A sprawdzałeś sygnał na zaciskach sterownika z owych fotokomórek? Wiesz czy ta brama ma enkoder, który zlicza ile i w którą stronę kręci się silnik?
https://kazpol.com/silnik-9v-ccw-eg-530a... Sprawdź,w którą stronę się kręci.
Zwarte zwoje robi się by właśnie silnik wiedział w którą stronę ma się kręcić, tobie to się stało tzw. niechcący.
W tej myjce nie ma znaczenia w którą stronę się silnik kręci.
Nie znam tego wynalazku, ale w chińskich kosach trzeba odkręcić śrubę, która jest w tej części sprzęgła, do której wkłada się wałek napędzający głowicę. Klucz imbusowy trzeba włożyć do otworu, odkręca się w stronę, w którą kręci się silnik. http://obrazki.elektroda.pl/7134657500_1...
Styk CZF wpinasz szeregowo z cewką stycznika. Do przekaźnika doprowadzasz 3 fazy. To w którą stronę ma się kręcić silnik zależy jak podłączysz fazy, jak będą złe obroty to zmienisz kolejność faz tam gdzie najwygodniej np. przy silniku.
Kolego chodziłeś do szkoły? To nie bateryjka tylko silnik. Kierunek obrotów wybiera się właśnie polaryzacją. Jeśli obroty są przeciwne do oczekiwanych zmieniasz miejscami plus z minusem. Dla silnika jest obojętne w którą stronę się kręci.
Odkręca się w tę stronę, w którą się kręci wał podczas pracy silnika.
A ja zapytam czy między fazami jest 400 V, może być tak że ma dwie fazy jednoimienne. Kolejność faz ustawiasz tak : -przykręcasz dowolnie fazy do silnika -włączasz silnik i patrzysz w którą stronę kręci -jeżeli kręci w przeciwną to zamieniasz miejscami dowolne dwie fazy
To trzeba będzie to jakoś wyliczyć i w odpowiednim miejscu klin zrobić. Dodano po 1 Lustrzane odbicie musi zagrać. ! ECU nie wie w którą stronę kręci się silnik. Kolejność zapłonu jest taka sama. 1342
A w którą stronę kręcisz silnikiem? Czasami nie do tyłu?
Czy ten wentylator powinien wyciągać suche powietrze z wnętrza suszarki i wdmuchiwać do bębna? Dokładnie tak. Teraz to mam mieszane odczucia :( - W którą stronę kręci się ten silnik? W tej suszarce i tym podobnych Electrolux, wentylator ma być skierowany "denkiem" na zewnątrz. Tak więc patrząc po zdjęciu i patrząc od strony wentylatora (tyłu urządzenia)...
Witam, czy jest jakaś możliwość wykorzystania starego silnika z 15-sto letniej podkaszarki ryobi ? Nie posiada ona sprzęgła, więc nie wiem jak się za to zabrać. Udałoby się zamontować je w jakiś sposób na takim silniku. Moc także nie powala. Mimo iż w danych technicznych podano jedynie pojemność wynoszącą 28cc, to z domysłu wyjdzie jakiś 1 kW. Obr.:...
a wtedy podłączam do silniczka baterię z oznaczonymi biegunami i patrzę, w którą stronę kręci się wirnik, a potem podłączam akumulator bez oznaczeń i też patrzę, w którą stronę kręci się wirnik. A skąd pewność w którą stronę ma się kręcić silnik przy danej polaryzacji zasilania?
Jeżeli mam pompę hydrauliczną która ma lewy kierunek obrotów, to w którą stronę powinien kręcić się silnik elektryczny?
Jest to projekt teoretyczny Skoro jest to tylko teoretycznie to cały układ Dahlandera poprzedź dwoma stycznikami u układzie zmieniania kierunku obrotów do styków pomocniczych podepnij lampki kontrole zamontowane w panelu, żeby wiadome było w którą stronę silnik się kręci. Do styczników odpowiedzialnych za prędkość pomontuj lampki tak jak do kierunku...
I aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w prawo. Przy tzw. lewej, aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w lewo. Dokładnie jak piszesz. Dla napędów (silników) którym jest obojętne w którą stronę kręcą ważny jest profil samej "śruby" napędowej i tu jest rzeczą całkowicie normalną gorsza sprawność przy pracy na...
bez znaczenia, w którą stronę kręci się silnik
Taki silnik na rdzeniu (stojanie) ma opaskę - zwarty zwój, który przesuwa fazę strumienia magnetycznego. Jeśli wypadnie lub się rozłączy - silnik "nie wie", w którą stronę się ma kręcić.
