http://obrazki.elektroda.pl/5088957600_1... Czujniki "wchodzą bezpośrednio do sterownika - masz na schemacie. 46 i 45 - czujnik lewy przód 33 i 34 - czujnik prawy przód.
ile bym tych dTi nie diagnozował, to w każdej odczyt z czujnika wzniosu iglicy jest taki jak Ty piszesz. jak odepniesz wtryskiwacz ster. to nie zarejestruje błędu z zaworu, bo przestaje nim sterować.
Ważna jest też odległość czujnika od pierścienia. W lagunach też korodowały te blaszki na których jest osadzony czujnik.
no to pozostaje clip sprawdzenie konfiguracji
Problemy z czujnikami ciśnienia na pewno nie sa spowodowane ich kodowaniem.....
Tylko launch ? Dobre sobie... Jako uniwersal do francji tylko cdif jakoś sobie radzi i to nie ze wszystkim - silniki diesla. Miałem st6000 na testach.. w vectrze c pokazał obroty piętnaśie tysięcy z ogonem reszta parametrów też kosmos. Passat 1,9 Tdi !! walił błędem pamięci sterownika podczas gdy zablokowany był immo, z takich kwiatków jeszcze w 407...
tak jak kolega wyzej pisze odczyt bledow, diagnostyka i dopiero mozna cos pomoc....
Jak za mały przepływ spalin przez egr to dużo powietrza na przepływomierzu . Tłoczek egr się podnosi ale czy przepływają spaliny , pewnie coś przytkane .
Podaj te błędy tutaj i z czego odczyt
P 2002 , do wykonania procedura , jeżeli odczyt błędu prawdziwy
Nigdzie indziej nie znalazlem wiecej parametrow sprzegla Napisałem gdzie jest podgląd pozycji sprzęgła Co to takiego bdu???
Sprawdzałem i nic nie pomogło
mogą być troche brudne, zakurzone i fałszują odczyt
wszędzie gdzie jest śniedź , poczytaj tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... i tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Odczyt parametrów zimny silnik, sprawdzenie napięcia w momencie uruchamiania zimnego silnika,EGR czysty i pracuje?
Dlatego diagnostyka a nie odczyt błędów.
Podepnę się pod temat korekt. Mam Lagunę 2 1.8 16V 2001 czy można skasować korekty PB pyclipem ??
kontrolka grzania świec wskazuje na błędy silnika. Konieczny odczyt błędów
Ze sterownikiem silnika i ABS Clip najpierw komunikuje się z UCH, odczytuje VIN i robi test sieci multiplexowej, potem wyświetla listę sterowników i zaznacza z którymi się połączył a z którymi nie Pod podstawą akumulatora są dwa duże złącza elektryczne, sprawdź czy nie jest tam zielono
Ciekawe jakiej odpowiedzi oczekujesz, zadając takie śmieszne pytanie????????????????? Jedź do kogokolwiek aby miał sprzęt do odczytu!!!!!!!!!!!!!!!
Ułamany plastik/języczek w czytniku.Rozbierz poszukaj w środku bo lezy i sklej.
daj odczyt eepromu
sorry ze tak pozno odpowiadam ale twoja uwaga byla trafna.okazalo sie ze tablica w nich to mankament-kupilismy druga i wszystko OK.wogole z elektronika w nich to kulawo troche.pozdrwaiam,
ale nikt jednoznacznie nie określił co może być przyczyną problemów z przepustnicą. Nie prawda, co sprawdziłeś prócz odczytu błędu?
Powiem szczerze nie sprawdzałem jakoś zawsze trafiały mi się na taką usługę laguny 2.
A czego dokonał elektryk? Może jakiś odczyt błędów?
W takim razie jaki powinien być prawidłowy pobór prądu w stanie spoczynku.
Ok więc podjedź na dianostykę, a nie odczyt błędów.
jak się zapala to przechodzi w tryb awaryjny ? ja też proponuje clipa chociaż do odczytu błędów
Ja mam kombi i chyba na bocznej szybie tylnej po prawej stronie to jest antena? wygląda jak ogrzewanie szyby, no chyba jeszcze może coś jest innego?
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania.
Na rozgrzanym wcale nie odpala? Czy odpala ale długo kręci?
