według mnie wszystko by szło zrobić, na mój rozum można zastosować normalną centralę do bramy dwuskrzydłowej która obsługuje krańcówki tzw.zewnętrzne. Jedyną rzeczą jaką wtedy musiałbyś zrobić to wykonać dwa różne napędy tych skrzydeł : jeden skrzydłowy czyli siłownik i drugi do bramy odsuwanej czyli automat listwy zębatej, i wtedy otwieranie i zamykanie...
Mechanizm ma spore gabaryty. Może jak ktoś ma potężne wrota to nie będzie tak razić jak w przypadku małej bramy. Może pudełka spore, ale za to montaż banalny (4 kołki rozporowe, żadnych kotew i betonowania) oraz niedościgniona cisza i kultura pracy. Ramieniówki wbrew pozorom nie są przeznaczone do "potężnych" bram tylko przeważnie lekkich, ale przeznaczonr...
jwigl czy typ napędu to tak duża tajemnica nie do ujawnienia :?: nawet nie wiemy czy to brama skrzydłowa czy przesuwna. Jeśli napęd nie ma funkcji o jaka ci chodzi to moim zdaniem jeśli są krańcówki to wystarczy dołożyć mały przekaźnik.
Jak już przy Nice to: Większe Wingo (tzn 3524/3524HS) poradzą sobie z główną bramą bez problemu - większe skrzydło średnio długie (nawet nie maksymalne dla tych siłowników) i lekkie. Osadzenie zawiasów jest można powiedzieć - maksymalnie standardowe - więc nie będzie problemu z doborem siłowników. Długie Wingo (czyli 3524 zwykły) do głównego skrzydła,...
Tal ,ale zdaje się, że Marantec ma krańcowki elektryczne (chyba, że się mylę) i krańcówki elektryczne, ale to rozwiazanie nie jest najszczęśliwsze z racji braku kasowania luzów. chyba że jako elementu usztywniającego użyć felcu (nakładki) na spodnim skrzydle (jeśli jest) w połączeniu z taką regulacją krańcówek, aby wzajemny docisk skrzydeł kasował luzy....
Witam, Zmontowałem układ napędu bramy skrzydłowej na następujących komponentach: - 2x siłownik Beninca, nie znam modelu(brak informacji na obudowach i podzespołach) - krańcówki wbudowane NO - sterownik WOSTER STD 3k - http://www.anwo.net.pl/aukcje/woster3kw/... - zasilanie sterownika i silników z prostownika samochodowego 12V. Po zamontowaniu...
Efekt dzisiejszej wizyty… Po pierwsze panowie “monterzy” pokręcili kierunki “otwórz” i “zamknij” co skutkowało tym że był sygnał z fotokomórki a zatem brama nie mogła by się zamknąć. Co zrobili ? Zmostkowali COM z FOTO na stałe zatem pomimo obecności fotokomórki była ona delikatnie powiedziawszy pominięta. Nikt nie pofatygował się ustawić prędkości...
Jeszce trochę dyskusji a właśnie wyjdzie pokaźna szafka z elektroniką. Jeszcze jedna uwaga n/t proponowanego układu - każdy napęd po odłączeniu i wznowieniu zasilania ustawia się na otwieranie (bezpieczeństwo) a proponowany układ nie ma standby (bo kto miałby płacić za podtrzymanie bramy) i sterowanie polega na notorycznym odłączniu zasilania -jesli...
W czystej postaci ta centralka nie bardzo nadaje się do przesuwnych. Ma bardzo niedokładne ustawienia czasowe (na tyle słabe, że ustawianie otwierania na czas jest właściwie niewykonalne, poza tym każda interwencja fotek lub zabawa pilotem w trakcie ruchu powoduje dodatkowe rozjechanie czasów), a co gorsza, nie ma możliwości podpięcia krańcówek (ani...
