Elf Renaultmatic D2 gdzieś coś dwoni ale to nie tak się nazywa ten dwoneczek :D
Z płynem masz wszystko ok.
Całą przyczyną całego zamieszania był blok silnika.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Sprawdź płyn w zbiorniczku hamulcowym ,ale na bank jest zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła.Jaki przebieg ma twoje autko i czy wymieniałeś wcześnie sprzęgło???
Nie wydaje mi się żeby powodem była samodzielna wymiana oleju. Lampka SERV zapala się zawsze z inną lampką typu - abs, poducha, płyn hamulcowy, koniec klocków itd ... tak wynika z instrukcji od Laguny. Trzeba sprawdzić czy inne lampki są sprawne.
Witam. Jak mam spuścić płyn z chłodnicy, gdzie jest zawór aby pozbyć się starego płynu i wlać nowy? W golfie był zawór przy chłodnicy a tu gdzie jest? Proszę o odpowiedź:?:
Co do wspomagania to jak zaglądałem to płynu to był cały czarny właśnie, czarny ze zniszczonych uszczelnień układu. Oczywiście go musisz wymienić, ale zdaje się, że to już za pózno. Może poprzedni właściciel samochodu miał z tym kłopoty i dodał jakiejś mikstury, która zniszczyła gumę. Dodano po 3 mogą mieć wpływ na takie zachowywanie się kierownicy...
Oglądaj chłodnicę i węże na ciepłym
Nagrzeje płyn to się wyłączy.
Myślę, że ta maź to olej wymieszany z płynem. Olej pewnie z odmy lub turbiny a płyn może chłodnica EGR przepuszczać. Pewnie cały kolektor masz do czyszczenia.
Proponuje podnieść "wycieraczkę" z podłogi, tą która jest pod nogami kierowcy. Następnie bacznie się przyglądać czy w okolicy pedału gazu nie jest mokro. Bardzo często lubi się rozszczelnić nagrzewnica, w tym modelu. Opcja druga: Zmieniałeś rozrząd a chciałeś zaoszczędzić 150 zł na pompie wody. Sprawdzić czy pod obudową paska nie jest mokro. Ewentualnie...
Trzeba pojechać do mechanika i zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym, wtedy wszystko się wyjaśni. Ps. Odradzam kupowanie zestawów do takich testów na znanym portalu aukcyjnym, już się raz naciąłem :(
Kupiłem auto i jeździłem i niby nic się złego nie działo, musiałem co jakiś czas troszkę dolać oleju i płynu chłodzącego… Znalazłem przyczynę ubytków płynu chłodzącego w nieszczelnym korku wlewu, syczał podczas naciskania na przewód na wyłączonym silniku… Założyłem inny korek z Meganki, który był szczelny i wtedy płyn zamiast uciekać przez korek, poszedł...
Do sprawdzenia: 1. czy nie ubywa płynu w chłodnicy 2. czy płyn ten nie ma plam oleju w zbiorniku 3. test kompresji na każdym cylindrze
Gość pisze że świeci abs ,esp,serv a wy zaczynacie od wymiany płynu? To jakaś nowa procedura diagnostyczna. To co sugerujesz,że wszystkie 3 oddzielne układy ,które jedynie co ze sobą mają wspólnego to płyn padły?
jesem pewien napewno płyn nadodatek jest slodki
Musze wymienić świece żarowe w swoim podgrzewaczu. Nie bardzo wiem jak to zrobić, żeby płyn się nie wylał. Ściskanie węży odpada, nie mam żadnych ścisków. Musiałbym wymienić je na takie gdzie przykręca się z góry konektorki, bo moje fajki od tych świec się połamały i dwie nie łączą (może ktoś wie jaki to numer świecy?). Pytanie też mam jak obejść załączanie...
Spryskiwaczy płyn mało.
Zdjęcie jest ostre ale nie widać całości. Widać zacieki pod zbiorniczkiem wyrównawczym oraz jakby uciekał płyn spod korka. Poza tym pościeraj to wszystko, włącz samochód i obserwuj. Poza tym pamiętaj że płynu nie może być ponad max.
