłem sposobu jak)
https://obrazki.elektroda.pl/5925318300_... 1 - regulator ciśnienia 2,3 - elektrozawory 4,5 - zawory sterowane pneumatycznie 6,7 - dławiki 8,9 - siłowniki 10,11 - krańcówki pneumatyczne 12 - zawór podwójny sygnału, zaworów logiczny AND Na wejściu jest regulowane ciśnienie powietrza, poszczególne elektrozawory podają impuls przełączający...
Wydaje mi się, że w tym przypadku jeżeli będziemy trzymać pedał, a sygnał z krańcówki zniknie to zawór 5/3 znowu dostanie sygnał. Sygnał z krańcówki będzie krótki, można przyjąć, że 1s, a więc tylko na tak krótko siłownik by się zatrzymał, a chodzi o to, żeby stanął na tak długo aż, nie zostanie odpuszczony i ponownie naciśnięty pedał
Alarm, który się nie uzbroi póki nie zniknie krańcówka to np. Master, ale jest z tym problem w nowszych autach gdzie sygnał krańcówki bierzesz z sygnału lampki i póki ona nie zgaśnie to nie włączysz alarmu. Co do osobnego przewodu do domykania szyb to nie widzę potrzeby. Ryglowanie po włączeniu stacyjki mają chyba wszystkie szanujące się pilotówki....
Musisz się dostać do podłączenia alarmu z krańcówką drzwi.Tam myślę jest problem.Alarm ma jedną linię drzwi i są odseparowane diodami.Może zimny lut?
Mi się podoba. Sam chciałbym w przyszłości o ile uzbieram wystarczającą ilość środków zrobić. Co do sterowania awaryjnego to przy tak zaawansowanym projekcie widziałbym jeszcze agregat prądotwórczy i układ podtrzymujący napięcia "sterujące" czyli w tym wypadku 24V. Bo od razu do agregatu nie dolecimy i nie odpalimy go. Agregat jakiś zwyczajny który...
Obejrzyj dokładnie tą małą płytkę i jej zaciski, ona jest od obsługi krańcówek i jeśli centralka ich nie widzi, może wystąpić w/w błąd a silnik nie dostanie zasilania.
regulacja prędkości silnika odpada, a co do sprzężenia, to poszczególne pozycje w których znajduje się manipulator, odpowiadają za nie krańcówki, tzn jak narazie sygnały podawane z modułu symulującego zastępujące krańcówki, w programie jest tak, ze gdy sterownik dostanie na wejście syg z odpowiedniej krańcówki, wyłącza odpowiednie syg wyjściowe
Jeżeli reaguje na rezerwę paliwa, to dajmy spokój brzęczkowi, jest sprawny :smoke: Proponuję właśnie skupić się na krańcówce drzwi. Dostanie się tam jest prze......cudne. Jest to cały zamek razem z siłownikiem centralnego. Co do brzęczka, to na upartego jego sprawdzenie też jest proste. Dwie śrubki nad kierownicą(pod plastykową osłoną) i masz zegary...
no to to wiem że nie ma, bo powinien dostać z krańcówki, a na 2 przewodach jest napięcie po otwarciu drzwi na jednym z nich powinna pojawić się masa, niestety jej nie ma, oba te przewody dochodzą do skrzynki bezpieczników
Jak już przerabiać (i tak musisz przerobić podłączenie krańcówek więc się musisz do nich dostać) to przerób mocowanie oryginalnej krańcówki - one są zamocowane na długiej płytce drukowanej, wystarczy ją skrócić (wyciąć kawałek i polutować) lub wręcz zrobić regulację - przeciąć płytkę, połączyć na zakład śrubkami a otworki pod śrubki zrobić podłużne...
Ale masz problem. Odlączasz we wszystkich drzwiach konektorki (włącznik otwartych drzwi) i po problemie, albo odcinasz kabelek przy żaróweczce. Kolego sympatyczny, jak sobie chcesz polamerzyć, to nie w tym dziale (pan jokerdrek również). Vectra nie ma przy lampce podsufitki przełacznika, który permamentnie wygasza światło przy otwartych drzwiach, a...
dostać filtra dostać nagrzewnicy dostać pralkę
strojenie wzmacniacza kanałowego pojemność baterii allegro nierówny obrót mazda
sklep elektroniczny adapter telewizji panasonic
Jak zdjąć uchwyt wiertarski z Compresor 18V? Zmywarka nie pobiera soli przez trzy miesiące - przyczyny i rozwiązania