Możesz spróbować zalać lakierem.
Bo tam jest miedź, tego nie zgarniesz. Zdrapałeś soldermaskę, która "rozdzielała" nogi ale tak naprawdę te nogi są połączone na PCB, tam był tylko lakier.
Może emalia to nie najlepszy pomysł. Zrobiłbym to lakierem samochodowym. Sam tak ostatnio odrestaurowałem stary zlew żeliwny. Piaskowanie, uzupełnianie ubytków szpachlą samochodową i lakierowanie: podkład, kolor i lakier bezbarwny.
Poradziłem sobie z usterką ale muszę jeszcze raz pomalować front i poskładać :) http://ifotos.pl/mini/DSC00461_hhrrnwr.J...
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Blaszka posiada na środku małą wypustkę i powierzchnia styku jest bardzo mała. Zastanawiam się jaki klej przewodzący zastosować w tym przypadku. Elastyczny może się szybko wytrzeć a twardy pokruszyć. Miał ktoś podobny przypadek i może polecić jakiś sprawdzony klej/lakier przewodzący?
Stosuje lakier do elektroniki ze względu na możliwości izolacji. Na 100% nie zabezpieczysz tego idealnie, chyba że bardzo gruba będzie warstwa, ale z reguły na nogach tranzystorów są miejsca słabo pokryte. PVB60 daje radę.
CW2000 CHEMTRONICS czyli nikiel w formie pisaka polecam.
Naprawialiśmy tego typu taśmy pod mikroskopem drapało się delikatnie warstwę ochronną i potem mikro-kropelka cyny, często się udawało.
Jest wiele sposobów kolego. Od grafitu na kleju przewodzącym po lakiery przewodzące aż do cynowania pinu.
papier ścierny + preparat do regeneracji ogrzewania w szybach samochodowych. https://allegro.pl/oferta/lakier-przewod... Czy po tych czarnych coś się porusza i trze?
Ten czerwony kabelek z ostatniego zdjęcia trzeba lekko opalić i tamten z innej pary też, bo one są pokryte nieprzewodzącym lakierem.
Ścieżki można dorobić drucik miedziany przylutowane do pozostałej ścieżki i zabezpieczone nom lakierem. Można też kupić zestaw do naprawy ścieżek na portalu aukcyjnym.
Witam, miałem okazję z naprawą podobnej taśmy, nakleiłem z obu stron taśmę samoprzylepną cienką przezroczystą i ja robiłem to pod mikroskopem, zrobiłem mini nożykiem nacięcia wzdłuż ścieżki do warstwy ścieżki i w tą rysę ostrożnie wpuszczałem lakier elektroprzewodzący.
witam, mam to samo, po włączeniu same czarne kwadraciki, doszedłeś kolego co było przyczyną?
Witam Przemyj izopropanolem, przedmuchaj. Możesz pocynować ścieżki dlaczego nie. Zabezpieczyć można lakierem do płytek drukowanych lub roztworem kalofonia za alkoholem.
Jak masz zdolności i sprzęt to skrosuj ścieżki :-) Oczyścić z lakieru skalpelem topnik i lutowac.
Zdrap soldermaskę (lakier) i nałóż cynę, tak aby złączyć przecięcie.
Dzielnik ma stosunek zakresów 1/10 ,więc możesz sprawdzić wszystkie rezystory bez schematu.Na zakresie 200mA rezystor dzielnika powinien mieć wartość 0,9Ω ,20mA to rezystor 9,0Ω.Można to łatwo zmierzyć drugim miernikiem mierząc rezystancję na zaciskach COM i mA. Pooglądaj ścieżki może są przepalone pod lakierem.
Nie koniecznie.Taki łuszczący się lakier to często fabryczny bubel.
witam. Zedrzyj delikatnie lakier izolacyjny na tej ścieżce aż do miedzi, i po lutuj to co tam było. :)
Jak nie ma połączeń między warstwami to wystarczy jak zeskrobiesz lakier ze ścieżek po jednej i drugiej stronie i sie do nich przylutujesz.
Nawet, jak uda Ci się to wypolerować, to zaraz zrobi się matowe, albo nawet zżółknie. A to dlatego, że klosze są pokryte specjalnym lakierem odpornym na promienie UV.
Naprawa i lakier to połowa wartości. Najtańsze "na części" są po 2 tysiące.
