https://www.intra.pl/narzedzia/elektrycz... https://m.pl.aliexpress.com/i/3281681171...
Nie podam Ci symbolu elementu, który powoduje te dżwięki. Sądzę, że powinnaś podejść standartowo do naprawy. Monitor rozkręć podaj białe tło, sprawdż czy pisk nie wydobywa się z cewek odchylania. Jeśli tak, zanurz cewki do lakieru nawojowego (pamiętaj o elementach centrujących i pierścieniach aby przy składaniu znalazły się w tych samych miejscach!)...
lakier nitro może uszkodzić izolację (emalię) na drucie nawojowym. Do impregnacji uzwojeń można bezpiecznie używać lakierów tylko na bazie spirytusu. Firmowe lakiery są termoutwardzalne, tzn. w temperaturze pokojowej nie wysychają i należy je wygrzać w piecyku.
Nic nie odwijaj to nie uzwojenie wydaje dzwięk a blachy!. Zanieś tam gdzie przewijaja silniki, transformatory zanurz do lakieru nawojowego, wysusz. Jeśli chcesz mozesz tez kupić lakier nawojowy, napewno nie raz się przyda do traf czy innych indukcyjności
Skoro porada z "gumą" jest nietrafna, zrób naprawę profesjonalnie. Zdemontuj transformator zanurz na kilka godzin w lakierze nawojowym, wysusz będzie OK... a gumę załóż na instrument, jak to w jednej z piosenek zaśpiewano. Pewnie zacznie się narzekanie a skąd lakier?. Poszukaj gdzie w Twojej okolicy przewijają silniki, poproś o usługę.
Napewno pomogłoby zanurzenie w lakierze nawojowym. W zakładzie gdzie przewijają silniki elektryczne napewno istnieje taka mozliwość.
Zanurzenie w lakierze nawojowym tez pomaga. Zrobią Ci to tam gdzie przewijają silniki elektryczne.
Ty byś też buczał gdybyś dostał taki wycisk.Ona po prostu jest przegrzana i nastąpiło uszkodzenie lakieru na drucie nawojowym uzwojenia pierwotnego i z tego tytułu nastąpiło zwarcie międzyzwojowe.Naprawa polega na usunięciu z karkasu uzwojenia pierwotnego i nawinięcie nowego o takim samym przekroju drutu nawojowego i takiej ilości zwoi jakie miało poprzednie...
Można zanurzyć do lakieru nawojowego, pomaga. Widziałem też niezbyt estetycznie, ale skutecznie poklajstrowane klejem z pistoletu.
Zlokalizuj to żródło "buczenia" jeśli cewki (bo tak sugerujesz) to trzeba zdjąć i zalać na nowo w lakierze nawojowym. Inne proponowane motody mogąbyc nieskuteczne.
skoro jesteś pewny że to trafopowielacz ( czasmi jest to indukcyjność z korekcji) to spróbuj uszczelnić piszczący rdzeń lakierem nawojowym, takim jak do zalewania transformatorów. Czasami pomaga.
Nowoczesne lakiery na drutach nawojowych wytrzymują nawet 180°C 180°C to nie jest "nawet". Nowoczesne wytrzymują z 500...600°C. A takie bardziej łatwostrawne to z 300°C. 180°C to gdzieś przy granicy lutowalności drutu bez zdejmowania lakieru, a więc to jest raczej temperatura najsłabszych lakierów. A co do bezpiecznika, to ja bym dał wielorazowy. Czyli...
Zlokalizuj element dający taki brzęczący dzwięk, mogą to być cewki odchylające (pomoże zanurzenie do lakieru nawojowego) lub inna indukcyjność. Taki bywa najczęściej...
Zlokalizuj, która indukcyjność piszczy, dociskając odwróconym śrubokretem. Możesz też wyjąć wszystkie trzy elementy i zanurzyć do lakieru nawojowego. Powinno pomóc.
Izolacja przewodów nawojowych miedzianych okrągłych, to emalia z lakieru poliuretanowego z powłoką zewnętrzną z lakieru poliamidowego. W Twoim przypadku lakier poliuretanowy może okazać się najtańszym rozwiązaniem. Jeśli masz wątpliwości, zrób próbkę na fragmencie uzwojenia poza silnikiem.
