Ta czarna rurka powinna być podłączona do wyłącznika ciśnieniowego, który po każdym cyklu nabijania zbiornika wypuszcza powietrze ze sprężarki, aby kolejny cykl mógł się odbyć bez obciążenia ciśnieniem powietrza w zbiorniku. Po każdym nabiciu ciśnienia i wyłączeniu silnika, powinno być słychać syknięcie spuszczanego powietrza. Jeżeli tego syknięcia...
Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o silnik elektryczny, który sam tworzy prąd dla siebie, tylko o silnik stirlinga, który ogrzewany jest przez cos w stylu grzałki na prąd, który wytwarza silnik elektryczny. Ponieważ, gdy kręcimy wałem od silnika elektrycznego wytwarza prąd. Wiem dużo powtórzeń.
Co do odpalenia czy dymi na biało? Sprawdź ciśnienie sprężania, może zawory nie trzymają, świece żarowe sprawne? Do zapłonu możesz zrobic sobie kapilarę ze starego przewodu wysokiego ciśnienia, kawałka wężyka i wkładu z długopisu. Prosty sposób: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia...
SEM można zmierzyć w ten sposób, że kręcimy wałem silnika ze stałą szybkością. Do zacisków silnika (jest on w tym układzie prądnicą - nie zasilamy go) dołączamy woltomierz i odczytujemy SEM. Jest to wartość SEM dla danych obrotów - bo SEM jest praktycznie proporcjonalna do prędkości obrotowej. Teraz wyobraź sobie, że zamiast woltomierza podłączasz źródło...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
rozumiem że chcesz sprząc wał selsyna/odb/ z wałem silnika ind kręcimy nadaj. ico dalej?Nie rozumiem idei pomysłu,dawno temu eksperyment. też 500Hz -duże straty,słabe nie zdało egzam. napisz więcej-literatura?
Odkręca się w tę stronę, w którą się kręci wał podczas pracy silnika.
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Zobacz czy ci nie ślizga pod obciążeniem, po prostu kręcąc za wiatrak alternatora musisz zakręcić wałem silnika.
Jeżeli silnik pracuje to jedynie zerwany może być krzyżak bębna lub zerwane koło pasowe. Zdejmij pasek i sprawdź czy koło pasowe nie obraca się na osi krzyżaka. Pralka nie pracowała przypadkiem bardzo głośno przez dłuższy czas? Jeżeli koło pasowe nie będzie zerwane na osi krzyżaka to pozostaje wymiana zespołu piorącego: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Tak jakby bez oporu? Ale wałem silnika (i osprzętem) kręci? Rozrządu nie zerwało?
Cewkami tych przekaźników steruje minusem komputer silnika kiedy dostanie sygnał z czujnika położenia wału że silnik się kręci więc musisz to sprawdzać w trakcie kręcenia rozrusznikiem . Co do wtryskiwaczy to one też są sterowane minusem przez komputer silnika.
Sprawdź przekaźnik pompy i pompę paliwa, czy jest zasilana, czy pompuje gdy kręcisz silnikiem. Do sprawdzenia też czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Zacznij od tego czy wał się kręci, mogło urwać korbowód.
W tym sterowniku jest tak, że jak silnik się nie kręci to jest bład czujnika wału. A diagnozujesz błyskowo na zgaszonym silniku zapewne. Zobacz czy jest iskra jak zgaśnie.
Przykro mi, ale ubiłeś sterownik wtrysku. W cylindrach jest już tyle benzyny, że rozrusznik nie może przekręcić wałem (pracująca non stop pompa paliwa + otwarte wtryskiwacze) Pozostaje wymiana sterownika oraz trzeba wykręcić świece i kręcić kluczem za śrubę wału tak, aby silnik "wypluł" paliwo (nie rób tego rozrusznikiem ! )
Znalezc przyczyne zablokowania silnika. Nie widze zadnej rdzy, ktora moglaby zablokowac silnik. Panewki sprawdzone ? Jakies opilki w oleju ? Dlaczego sciagal glowice, a nie zagladal endoskopem do srodka poprzez otwor od wtryskiwaczy ? Cos sie cala ta historia mechanika nie klei. Stoja tloki, czy stoi na panewkach ? Czy po poluzowaniu podpór walu silnikiem...
