Są dwie krańcówki i dwie diody, krańcówka odcina kierunek który doszedł do końca, obroty w drugą stronę możliwe są dzięki diodzie bocznikującej daną krańcówkę dla kierunku przeciwnego. Krańcówki muszą być NC. http://obrazki.elektroda.net/21_12633280...
Rozbierz wtyczkę, wyciągnij obie połówki. Na każdej z nich z boku jest numeracja.
Sprawdź w przelotce drzwi kierowcy, przy wejściu przewodów do kabiny. Powinien wchodzić normalny przewód brązowy z kreską i tam go podłapiesz za osłoną boczku. Potrzebujesz tylko tych drzwi. Skoro tak było w najnowszym ML-u i tam właśnie wyłapałem drzwi kierowcy, to w Viano będzie pewnie jest też tak proste rozwiązanie.
Krańcówki szeregowo z manipulatorem jazdy do zwolnienia trzeba zaprogramować któreś wejście na jog lub drugą prędkość. więcej tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Przekaźnik zmierzchu daje napięcie na cewkę przekaźnika który może trzymać cały dzień krańcówka wyłączy silnik. https://obrazki.elektroda.pl/6377162900_... okblowanie przekaźnika tylko dodaj krańcówki i diody z poprzedniego rys. przed silnik.
https://obrazki.elektroda.pl/3519930800_... Zazwyczaj krańcówka jest na C i NC (rozwiera się przy osiągnięciu położenia końcowego). Jak podłączysz na mikroswitchu źle to najwyżej napęd tylko nie ruszy, nic więcej. Jeśli chodzi o samo wpięcie wtyczki do centrali, nie jest ona symetryczna. Niebieski ma być na pinie, na którym jest masa....
Jest produkowany gotowy uklad dopasowujący - Proxima AKZ, do wpięcia w przewód między właściwą krańcówkę a gniazdo krańcówek centrali, przeznaczony do central majacych COM na masie, czyli tak jak u Faaca. Powtarza dla centrali sygnał z oryginalnej krańcówki a dodatkowo ma wyjście styków bezpotencjałowych powtarzające zachowanie krańcówki na zamknięciu...
To Ty masz krancowke w reku, omomierz w reke i sobie sprawdz.
Był całkiem niedawno już temat na forum gdzie autor podłączył się właśnie pod krańcówki i zakłócało to pracę napędu. Rozwiązaniem było montaż kontaktronu na bramie.
A nie lepiej połączyć krańcówki w matrycę 3x6 ? Używając 3 wyjść i 6 wejść mamy 18 krańcówek odczytywanych sekwencyjnie bez dodatkowych kombinacji. Choć najwygodniej było by dołożyć moduł wejść cyfrowych. A może można zredukować ilość krańcówek ?
... Ale przynajmniej ma support potrafiący doradzić co się spartoliło :) Owszem , support na elektrodzie ;) Taka jest niestety jakość chińskich alarmów. Twój schemat jest OK, Krańcówki podłączasz, seperując diodami w niebieskim 17-pinowym złączu w skrzynce bezpiecznikowej. Pin3-szary, pin6-szary, pin11-brązowy.
Trzeba założyć diody separujące pomiędzy istniejącym automatem światła a krańcówką (lub krańcówkami). Takie diody można wpiąć w przewód dochodzący od tego "automatu" do krańcówek, najlepiej tuż przed krańcówką. Wtedy będzie można bez problemu do krańcówek podłączyć przekażnik, a nawet bezpośrednio dodatkowe żarówki podłączone jednym końcem do +12V....
Odłącz krańcówki i enkodery czyli trzeci przewód. To nie jest ze sobą zgodne. Puść motorki na dwa przewody a bramie zapewnij stopery. Może być że centrala Somfy amperażowo nie udźwignie ATSów. Jesli masz i chcesz zatrzymać te ATSy (które są mocne, dobre i drogie) - to możesz dobrać akcesoryjną tanią centralę, np Woster RSB 2S, która akceptuje moce siłowników...
Ja mam takie rozwiązania... https://obrazki.elektroda.pl/2384106800_...