No niestety bez zdejmowania to tylko pozostaje podkładać dodatkowe gumowe kliny ze zdemontowanych starych cewek. Proponuję jednak zdjąć i zanurzyć do lakieru nawojowego, uważam że to powinno pomóc skuteczniej.
hm.....może ten dzwięk nie ma aż tak skomplikowanego pochodzenia....może to luźny rdzeń trafa? często tak bywa, jeśli Cię to razi (po zamknięciu obudowy może zmienisz zdanie) to "wykąp" go w lakierze nawojowym u kogoś kto przewija silniki.
a wiec tak co do zwoi to nawin sobie okolo 400 powinno wystarczyc przy 12v zasilania. rdzen ma byc izolowany drut nawojowy musi byc izolowany lakierem mozna go pozyskac np z cewki zaplonowej fiata 125p lub innego tego typu maszyn
Ty to zaraz wymieniać wymieniać... daj mu szansę wszak to tylko trafo przetwornicy jak piszesz. Zanurz do lakieru nawojowego (np w zakładzie gdzie przewijają silniki) Słyszałem tez o jakims preparacie w spreyu. słowem jeszcze raz...daj mu szansę :D
Drobna uwaga o bezpieczeństwie, zakładając napięcie pierwotne 220V (kiedyś, zanim podwyższono do 230V). Otóż, z własnego (bolesnego) doświadczenia - bałbym się cokolwiek robić z tak starym transformatorem. Lakier na przewodach nawojowych z czasem mógł ulec degradacji, podobnie jak lakier impregnacyjny (jeżeli go zastosowano). Próby "na jałowo" mogą...
Podejrzewam, tranzystor też może być przyczyną. Sam projekt też jest przynajmniej zrobiony przez amatora, gdyż na schemacie jest 2 uzwojenia pierwotne a na nagraniu widać jak nawija 3. A uzwojenie zrobiłeś z drutu nawojowego? takiego posiadającego warstwę lakieru izolacyjnego?
Do pobielania trudno lutowalnych metali stosuje się "tłuszcz do lutowania" (soldering grease/lötfett), może stąd wziął Ci się ten "odtłuszczacz" ;) ale to agresywny topnik, który wnikając w głąb przewodu, będzie powodował jego korozję. mocznika (NH2)2.CO - to łatwo dostępny i tani nawóz sztuczny (do nabycia w sklepach ogrodniczych, kilo za 2.- złote),...
Witam Bardzo dobrym sposobem jest aspiryna. Końcówkę drutu nawojowego kładziesz na tabletce i grzejesz lutownicą, lakier schodzi że aż miło. Wydziela się przy tym trochę smrodu który podobno dobry jest na katar. Aspiryna to kwas...zapomniałem nazwy. Pozdrawiam
Wielkie dzięki za odpowiedź. Ale dlaczego ten drut się nie nadaje? Czy ewentulanie mógłbyś mi przybiliżyć? Jak dla mnie miedź to miedź. Ale jak mówie temat dla mnie nowy Drut nawojowy jest pokryty lakierem izolacyjnym. Dzięki temu można nawinąć z niego cewkę. Jeśli użyłeś drutu to na całej cewce masz jedno wielkie zwarcie - przez co to uzwojenie zachowuje...
Uważasz że to są głupoty ? To dlaczego w transformatorach, stycznikach i innych urządzeniach gdzie są cewki zanurzone w oleju stosuje się specjalny olej transformatorowy ? Oleje mają różne właściwości i jak nalejesz taki który rozpuści lakier drutów nawojowych to już po sprężarce.
wielkiego babola hehe pierwsze słyszę XD Z definicji wynika że to zaschnięty gil z nosa no ale fakt ładnie to to nie wygląda. XD Chyba znalazłem źródło problemu teraz jak to naprawić/wymienić ... jest ktoś chętny ? oczywiście za pieniądze. Zbiór elementów zaznaczony numerem 4 Oddaj do serwisu układ jakieś 50zł plus robocizna o ile coś więcej nie padło....
Witam chciałbym się dowiedzieć jak nawinąć uzwojenia stojana ? I ile będą kosztować potrzebne materiały (drut nawojowy) i co jeszcze mi potrzebne oprócz druta nawojowego (lakier ?)
Witam Chciałbym się zająć przewijaniem silników, mam niezłe wiadomości teoretyczne zero praktyki. Potrzebuje atlas uzwojeń, lakiery, druty nawojowe itp itd., gdzie to wszystko zdobyć? (okolice Krakowa). Od czego zacząć?
Jest wysoce prawdopodobne ze lakier na drucie nawojowym z upływem lat ulega degradacji co prowadzi do zwarć wewnątrzzwojowych i grzania sie trafo. Jesli tak jest to transformator do wymiany lub do przewiniecia.