To prywatny czy klienta?
Prostokąt z falami :?: Do elektromechanika na odczyt błędów. Stawiam na czujnik temperatury ( lub faktycznie się przegrzewa ) lub czujnik położenia wału, częsta usterka w starszych po nagrzaniu.
Nie rejestruje błędów?wątpię.Więcej daje odczyt parametrów bieżących +sprawdzenie przelewów.
Jeśli zapalają się kontrolki to masz zapis błędu w ECU,do tego odczyt parametrów i wiesz wszystko
Witam, wymieniłem czujnik abs w lagunie II. Podczas odczytu pomiarów, czujnik wskazuje cały czas 0. Czujnik jest sprawny, ponieważ sprawdzałem go w innym kole. Problem może być w blaszce która mocuje czujnik przy kole. Jest zerwana. Próbowałem trzymać czujnik przy pierscieniu magnetycznym i poruszac kołem, ale prędkość nadal pokazuje 0. W czym może...
Trzeba zobaczyć czy klapka gorącego powietrza działa. Jak masz klimatronic test el. Wyk. Plus odczyt błędów
Jaki odczyt parametrów? Jakie ciś. doładowania?
panowie bez przesady co ma sąda do sterowania nastawnika obrotów.jesli strzela przy obciążeniu to może być sonda,ale nijak to się niema do nastawnika.Potrzebny odczyt błędów.
sterownik znajduje się w komorze silnika pod lewą podłużnicą.
Może być zablokowany, częściowo otwarty.Przydał by się jakiś odczyt parametrów np podczas jazdy.
To są dwa osobne przekaźniki. Najpierw sprawdz czy ten przekaźnik jest wyzwalana przy niskiej temp. Jeżeli tak to jest uszkodzony. Jeżeli nie to podepij się kompem i sprawdz prawidłowość odczytu temp. Z czujnika.
Dwa tygodnie temu pękł mi pasek klinowy (samochód sam zgasł). Urwanie paska mikrorowkowego czasami niszczy wiązkę czujnika wałka rozrządu na pompie. Po pierwsze odczyt błędów.
(at)roxio Tak łatwo było w przypadku np. Laguny II i innych Renault z tej generacji. W Lagunach III już nie ma naklejki z pre code i trzeba to odczytać programowo.
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
no nikt nie mówił że będzie łatwo hehe nie przejmuj się jak nie przekracza 3/4 wskazówka to nie zawracaj sobie głowy na siłę zwróć uwagę na wskazówkę przed uruchomieniem zimnego silnika one lubią się przestawiać jak włączysz zapłon a ona od razu podskoczy znaczy ze sie przestawiła i masz błędny odczyt tylko
Udało się za 5 razem wykasować błędy z ECM !!! Sam nie wiem jak tozrobiłem. Generalnie próbowałem połączyć się z "z pod Laguny II" na bazie 193MB. Sukces jeżeli chodzi o klimę-pełny odczyt danych i błędow i to w "realu" (niestety część opisów po "żabojadzku"). Nadal nie mogę bezpośrednio "pogadać" z ECM. Będę próbował... Pozdro.
Aktualnie mam granda, tam jest ten sam moduł ręcznego co w Lagunie3, miałem zatarte linki w pancerzu i odpuściłem dźwignią, a auto dalej stało jak na kotwicy, odczyt na tensometrze 0 nm, przeciąłem linki dopiero puścił. Czyli jak nie przetniesz zatartych linek, to nie ruszysz auta z miejsca, nic nie da szarpanie dźwigni awaryjnego zwalniania.
Jakieś dane z diagnostyki? Szczególnie - odczyt zapełnienia fap oraz ciś.różnicowe.
Pompa jest załączania przekaźnikiem i po na pompowaniu odpowiedniego ciśnienia sama się wyłącza jak silnik odpala to wtedy pracuje cały czas. Fajne epistoły. Ja proponuję zrobienie rozszerzonej diagnostyki. W tym odczyt nie tylko błędów.
Wrócić i zlecić naprawę, chciałeś odczyt błędów to sobie teraz radź.
