Witam.Dziękuje ze odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie czy wałki od astry 2 1.6 8v 75km pasuje do astry 84km bo jest podejrzenie że założony jest ten od 75km do tej z16se pozdrawiam. Nie pasuje bo masz tam koło do czujnika wałka którego nie ma w 75KM X16SZR oraz C16SE prawdopodobnie. Najlepiej kupić nowy wałek ale cena to ok 350zł.
Pierwszy cylinder od rozrządu.
SEH ma dużo większe krzywki wałka rozrządu. Te 15km to nie tylko brak katalizatora jak niektórym się wydaje.
Przy kolizji mogło przesunąć / obrócić krzywki na wałku rozrządu
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Wytarta krzywka lub krzywki na wałku rozrządu + dziury w hydropopychaczach.
3.65 mm wg instrukcji
Pokrywę klawiatury zdemontuj i policz ile popychaczy jest do wymiany.(robią się w nich dziury) Nie zapomnij sprawdzić wysokości krzywek wałka rozrządu. Dudnienie będzie bardziej słyszalne po zdemontowaniu filtra powietrza.
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Bo rozumiem, że z załączonym ciągle zaworem Vtec będzie cały czas pracował na 16 zaworach? Silnik pracuje stale na wszystkich zaworach, a po załączeniu zaworu VTEC przestawia się praca na inną krzywkę wałka rozrządu - otwiera szerzej zawory ssące. Załączanie zaworu powinieneś zrobić przy wyższych obrotach 4000-4500rpm. Nie wiem jednak jak poradzą sobie...
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Jak odkręcisz korek wlewu oleju i przyświecisz latarką, to widać zużycie krzywek na wałku rozrządu
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Nie będę mówił jaka firma ale z województwa małopolskiego przyjmowała już kilka wałków od nas. Wiem że te zregenerowane to są nasze walki w których przestawiły się krzywki więc na pewno jest przyrząd do ich ustawiania. Dodano po 1 Co do ceny place 220 zł za wałek zregenerowany przy zdaniu uszkodzonego. Nowy wałek kosztuje między 600 a 800zl.
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Do regulacji zaworów konieczny jest mikrometr listkowy. Nie pamiętam dokładnej nazwy. Zasadniczo...
Jak nie ma jak jest. Oryginalny sklep OPLA i nie ma zamienników. To faktycznie dziwne. Bardziej dziwne by było, gdyby w ORYGINALNYM SKLEPIE OPLA mieli zamienniki. Żenada.
Na pewno nie będą miały odczuwalnego znaczenia na pracę silnika. A od czego mogły powstac?
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
a co to za fiat rok i model bo 1.2 to nie znam. sorry fiatowki silnik 1.2 v8 mpi (75) (punto, palio, siena)
Zawory poruszają się bez oporów zgięte być nie mogą ponieważ byłyby nie szczelne ale elementy poruszające popychacze w miejscu styku z krzywką faktycznie wyglądają nieciekawie. Myślałem że to ja zepsułem silnik ale z waszych odpowiedzi wnioskuje ze poprostu elementy rozrządu były zużyte. Dodam jeszcze że w tym silniku wałek jest na dole, krzywka popycha...
Problem rozwiązany. Powodem awarii była wytarta krzywka wałka rozrządu. Dziękuje za pomoc i wypowiedzi w temacie.
Silnik diesla 1,7 Isuzu ma krzywki zakładane na wałki i po kolizji, krzywki się obracają a nic nie pęka.
Trzeba sprawdzić samo-regulatory które lubą się blokować i wydziera się kielich da się je wyjąć po ściągnięciu głowicy oraz sprawdzić krzywki na wałku rozrządu też się wydzierają. Zawory też posprawdzaj luz na prowadnicach oraz gniazda w głowicy.TE TYPY TAK MAJĄ.
Pompka paliwa może mieć już za małą wydajność(wytarte elementy ruchome w jej wnętrzu,wytarty popychacz,wytarta krzywka na wałku rozrządu napędzająca pompkę) lub możesz mieć po prostu luz na ośce przepustnicy i przy minimalnym uchyleniu przepustnicy są właśnie takie problemy z szarpaniem
Dzięki wielkie.Rozumiem że zużycie krzywki 0,3mm wałek złom.