No tak, praktycznie ogranicza go tylko indukcyjność rozproszenia i rezystancja uzwojeń. Jeśli lakier na drucie nawojowym wytrzyma to sobie można naparzać impulsami by zgrzewać elementy. Dużo sprzętów tak działa, nawet tanie wiertarki, nie są przystosowane do pracy ciągłej. Janusze budowlanki o tym nie wiedzą i marudzą że szajs a nie wiertarki w tych...
Kondensatory nie są w tym przypadku przyczyną spalania bezpiecznika w jednym kanale. Z tego co widzę tam jest najprostszy filtr 1-rzędu, więc problem leży najprawdopodobniej po stronie : A na tych pierwszych zdjęciach te dwa luty były tak zagięte że obydwa dotykały kosza głośnika Odegnij te styki i postępuj zgodnie ze wspomnianymi wcześniej radami :...
Opisz zapach.... Jeśli lekko słotkawy to lakier z przewodu nawojowego. Jeśli gryzący to elektrolit z kondensatora. Ale na początku, tak jak już Ci koledzy napisali - wymień zasilacz. Pozdrawiam
Już poradziłem sobie. Transformator był zrobiony typowo czyli z kształtek E I. Rozebrałem bo była szansa naprawy w następujący sposób. Uzwojenia były nawinięte na podzielonym plastykowym karkasie obok siebie. Uzwojenie pierwotne zostało odcięte brzeszczotem i został tylko fragment karkasu z uzwojeniem wtórnym. Rozmiary transfomatora i karkasu były dokładnie...
Zastosuj drut nawojowy, jest pokryty lakierem izolacyjnym i występuje w wielu przekrojach. Starannie odwiń uszkodzone uzwojenie licząc ilość zwojów, kup nowy drut nawojowy o takim samym przekroju i nawiń nowe uzwojenie. Taką cewkę na koniec owija się płótnem i lakieruje w celu wyciszenia drgań podczas pracy
Poza tym lakier izolacyjny stosuje się też po to aby uzwojenia nie "grały". Pod wpływem przepływu prądu uzwojenia drżą (mówi się potocznie "grają"). Takie drżenie może powodować przecieranie się lakieru na drucie nawojowym, a w konsekwencji zwarcie między zwojowe. Nie lakieruje się po to aby było ładnie. :D
Jak nie posypie się zwęglony lakier z przewodów nawojowych to jest szansa na przedłużenie żywotności silnika Zwęglony lakier przewodzi prąd ale czy wyobraża sobie kol. drganie kilkudziesięciu drutów w każdym zezwoju i brak konsekwencji tego w postaci przetarcia izolacji ? Powstaje wtedy klasyczny skrót.
A ja tak wam coś podpowiem (chociaż to nie H.P.) Do lutowania bardzo dobra jest ETOPIRYNA (ta którą poleca Goździkowa).W niektórych przypadkach jest dużo lepsza od kalafoni.Zawiera kwas salicynowy który niszczy szelak(lakier na drutach nawojowych)lutujemy bez skrobania ,CHAINE przewody,kabelki lutują się bez problemu.A co do lutowania AL -lutujemy w...
Za moich czasów uczono mnie, ze bezpiecznym napięciem pojedynczej warstwy lakieru izolacyjnego na drucie nawojowym jest 30V. Przeczytałeś co napisałem?
patent z tabletką, chyba polopiryną I lutowanie drutu nawojowego bez zdzierania lakieru było po prostu przyjemnością. Cyba rozchodzi się o zawarty w niej kwas salicylowy. Pozdrawiam.
Taki zwykły miedziany drut nawojowy z czasem będzie śniedział, i brzydko wyglądał, może też i czułość dotyku się zmienić. Chyba, że to drut nawojowy pokryty lakierem :-)
W uzwojeniu błędów nie widać, żłobki prawie pełne - zbędny balast to te kołki w żłobkach. Wystarczy Folia izolacyjna i lakier elektroizolacyjny. Brak lakieru elektroizolacyjnego w żłobkach, uzwojeniach stojana umożliwia to, że w żłobkach pod obciążeniem aktywne odcinki przewodów mają swobodę i odbywa się ich ruch pod obciążeniem (akcja i reakcja) w...
Azbest nigdy nie był używany jako materiał izolacyjny w elektrotechnice. Natomiast druty nawojowe z reguły izolowane były jednym z dwu sposobów - albo poprzez powłokę poliuretanową - lakier, albo oploty - jedwabny, bawełniany bądź szklany.
