Może to Ci w czymś pomoże.
Możesz ustawić na znaki, ale nie musisz. Jak sam zauważyłeś koła są pływające, więc ważne aby wałki były dobrze ustawione a koła jak lecą. Koła nie zawsze trzeba luzować do napięcia paska. Tylko dobrze blokadę na wał załóż.
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Takie coś mam: http://obrazki.elektroda.pl/9275534300_1... Imbus 4 mm.
Jaki gwint jest na wałkach rozrządu w Renault Laguna 2 1.8 16V? Lewy czy prawy?
Klin na wale na godz.12
Najpewniej jest odkręcić poprzez blokadę na koła wałków używaną m.in przy wymianie KZFR. Blokując wałki od strony skrzyni biegów ryzykujesz ich pęknięcie.
Tak, mówię o nacięciach na wałkach.
AM ssący EM wydechowy Szukaj oznaczeń na wałkach są na pewno.
Wyczyścisz szczotką stalową nie będzie problemu.
Odpowiednim dla danego silnika. Co to takiego wałki zaworowe,bo rozrządu to kojarzę?
Sam wymieniałem...olej leci z koła pod wałkami rozrządu
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Czujnik położenia wału/wałka sprawdzany? Po nagrzaniu silnika mogą być problemy z uruchomieniem.
Albo przestawiony któryś z wałków.
Ciekawe jak sprawdzi, jak dekiel jest jednocześnie podporami wałków
Do sprawdzenia czujniki położenia wału i wałka.
W tych napędach CD, problem transportu płyty, najczęściej spowodowany jest pęknięciem koła zębatego, osadzonego na osi wałka.
A możę czujnik wału lub wałka ( np ma opiłki ) możliwości sporo .
Da się.
Mam pacjenta laguna iii 1.5 dCi 2008r z zajechanym wałkiem rozrządu. Z tego co widzę występują 3 rodzaje ze względu na impulsator czujnika wałka rozrządu. W lagunie wersja z impulsatorem 1 ząb. Mam używane walki w dobrym stanie ale wersja bez impulsatora - czy miał ktoś doświadczenie przy przekładaniu impulsatora - kwestia ustawienia i czy nie będzie...
Musisz popuścić kółka na wałkach i dalej robić swoje.
Punktów nie chce. Pompa podaje ciś. i koniec, niezależnie jak jest ustawiona. Sprawdzałeś czy leci ropka z pompy podczas kręcenia rozrusznikiem? Jak filtr paliwa?
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
Sorry.... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... rozumiesz chyba?
Uszkodzona cewka, uszkodzony czujnik położenia wału/ wałka.
"Hydropopychacz" z dzwignią zaworową.Nie od laguny :D . Wygląda jak kawałek wałka rozrządu. Mistrz!
Próbowałem na kilku oryginałach czy to chodzi o czujnik wałka rozrządu czy wału korbowego - ale nic nie pomagało.
Witam.Do wymiany uszczelniacz (simering) wałka skrzyni.
Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
Ciśnienie czego, paliwa, sprężania? Pisz dokładnie bo 3/4 nie kumate. Sprawdź rozrząd i klin na górnym wałku.
Witam. Problem dotyczy laguny II 1,9 DCI. Sporadycznie auto przerywa-szarpie podczas przyspieszania. Ostatnio zdarza się że podczas normalnej jazdy silnik jakby przestawał działać na chwilę (1-3 sekundy), po puszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu ponownie samochód jedzie. Diagnostyka za pomocą CDIF wykazała błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu...
Stuki słychać przy górze silnika mniej więcej przy wałkach rozrządu.
Niektóre sterowniki nie zapisują błędów podczas kręcenia rozrusznikiem. Czujnik wałka służy w autach między innymi do identyfikacji pierwszego cylindra i sprawdzania synchronizacji wał-wałek. W autach ze zmiennymi fazami rozrządu czujnik daje sygnał zwrotny o położeniu wałka.
Dziękuję Paweł WAWA i spinacz. Potrzebuję jeszcze momenty dokręcania pokrywy wałków oraz ich kół
Za każdym ściągnieciem koła pasowego trzeba dawać NOWĄ śrubę wału plus klej. Oczywiście blokady muszą być założone. Teraz jeszcze nowe zatyczki wałków.
1.6 16v czyli k4m nie ma klina na wale ani na walkach. To koła zakładane są bez niczego?To jak sa blokowane na wale,wałkach tylko siła tarcia?
Tak, tylko jeśli samochód pracuje cały czas na 3 cylindrach to nie powinien się wtedy check oświecić? W większości przypadków powinien, w wozach z rozpoznawaniem pozycji wału i wałka. To też zależy od samego softu i tego co miał w głowie ten co go tam umieścił. Dlatego podłącz tester, bo to zgadywanki.
