Przegub- zewnętrzny- wewnętrzny,krzywa półoś,krzywa niewyważona felga,brak pierścieni ustalających felgę(alus) uszkodzona opona,za wysoko podniesiony przód auta.Reaguje wibracja na jazdę slalomem?
Nic nie mogę doradzić nie widząc problemu i nie mogąc stwierdzić czy tak naprawdę istnieje. Bardzo krzywa felga da o sobie znać już przy prędkości 50-60km/h a felga z minimalnym biciem przy prawidłowym wyważeniu koła nie będzie wpływać na komfort jazdy. Jedyne co mogę poradzić to popytać znajomych i kolegów jaki warsztat polecają i nawet gdyby nie oferowali...
Krzywa felga, bądź problem z samą oponą. Zamieniałeś tylne koła z przednimi?
To że wyważone o niczym nie świadczy albo krzywa felga albo opona chyba ,że przyhamowana ostro w jednym miejscu opona np. na autostradzie.
Co do trzęsień to miałem tak w Skodzie w zakresie 130-160 Km/h jadąc szybciej nie było nic odczuwalnego, zmieniłem opony i felgi uspokoiło sie;) więc to może całkiem inna dolegliwość. Może felga lekko krzywa a może opony mają jakieś guzy sprawdź to najpierw.
ale krzywe felgi mogą powodować ściąganie bo tam jest krzywa felga
Przy 120km/h niezależnie od biegu? Może krzywa felga, tarcza lub półoś.
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Witam. Przy nieprawidłowej zbieżności będą dokładnie te objawy które opisałeś. Krzywa felga to raczej fajtanie, trzepotanie lub drżenie kierownicy.
1. Może to być krzywa felga, gdzieś wpadłeś w dziurę albo na krawężnik. 2. Swój żywot zakończyć mógł przepływomierz.
Obejrzyj dokładnie opony, może któraś ma pęknięte zbrojenie, albo krzywa felga ? (zbieżność też warto sprawdzić)
Krzywe felgi wykluczam bo wibracje są nawet przy 15km/h, Tak krzywa felga i opona zaczynają bić od 20 km\h.
Krzywa felga też może dać takie objawy. Na podnośnik i zakręć kołem powinno być widać, ewentualnie jak masz kogoś "pod ręką", to niech stanie za samochodem i zobaczy jak pracują koła.
Tak nowiutkie i wyważone ale jeszcze dziś na podnośniku zauważyliśmy że felga z przodu jest delikatnie krzywa wiec przezuciliśmy na tył i dalej to samo. Mogło być tak że krzywa felga z przodu i podczas hamowania nie równo hamowało i zrobiły się fale na tarczy? na same tarcze poszło mi prawie ponad 600zł tył i przód. nie chce tego powtarzać. Mam znajomego...
Jeżeli masz krzywe tarcze, to podczas hamowania powinien też pulsować pedał hamulca. Jeśli trzepie kierownicą to raczej luzy w zawieszeniu, lub krzywa felga, czy też uszkodzona opona. Może sprawdzić jeszcze raz tył, czy dodrze mechanik wyregulował i odtłuścił te nowe bębny. A jak trzyma ręczny?
... Przecie wyważone były... Tylko informacyjnie, z mojego doświadczenia. Może nie cytat, ale słyszałem to kilkukrotnie w rożnych wulkanizacjach - oni "wyważają oponę, nie koło, więc krzywa felga może nie nie wyjść na wyważarce". Coś w tym jest, bowiem felgi miałem krzywe fest, a wyszło to dopiero w 4 warsztacie, po 3 wizytach w różnych wulkanizacjach...
Tarcze nie mają nic do bicia kierą,(dopiero przy hamowaniu) , ale czy hunter by tego nie wyłapal? to tylko maszyna jak operator z pierwszej łapanki to nawet na najlepszym sprzęcie nie da rady. Jak zawieszenie w porządku felgi oryginał i siedzą na piaście , otwór centrujący ten sam to na bank krzywe felgi-bicie. Kazda krzywa felga da sie wywazyc do 3razy
Witam Tylnie lewe koło w astrze F 94R HB nie hamuje. Przy hamowaniu czuć silnie bicie na pedale hamulca. Przy hamowaniu recznym podczas jazdy czuc bicie. Co może być uszkodzone ? Hamulce bębnowe. Jeżeli mogło by to wpłynąć to przez dłuższy czas była założona krzywa felga na tym kole.
