Załóż stary gaźnik i spróbuj. Po bezpośrednim wstrzyknięciu paliwa do cylindra zapala na chwilę? Spróbuj go tak odpalić i zaobserwuj pracę zapłonu. Piszesz, że władowałeś masę nowych podzespołów - pewny jesteś ich jakości i sprawności? Jeśli to jakieś chińskie, czy indyjskie klony, to może np. krzywka jest przestawiona... Kompresja silnika sprawdzona?...
Wymień przerywacz na nowy. Sprawdź czy masz filc smarujący krzywkę magneta. Może jest suchy lub źle ustawiony. Ma smarować tylko garbik!
Co jest z tym zdjęciem krzywki podnoszącej przerywacz? Miałeś wrzucić. Patrzyłeś czy w ustawieniu opóźnienia na 0* i w pozycji GMP rzeczywiście ta krzywka jest prawidłowo ustawiona? Bo moim zdaniem masz przekręconą o te 30* krzywkę albo cały wał z krzywką i stąd te dziwy.
Mam problem. Kupiłem nowy zapłon do Simsona SR50 i nie mogę ustawić iskry na nim. Czy to może być wina magneta, czy krzywka może być w innym miejscu? Może to magneto nie pasuje do tego zapłonu? Stary zapłon ustawiony na znakach, prawidłowo miał przerywacz na dole a ten nowy, po ustawieniu na znakach, przerywacz ma u góry. Jak to naprawić?
Ahaaaa, to jest na CDI.. A dałoby radę zrobić bez modułu, tzn krzywka akum itp a w razie problemu przełączyć na cewki, założyć magneto i jechać dalej?
Mam problem z iskra w simsonie ele. Gdy kope lekko to iskra jest ładna gdy kope szybciej to brak iskry. Podstawka jest nowa sprawna modol wydaje się ok cewka butelkowa sprawna instalacja zrobiona na krótko bez żadnej pomyłki świeca sprawna. Wydaje mi się że jest uszkodzona cewka zapłonowa w iskrowniku czy ktoś miał już taki problem?
nawet gdybyś miał w jakimś tam stopniu "skręcony" wał co jest w tym sprzęcie nie możliwe to w danym położeniu magneta i tak miałbyś przerwę na przerywaczu, klin jakby ścięło także owa przerwa była by lecz iskrę miałbyś w nie odpowiednim momencie, jeśli za każdym razem masz przerywacz zwarty na stykach to albo za słabo dokręcasz śrubę mocującą przerywacz...
Witam ponownie, niestety musze otwierać nowy temat, o tym samym zagadnieniu, no ale cóż moderatorzy są niestety nie wyrozumiali, ;/ przecież nie zdążylem poprawic, goni mnie czas, ale trudno sie mówi, wracam do tematu: Naprawiam koledze simsonka S51 elektronik , jest sprawa tego typu: kolega poprosił mnie żebym mu go naprawił, ( nie było iskry) , wiec...
Witam naprawiam dziadkowi staremu Simsona s51 źle palił kupił nowy gaźnik i cewkę choć stary gaźnik był dobry. Gdy założyłem nową cewkę zauważyłem że magneto jest krzywe bo tarło, i nowym magnecie nie mogłem ustawić zapłonu bo krzywka była za daleko jakieś 3,4mm ale to mały problem bo musiałem rozwiercać klina bo stary z cięło. I tu mam teraz pytanie...
Słyszałem kiedyś, że platyny w Simsonach są identyczne jak w Trabantach, czy Wartburgach. Różnica polega na tworzywie, z którego są wykonane. Z racji, iż w motorowerze krzywka jest bardzo gorąca (ciepło wału) tworzywo jest dobrane do obciążenia cieplnego. W aucie przerywacz jest ze zwykłego plastiku, mniejsza temp. pracy i koszt produkcji. Przerywacze...
Prawdopodobnie wszystko OK, druga iskra (w dolnym położeniu) ma niby "oczyszczać świecę", a to że słabo pali to chyba tylko kwestia dobrych ustawień, doboru odpowiedniej świecy, ustawień gaźnika i ogólnego stanu silnika. Sprawdź wszystko dokładnie i poustawiaj "zgodnie z normą". Krzywka otwierająca platynki jest "dwugarbikowa" i nic tam nie zmienisz...
Uściślając wypowiedź mulek . Różnice są następujące: 1. Wałek zdawczy (ten na którym jest koło łańcuchowe) powinien mieć 4 rzędy otworów po 3. W wersji 3b może (ale nie musi) mieć tylko 3 rzędy otworów. 2. Koła zębate 2 biegu w 3b nie nadają się do 4b. 3. Dochodzą koła zębate 3 biegu. 4. Krzywka zmieniacza biegów jest inna. 5. Wałek wybieraka biegów...
co do zapłonu elektronicznego to sądze (o ile dobrze pamiętam) ze byly tam stosowane inne waly korbowe - mialy inna krzywke jaki inny wał ? jaka krzywka ? co wał ma z tym wspólnego? krzywka jest przy przerywaczu a nie przy elektroniku z poważaniem goldwinger
"Języczek" dotyka krzywki, widocznie filczyk nie nasmarowany albo nie dotyka krzywki
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
:) ma działać i tyle, wychyl go krzywką i dokreć, bedzie dobrze.