Podepnij odwrotnie albo silnik albo krańcówki i przetestuj. Centrala to CPB24ESA, a błąd to cos z enkoderem (czarna wtyczka obok wtyczki silnika) Byc może, jeśli centrala nie reaguje na krańcówkę to enkoder reaguje na nieplanowe zatrzymanie skrzydła (buczenie na otwarciu) . Albo jest uszkodzony. Możesz wylączyc testowo opcję ENC i sprawdzić. Instrukcja...
Dwa przekaźniki sterowane przez moduł wifi i krańcówki a dokładniej mostek H na przekaźnikach.
Witam, parę dni temu moja Polówka wzbogaciła się o centralny zamek i alarm. Wszystko ładnie pracuje, działa i współgra, lecz zostało mi jeszcze podłączenie się do kierunkowskazów i krańcówek drzwi. Mógłbym poprosić o jakąś wskazówkę skąd mogę wziąć sygnał z kierunkowskazów (l i p) do centralki alarmowej oraz gdzie są podłączone krańcówki drzwi? Szukałem...
Bez przeróbek nie uda się ... SIK 25.10-30 posiada "elektroniczne" krańcówki ( enkoder + transmisja po rs485), a MS4 ma wejście na mechaniczne krańcówki sterowane mikroprzełącznikami (krzywkami).
Dokładnie ci nie objaśnię - nie mam fizycznie tej centralki i posiłkuję się instrukcją - ale z niej wynika, że po uruchomieniu Autosetu (opcja AUTO) i zatwierdzeniu OK pojawia się kolejne małe menu i w nim masz do wyboru 3 opcje: NOLS, LSW i ENC. Wybierasz NOLS i zatwierdzasz OK. (LSW - jak są krańcówki elektryczne - u ciebie nie ma, ENC jak jest enkoder...
1. Jakie napięcie wychodzi na silnik z centrali? 2. Można zewrzeć 2-7 i zobaczyć czy brama ruszy. 3. Sprawdzić podłączenie 1-2 4. Sprawdzić fotki 5. Sprawdzić krańcówki 6. Sprawdzić klapkę do rozblokowania
Biały plus po stacyjce, niebieski krańcówki w drzwich sterujące masą.
Myślałem nad tym rozwiązaniem ale jest tutaj kilka problemów: 1) moment zatrzymania musi być dość precyzyjny 2) element będzie podnoszony i opuszczany, stąd silnik będzie miał większy opór w górę i dłuższy czas pracy niż w dół 3) element będzie miał zmienną masę własną co znowu może przyczynić się do zmiany czasu pracy, szczególnie "w górę" Dlatego...
CC nie nalezy do wymyslnych aut wiec i szukania nie ma zbyt wiele - kierunki niebiesko/czarny i niebieski w złączu obok uchwytu otwierania maski + po stacyjce np pomarańczowy w stacyjce - krańcówki biało/czarny
Podłącz tylko przewód drzwi(-) do krańcówki drzwi lub do przewodu idącego do lampki oświetlenia wnętrza.
Przekaźnik bierze cewką prawie 1 W ... Twój przekaźnik ma prąd cewki ponad 600 mA wg. TME 55mA i to raczej kontaktron wytrzyma. Nawiasem mówiąc to 1W/12V = 83mA https://www.tme.eu/pl/details/40.52.9.01... tylko chowa się w stronę furtki w plocie. Powodując kolizję z ewentualnie otwartą...
...nie rozumiem sensu tego obwodu RC, powinno wystarczyć normalne podłączenie do krańcówki w drzwiach. To chyba miało za zadanie tłumić drgania/iskrzenie styków krańcówki (ale to nie tak ma wyglądać) ew. generować pojedynczy impuls w momencie otwarcia drzwi (zamiast ciągłego podawania masy). W tej chwili masz gdziekolwiek podłączony przewód "od drzwi"...
Krańcówki - potoczna nazwa włączników krańcowych. W tym przypadku chodzi o włączniki drzwiowe, które załączają oświetlenie sufitowe kabiny po otwarciu drzwi. Podłączenie alarmu do linii krańcówek zapobiega ponownemu, samoczynnemu uzbrajaniu alarmu.
schemat jasno mówi o tym iż jest możliwość sterowania oświetlenia zewnętrznego z opóźnieniem czasowym, może problem leży po stronie programowania napędu, ale skrócona instrukcja nic nie mówi więcej o oświetleniu poza wspomnianym schematem
Czy znacie jakieś inne rozwiązanie pewne dla np. pozycji krytycznych i ich określania? Dla ustalenia pozycji krańcowych od których zależy bezpieczeństwo urządzenia używam mechanicznych krańcówek z dwoma stykami NC. Oczywiście obydwa styki wprowadzone na sterownik i to programowo kontroluje się czy nie został on uszkodzony. Jeżeli nie ma miejsca na...
