Nawiew. Z kratek leci powietrze.
Już tak jest w Kadetach (i nie tylko), że takie jest rozwiązanie fabryczne. Poczytaj na forach Opla - nie tylko Ty jeden miałeś ten problem. Jak przeszkadza Ci to, to wpychają na zimę w nawiew środkowy (pod kratkę) - gąbkę.
Jak wymienić środkową kratkę nawiewu w Oplu Meriva A? Przewodnik krok po kroku z użyciem podstawowych narzędzi, aby uniknąć uszkodzeń deski rozdzielczej.
Jesli chodzi o cieple powietrze to albo nagrzewnica ma juz dosc ale prwdopodobnie nie dochodzi plyn chlodniczy do niej. Sprawdz ten zawor co kolega pisze wyzej czy sie otwiera. Ta druga sprawa - mozliwe zatkanie poszczegolnych dolotow do kratek wentylacyjnych. Pozdrawiam.
Jak w Astrze I dobrac się do nawiewów? Musze wymienić: - przełącznik nawiew z zewnątrz, wewnątrz - małą kratkę nawiewową od strony kierowcy - jedną z kratek na samym srodku Przejrzałem dość dokładnie całą deskę i nie mam pomysłu jak się dobrać do tych nawiewów.
To zainteresowałbym się jak trzyma się grzejnik w obudowie, przepływ powietrza przez grzejnik jest utrudnione, bo powietrze musi przepychać się przez żeberka. Każda większa szczelina, dziura, niedomknięta klapka, to luźny, swobodny przepływ powietrza obok grzejnika, i powietrze z tego skorzysta. Przy ujemnych temperaturach ustawienie w okolicach 1/3...
Zamontowałem w srodkowej kratce nawiewu, w jednej z kratek.. Całe podświetlanie konsoli jest niebieskiewiec komponuje się. Na zdjęciach LCD jest jeszcze w wersji testowej.. Ciąg "0000" reprezentuje stan wejsc 12v...
Witam kolego musisz całą ramkę licznika wymontować masz śruby pod kratką nawiewu na środku o ile dobrze pamiętam o z lewej strony chyba pod przełącznikiem świateł.I popatrz jeszcze bo cała ramka musi wyjścć o ile pamiętam to razem z wyświetlaczem kompa.Jeżeli jeszcze będziesz miał pytania do jak tylko będe mógł to pomogę.
Pewnie uszkopdzona regulacja ciepolego lub zimnego powietrza i dlatego leci ci caly czas cieple powietrze a to ze leci ci zimne z kratek dwoch to pewnie poodlaczane sa kanaly doprowadzajace powietrze lub zle zalozone. Musisz rozebrac deke w srodku i dostac sie do nawiewu. pozdrawiam.
Zacznij od wyjęcia radia (uwaga na kod) i kratek nawiewów. Jak potem dobrze się rozejrzysz to zobaczysz wkręty które trzeba odkręcić (TROX)
Regulacja predkosci obrotowej nawiewu powinna byc niezaleznie od klimy. Sprawdz Opornice (lub modul) silnika nawiewu. Ale bez włączonej klimy ja nie mam w ogóle wlotu powietrza z zewnątrz, jestem jak w zamkniętej puszce. 1. Filtr kabinowy wymieniony 2. Sprawdzone czy nie ma włączonego obiegu wewnętrznego Po prostu po pół godzinie robi się w samochodzie...
musisz wyjąć kratki nawiewu środkowego,odkręcić dwie śrubki,wyjąć nawiew odkręcić obudowę przełączników przy kierownicy i zostają dwie śrubki od licznika,licznik wychodzi bezproblemowo
odkręć obudowę kierownicy,wyciągnij kratki nawiewu na środkowej konsoli,odkręcasz dwa wkręty,wyjmujesz cały nawiew,odkręcasz wkręt z prawej strony i na wysokości kolumny kierowniczej i licznik masz wyjęty. pozdro
Popieram w pełni wypowiedź przedmówcy. Też naprawiałem to u żony i były to zimne luty na gnieździe. Z tego co pamiętam wystarczy wyjąć 2 kratki środkowe nawiewu, tam będą w rogach 2 śruby które odkręcammy i i możemy już TIDa podnieść do góry, odpiąć, wyjąć i przelutować.
Silniczek znaleziony lecz problem powstał taki ze dmuchawa działa, lecz wieje tylko zimnym po środku z 2-dwóch kratek po bokach przy oknach gorącym co jest??i nie działa chyba ten przycisk przy przełącznikach (prostokątny) kiedyś jak naciskałem słychać było jak by powietrze ...
Demontujesz radio, kratki,odczepiasz linki i wyciągasz całość na stół. Potem już widać i jest łatwo. https://www.youtube.com/watch?v=uxOrs9Mu...