Naprawa prosta - pociągnij drucikami w izolacji połączenia punkt - punkt Nie trzeba drucików w izolacji, tylko solidnie zdrapać lakier ze ścieżek w miejscach pęknięcia i polutować drucikami pęknięte ścieżki. Druciki miedziane bez izolacji trzeba solidnie na kilka cm solidnie przylutować, trzeba uważać, żeby nie "odpalić" ścieżek.
Żaden lakier , czy klej a tylko orginalne rozwiązanie , czyli szkło wklejone po obrzeżu. Żywice epoksydowe w żadnym wypadku , bo utwardzacze nie są obojętne chemicznie. Trzeba odtworzyć oryginalne zabezpieczenie wykorzystując odpowiednie szkiełko laboratoryjne i obojętny klej konstrukcyjny lub bez kwasowy silikon sanitarny. Najlepiej silikon nanieść...
Dokładnie. Oczyścić ścieżki z lakieru i ładnie polutować
To jest zdjęcie ze sprawnego modułu. W tym pierwszym została połowa. Osobiście bardziej wygląda mi to na kondensator. Niestety mimo dość sporej grupy która tu to widziała odzew niemal zerowy. Czy nie ma już konserwatorów domofonów którzy sami coś naprawiają, a nie wszystko odsyłają do serwisu? Wiem że "cyfrówka" jest bardziej skomplikowana od analogów,...
Dzięki za zdjęcia i informacje. Właśnie z doświadczenia wiem że regeneracja takiej taśmy jest ciężka, mi się kiedyś udało w trochę innej ale też napylanej przy użyciu lakieru grafitowego do naprawy ścieżek. Ciężko jest taśmę ochronną usunąć żeby ścieżki nie uszkodzić no i sama wytrzymałość ścieżek jest tragiczna. O patencie z taśmą przewodzącą nie pomyślałem...
Jak najbardziej do ogarnięcia dla każdego, kto już coś lutował na PCB. A Twój błąd polegał na tym, że nie trzeba było cynować grubo po całości, tylko oczyścić ścieżkę, lekko pocynować i przylutować przyłożony do niej kawałek drutu. Trzeba przy tym uważać, żeby ścieżki nie przegrzać, bo się odspoi od laminatu (tak jak u Ciebie). Na koniec dobrze jest...
Nie wiem czy trzeba jakoś z nich izolacje ściągać i w jaki sposób. Nabierz na grot lutownicy kroplę cyny i wsadź końcówkę tego kolorowego przewodu na jakieś 2-3 sekundy aż spali się izolacja (ten kolorowy lakier) i ładnie pocynuje.
teraz musiałbym to wypolerować żeby nie było widać pomalowania. To jest marzenie ignoranta. Trzeba bylo o tym myslec przed malowaniem. Niewidoczna zaprawka, to niemal dzielo sztuki. Procedura (z grubsza): -szlifowanie wstepne -naprawa rys i szlifowanie naprawy -szlifowanie depolerujace daleko poza strefa naprawy -farba -lakier na strefe naprawy -lakier...
Jest szansa naprawy. Należy starannie zeskrobać folię na przerwanej ścieżce pobielić cyną i wlutować mostek z cienkiego przewodu. Jeżeli istnieje niebezpieczeństwo zwarcia, to miejsce połączenia zalakierować lakierem spirytusowym.
ad 1. Chcesz mieć dobrze trzeba bulić nie ma cudów (choć fakt w dzisiejszych czasach nie ma żadnej gwarancji że będzie dobrze) a używane to loteria jeśli ktoś zdemontował z jakieś instalacji to powody mogą być 2 albo resurs się skończył i lub naprawa przewyższa wartość albo zakład się zwinął ... ryzyko zakupu. ad 2. Pomysł aby z jakiegoś starego żacha...
Nigdy więcej dłubactwa dwa razy się płaci. Dłubactwo nie popłaca. Fachowa naprawa, tak. "Gdy nie potrafisz nie pchaj się na afisz"
Klej/lakier grafitowy załatwi sprawę.
Ewentualnie lakier grafitowy do ścieżek.
Ja bym spróbował w miejsce powstałego uszkodzenia nałożyć szpachle do drewna i jak wyschnie zeszlifować papierem ściernym i pomalować czarnym lakierem. Nierówności możesz delikatnie zrównać ostrym nożem i w to miejsce nałożyć szpachlę. Może inny koledzy będą mieli inny sposób naprawy.
