To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Świece cewki tylko wymiana na nowe.
no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
nie dziwie sie. Moge juz z góry powiedziec ze w ecu bedzie tylko błąd sondy. Te sterowniki nie maja możliwości dokonania adaptacji recznej wiec to tez jest problem. wszytskie czujniki beda okej, myśle ze wyjeżdzenie zbiornika pb może pomóc. Zapewne występuje jeszcze obiaw nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Warto sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych,...
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
Najlepiej podłączyć pod komputer i zobaczyć czy czegoś nie ma,
Podnieś obroty na gazie.
Kolego, jest ustawienie wolnych obrotów.
Słuchaj, pomogłem ci? To nie wnerwiaj mnie resztą bzdurnych i lamerskich pytań, ok?
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
Lista zrobionych rzeczy w mojej opini jest... właśnie taka. że dużo pali (nie jestem w stanie powiedzieć ile bo prawdopodobnie przy ABS nie działa nic, z tego co mi powiedziano), Działa pomiar spalania. ABS go nie blokuje. Pod komputer gdy został podłączony jest mega dużo błędów, zostały pousuwane i jutro zobaczę jakie jeszcze wyszły. To jest podstawa...
Czujnik obrotów wału.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Gdy zaczynam skręcać na postoju silnik znacznie spada z obrotów, potrafi przy maks. skręcie zgasnąć Ok ,jakie jest rządanie obrotów i jakie obroty widzi? Z tego wywnioskujesz dlaczego przygasa.
Wyślij na email numer VIN pojazdu.
Pin 2 ecu
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
Zacznij od kompa i moze bedzie wiadomo odrazu co jest ;-)
Sprawdz czy zawór dostaje zasilanie - na jednym z kabelków zasilających zawór powinno być +12V po włożeniu karty do slotu - nie trzeba odpalać silnika. Elektrozawór sprężarki dostaje stałe zasilanie +12V a jest sterowany masą z panelu sterowania przez tranzystor wykonawczy. Jeżeli nie ma napięcia +12 na jednym z kabelków, to sprawdź bezpieczniki przy...
Problemem może być np.czujnik temperatury lub brudna przepustnica.
Mi to wygląda na uszkodzony scalak sterujący IACV, zasila mu jedną połówkę uzwojenia. Pasowało by rozebrac sterownik i zobaczyć czy płyta w okolicy scalaka nie jest osmalona.
Wykonaj clipem test ścieżek potencjometru
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
ja mam taką na placu , i na jałowym jest ok 100 obr/min , a jak minimalnie podniosę obroty to wartość skacze od 400 do 1200 obr/min. auto jeździ normalnie.
Przecież podałem - zmierzyć nie masz możliwości/nie masz czym/nie umiesz - więc i nie sprawdzisz czy to faktycznie brak spójności ścieżek potencjometrów TPS. Pozostaje ślepa podmiana. Dodano po 1 Wiec po co jest forum Forum jest dla mechaników, zarówno amatorów jak i zawodowców, którzy albo chca się dokształcić, albo trafili na precedensową usterkę....
Masa powietrza jaka? Na wolnych obrotach masz 40 kilo na godzinę? Przy podwyższonych jaka?
Może to być czujnik obrotów.
Korekcja wtryskiwaczy działa do ok 1,5k rpm. Jak masz wątpliwości wyciągaj wszystkie i na stół z nimi.
masz żle ustawioną mieszankę zatarty silniczek krokowy wolnych obrotów lub uszkodzony.
miałem podobne objawy i pomogła regulacja zaworów
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
To wygląda na wysypany sterownik. Ręcznie możesz zmniejszyć obroty?
Dokładnie: po rozgrzaniu samochód zaczyna co chwilę przygasać, wchodzić na wyższe obroty ( tak jakby go zarzucało), aż w końcu zgaśnie. Cięzko po tym go uruchomić ( tak jakby był zalany), świece czarne, ale tak jak pisałem czujniki posprawdzane, ciśnienie paliwa jest, rozrząd ok. To samo i na gazie i na benzynie więc nie sądzę żeby to zasilanie. Dodano...
Reguluj zawory.
Sonda lambda, przerwa w obwodzie
Sprawdz co widzi sterownik silnika i ewentualnie trzeba zrobic adaptacje przepustnicy Pozdrawiam
w wydechu
Witam. Mam ten sam problem. Laguna 1.9dci Proszę o pomoc.