Skoro instrukcja przewiduje takie opony to można instalować - oczywiście na wszyskich kołach. Jeśli chodzi o „wariowanie” komputera to bym się za bardzo nie przejmował, bo całkiem możliwe, że szybkościomierz i drogomierz jest dostosowany do większych kół. Łatwo to sprawdzić odpowiednią apką na smartfonie, dystans 10km da ci odpowiedź z dokładnością...
a może ty nie rozumiesz co napisali. Ja wiem, że czytanie ze zrozumieniem nie jest mocną stroną wszystkich, ale wydaje mi się, że mi to całkiem nieźle wychodzi - potwierdziło to lata temu też OKE, wiec mam nadzieję, że i oni się nie pomylili ;) Dzięki za wskazówki. Chyba faktycznie zostanie podłączenie pod Clipa skoro silnik ABS pracuje jednak tylko...
Witam Podstawą będzie odczyt błędów z immobilizera a wtedy możemy coś wyrokować. Pozdrawiam
Dajesz na stół, podłączasz multimetr, a do kręcenia montujesz jakąś długą dźwignię (ok 30 cm). Kręcisz powoli i sprawdzasz czy równo maleje/rośnie wskazanie multimetru. Jak będą skoki odczytu to uszkodzone.
poszukaj CLIPA,jeżeli "system boscha" nie przekłamuje za bardzo to błędy dotyczą 1glow relay-przekaźnik świec żarowych 2prawdopodobnie kontrola ciśnienia paliwa,może być że parametr poza tolerancją i w tym clip jest lepszy bo pokaże też wiele parametrów i masz pewność poprawnego odczytu i interpretacji.
Podłącz samochód pod komputer i sprawdź czy czujniki z prawej i lewej strony dają takie same odczyty przy tej samej prędkości obrotowej obu kół. Możliwy błąd czujnika. Możliwe również że uszkodzeniu uległ elektrozawór w pompie ABS odpowiedzialny za hamowanie w tym kole.
A jak z odczytem tych danych? Jaką informację zwrotną otrzymujemy do mikrokontrolera i jak ja interpretowac?
Bez fachowca umrzesz przy niej . :cry: Podstawa odczyt błędów i czy wszystkie moduły się zgłaszają do odczytu. Wygląda mi to na brak zasilania na którymś z modułów :|
Problem, że ty chciałeś tylko odczyt błędów a trzeba było zlecić naprawę...
Jedz jeszcze raz do tego magika niech sprawdzi to dobrze, odczyt na żywo błędy zasilania i takie tam .
Odczyty z ddt wszystkie wartości zmieniają się płynnie i jednocześnie
Podejrzany czujnik na pompie. Wskazane zerknąć na odczyty wysokiego ciśnienia. Jeśli są wahania - mamy odpowiedź.
Skoro tak to podłączone dobrze tylko muszę skalibrować ten cały komputer UKP i nie muszę wstawiać rezytora bo komputer LPG musi go mieć skoro odczyty się pojawiają za sterownikiem LPG.
zrób diagnozę porządnym sprzętem,odczyt będzie prawdziwy.fejsiki plotą bzdury
Tylko odczyt błędów prawdę powie. Reszta to wróżenie. Udaj się na diagnostykę.
jest wyszczerbiona gumka pod którą są rowki do odczytu przez czujnik ABS Pod gumką nie ma żadnych rowków, ten gumowy pierścień to magnes odpowiednio namagnesowany. po jakim czasie pojawia się błąd po skasowaniu? Jaką prędkość poszczególnych kół widać w odczytach podczas jazdy na wprost, jest taka sama dla wszystkich kół?
Tu trzeba jakiegoś sprzętu diagnostycznego-odczyt błędów i parametrów oraz sprawdzenie ciśnienia w układzie klimy manometrem.
w momencie odpalania auta błąd od razu wyskakuje ,ale w samochodzie dopiero po przejechaniu kilku km. wywala błąd . To jest nie logiczne co napisałeś.Dowiemy się w końcu co to za błąd? Pisałem na początku na desce rozdzielczej wyskakuje kluczyk i CHECK INJECTION Nic dodać , nic ująć :cry: Odczyt błędów wykonany :D
Dagnoskop powie ci gdzie masz niesprawność, więc podjedź na odczyt błędów tak myślę że będzie najprościej w twoim przypadku.