Załóż do BLS silnik od BXE BKC BXF bez zmiany mapy silnika to ciekawe czy dpf bedzie czy chodził jak jest inny wznios krzywek wałka rozrządu :]
Skąd pewność, że to wina wałka rozrządu, skoro wymieniane były też inne rzeczy? Koła rozrządu zostały stare w komplecie, nic nie przestawione? Wałek należało sprawdzić porównując ze starym, teraz nie wiadomo co kupisz - jak jakiś chiński badziew to wszystko jest możliwe. Teraz wszystko należy sprawdzać, niestety.
Następnie zdjęliśmy pokrywę zaworową aby ocenić stan krzywek wałka rozrządu - ale tu nie znaleźliśmy żadnych niepokojących śladów zużycia. Poważnie?
Dokładnie taki objaw miałem przy wytartych popychaczach i krzywkach wałka rozrządu (ten model i ten silnik).
Trzeba sprawdzić powierzchnię krzywki na wałku rozrządu, czy się nadaje pod nową szklankę. Jeśli jest wytarta to rozbierać dalej i wałek do regeneracji.
Problem rozwiązany. Gdy zaczęło stukać cały czas trzeba było już rozbierać. Wytarta krzywka na wałku rozrządu i starta dżwignia zaworu wydechowego.
Oglądałeś krzywki wałka rozrządu pod pompkami? Lubią się wycierać
Pasek kupiłeś właściwy?Pierwszy i czwarty tłok w górze, krzywki wałka rozrządu na czwartym (tym od skrzyni)cylindrze patrzą w górę.Kabli nie pomieszałeś?
Stuk podobny do wytartych krzywek wałka rozrządu
Czyli za duża odchyłka między wałem korbowym, a wałka rozrządu. Na zdjęciu widać że o jeden ząbek jest przestawiony na wałku rozrządu, a dla weryfikacji należy odkręcić pokrywę zaworową i sprawdzić położenie krzywek na wałku rozrządu, oczywiście wcześniej ustawiony na znakach wał korbowy i sprawdzić czy wszystko się zgadza.
Sam rozbierałeś rozrząd czy dostałeś wszystko w "proszku" i musisz to składać na nowo? Na wale korbowym jest pojedynczy znak a na wałku rozrządu podwójny musisz je zgrać ze sobą tak aby na pierwszym cylindrze wyszło " palenie" a na szustym mijanka zaworów ( koniec wydechu początek ssania) zauważysz to po ustawieniu krzywek na wałku .
Dokładnie jaki powinien być wymiar między blokiem silnika a max wzniosem krzywki wałka rozrząd. Na ten temat instrukcja milczy. Za to mierzy się, bo ta odległość nie jest stała i wynika z obróbki bloku odległość do wałka do bloku ( miejsce mocowania pompki) na opuszczonej krzywce a nie wzniesionej i z włożonym popychaczem. Na podstawie tego pomiaru...
Gdzie te wałki masz powycierane, bo ja tam za bardzo nie widzę, chodzi o krzywki?
Może to wina wałka rozrządu raczej stawiam na zużyte krzywki wałka rozrządu i dlatego dymi i nie równo pracuje
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Jak pisałem wcześniej, szklanki wymieniałem od spodu silnika, nie trzeba rwać głowicy do tego. Do weryfikacji wałka wystarczy zdemontować miskę olejową i zakręcić wałem, wałek rozrządu widać idealnie i wszystkie krzywki. Dodano po 4 Czwarte zdjęcie, pierwszy cylinder widać na nim koło od paska, jak się dobrze przyjrzysz to widać w dole zdjęcia wałek...
Krzywki kwadratu są przesunięte o 45 stopni względem krzywek wałka rozrządu. Jeżeli jest tam sprezyna to toretycznie wałek wydechowy powinien kręcić się z mniejszymi przeskokami.
Dzięki. Rozebrałem ten silnik, po ściągnięciu głowicy był olej na tłoku więc zużycie pierścieni próg na cylindrze nie wyczuwalny. Dziwne że nie kopcił gdyż tego oleju było sporo. Czy krzywki wałka rozrządu na końcu powinny mieć idealny szczyt czy ścięcie przypominające ] ?
Raczej chodzi o splanowanie głowicy i/lub cieńsza uszczelkę ew. inne tłoki. Nie znam się na silnikach motocyklowych ale w silnikach samochodowych jak rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem (zazwyczaj w początkowej fazie usterki tylko na ciepłym silniku) to może też wskazywać na wytarte krzywki wałka rozrządu.
no nie byłem pewny wałka. a jest jakiś inny znak na pompie oprócz znaku na kole zembatym?