A w końcu ta brama to skrzydłowa czy suwana - (ŁAŃCUCH ?????). Zrobiłem przed chwilą filmik pokazujący bramę i jej działanie, wtedy gdy działa O.K. Tu jest link: https://www.youtube.com/watch?v=Ia2HcmPZ... No co do ręcznego odmykania i domykania z automatu to na to nie ma mocnych - nawet wśród centralek z krańcówkami nie ma takiej,...
Autor nie napisał jaka to jest brama, ale jeśli ma to robić na Faacu to wszelkie manewry z przełącznikami odpadają bo poza jedną wszystkie centrale Faac ustawia się z menu (a ta jedna to skrzydłowa 452 i w niej też to odpada bo centrala rejestruje manewry przy Dipach po odcięciu i ponownym włączeniu zasilania) Pozostaje albo zastosować napęd z dipswitchami...
Tak, możliwe. Podsyłam link do tematu - giganta i w kilkudziesięciu pierwszych postach (pierwszy dokładnie na temat to post #38) jest schemat prostego sterownika na przekaźnikach samochodowych. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... Dalej są rozwiązania na sekwencyjnych chińskich radioliniach. I jeśli wystarczy ci cierpliwości - w tym...
Same siłowniki 24V są używane w napędach do pracy ciągłęj i przemysłowej (oczywiście też i domowych) zaś 220V właściwie tylko w przydomowych - do pracy przerywanej, do np 70 cykli na dobę - czyli siłowniki 24V są "lepsze" ale i droższe od 220V (choć są wyjątki, np napęd bramowy FAAC741 z silnikiem 220V jest nie do zajeżdżenia i zagotowania ale to efekt...
Montuję czasami te napędy, mam nawet jeden zestaw na stanie o nazwie EGO do bramy skrzydłowej, na silnikach można zobaczyć tekst typu "wyprodukowane przez VDS dla Safe", cokolwiek to znaczy, w każdym razie napędy pracują cicho, prosta instrukcja i jak do teraz żadnych problemów. EGO posiada krańcówki wbudowane w silniki, co w tej cenie nie ma opcji...
Ten Elmes trochę bez sensu - to gotowa centralka do bramy przesuwnej a ty napisałeś że masz już sterownik - na upartego się da (dobra cena - i sprząc oba siłowniki razem) o ile amperometryka nie będzie za słaba na dwa siłowniki na raz. Jeśli jechać po gotowych sterownikach do skrzydłówek z wbudowaną przeciążeniówką to raczej takie (ale tu już wchodzimy...
Co do tego FA - mam kilka wersji instrukcji ale tej pozycji nigdzie (ale ktoś wcześniej o tym pisał - może ma go w instrukcji). A co do rP - to porażka konstrukcji - napęd na zwolnieniach jest za słaby aby ciągnąć co starsze lub cięższe bramy na zwolnieniu. Pomoże jedynie zwiększanie siły, jesli skrzydło stanie w miejscu to enkoder (jesli właczony)...
Pierwszy plan to wyłączenie zasilania od napędu jeśli drzwi nie są zamknięte. To raczej nie będzie "zdrowe" dla napędu. Jeśli nie korzystasz z wbudowanego radia tylko sterujesz przez wejście PB to przepuść te sygnały przez kontaktron lub krańcówkę zamontowaną na drzwiach, jak drzwi będą otwarte to sygnał nie dojdzie. Jeśli korzystasz z wbudowanego...
Ta centralka nie ma specjalnego wyjścia sygnalizującego otwartą bramę . Ale: brama ma wyjście W.L. (razem z +24V, moc 3W). Wydaje mi się (ale sprawdź), że można go użyć - jest na nim przerywany sygnał (jak dla koguta) podczas ruchu bramy, a na otwarciu jest ciągły sygnał - tego ostatniego nie jestem pewny - obadaj. Jeśli jest tak jak pisałem - oraz...
To nie jest mój film, "łapacz" bramy to już zależy od samej konstrukcji, ale faktycznie tutaj ktoś zaszałał ;p Krańcówek raczej nie idzie do tego zamontować, działa na zasadzie wyczuwalnego oporu, jest regulacja aby odpowiednio ustawić dla danej bramy, wtedy można pokombinować i dać odbojniki bliżej słupka, bo jeżeli brama chodiz lekko to nie będzie...
