Panowie sobie trochę tu pitolą, na chybił trafił :) Usterka prozaiczna i nagminna w tych konstrukcjach Whirlpoola (Polara) - uszkodzenie wałków bębna wskutek korozji i ich wykrzywienie. Wałki do wymiany, a to już było na forum.
Z tego co widać to raczej belka za czopem poszła , za ułożyskowaniem swożnia. Czop jest twardy i raczej by pękł przy bardzo mocnym uderzeniu . Wykrzywienie jest raczej za . Zrób fotkę od spodu .
Podjedź do mechanika co wymieniał wahacz i opowiedz o problemie. Pewno krzywe koło i dopóki był luz na sworzniu to klekotało sobie to wszystko radośnie. Teraz jak się zawieszenie usztywniło to czujesz bicie koła.
Krzywe koło pasowe wału, bądź pasek klinowy naciągany jak struna. Stąd i katastrofa.
sprawdzalem, ja nic tam niewidzialem, dodam jeszcze, ze jak lzej dokrecilem kolo to stukanie bylo rowniez mniejsze. Zazwyczaj jest krzywe koło pasowe (zastosowano blaszane , tylko francuz może wpaść na taki pomysł)i jeśli nie pomaga regulacja silnikiem to tylko możesz wymienić to koło
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
Witam kolego ogarnołeś to koło???Mam taki sam problem i myślę że to kwestia tulei od strony lewej. Są 2 rodzaje tulei od kawy i cz od dz jest trochę mniejsza
Witam Posiadam VW Passata B3 1.8 benzyna 90KM silnik RP 233 000km przebiegu. Zauważyłem, że koło pasowe wału korbowego (to największe na samym dole) podczas pracy silnika kiwa się na boki jakby było krzywe. Powiem szczerze, że kiwa się tak od momentu zakupu tego Passata. Przejechałem tak już 8 000km jednak nie daje mi to spokoju. Sądzicie że to tylko...
tylko koło zamachowe jest z silnika co wyżucił korbe na dużej prędkości i nie wiem czy nie jest krzywe Gdyby kolo zamachowe było krzywe, to łeb by Ci odpadł od wibracji w tym samochodzie. Zobaczymy, co powiedzą inni, bo nie znam szczegółów konstrukcji tego sprzęgła.
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
ze koło przy bebnie na którym jest pasek jest krzywe moze to byc powodem tych wibracji??? Jak najbardziej , tylko pytanie kto je skrzywił. Może nadmierne ruchy bębna i uderzało w obudowę ?
(at)jurekg1 jednak trochę tego sprzętu się przerzuciło przez warsztat :D Przeglądając ogłoszenia na taką rzeźbę trafiłem https://obrazki.elektroda.pl/9791778100_... Pytanie co autor miał na myśli Jak by ktoś miał chęć na Litewską sprężarkę CO-7B z ogłoszenia 528205167 to odradzam, akurat byłem przejazdem do ciotki to zajechałem obejrzeć,...
Każde krzywe koło da się wywazyc. Będzie 0/0. Ale ono nadal będzie krzywe. Rzetelny wulkanizator powinien najpierw sprawdzić bicie osiowe i poprzeczne felgi a później wywazac. A już na pewno duża ilość ciężarów powinna go zastanowić co jest nie tak. Tylko rzetelny wulkanizator to jak uczciwy adwokat... Nie występuje.
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
Witam wszystkich użytkowników, posiadam audi a4 b5 1,9 tdi r96 kombi 110koni. Problem dotyczy wspomagania. Z rana jak jest zimny nie idzie ukręcić kierownicą, dopiero jak się trochę rozgrzeję zaczyna w miare chodzić dobrze, choć przy większych skrętach też jest problem. Byłem wczoraj u mechanika i stwierdził, że to pompa wspomagania, bo koło na pompie...
Nie koniecznie musi być jakiś super wytrzymały rower sam jezdziłem kilka lat rowerem (zwykłym góralem) z silnikiem KO montowany nad pedałami i wszystko wytrzymuję za wyjątkiem koła tylnego szybko jest krzywe teraz mam niemiecki silnik MAW i to samo tylko koło wymaga częstego centrowania i przy napędzie na łancuch trzeba pokombinować z mocowaniem koła...
Może sprecyzuj co to jest za "kołysanie". Czy to są jakieś wibracje (kolega sprawdzał wał) ,czy po prostu auto jedzie "wężykiem". Te dwie rzeczy mają różne przyczyny. Wał nie ma na trakcję żadnego wplywu tak samo jak na pękanie opon czy ich zużywanie,dlatego pytam. bicie wału napędowego, bo jest zarówno na biegu, jak i na luzie Bicie wału to jego złe...