Oba wałki równo, blokady na wałki mają wchodzić tak abyś mógł swobodnie wkręcić śruby przez nie.
PROSZĘ WSZYSTKICH O POMOC OBDZWONIŁEM PÓŁ POLSKI I NIKT MI NIE MOŻE POMÓC MIANOWICIE;W SAMOCHODZIE TAKIM JAK W TYTULE WYMIENIAŁEM ZAWORY I NIE POZNACZYŁEM WAŁKÓW KTÓRY JEST SSĄCY A KTÓRY WYDECHOWY???JAK JE TERAZ ROZRUŻNIĆ?WIZUALNIE SĄ TAKIE SAME RUŻNIĄ SIĘ TYLKO TYM ŻE W POŁOWIE DŁUGOŚCI WAŁKA JEDEN MA WYFREZOWANY WOKÓŁ OBWODU JEDEN ROWEK GR. OK.1 MM....
Chyba bez clipa tego nie razbieriosz.
samo sprzęgło nie mogło sie zapowietrzyć albo jest wyciek z wysprzęglika centralnego którego nie zobaczysz bo jest na wałku wejściowym skrzyni a odpowietrznik jest obok przyłącza wężyka do plastikowej rurki wchodzącej do przestrzeni sprzęgła . Tą operacje należy robić w dwie osoby .
Wałki w misce nie mają nic do tego.
A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok? Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika. Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo...
Dziękuję za pomoc,ale zapytam jeszcze o ten czujnik temp. Wiatrak włącza się przy odpowiedniej temp. I jeszcze coś .Powiedz mi gdzie jest ten czujnik obrotów wałka w moim modelu.
Obudowę kół zębatych i nie widać tam znacznych luzów ,na rozrządzie paskowym też jest wszystko ok. Jeden post wyżej poprawiłem i chodziło mi o wałki w misce olejowej.
Blokada na wałki i wał
No i popryskaj jakimś penetratorem
Sprawdź koło na wałku, lubi podcinać klina. Błędu synchronizacji wałków nie wywali bo sczytuje z koła.
Na zębie koła wałka rozrządu kropka, na wału kreska
I co bylo?
Zobacz na krzywkę na wałku. Może jej juz nie być.
Może to być dużo przyczyn trzeba przeprowadzić jakąś diagnostykę na początek proponóję jechać na kompa jeżeli nic nie pokaże to możliwe że jest problem z wtryskami lub czujnikiem wałka rozrządu lub coś takiego.
juz to zrobilem, kumpel mial orginalna blokade do wałków. dziekuje za pomoc:D pozdrawiam
Bez diagnozy, możemy tylko wróżyć.
Ciśnienia nie sprawdzałem, czujnik wałka wymieniony. Czy to może być wina wtryskow ?
Śruba KZFR - 100Nm, nakrętka koła wałka wydechu - 30Nm + 86°±16°, "pokrywka" śruby KZFR - 25Nm.
To i wypadało by sprawdzić półoś prawą jak i frez na wałku,poduszka pod silnikiem cała?
ja też to przerabiałem..szlif głowicy itd...u mnie nadal były stuki ..ale to wina ponoć wałka rozrządu który to miał mieć coś nie tak z krzywkami....właśnie odstawiłem lale do mechanika i zobaczę co wyjdzie z po wymianie wałka
sprawdzał ustawienie wałków A wał , wkręcał blokadę ?
Jak odpali to już normalnie działa. Tak czytałem inne fora i piszą że może być czujnik położenia wałka rozrządu. Ale co on ma do tego?
Witam jak widzę dobrze na zdjęciu to uszczelniacz jest za płytko wbity bo warga nie nachodzi na wałek lub są kanały wytarte na wałku i też nie uszczelni .
Witam. Robie silnik od laguny 2 1.8 16v. Potrzebuje informacji z jaką siłą dokręcić śruby od koła zębatego wału, od koła zmiennych faz, drugiego koła wałka, pokrywy wałków i rozrządu. Może ktoś ma jakąś rozpiskę.
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
albo simering wałka pompy wspomagania, simeringi kolumny kierowniczej. ale w takiej lagunie parę razy wymieniałem simering na pompie wspomagania.
