przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory dzwi to brazowo-zielony,brązowo-szary,fioletowo-...
Pytanie moje czy muszę podłączyć do każdej krańcówki? Pewnie jest to potrzebne do fukcji sterownika która umożliwia zamknięcie pojazdu jeśli zostanie otwarty i nikt do niego nie wsiada. Możesz podłączyć do krańcówki drzwi kierowcy jeśli chcesz żeby sam ci się sterownik uzbrajał jak nie otworzysz drzwi lub zamiast krańcówki możesz ten przewód podłączyć...
Wyciągnij silniczek i wszystko zobaczysz, masz uszkodzone styki krańcówki lub układ czasowy .P
Kostkę łącząca słupek z drzwiami psiknalen kontaktem,nie było nalotu . Napięcie jakieś dostawał bo miernik zaczął mierzyć ale jest to sygnał trwający 0,5s więc nie jest w stanie zmierzyć. Z prostego rozumowania swich jest by zamknąć lub otworzyć a skoro ten jeden domyślam się że to ten krańcówki drzwi działa a drugi jest wciąż otwarty i nie zamyka tym...
Zdecydowanie Perfect Can pasuje, jest nawet specjalna instrukcja montażu tego alarmu do Grande Punto ze zdjęciami i schematem. Tak jak napisał norbert.s. można również podłączyć analogową wersję Perfecta tylko roboty będzie troszkę więcej. Trzeba szukać kierunków, krańcówek, stacyjki itp. Szczególnie ze względu na krańcówki nie chciałoby mi się bawić.
Do Punto II można zamontować praktycznie każdy alarm (w tej chwili niepamiętam już jakie są kolory przweodów ważnych punktów w instalacji elektrycznej samochodu) dla wprawnego montażysty niepowinno być problemu z takimi udziwnieniami jak krańcówki dzwiowe w środku zamka itp. Powodzenia.
Oryginalnie kontrolka niedomkniętych drzwi jest podłączona pod czujniki w zamkach (krańcówki od lampki są tylko w drzwiach przednich). Czujniki zwierają kontrolkę do masy, zasilanie na kontrolkę jest podawane po zapłonie. Jeśli kontrolka działa Ci na odwrót, to znaczy że podajesz na nią masę zamiast zasilania po zapłonie, a od strony krańcówki dostajesz...
na krańcówki wystarczy dać po dwie diody czyli 10 na samochód dokładnie tak jak w fabii,te napięcia szczątkowe wracaja z modułu do którego wchodzą krańcówki,jedną diodę dajesz na przewodzie krańcówki a drugą separujesz je od siebie,zrobiłem w ten sposów kilka punto2 i z seo i siliconem i nigdy nie miałem najmniejszego problemu ze wzbudzaniem.
Cześć. W moim aucie (Punto II) brakuje oświetlenia bagażnika, brak również oryginalnej instalacji, tak więc zmuszony jestem do stworzenia własnej. Chciałbym aby oświetlenie zapalało się po otworzeniu klapy bagażnika a więc rozwarciu styków krańcówki i odwrotnie, po zamknięciu czyli zwarciu styków gasło. Ponadto chciałbym aby gasło oświetlenie po określonym...
Witajcie Jako że moje poprzednie posty zostały usnięte pozwolę sobie przytoczyć pokrótce problem. W samochodzie fiat punto 1.9 JTD 2000r zamontowałem alarm steel man, jednak po jakiej minucie od włączenia uruchamia się on samoczynnie. Elektryk wpiął pomiędzy plusa a krańcówki próbówkę z żarówką i problem zniknął. Zaproponował mi więc rozwiązanie w postaci...
Proszę sprawdzić krańcówki drzwiowe. Można wstępnie sprawdzić przez załączenie oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi. Jeśli alarm / centralny domknie drzwi a po chwili zobaczy że któreś z drzwi są nie domknięte (odpowiada za to ciągłość połączeń i sprawne wyłączniki drzwiowe) to ponownie dokona otwarcia drzwi. Dodano po 8 Proszę sprawdzić krańcówki...
jeżeli już chcesz być taki dobry,to w punto1 to co piszesz dotyczy tylko tylnych drzwi,nie zapalają one oświetlenia wnętrza a tylko kontrolkę na desce rozdzielczej,a widzisz kolego sympatyczny np.w bmw bez wciśniętej krańcówki nie zamkniesz zamka,nie ubliżając ci na pewno jesteś dobry w komputerach,a w alarmach i itp.już pewnie troszkę mniej i chyba...
