najtańsza delphi 149zł w aparts.pl, na przyszłość: https://partsouq.com/ -> wklejasz nr vin i sprawdzasz nr części. Pozdrawiam
Sondę lambda.
W matizie z 99r. masz komputer i sondę lambda??
Stan oleju ponad normę nie musi być spowodowany nieprawidłową pracą wtrysku (zapieczenie, zużycie, wadliwy sterownik), może być także spowodowany uszkodzoną sondą lambda.
Szarpanie i check engine na rozgrzanym silniku. Sonda lambda daje taki efekt gdy nie dziala poprawnie.
Gdy sonda dobiega juz kresu swego zywota to na pb jeszcze tyle o ile wskazuje normalnie to na lpg juz nie chodzi w calym swoim zakresie
pewnie jest problem z dawkowaniem paliwa - co pokazuje analizator spalin (ew. sonda lambda) ??
Twoje objawy wskazują na ubogą mieszankę. Możliwe powody: - niskie ciśnienie paliwa, - zanieczyszczone "zapieczone" wtryskiwacze. - uszkodzona sonda lambda. Procedury diagnostyczne: sprawdzić ciśnienie paliwa. Przeprowadzić analizę spalin z jednoczesną kontrolą sondy lambda.
sprawdz odczyty z lambdy, jakie ma wartosci
Wydaje mi się, że sonda jest sprawna ponieważ gdy zwiększam obroty sonda pokazuje napięcie ok. 0.9 V. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to przy przyśpieszaniu (bogata mieszanka) sonda musi pokazywać ok 0.9-1 V. U mnie tak właśnie jest. Lpg nie posiadam. Jeżeli uważacie, że jest to konieczne to podjadę na analizę spalin. A jeżeli pominąć w tym problemie sprawę...
ciekawy rysunek: lambda w skrzyni biegów
słaba masa instalacji gazowej lub jej brak
Witam. Mam problem ze swoim matizem. Zapala normalnie, chodzi na biegu jałowym ok, następnie po wciśnięciu pedału gazu zapala się kontrolka check engine i silnik gaśnie. Po sprawdzeniu kodów błędów wyskakuje 0105 i 0130, czy ktoś miał taki przypadek ,błędy sondy lambda. Proszę o pomoc
U mnie byla nie podlaczona kostka od sondy lambda. Po podłączeniu problem zanik.
Witam. Najlepiej podczas przeglądu (lub nawet teraz) podjechać na stację obsługi, by podłączyli autko do komputera diagnostycznego. Wyświetli się powód takiego działania autka - kod serwisowy. Przy instalacji gazowej czasami zdaża się, że zapala się ta lmpka (powodem jest przekroczenie na sondzie lambda). Reset - kolega mówił, że wystarczy odłączyć...
Mało prawdopodobne aby uszkodzony był sterownik.Sprawdz ogrzewanie sondy lambda ewentualnie okablowanie wtryskiwaczy.Jest to na tym samym bezpieczniku co pompa paliwa.
Teoretycznie możliwe,pamiętać trzeba o tym że matiz ma monowtrysk a nie gaźnik,inny kolektor wydechowy,sondę lambda i sterownik silnika.Jest trochę roboty ale w zamian dostajesz około 25% przyrost mocy.
Czy wie ktos moze czy jest mozliwosc zamontowania do Tico glowicy i wtryskiwaczy oraz calej elektroniki z Matiza, jezeli tak to jak rozwiazac problem zamontowania sondy lambda (czy w matizie jest ona w katalizatoze czy kolektoze wylotowym- czy da sie jakos oszukac komputer?)
Skup się na tym błędzie. Za bogata czyli za dużo paliwa za mało powietrza. Pompa paliwa, leją wtryskiwacze nieszczelności za przepustnica odma.
kable sondy lutować. Nie słyszałem o tym, tego nie wolno robić z tego co wiem ponieważ przez kabel idzię powietrze do sądy i jak polutujesz sąda ma za mało powietrza i robi się nielada problem.
Mało prawdopodobne, że to sonda, z zrób test analizatorem spalin na stacji diagnostycznej, a wszystkiego się dowiesz.
masz w nim instalacje gazową? trochę za mało informacji dałeś
Co do wskazań lambdy to jak silnik dostaje za dużo powietrza lub za mało paliwa (mieszanka paliwowo - powietrzna uboga) to lambda spada, jak za mało powietrza lub za dużo paliwa (mieszanka paliwowo - powietrzna bogata) to lambda rośnie, jak w normie to faluje :-)
Proponuję podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić parametry pracy sondy lambda. Po rozgrzaniu silnika komputer wylicza dawkę paliwa na podstawie parametrów z sondy lambda. Bardzo możliwe, że sonda zawiesiła się w pozycji mieszanki ubogiej i nie można uruchomić silnika ponieważ silnik otrzymuje za mało paliwa.