Paliwo Ci nie leci przy pompowaniu pompką ponieważ musisz ustawić wał w odpowiedniej pozycji. Chodzi o to że jak krzywka wałka rozrządu wciśnie sworzeń pompki to uniemożliwia to ręczne pompowanie paliwa. Jeśli masz taką sytuację to obróć delikatnie wałem i sprubój jeszcze raz, powinienes wyczuć delikatny opór na pompce. Jeśli chcesz go odpowietrzyć...
Wytarte krzywki wałka rozrządu
Możesz sprawdzić jeszcze stan krzywek wałka rozrządu, utrudnione odpalanie i nierówna praca może być tym spowodowana.
w tych modelach lubią się wycierać krzywki wałka rozrządu. Tu też może być spadek mocy.
No właśnie. Zmiana dyfuzora = odblokowanie motocykla. Konieczne jest przy tym zmiana mapy w ECU, lub nawet wymiana całego ECU jeżeli znajduje się w kicie odblokowującym, o ile dyfuzor który masz jest kompatybilny (jest dedykowany do TPI i nie wymaga innej mapy). Jeszcze jest druga ważna sprawa, smarowanie. Dozownik jest tutaj elektroniczny, a KTM przy...
"Obsługa i Naprawa VW Golf II 1.1 1.3 1.6D 1.6TD" Wydawnicwo AUTO. Dane techniczne...... Układ smarowania(wszystkie typy z tytułu książki) Ciśnienie w układzie 1.0 kG/cm(kwadratowy:D) -max. cisnienie oleju 7.0 G/cm ..................... Pojemność układu(benzyniaki) -z wymianą filtra 3.5l -bez wymiany filtra 3.0l .. "...Kiedy osiągnie 2000obr/min, a...
Wskaźnik napinacza pokazuje różnie w zależności w jakim położeniu wału korbowego/ wałka rozrządu zatrzyma się silnik po zgaszeniu, sprężyny zaworów inaczej oddziałują na krzywki wałka rozrządu, kolokwialnie mówiąc raz wałek jest ciągnięty w prawo, a raz w lewo. Wiarygodne wskazania napinacza będą tylko w pozycji wału przy której wymienia się rozrząd
Dokładnie tak j.w. napisał grala1. Otwarcie lub zamknięcie zaworów za pomoca krzywek wałka rozrządu decyduje o cyklu pracy. Ale co to ma do ustawienia rozrządu? Ustawiamy na znaki,górę i dół i nic innego nas nie obchodzi.
wytarte krzywki wałka rozrządu, I prawdopodobnie trafiłeś w sedno sprawy ;)
jak dobrze pamiętam to wszystko jedno z tymi popychaczami pasują oba, a tak przy okazji to radze sprawdzić też krzywki wałka rozrządu bo jak starte to pomoże tylko na chwile.
ja bym obnizył głowice ok.1mm zrobił lepsze krzywki wałka rozrządu i pomyslał nad wymiana gaznika to jakis efekt bys już miał
O tym właśnie pisałem. Tyle że nie pompą bo tej nie ma. Jest za to pompa wysokocisnieniowa i pompowtryski na kazdy cylinder. Ustawienie wałka to nic innego jak przyspieszenie lub opóżnienie wciśniecia pompki poprzez krzywkę wałka rozrządu.
Walczyłem z takim samym przypadkiem z 4-ry dni. Na wałku rozrządu przesunęły się krzywki. Nowy wałek załatwił sprawę.
zawory grzybkowe nadają się jedynie do silników Diesla, bo ograniczają prędkość obrotową silnika o połowę względem 4T, Jeśli stosuje się klasycznie sprężyny zaworowe, to masz rację, ale jest rozwiązanie wykorzystujące dodatkowe krzywki na wałku rozrządu domykające zawory, tzw. rozrząd desmodromiczny. Ducati stosuje takie rozwiązanie w swoich motocyklach
System CR ma jeszcze tak zwany po-wtrysk, który następuje po głównym, roboczym wtryśnięciu dawki paliwa. Pompowtryskiwacze tego nie mają ze względu na to , że krzywka wałka rozrządu już wtedy nie naciska na pompkę
Przyczyn może być wiele: - filtr paliwa - jakość paliwa - utarte krzywki wałka rozrządu - niewłaściwe luzy zaworów - są regulowane przez wymianę płytek - przytkany wydech ...
Witam,u mnie przyczyna takiej pracy były wyrobine krzywki na wałku rozrządu
Jeżli w aucie typu fiat brava 1.6 16v zrywa się pasek rozrządu to na 99 jak nie na 100% uszkodzone zostają zawory. Do ustawienia rozrządu potrzebny jest przyrząd,można tak jak napisał Cobra ale nigdy nie ustawisz idealnie. P.S.jak będziesz demontował głowice radze obejrzeć krzywki wałków rozrządu jak i popychacze zaworowe(kolejna wada fiata).