Witam czy wie ktoś gdzie jest licznik obrotów w renault laguna 2? siedzę od kilku godzin i już mnie krew zalewa ;/
zawór dodatkowego powietrza zobacz..
Wygląda jakby ktoś wstawił skrzynie od silnika benzynowego .
Oringi tylko ASO . Czasem trzeba zrobic test silnika krokowego i go domknąć aby komp złapał obroty.
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Tak. Posiada koło zmiennych faz ale myślę że jest wporzadku.
Czujnik temperatury to nie termostat A ok. Już wiem gdzie to jest. To może być przyczyną niskich obrotów?
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Problem rozwiązany.
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
Czy jest jakiś zawór regulacji obrotów silnika? Nie
A nie ma tak, że jak cewka pada to pada, a nie tylko wypadanie zapłonu, ponieważ normalnie można jeździć, objawy w postaci nierównej pracy czuję się tylko na wolnych obrotach.
Lewe powietrze,otwarta przepustnica lub zacięty zawór powietrzny wolnych obrotów.
wymien nastawnik wolnych obrotów
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
W tych autach obroty najczęściej falowały z dwóch powodów-uszkodzona przepustnica i wewnętrzne uszkodzenie ECM Sagem S2000
Masz zepsuty odfalowywacz obrotów.
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
Witam. Puszkuję pomocy w rozwiązaniu problemu wysokich obrotów silnika Laguna I 1800 8V. Dopóki silnik nie osiągnie temperatury w granicach 50 stopni, to utrzymywane obroty w granicach 1050 po uruchomieniu, maleją do 950 a po osiągnięciu wyższych temperatur, obroty dochodzą do 2500, na biegu jałowym. Panowie, może ktoś pomoże rozwiązać...
Cześć,ciśnienie w tym silniku ma wynosić 4 bar przy 3 tysiącach obrotów.
Sprawdz jeszcze układ wydechowy do jak bedzie nieszczelny to tez moga obroty falowac.
Dziś kolejny problem . Auto odpala i gaśnie , maksymalne obroty to 2,5 tys . Czy zabrudzony filtr paliwa może powodować że samochód nie wkręca się w obroty ?
Z opisu wynika,że może to byc nieszczelnośc kolektora wydechowego,nie tylko uszczelki ,ale nawet pęknięcie kolektora ,bo na rozgrzanym silniku ujawnia się to już przy niższych obrotach.
Do sprawdzenia instalacja od czujnika do sterownika silnika. Nigdzie n ie pisałem, że mam lagunę, w większości aut obroty jałowe to ok750
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Witam Serdecznie Wszystkich... Mam problem z moja laguna mianowicie chodzi o brak mocy. Opisze jak wyglada sytuacja. Gdy odpalam zimne auto obroty sa ok a gdy tylko sie nagrzeje silnik nie wchodzi na obroty tak jakby silnik chodzil w 50 proc... kilka dni temu bylo wrecz przeciwnie obroty byly bardzo wysokie i nie dalo sie w zaden sposob ich zmniejszyc...
Zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego podłączenia.
laguna 95r, 2.0 8 zaw.
Witam. Bardzo przepraszam ale podepne się pod temat tylko ze jestem nowy jeszcze nie za bardzo obcykałem to forum a mam pytanie gdzie znajduje się regulator cisnienia pompy paliwa w lagunie 2 1.9 dci 2002r. Pytanie zadaje bo falują mi obroty i czytalem ze pomoglo jednemu uzytkownikowi forum wymiana uszczelki pod regulatorem i sam chcialbym sprobowac...
proszę o pomoc renault laguna III 2.0 TDI 2012r. przy zimnym silniku skaczą obroty czyli spadną do około 500 i znowu są normalne spadek ten jest chwilowy czyli krótko trwały a po pełnym nagrzaniu silnika praca jest prawidłowa.
witam, czy wie ktoś może czy da się zamienić obroty ? Wentylator firmy Behr z Laguny 1. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Spróbuję i dam znać. Do moderatora - jeden temat wyjaśniony. Spróbujemy teraz pociągnąć temat falowania obrotów.
Jakieś błędy na komputerze? jakie ciśnienie na szynie? może czujnik obrotów?
Linkę wypinasz na silniku i przy pedale gazu. Po wymianie sprawdź jak działa regulacja obrotów.