Warto to popatrzeć po używanych narzędziach chirurgicznych. Medycy się czasem pozbywają, bo narzędzia też się zużywają, ale do elektroniki bez problemu się nadadzą. Mam cały zestaw takich narzędzi chirurgicznych ze szpitala, proste, pod kątem 30°, 45° i chyba jeszcze 90°. I jeszcze skalpele, bardzo fajne do obierania z izolacji, podważania rzeczy, zeskrobania...
Tam jest takie ,,mnóstwo'' zwojów, że można to przewinąć,,z garści'' przy niewielkiej wprawie. Należy ,,rozgotować'' oryginalne trafko (po ściągnięciu z rdzenia żółtego lepca) w wodzie z duzym dodatkiem soli kuchennej Circa 20%. po dłuższym gotowaniu, w stanie gorącym w rękawicach gumowych można obie połówki ferrytowe wysunąć z korpusu. Następnie delikatnie...
W czasach, gdy zasilacz USB kosztuje parę zł, a za podobne pieniądze da się kupić całkiem sensowną przetwornicę, bawienie się w w obwody bez izolacji, z mini sprawnością to jakiś żart chyba. Weźmie kolega do ręki taki zasilacz USB "za kilka złotych" to się przekona, że i one często nie mają tej separacji galwanicznej tj. jest ona znikoma, często sprowadzona...
Do 06061947 - w każdym odbiorniku jest kawałek grzałki - chcesz czy nie to takie zjawisko zachodzi.Jak zachodzi to trzeba się z nim liczyć i umieć go liczyć by wyeksploatować jego walory do maksimum, ale nie przekroczyć.Popularny lakier drutu nawojowego wytrzymuje obliczeniowo do 80°C i nie trzeba NAWIJAĆ GRUBYM DRUTEM, a wystarczy takim jak trzeba.
Uszkodzoną cewkę poznasz już po samym wyglądzie (będzie stopiony lakier na drucie nawojowym bądż też wręcz zwęglony). Co do głośnika to sprawdż czy jest sprawny podłączając go bezpośrednio pod wzmacniacz pomijając zwrotnicę i zobaczysz jak gra.
Dzień dobry, mam do wykonania cewkę o wymiarach 1,8m na 1,8m, z racji jej wielkości musi być elastyczna, aby można było ją złożyć. Cewka miała być wykonana z drutu nawojowego 0,8 mm i miała mieć 7 zwojów. Przy zginaniu cewki może uszkodzić się lakier, dlatego czy można zastąpić drut nawojowy przewodem DY 0,5 mm2 lub linką Lgy 0.5 mm2? Pomijając zmniejszenie...
W pojemniku na baterie powinien być rezystor - proponuję poeksperymentować ze zwiększaniem jego wartości. Dodano po 1 Tam nawet nie ma izolacji na tych drucikach, Jest - izolacja lakierem jak w drucie nawojowym.
Nie po to robią lakier do drutów nawojowych by mieć problemy z nawijaniem. Skoro nieco wyżej napisałeś, że druty nawojowe mają napięcie przebicia 4-5kV to chyba nawet nie stosujesz izolacji pomiędzy uzwojeniem sieciowym 230V i resztą uzwojeń bo przecież ,,potrafisz''?
Szelakiem to się chyba od dobrych 50 lat nie impregnuje uzwojeń. 50 lat temu były też druty nawojowe z lakierem o takiej barwie jak w tym silniku. Skąd mam wiedzieć ile lat ma ten silnik? Kolega wie?
Siemanko.Standardowo do piekarnika ,ą potem przecinakiem po końcach cewek,Istnieje też inna wersja ,najpierw przecinakiem[łatwiej obciąć cewki-druty nawojowe lakier mocno trzyma razem],a potem tylko podgrzać i do dzieła.
Można też pętlę zrobić z bardzo cienkiego drutu nawojowego pokrytego lakierem. Wtedy po pierwsze złodziej go nie zauważy i po prostu go zerwie. Ominięcie go, poprzez zwarcie (obejście) też nie będzie wcale łatwe w realizacji.
Jeżeli nie zmieniasz parametrów cewki to grubość drutu niema wpływu na zmianę ilości zwojów. Musisz mieć świadomość że cewka będzie grubsza po nawinięciu takiej samej ilości zwojów ale grubszym drutem. Przekładki są raczej zbędne. Zależy to od napięcia między pojedynczymi zwojami i izolacją lakieru na drucie nawojowym.