Nie jestem pewien ale pompka jest napędzana z wałka rozrządu chyba a krzywka napędzająca pompkę mogła się przytrzeć . sprawdź kręcąc silnikiem jaki skok ma popychacz .
Od razu do tłumikarza,aby wyciął katalizator i wstawić tam rurkę-kolejna sprawa-luz zaworowy do regulacji-krzywki wałka rozrządu tez się wycierają.
Oczywiście, że regulację robimy w oparciu o położenie krzywek wałka rozrządu; poczytaj proszę jednak posty od początku: brak znaków odniesienia na kole zamachowym (a może i są ale nie mają żadnych rysunków poglądowych ani instrukcji i twierdzą że nie mogą ich znaleźć), brak dostępu do napędu wałka rozrządu (albo bardzo utrudniony), silnik 5-cio cylindrowy....to...
Do tego pomiaru zrób próbe olejową i bedziesz wiedział gdzie masz nieszczelnosć . Sprawdz profilaktycznie krzywki wałka rozrządu w tym tygodniu zakładam juz drugi :D
Nie mam pojęcia z tymi powrotami. Nigdy tego tak nie sprawdzałem, są na to metody serwisowe. I doświadczenie. Kolejne przypuszczenie to ścięty kółek popychacza. Ale jak tylko na zimnym to nie to. https://obrazki.elektroda.pl/9549274400_... Potem sama rolka się ściera i krzywka wałka rozrządu.
śrubę odkreciłem metoda na rozrusznik wszystko w porządku już wszysko poskładałem teraz musze wyregulować luz na zaworach czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to zrobić ? też trzeba krecić wałem ? bo w instrukcji jest tylko cos takiego napisane W celu sprawdzenia i regulacji należy: • zdjąć pokrywę nasady głowicy ustawić tłok pierwszego cylindra...
Może i nie brakuje niczego, tylko niewiele widać na tym filmiku, nawet ja sam nie jestem w stanie powiedzieć z całą pewnością czy widać sworzeń dekompressora? Prawda jest taka że mechanizm dekompressora zwyczajnie żużywa się z czasem. Obniża sie jego wysokość, wybija się także sworzeń mocujący, pòłksiężyc, luzy w całym mechanizmie się sumują i skok...
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
W tych silnikach często wycierają się krzywki na wałku rozrządu.
Jeżeli ten "dzyndzel" nie wystaje ponad krzywkę to można go leciutko nadspawać. Powinien być 0.5mm ponad krzywkę.
Jest na to sposób. Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Ustawić, aby na pierwszym cylindrze krzywki wałka rozrządu do góry, a na czwartym do dołu (skorygować ustawienie do znaków). I można przyjąć, że wałek ustawiony.
można tam sobie pogadać ze sterownikiem błyskając-ford eec4,ale jest to pracochłonne.najlepiej miernik i wszystko po kolei sprawdzić a potem jak będzie dobrze...wytarte krzywki wałka rozrządu+szklanki =1000zł niestety sprawdzone:D
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Panowie, również szukam info na temat regulacji zaworów i pompek w silniku DXI 11 450-ECO06BVEB w Premium DXI 450 E5. Pomierzyłem dzisiaj mikromierzem podkładki regulacyjne i zakupiłem brakujące sztuki w Volvo. Info na temat silnika znalazłem gdzieś w sieci ale zastanawia mnie co tam ustawia się/sprawdza za pomocą czujnika zegarowego z podstawką magnetyczną??...
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
Moim skromnym zdaniem trwałość takiego mechanizmu będzie żadna. Potrzebujemy cyklicznego obracania łopaty o 90 stopni dość szybko, czyli w jak najmniejszym kacie obrotu wirnika. Wraz z prędkością wirnika będzie będzie wzrastać przyspieszenie a co za tym idzie siła niezbędna do obrotu łopaty. Będzie to generować drgania, hałas i opory a co za tym idzie...