Moim zdaniem sprzeglo zbliża się do wymiany Ale zrób zdjecie znacznika zużycia. Jedz do kogoś kto ogarnia skrzynie lub ma man catsa bo możesz mieć problem z Tym sprzeglem, luzem na widelcu, koło zamachowe krzywe przypalone, zużyte tarczki hamulca, padniete łożysko, mechatronika jest zuzyta- cylinder, synchro.
miałem podobne objawy a wine ponosił czujnik położenia wału i krzywe koło pasowe
Zespół piorący musi tak się ruszać na sprężynach i amortyzatorach. Krzywe koło pasowe lub uszkodzone łożyska.
zrobiłem wylot zrębek tak jak w poście 66. wyrzuca zadowalająco na wózek jak i do worka nic nie zalega w korycie. a także przerobiłem napęd na dwa paski klinowe 17mm. tylko koło klinowe dolne mam krzywe i troche bicie jest.
Witajcie. Wybrałem ten dział, ponieważ ne ma za wiele wspólnego z nauką, lecz bardziej eksperymentami garażowymi, bym powiedział. Pod spodem zamieszczam kilka plików, jest to film mojego autorstwa. Pliki są oryginalne, nagrywane telefonem. Bardzo przepraszam za ubiór, dym i całą ta resztę, jednak nie jestem "filmowcem" a sam film powstawał późną nocą...
Cześć! Jako że z forum co jakiś czas mi bardzo pomaga, a ja nie miałem okazji jeszcze się odwdzięczyć, napiszę temat o mojej pompie ciepła. Sam długo borykałem się z problemem ogrzewania domu. Argumenty, które przekonały mnie do zakupu takiego urządzenia to: *) mam małą przechodnią kotłownię, *) często wyjeżdżam, nie chciałem zostawiać rodziny z obsługowym...
A może koło krzywe czy coś?
W Opolu w Motorpolu nic nie mają? Piszesz, ze masz krzywe koło i zawieszenie. Co w tym zawieszeniu uszkodzone?
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Witam. Masz uszkodzone łożyska i prawdopodobnie bęben. Łożyska należy wymienić jak słychać że (szumią) a nie czekać aż zacznie spadać pasek. A jeżeli chodzi o krzywe koło pasowe to chyba widać czy jest krzywe czy nie.
W tym wypadku są dwa wyjścia. Albo krzywa ośka bębna albo krzywe koło pasowe. Koło sprawdzisz kładąc je na równej posadce. Ośki raczej nie da się wyprostować, chyba że jest minimalnie skrzywiona.
Niee panowie to nie tak. Krzywo razem z walem sie kreci ma tam te 2mm skoku na obrocie... I nie wiem czy w sumie tym sie przejmowac mam jeszcze jeden problem kompresor nabil mi prawie 12 bar a wyłącznik go nie wyłączył.. Co moze byc przyczyną 😭😭 wyłącznik nowy taki.. https://www.castorama.pl/wylacznik-cisni...
Dziękuję za odpowiedź, ten filmik już wcześniej oglądałem jak mi pasek spadł, wymieniłem koło bo myślałem, że krzywe jednak nowe zachowywało się identycznie, tylko był pasek źle ustawiony. Nauka kosztuje, a teraz wszystko chodzi super tylko bęben się kręci bez koła, a koło bez bębna. Już zamówiłem nową jutro dostawa. Pozdrawiam.
czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
możesz mieć luz miedzy czujnikiem a kołem polaryzacyjnym czy przed usterką miałeś wymieniane szczęki lub klocki i możesz mieć luz na łożyskach lub krzywe koło polaryzacyjne nie wiem jak jest to tam rozwiązane schematów poszukam ale nie jestem pewny czy znajdę na autobus ale są one podobne
Witam wszystkich ponownie, niestety nadal jest tak samo. Skrzynia była wyciagana łącznie trzy razy. Dwa razy w serwisie gdzie założono dwa razy nowe sprzęgło i trzeci raz sam wyciągałem bo doszedłem do w niosku ze to dziwne żeby dwa kompletne sprzęgła były uszkodzone i założyłem ze może krzywe jest koło zamachowe które zakładałem nowe przy pierwszym...
Witam, sprawdzałeś może, czy po wymianie napinacza na nowy, pasek oraz cały układ pracuje równo, bez drgań na boki? Czy same rolki prowadzące nie hałasują, lub nie zużywają się zbyt szybko? Problemem może być krzywe koło pasowe, które "bije" i wprowadza drgania w układzie paska, co prowadzi do szybkiego zużycia jego elementów.
Najpierw należy obejrzeć bęben od środka.Jeżeli nitowanie półosi bębna jest uszkodzone to zrobić to co koledzy radzili -wyrzucić pralkę. Jeżeli jest krzywe koło pasowe lub połączenie kolo pasowe-bęben ma luzy to dalej nie ma co naprawiać. Jeżeli nie jest krzywe koło pasowe,to można jeszcze podregulować silnik.Silnik z całym mocowanie można wysunąć w...