Silnik 1.8 8V? Jeżeli tak to zajrzyj do zaworów. Luz reguluje się za pomocą płytek zaworowych. Kupujesz cieńsze płytki bądź szlifujesz stare. Obstawiam na podparte zawory bądź na za mały luz zaworowy. Jak dobrze pamiętam 0,2 mm ssący, 0,4 mm wydechowy. Płytki zaworowe wyjmiesz bez ruszania wałka rozrządu
Co do dołu, wymień najpierw uszczelkę miski (mniejsze koszty), jeśli będzie lecieć dalej wtedy wyciągasz skrzynię i wymieniasz uszczelniacz. Przepustnica standardowo zabrudzona, ale i tak ją wyczyść. Odmę możesz przeczyścić, ale pewnie i tak to nic nic nie da. Kapę zaworową również możesz uszczelnić, ale wymaga to rozebrania rozrządu, wałki są dociskane...
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Jak zablokujesz wał i wałki , to wycięcie na wale będzie na środku między tymi znakami .
Witam. Nie napisałes w jakich warunkach nastompila awaria, troche zgaduje. Jezeli nagle to: spodkałem się z trzema takimi przypadkami w 2.0 dCi , dwa były spowodowane przeskoczeniem łańcucha rozrządu przyczyna była awaria napinacza(trafic 115PS i Laguna 150PS), po ustawieniu rozrzadu nie było sprezania bo zawory były juz pogiete. Trzeci przypadek(Trafic...
Mam problem z autem, otóż jak jest zimny silnik odpala bez problemów. Pracuje do momentu nagrzania się silnika po czym gaśnie. Po próbie powtórnego odpalenia strzela w wydech i kolektor ssący. Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, tak samo elektronik mówi. Auto po wymianie głowicy, w poprzedniej rozsypało się koło zębate wałka rozrządu:(
Aisin w 1.6 ? Jesteś tego pewien? Kurde może imasz rację bo to była Laguna 1.8 a 1.8 i 2.0 mają inne koła
Jak się nie mylę ścięciami do przodu obydwa wałki mają być. Inaczej blokady nie wejdą i nie przykręci ich do głowicy.
Okej jutro postaram się za to wziąć i powiem czy problem minął czy też nie . A te świece jak są tak okopcone to też może być od tego ? Czy tu muszę wymienic/kupić czujnik położenia wałka rozrządu ? Bardzo dziękuje za odpowiedź .
Samochód już został naprawiony i okazało się że rozleciało się koło od wałka korbowego. A pasek mam 1795 mm. Zwracam honor ociz
Nie pleć kolego,F3r i F4r to skrajnie różne silniki, pierwszy to stara 8zaworówka z pojedynczym wałkiem i regulacją luzu na płytkach, drugi to 16V z dwoma wałkami rurowymi w głowicy i hydrauliką zaworową-nic się tam nie reguluje.
a krzywki na wałku to zabrali? Przecież łatwo sie połapać. Prowokacja jakaś?
Jak masz kod silnika , że masz tam dwa czujniki i wału i wałka? Sprawdź bezpieczniki , a szczególnie nr.12 i zasilanie cewkomodułu!
Sprawdź czy masz pasek osprzętu alternatora, a dokładniej to czy nie ma go pod osłoną rozrządu. Jeśli wyciek plynu z pompy wspomagania nastąpił przez uszczelniacz wałka pompy, to może być kiepsko.
Problem polega na tym,że to jest na kleju do gwintów. Czy podgrzanie wałka np. opalarką ma sens? Skończyło się na rozwiercaniu śruby i ponownym gwintowaniu.
Czasy super trwałych samochodów się już dawno skończyły a suma-sumarum wychodzi zawsze na to, że jak dbasz to tak masz. W PL moja żona jeździła fordem KA z 2000 r w którym to trzeba było już progi całe wycinać bo zardzewiał razem z całym wlewem paliwa. Teraz jeździ golfem 4 i jak się przyjrzałem wyszły już wypryski na drzwiach. Ja obecnie jestem w DE...
Witam. Mam problem ze znalezieniem wymiarów blokad do wału korbowego i wałków rozrządu do Renault Laguna rok 2002 1,8 16v kod F4P. Niestety mechanik zbyt wiele chce za wymianę + drogie części i suma wychodzi wysoka. Same blokady tez kosztują. Mogę to wszystko zrobić sam ale potrzebuję wymiarów blokad a głównie tej do wału korbowego. Z góry dziękuję...
A jeszcze takie pytanie odnośnie tego czujnika położenia wałka rozrządu. Czy ktoś wie jakie są objawy jego uszkodzenia lub złej pracy?
poszła zębatka 5 biegu ta na wałku głównym Jak ktoś ma prosze o kontakt
Ten pierwszy, ten z IC, to czujnik położenia wału ( koła zamachowego), a ten a reszta to czujnik położenia wałka rozrządu, i one będą się pewnie różnić tylko numerami.