Nie nawijałem transformatorów wysokiego napięcia, ale żeby nie wydawać pieniędzy to próbował bym tym co jest pod ręką. Może lakier do paznokci, albo jakiś lakier. Jeszcze mogę ci poradzić, że odporny na wysokie napięcie jest czerwony silikon do wysokich temperatur(coś koło 300 stopni), jego pod tymi względami testowałem.(bo akurat był pod ręką)
Szpachla do tworzyw sztucznych, delikatnie wypełnić i na to lakier strukturalny
(at)amir88 Zamaluj lakierem lub silikonem i będzie działał busbara nie uszkodziłeś.
No raczej :) Kiedyś bawiłem się w lutowanie i nawet to działało, ale przerwany był tylko jeden przewód. Jak masz za duzo wolnego czasu to nikt Ci lutowac nie zabroni. Pamietaj o dokładnym oczyszczeniu lutowanych zwoi. Po zlutowaniu całość trzeba odizolować chociazby lakierem zrobionym z kalafoni i usztywnieniu klejem lub tymże lakierem. Ps. Jak zrobisz...
Jaki DŁAWIK??? JEŻELI TRANSFORMATOR HF TO DLA CIEBIE DŁAWIK - to ja gratuluję,,spostrzegawczości''... Bo ten nawinięty licą w oplocie z kaptonu o średnicy dobrych 4 mm - to trafo HF tej spawarki! Naprawa takiej usterki polega na,,usunięciu węgla, wymyciu do czystego włókna szklanego miejsca jarzenia łuku, pokrycie lakierem elektroizolacyjnym (np ,,FTALUR'')...
Wszystko ok, ale lakier po wierzchu to problem. I jeszcze szukać przetwornicy.
Witam kolegę. Odnośnie zmywarki i tej upalonej PCB. Jeśli procesor na zasilaniu nie ma zwarcia, to jest ok. Połataj ścieżki. Jak sprawdziłeś półprzewodniki, to też ok. Ja miałem podobną sytuację, z tym że procesor odmówił życia. Podpiąłem Arduino Nano, odpowiedni szkic i działa już 5 lat. A co istotne, połatane ścieżki zabezpieczyć lakierem przed wilgocią....
Czyli jak to będzie wina klawiatury foliowej tzn. będą jakieś przerwy, ubytki to będziesz mógł te ubytki poprawić lakierem przewodzącym.
Można spróbować przewodzącym lakierem naprawczym do szyb samochodowych.
Ja bym przylutował ten element SMD do ścieżki która się trzyma laminatu (w żadnym wypadku nie jest to krzem!). Może za mocno grzejesz że ścieżki odchodzą?? A drugie wyprowadzenie drucikiem połączyć. Drucik i element "przykleić" jakimś lakierem jak ma być to w ruchu, choć i tak bez tego jeżeli się ścieżka dobrze trzyma powinno być dobrze.
Na spreja nie urobisz- jak już, to kup puszkę taniego lakieru nitro. MDF pije jak gąbka. V.
Soldermaska to ten czerwony lakier. Tylko delikatnie.
Przy pierwszej awarii, po wyczyszczeniu przestrzeni pomiędzy ścieżkami, trzeba było zabezpieczyć uszkodzone miejsce lakierem elektroizolacyjnym. Mogłeś też niedokładnie wyczyściłeś laminat z spalenizny, stąd ponowna awaria. Płytki z hallotronami raczej nie kupisz. Tylko demontaż z innego silnika. Skąd pewność, że uszkodzone są elementy na płytce a nie...
Są takie preparaty jak grafit w spray-u oraz lakier przewodzący do naprawy szyb grzejnych w samochodzie. Ten drugi dobrze przewodzi prąd.
Taka odpowiedź może i by miała sens (i może ma) gdyby nie fakt iż kolega stk401 napisał że nie działa korektor graficzny, a to już może mieć związek z usterką. Naprawa ścieżek polega na odskrobaniu warstwy lakieru ochronnego ze ścieżki w miejscu uszkodzenia i powleczeniu ścieżki cyną w taki sposób aby cyna zalała przerwę w uszkodzonej ścieżce. Nie mniej...
Płyty główne mają laminat złożony z 6-8 warstw łączonych ze sobą przelotkami. Jeżeli w tym wypadku kondensator był podłączony do którejś środkowej warstwy to masz małe szanse na naprawę tego. Ale jeżeli wystarczy tylko górna i dolna to zetrzyj papierem ściernym lakier ze ścieżki do której był podłączony pad i chlapnij cyną tak aby połączyć ją z nóżką...