Co do alarmy w punto to za chwilkę! Najpierw powiem, że w punto 2 (2002) nie ma linek i universal chodzi jak trzeba!!! Na marginesie dodam, że cięgno trzeba wygiąć w literkę S aby super chodził!!! Co do alarmu!? Hmm standardowy założony w serwisie gada z body kompem i moim zdaniem to nie jest dobre! Podkreślam moim zdaniem!!! Zakładałem WIELE alarmów...
witam, mam zamontowany alarm fox w puncie, niedawno musiałem doładować akumulator i po włożeniu spowrotem baterii do samochodu, zaczęły się problemy z alarmem. przy uzbrajaniu alarmu pika trzy razy ( a dotąd pikał tylko raz) , czasami (raz na dzień, dwa dni) włącza się alarm bez powodu, powyje raz czy dwa i się wyłącza. iu później jest spokój. NR z...
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
czasem siada krancowka w tylnej klapie
Problem może być w krańcówce.
To napraw krańcówkę
Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem? Tutaj będzie problem, elektronika nie wie, że ma zatrzymać silniczek! Objawy będą identyczne jak w przypadku: Krańcówka w silniku do roboty.
Na początku dajmy spokój poborowi prądu, napisz, jakie to auto i rocznik? Np. niektóre auta wysyłają, co chwila mały impuls masowy po linii krańcówek (Punto II, Fabia i inne..)
Jeśli przewody od między drzwiami a słupkiem drzwi są ok to rozbież drzwi i przejrzyj zamek szczególnie krańcówkę w zamku. Stawiam na wurwany pęknięty przewód albo krańcówkę w zamku, sama wkładka zamka nie ma nic do tego jeśli się poprawnie przekręca po włożeniu kluczyka..
Witam. Źle wszystko pojmujesz. Krańcówka podczas dzrwi zamkniętych ma na swoim przewodzie +12V, które przepływa przez włokno żarówki i nie trzeba się tym przejmować. Musisz poprostu podłączyć przewód zielony(od strony alarmu) do przewodu od krańcówki(chyba w PUNTO był biały z czerwonym paskiem) i wszystko będzie ok. Podzczas otwarcia drzwi następuju...
Witam! CZy ktos mi powie gdzie jest krancowka drzwi w punto II, bo jej nie moge znalezc???
Zajmij się tylko i wyłącznie sprawdzeniem kondycji akumulatora oraz zmierz pobór prądu przez instalację przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, zamknietych drzwiach i uzbrojonym immo. Jeśli masz krańcówkę pod pokrywą silnika, to wciśnij ją. Zdejmij klemę i włącz w to miejsce amperomierz na zakresie kilkuset miliamper. Może tu tkwi przyczyna.
Z dużym prawdopodobieństwem wystarczyło wstawić diodę szeregowo w obwód krańcówki.
Skoro szukasz "krańcówki" drzwi to montowałeś zwykły alarm - NIE CAN ?
Witam. Mam zamiar wstawić alarm do tego punto. Wyszukałem przewody od centralnego zamka, kierunki, krańcówki. Problem jeszcze gdzie się wpiąć z przekaźnikiem, dla braku uruchomienia samochodu, tak aby nie wyskoczyły potem błędy. Podajcie jakieś przykłady. Dziękuje.
To chyba logiczne ze skoro nie gasła po zamknięciu klapy to i pobierała prąd. Usterka w krańcówce klapy lub zwarcie do masy
różowo czarny i różowo biały to can'y, kierunki znajdziesz w progu różowy i różowo biały, krańcówkę podłącz pod lampkę, klakson wiązka kierownicy
Montowałem wczoraj alarm do punto2'03 1.2 8v z prostszą elektroniką-brak zamka centralnego,szyb el,wspomagania,mechaniczne krańcówki,jestem 100% pewny o prawidłowym wpięciu się[kilkanaście takich punto już zrobionych],nie nakłuwałem się w nic ,bo nie mam takiej potrzeby,odcięta pompa paliwa w progu, nic nie odpinałem , po montażu zauważyłem błąd silnika,examiner...