Jeśli nie można kręcić walem korbowym w żadną stronę to raczej nowy silnik.
Czy masz możliwość sprawdzenia podstawowych parametrów elektrycznych zestawu? Woltomierz, pomiar napięcia baterii w modelu, napięcia na pinach wtyczki od regulatora silnika, kolor czarny i czerwony? Czy zachowujesz procedurę uruchomienia zestawu? Niektóre odbiorniki posiadają zabezpieczenia np. przed niekontrolowanym uruchomieniem silnika. Jeżeli nie...
Uszkodzony czujnik tlumika drgań skrętnych w kole zamachowym.Po lewej stronie obudowy kola zamachowego.Wykręcić zobaczyc czy nie nałapal opilków metalu.Poprzez otwór po nim wolno kręcąc wałem silnika policzyc metlowe palce przesuwające sie przed otworem. Przełaczyć skrzynie w tryb automatyczny i sprawdzić czy przełącza z biegu 6 na 7 i z 7 na 6. I analogicznie...
Nie tak nie powinno być. Z tego co pamiętam z jednej strony masz płozę prowadzącą a z drugiej płozę z napinaczem olejowym . Po prawidłowym ustawieniu wału sinika i wałka rozrządu takie luzy nie występują. Kręcimy silnikiem w prawo kluczem za wał korbowy czyli łańcuszek jest bardziej napiety po str. prawej. Należy wymienić kpl rozrząd razem z zębatkami.
W tym silniku jest więcej jak jeden wał. No to o który czujnik chodzi?
Może ktoś ze strony miał podobny problem Problemem w Twoim przypadku jest (najprawdopodobniej) nieodpowiednia blokada i brak podstawowej wiedzy. Bo kto po wymianie rozrządu od razu odpala silnik??? Kręci się ręcznie wałem korbowym - najwygodniej za pośrednictwem skrzyni biegów, obracając półoś po włączeniu 1-nki - tak żeby wał silnika zrobił ze 3 obroty....
Doczytałem jeszcze że niby rozrusznik nie kręci wałem silnika e nie wiem czy to prawda i jak to naprawić Wymienić bendiks w rozruszniku na nowy.
Czy przy kręceniu wałem silnika są jakieś oscylacje napięcia na wejściu cewki? Czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś układu immobiliser, który był w oryginalnym kluczyku?
Ponad 50 lat temu, na poczatku mojej przygody z samochodami, podczas przeglądu rozrusznika przesmarowałem bendix i nigdy później tego już nie robiłem. Po tej operacji rozrusznik pracował, ale nie kręcił wałem silnika (ślizgał się). Nie pomogło mycie bendixu, to była loteria, czy zakręci. W moim przypadku skutecznie pomogło, po zaskoczeniu silnika, przy...
Witam. Mam taki problem otóż napęd bramy w zimę czasem nie chciał się otwierać i trzeba było ręcznie pomóc tzn. Pchnąć ręką i dalej otwierała się sama. Teraz brama nie chce się otworzyć ani zamknąć. Silnik wydaje tylko dźwięk buczenia. Brama ręcznie chodzi lekko, również kręcąc wałem silnika nie czuć żadnych oporów. Kondensator sprawdzony jest dobry...
To teraz zostaje sprawdzić VCDS czy jak kręcisz ECU widzi obroty silnika. Bo na podstawie danych z czujnika położenia wału sterownik wie że kręcisz lub silnik pracuje i wtedy daje sygnał na przekaźnik pompy.
Bendiks rozrusznika może nie podawać na wał obrotów. Pytanie tylko czy tam bendiks jest na rozruszniku, czy na wale. Jak na wale, to trzeba otworzyć silnik.
Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
I pewno ten wałek kręci się 4 razy szybciej niż wał korbowy, czy ma przełożenie 1 do 1?
Nie jest za ciasno spasowany ten silnik, cały czas idzie lekko kręcić wałem?
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Faktycznie, odsłuchałem na słuchawkach. Na rozruszniku dźwięk jakby pęknięty wal albo pęknięte flywheel. Taki łomot, ze powinieneś wyczuć luz kręcąc walem.
Tacho daje przy kręceniu wałem silnika 0.5V zmiennego. W drugiej nieużywanej pralce inne tacho też, ale już rezystancja wynosi 150Ω.