Mylisz sie. Nie można. Napędy bram przesuwnych (w odróżnieniu od napędów bram rozwiernych) zawsze mają jakiś rodzaj krańcówek a pozycje krańcowe są ustalane wyłacznie wg nich. Zwłaszcza tanie napędy z silnikami 230V, które są przeważnie pozbawione jakiegokolwiek monitorowania obciążenia bramy. Twój napęd bez krańcówek nie ma nawet możliwości wykrycia...
Witam potrzebuje doboru napędu bramy dwuskrzydłowej Słupek 10x10 Waga bramy około 150 kg Długość skrzydła 2,5m Prześwit około 40% Szukam czegoś z ogranicznikami albo krańcówkami , gdyż nie ma jeszcze kostki i grama jest dość wysoko od gruntu Najlepiej coś z FAAC Nice Came
Nie można programowo ustawić że brama otwiera się przez 30sekund i koniec? Ja u siebie montowałem Hormann Rotamatic2 i jest to ciekawy system, bo silniki są niskonapięciowe, plus mają regulowaną krańcówkę na zamykaniu. Kąt otwarcia programujesz sobie trzymając przycisk tak długo, aż skrzydło dotrze do pożądanej pozycji. Pozycja jest zapamiętywana,...
Znajomy założył niewielką bramę skrzydłową Nice Wingo 5000 dla takiej bramy to przerost formy nad treścią, to jest napęd do skrzydeł 2 x 3.5 m i ciężarze 200 kg, co do funkcjonalności centrala do tego napędu MC800 ma wszystko o co pytałeś. Brama ma odbojnik na zamknięciu lecz nie ma na otwarciu Nice Wingo mają krańcówkę mechaniczną na otwarciu, może...
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Każdy zestaw da sie tak zamontować, aby skrzydła jechały w róznych kierunkach (pomijając sprawy prawne) - kwestia polaryzacji zasilania silowników. Jak koledzy napisali wcześniej - musisz troszku pochylić się nad konstrukcją środkowego ogranicznika. Tyle, że wspornik silownika, który będzie otwierać skrzydło na zewnątrz będzie wchodził w światło bramy...
Zrobię z dodatkowym kontaktronem za 5 zł. Bez ingerencji w centralę bo to świeże sztuki jeszcze na gwarancji. I pojawia się dodatkowo problem że to dwa niezależne napędy ( brama ma 12 m , dwa skrzydła po 6 m z dwoma niezależnymi napędami)
I znowu to samo, tym razem sprawdziłem i kabel nr 1 jest cały przy siłowniku. Bez wyciągania krańcówki da się sprawdzić dlaczego jedno skrzydło nie zatrzymuje się? (at)kotbury Ty zawsze masz rozwiązanie w sprawie napędów :)
Skróciłem zwolnienie rP (Pre-limit switch deceleration) do 0 i dopiero to pomogło. Niestety ma to negatywne konsekwencje rozumiem, bo wtedy Encoder niezależnie na jaką wartość ustawię, praktycznie nie działa (trzeba dużej siły, aby go aktywować) To, że wyłączyłeś rP - bardzo dobrze, kompletnie się w tym napędzie nie sprawdza. Ale nie myl pojęć - enkoder...
Jeśli wewnątrz napędu masz enkoder (czarny plastikowy grzybek z tasiemką przewodów założony na silnik od góry) a w menu pozycja EC ma wartość większą od dwóch zer, to prawdopodobnie masz źle ustawioną krańcówkę na zamknięciu. Brama nie zatrzymuje się przed słupkiem tylko w niego wali, enkoder bierze to za przeszkodę i cofa skrzydło. Tak wyreguluj krańcówkę...
