Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Skrzynia przy blokowaniu nie wydaje podejrzanych dźwięków? Podnieś sobie jeszcze przód samochodu i pokręć kołami "w powietrzu do tylu" przez chwilę.Może coś jest nie tak z hamulcami podczas kręcenia się kół do tyłu,luźny klocek,odpadająca okładzina... Sprawdzić nie zaszkodzi a na pewno to tańsze niż skrzynia lub jej remont ;-).
Pitol nie mieszaj mu z benzynami, 1.9 DCI ma klin, tyle.
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do ustawienia wałków i wału, jest od 2,5 ale to jest to samo, a w kole pompy wtryskowej powinien być otwór do blokowania.
Jakoś trudno doczytać się modelu lub rodzaju silnika. A wszystkie Laguny mają 4 koła itp. Z korespondencji wynika raczej zużycie szczotek lub elektromagnesu. Co by nie było konieczne będzie wymontowanie rozrusznika a kolega cyba tego nie podejmie się.Więc wniosek jeden.
Robocizna kosztować Cię będzie tyle, co za wymianę rozrządu.
Cała pompa do wymiany.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Możesz ustawić na znaki, ale nie musisz. Jak sam zauważyłeś koła są pływające, więc ważne aby wałki były dobrze ustawione a koła jak lecą. Koła nie zawsze trzeba luzować do napięcia paska. Tylko dobrze blokadę na wał załóż.
Najpewniej jest odkręcić poprzez blokadę na koła wałków używaną m.in przy wymianie KZFR. Blokując wałki od strony skrzyni biegów ryzykujesz ich pęknięcie.
Dalej się będę upierał, że w Lagunie II kąta pochylenia koła się nie reguluje.
Zawòr sterujący kołem zmiennych faz rozrządu.
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Zmiennej fazy nie masz a pompa wody lata na rozrządzie(nie widać jej). Te dwie małe rolki to rolka napinacza i prowadząca-obie identyczne.Duże koło na dole to główne koło wału korbowego, ono napędza pozostałe koła poprzez pasek.
Tak, zewnętrzne, przy kołach mają zębatkę do czujnika abs
Jakby co to Renault liczy od koła zamachowego.
Mam podobny problem z czujnikami w lagunie II. Chciałem je całkiem wyprogramować ale nie wiem jak za pomocą Clipa to zrobić. Nie widzę nigdzie takiej opcji do wyłączenia. Czy ktoś się orientuje gdzie to wyłączyć?
Benzyna ta nie ma egr.
Mylisz wiązki :D Po przewodach hamulcowych idzie wiązka która kończy sie na wysokości fotela kierowcy . Jest zakończona wtyczką na 4 albo 6 pinów ( brak pamięci :D ) . To jest wtyczka do odbiornika czujników ciśnienia w kołach :D . Ta wiązka zaczyna się w lewym tylnym nadkolu. Przewody ABS są wprowadzane bezpośrednio do wnętrza prze błotniki ( pod nadkolem)....
Witam!!! A jak spuścić wode w tym silniku jeżeli nie przez pompe?? Dolny wąż od chłodnicy jest niżej niż pompa, parę kropel wyleci po odkręceniu pompy, tego nie unikniemy. Bez potrzebnych Ci motów do zabezpieczenia rozrządu oraz kół Widziałeś ten rozrząd? Wiesz w jaki sposób pompa jest tam napędzana? Nie wiesz? Nie wypowiadaj się. Ściągacz i do dzieła.
Po zdjęciu paska może być cicho, brecha w dłoń i sprawdź. wyrabia się guma koła pasowego, przerobione nie raz.
Witam, Sruba powinna byc klejona i dokrecona jak nalezy (2 kGm + 115° +/-15°). Pozdrawiam, Georges
Pokręcone w prawo ma się zablokować i wtedy kręcąc kołem kręcisz również wałkiem jakby koło było sztywne. To oczywiście tylko część sprawdzianu bo reszta wymaga podania oleju pod ciśnieniem albo przynajmniej rozebrania koła.
na postoju mimo że woda nie miała 90stopni to wentylator uruchamiał się do schłodzenia klimatyzacji. Po włączeniu klimy wiatrak na chłodnicy powinien pracować na pierwszym biegu. Na włączonej klimie powinna kręcić się wewnętrzna część koła pasowego sprężarki.