Witam mam taki licznik jak w temacie jest tam procesor hc912 ale 144 nóżkowy moje pytanie ma ktoś może opis jak podłączyć go do odczytu z góry dziekuje.
Tak myślę, że to tylko czujnik tylko chciałem posłuchać Waszych rad bo wiadomo, że z ciśnieniem oleju nie ma żartów. Czy ktoś wie czy czujnik ciśnienia jest jeden czy dwa oraz gdzie go szukać? Nie chcę w ciemno nic odłaczać bo wyskoczą jakieś błędy i zrobi się problem z komputerem. Dla jasności dodam, że ten silnik był stosowany też w lagunach i espas.
Sprawdzić odczyty czujników temperatury w klimatroniku za pomoc przyrządu diagnostycznego . Jaka temperaturę zewnętrzną pokazuje na wyświetlaczu na środku deski ?
Zrób odczyt błędów Clipem , podaj kod błędu i kontekst. Parametry live w normie ?
Ten napis koleżanko zobowiązuje użytkownika do odczytu błędów ze sterownik silnika. Jak nie masz czym to i tak nic nie zdziałasz.
Tak to tego nie naprawisz :D Jaki odczyt ciśnienia doładowania? Jakie błędy w ECU? Jakie parametry? Tak to każdy czujnik do gwiazdki naprawiać będziesz.
którzy tylko patrzą jak wydoić kasę . Nie cierpię czegoś takiego, myślisz że jesteśmy właśnie po to?, trzeba jechać do takiego co naprawia i wie po co ma komputer, nie stać cię na utrzymanie i wielki płacz, że mechanicy doją... Kto za darmo pracuje, może ty? Twój samochód i to twój problem, że się popsuł, a nie mechaników, więc płać... Ty chcesz go...
z odczytu pasuje jakby było oznaczenie N0t Jest to BFS505. http://www.eric1688.com/mobile/product.a... https://docs.rs-online.com/32b4/0900766b...
Stawiam że to mechaniczny zawór bezpieczeństwa na listwie CR. To nie zakład bukmacherski. Wymieniony został czujnik położenia wału oraz pompa, sprawdzany był na kompie i nic nie wykryto. Więc wróć na poprawkę, to że błędów nie wykryto nie oznacza że z odczytów nie można niczego wywnioskować. Co podłączano?
te 0.1 bara to na wolnych? Wkręć na obroty i wykonaj odczyt. Dodano po 8 Odczytaj jeszcze ile dmucha ze ściągniętym podciśnieniem.
Maf-y dwa podkładałem w zdrowszej lagunie jak delikatnie wcisniesz gaz zaraz łyka powietrze i na mafie odczyt skacze momentalnie 120-150 mg/skok a w tej padlinie pedał w podłoge a ona się w 10 sek rozkręca do 2000-3000obr no pomału rośnie odczyt na mafie do 50mg/skok i koniec Wiązka do sprawdzenia... Masz drugie auto więc będzie ci dużo łatwiej bo...
Poszukuję całości odczytanej BDMem do sterownika do Renault Laguna 2.0 dCi 0 281 014 354.
OK jadę w poniedziałek do serwisu niech im moja krzywda będzie zarobkiem :) zrobimy odczyt i wtedy bedziemy myśleć co z tym zrobić... dzięki wszystkim za zainteresowanie
Może być sam eeprom ale jak masz odczyt z całej motoroli to możesz mi dać całą zawartość , może przydać się w przyszłości .
Obserwuj parametry w trakcie anomalii, wtryski z odczytów nie są jeszcze najgorsze ( widziałem gorsze i jeździły). Wachnięcia obrotów mogą być spowodowane np EGR-em lub regulatorem ciśnienia paliwa, lub też powietrzem w paliwie, lub klimą, dużo tego jest, nie przejmuj się tym. Dodano po 2 Jakieś dziwne zasilanie przepływomierza widzi, możliwe ze przekłamanie...