Normalnie do tego celu używa się małego . tygileka z rozgrzanym stopem lutowniczym do temp np. 400 stopni. żaden lakier tego nie przeżyje, a przewody sa pocynowane
Jak odwiniesz drut z cewki lub transformatora to zwróć uwagę na to jaki jest gruby (przekrój), wygląda on jakby nie miał izolacji, lecz jest pokryty lakierem, końcówki takiego drutu tam gdzie będziesz lutował, musisz "obskrobać" z tego lakieru. Takie druty nawojowe dostępne są z reguły w sklepach elektronicznych. Pozdrawiam _TIGER_
elektromagnes ??? człowieku na stalową grubszą śrubę nawijasz druto nawojowego w izolacji (lakierze) i nawijasz ile sie da ...
27 lat przy napędach to mało ok...mnie wystarczy, stosowana podstawowa zasada In x 1,1 jeszcze mnie nie zawiodła... Za to wyłączniki silnikowe różnych producentów i owszem...bo pomimo ładnych charakterystyk parametrów nie trzymały i to jakoś zawsze w dół... więc niech kolega nas oświeci...bo jak na razie nic na poparcie swojej teorii nie napisał......
Faktycznie wymienione sposoby usuwania emalii, lakieru, izolacji są skutecznymi sposobami. Ale tylko wtedy gdy chcemy je lutować. W temacie jest wspomnienie o końcówkach końcówek drutu nawojowego A przy takowych połączeniach często stosuje się zgrzewanie. Wtedy odpada nam czyszczenie, z lakieru. Lakier po prostu jest spalany, a my uzyskujemy trwałe,...
Masz ten klej jeszcze? Jak masz to sprawdź na czym on jest zrobiony. Jeśli mam racje i to epoksyd to nic słabszego od acetonu tego nie ruszy. A rozpuszczalniki zdolne rozpuścić żywicę są w stanie zmyć nawet lakier z drutu nawojowego na cewkach ;) A weź pod uwagę że żeby rozpuszczalnik podziałał na klej musiałbyś praktycznie zanurzyć w nim kartę. Po...
I tutaj mam pytanie, czy konieczne jest przezwajanie silnika z drutem nawojowym z lakierem o większej wytrzymałości, czy może da się wzmocnić nowym lakierem obecnie ułożone uzwojenie, bez rozbierania ? Nie wiem czy uzwojenia tworzy się już zalakierowanym drutem, czy lakieruje się już po ułożeniu. Konieczne, nie próbuj wycierać d... szkłem, bo nic z...
nie chodzi o rozcięcie uziemienia ! należy rozciąć uzwojenie wtórne. Bierzesz sondę miernika łączysz w jakiś sposób z igłą i eksperymentalnie wyznaczasz środek uzwojenia wtórnego przebijając izolację i lakier na drucie nawojowym mierząc napięcie . jak już znajdziesz to miejsce to przecinasz uzwojenie wtórne i w tym miejscu łapiesz masę mam nadzieję...
O jakich własnościach magnetycznych mowa, to ja nie wiem. Istotny jest wzrost temperatury aż do przegrzania, o ile elektronika wytrzyma, lakier odlatuje z drutu nawojowego, a stator dostaje zwarć między zwojowych i koniec alternatora.
.....lakiery bezbarwne w sprejach..... .....Nie polecam, te spreje to krótkotrwałe wynalazki. Trwale zabezpieczyć można lakierem bezbarwnym stosowanym do nawierzchniowej warstwy metalików. Ja odwiedzam znajomego lakiernika i jak maluje samochód to mi resztkę tryśnie. Za "piwko" będziesz miał trwałe i pewne, a jak dasz na drugie to może doda Ci uelastyczniacza;...
Nie. Są specjalne lakiery elektroizolacyjne, chemo / bądź termoutwardzalne, zapewniają niepalność, izolację oraz odpowiednią wytrzymałość mechaniczną. Jeśli nie chcesz kupować beczki lakieru to daj sobie spokój z lakierowaniem w ogóle. Pamiętaj - podstawowa sprawa to bardzo ciasne ( sztywne) nawinięcie uzwojeń, luźny zezwój to gwarancja katastrofy....
Czy przez przegrzanie sie pompki rozumiecie zwiekszenie sie jej temperatury o 2-3 stopnie powyzej temperatury otoczenia? Jesli lilnik elektryczny ulega przegrzaniu,to napewno nie w temperaturze pokojowej!! Przegrzanie silnika oznacza uszkodzenie lakieru elektroizolacyjnego na drucie nawojowym. Podczas produkcji lakier wypala sie w temp. 250-470 stopni...