Jest Klima, powietrze z kratek leci niezależnie czy zamknę klapkę do podszybia czy nie, tylko tyle że słabiej. Czy przy odwróconych obrotach silniczka nawiewu też by dmuchało przez kratki? Bardzo dziwny temat. Gdzie znajdę te przewody w celu sprawdzenia? No i jeszcze problem z zasilaniem odcięcia podciśnienia od gruszki z cięgnem klapki obiegu wewnętrznego....
Zgadzam się z opinią dotyczącą wyżej wymienionych systemów. To już zbyt duże zaufanie powierzone elektronice. Co do "nienormalnych pomysłów" - Opel Corsa A, wersja poliftingowa z rocznika 1991. Spróbujcie zamontowac tam po ludzku głośniki z przodu. ;) Żeby tego dokonac trzeba zdjąc ich kratki, które mają szerokośc ok. 5-6 cm. Pod nimi trzeba zdemontowac...
ok, dzięki za odpowiedzi; A czy te różne temperatury powietrza z nawiewów przy włączonej klimie (z lewej strony przy drzwiach i lewego środkowego leci zimne, a prawego środkowego i prawego przy drzwiach letnie) to typowy objaw nie wydajnej już klimy, czy coś ze sterowaniem nawiewów jest nie tak? -Bo moje proste myślenie laika mówiłoby mi, że gdy klima...
Zdejmij te środkowe kratki nawiewowe i będziesz widział że w każdej kratce schodzą się dwa kanały. Jednym z nich idzie powietrze za regulacją tzn. zależne od ustawienia pokrętła temperatury, natomiast drugim leci powietrze bezpośrednio od filtra - zimne. Właśnie ten drugi kanał trzeba zatkać na zimę gąbką. Sprawdź podczas jazdy który jest który. Nie...
są to dwie male lampeczki , które często się przepalają, takie szklane wsówki, zaraz nad tymi 3 pokrętłami dostaniesz się do nich odkręcając czarny plastik na podszybiu,chyba 4 śrubki na mały sześcioąt( imbus). Jeszcze trzeba wymątować nawiewy środowe, wyciąga się te kratki do siebie i tam są schowane śrubki . rozbierałem całą deske w corsie A u szwagra...
Znalazłem. Niestety to będzie trudniejsze niż myślałem. Sam demontaż kratki od nawiewu to była masakra, ale już mam wprawę. Lokalizacja mniej więcej taka jak podał elektrit. Wypaść to by nie miało jak, ponieważ to jest schowane głęboko za kablami i wcale niczym nie przekręcone, po prostu jest ciasno. Za pierwszym razem niestety tego nie zrobię :)
Przechylasz w dół kratki nawiewu podważasz po bokach i wysówasz i ukazują się śruby konsoli, demontujesz pokrętła, mają pod spodem małe otworki wciskasz śrubokręt i odskakują. Potem wywal suwak. po prostu pociągnij, zdejmij osłone suwaka. ukarzą sie sruby odkręć i zdejmi osłone pokręteł no masz tam gdzieś żarówki. Na formu fanów corsy b masz zdięcia.
Witam. Mam problem z nawiewem w mojej Astrze f z 97 roku. Konkretnie nie działa pokrętło do zmian strefy nadmuchu. Czytałem, że przyczyną może być zepsuty przełącznik albo zerwane cięgło. Dzisiaj rozebrałem całą konsole środkową i zauważyłem, że pokrętło działa (linka się porusza). Drugi koniec cięgła również (ruszają się tam jakieś plastiki). Czuć,...
Sory, że po tak długim czasie odpisuje, ale nie miałem czasu. Kanały się sprawdza poprzez zdemontowanie kratek nawiewu i wtedy jak masz rozebrany jedną część kanału odetkaną to włącz wentylator na najwyższy bieg i włóż w kanał rurę od odkurzacza. Ale pamiętaj, żeby też włączyć odkurzacz. I jeszcze z jednego miejsca, a mianowicie próbować od przedniej...
węże obojętnie - i tak musisz obydwa odłączyć i dać wodę raz w jeden a potem w drugi i tak kilka razy odnośnie nawiewu to owszem ze środkowej kratki leci zimne bo to taka konstrukcja a z pozostałych leci zimne jeśli silnik jest mocno nagrzany bo termostat zamyka przepływ przez nagrzewnicę i puszcza pełny przepływ na chłodnicę żeby szybciej ostudzić...