Witam. W kabinie ciągnika ursus C-45 był tylko jeden wskaźnik "kierunek obrotów silnika". Aby kierujący wiedział w którą stronę kręci się silnik. Pozdrawiam.
Hejka Zrobiłem sobie sterownik do opryskiwacza polowego z funkcjami praca, przelew, zadawanie ciśnienia, sterowanie elektrozaworami od hydrauliki. Chciałbym jeszcze zrobić automatyczne regulowanie ciśnienia tylko nie wiem jak się za to zabrać. W opryskiwaczu mam zamontowany zawór proporcjonalny i przepływomierz. Zawór to nic innego jak silnik dc na...
A nie prościej zastosować mechanizm korbowy, lub mimośrodowy? Wtedy silnik może kręcić obojętnie w którą stronę, a i tak będziesz miał ruch posuwisto-zwrotny. Pozostanie dobranie odpowiedniej wielkości skoku.
Sprzęgło, jest nakręcane na wał. Odkręca się je, zawsze w stronę, w którą kręci się silnik podczas pracy. W FS 36, w lewo.
ok, możliwe, że sam sterownik reguluje, w którą stronę ma się kręcić.
ze diesla na pasku sie nie pali na pych... bo konsekwencje moga być opłakane... A rozrusznik to (przepraszam!) w którą stronę kręci silnik? W odwrotną? Nawet jakby zapalać silnik na wstecznym biegu, to silnik i tak się będzie kręcił w prawo! Nigdy sie nikomu nie zdarzyło wrzucić w czasie redukcji biegu zamiast przykładowo czwórki - dwójkę? Gwałtowne...
Odkręca się w te stronę, w którą kręci się silnik.
Jeśli nie ma to daj za transformatorem mostek prostowniczy lub wlutuj diodę tak jak pokazałem: https://obrazki.elektroda.pl/5596671400_... i każdy silnik będzie za każdym razem kręcił się w tę stronę, w którą powinien. Jeśli chcesz zmieniać kierunki obrotów to należało by moim zdaniem dołożyć przekaźniki do programatora czasowego....
Bez tej płytki to silnik nie ma prawa ruszyć. Silnik jest 2-fazowy a przełączanie faz realizuje przełącznik hallotronowy czyli ten mały układzik scalony. Zasada działania identyczna jak w wentylatorach stosowanych w układach chłodzenia w komputerach.
Philips AZ 1202 zbyt wolne obroty silnika. Chcę wyregulować ale na płytkach montażowych brak potencjometru do regulacji. Czy dobrze myślę że potencjometr jest w silniku? Jeżeli tak to w którą stronę kręcić? Pytam bo rozbiórka i dostęp do magnetofonu jest dość kłopotliwy u trzeba rozebrać całe radio
... czyli w zależności od tego, w którą stronę kręci się silnik, zużywa się jeden, albo drugi zestaw baterii. A zrobienie do zasilacza 6V układu ze wzmacniaczem, którego wyjście będzie "sztucznym środkiem pomiędzy bateriami" da taki wynik, że połowa mocy (czyli 2A*3V=6W) wydzieli się we wzmacniaczu.
Śruba, powinna odkręcać się w lewo (silnik kręci się w lewo). Takie śruby odkręca się w stronę, w którą kręci się silnik. Koła pasowe, z piastą, są wciskane na wal i zabezpieczone klinem, całość dokręcona śruba. Ściągacz, do łożysk, powinien dać radę.
Pomyśl, jak bez elektroniki silnik wspomagania będzie wiedział, w którą stronę się kręcić???
Hallotrony służą tylko do startu koła, żeby sterownik wiedział, w którą stronę ma się kręcić silnik. Tam nie ma przekładni, bo silnik jest w piaście.
Kondensator jest do rozruchu - w którą stronę ma się kręcić.
Będzie wisiał, ale będzie się kręcił. W którą stronę to zależy od wielu czynników. Żyroskop musi być podłączony pod silniki główne i steruje różnicą prędkości obrotowej. Teoretycznie prędkość obrotowa ta sama - nie obraca się, któryś silnik szybciej - w jedną stronę, drugi silnik szybciej - w drugą stronę. W pozostałych osiach jest stabilny bez elektroniki.