Ja bym nie mieszał podłączenia krańcówek do centralki i do czegoś innego. Zauważ, że krańcówki w "czystej" formie - czyli po sztuce na otwarcie i na zamknięcie czyli w każdym siłowniku po dwie są tylko w napędach podziemnych ELI - a ty jakie masz? (nawet jeśli takie to krańcówki w tych napędach są NC a ty do Sonoffa potrzebujesz NO). Jeśli masz najpopularniejsze...
Witam. Dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o układ uC to jest to Atmel Atmega 16 (16AU). Sprawdziłem sterownik, nie posiada zabezpieczeń. Krańcówki były podłączone pod nóżki 41 oraz 41 układu (IN2 : PB0/XCK/T0 oraz DS1 : PB1/T1). Przesyłam zdjęcie płytki sterownika od strony wlutowanego układu, na czerwono zaznaczyłem miejsca, które były podłączone...
jeśli central ma w sobie krańcówki to wystarczy Ci ten bialo niebieski przewód; trzeba tylko zastosować na wyjściu przekaźnik przełączający.
Standardowo w tych napędach jest spowolnienie "po krańcówkach" czyli jeśli napęd zarejestruje zadziałanie krańcówki to nie staje w miejscu tylko jedzie jeszcze kilka cm wolniej (czas spowolnienia regulowany - parametr rA) co wystarcza w likwidacji uderzenia. W niektórych egzemplarzach można spotkać klasyczne długie zwolnienie przed krańcówkami (parametr...
https://obrazki.elektroda.pl/2161094000_... Użyte styki krańcówek to COM i NC. Diody - prostownicze, o mocy chociaż 5A. Twoje krańcówki z fot. nieco przydelikatne ale może dadzą radę. Odbiornik w trybie przerzutnika. Biegunowość podpięcia silnika ustal doświadczalnie - tak aby krańcówka z danej strony wyłączała odpowiednik kierunek...
Dość ciezki samochód. Kierunki po prawej stronie w nogach pasażera na czarnum module: niebieski z brązowym,niebieski z zielonym,niebieski z żółtym. Sa na dwóch dużych kostkach dolnej i górnej - musisz odseparować diodami. Zasilanie najlepiej z akumulatora. Za schowkiem masz moduł od centralnego zamka na nim masz sterowanie i krańcówki drzwi- nie pamietam...
Na rysunku z tego linka masz podłączenie do przekaźnika. Przekaźnik musi być na napięcie pracy jakim zasilasz czujnik. Styki przekaźnika muszą pracować na napięciu 230V. przekaźnik uruchamia stycznik 3-fazowy - który steruje silnikiem.
Podciągnąć plusy do drzwi a masę brać z krańcówki w drzwiach ? Pisze na przykładzie escorta w którym tak robiłem. Do centrala raczej bym się nie podpinał.
Ta centrala nie ma wejścia osobnego na wyłączniki krańcowe. Podłączone do wejścia stop będą gubiły czas pracy siłowników i powstaną tylko problemy. Jak koniecznie chcesz krańcówki to centrala Brainy z Beninci ma specjalne wejścia. Siłowniki bill celowo ustawia się tak żeby buczały przez jakieś 4 sekundy po zamknięciu, tak żeby miały zapas czasu aby...
Sam zasilacz nie starczy bo siłownik od zamka nie wyłacza sie po osiągnięcu pozycji końcowej, więc masz 3 rozwiązania: - sterować impulsami o ograniczonym czasie - dodać krańcówki - mierzyć prąd pobierany i gdy siłownik osiągnie kraniec skoku (prad wzrośnie) wyłączyć prąd.
Jeśli to jest ten z nową elektryką (inna puszka bezpieczników) to krańcówki znajdziesz na tej skrzynce złącze P7 grubszy brązowy z żółtym paskiem - drzwi kierowcy, grubszy brązowy(drugi w tej wiązce) - reszta drzwi i brązowy z czerwonym paskiem - klapa bagażnika, czasami można znaleźć w tej kostce krańcówkę przodu szary z czarownym paskiem lub brązowy...