(at)kotbury dziękuję. A jak będę miał odbój w podłożu, chodź wolał bym go nie mieć. To wtedy cofam krancowki do oporu do tyłu i tylko brama sama bedzie dochodzić do tego odboju w ziemi i na nim się sama będzie zatrzymywać bez żadnych ustawień dodatkowych? Ta strona ma listwę. Więc będzie tak jak napisałem ww poście. 1241986
Siłowniki na 24V z wbudowanymi ogranicznikami mechanicznymi. Napisz dokładnie jakie są wymiary słupków i gdzie w płaszczyźnie bocznej umocowane są zawiasy - jeśli b. szerokie - potrzebne będą napędy ramieniowe. Takie są siłowniki kryte (ze śrubą pociągową wyprowadzoną u dołu) z możliwością montażu ograniczników mechanicznych w obudowie. Przykład (na...
Witam, Miałem ten sam problem, 4-letni automat nagle przestał działać. Rano otworzyłem bramę, automatycznie się zamknęła, a po powrocie z pracy zero reakcji na pilota. Próbowałem przez aplikację i innym pilotem, ale brama stała bez reakcji. Sprawdziłem zasilanie i bezpieczniki, wszystko działa. Czujki też są podłączone, a krańcówki napędu odłączone,...
Uruchomiłem nowy napęd Came ZF1 i Krono 510 wszystko mi działa prawidłowo ale nie bardzo wiem jak ustawić krańcówki na zamykanie . Jezeli wyłączy krańcówka to nie dociśnie mi do ogranicznika - odboja , i nigdy nie będzie dobrze domknieta . na otwieranie to jasne bo nie ma odbojów i potrzeby aby do czegoś dociskała więc ustawiłem krańcówki tak jak mi...
O takich gotowych nie słyszałem. Przy standardowych jest to możliwe, ale wymaga sporej zabawy DIY (dołożenie dodatkowej logiki) z krańcówkami, wejściem STOP i dodatkowym sterownikiem. A co do przeciwwagi - jeśli brama jest superlekka, dałoby się zrobić, jak ciężka - raczej nie. Fragment bramy metrowej długości, który robiłby za przeciwwagę na tym metrowej...
Witam, ja bym sprawdził "krańcówkę" na otwarciu i fotokomórkę Pozdrawiam
Co pokazuje wyświetlacz w trakcie ruchu skrzydła? Na zmianę 01 i 06 czy tylko 01? zwarłem 3 piny końcówek czujki krańcówek W momencie zwarcia ze sobą wszystkich pinów złaczki J5 powinny zaświecić się LEDy FCA i FCC. zgodnie z instrukcjami zmostkowałem fotokomórki Czyli zacisk 3 i 4 do minusa lub zacisku 11? Tutaj powinny się zaświecić LEDy FSW OP i...
Zauważyłem że jak podłącze bramę to przed wykonaniem autotestu nie ma napięcia 24V ani na radiu ani na fotokomorkach. Spróbuj wyłączyć funkcję ESA (oszczędzanie energii). W ostateczności jak w/w manewr nic nie da - daj jakiś malutki zasilaczyk do zasilanaia radia. Zasilanie fotek samo się uruchomi w momencie startu bramy. A co do krańcówek - zamień...
Ogranicznik zamknięcia w nawierzchni jest zawsze najlepszą opcją (otwarcia - opcjonalny) Jeśli nie da się do wmontować, stosujesz siłowniki kryte z ogranicznikami wbudowanymi lub krańcówkami elektrycznymi (najgorsza opcja). Co do fotek, niby napędy 24V maja antyzgniecenie, ale fotki są tańsze niż w lepszym razie przeorany bok auta, w gorszym kończyna...
krańcówki są w rurce aluminium i nie robią żadnych zwarć.
co oznacza "rzeźba w napędzie" Przeróbkę napędu. W przypadku konstrukcji otwierające automatycznie w obie strony oznacza to dodanie do napędu dodatkowych krańcówek elektrycznych oraz zastosowania własnej konstrukcji sterowania - opartego na sterowniku przemysłowym (do pomyślenia jest użycie 2 central fabrycznych- po jednej na każdy zakres - oraz dodatkowego...