Prawdopodobnie trzeba szukać przyczyny w rozrządzie.Czy mechanik znalazł przyczynę przeskoczenia paska? Może pasek znowu przeskoczył czujniki na wale i wałku się nie zgrywają i sterownik odcina wtryski.
Skoro się sam zapowietrzył, to odpowietrzanie możesz sobie już darować -Za chwilę będzie to samo. A wysprzęglik masz tzw. centralny -osadzony na tulei wałka sprzęgłowego w obudowie skrzyni biegów.
Dwa tygodnie temu pękł mi pasek klinowy (samochód sam zgasł). Urwanie paska mikrorowkowego czasami niszczy wiązkę czujnika wałka rozrządu na pompie. Po pierwsze odczyt błędów.
Oj coś kolego żle podpowiadasz jak przy takich objawach to raczej czujnik położenia wałka ,zerknij w kompa jak wygląda synchronizacja kiedy nie chce odpalić..
A wałki i układ wszystkich kół zębatych itp na której części skrzyni zostają? Na stronie obudowy sprzęgła czy w tylnej części?
A napęd czujnika wałka rozrządu sprawdziłeś? Jest tam coś w rodzaju palca zapłonowego, sprawdź, czy nie oberwał się kołeczek ustalający
Tam jest blokada wału (trzpień) w okolicy bodajże filtra oleju i blokada wałków. Dodano po 2 Jak masz to dobrze ustawione to może coś z dołem namieszane. Dodano po 8 I czy tam czasem nie ma czujnika położenia wałka na kole pompy wysokiego ciśnienia?
Jak błędy synchronizacji to ściągnij górne kółko wałka, 2 razy zdarzyło mi się że klin zerwany, po wymianie kółka odpalił od strzała.
To napisze ci całkowicie szczerze. Twój mechanik nie powinien się zajmować mechaniką tylko wymianą opon. Nie wiem z czego pokazał ci te błędy ale albo z ESP albo UCH. Co to ma wspólnego z silnikiem? Brak odpalania na ciepłym może być spowodowany np wadliwym czujnikiem wału /wałka albo np przelewającym wtryskiem, brak poprawnego ciśnienia na CR i wieloma...
Zdaję sobie sprawę , że bez odpowiedniej diagnostyki , to szukanie igły w stogu siana .Po przejrzeniu forum jedyną rzeczą jaką mogę zrobić , bez dodatkowych kosztów , to podmienić czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu .Jutro przyjedzie kolega, który też ma Lagunę i zgodził się na ten zabieg .Jeżeli to nic nie da , zaciągniemy moją Gunię...
Witam. Moja Laguna 2 (rok 2003 - silnik 2.0 16v) przestała odpalać. Tydzień temu miała remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, wymiana całego rozrządu z kołem pasowym i innymi częściami przy wałku rozrządu) po około 2 tygodniach przestała odpalać. W załączonym filmiku widać i słychać, co się dzieje po włożeniu karty i wciśnięciu przycisku...
Nooooo to zdjęcie koła które umieściłeś jest bardzo "przykładowe", może ono być od 1.5 lub 1.9 DCI :D Popatrz sobie na zdjęcie głowicy, zauważ że jest "rant" na kole, a to drugie koło to koło zmiennych faz rozrządu. Wezwałeś " kolesia z kompem", czy mechanika? Koleś z kompem na pewno nie widział kół "pływających" Ps dla znawców, na zdjęciu zamienione...
Wracam do tematu .Jestem właśnie po wymianie łożyska oporowego.Piszczenie przestało ale na dwa dni teraz dalej popiskuje.Nie mam pojęcia co może być możliwe że trzeba wymienić docisk na tym słoneczku było troche powycierane na tych łopatkach w tym miejscu co dociskało łożysko.Jak jadę lub auto stoi odpalone piszczy a jak delikatnie nacisnę sprzęgło...
Co prawda trochę inny przypadek ale z życia wzięty po przeszczepie 2,0 dci do laguny III nie odpala na plaku odpala i gaśnie z błędów brak synchronizacji wałka rozrząd ok Okazało się ze wałek rozrządu jest inny po przełożeniu zagadał brak błędów I lagunę specjalnie z paryża laweta do kraju przywieźli bo francuzi na to nie wpadli Podłącz lexie bo ma...
ustawic wałki głowica wałki lexmark wałki
wyważarka wirników prosty pilot włącz wyłącz oświetlenie kurnika
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Piec gazowy nie działa po odłączeniu zasilania - przyczyny i rozwiązania Ustawienie podajnika papieru w drukarkach Konica Minolta