A tak na marginesie to przy odgrzybianiu wprowadza się wężyk ze specjalną głowicą przez kanały wentylacyjne i spryskuje się środkiem grzybobójczym kanały wentylacyjne między kratkami a komorą nagrzewnicy/schładzacza. Samo psikanie sprayem w kratki to jest "pic na wodę". Przy tym psikaniu trzeba jednak uważać, zwłaszcza przy nawiewie od strony drzwi...
chciałbym się podpiąć pod temat... chodzi mi o nawiew w astrze F z 92 roku w aucie jest CIEPŁO bardzo ciepło (filtr pyłkowy nowy i często wymieniany) parę lat temu odłączyłem nagrzewnicę (zawór kulowy na zasilaniu) i pomogło (sama skrzynka się nie nagrzewa np na postoju ale dalej w aucie jest dość ciepło (uciążliwie) dobudowałem 4 biegowy włącznik i...
Nie wiem, czy to jeszcze kogoś interesuje, ale w kratce nawiewu pojawił się fragment papieru barwionego na jasno niebiesko z widocznym napisem MADE IN GERMANY. Pewnie jakiś syf wleciał do wiatraka. Z samym wiatrakiem jest dużo lepiej, ale trochę hałasuje i tak, czy siak będę musiał do niego zajrzeć.
Witam. Wszystkich żarówek o które pytasz jest 12 takich http://obrazki.elektroda.pl/1518882800_1... plus to światełka wnętrza nad lusterkiem http://obrazki.elektroda.pl/4732620500_1... - 4 w zegarach - 2 w TID - 1 w włączniku świateł - 1 w włączniku awaryjnych - 4 w konsoli środkowej Musisz wyciągnąć licznik aby w nim wymienić,...
nie mam pojęcia jak się dobrać do tych kratek nawiewu i wkretów ;/
Jeżeli jest to Astra II to - Oświetlenie wnętrza pojazdu – Przewód znajduje się za przełącznikami świateł, należy zdemontować kratkę nawiewu powietrza podważając ją po bokach, następnie wyciągnąć sterownie oświetleniem pociągając do przodu. Odkręcić 3 śruby i ściągnąć oprawę. Podpiąć pomarańczowy przewód z alarmu do szarego, cienkiego, obok brązowego....
Witam. Posiadam Opla Vectre A bez klimatyzacji. W kabinie są 3 kratki nawiewu (pomijając nawiew na szybę i na nogi). Mój problem polega na tym, że z każdej kratki leci powietrze o innej temperaturze: lewa-zimne, środkowa-troszkę cieplejsze niż to z lewej strony, prawa-ciepłe (zależnie od temperatury silnika). Co może być przyczyną takiego działania...
trzeba wyjąć zegary.Aby to wykonać należy zdemontować obudowę kierownicy,wyloty nawiewów powietrza (te kratki,pod nimi są śruby),jak i tez ten obrotowy włącznik świateł.Śruby idą opornie,należy się zaopatrzyć w naprawdę dobry śrubokręt krzyżakowy.W momencie jak jest wyjęta deska ABSOLUTNIE nie włączać zapłonu,w przeciwnym razie pojawią się problemy...
Witam, od nie dawna jestem w posiadaniu opla vectry b 1.8 1999r(wersja po lifcie) z klimatronikiem. Mam problem z nawiewem, gdy ustawie temperaturę powyżej poziomu Lo(low), np. na 17(jest to poziom jeden wyżej od Lo), z kratek od razu leci cieple powietrze, po krótkim czasie w środku jest tak gorąco, że nie da się wytrzymać, po ponownym ustawieniu na...
Musisz wyciągnąć kratki nawiewów z lewej i prawej strony. Głośniki wyciąga się przez te otwory. Jeżeli są oryginalne głośniki to trzeba je lekko przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Taki debilny patent. Asta66 - najpierw sprawdź o jakie auto chodzi a potem odpowiadaj. Corsa A to autko produkowane bodajże od 82 do 93 roku więc żadnych plastików...
miałem ten sam numer , ze środka leci tylko zimne a gwizdanie morzesz usunąć , mianowićie musisz wyciągnąć ruchome części kratek śrubkorętem i odkręcić cały mechanizm poczym wyciągasz czyścisz zeskrobujesz starą uszczelkę a w miejsce wykożystaj uszczelkę do ocieplania okien i drzwi samoprzylepną i poskładaj w odwrotny sposób umnie już nie gwizda pozdrawiam...
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Astry II r 2001 1.6 16V benzyna bez LPG, Od dzisiaj mam jednak taki mały problem z ogrzewaniem, a mianowicie ogrzewanie działa bardzo dobrze tylko w czasie jazdy oraz tylko przy podwyższonych obrotach. W momencie gdy się zatrzymam z kratek nawiewu zaczyna wiać coraz chłodniejsze aż po krótkiej chwili już zupełnie...