Opisywany objaw jest sytuacja normalną. Kiedy masz drzwi otwarte żarówka oświetlenia wnętrza ma z jednej str. + a z drugiej masę, w momencie, kiedy drzwi są zamknięte a ty próbówka podłączasz się jednym końcem do masy a drugim do przewody krańcówki to przez żarówkę oświetlenia wnętrza + dochodzi do próbówki. I tyle tych czarów, po prostu się tam podłącz...
Pierwsze pytanie to po co krańcówka i stycznik? Przy tak małej mocy to wystarczyłby zwykły włącznik.
żle założyłeś diody,sygnał z krańcówek ma wchodzić do modułu,ale nie wracać z niego,musisz je obrócić,potem dodatkowo separuj krańcówki od siebie,carrier wrzucił tu piekny łopatologiczny schemacik,powinien ci pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/re-skod...
rozbierz boczek i próg lewy,w wiązce progowej masz kierunki czarno-zielony i czarno-biały,krańcówki drzwiowe to szary z wyłącznika lewych drzwi,bagaznik-podłacz pod przewód z krańcówki w lampce,blokada zapłonu czarny plus po stacyjce w wiązce stacyjki,albo czarno-czerwony rozrusznik w tej samej wiązce,to najważniejsze dla ciebie kolory przewodów do...
OK, czyli rozumiem że jeżeli mamy siłownik wsunięty czyli S2 jest zwarte, naciskamy S1 i następuje wysuwanie siłownika przez określony czas (nie może być po czasie chyba że cały czas będziemy trzymać przycisk S1 aż do momentu zadziałania K1) Napięcie na PCU511 musimy mieć cały czas żeby działał- niezależnie od wybranej funkcji. Po wysunięciu siłownika...
Owszem, można ale nie wprost. Trzeba specjalne urządzonko które wpina się między krańcówkę a centralę - i ono wystawia sygnał ze styków swojego przekaźnika - albo powtarzacz krańcówki na przekaźnikach. Ale możesz tak zamocować kontaktron, aby łapał oryginalne magnesy od krańcówek.
Większość autek z kompami posiada już moduly odpowiadajace za połozenie czujników, silników ,krańcówek itp.Moduły wysyłaja sygnały do kompa a ten już robi swoje.Autko posiada wtedy złacze can i za pomocą tego realizowane są pewne funkcje.Napięciowo tego nie sprawdzisz.Np taki Vw.Z drzwi wychodza 4 czy sześc kabloszy a w drzwiach głośniki elektryczne...
Montowałem sobie w aucie (VW Passat 89') w/w alarm i jestem bardzo z niego zadowolony. Ostatnio właśnie podłączałem sobie sterowanie oświetleniem wewnętrznym i musiałem zastosować troszeczkę inne wyjście niż to podane w instrukcji. Mianowicie zmiana polegała na tym iż w instrukcji jest, że wpinamy się w +12V przed włącznikiem oświetlenia kabelkiem pomarańczowo/czarny...
Z dokumentacji do tego modułu wynika że nie potrzeba dodatkowych zasilaczy do czujników każde wejście ma wyprowadzone styki zasilania to jest łączymy czujnik 1 - czarny przewód z czujnika z wejściem sygnałowym S ( 11 ) - niebieski przewód z czujnika z minusem na module - ( 12 ) - brązowy przewód z czujnika z plusem na module + ( 13 ) czujnik 2 - czarny...
Dodam że Orno nie ma możliwości komunikacji zwrotnej - znaczy może odesłać stan przekaźnika ale będzie to stan SAMEGO kontrolera a nie rzeczywisty stan bramy zebrany np z krańcówki otwarcia/zamknięcia , kontroler GSM nie ma żadnego wejścia monitorującego. Możliwość odesłania stanu z czujnika ma np Proxima GSM Eco, ale jest nieco droższa i zdrowo zawiła...
podłączenie krańcówki podłączenie krańcówki stycznika peugeot krańcówki
hamulec kosiarka elektryczny matrix kabel rower przekładnia
programator msp430 radio lampowe jakie kupic
Jak włączyć telewizor Blaupunkt bez pilota? AS09A41 Battery Unseal Code for Acer Laptops