Sprawdź sobie, w którą stronę kręci się silnik w fiacie cc700. Bo kręci się w dość nietypową stronę, bo w lewo. I montując do tej skrzyni inny silnik musiałbyś znaleźć też kręcący się w tą stronę. Bo inaczej - cztery biegi do tyłu i jedn w przód. Poza tym, to bardzo słaba skrzynia, a półosie mają tylko po dwa "kamienie". Więc średnio na razie kombinujesz....
Mam obwód jak na zdjęciu poniżej. Jest to obwód sterowania silnikiem 12V ok. 3A. Na osi silnika będzie zamontowana tarcza pod 2 czyjniki szczelinowe. Czujnik kiedy brak jest przesłony otwiera bramkę mosfeta BS170, ten z kolei "podaje" napięcie na cewkę przekażnika RL1 lub RL2 zmieniając polaryzację na silniku. Silnik kręci doputy dopuki przesłona nie...
Może tak: raz na kilka minut układ podejmuje decyzję, czy włączyć silnik i w którą stronę kręcić. Jeśli przez te kilka minut stale była asymetria w tę samą stronę, to włączyć silnik w odpowiednią stronę, by tę asymetrię zmniejszyć, na czas potrzebny o obrót np. o 1°, najwyżej 2°. Jeśli znak asymetrii był zmienny, nie włączać silnika. Pewnie łatwiej...
Nie tak nie powinno być. Z tego co pamiętam z jednej strony masz płozę prowadzącą a z drugiej płozę z napinaczem olejowym . Po prawidłowym ustawieniu wału sinika i wałka rozrządu takie luzy nie występują. Kręcimy silnikiem w prawo kluczem za wał korbowy czyli łańcuszek jest bardziej napiety po str. prawej. Należy wymienić kpl rozrząd razem z zębatkami.
Mamy silnik, z niego wychodzą 3 przewody. Podłączamy baterię (może z żarówką w szereg, żeby ograniczyć prąd) między dwa z nich, i między jeden z nich a trzeci podłączamy woltomierz, który wskaże około połowy napięcia baterii. Ruszamy wałem silnika, i w zależności od tego, jak podłączyliśmy i w którą stronę ruszymy, wskazywane napięcie zmieni się w jedną...
Tak, mam na myśli łożysko igiełkowe, ma już swoje lata. Sprzęgło jest nakręcane na wał, odkręca się w tę stronę, w którą kręci się silnik. Jeżeli się nie mylę, to patrząc od strony sprzęgła, w prawo.
Nie było nic do rysowania. Tak jak kolega napisał, podłączyć silnik trójfazowy pod 230V. Musiałeś wybrać kondensator (pomnożyć moc silnika * 70, u nas wyszło niecałe 26 uF więc najbliżej był kondensator 40 uF), połączyć układ sterowania (start, stop, zabezpiecznie B6, 1 lampka i na styczniku podtrzymanie na NO) i układ zasilający (zabezpieczenie B10,...
Możesz trochę zmniejszyć (jeśli jest takie w całym zakresie obrotów). Znajdź miejsce na klucz imbus i kręć. Obserwuj w programie w programie w którą stronę się zmienia. Jeśli maleje to dobrze. Jeśli rośnie - kręcisz w drugą stronę. Operację tę oczywiście wykonujesz na odpalonym silniku pracującym na LPG. Temperaturę przełączania na LPG zmniejsz. 30...
Wygląda na połączenie w trójkąt - pomiędzy stykami jest zwora ? A co przedstawia zdjęcie? Pytanie do autora tematu: jakiej mocy jest silnik? Jeśli kompresor, lub "sprężarka" to może być 2,2KW, ale chcę się upewnić. Jeśli tak, to sprawdź na urządzeniu prawidłowe obroty, musi być na obudowie urządzenia, w którą stronę ma kręcić się silnik. To zależy...
Ad 1. Bo występuje w nim strumień pulsujący i wypadkowa momentu jest równa zero. Ad 2. Zasilanie uzwojenia pomocniczego napięciem przesuniętym w fazie względem napięcia zasilającego głównego poprzez np. wykorzystanie kondensatora. Ad 4. Silnik bez przewodu neutralnego zasilany z trzech faz przy braku jednej kręci się dalej ale nie rusza. Z przewodem...