[qu ote="czarek73"]poprostu bylo malo plynu...[/quote]\ Teraz zapamietaj że nigdy nie dolewa się płynu do zbiorniczka gdy płyn jest gorący :!: :!: :idea: ,bo zawsze ci płyn wywali nawet jak jest go mało w zbiorniczku :idea: :idea: ,to układ zamknięty :!: :idea: , dolewanie po odpowietrzeniu układu możliwe jest tylko na zimnym silniku :!: :D
witam ponownie !! mój problem się powiększył rano poszedłem zrobić tak jak napisał mi jeden z was no i patrze a pod silnikiem już dosyć dyza plama a pedał sprzęgła miękki i wogóle nie wysprzegla coooooo teraz piszecie ze dolać płyn do zbiornika hamulcowego ale tam jest poziom dobry miedzy minimum a maksimum ?>????
W lewym rogu przedniego zderzaka. Za przednią częścią nadkola .
Jesli nagrzewnica jest ciepła to układ nie jest zapowietrzony. Kontrolnie możesz sprawdzic czy jest drożny cienki przewód do zbiorniczka wyrównawczego i czy płyn wraca równym strumieniem. Moim zdaniem przyczyna jest zwarcie.
Czy to gotowanie występuje od razu po wymianie uszczelki czy przez pewien czas od wymiany było OK a potem się schrzaniło. Bo jak od razu to masz zapowietrzony układ. Miałem taką lagunę z tym samym motorem i też robiłem głowicę, powiem ci że do tego silnika trzeba lać płyn w specyficzny sposób, oprócz tego że należy odkręcić odpowietrzniki to zsuń górny...
Odpowietrzamy na włączonym zapłonie czy na wyłączonym ?? Z tego co wiem płyn hamulcowy do Laguny I to DOT-3 ale podobno można lać DOT-4 ????
Jak pompa wody to prosta robota. Rozrządu praktycznie nie ruszasz. Posmakuj tą ciecz jeśli to nie olej. Jak smak słodki z subtelna nutą goryczki to płyn chłodniczy :)
Spoko :) Dzięki za info. Czyli Pompa wysokiego ciśnienia sama sobie zassa płyn czyszczący z puszki :) Przelew z wtryskiwaczy skieruję wężykiem do puszki z płynem a pompa wysokiego ciśnienia zassa sobie z krućca filtra paliwa z puszki z płynem. Natomiast wężyk od pompy wstępnej skieruję do baku :)
Witam wszystkich. Mam problem z Renault Laguna 2 3.0 benzyna V6. Od kilku dni pojawia mi się na desce komunikat braking fault. Czy ktoś może wie jaka może być tego przyczyna? Sprawdzałem płyn hamulcowy i jest na dobrym poziomie. Będę wdzięczny za pomoc.
Witam problem dotyczy Laguna 3 2.0 16v hi-flex Jakiś czas temu nie działały światła wstecznego, raz się załączały a raz nie. Wymieniłem czujnik wstecznego w skrzyni biegów i problem zniknął ale zamiast tego pojawił się inny. Samochód zaczął stale pokazywać komunikat skontroluj chamulec postojowy plus ręczny nie zwalnia się automatycznie przy ruszaniu....
przy skrzyni biegów przy wysprzengliku jest odpowietrznik i nim się odpowietrza układ sprzengła a robi się to tak naciskasz pedał sprzengła odkręcasz odpowietrznik zejdzie powietrze zakręcasz odpowietrznik i dopiero puszczasz sprzengło i tak w kółko dotąd aż pokaże się płyn bez bąbelków powietrza
Laguna II - zalecany przez producenta jest płyn hamulcowy Elf Frelub DOT 4. Występuje on jako 450 oraz 650 - jakie są różnice - który być powinien ?
Tak, płyn jest, o takich oczywistych rzeczach nie pisałem :)
Wysuń je ręcznie do góry,jak poleci płyn to znaczy że są podłączone.
Wspomaganie działa, ale bardzo słabo, na postoju ciężko się kręci kierownicą. Kiedy samochód jest w ruchu jest w miarę dobrze. W sterowniku wspomagania nie ma żadnych błędów, jedynie nie zgadza się Vin, nie wiem, czy może to mieć jakiś wpływ, ale raczej nie, skoro nie wyrzuca żadnych usterek. Czy te wszystkie objawy wskazują na uszkodzenie używanej...
Kolego a rolka i napinacz? Pamiętaj że masz jeszcze pompę wspomagania oraz Napinacz i rolkę prowadząca i to też trzeba sprawdzić. Płyn od wspomagania jest.