Nie sprawdzałem tego na schemacie, ale nie widzę powodu, aby sterując zamek z pilota, napięcie miało się pojawiać na innym przewodzie, niż sterując go z przycisku. Trzeci przewód to zapewne krańcówka (sygnał do BCM/zegarów) do sygnalizacji otwarcia klapy. Kolory przewodów w wiązkach Grande Punto zmieniały się kilkakrotnie na przestrzeni lat produkcji...
o wiele lepiej i bezpieczniej będzie bez dodatkowej elektroniki. Elektronikę i tak będziesz musiał ,,wykminić,, żeby odbierała sygnały z krańcówek (max.otwarta-max.zamknięta) bo inaczej brama Ci wyłamie słupek :D
Odepnij na chwilę przewód stacyjki od instalacji, zaprogramuj, (ja to robię zawsze za pomocą przycisku na przewodach, takiego jak do autoryzacji) i podłącz przewód stacyjki ponownie, ale to będzie chyba zbędne, jeżeli podłączysz się prawidłowo pod krańcówki: Masz je na niebiesko-pomarańczowym pin 32, pomarańczowo-białym pin 19, czerwono-białym pin 6...
Może to jakaś "twórczość" poprzedniego właściciela... czujniki w zamkach służyły do sterowania kontrolki niedomkniętych drzwi na desce, od lampki były tradycyjne krańcówki... chyba, że to FL/Classic. Alarm możesz podpiąć pod kontrolkę niedomkniętych drzwi, tylko musisz wstawić szeregowo diodę w obwód kontrolki (kontrolka nie ma zasilania po wyłączeniu...
zaprogramowana centrala, inwerter Jednak wcale nie tak oczywiste, że analog. Jaki inwerter? Podpięte krańcówki, czy przewód lampki, diodowanko zrobione? Kolego sympatyczny, wysil się trochę, albo szukaj pomocy u wróżki . :wink: (...)
Coś wywołuje alarm po uzbrojeniu, stawiam na krańcówkę drzwi lub klapy, ewentualnie czujnik ultradźwiękowy jeśli jest. Te 3 zawycia po rozbrojeniu to zapewne informacja, że był alarm.
Też nie rozumiem raz piszesz o silniku raz o mechaniźmie chyba że Cię źle zrozumiałem. Jeżeli masz typowy silnik to wyciągnij krańcówkę z przekaźnikiem być może przy wkładaniu zagięty został któryś styk lub nie kontaktuje.P
wiesiekj miałeś rację, dzięki! Dodam jeszcze że kierunkowskazy też się nie zgadzają z wersją Grande Punto z poprzednich lat, są w tej różowej wtyczce w pinie 1 i 3 patrząc na wprost i licząc od lewego górnego rogu. Niestety nie wiem jak wykryć krańcówkę drzwi i siłownik klapy, ma ktoś może jakieś wskazówki ? Na którym kabelku to siedzi albo jak to odszukać...
Aktualnie mam właśnie zapłon normalnie na kluczyku bo to działa bez zarzutu, gorzej z pozycją rozruchu bo ona raz łapie raz nie i rozrusznik załączał się dwa razy i tarł po kole zamachowym. Jak na razie problem rozwiązałem przyciskiem (działającym jak w/w krańcówka) i przekaźnikiem 25A chodzi tyle że można go wcisnąć podczas jazdy i zazębić rozrusznik...
Dziś natomiast przez podobny czas wydawał dźwięk pomiędzy spuszczczanego powietrza z balonu, a samoistnym otwieraniem sie skrzypiących drzwi może pasek osprzętu się ślizga i "ćwierka", może alternator już kończy żywot. To by powodowało niedoładowanie akku, i w rezultacie problemy z odpalaniem. Ale, ale.... co my tu szklana kula? Jedź do mechanika,...