Mam mały problem z montażem nkoderów z myszki w tak małych kołach. Chciałbym zapytać czy zamienne mogą być np odbiciowy tcrt1000? Przy montażu dwóch można określać kierunek obrotów silnika. Poza tym zastanawiam się po co mi rozróżnianie kierunku jak mam mostki i to od mostków zależy w którą stronę kręci się silnik. Przy przekładni zastosowanej w silnikach...
Sprawdź przewody do silnika, Jeden przewód albo nie ma styku albo jest gdześ przerwa w przewodzie. Może jeden z czujników Halla jest uszkodzony lub źle podłączony Co to za sterownik montowałeś? może go trzeba uczyć w którą stronę ma się kręcić? Postaw ją na stopce i po wciśnięciu manetki zobacz czy silnik płynie rusza i w którą stronę
Nie wiem w którą kręcisz, patrząc od strony nawijki, silnik powinien obracać się w lewą stronę.
W pierwszym Twoim pdf jest tabela jak podłączyć do UNO, który pin z UNO do którego na sterowniku silnika. Do tego sterowanie jest proste. Aby jeden silnik zrobił jeden kroczek podajesz na piny: X: MS 1: low MS 2: low (tabela w instalation) Direction: low albo high - to już zobaczysz w którą stronę się kręci silnik i krótko X STEP - wtedy wykonuje krok...
Przecież silnik będzie kręcić w tą stronę w którą mu karzesz. Rozwiń pytanie.
I tu jest kłopot ...bo ja "kręcę" silnikiem tylko w jedną stronę...ale za to hamuję go prądem stałym - stąd dodatkowe obce chłodzenie. Co do Twojego silnika - niezależnie w którą stronę się kręci przepływ powietrza jest zawsze w tym samym kierunku, a zewnętrzny wiatrak - jednofazowy - zawsze "wpycha" powietrze do obudowy wiatraka podstawowego...
Skąd w ogóle takie pytanie? Jedyny znany mi samochodowy silnik który kręci w lewo to Fiat Cinquecento 700. Któryś VTEC kręci się też w lewo.
Silnik pompy pójdzie w drugą stronę ale kierunek przepływu pozostanie ten sam. Kierunek przepływu reguluje korpus pompy. Wirnik ma za zadanie tylko odpychać wodę na zewnątrz i nie ważne w którą stronę będzie się kręcił, przepływ będzie zawsze w jedną stronę.
"Bratni naród' miał tendencję do kopiowania wszystkiego. Podejrzewam że zapłon z polskiej pilarki Dolpima PS 180, można łatwo zaadoptować do tego silnika. Był on też stosowany w starszych modelach Stihla. Moduł jest pod kołem magnesowym, więc odpada problem zamocowaniem. Tylko, w którą stronę kręci się ten silnik? Pilarki, zawsze kręcą w lewa stronę,...
Panowie, skoro mówicie że ludzie po technikach czy zawodówkach nie wynoszą ze szkoły żadnej wiedzy to czy zatrudnilibyście jakiegoś licealistę(nie mówię tutaj o takich co nie wiedzą w którą stronę się kluczem kręci), mam wrażenie że nie.
Panele łączysz równolegle + do + i - do - i jest 12V i 3 Waty Do silnika w zależności w którą stronę ma się kręcić. Tymi panelami nie ma opcji by taki silniczek spalić.
Podłącz go do sieci i w tym samym czasie pokręć "ośką" tego silnika (nie ważna w jakim kierunku). Jeżeli wejdzie na obroty i będzie się obracać w kierunku jaki mu nadałeś, to wyłącz go. Zatrzymaj a następnie pokręć go w drugą stronę i w tym czasie podłącz do sieci. Jeżeli zacznie się kręcić w tą stronę w którą go pokręciłeś, to prawdopodobnie będzie...
Witam. Jeździłem ostatnio quadem EGL Lyda 203E 250cc. Zgasiłem go i po około 2 godzinach chciałem go odpalić. Słychać tylko kręcenie rozrusznikiem, ale nie kręci wałem silnika. Rozrusznik ma lekkie obciążenie. Zdjąłem dekiel, który jest z lewej strony quada przed rozrusznikiem, mocowany na 3 śruby i wraz z deklem wyszła mi zębatka. Zacząłem kręcić rozrusznikiem...