Jak robiłeś geometrię to nic ci nie mówili jaka jest osiowość bo na pewno wiedzieli to by wykluczyło te 3 ślady . Dodano po 2 a jeszcze jedno opony proponował bym zmienić na inne koła i zobaczyć czy to nie wina kół
po 1 to podpiąć się pod CLIP'a (ew DDT) i sprawdzić jakie są błędy. ja bym obstawiał raczej problem z kołem zmiennych faz rozrządu.
Kiedyś słyszałem " samochody zachodnie ale mechanicy wschodni", co do auta nie było uszkodzone blacharsko, mcperson nie cieknie, nie tłucze
trzeba wyjac akumulator i zdjac oba koła i o ile dobrze kojarze, rozrusznik mozesz wyjąc z strony prawego nadkola
Wyważ koła.
oki, dzieki za pomoc ;)
Jeżeli to dci to przyjżał bym się intercoolerowi.
Hola! Do wymiany akumulator w karcie albo wyłącz system kontroli ciśnienia w kołach, widzę, że błąd się świeci. Pozdro S.
Długość gwintu na drągu to jakieś 47mm + 3mm fazowania (podtoczenia czy jak tam kto zwał) które gwintem nie jest. W sumie powiedzmy że 5cm gwintu tam jest Dla niedowiarków foto poniżej http://obrazki.elektroda.net/64_12498904... Nie chce tu nic doradzać. Niech się inni wypowadają. Ja jednak bym zrobił tak jak ma być czyli z każdej strony drąg...
Aku można odłączyć .Miejsce ma znaczenie każdy zawór jest przypisany do konkretnego koła.
Weź se clipa i sprawdzisz,nie od razu prucie stera. Sprawdź czy czujniki są zasilane.Nie tylko pomiar rezystancji ,choć powinieneś na diodę przełączyć.
:arrow: piotrek00 Proponuję sprawdzić złącze elektryczne sterownika ABSu, znajduje się przed lewym przednim kołem, to newralgiczne miejsce w lagunach, szczególnie tych po stłuczkach. Następnie złącza czujników poszczególnych kół. W dwóch znanych mi przypadkach za błędy w działaniu ABSu w lagunie odpowiedzialny był nadmierny luz łożyska koła przedniego.
Otwór sprawdzony drożny ,,z tym że jak patrzę przy odpaleniu przez korek wlewu oleju to zasuwa tam olej aż miło na zimnym ,coś mi się wydaję że jest problem z powrotem z koła
To nie jest modyfikacja były takie alternatory i koła w oryginale .
zastanawiam sie nad czujnikiem prędkości :) To jeszcze powietrze w kołach sprawdź
Powinien być dokładnie w GMP.
To jest TRIPOD, ale bez rozebrania i tak się nic więcej nie dowiemy. POWODZENIA w takim razie :)
Sam wymieniałem...olej leci z koła pod wałkami rozrządu
Nie koła tylko mechanizm.
Witam! Szukam pomocy w podobnej kwestii, kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem,...
Ile przejechałeś po wymianie kół?
Ja mam jeszcze dla walczących z wyciekiem na wałku z kołem zmiennych faz rozrządu maleńką nadzieję . Sam przed chwilą skończyłem tę walkę . A walka była ciężka . Przez parę dni po kilka razy dziennie rozbieranie rozrządu , zakładanie , odpalanie i tak w kółko przez parę dni . Oczywiście wymiana simmeringów , przesuwanie ich do przodu , do tyłu , odkręcanie...
A jak z blokadą kierownicy? Czy nie jest zablokowana na skręconych kołach?
Śruba KZFR - 100Nm, nakrętka koła wałka wydechu - 30Nm + 86°±16°, "pokrywka" śruby KZFR - 25Nm.
każego koła liczy zapomniałem dodac
Wał i wałki na blokad potem pasek rozrządu i dopiero dokręcasz wszystkie koła .
Wyczyść napinacz i koła.
Witam. Mam problem z przednim lewym kołem w Lagunie II 2002. Przy hamowaniu słychać stuknięcie jednorazowe. Odwiedziłem już stacje diagnostyki, sprawdziłem całe zawieszenie. Wszystko jest ok. Czy ktoś może wiedzieć co to jest?