Witam Moja sytuacja wygląda następująco: Mój tato ma warztat samochodowy ogólna mechanika blacharka lakiery naprawa i regeneracja rozruszników i alternatorów jednak chcemy poszerzyć dzialaloność o elektronike. Mam na przygotowanie sie jeszcze 2 lata ale nie wiem co mam robić bo obecnie chodze do elektronika(jeszcze 2lata) ale za wiele z samachodami...
Da się to naprawić, ale to zależy jak dużą masz wprawę w takich sprawach. 1. Skalpelem usuwasz wystające strzępy płyty MDF/HDF 2. Dermelem robisz małą bruzdę w miejscu pęknięć 3. Każde pęknięcie sklejasz klejem CA. Ostrożnie, a najlepiej maskując Maskolem modelarskim 4. Bruzdy zaszpachlować, przeszlifować a następnie drobnym rylcem pogłębić rysunek...
wauzzz4f85n093969 - Ostatni wpis ASO 2015-06-25 - 237471 KM Nie serwisowany zbytnio WAUZZZ4F87N074843 -- Ostatni wpis ASO 2015-12-02 - 246226 KM Serwisowany do 2015 na bieżąco - naprawa blacharska w 2008 r
Wiem, że odkopuje stary temat ale może komuś się przyda (bo jeszcze się nie spotkałem żeby komuś fizycznie udało się naprawić uszkodzony zalany digitizer (nie mówię o wymianie tylko naprawie uszkodzonego). Otóż mam właśnie wspomnianego jaq3 i zalał mi sie ekran wodą. Zalany ekran nie działał. Ponieważ nie odparowała (suszenie w ryżu i inne czary mary)...
Teoretycznie jest to możliwe ale czy opłacalne to już inna kwestia, jak byś się zdecydował na naprawę to odczyszczenie uszkodzonych miejsc z lakieru (najlepiej czyścik z włókna szklanego i skalpel) i potem pod mikroskopem polutowanie kawałkami drucików i zabezpieczenie wszystkiego lakierem i powinno być ok.
Ja naprawiałem lakierem wszystko bez problemów, ładnie, pięknie. Przed malowaniem oklej z obu stron taśmą klejącą a po zaschnięciu odklej wtedy uzyskasz estetyczny wygląd paska.
To zdrap lakier dookoła pada i powinna być miedź
Może spróbuj lakierem przewodzącym prąd np. ELECTON 40AC.
Lakier też da się usunąć zmywaczem do paznokci bazującym na acetonie.
Równie i dobrze można rozebrać rdzeń i przy jego ponownym składaniu każdą blachę z osobna pokrywać lakierem. Wszystkie pomysły dotyczące naprawy zostały już przedstawione.
Witam!! "Zamienniki" krusza sie, pekaja przy pierwszej lepszej stluczce (gdzie oryginal sie tylko ugnie i wroci do swojego wygladu) do tego musisz doliczyc lakierowanie (srednio 250zl za element - jesli goly plastik to pewnie policza jeszcze drozej). Za naprawe niech ci wezma 50zl do tego musisz doliczyc lakierowanie (cena j.w.). Jesli chodzi o uzywany...
Te dozowniki wszystkie to straszna tandeta, wystarczyło by malować to wewnątrz jakimś lakierem zabezpieczającym i problemy w 80% wypadków by się rozwiązały same.
Stół do lekkich prac, naprawa gaźnika etc. Nie planuje nic cięższego.
Witam . Nie ma znaczenia czy będą to 4 warstwy po 6 zwoi czy 3 warstwy po 8 zwoi czy nawet 6 warstw po 4 zwoje . Ważne żeby się zmieściło i było nawinięte naprawdę bardzo ciasno . Jeśli nie masz rozebranego rdzenia to będziesz przeciągał pojedynczo zwoje . Musisz mocno uciągać . Na koniec zaimpregnować lakierem następnie otaśmować taśmą bawełnianą (najlepiej...
Z jaką dziurką był na nim lakier zdrapałem go żeby zobaczyć jaki to jest układ
Spokojnie jest do czego złapać, z prawej jest duża ścieżka a z lewej wchodzi ścieżka pod diodę niżej. Wystarczy delikatnie lakier zdrapać.
Czy ktoś może mi doradzić czy jest możliwe samodzielna naprawa wgniecenia na tylnym zderzaku pragnę nadmienić że zderzak nie jest pęknięty nawet lakier nie popękał. Proszę o rade.
padłem na "genialny" pomysł, że dwa końce muszą pozostać wolne. Dokładnie tak. Być może (dokładnie nie pamiętam) te wolne końce dodatkowo zabezpieczałem odrobiną lakieru, np. do paznokci, żeby przy składaniu zegarka gdzieś nie przywarły, np. do metalowej koperty.