Odkręca się w tę stronę, w którą kręci się sprzęgło, podczas pracy. W tym przypadku, w lewo. Wykręć świecę i włóż do cylindra sznurek od rozrusznika, pozwoli to zablokować wał. Uważaj, aby sznurek nie dostał się do okienka wydechowego.
Musisz odkręcić sprzęgło (odkręca się w tą samą stronę, w którą kręci się silnik) i wtedy zdejmiesz koło magnesowe. Przy odkręcaniu czegokolwiek z wału nigdy nie należy blokować go przez koło magnesowe, klin jest bardzo delikatny. Używa się do tego blokad wkładanych do cylindra, można użyć kawałka grubego sznurka włożonego, przez otwór świecy, do środka....
Co mi nie działa? A więc tak ustawiam, sobie w MC_Home position na 200mm, offset na 30mm jednak po daniu sygnału wysokiego do funkcji MC_Home silnik krokowy startuje zawsze w jedną stronę No i prawidłowo. Bazowanie zawsze startuje w jedną stronę, Ty ustalasz w którą stronę w TIA. Silnik kręci się do momentu aż najedzie na czujnik, ewentualnie najedzie...
to tam są dwie cewki zapłonowe albo jedna i aparat zapłonowy? wydaję mi się, że niema to znaczenia czy jest V czy rzędowa 2, w V oba korbowody są na tym samym czopie wału, a w maluchu/cc700 oba cylindry tez pracują razem (nie przeciwsobnie) więc wydaję mi się że maluchowy zapłon będzie pasował zależy tylko w którą stronę kręci się silnik, wtedy trzeba...
wał silnika kręci się w lewo natomiast załączając kolejny raz obroty się zmieniają na prawe lub jest moment taki że nie może zdecydować się w którą stronę ma się kręcić To jest objaw kondensatora, po co wymieniałeś kondensator jak silnik działał dobrze?
Ma to wpływ na kierunek obrotów silnika. Co do tego że (cytuję) "L1 i L3 odpowiadają za kierunek obrotów silnika", masz rację, ale nie do końca. Otóż zamiana miejscami dowolnych faz powoduje zmianę kierunku wirowania. Czy to zaszkodzi kompresorowi? Trudno powiedzieć, to zależy od jego budowy. Natomiast pracy betoniarki na pewno nie pomoże - zwróć uwagę,...
Dziękuję bardzo za odpowiedz. Nie ma znaczenia w którą stronę pójdzie. Chodzi mi tylko abym mógł kręcić silnikiem w lewo i prawo bez zwłoki czasowej.
Tyle to ja wiem. Datasheety już czytałem. Tylko dalej nie wiem, czy dane z żyroskopu i akcelerometru mają być w jakiś sposób obrabiane zanim trafią na KF. A co do zmiennych ster1 i ster2 to ten fragment kodu już widziałem. Nie rozumiem tylko, co się pojawia na tych zmiennych, skąd wiadomo np. w którą stronę muszą się kręcić silniki. Rozumiem, że zmienna...
To teraz spróbuj zrobić pracę pełnokrokową i "wymacać" w którą stronę silnik się kręci. Bardzo wolne impulsy. Na pewno najpierw napięcie na uzwojenie np.12 a potem na jedno z uzwojeń 36-37. A dopiero jak w pracy pełnokrokowej zacznie się kręcić- do pracy półkrokowej. Wtedy w półkroku dwa sąsiednie uzwojenia mają naraz pobierać prąd.
(at)rysio4001 Tylko, że rozruch takiego silnika trwa ułamki sekund, i on już wystartował. Gdyby "namyślał" się w którą stronę ruszyć, to wtedy trzeba by szukać przyczyny w układzie elektrycznym silnika, więc i kondensatorze. Obstawiam układ hydrauliczny.
A w którą stronę-patrząc od strony koła pasowego-ma się kręcić? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy w przeciwną? Sprężarce to wszystko jedno, to nie silnik. Wał jest osadzony symetrycznie w osi cylindra, podobnie sworzeń tłoka. Więc i nie ma znaczenia - chyba że dla nakrętki koła, którą i tak się blokuje blaszką.