W doświadczeniu użyłem drutu miedzianego nawojowego zaostrzonego na jednym końcu i spiłowanego na płask na drugim końcu. Powierzchnia boczna drutu jest pokryta lakierem nieprzewodzącym.
A ja myślałem ze dostanę "gotowca".:D Oporność innego elektromagnesu ,ten sam model = 6400 ohm. ----------------------------------------... 25.02.2008 Φ- 0.06. ( lakier -Φ 0.063)
Przeszukaj moje posty zamieszczone w interesującym Ciebie temacie.W jednym poście precyzuję iż ten wyłącznik jest trudno osiągalny i można go zastąpić polskim wyłącznikiem i podałem jego oznaczenie oraz producenta.Ten wyłącznik jest gabarytami nieco większy ale w pełni wykożystuje lukę po poprzednim bez problemu.Jest szereg spawarek różnych producentów...
Nie udzielam się tutaj z reguły, ale raz mogę, prawda ? (at)Novile Pięknie podsumowałeś to radio, nie znam, ale wierzę na słowo. Tak więc ja tylko dorzucę parę uwag na temat anteny ,,Florida" :D, bo kupiłem kiedyś parę. Jest to kompletny syfilis, ,,helikal" nawinięty cienkim drucikiem na pręciku z włókna szklanego. Dolny koniec tego helikala jest wklejony...
jeżeli powstanie zwarcie nawet na jednym zwoju to prąd gwałtownie wzrośnie co praktycznie doprowadza do zadziałania zabezpieczeń i zatrzymania silnika , nie spotkałem sie z sytuacją kiedy w normalnych warunkach eksploatacji odpada lakier na drucie nawojowym , jedynie w przypadku zwarcia kiedy nie zadziała zabezpieczenie a z uzwojeń zrobi się grzałka...
Działanie takiego regulatora jest pożyteczne dla odbiorników, a zabójcze dla turbiny. Po przekroczeniu zadanego granicznego napięcia regulator odłączy odbiorniki by ich zbyt wysokie napięcie nie zniszczyło, a w wyniku tego turbina bez obciążenia może wejść na samolotowe obroty (bez obciążenia) i generować w prądnicy wysokie napięcia. Napięcie można...
Witam serdecznie wszystkich którzy próbowali pomóc przy silniczku . Dzisiaj rozebrałem stojan na czynniki pierwsze i niestety zwarcie między uzwojeniami próbowałem rozdzielić druty nawojowe zaizolować lakierem nitro efekt był taki , że maszynka chodziła 10 minut i koniec . Dziękuje bardzo wszystkim którzy chcieli pomóc i pozdrawiam Sławek .
Musisz wyciagnac ten fragment glosnika tzw . karkas z nawinieta cewka i resorem glosnika .Potem jezeli urwales przewod od konca nawinietej cewki , odkrec krociotki kawalek zerwanego przewodu nawojowego i dolutuj nowy odcinek . Nie zapomnij zeskrobac w miejscu lutowania lakieru . Bo ten nawiniety drucik jest izolowany lakierem . Jezeli urwales ten drugi...
Prądnica to nie apteka, a pomyłki pisarskie też się zdarzają. Jak źle skalkulowałem ilość przewodów w żłobku to po przygotowaniu całego uzwojenia do wsypania (bez przecinania drutów), męczyłem się cały tydzień, aż ubijałem młotkiem, a jak i to nie pomagało to każdą cewkę, fazę musiałem rozwinąć , podzielić na nowe ilości i wtedy się zmieściło w parę...
Kiedyś skleiłem rdzeń ferrytowy trafo Poxipolem jednak w wyżeszej temperaturze (ok. 70C) zaczął mięknąć. Być może źle zmieszałem oba składniki kleju jednak np. w przypadku kleju Epidian 53 nie stwierdziłem mięknięcia. Tu jest fajny sklep oferujący druty nawojowe, kleje, lakiery elektroizolacyjne, preszpan, koszulki izolacyjne itp. www.selmex.pl
Wygląda na to, że jednak przypalona/spalona cewka a śmierdzi przypalony lakier drutu nawojowego + klej którym jest klejony do karkasu. Jak "coś gra" , to uzwojenie przejście może i ma, ale może być zwarte i pewnie odkleiło się od karkasu i albo brzęczy, albo ociera o nabiegunnik, albo i to i to. Widać, albo przesadziłeś z mocą, albo z przesterem a cewka...