Test CO2 da się zrobić w zwykłym warsztacie czy musi to być jakiś bardziej specjalistyczny? Jest w sprzedaży płyn reakcyjny którym sprawdzisz.
Witam, z laguny wycieka płyn chłodniczy doszedłem co się z nim dzieje, otóż owy płyn cieknie z plastiku przy blasze samochodu do kabiny kierowcy miejscca gdzie sie znajduja pedały gaz, sprzegło. Czy mozna to miejsce jakoś wykluczyć z obiegu ? Udało mi się zrobić zdjęcie. Jak to naprawić najprostszym, najtańszym sposobem ?
witam mam problem z moją laguną 2 . ponieważ ucieka mi płyn chłodniczy . po przejechaniu 5 km płynu jest tylko troszeczkę , widać że są plamy pod samochodem i kapie , nawet widać że koło silnika przy śrubach mocujące pokrywę jest płyn, gdzie może być ten wyciek
A jak wciśniesz pedal i odkręcisz odpowietrzik to tryska płyn? Dodano po 11 Albo szybko energicznie wciskać pedal sprzęgła i wtedy odpowietrza bo możliwe że dostało się powietrze do wysorzeglika i zostaje sprężone z plynem i płyń nie może wpłynąć głębiej Tak płyn tryska
Prawdopodobnie tak :idea: ,sprawdz płyn w zbiorniczku ile go masz :?: ,jeżeli ci płyn ubywa wzrokowo to lepiej na lawete ale jak nie ,to skoro jest blisko do serwisa to można jechać nic się nie stanie co jakis czas tylko sprawdzić i ewentualnie dolać płynu
Możesz spróbować doraźnie jeśli układ jest szczelny :arrow: dolać płynu hamulcowego do poziomu max :arrow: podpompować parę razy hamulcem i sprawdzić czy płyn wypełnił już wysprzęglik (tzn. czy działa już sprzęgło :?: ) :idea:
Płyn jest,ide sprawdzic tą nagrzewnicę. A jak nie jest gorąca to co? Mechanik mnie ratuje?
Witam, kupiłem ostatnio Renault Laguna 1.8 ben/gaz. Mam kilka problemów. Otóż gdy wracałem nią od sprzedającego(trasa ok 170km) wszystko było ok,następnego dnia ok. 9 rano gdy odpaliłem go na gazie po przejechaniu kilku kilometrów parownik zamarzł i zauważyłem że płyn chłodniczy ucieka. Moje podejrzenie pada na chłodnicę, gdyż jest tam mały uszczerbek(nie...
Ściągasz dolny wąż z chłodnicy, płyn się leje do kuwety czy innego naczynia i możesz rozpinać węże.
Już rozumiem że albo króciec jest uszkodzony przez co wylatuje przez niego płyn albo jest wysunięty i wystarczy go poprawić tak jak powinien być. Dzięki wszystkim za odpowiedzi bardzo mi to pomogło. Pozdrawiam
pierwszy raz sie spotkałem że płyn w takim układzie jest nie czerwony. Normalne, bo Wspomaganie elektrohydrauliczne
Nieszczelny tłumik nie ma nic do tego czy silnik kopci. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia by wykluczyć uszczelkę pod głowicą. Z reguły jest tak ; jeśli dymi na biało to albo para wodna - jak na dworze zimno , albo płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Jak dym niebieski - to spala olej - pierwsza podejrzana turbina. Jak dymi...
A ten płyn niby skąd?
Raczej nie. Wysprzęglik jest między skrzynią silnikiem i nie ma do niego dostępu bez wyjęcia skrzyni. Jeżeli płyn leci pomiędzy skrzynią a silnikiem to skrzynia do wyjęcia. Zobacz czy czasem płyn nie leci po skrzyni - na górze skrzyni powinien być przewód doprowadzający płyn hamulcowy z pompy sprzęgła.
laguna płyn chłodnica laguna wyciek płyn laguna płyn chłodniczy
bezpieczniki volvo lusterka kubkowy rdzeń wymiana wkładka drzwi
interfejs multidiag radio makita
FGH60N65SMD vs FGH40N65SMD – różnice parametrów IGBT ON Semiconductor 650V 60A/40A Radio Voice Kraft VK nie odtwarza plików MP3 – przyczyny, obsługa USB, FAT32, naprawa 5V