Problem rozwiązany. Silnik 'dwukierunkowy" jednofazowy z czterema wystającymi przewodami. Omomierzem zidentyfikować parę przewodów głównych. Do jednego z przewodów pomocniczych/rozruchowych należało wpiąć szeregowo kondensator z fazą, w zależności w którą stronę silnik miał się kręcić. Voila! Temat do zamknięcia
Spróbuj jednak sposobu który podałem. Niczym nie ryzykujesz a rezystor zawsze można usunąć. Jeżeli elektronika jest sprawna mechanizm ustawia sie sam i nie trzeba kombinować z ustawianiem co do ząbka jak to jest w przypadku magnetowidów. Jeszcze raz napiszę: przyczyną złamania się "ząbka" jak i wariackie ruchy karetki, miganie diód to tylko i wyłącznie...
prosze o jakiekolwiek informacje,mam licznik impulsów firmy anly AH5CK ma on zliczać ilość obrotów silnika, jest wszystko ok ale on tylko sumuje impulsy niezależnie w którą stronę silnik się kręci a chodzi mi o to ze przy zmianie obrotów odejmował by impulsy,do sczytywania impulsów wykorzystałem czujnik optoelektroniczny i koło zębate,czy jest jakaś...
To dodatkowe wyjście na cewce służy do gaszenia silnika. Kolego sprawdź, w którą stronę należy kręcić kołem magnesowym, gdyż inaczej silnik nie zapali (nie będzie też iskry), zwykle na tym kole powinna być strzałka kierunkowa. Ponadto trzeba energicznie zakręcić kołem magnesowym, by powstała iskra na świecy. W razie potrzeby należy ściągnąć tzw. fajkę,...
Biorąc pod uwagę, że te przełączniki na dole, to krańcówki, to układ jest sensowny, tylko dobrze byłoby nie pomylić, która krańcówka ma być z której strony, ponieważ dla każdego kierunku ruchu tylko jedna krańcówka będzie mogła odłączyć silnik, i powinna być umieszczona w punkcie docelowym ruchu. Natomiast nie rozumiem, po co robić jakiekolwiek dalsze...
powiedzcie co jak i gdzie podłaczyć za pomoc byłbym wdzieczny.. Oznaczenia: L1,L2,L3 - to trzy fazy N - przewód neutralny Ux Wx - początek i koniec uzwojenia x Na tabliczce zaciskowej masz sześć zacisków od uzwojeń Dwa górne rysunki pokazują podłączenie w układzie gwiazdy (lewy) i trójkąta (prawy). Na dole zasilanie jednofazowe w dwóch wariantach zależnych...
Ogólnie nie potrzebuje jak na razie większej mocy tylko takie tranzystory posiadam w domku BD911 i BD912 i dlatego je użyłem, mam tez te BC337 więc chce użyc to co mam. Pozdrawiam Rozumem że chcesz wykożystać to co masz, więc radzę Ci zrobić sam mostek na "pająku" i sprawdzić jego działanie. Praktycznie wystarczy zmierzyć napęcie na odbiorniku (silniku)...
Witam. Mam do Kolegów pewne pytanie mianowicie: Potrzebuje zrobić układ do wykrywania kierunku obrotów silnika wraz ze 4 stopniowym podziałem. Układ ma wiedzieć w którą stronę kręci się silnik i z obrotów podawać stan wysoki na jednym z 4 pinów. 1>1800 obr/min 2>1000 obr/min 3>500 obr/min 4- stop 0 obr/min Ze względu na cenę impulsatora który będzie...
Według mnie to nie takie proste (sterowanie): zastosujesz dwie krańcówki; Jedna w pozycji 0 stopni, druga w pozycji 360 stopni...i tu jest feler - obydwie działają w tej samej pozycji ;). Gdyby zakres pracy wynosił mniej niż 360 stopni... Rozwiązanie problemu najprostszym sposobem: tani sterownik PLC pamiętający po starcie w którą stronę silnik się...
Przy okazji ostatnich zakupów z likwidowanego sklepu dostałem w gratisie częściowo sprawną liczarkę do bilonu model BTS 700. Problem jest taki, że po włączeniu talerz od razu się kręci i dodatkowo nie w tę stronę, w którą powinien (tak do końca to nie wiem czy po uruchomieniu powinien się kręcić cały czas czy nie bo nie mogę znaleźć informacji na ten...