T y l k o CLIP odczyt błędów we wszystkich modułach i dokładne przejrzenie parametrów pracy silnika. Jak sprawdziłeś turbo?IC szczelny?
witam mam pytanie! założyłem instalacje lpg i po kilku dniach zapaliła się żółta kontrolka "service" czy może to być spowodowane tą instalacją? Błędnym odczytem sondy lambda? Proszę o podpowiedź z góry dziękuję!
witam moje pytanie to wskaznik poziomu paliwa zaniza faktyczny stan przynajmniej o polowe wskaznik rezerwy pokazuje rowniez tak samo zle. bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki Po co tyle ozdobników.
kolego napisz czy na wyświetlaczu tym z sylwetką auta masz czarne prostokąty lub nie masz np jednego A co do czujnika to czasem pomaga spuszczenie powietrza i ponowne napompowanie koła i pamiętaj że trzeba przejechać kilkanaście metrów by czujnik zaczął odczyt (nowy)
W warsztacie samochodowym zapłaciłbys pare dyszek zaledwie za wymiane klocków. Tak teraz masz nauczke i bedzie cie to kosztowac,z drugiej strony kto dzis wali młotkiem w takie samochody. Problemu nie masz z pompa tylko z odczytem z danego koła i nic pozatym. Teraz płacz i płać.
Dzięki za odp.Ale czy zastosowanie tych podzespołów gwarantuje najlepsze parametry i osiągi? I czy komputer pokładowy będzie działał tak samo jak przy spalaniu benzyny(mam na myśli odczyty).Jakie jest średnie spalanie LPG? Z góry dzięki!
mam interfejsy na usb rs232 itp . ale nie wiem czy je mogę wykożystać pisze tu każdy , że zwykły interfejs na USB kkl działą, zastanawiam się po co mam kupować może masz tyle wiedzy i mi podpowiesz coś.. Dodano po 1 mam i co z inpą ? Dodano po 1 cały czas pisze ze mam sterownik w dłoni a auto w garażu. i nie mam zamiaru podłączać go do samochodu do...
przetwornik to nie czujnik Jak najbardziej to samo..a autor tematu niech się ogarnie i zrobi jakieś odczyty i nie tylko błędów i oczywiście najlepiej oddać do naprawy do kogoś kto się zna a nie uczy...
Miałem i ja takie coś. Ktoś mądry kiedyś mi powiedział, że to są brakujące ramki wynikające z niedogadywania się clipa z sterownikiem, uszkodzenia sterownika, zakłóceń itd. Jak brakuje info clip nie wie jak zakwalifikować błąd i takie krzaczki wywala. W lagunie gt miałem właśnie w silniku kilka odczytów "na szaro", parametry raz były, raz z kosmosu,...
Niedługo, tacy podobni klienci pójdą do lekarza, poproszą o odczyt na tomografie i potem na forum "chorobowe" i sami się będą leczyć
Określ się, co jest walnięte a co dobre bo pisałeś, że cz. temperatury wymieniony na nowy i jest dobry a dalej źle. Doprowadzić odczyt temperatury do ładu a potem czepiać się grzania. I zmień mechanika
Witam! Mam na stole komputer od Laguny I 2.0 8V z komputerem SIEMENS BVA HOM77...itd. i z czytałem pamięć ( Motka HC11E9) w której zapis jest tylko w dwóch pierwszych i ostatnich liniach. Reszta same FF, a chodzi mi o zrobienie immo OFF, kluczyk na podczerwień. Odczyt zrobiłem X-PROG-m i dziwi mnie taki odczyt. Jakieś sugestie? szukałem wsadów do porównania...
Obawiam się, że samo poprawienie styków na kostce może nie wystarczyć. Jeśli diagnostyka potwierdzi problem z pedalem gazu, popatrzeć na sygnał z pedału przez oscyloskop. Jak "trzeszczy" pedał do wymiany/regeneracji. Jeśli odczyt pływa, uszkodzona wiązka do sterownika lub sterownik. Sprawdzić linię 5V od sterownika do pedału.
odczyt błędów laguna odczyt błąd laguna odczyt 95160
odpowietrzenie tuszu zasilanie odkurzacza bateria wkrętarka naprawa
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Citroën C5 II 2.0 HDi – lokalizacja przekaźnika głównego ECU w module BSM Volkswagen T5 ESP – błąd ESP, czujnik ABS, G85, G201, naprawa, diagnostyka