Emalia. Przecież blachy wirników silników, czy też blachy transformatorowe są od siebie izolowane. Przecież drut nawojowy ma powłokę izolacyjną. Ba! Są druty nawojowe o izolacji z włókna szklanego, wytrzymujące znaczne temperatury.
Przebarwienie na cewkach jest koloru zielonego,wygląda całkiem tak jakby na drucie nawojowym był lakier innego koloru,specyficznego zapachu wygrzanego lakieru też nie czuję, będę badał dalej w dniu jutrzejszym, dopiero wróciłem z pracy :(. Dzięki za sugestie ( 2904 już był wymieniony), przyszło mi do głowy że wymieniam uszkodzone elementy na uszkodzone...
Jak pisałem z dostępnych tanich to dwuskładnikowy klej epoksydowy powinien się nadać. Klejem na gorąco też można by spróbować. O tyle lepszy że da się go usunąć epoksydu już nie usuniesz. Nie stosuj tylko klei typu butaprem i nie cyjanoakryle (kropelka, super glue itp). Te pierwsze za miękkie i raczej nic nie dadzą. Te drugie są zbyt agresywne nie wiem...
Na uzwojeniu wtórnym można próbować i należy dać jeszcze przekładki pomiędzy zwojowe i warstwowe np. z preszpanu plus lakier. Przy uzwojeniu pierwotnym to daremna praca, zastosuj nowy drut nawojowy i lakieruj każdą warstwę zwoji, zabezpieczysz uzwojenia przed drżeniem i powtórnym przetarciem izolacji. Pozdrawiam
Dolicz sobie do tego około 30 kg materiałów nawojowych ~ 50 zł/ kg, do tego preszpan, koszulki , lakier, robocizna - wyjdzie drożej niż gotowy transformator.
Bardzo ciężko jest się dostać do stojana. Jest w metalowej obudowie. Są może jakieś inne sposoby? Obawiam się , że sobie z tym sam nie poradzisz . Przewinięcie silnika wymaga sporej wprawy i odpowiednich materiałów - drut nawojowy , środek (lakier )zabezpieczający uzwojenia itp. Moja rada jest taka - oddaj silnik do przewinięcia a sam pomyśl jak go...
W pierwszej kolejności spróbuję pożyczyć multimetr z funkcją pomiaru indukcyjności. Jeśli usterka potwierdzi się, to czy jest to do naprawienia. Mam na myśli odwinięcie drutu nawojowego, pokrycie uszkodzonego miejsca lakierem izolacyjnym i ponowne jego nawinięcie. Ma on średnicę 3,5mm (mierzone razem z lakierem izolacyjnym). Czy lakier nie będzie pękał...
Chodzi zapewne o drut w zielonym kolorze izolacji (lakieru).Czy silnik sprężarki pracuje w jakimś czynniku,oleju?
Ogólnie sprawę ujmując można się pokusić i spróbować. Trzeba się zastanowić nad wykonalnością uzwojeń i ich zmieszczeniem , jedno z uzwojeń - anodowe ma mieć 330-340V ,to jest jakieś 1100-1200 zwojów. Ale czy nie korzystniej ze względów również finansowych ( Dobry drut nawojowy, lakier zalewowy to również niemałe koszta . ) będzie zakupić gotowy dostępny...
A czy przewody które skróciłeś to nie jest czasem drut nawojowy z którego wykonane są uzwojenia? Jeśli tak to oskrob lakier na końcach.
Dławik może mieć dość duży rozrzut indukcyjności - a co za tym idzie liczbę zwojów. przy przekroju rdzenia żelaznego ok. 40-50 cm kw. spotykałem ilości zwojów pomiędzy 24 a 36. Lakier nitro powoduje niszczenie powłoki izolacyjnej na drucie nawojowym - dlatego nie można go zastosować. Próbować można z lakierem ftalowym bezbarwnym. Malować pędzlem, suszyć...
Grube druty - to sobie odpuść. Umyj starannie, a następnie (oczywiście po naprawieniu) machnij lakierem akrylowym całą płytkę od spodu. Zabezpieczysz przed wilgocią. Lakierowania (spray) od góry nie polecam, bowiem łatwo jest zanieczyścić lakierem części chłodzące tranzystorów. Tak samo aceton, który stanowi główny rozpuszczalnik w tych lakierach nie...
Wygląda na problem z termoparą, ale nie taki jak sobie wyobrażasz. Termopara to źródło napięcia. Małego bo małego, rzędu kilku, kilkunastu miliwoltów, ale jednak potrafi wywołać w zamkniętym obwodzie prąd rzędu 1 A ! Wszystko zależy od dołączonych rezystancji. Jak są maluteńkie to jest OK i obwód się zamyka. Termopara ma w zasadzie zasilać cewkę elektromagnesu,...