Lutowanie odpada. Znam dwie metody: Malowanie ścieżek na nowo lakierem przewodzącym. Po wyschnięciu grubej warstwy, będzie pękał. Cieńsza warstwa będzie bardziej elastyczna. https://www.tme.eu/pl/details/lakier-prz... https://obrazki.elektroda.pl/4527978700_... Albo...
Zabezpiecz miejsce oczyszczone z zwęglenia za pomocą soldermaski UV, lub nawet zwykłego lakieru do paznokci, aby problem nie powrócił.
To są raczej ubytki po kamyczkach odbitych w czasie jazdy. W sumie normalne uszkodzenia jak w aucie używanym. Przed sprzedażą mogło to być ukryte metodą typu "kredka" albo wosk koloryzujący dlatego mycie powodowało coraz to mniejszą warstwę aż zostało zmyte bo taka naprawa nie jest "wieczna" i się rozpuszcza. Albo druga sprawa ze już podczas jazdy twojej...
Witam.Moje autko to Passat b6.Kupiłem sprowadzonego z z zagranicy.Auto było lakierowane na przednim błotniku pasażera oraz tylny zderzak wraz z klapą bagażnika.Widać inny odcień i mi się to bardzo nie podoba.Kolor to srebrny metalik.Myślałem o tym aby może całego Passata polakierować.Tylko podejrzewam iż koszty mogą być bardzo wysokie.Więc mam pytanie.Czy...
Czytanie z myślenia nie zwalnia. A jak przeczytasz na innym forum że to od fazy księżyca zależy. Koloru lakieru, czy też gdzie zatankowałeś auto? Też będziesz powielać?
Witam Są "lakiery" przewodzące do naprawy ścieżek w pilotach. Może pomalować czymś takim. Lub jakimś klejem elektroprzewodzącym. Pozdrawiam
Są pisaki i lakiery przewodzące do kupienia w sklepach z elektroniką
Masz zwarcie w laminacie na plusie. Wyprostuj bolec wychodzący z gniazda, dolutuj do niego kawałek przewodu i wlutuj w miejscu za zdjętymi cewkami. Połączenie zaizoluj, zabezpiecz lakierem.
Nie jest źle, u mnie było gorzej i musiałem do blacharza wstawić. Tyle że gościu po znajomości to i wziął grosze (ze spawaniem innego elementu i nad jednym progiem wyszło może z 500 łącznie). Jak masz wkrętarkę akumulatorową to kup druciaka, ustaw na wiercenie (lub na najszybsze obroty) i przejedź w tym miejscu. Jak Ci się uda to gołej blachy zjechać...
Szukaj śladów korozji po zalaniu. Głównie w okolicy triaka sterującego silnikiem młynka oraz pobliskich elementów. Wyczyść popraw luty i przemierz elementy. Jak na pomiarach będzie ok., to włącz i sprawdź. Jak zadziała, to polakieruj płytkę jakimś lakierem do PCB.
nawet ci się nie sni jakie cuda zdarzają się w serwisach ASO w tym i w skodzie. mnie na ten przykład szef-własciciel jednego zsalonów skody kazał wpierd.. bo mi przypierd., ponieważ przy odbiorze fabii brata nia bylismy zadowoleni z doboru lakieru. dodam że była to naprawa /lakierowanie/ w ramach gwarancji usługi wykonanej w w/w
Nie to nie tak jak na tym foto - wyżej. Nie takie coś. Dosłownie jak szpachla na ścianie. Mogę wstawić foto - ale to właśnie wygląda jak skóra słonia. Jak gładzi się ręką - niewyczuwalne (chociaż miejscami jednak czuć). Szpachlowałem tylko ściany :) a i to prace "domowa robota" - stąd pisze tak jak to potrafię opisać. Wyglądało ok, a po jakimś czasie...
ja naprawiłem klejem przewodzącym (lakier jest za delikatny) chodzi juz pół roku
Zdiagnozować to chyba już zdiagnozowałeś że masz przerwy w paskach grzania tak ? A naprawa możliwa do zrobienia np lakierem grafitowym.