Jak ostatnie 130 km robiła kobieta i ten problem po tej jezdzie wystąpił, to jest wysoce prawdopodobne że któraś z [url=http://www.oponeo.pl/felgi-aluminio... zaliczyła krawężnik i jest krzywa. Ja miałem takie coś w poprzendim aucie przy krzywej feldze, tyle że dodatkowym objawem były też wibracje kierownicy (krzywa felga była z prozdu u mnie występowało...
Jak możesz to podaj trochę więcej szczegółów, co dokładnie wymieniłeś, kiedy nastąpiła awaria przed czy po naprawie. To może być jakaś drobna usterka np; nie wyważone dobrze koło, źle założona opona, duża różnica głębokości bieżnika, mało ciśnienia, krzywa felga, wybity amortyzator, przytarte łożysko na przegubie itp: Jak i poważna i kosztowna czyli...
Chodziło mi o to że w kilkuletniej oponie potrafi pęknąć kord stalowy w jej wnętrzu i oponę wybrzusza a efekt taki, że samochód zamienia się w "wibrator". Nawet jeśli opony są 2016 doradzam wizytę u wulkanizatora i przegląd wszystkich 4 kół i opon. Przyczyną takiego stanu może być również krzywa felga z przodu. Ostatnio pękł kord w rocznej oponie Dunlop...
sworznie i tuleje metalowo gumowe na wahaczach, sworznie prawidlowe takie same założone jak byly dawniej, amortyzatory założone prawidłowo, tak 4 ale inaczej sie nie da założyć. Na starych częściach tak ściągało na nowych jest tak samo, koła zamieniane przód na tył, to samo nawet przód zmieniane z lewej na prawą bo myślałem ze krzywa felga czy coś dalej...
Jak felga jest krzywa to żadna zbieżność na to nie pomoże
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
Ja też zgadzam się, że to nie wina wspomagania. A jak łożyska przednich kół, sprawdzał je ktoś? Jakie kolega ma felgi, bo jak stalowa felga "dostanie" gdzieś krawężnikiem i będzie krzywa to też wyskoczy takie bicie przy większej prędkości. Aby spokojnie szukać przyczyny w samym aucie trzeba najpierw mieć 100% sprawne koła czyli felgi + opony wyważone...
Może felga krzywa ,ja tak miałem -[url=http://www.oponeo.pl/felgi-alumini... feelgi i jest ok
No to ewidentnie coś jest krzywe. Jeśli opona nie ma jaja to felga, piasta - szukać patrzeć mierzyć. Opony przekładałeś czy całe koła?
Temat rozwiązany problem powodowała krzywa tylnia prawa felga, ktora miała nie była w stu procentach okrągła miała kształt owalny
Witam, mam problem podczas jazdy zaświeca mi się kontrolka ładowania na jakieś 10 sekund i później gaśnie. To trwało jakiś miesiąc, nie robiłem z tego nic, bo nic się nie działo tylko, zaświecała się i gasła, aż do czasu, gdy raz podczas odpalania auta nawet nie obrócił silnik, myślałem że padł akumulator, ale wszystko działało i tak po parunastu razach...
Mało fachowy sposób... Lewy przód a później prawy na lewarek. Przy ZACIĄGNIĘTYM RĘCZNYM i podniesionym kółeczku odpalasz wrzucasz 3 czy 4 bieg i lekko gaziu. Przynajmniej zlokalizujesz, że to na pewno lewa lub prawa strona wibruje. Jak masz kanał to obczaj od spodu jak to wygląda w czasie pracy silnika i włączonym biegu. Tak jak koledzy wcześniej pisali...
Jeśli kontrolka ABS jest sprawna (widać ją zaraz po przełączeniu kluczyka stacyjki w pozycję zapłon) i sprawny jest sam ABS to wibracje przy hamowaniu mogą być odczuwalne przy gwałtownym hamowaniu lub na śliskich nawierzchniach ale to z powodu działania systemu ABS. Wibracje mogą być też odczuwalne jeśli tarcza hamulcowa jest skrzywiona lub pęknięta,...