Sprawdź koło na wałku, lubi podcinać klina. Błędu synchronizacji wałków nie wywali bo sczytuje z koła.
Rozbierz stare i zobacz na czym polega zasada jego działania,wtedy stwierdzisz że nic się tam nie da zregenerować.
Jaki wymiar powinien mieć uszczelniacz wału od strony koła zamachowego ? Laguna II, 1.8 16v F4P. W sieci znalazłem 85x105x7.5-11 - 702759, oraz 85x105x8 - 702619, obydwa Hutchinson
Wrzuć bieg i kręć kołami.
Sprawdzić zbieżność, zamienić koła miejscami, wyregulować ciśnienie w kołach.
Sprawdź bezpieczniki, także ten pod popielniczką a potem złącze z tyłu wyświetlacza.
Pierwszy wtrysk oczywiście od koła zamachowego?
Witam. Dziękuję wszystkim za rady. Byłem niedawno u mechaników w Bosh Service, wymienili poduszkę i jakiś uchwyt silnika. Od tego czasu chodzi jak zegarek (odpukać) Pozdrawiam
Kolego czy ty masz atrament sympatyczny i nim robisz kropki na kołach rozrządu?
Ani 1.9 ani 2.0 nie mają. Sztywne koła od nich stosuje się bardzo często do Lagun 2.
96 rok laguny na pewno czytał z łożyska? sprawdź pozostałe koła.
Mam pytanie jak zablokować wał do odkręcenia koła pasowego w lagunie II 1,6 16 V , w przeciwadze wału nie ma otworu na blokadę , są trzy otwory ale do sruby ustawiaja się skosem , czy jest tam dodatkowo możliwość solidnie zablokować koło zamachowe .
Tylko w jednej pozycji bedzie ci pasowalo
To nie od klapy ,czym większa prędkość tym dudnienie jest "szybsze". Tak jakby bicie w kole
Ja przeważnie wymieniam na FEBI i nigdy nie było problemu. Prawdopodobnie twoje tuleje zostały uszkodzone przy wkładaniu bo warsztat który ci to robił nie posiada specialnych przyrządów którymi się je "wciąga". Dodam jeszcze że tuleje lewa i prawa różnią się od siebie. A dokręcać najlepiej na kanale jak auto stoi na kołach.
"Od tyłu", czyli patrząc od koła pasowego? :)
Nie Młotem tak
Podłącz samochód pod komputer i sprawdź czy czujniki z prawej i lewej strony dają takie same odczyty przy tej samej prędkości obrotowej obu kół. Możliwy błąd czujnika. Możliwe również że uszkodzeniu uległ elektrozawór w pompie ABS odpowiedzialny za hamowanie w tym kole.
Szukam kogoś kto ma konkretny sprzet pozwalający "zagrać" ze soba czujniki ciśnienia w kołach w lagunie II - rzeszow okolice invx(at)o2.pl
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
To przewód od anteny czujników ciśnienia. Antena znajduje się pod podłogą po stronie kierowcy na wysokości fotela. Musiałeś gdzieś zahaczyć i urwałeś antenę z kawałkiem wiązki. Druga część jest w puszce nad lewym tylnym kołem.
No właśnie że nie mogę ruszyć nawet obroty na Full jak dam. Mówię zakrecilem kołem ręką pół obrotu i gasnie
Z tyłu, przy bloku. Czyta z koła zamachowego.
przy kole zamachowym powinien byc.Miedzy skrzynia a silnikiem gdzies.
Masz jeszcze opcję normalnego koła zamachowego
Dokładnie na początku odzywa się czasami , przy odpalaniu czasem podczas jazdy przy rozpędzaniu , te koła to przy 150 tyś to standard . W 1.6 jest to tańsze kolo 300 zł z zaślepkami i śrubą .
ABS nie działa. Koła można zablokować.
SYSTEM HYDRAULICZNY STEROWANY ELEKTRONICZNIE ABS i system kontroli toru jazdy MK 60 38 38-38 ABS/ESP MK 60 DIAGNOSTYKA - INTERPRETACJA USTEREK DF107 OBECNA IDENTYFIKATOR CZUJNIKA KĄTA SKRĘTU KOŁA . ZALECENIA Cechy szczególne: Nic do zasygnalizowania. Użyć polecenia VP003 "Czujnik kąta skrętu koła", by przystosować czujnik. Jeśli przystosowanie nie jest...