Napięcie zasialnia: 4.8V Prąd zwarcia (chyba tak się nazywa gdy zatrzymam wał kręcącego się silnika): około 6A Prąd płynący przez uzwojenia podczas swobodnej pracy (silnik nieobciążony): 3.4A Jaką moc w tym momencie otrzymamy mnożąc P=U*I ? Witam Tu musisz szacować. przyjmij około 4,5 do 5 A prąd nominalny. U*I to otrzymasz moc pobieraną przez silnik,...
to może jest właśnie problem Znak jest zaraz za łbem śruby Ja pół dnia gapiłem się w zdjęcia i obrazki jak składałem silnik 2 miesiące temu
Sprzęgło przy odpalaniu było by korzystne bo kręcisz tylko wałem silnika a nie całym zespołem, a gdy w zespole tnącym zostanie kawałek drewna to będą problemy z odpaleniem bo nie szarpniesz. To plus, a minus to taki że jeśli chwilowo przydusisz i spadną obroty to może rozłaczyć napęd i nie przerobi tego co wrzuciłeś. Mam 90kg ubijarkę i silnik 6,5kM...
Jak sprawdzić sprężanie bez ciśnieniomierza: na zgaszonym zimnym silniku, wziąć klucz taki żeby kręcić śrubą w kołem pasowym w wale korbowym, wrzucić na luz i kręcić w prawo patrząc od śluby (od rozrządu silnika), powinny być trzy narastające opory odpowiadające suwom sprężania w trzech cylindrach, przy dobrym sprężaniu będzie spory opór, przy nie do...
I aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w prawo. Przy tzw. lewej, aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w lewo. Dokładnie jak piszesz. Dla napędów (silników) którym jest obojętne w którą stronę kręcą ważny jest profil samej "śruby" napędowej i tu jest rzeczą całkowicie normalną gorsza sprawność przy pracy na...
Otwarty zawór spotyka się z tłokiem, jak mocno kręciłeś pewnie już zgięty.
Witam. W końcu udało mi się naprawić rozrusznik. Okazało się że jest spalony. Lecz niestety problem dalej pozostał. Teraz czasem przekręci 2 max 3 razy silnikiem i stop. Aku dobry naładowany. Kręcąc silnikiem ręcznie zauważyłem że w pewnym momencie jest duży opór. Kompresja kompresja ale czy to aż tak powinno wyglądać? Załączam filmik. Może ktoś ma...
To jakiś quiz? Mamy zgadywać, czy rozrusznik kręci wałem silnika żwawo, czy jest iskra, czy jest wtryskiwane paliwo, czy silnik spręża?
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
Cała sprawa polega na tym że w momencie wypadku gaśnie silnik i pompa jest automatycznie wyłączana, zrządza tym sterownik silnika, czujnik położenia wału wyczuwa że silnik nie pracuje to pompa stop, inaczej paliwo wylewało by się na jezdnię i dodatkowe nieszczęście gotowe, do puki czujnik nie wykryje obrotu wału silnika sterownik nie uruchomi pompy...
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
wykorzystać różnice temperatur jaka panuje we wnętrzu domu a temperatura zewnętrzna.. Rozumiem, że ogrzewanie domu masz darmowe, skoro chcesz przerobić energię cieplną domu na kręcenie wałem silnika ?
może lepsze będzie rozwiązanie ze spychacza (nie wiem czy tak się nazywał ale chodzi mi o deta) tam rozrusznikiem był mały silnik spalinowy który poprzez przekładnię i ręcznie załączane sprzęgło kręcił wałem silnika
W zasadzie potrzebny jest czujnik zegarowy , ale twardziele robią to bez niego . kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, a ż sruba regulacyjna będzie w najniższym punkcie. dokręcasz śrubę reg ulacyjną na dźwigni zaworów do wyczówalnego oporu, popuszczasz o225stopni dokręcasz koontrę i gotowe . zaoszczędziłeś ze 300:) (niektórzy mawiają że...
kręcimy wałem silnika elektrycznego silnik wałem poziomym mercedes kręcić wałem
ładowarka wkrętarka rezystor sterownik bloker drukarka czarny pasek
ładowarka szczoteczki junkers słabo grzeje
Żarówka LED w Piaggio ZIP 50 cm³ 4T 2008 - Kompatybilność Jak dodać post na forum Elektroda.pl?