Okazało się że koło pasowe było krzywe kupiłem drugie i jest dobrze
Wszystko ustawione jest ok, jednak krzywe jest to koło chłodzące silnik, ma ono jakiś wpływ na iskrzenie?
No to masz tam na stronie artykuły z EDW i wzgląd jak wygląda płytka i w których miejscach są punkty lutownicze. Odnośnie ocierania magnesów koła o cewki. Przyczyna jest z reguły prosta a wał "krzywy". Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Te oryginalne DDRowskie sprzed 1989 roku (na czterech "wspornikach") są tak miękkie że idzie je wkrętakiem...
Cześć. Trzeba przesunąć silnik ,żeby wyregulować położenie koła pasowego małego względem dużego to nie będzie zrzucać paska.Jeżeli koło duże jest krzywe to trzeba go wymienić.
Witam wszystkich. Gdy była kupiona była krzywa auto jest całe na poduszce a krzywe jest na przednie lewe koło tył stoi prosto. Gdy auto jest wypoziomowane to dalej jest krzywe od koła prawego wyżej podnosi a od lewego jest nisko. Jaka może być przyczyna tego?.
Tarcze są krzywe albo felgi lub koło nie wyważone/zcenotrowane.
Podjedz na geometrię i wyjdzie wszystko. Przedtem wymień krzywe elementy.
Podczas ustawiania zapłonu na znak na kole prasowym okazało się że koło jest krzywe i stąd nierówna praca silnika, telepie go . Podczas obserwacji znaków lampa co jakiś czas nie pokrywa sie ze znakiem, jak by zapłon wypadał. Dziwi mnie fakt, że za żadne skarby nie moge zejść poniżej 1000-1100 obrotów jak na paliwie tak i na gazie.
A może być coś innego przyczyną? Któregoś dnia byłem ze znajomym u mechanika i powiedział mi że nie odpala przez te uszczelki a teraz jest zima i kompresja jest dużo gorsza, natomiast hurgot to krzywe koło dwumasowe(mam spalone sprzęgło) Za kilka dni zdejmę głowice bo uszczelki itak do wymiany. Opisany problem pojawił się na początku zimy i do tej pory...
okazało się że łożysko alternatora się posypało i blokowało silnik teraz działa wszystko ok. Tylko na gazie wszystko ok ale na benzynie na niskich obrotach ładnie sobie pyka, ale jak dodam gazu to zaczyna się dławić i gaśnie co to może być dodam że strasznie dymi silnik , ale na benzynie, na gazie biały dym i to dość spory ostatnio się to pojawiło już...
Chodzi ci o widełki ? Jeśli tak to porównaj nowe ze starymi , może tak być , że te nowe co kupiłeś nie są do końca idealnie wykonane . Dodam , że miałem przypadek z firmą korus nowe koło zębate było krzywe .
Na początek zrób porządek z EBS 3104-00 . To lewy przód. Czy to nie po tej stronie stał zacisk jak ciągnęło w prawa? Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem, a kołem sygnałowym oraz czy koło nie jest krzywe lub skorodowane. Na jednej z fotek sam widzisz co się dzieje.
Witam serdecznie! Pralkę mam od 7 lat. Od pewnego czasu pasek - tak jak to opisywano w innym poście - "wdrapuje się" na wewnętrzny rant , a przy wirowaniu przeskakuje go i spada. Specyfika mojej sytuacji polega na tym, że duże koło wygląda na krzywe (przy obracaniu bębnem widać to wyraźnie). Po rozmowie z serwisem AGD dowiedziałem się, że problem może...
Ostrze działa, jak koło zamachowe. może jest bardzo krzywe ~ nie wyważone. Kompresja to wykręcasz świece, wkręcasz w jej gniazdo manometr, kręcisz szarpakiem i na manometrze będziesz widział ile ma na cylindrze. Jeżeli szarpak idzie zbyt łatwo to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej kompresji, czyli zawory źle ustawione.
Witam, chciałbym zrobić taki "gadżet" na lampie oscyloskopowej. Celem ma być wyświetlanie regulowanych krzywych Lissajous. Mam lampę z układem zasilania, wyświetla się kropka, jasność, ostrość działa. Niestety nie potrafię uzyskać krzywych. Jedynie co to spłaszczone koło albo nic. Zbudowałem układ z tego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/8320991700_1...
krzywe koło pasowe krzywe łożysko krzywe otwory
sprężarka lodówce hummer ekran kosiarka elektryczna silnik stiga
bateria milwaukee interfejs multidiag
Kuchenka gazowa 4-palnikowa za 190 zł – wybuch przy zapalaniu, dysze LPG, reduktor 37 mbar Transil SM63A, SMCJ63A – dioda TVS 63V, parametry, zamienniki, oznaczenia