Coś się zablokowalo. Na początek skrzynia do zrzucenia i zobacz co ze sprzęgłem.
Witam . Jeżeli wszystko prawidłowo poskładałeś ,to często automaty stopu mają na tym trzpieniu co dolega do pedału hamulca,regulację powiedzmy wstępną(coś w rodzaju grzechotki),nie wiem czy dobrze tłumaczę o co chodzi(Twój automat może tej regulacji nie posiadać,co należy sprawdzić).Spróbuj ten trzpień z automatu pociągnąć do siebie(powinno być słychać...
Pytanko: Czy hamulec ręczny masz sprawny??? Wina może być w tylnych kołach. Pozdrawiam Janusz
Pewnie można, ale czy koła były wyważone ?
Espace 4 to ma też dużo większe koła od laguny :))) Laguna II 225/45/17 Espace 225/55/17 Dla Ciebie te koła mają taką samą średnicę zewnętrzną ?
witam.jak sprawdzić czujnik prędkości obrotowej koła w lagunie 2.zmierzyłem wszystkie czujki w aucie i żadna poza jedną nie pokazała mi żadnej oporności,a ta jedna jakieś ok 2Mohm.jaka powinna być wartość sprawnej czujki?
nie zapomnij że 1 wtrysk to ten od strony koła zamachowego
Równie dobrze mogą klepać zawory poprzez ciśnienie spalin że cofa bo nie mogą się wydostać przez zatkany katalizator, nie musi to być wina koła.
Zabezpieczenie koła koronowego wypadło
Dlaczego zwrócić uwagę na prawe koło?? Jeśli chodzi o powietrze w układzie to w zasadzie specjalnie zauważalnych bąbelków nie było. Wyczytałem w książce o lagunie że należy odpowietrzać koła w następującej kolejności PT,LT,LP,PP. Tak też zrobiłem chociaż zwykle LP powinno chyba być ostatnie.
Wymieniłeś cewkę na 4 cylindrze ale bierzesz to pod uwagę że renault oznacza cylindry od koła zamachowego. Czyli 4 cyl to ten od rozrządu.
prosze o pomoc czy istnieje sposób na wymiane łożyska w telnim kole w lagune 1997rok z ABS bez wyminy całej piasty
Mechanik może mieć rację, swoją drogą jak mamy Tobie pomóc nie słysząc pracy silnika na wolnych, skieruj się jednak ku sugestii o wymianie tego koła
HAHA łapy to mnie swędzą jak cholera żeby wziąć 5 benzyny i zrobić porządek bo już mnie to auto zaczyna wkur... Opony faktycznie są założone nówki ale na osobnych kołach...
Czytasz co piszesz? A co powoduje kręcenie koła jak tylko koła się kręcą? Tak to napisałeś.
zobacz kable pod akumulatorem , tam jest sterownik zobacz sygnał z czujnika i napięcia na czujnikach a także odległosci czujników od koła wałka rozrządu i koła zamachowego
Nie zostawiłeś auta na skręconych kołach? może blokada nie może puścić.
Ja bym sprawdził przede wszystkim ciśnienie w kołach i ewentualnie podpompował. Pozdrawiam.
nie wiem jak w gołym D , ale w DT czujnik b rązowy odpowiada za wskażniki a biały podaje temp do sterownika . Obydwa są koła termostatu.Samą membranę można kupić(w kompl.membrana metalowa pokrywka sprężyna i ten guzik do naciskania), PURFLUX czy jakoś tam.
Wprawdzie to tylko przypuszczenie ale może dlatego, że w konfiguracji ma wyłączoną funkcję obsługi gniazda. Akurat użytkuję podobne auto z końcówki produkcji ( bez gniazda dla przyczrpy ) i też czasem zastanawiam się po co tyle komplikacji ( Hand Free, Hamulec postojowy, cztery koła skrętne i inne ). Ale takie czasy.
czujnik koła laguna blokowanie koła laguna laguna ciśnienie koła
silnika stirlinga whirlpool zasilania wolny kingston
telewizor kineskopowy powerbank najlepszy
Lokalizacja zbiorniczka płynu hamulcowego w Iveco Eurocargo 75/210 Samsung RL34SCSW – zamrażarka działa, chłodziarka nie chłodzi, temperatura 20°C po długim postoju