Witam, problem polega na tym ze zgubilem karte i wymienilem caly zestaw do odpalania (karta czytnik komputer modul zespolony z bezpiecznikami blokada kierownicy imobilajzer) po odpaleniu Laguna faluje na obrotach pomiedzy 900-1100obr, na wolnych obrotach po dodaniu gazu dochodzi do 2000obr i gasnie. Przed wymiana zestawu chodzila normalnie co moze byc...
Silnik krokowy jest z lewej strony kolektora.
witam udało mi się uporać z tym problemem ,przyczyną był niesprawny potencjometr przepustnicy oraz dwie cewki zapłonowe które dawały iskrę tyle że zbyt słabą
to mono chyba-znowu zamało info.
Bez płytki? Widziałeś kiedyś krzywkę po kilku obrotach?
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
Wcześniej miałem laguna I phII z silnikiem 2.0 16v i silnik nie pracował w taki głośny sposób. Nie wydaje się dziwnym to ze przy prędkości 90 km na 5 biegu mam 3000 obrotów?
Mniejsza dawka powietrza=bogatszy skład mieszanki=ssanie stąd większe obroty.
clipa podłącz.
Odłącz wężyk i sprawdź Sterownik widzi obroty?
Witam, czy ktoś znalazł przyczynę tego rozłączania klimatyzacji? Niedawno kupiłem lagunę i mam to samo. Mniej więcej przy 2300 obr rozłącza klimę. Na jednym przewodzie do kompresora jest cały czas 12V(podpinałem żarówkę). Ale żarówkę tez podpiłem pod zasilenie kompresora i równo przy 2300 żarówka gasła, a jak obroty spadły poniżej 2300 to zapalała się...
Silnik słabszy i spadek obrotów przy skręcie na postoju.
Pompa nie była ruszana był zmieniony pasek i pompa wodna 4 wtryski i przepływka ustawiony na blokady odpala chodzi równo ale pomału wchodzi na obroty
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Ciśnienie paliwa wartość wymagana i rzeczywista pokrywają się , Sprawdzane podczas jazdy, pokrywa się w całym zakresie obrotów?
Siadła pompa i daje za małe ciśnienie na wolnych obrotach.
Witam czy udalo sie naprawic. Co bylo przyczyna mam tak samo w megane 3
Niewiem jak w Lagunie,ale w innych modelach do regulacji obrotów wentylatora używa się rezystorów(oporników) ceramicznych dużej mocy montowanych przewaznie na karoserji w celu chłodzenia tych rezystorów ,ponieważ wytwarzają dużo ciepła.
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Dzień Dobry. Czy Rozwiązales problem ?
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Cosik mi się widzi , że nie opornica lecz sterownik obrotów dmuchawy.
Pojawił się problem który nie za bardzo wiem jak ugryźć mianowicie brak mocy pomiędzy 3000-3100 obrotów na 2, 3, 4, 5, 6 biegu. Mianowicie auto się zbiera lekki przestój i dalej się zbiera jak trzeba. Clip nie pokazuje błędów. Samochód to Renault Laguna 1.9 dCi 120km. Czy to przepływomierz ? czy w innym kierunku szukać błędu ?
Podobna sytuacja Laguna II 1.6 16V. Zaraz po uruchomieni silnik w miejscu pracuje równo. Problem zaczyna się kiedy, dodaje sie gazu i to szczególnie więcej. Auto szarpie, dusi się przez kilometr. Później kiedy się nagżeje pewnie silnik problem znika.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam lagune 1.9dti kombi ktora chce doprowadzic do stanu idealnego. Jako iz kupilem model ktory nie posiada zadnej korozji postanowilem by nie zalowac w naprawy. Wymienilem swiezo sprzeglo olej 10w40 wszystkie filtry itp. Auto po wymianie termostatu ktory niestety przeciekal zaczelo dziwnie zachowywac sie na biegu...
laguna falowanie obrotów zawieszanie obrotów laguna laguna czujnik obrotów
lodówka elektrozawór czujnik misce olejowej tranzystor bc337
ekspres naprawa analizator widma akustycznego
Square Root of -1 in Electronics: Imaginary Unit j, Complex Numbers, AC Analysis, IEEE Standards Current Divider Formula: Application in Smart Metering, EVs, and Power Monitoring