Swego czasu dużo przezwajałem silników od sprężarek chłodniczych i fabryczne, które rozbierałem, nie miały impregnowanych uzwojeń.Do tych silników szedł drut nawojowy przeznaczony do urządzeń chłodniczych których silniki pracują w oleju i mają styczność z czynnikiem chłodniczym.
W innym temacie na tym forum ktoś pytał ile przewodów (drutów) zmieści się w głębokiej puszce z wyłącznikiem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Ja osobiście w obudowę natynkową hermetyczną z wyłącznikiem schodowym (krzyżowy) zmieściłem 11 żył tj 1 x YDYp 5x1,5 mm^2 i 2xYDY 3x1,5mm^2 z tym , że łączenia były lutowane twardym lutem i...
No miedziany drut nawojowy 0,8mm średnicy https://obrazki.elektroda.pl/5301004500_... . Końcówki z obu stron zeskrobany lakier, bo inaczej była by rezystancja O. L. Dodano po 32 jakie zasilanie Zwykłe z baterii, 12V
Nawet przy budowie miniaturowej Tesli pamiętajcie o dokładnym (kilkukrotnym) polakierowaniu uzwojenia wtórnego cewki, w przeciwnym razie szybko wystąpią przebicia między zwojami i poprzepala się izolacja na drucie. Piszę to na podstawie własnego doświadczenia, nie chciało mi się lakierować mojej cewki i niedługo będzie nadawała się do kosza. Najlepiej...
Pośród zapewne wielu wad, szczególnie widocznych gdy ją porównujemy ze współczesnymi spawarkami, miała kiedyś też kilka zalet, niezłą regulację w porównaniu z odczepami, łatwo rozbieralny transformator, wykonany na rdzeniu taśmowym zwijanym, niezłą izolację zwojową drutu nawojowego cewek, włókno szklane impregnowane lakierem piecowym i przekładki już...
Mam do was pytanie . Czy taki transformator ze starej mikrofalówki na wyjściu daje bardzo wysokie napięcie ? Nadaje się to do czegoś czy tylko na złom albo rozebrać na miedz ? Tam nawet nie znajdzisz 'grama' miedzi! Uzwojenie jest wykonane drutem aluminiowym. Jedynie co sugeruje że to miedź, to kolor lakieru izolacyjnego na nim jest ten sam co na miedzianym...
Pewnie że może. Drut nawojowy może się np. przegrzać i stopi się lakier... lub cokolwiek innego może się stać czego nie sposób przewidzieć nie widząc zdjęcia dwóch elementów jakie chcesz ze sobą pospawać. Szczegóły...?
Oh, wiele nie będzie potrzeba: -Oporniki 1k i 15k. -Kondensatory foliowe 680nF, 220nF i 10nF -Tranzystor IRFP460 -Drut nawojowy o średnicy 0,15-0,3mm. -Jakiś zasilacz dający prąd stały z zakresu 50 do 100V przy kilku amperach. -Rurka PCV średnicy tak 2-4cm i druga, nieco większej aby pierwsza zmieściła się w środku pozostawiając kilka mm luzu. -Jakiś...
Normalnie to wystarczy przy odwijaniu liczyć zwoje. Inna opcja to nawinąć dodatkowe uzwojenie np. 10÷20 zwojów (na to co widać, nawet kabelkiem w izolacji igielitowej). U ciebie jednak strawa jest o wiele prostsza, bo masz odizolowane uzwojenie, tam gdzie chodzi suwak. Wystarczy teraz wziąć końcówki miernika i zmierzyć sobie napięcie na powiedzmy 10...
Jak myślisz. Co powoduje ten pisk na poziomie fizyki? Cewka. Dlatego silikon nic nie da bo trzeba wniknąć w głąb, zatem w grę wchodzi tylko lakier elektroizolacyjny (i to nie byle jaki, bo ten na acetonie rozpuści fabryczną izolację drutu nawojowego). Za to proponowany przez ciebie kondensator... Nie ma nic wspólnego z cewką.
usunąć lakier nawojowy nawojowy odzysku schemat nawojowy
pojemność skrzynia głośnik wymiana czujnik hamulec obliczenia spadku napięcia
projekt mojej bramy garażowej projekt mojej bramy garażowej
Model TDA1022 w Eagle - Tworzenie i Alternatywy Schemat radia PURE Legato 2 - gdzie znaleźć?