128 to środek. Screen jest dla błędu sondy, czyli podstawione wartości domyślne. Nic z niego nie wynika.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Zaraz po odpaleniu Auta, kiedy auto jest jeszcze na ssaniu (przez ok 1,5-2 min) wykres napięcia na sondzie nic nie pokazuje. To normalne? Tak, to normalne, sonda musi się rozgrzać do temperatury roboczej zanim zacznie pracować. Wykres z Opel Scanera na ciepłym obecnie założonej. Wykres wygląda poprawnie, ale żeby ocenić poprawność działania sondy,...
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Długość nie ma znaczenia byle nie byl naciągniety jak kon... I nie ocierał się
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Sonda jest już "stara". Średnio na biegu jałowym powinna próbkować około 35-45 razy/min, a u ciebie tyle próbek nie ma w ciągu 5 min.
zrób z 10 km i błąd pokaże.
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Delphi ES10789-12B1 działała.
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Skoro błąd pojawia się co jakiś czas to jak najbardziej sprawdź kable sondy.
W przypadku uszkodzonej sondy sterownik poda ok 0.4V
Szukałeś długo i w końcu nastała ta chwila :) Dorzucam schemat elektryczny silnika, wraz z informacjami odnośnie sondy.
Kukiz , szanuję Cię , "pracujesz" na forum parę lat , jak piszę referencyjne to takie jest z ECU. Odepnij kostkę i zobacz! Jak masz emulator , to zobacz jak jest ona realizowana , nie sądzę ,że na masę bo jakieś napięcie masz! Mierz po emulatorze. Nie wierzę ,że są dwie sondy /nieistotne jakiej marki / uszkodzone.
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
Witam. Mam astrę j 1.4 z LPG z 2011 roku i chciałbym usłyszeć opinie czy właściwie wystrojona jest instalacja, bo auto przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gaśnie. I nie jest zaznaczona sonda lambda.dzieki[/center]
Witam. Znajomy ma zamiar kupić auto astra I , rocznik 1995 , z silnikiem 1,4 benzyna. Sprzedawca twierdzi że uszkodzona jest sonda lambda a orientuje się ktoś ile kosztuje nowa i założenie jej ? Jakie są objawy uszkodzonej sondy? i czy wogule można jeździć autem z uszkodzoną sondą? Pozdrawiam Nowa sonda lambda-zamiennik kosztuje ok. 100-200 zł. Objawy...
Odłacz na chwile zasilanie z akumulatora i sprawdz samą benzyne. Napewno emulacja sondy lambda rozwala mape benzyny.
Wymieniłem sondę druga i pomiar jest w granicach 0.10-0.80V więc sonda nowa działa, ale check engine nadal występuje, ale rzadziej. Gdy błąd wyskoczy to sonda jest na 1.28V i niby nie pracuje skasuje błąd i sonda zaczyna pracować. Błąd który nadal występuje to P2097. Mechanik powiedział że problem z tym błędem to może być wszystko, katalizator, zawór...
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
"Fachowców" w realu jak i witrualu ze świeczką szukać. Faktycznie się nie znam, i posłuchałem tych co sie "znają"... Mechanik się znał (bo w sumie robi dobrze) i zalecił wymianę sondy- posłuchałem, wymieniłem. Bardziej doświadczony urzytkownik (43lvl) zalecił zakup ELM (nie wiedział, że urządzenie jest bezurzyteczne?)- posłuchałem, kupiłem. Eh... Zamykam...
Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z : Czujnika temperatury silnika TPS Sondy lambda Map sensor Oczywiście sygnały do ECU
Zapchany wydech.Wykręć sonde lambda 1 na próbę jak jest możliwość i spróbuj odpalić.Świece mokre czy suche?
Błąd dalej się zapala po przejechaniu 50-200km. Byłem u mechanika podpieli komputer skasował błąd wziął 50zł powiedział że sondy pracują jest wszystko okej. Zapaliła się poraz kolejny pojechałem do innego mechanika i powiedział że nie ma takiego czegoś jak programowanie sondy i skasował błąd i kolejne 50zł. Czek się zapalił ponownie i nie wiem co już...
Są dwie możliwości: 1. Uszkodzona sonda lambda 2. Uszkodzony sterownik / komputer silnika / Powodzenia
Sonda lambda nie pracuje , masz jednoprzewodówkę , to potrafisz sprawdzić. Carrot , znowu falstrt.
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
W zależności czym to było odczytywane to błąd P0130 z identyfikatorem 04 ma znaczenie : P0130 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 1) lub P0130 Sonda lambda O2 1 rząd 1 do sondy lambda O2 2 rząd 1 Dane nieprawdopodobne i p0136 z identyfikatorem 04 P0136 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2) lub P0136 Sonda lambda...
Wtyczka jednak pasuje tylko w jeden sposób. źle sprawdzałem.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Wygląda na lewe powietrze, Silniczek krokowy dobrze dopasowany? Zaadoptowany?
wskazało błąd sondy lambda Nie ma takiego błędu.....
Srubą w Blitzu akurat reguluje się minimalny przepływ gazy. Attuator się jeszcze otworzy i zwiększy porcję. No chyba ze rozpatrujesz to od strony całkowicie otwartego attuatora to wtedy jak mówiszCo do Espero 2.0 kolegi NOMa to check engine pochodzi od braku emulacji lambda najpewniej - to akurat sterowniki sprawdzają zawsze
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
Rozwiązałem częściowo swój problem. LPG przełączało się szybciej niż uruchamiała się sonda lambda (praca w pętli zamkniętej), przez co totalnie rozjechała się mapa benzyny (16ms na start i zalewało silnik). Po załapaniu pętli zamkniętej czas wtrysku redukował się do około 3.8ms. Uruchomiłem silnik na lpg i poczekałem aż załapie lambda, przełączyłem...
Mini lambda to nie komputer-to kawał ściemy niby działa ,ale wcale nie działa to jak "kruciak" reduktor brc może być ale eco od tecno jest zdecydowanie lepszy-a szarpanie to pewnie z przebicia lób słabej iskry świece NGK -są bardzo dobre ,a co do przewodów to tylko oryginał BERU.A co do spalania to zależy kto jak jeżdzi.
tóra sonda lambda padła? Żadna.
Rozwiązałeś problem?
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Najlepiej za pomocą oscyloskopu.
>Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka. Wystarczy zwykly woltomierz, sygnaly na zlaczu DIN5 sa od 0 do 5V odpowiednio wyskalowane: 1) sygnal z attuatora 0V zamkniety ok. 5V 100 % otwarty 2) sygnal lambda 0V uboga ok. 5V bogata mieszanka 3)chyba masa 4)+12V 5) obroty 1V to ok. 1000rpm Ale to zalezy...
astra lambda lambda check astra sonda lambda astra
schemat jelcz swiec sharan instrukcja montaż whirlpool
hilti udaru engine fault peugeot
Reset ustawień fabrycznych drzwi zewnętrznych Hörmann – procedura dla modeli SupraMatic, LineaMatic, Secur Błąd 01317 J285 - problem z komunikacją w VAG