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Rewolucja przychylam sie do zdania goldwingera,moze z małym dodatkiem jak ja mało wiem o simsonie a o tuningu nic wiec chyba niepotrzebnie piszę.Tylko czy ten tuning z wspawaniem blachy aluminiowej w kartery,szlifowaniem korbowodu,itp.ma sens,bo czy i ile silnik wytrzyma.No i nalezalo by miec jakis solidny akumulatur do iskry bo skoro sama krzywka,ten...
Prawdopodobnie nie założyłeś podkładki pod seger 12Z mocujący krzywkę wybieraka. Ew. masz takie zużycie w tym miejscu, że wszelkie pomiary biorą w łeb.
Z całym szacunkiem, ale dobrze wiem że na pałę to mogę sobie wiadomo co zrobić :D Zawsze staram się robić na 101% swoich możliwości. Ale faktem jest że winne będzie ustawienie tej krzywki. Testowałem na fabrycznym kole i silnik coś tam burczał, ale to już inna kwestia. Tak mnie ten fakt zastanowił bo w jednym motocyklu w przeszłości, bodajże w simsonie...
wału zmianiać nie musisz bo krzywka jest na kole magnesowym a koło magnesowe od elektronika jest inne niż w normalnym a jeżeli masz moduł do zapłonu to lepiej go założyć
Panie Banan Van Dyk ,magnesów może być i 8,a wyoblenie na krzywce otwierającej przerywacz jedno.Tak samo w elektroniku jest jedna węższa szczelina miedzy biegunami,która aktywuje czujnik zapłonu.
Nic nie trzeba odłączać. Wystarczy dobrać żarówkę większej mocy (min 21 - 45W) i ją dokładnie obserwować. Na 100% zmieni jasność świecenia. Pomiar trzeba robić SZYBKO. Moja praktyka pokazuje jednak że nie co się tak bardzo przykładać do ustawienia punktu zapłonu w 2T. ) 0.5mm a nawet 1mm w tą lub w tamtą stronę mało stanowi. Ważniejsze jest aby przerywacz...
Przerwę 0,4 oczywiście ustawiałeś na wzniosie krzywki magneta? Przerywacz normalnie jest zamknięty, otwiera się tylko na wzniosie. Jeśli dobrze to zrobiłeś, to pozostaje ściągać magneto i obejrzeć dokładnie czy gdzieś coś nie zwiera do masy. Kondensator przy okazji.
Maksymalne rozwarcie przerywacza (wyżej wspomniana strefa), występuje na początku czy na końcu krzywki? Na szczycie krzywki. Nie doczytaliście. Powinno być stałe od momentu pełnego otwarcia do zamknięcia. Jak nie jest, to znaczy, że coś jest "krzywe". Przy czym mniej istotna jest stałość szczeliny otwarcia od stałości, albo w ogóle występowania szczeliny...
...XT czy YBR da się spokojnie kupić w kwocie 5 tys zł, dlatego poleciłem koledze 125 cc. To daj mu brakujące 3 tys. i temat zakupów można zamknąć. Doskonale wiem kiedy wyprodukowano pierwszego Simsona, wiem też że są lepsze konstrukcje, ale on ma tylko 2 tys zł ! Nie 5 tys. Brakuje mu 2,5 raza więcej niż zdążył uciułać! Dla jednego odłożenie dodatkowych...
Najprawdopodobniej spadł pierścień Segera z osi krzywki wybierającej. Kup go koniecznie nowego. Oznaczenie 12Z. Koszt ok 20 groszy. Uważaj na podkładkę pod nim. Bez spuszczenia oleju i zdjęcia pokrywy sprzęgła się nie obejdzie. Przy okazji można zrobić porządną regulację mechanizmu zmiany biegów. Sprawdź również element zmieniający biegi nasadzony na...
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Tak. Obnizona moc silnika oraz zwiększone spalanie przy prawidłowych innych parametrach silnika oraz sprawnosci mechanizmu najczęściej jest wynikiem uszkodzonego wydechu. Uszkodzenie może być spowodowane naturalnym zużyciem lub nieudanymi przeróbkami. Uzasadnienie.:Przy zwrotnym napełnianiu cylindra w silniku dwusuwowym wydech działa jak swoista pompa...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
łucznik krzywka pomiar krzywka pierwsza krzywka
tablet zmiana rozdzielczości generator impuls tyrystor zasilacz 300zł
płyta indukcyjna amica opinie płyta indukcyjna amica opinie
Buderus GB022 – migający wykrzyknik w trójkącie, alarm, kody błędów LP, 6A, 4C, 3Y Chrysler Sebring JR 2.0 2002 – programowanie pilota bez przycisku PANIC, procedura i wymagania