I co nikt nic nie napisze pomocnego? Szanowny użytkowniku, troszkę pokory, nie bulwersuj się tak. Nikt tu nie ma obowiązku Tobie pomagać, jest to forum dla pasjonatów :-) Napisz jakie pomiary wykonałeś na tej płytce do tej pory. Jest wysoce prawdopodobne, że ten model nie był jeszcze naprawiany i nikt Ci nie napisze co i jak masz zrobić. Szukasz jakiegoś...
Nie wiem czy wysyłają do polski: https://www.ebay.co.uk/itm/144769655501?...
Kupiłem Lancetti, wersja SX 1,6, przebieg 58kkm. Zagazowałem. Co musiałem robić: - naprawa odprysków lakieru - wymiana uszczelniacza wału - był wymieniany w serwisie Chevi, ale jakoś tak niedbale że ciekł strasznie - serwis klimy - naprawa panelu sterowania nawiewami/klimą - zimnie luty - do tego nowe opony, klocki, instalacja LPG, świece, przewody...
Wymontuj klawiaturę i przyciski touchpada i do ciepłej wody z ludwikiem. Cukier nie rozpuszcza sie w izopropanolu. Potem suszenie. Jak klawiatura nie będzie działać poprawnie to rozbierz ją i napraw lakierem przewodzącym -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Naprawa zalanej/uszkodzonej klawiatury notebooka
Po pierwsze- lakier na lodówce (nie wiem jak na pralce/kuchence) to chyba poliester, na nim coś pomalować to ciężka rzecz, bo jest, jak gdyby, miękki. Dwa- ten śprej na fotce to marketowy szmelc za parę groszy. Dobre lakiery kosztują drożej ale i są warte ceny- ja polecam serię professional Motipa (akryl) i stosowanie zgodnie z zaleceniami producenta....
Jakiś lakier lub klej na bazie srebra np. do naprawy ogrzewanych szyb w samochodach. Może poszukać w zamierzchłych czasach np. naprawa folii klawiaturowej ZX Specrum.
A może klej lub lakier przewodzący - taki jak do naprawy szyb grzejnych?
Izolacja typu silnikowego +lakier silnikowy.
Witam, Potrzebuję pilota do DVD/miniwieży Clatronic MC 1020. Oryginalny pilot uległ awarii na 99% na skutek wylania baterii alkalicznej. Sprawdzałem pod kamerą telefoniczną, przy naciskaniu jakiegokolwiek przycisku brak mrugania diody podczerwieni na kamerze. Ścieżki na laminacie straciły lakier zabezpieczający. Naprawa prawdopodobnie jest niemożliwa....
Ze względu na wybitnie niesprzyjające środowisko pracy, nie wiem, czy jakikolwiek lakier do naprawy potencjometrów/ścieżek/przewodzący wytrzyma. Raczej nie. Jeśli to jest ślizg zasilający i jest szerszy niż styk po nim się przesuwający, to może spróbuj przestawić ślizgacz w inne miejsce tej ścieżki. Po prostu zmień mu tor, po którym będzie się ślizgać....
Można lakierem przewodzącym pomalować i wyskrobać, grafitowy pewnie też się nada, są też do naprawy padów ścieżki i soldermaska UV do naświetlania ale lampę musisz posiadać. Tu brakuje kawałka ścieżki, to można polutować drucikiem i będzie chyba poza zasięgiem przycisku lutowanie.
W Siemensach często padają przyciski, konkretniej ścieżki do nich prowadzące bo są bardzo cienkie. Ich naprawa polega na tym, żeby przyjrzeć się dokładnie płytce drukowanej, zlokalizowaniu przerwy. Wtedy delikatnie szpilką zdrapujesz lakier, bierzesz cienki drucik, zdejmujesz z niego izolację, wyciągasz jedną żyłkę, bierzesz pęsetę, lutownicę, pokrywasz...
Masz źle złożony rdzeń transformatora. Blachy muszą być izolowane od siebie, więc jedna ich strona polamowana jest lakierem.
F1 spalony, diody mostka OK, Q1 - ok, to lakier, nie ukruszenie (słabe zdjęcie). Q6, 10N60 można kupić z tego co wiem... F1 wymień. Jak reszta elementów o których pisałem? Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę.
naprawa lakier naprawa miernik lakier naprawa lakier samochodowy
schemat domofonu bezprzewodowego warystor pralka delonghi komunikat napełnij obwód
arcam avr300 kalibracja hydrostatu
Audi A6 C5 błąd 1570 - problem z immobilizerem Jaka dystrybucja Linuxa jest używana w nawigacjach Navitel?