Taki pomiar nie jest miarodajny, po zgaszeniu silnika część szklanek jest ściskana przez krzywki wałka rozrządu a część nie. Po kilku dniach nie można porównywać luzów szklanki ściśniętej i szklanki nieściśniętej. Luz sprawdzamy bezpośrednio po zgaszeniu silnika.
wałki rozrządu można ustawić wyłącznie zapinając blokadą w jednym miejscu inaczej blokada nie wejdzie krzywki wałków wypadają do sierodka
No jak bez oleju się jeździ to tak bywa. Wadą tych silników jest wycieranie/zacieranie krzywek wałka rozrządu na skutek zapchania się otworków w magistrali olejowej (taka rurka którą idzie olej do popychaczy i przez małe dziurki psika na krzywki wałka). Z panewkami to się jeszcze nie spotkałem.
Witam Mam pytanie być może banalne. Czy po zgaszeniu silnika krzywka wałka rozrządu powinna zatrzymać się w dowolnej pozycji? W moim przypadku w 9/10 przypadków krzywka po zgaszeniu silnika zawsze obrócona jest w ten sam sposób. Czy to normalne? Silnik 1.9 mJTD 8V. Pytam, ponieważ notuję duże spadki napięcia na 2 letnim akumulatorze (74Ah 720A) podczas...
Witam. A czy hamulec silnikowy działa prawidłowo? Wypada sprawdzić klapę spalin hamulca silnikowego bo jeśli będzie uszkodzona to może ograniczyć przepływ spalin. Kiedy były regulowane zawory? (jak wyglądają krzywki wałka rozrządu?) Jak wyglądają korekcje wtrysku na poszczególnych cylindrach? Ile wynosi wartość ciśnienia szyny paliwowej na wyłączonym...
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Kompensatory hydrauliczne(hydr. regulatory luzu/popychacze hydrauliczne) są w miejscu tak zwanych szklanek popychaczy,stykaja sie one bezposrednio z krzywkami wałka rozrządu. W te kompensatory wchodza dolne konce lasek popychaczy.Góra rozrządu tzn.klawiatura w tm-ach nie różni sie od zwykłego rozrządu.
Nie robiło by ciśnienia przy wlewie oleju? Dodano po 1 Z tego co się dowiedziałem na serwisie to przekręcają się krzywki na wałku rozrządu🤔
Ja bym sprawdził jak wygląda popychacz rolkowy i krzywki na wałku rozrządu. Przy odkręcaniu powinno być czuć naprężenie od sprężyny trzpienia popychacza.
Jaki jest wymiar krzywek na wałku rozrządu ?
Najpierw sprawdź stan krzywki na wałku rozrządu.
Istnieje ryzyko, że mogło przekręcić/przestawić krzywki na wałkach rozrządu. Problem raczej trudny do zweryfikowania.
Co z krzywkami na wałku rozrządu? Są, czy juz ogolone?
Jak wyobrażasz sobie odłączenie pracy pompy paliwa w układach gaźnikowych-pompa w 99 % przypadków napędzana krzywką wałka rozrządu? Pytanie było proste-chodzi o Golfa III. Te samochody są wyposażone w układ wtryskowy,a więc pompa elektryczna. Bezwzglądnie ma być wyłączona jej praca podczas jazdy na LPG.
Kolego sprawdź zawory i czy nie jest ścięta krzywka na wałku rozrządu.
Sprawdź krzywki na wałku rozrządu - mialem kiedyś taki przypadek a objawy identyczne. Krzywki były starte.
Witam, mam autko Midlum 280 dxi w którym w wyniku wypracowania klina doszło do obrócenia szklanki popychacza zaworów. Niestety oprócz krzywki wałka rozrządu doszło do uszkodzenia gniazda szklanki a ściślej rowka prowadzącego klin szklanki w bloku silnika. Czy może ktoś zna adres w Polsce gdzie można zregenerować takie gniazdo? Pozdrawiam Piotr
Brak mocy na benzynie i na gazie ? jak już tak "rozbebeszasz" ten samochód weż i pomimo że miałeś robioną kiedyś tam głowice sprawdź ustawienie zaworów , ew zwróć uwagę czy aby któraś z krzywek wałka rozrządu nie jest wytarta . Tyle już podmieniłeś z elektryki więc tu raczej chodzi o część mechaniczną silnika .
Z tego co pamietam to silnik z monowtryskiem ma nieco inne krzywki na wałku rozrządu, ale powinno pasować. Kolektor ssący inny.
krzywki wałków rozrządu astra wymiana wałków rozrządu blokady wałków rozrządu
kontrolka ładowania matiz schemat elektryczny bojler kabel ampery
Bosch suszarka – jak wyłączyć blokadę klucza (Child Lock) w modelach WTH, WTR, Home Professional Ford Focus 1.6 TDCi 2006 – błąd P1402, szarpanie, EGR, czyszczenie, diagnostyka