Czasami mamy do czynienia z przypadkiem ,że opona lub felga jest krzywa i ma ,,bicie boczne'' koło takie zostaje wyważone niby ok. ale nie zmienia to faktu że koło bije na boki.
A moze byc tak ze felga jest krzywa pomimo dobrego wywazenia.i czy geometria moze byc tez przyczyna bicia
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
Prócz wymiany trzeba jeszcze będzie centrować, bo po takim czymś felga jest już krzywa. Jak ktoś nie centrował i nie ma wprawy to nie radzę bo efekt będzie jeszcze gorszy. Jak sąsiad przelewowy to mi się źle kojarzy, lepiej z tym do serwisu.
Krzywe koło, opona albo felga. Jeśli tylko podczas przyspieszania może być przegub
Trzeba by je wyważyć jak zamierzasz tak zap*******ć Dokładnie jak Kolega powyżej - od tego należałoby zacząć. U mnie golf MK2 przy 120-140 zaczął delikatnie drgać na kierownicy a przy 160-170 raz że drgania były bardzo mocne, dwa dochodziły dziwne dźwięki. Okazało się że felga krzywa była na przedniej osi.
Spróbuj określić, która strona powoduje wibracje. Proponuje auto na kanał jedną stronę na lewarek, 3 lub 4 bieg i delikatnie puszczasz sprzęgło na wolnych obrotach - zachowaj ostrożność i drugą osobę do pomocy. W ten sposób sprawdź która strona generuje wibracje. Spróbuj też testowo zamienić koła z tyłu na przód może felga krzywa np w miejscu mocowania.
Witam Oddaj tarcze do przetaczania, Pulsowanie pedału hamulca kojarzy mi się tylko z krzywą tarczą lub felga ale to małe prawdopodobieństwo.
W zawieszeniu sztyca pewnie krzywa. Felgę zamówiłem używaną, zobaczymy jak przyjdzie.
Zwrotnica była cała. myśląem że to wina tarczy bo krzywa była więc wymieniłem razem ze Zwrotnicą. ( Lekko skrzywiona felga tylko była ) nowa jest teraz
Może być jeszcze jedna choć bardzo mało prawdopodobna przyczyna mianowicie krzywa piasta. Kiedyś przywaliłem w krawężnik kadettem i sie zgięła felga tarcza i piasta
Witam! tak się składa że pracuje przy wymianie opon:) pierwsza sprawa to taka że opony bieżnikowane nadają się najlepiej na zimę. Ludzie nadal myślą że te opony są złe ponieważ szybko się niszczą mają większą podatność na wystrzał itd blablabla ale to było kiedyś teraz są nowe technologie ale opony też są różne zależy od firmy w której opona była regenerowana...
Witam Od 4 lat borykam się z problemem urywania się półośki lewego koła z przodu. Urywa się w różnych miejscach, zaraz przy mocowaniu, lub też w okolicach większego łożyska (czyli tego z tyłu). Luzy na kolumnie nieduże, luzy na tulejach też niewielkie, luzy na przegubach znikome bo wymieniane przeguby, luzy na klinach w kształcie półksiężyca - brak....
Witam Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii. Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych...
Witam. Kilka dni temu prostowałem bardzo krzywe felgi aluminiowe. 99% wskazywało że felga pęknie podczas prostowania. Jednak udało się wyprostować. felgi wyglądają jak nowe. Kosztowało mnie to 40zł za sztukę. Nawet jęśli Ci pęknie to mozna pospawać
Tak nawiasem mówiąc niezłą "przygodę" miał ten ciągnik, że mu felga pogięła się :wink: :wink:
Zrobiona pierwsza trasa po tych całych naprawach , oczywiście ściąga jak ściągało ale doszło "szarpanie kierownicą" tak to określa kierowca , raz mocniej raz lżej tak się dzieje. Mówi że to takie wrażenie sprawia jakby jechał na kwadratowych kołach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Olej jest pod maxa. Kolego nie rozkładaj rąk jak wiadomo kto.....