Witam. W mojej Merivie 1.6 16V (Z16XE) zastanawia mnie jedna rzecz w kwestii dolotu. Otóż w kratce wlotu powietrza pod maskę w miejscu gdzie znajduje się początek dolotu znajduje się wypełnienie zasłaniające bezpośredni nawiew powietrza i to jedynie w tym miejscu. Pozostała część kratki jest całkowicie przepuszczalna. Zastanawia mnie to gdyż przecież...
1.Ściągamy górną osłone kolumny kierownicy - dwie śruby ukryte pod zaślepkami . Po ściągnięciu ukaże nam się pierwsza ze śrub mocujących deskę rozdzielczą . 2.Następna śruba kryje się pod nawiewami powietrza po prawej stronie deski . Ściągamy nawiewy - podważając je śrubokrętem - schodzą bez problemu . 3. Po odkręceniu śrub zabieramy się do wyciągnięcia...
Witam, jest gość co naprawia wyświetlacze w koszalinie ja u niego naprawiałem (tzn wysyłałem do niego pocztą wyświetlacz operacja trwała 3 dni) oto namiary na niego: Sławomir Zwiefka Kwiatkowskiego 6C/2 75-343 Koszalin więcej info 0602268217 GG 1165576 to jego aukcje: http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... (Pełen komp) http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
Witam, drodzy koledzy jestem chwilowym użytkownikiem Opla VECTRY 2,0 DTI i mam z nią dwa problemy: 1. jest to sterowanie klimatyzacją gdyż prawie nie działa, podświetla się mogę klikać zmieniać temp. obroty went. (nie zawsze się da, czyli przełączam a ten cały czas działa tak samo), nawet jak nacisnę OFF podświetlenie się wyłącza ale wszystko działa...
Niestety temat wciąż aktualny. Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że mam nową nagrzewnicę, która również jest gorąca, po nagrzaniu silnika. Oczywiście rurki od/do nagrzewnicy są również gorące. Powietrze wokół nagrzewnicy także gorące. Ale z kratek wciąż chłodne (przy ustawieniu na gorące). Wiem, że pokrętło zimno/ciepło otwiera bądź zamyka klapki,...
witam, mam problem z ogrzewaniem w oplu astra g 1,6, jak zrobiło się chłodniej, silnik osiągał temp ok 85 w mieście, na trasie wskalatzówka leżała, że ogrzewanie nie było potrzebne więc tak jeżdziłem, myśląc że pewnie mam termostat do wymiany, wczoraj wymieniłem termostat, na zewnątrz -15st, ale widać poprawę bo silnik sie nagrzewa w trasie do ok 85,...
te dwa problemy raczej nie mają ze sobą nic wspólnego. Tak jak napisał Old Jumbo sprężarka to jedno -zatarła się, a brak nawiewu na szybę może być spowodowany długo niewymienianym filtrem przeciwpyłkowym (kabinowym), ale może też być coś nie tak ze sterowaniem nawiewu -pokrętło do ustawiania nogi/kratki centralne/szyba. U mnie właśnie chyba jest taki...
witam!!!! moim zdaniem przyczyna leży po stronie przekazinika wentylatorów jest tam mikro układ który odpowiada za to . po jakimś czasie psuje się .Jest to niestety mankament OPLA astry G .Żeby nie grzebać w instalacji najlepsze rozwiązanie to te które podałem!!!! NIE PRZESZKADZA W NICZYM JA TAK ZASTOSOWAŁEM I BYŁO SUPER plkm - dzięki za odpowiedź....
Myślę że pytanie bardziej na jakimś forum o starych oplach powinno być zadane. Ja w mercu zamykałem środkowe nawiewy i było ciepło, a jednak gdy na chwilę człowiek chciał się schłodzić to było to fajne rozwiązanie. Co ciekawe wersja z klimą miała już "normalnie" działające nawiewy środkowe ;)
Moim zdaniem źle. W ten sposób możesz zalać i uszkodzić wentylator jak i inną elektronikę. Ja wymontowałbym opornice i przez jej otwór włożył wężyk w stronę parownika i tak podał preparat. Później włożył opornicę i na chwilę uruchomił wentylator. Zabieg powtórzył bym po jakiś 45 min. Można robić tak jak Ty lub podawać preparat przez kratki nawiewów...
Z tego, co pamiętam, w kadetach środkowa kratka wiała tylko zimnym. Na szybę też nie leci ciepłe? Jak tak, to możliwe, że układ jest zapowietrzony. A może oczekujesz grzania zbyt szybko, gdy silnik nie jest jeszcze ciepły?
kratki nawiewu nawiewu kratki kratki nawiewu powietrza
radio grzać końcówka naprawa piekarnik mastercook xmega eeprom
adblue odliczanie adblue odliczanie
Jak ustawić prąd spoczynkowy w Samson dB500a? Radio lampowe Relaks - przepalający się rezystor R9