PFF czytam czytam przypadkiem . To jest normalne ze silnik 230 który posiada osobne uzwojenie - pracy, oraz uzwojenie - rozruchowe . Każdy tego typu silnik będzie uruchamiał się w dowolna stronę , albo w ogóle nie ruszy . Jeżeli nie jest podłączone uzwojenie rozruchowe przez kondensator - który wprowadza przesuniecie fazowe . W zależności na która stronę...
Coś masz nie tak z kondensatorem rozruchu. Silniki jednofazowe mają taki urok ,że w którą stronę kopniesz w tą będzie się kręcił. Dlaczego jednym z powodów jest stosowanie tego kondensatora. Gdy silnik wkręci się na obroty kondensator rozruchowy zastępuje kondensator pracy. Masz 2 kondensatory czy 1. :?:
Takie na kierownicy bez elektroniki nie będzie. Po prostu skąd silnik miałby wiedzieć, z w którą stronę się kręcić, albo z jaką siłą?
czy dobrze rozumiem i jak ułożyć problematyczny pasek. Wybacz, ale nie rozumiem - przecież to Ty masz tę mechanikę pod nosem i możesz to sprawdzić? Jakiś powód ocieranie musi być, a z tego co piszesz wynika on ze złego położenia paska. Ja (mimo, że KILKA magnetofonów Aiwy miałem na warsztacie) nie jestem w stanie pamiętać jak wszystkie mechaniki wyglądają...
:idea:To jest silnik trójfazowy trzy uzwojenbia czyli sześć zacisków, trzy z nich zwarte (połączone) do pracy w tzw. gwiazdę. Inaczej nie będzie pracował bo napięcie uzwojeń z tego co podałeś wymosi 220V (230 po nowemu). :!:Ergo, żeby to odpalić musisz mieć instalację trójfazową i podłączasz fazy R, S, T (czy jak kto woli L, L2, L3) do trzech wolnych...
https://obrazki.elektroda.pl/6671852600_... https://obrazki.elektroda.pl/8370714800_... Dzień dobry, Chodzi o regulację silnika markizy zewnętrznej firmy ADEO/NATERIAL Nori 2. Może będą Państwo w stanie mi podpowiedzieć jak wyregulować silnik DOOYA DM45RM 40NM/15 Z WBUDOWANYM STEROWNIKIEM RADIOWYM - bo chyba taki jest...
Śruba pewnie po podgrzaniu palnikiem puści, ale trzeba wiedzieć w którą stronę kręcić. Kręcić aby odkręcić to trzeba zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, to najbardziej prawdopodobna opcja.
Kurcze myślałem że to są krokowe ale to są jakieś inne gdzie jeden przewód to - a te dwa drugie to w zależności w którą stronę chcemy żeby się kręcił Silniki w dyskach twardych, i silniki w cd/dvd to sa silniki 3-fazowe a nie zadne krokowe :wink:
Zalej pompkę albo obniżając ją w stosunku do worka, albo worek wyżej pompki, niech na początku na 100% ma w sobie płyn, wtedy ją włączaj. Teraz z powietrzem pracuje na sucho, i żeby napompować sobie płynu, musi wirnikiem przepompować same powietrze cienkim wężykiem i dopiero zassać płyn. Jak robi dobry wiatr, to powinna, ale jak już zdarzyło ci się...
silniki od pralki tzw. Frani nawijało się kiedyś uzwojenie rozruchowe 75%w prawo w 25% w lewo aby przy rozruchu miały większy moment rozruchowy i dlatego może kondensator 16µF może nie pasować . musiałbyś spróbować o 50% pojemność zwiększyć lub zmniejszyć ja bym podłączył 22µF ale takiego i z takim uzwojeniem jeszcze nie próbowałem musisz...
Taki serwomechanizm działa ogólnie tak: Na osi wyjściowej serwomechanizmu jest potencjometr. Na podstawie położenia (odczytanego w postaci napięcia proporcjonalnego do kąta) układ sterujący orientuje się o położeniu osi. Sygnał sterujący (ten ciąg impulsów o zmiennej szerokości) jest przetwarzany na sygnał napięciowy, który następnie jest porównywany...