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Zbieżność na belce sztywnej bedziecie ustawiać? I tak trzeba założyć przyrząd by sprawdzić czy belka nie jest krzywa. Nie wiem jak musiała by być rozjechana zbieżnośc lub kąt by "dudniało" tylko z prawej strony. Opony nie ,amora nie chce sprawdzać, łożysko nie , to co? Nie wiem co można wymyślić jeszcze ? Felga ,pierścień centrujący ? A może szybę prawą...
Witajcie mam problem z przednimi kołami w bashanie są strasznie krzywe. Po podniesieniu quada i obrocie koła widać jak by była zwichrowana felga. Oddałem do wulkanizatora ale jest prosta, ściągnąłem piaste i na zwrotnicy było lekkie wytarcie w miejscu łożyska. Kupiłem i założyłem nowa zwrotnice , efekt ten sam krzywe Koło, zamowilem nowa piasta (niby...
Ja bym zostawił półosie w porządku bo przy jej skrzywieniu byś miał mega wibracje a nie stukanie bo na około jej nie ma niczego o co mogłaby stukać przy założeniu że jest delikatnie krzywa. Sprawdziłbym prze de wszystkim szerokość felg na wszystkich 4 kołach. Podejrzewam, że z lewej strony masz szerokość felg oryginalną czyli na przykład 6Jx14 ET 49...
Tak sprawdzałem- na zimówkach jest tak samo - czyli to nie wina kól felg
Noo może być tyle. Wszystko uzależnione jest w głóóównej mierze od opon, które swoją masę mają nierównomiernie rozłożoną po obwodzie. Zdarzają się duże odchyłki, jak w tym przypadku. Co do felgi, to na wyważarce można ją było sprawdzić, czy nie jest krzywa. Oczywiście wyważenie też musi być zrobione dokładnie. Ale to powinno być robione poprzez serwis...
A sprawdzałeś opony ze wszystkich stron? Może po prostu w zależności od ciężaru jaki przewozisz to coś przyciera o któreś z tylnych kół wydając taki dźwięk jak opisujesz. Równie dobrze może to coś przycierać o felgę bądź na przykład bębny. Tego nie sprawdzałem, będę musiał obejrzeć. Bo może nawet te nowe opony już się tak starły że teraz wyją. Sprawdziłeś...
Wyważarka, wyważarką a potem czytam artykuły jak jeden profesor kłóci się z drugim czy zaczynać przykręcać koło od górnej śruby czy od dolnej.... Kto czyści tarcze czy bębny z resztek rdzy/brudu aby czasami krzywo nie przykręcić felgi Mało tego, powinieneś sobie ustawić koło wentylkiem na dwunastą na przykład, i w tej samej pozycji założyć je po wyważeniu,...
A może krzywa obręcz koła? To standard w CC, felgi odkształcają się po najechaniu na byle przeszkodę. Polecam sprawdzenie kół na wyważarce. Te odpowiedzi to istna zgaduj-zgadula....
Szkoda że nikt nie odpowiedział na pytanie ile jeden obrót na drążku daje przesuniecie w stopniach na kacie pochylenia koła. Mi brakuje na prawym kole -1,08. czyli mierząc poziomicą pokazuje 1 stopień odchylenia co widać na zdjęciu. Jeszcze raz - zbieżność i PK to 2 różne płaszczyzny. Drążkami regulujesz zbieżność, a nie PK. Zbieżność jakiś tam minimalny...
Tarcze + klocki nowe Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste? Przy krzywej tarczy nawet bez hamowania mogą występować drgania przy wyższych prędkościach, ale do rzeczy bo taka wzmianka w niczym nie pomaga. Tak, dokładnie wszystko oczyszczone. Problem jest bardziej złożony, podstawy takie...
Sama z siebie ta spinka nie wyjdzie, chyba że pęknie, więc za dnia, przy niedzieli, można dokładnie obejrzeć samochód. Luźna być może, akurat tak w tym położeniu ustawiła się koronka, że może być. Byle była, piszesz że luźna, więc jest :?: Tak, jest bardzo luźna. Czy wyjdzie, gdy felga jest na piaście? Próbowałem tę spinke wyciągnać nie odginając dwóch...