Tylko MUSZA być 100% pewnie działające krańcówk i najlepiej amperometryka, a oprócz tego przy cięższych drzwiach duże przełożenie (tzn małe zębatki napędzające bramy). Te silniczki od osobówek mają plastikowe zębatki na osi wyjściowej i bardzo łatwo przy blokadzie lub przeciążeniu je zerwać (temat przerobiony - w swojej stareńkiej 15letniej konstrukcji...
Witam, tak jak w napisałem temacie mam problem z oświetleniem wnętrza samochodu. Sprawa wygląda następująco: otwieram drzwi (krańcówki posprawdzane) światło w środku się nie zapala. Po włożeniu kluczyka do stacyjki (jak jest ciemno to jest problem) i jego przekręceniu wszystko zaczyna działac prawidłowo. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki zapala się światło...
Panie malum, w przypadku fiata punto2 golasa bez elektryki, a o takim rozmowa się toczy, są tylko dwa zwykłe mechaniczne czujniki przy drzwiach przednich podające zwykłą, starą i poczciwą masę bez żadnych kombinacji. Lewy przewód jest brązowo-biały, a prawy zielono-biały. Drzwi tylne oraz bagażnik nie posiadają krańcówek. To tyle jeżeli chodzi o "dziwne...
no właśnie w tej Łodzi to zdziercy -----kto jest z Łodzi??? A wracając do alarmu jeśli kiedyś to robiłeś to dasz rade ,błędy nie wychodzą ze złego podł.zamków czy krańcówek ,tylko ewentualnie z odcięć (jak już to wspomniano )-dlatego odcinaj pod stacyjką a zasilanie bierz nie ze stacyjki ( bo wtedy bęzie błąd który zniknie jeżęli przepniesz zasilanie...
Witam wszystkich, postaram się opisać to zrozumiale. Potrzebowałbym jakiegoś prostego układu, do rozruchu rusztowanie pieca co ok 100minut. Mechanizm widoczny niżej jest zrobiony z przekładni Fiata Punto, więc jest na 12V. Jest jeden wyłącznik krańcowy. Grunt w tym, żeby zrobić taki układ, który by dał radę to włączyć. Zanim stopka (która spiera się...
do zapalenia poduszki nie jest potrzebne wypięcie kostki,wystarczy nakłucie próbnikiem żarówkowym przy załączonym zapłonie,powinno się używac diodowego lub miernika. Dodano po 20 kierunki tez bedą tam przy bezp.w kostce prawdopodobnie na różowych kolorach,dla bezpieczeństwa nic nie wypinaj tylko włącz awaryjne i zobaczysz gdzie jest sygnał,jezeli nie...
zupelnie cos innego a to dla zainteresowanych: mala czarna kostka w bezpiecznikach: kierunki rozowy, niebiesko/zolty centralny niebieski/szary, niebieski/fioletowy krancowki rozowo/czerwony, brazowy/zolty (przod) rozowy, niebieski (tyl) po 2xDiody jak zawsze na krancowke stacyjka czerwony/zolty rozruch na fioletowy/bialy temat zamykam
Jak wycieraczki nie znajdują pozycji zerowej to zacznij od sprawdzenia stykow krańcowki w przekładni silnika.
czarna wtyczka po lewej stronie na dole skrzynki , tam jest wszystko . kierunki rozowe kabelki . krancowke podlacz pod zolto -niebieski od lampki oswietlenia . potem podam ci jeszcze podam co z zamkiem
centralny dwie masy czarno-pomarańczowy i czarno-zielony w wiązce drzwiowej,kierunki niebieski i niebiesko-czerwony przy bezpiecznikach w czarnym konektorze,drzwi czarno-czerwony i biały w 12-to pinowym konektorze przy bezpiecznikach,trzeba dać po dwie diody na krańcówkę tak jak w fabii i punto2,odcinasz niegasnącego plusa po stacyjce w jej wiązce.
peugeot krańcówki krańcówki drzwi saeco krańcówki
konwerter radio dolne pasmo specjalne ikony drukarek
nivona młynek samsung ps51d450a
Lokalizacja hebla w Renault Trucks 2022 JavaScript ShellExecute – przykłady kodu ActiveX, Node.js, Electron, WSH