Na pewno? montowałem z tydzień temu i tylko na prawym silniku zamieniłem podłączanie silnika i krańcówek... Jedynie co chyba najważniejsze to podłączenie który skrzydło się pierwsze będzie otwierać.
a czy napęd ma krańcówki w środku ?? są dwie wersie tych siłowników
A jak to chcesz zrobić? Wszelkie próby montażu zewnętrznych krańcówek do skrzydeł w naszym klimacie z góry są skazane na niepowodzenie a wewnętrznych w siłownikach 414 nie ma jak zamocować.
Czy udało się autorowi rozwiązać problem? Mam podobną sytuację, lecz z mojej winy. Auto uderzyło w bramę podczas otwierania bramy. Brama wypadła z górnej rolki i leżała tak przez około 30 min, dopiero po tym czasie wyłączone zostało zasilanie. Po reanimacji skrzydła chciałem sprawdzić działanie napędu, lecz okazało się, że działa tylko w jedną stronę....
Cześć, Wideofon przyzwoity w dobrej cenie to: DS-KIS604-S Zestaw składa się z: 1x Monitor wewnętrzny LCD - DS-KH6320-WTE1 1x Stacja bramowa 1-lokatorska Villa - DS-KV8113-WME1 1x Switch PoE 4 1 do zasilenia i połączenia systemu z siecią - DS-3E0105P-E 1x karta pamięci do instalacji w monitorze - 16 GB microSD Hikvision Warto dokupić DS-KABV8113-RS -...
Po pierwsze - spowalnianie PRZED krańcowką ŚCIŚLE zależy od ustawionego czasu działania (parametr t, rozpoczęcie spowalniania jest odliczane od czasu t, przeciez centrala nie wie, jaka jest długość skrzydła i w którym momencie napotka ono krańcówkę... ). Musisz go ustawić max 5 sekund dłuższy niż czas rzeczywistego ruchu skrzydła i dopiero wtedy brać...
dziękuje za pomoc , brama zamyka sie na zero wiec grzybka chyba nie bede montował bo i tak mam za niski bruk , musze zmodyfikować otwieranie wiec przestawić krańcówki ogranicznika o ile tam je znadję ? trzeba siłownik do tego rozebrać czy mozna to wykonać na zamontowanej juz całlej instalacji-silownik-brama-naped
Pierwsza rzecz - nigdy dokładnie nie zsynchronizujesz połówek bramy. W zależności od oporów ruchu (zima-lato, wiatr itp) skrzydło bez centrali nie będzie DOKŁADNIE co do dziesiątych sekundy jechało tak samo długo jak skrzydło z centralą - a nie będzie miało określonych dokładnie punktów stopu bo przecież nie będzie miało krańcówek . Czyli skrzydła mogą...
Luźna uwaga - może się wymądrzam ale to, że śruba trzymająca dźwignię na osi jest ucinana (a ta regulacyjna prawdopodobnie traci gwint - były na zdjęciu śruby nie tylko urwane, ale i z "wylizanym" gwintem) to nie przyczyna a SKUTEK innego błędu montażu lub programowania. Podobnie uszkodzenie mechanizmu - to nie skutek uszkodzenia śruby a skutek tego...
Większośc siłowników 24V także nie ma krańcówek (w tym niemal wszystkie Nice, tak w ogóle krańcówki elektryczne mają nieliczne "niemce" - Hormann i Normstahl, niektóre siłowniki podziemne oraz niesławne chińczyki PowerJack) . Centralka przed normalnym użytkowaniem musi przejść procedurę ustawiania czasów. Przy centralkach bez antyzgniotu zapewnia to...
krańcówki napęd napęd silnik wycieraczek krańcówki peugeot krańcówki
usbasp fusebit samsung kolory gamma falowanie zimnym silniku
webasto actros gdzie kupować przewody
Mercedes Tourismo Euro 6 2014 – błąd ATC, świeci check engine, diagnostyka układu trakcji Schemat połączeń sterownika City Coco – opis wiązki, kolory przewodów, podłączenie silnika