Witam Posiadam samochód seat Leon 1.9 TDI 2000r przebieg 370kkm Samochód miał być odstawiony do serwisu na koniec tygodnia ,ale chyba się przyspieszy Opiszę problem Samochód miałem odstawić ze względu na prawdopodobieństwo uszkodzenia układu jezdnego Podczas hamowania samochód hamował ale czuć było wyraźnie skoki samochodu ,tak jak by jedna z felg była...
przynajmniej się nie zabijesz ;) u mnie w Zafirze przedlift też nie działa prędkościomierz, działał do puki nie zacząłem remontować (wymieniłem tylne zaciski hamulcowe bo jednego nie było a drugi był zgnity,wymieniłem też wszystkie przewody hamulcowe (przegnite i cieknące i zaklepane), cieknącą maglownicę, przedni jeden zacisk hamulcowy bo krzywy i...
Sprawdziłem zawieszenie, luzów na łącznikach i pozostałych elementach nie było. Przyjrzałem się zatem felgom i oponom. Diagnostyka na urządzeniu do wyważania wykazała wadliwie wyważone koła. Po za tym jedna z felg jest odrobinę krzywa. Generalnie po wyważeniu drżenie kierownicy ustało, nie trzęsie się już. Pierwszy dzień testów wykazał również znaczne...
Witam, Posiadam Corse D 2010 1.4 16V z przebiegiem oryginalnym 172 tys. Zauwazylem ze na asfalcie przy szybszej jezdzie zaczyna cos huczec z przodu, buczy, huczy, jest bardzo glosnawo, ze az przeszkadza w jezdzie. Troszke nawet rezonunje chyba na kokpit i drzy. Od razu udalem sie do mechanika. Jego zdaniem. 1. Lozyska w kolach przod sa Ok (podnosil...
Co było powodem wymiany kolumny? Z plasteliny nie jest, jeśli uszkodzona była od uderzenia to mocne musiało być i kto wie, co jeszcze krzywe jest. Ja miałem wymienianą po uderzeniu w krawężnik (poślizg i "przelot" przez krawężnik na skręconych kołach, uszkodzony rant felgi ale powietrze nie zeszło, niestety kolumna krzywa).
Ok wstawię później zdjęcie. Ciężko jest opisać kilka godzin testów wiele rzeczy co napisałeś już sprawdzałem. Szerokość szczęk sprawdzona. No nie wiem czy zajmowanie śrubą centrująca nie am sens bo próbowałem dokręcić śrubami do felg i dalej było krzywo, chodzi że jak ona jest dokręcona to powinno lekko chodzić, a nie zacinać się. Po to kupiłem nowy...
A jak sprawdzić czy czop jest dobry ? Bo mi tylko przychodzi pomysł zeby poziomnicę przyłożyć do boku do karoseri i zmierzyć odległość do felgi. Nie wiem czy to dobry sposób ?
Na oponach letnich jedzie prosto jak strzała, mimo iż opony są w fatalnym stanie (2 tylne zużyte, popękane, bąbel, to samo przednie) ewidentnie do wymiany. Felgi alu jedna przednia lewa wg wulkanizatora krzywa. Opony 8 -10letnie. Ale nie ściąga i jedzie elegancko. Opony zimowe 4x !nowe! Firestone zamówione na internecie + 4 felgi stalowe używane oryginalne...
Witajcie Koledzy, pozwalam sobie odkopać ten wątek, bo mój problem jest niemal identyczny. Kilka miesięcy temu kupiłem używanego Seata Ibizę. Od razu po zakupie auto trafiło do dużego, sieciowego warsztatu na wymianę rozrządu. Ponieważ pozostawał około miesiąc do przeglądu rejestracyjnego, a warsztat ów miał ścieżkę diagnostyczną, poprosiłem o weryfikację...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Witam mam problem z geometrią a dokładniej z pochyleniem lewego koła. Samochód to A3 Sportback rok 2008 modelowo 2009. Auto mam od 2 lat i od samego początku delikatnie ściąga w prawo (opon nie zdziera) w lato na oponach letnich felgi aluminiowe ściąga na prawo teraz założyłem zimówki na stalówkach i dalej ściąga delikatnie w prawo (zmiana kół z tyłu...
ciepła felga piast felga felga toyota
windows wybudzeniu sprawdzić agregat lodówki indesit solar wężownica
Zacisk 61 w alternatorze: funkcje i problemy Nieswiecąca dioda LED - przyczyny i rozwiązania