Jeżeli jeszcze nie pogiąłeś turbinki to włącz silnik na sekunde do prądu i zobacz w którą strone kręci - odkręcasz w tą samą. Jeżeli turbinka jest juz rozwalona pozostaje spojrzeć na uklad łopatek turbinki. http://obrazki.elektroda.pl/3392445900_1... W moich malunkach, zawsze trzeba troche wyobraźni, ale mam nadzieje, że wytłumaczyłem...
Napisałem program do sterowania mostkiem H zrobionym z tranzystorów BC 327 i BC 337 , całość działa w porządku, ale jest jeden problem. Nie mogę napisać programu, który kręciłby silnikiem w lewo przez 5 sekund, a potem w prawo;/. Zawsze kręci silnik tylko w tę stronę, w którą ma kręcić na początku, po 5 sekundach nic się nie dzieje ;/. Mostek jest podpięty...
Silnik jest odbiornikiem symetrycznym. Oznacza to, że każda faza powinna być obciążona jednakowo. W układzie trójfazowym występuje dodatkowo przesunięcie o 120 stopni każdej fazy względem siebie. Więc idąc dalej, suma napięć w punkcie wspólnym równa będzie zero. Gdyby zamienić cewki silnika na proste druty, to będzie "super zwarcie". Jednak w silniku...
poprawiłem schemat wg zaleceń kolegi, i poczytałem trochę o L293D i chyba teraz już mniej więcej wiem jak to ma działać, czyli na EN1 podaje PWN a na 1A oraz 1Y podaje sygnał w którą stronę ma się silnik kręcić. Druga sprawa to czy nie będzie problemu że pozostała połówka tego układu wisi w powietrzu? Trzecia rzecz o której dowiedziałem się z forum...
Nie ! to by była duża ingerencja w układ kierowniczy . Wspomaganie elektryczne to wycięcie kawałka kolumny kierowniczej , dorobienie jakiś przegubów , sprzęgiełek i włożenie serwomechanizmu . Wszystko mieści się pod deską rozdzielczą . Dla mnie problemen jest - jak spowodować , aby silnik elektryczny wiedział kiedy się kręcić , w którą stronę kręcić...
Ten mostek będzie działał, ale będą z nim wieczne problemy ponieważ: - napięcie na części sterującej (to oznaczone +18V-2) musi być większe od napięcia podawanego na mostek (tego oznaczonego X2-1) o ok. 10V (standardowe napięcie potrzebne do prawidłowego wysterowania mosfetów); -jednocześnie napięcie sterujące podawane na "dolne" mosfety nie może przekraczać...
Kompresor gotowy. Ostatecznie wszystko zostało złożone. Wszystkie przewody olejowe, powietrzne i elektryczne są zamontowane. Co do próby to tylko sprawdziłem czy silnik działa i w którą stronę się kręci, bo to ważne z uwagi na pompę oleju. Jeszcze muszę poczekać na zamówiony magnetyczny korek spustowy do misy oleju przy pompie. Gdy już korek będzie...
Wał silnika w podkaszarce jest spięty z napędem głowicy na sztywno i koniec kropka. Być może w podkaszarce, do tego jeszcze elektrycznej może tak (być może w maleńkich spalinowych zabawkach również). Ale nie w spalinowej kosie, tam jest sprzęgło odśrodkowe i nawet na wolnych obrotach silnika (tak około 3000 - 3400 obrotów) to głowica żyłkowa się nie...
Na sprężynce mam wolne obroty, najbliżej wlotu powietrza śruba od powietrza, wiesz może w którą stronę kręcić? Przypuszczam, że muszę dać mu więcej tlenu;) Skoro na Ciepłym silniku nie odpala, chyba że to coś innego.
Dzień dobry, postanowiłem utworzyć ten temat, gdyż nie mogłem znaleźć na forum rozwiązania swojego problemu z jakim przyszło mi się zmierzyć. Jeśli okaże się, że po prostu źle szukałem to z góry przepraszam za zajęty czas i niepotrzebny spam. Wracając do meritum. Chciałbym wysterować silnik prądu stałego z enkoderem oraz przekładnią zakupiony na pewnej...
którą stronę odkręca silnik kręci odwrotną stronę silnik kręci drugą stronę
pomiar prądu pomiar pradu włącznik lampa stać tda2030a zasilanie
Peugeot 307 1.6 16V przegrzewa się na wolnych obrotach Nawigacja zawiesiła się na ekranie i nie reaguje na dotyk