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA [url=http://www.bosch-motorsport.de/medi...
Jaki tam właściwy skład? lambda zła, CO za dużo, CO2 za mało O2 też do dupy, HC całkiem tragedia
Witam Na temat sondy lambda dużo jest na stronach motoryzacyjnych np. " Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Ta informacja jest niezbędna dla mikroprocesora ustalającego skład mieszanki paliwowo-powietrznej kierowanej do silnika. Skład tej mieszanki, a więc stosunek paliwa do powietrza, jest ściśle określony i musi być zawsze taki sam. W...
Przepływka na wolnych ok. 9-12kg/h To za mało, na każdy litr pojemoności skokowej ma byc 6 kilo. Jak sobie nie da rady to zapraszam.
Witaj Jeśli policzyłeś ant. według wiarygodnych wzorów powinno być wszystko OK. Transformatorek w symetryzatorze przenosi do kilku W więc powinien się nadawać, w razie czego możesz zrobić symetryzator z przewodu koncentrycznego (pętlę półfalową razy współczynnik skrócenia kabla, często wynosi on 0,66 lambda w zależności od dielektryka). Porównania mogą...
Zimna sonda daje sygnał który odbierany jest jako poprawna wartość wskazania. Zaczyna działać właściwie po kilku minutach od uruchomienia silnika a dokładniej po jej nagrzaniu. Jeżeli silnik działa właściwie na benzynie i nie pali zbyt dużo to można twierdzić że sonda jest OK. W przypadku braku sygnału z sondy spalał by benzyny 2 lub 3 razy tyle co...
A może to sonda lambda uległa uszkodzeniu? Mało prawdopodobne chociażby dlatego że ten silnik jej nie ma.
Po wymianie aparatu na inny używany mando auto odpala ale rano znowu mam problemy z odpaleniem jak zimno , teraz doszedł jeszcze problem taki że jak przełączy się na gaz na zimnym silniku to muszę wciskać gaz do spodu żeby nie zgasł jak już wejdzie na obroty to działa normalnie i odpala normalnie do czasu jak silnik zrobi się zimny , gdy odłączam czujnik...
To na czerwono to czujnik temp. powietrza zassysanego, tutaj nie ma przepływomierza. To na żółto- dedukacja ok. Rurka to odma odpowietrzająca, w sumie nie ma wpływu na spadek mocy. Z tego opisu na ok 60-70% wnioskuje uszkodzoną sondę lambda, nie musi zapalić kontrolki silnika. Lewe powietrze nie ma tu większego wpływu.
jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa to chyba nie, bo nie wspomniałem ze na gazie tak samo się zachowuje. po gwałtownym przyspieszeniu (pedał gazu wciśniety ponad 3/4) autko sie muli i z komory silnika słychać jedynie dziwny szum. Czujniki sprawdzałem wszystko ok tylko ten egr mi jeszcze został nie wiem jak go sprawdzic, bo ECM nie wyświetla mi blędów....
Czyli LPG odcina wtryskiwacze benzynowe i sondę lambda. Jeśli to nie jest sekwencja to odciąć LPG całkiem zresetować sterownik silnika (klema) i jeździć tylko na pb
1. podciśnie nie ma wpływu na maksymalną moc, nie ma przepływomierza a skład mieszanki jest korygowany odczytami z sondy lambda. 2. jeżeli jedynym objawem jest spadek mocy(silnik w całym zakresie obr. pracuje równo i nie szarpie) to na pewno nie kable ani świece. najprostrza przyczyna - zapchany filt powietrza (nie trzeba dużo jeździć, kurz + wilgoć...
Wygląda na zepsutą grzałkę. Chociaż 11V to dość mało na pracujący silnik. Grzałka normalnie ma około naście omów.
Uboga mieszanka,czyli za mało paliwa.Parownik jest gorący?
No co pokazuje lambda czy wg niej jest za dużo paliwa czy za mało. Wypadało by to skorelować z faktycznym stanem. A próbowałeś założyć grzaną sondę lambda. Wydech jest cały przed sondą.
Błąd p0172 to zbyt bogata mieszanka, lub jak wolisz zbyt mało tlenu wykrytego przez sondę lambda. Komp pewnie zamyka EGR i stąd więcej powietrza wykrywa przeplywka. Skoro bez różnicy czy gaz czy benzyna to może owa sonda lambda padła... ale tak sobie tylko gdybam bo głównie w TDI robiłem :)
Kupiłem za grosze używana sondę (w celach próbnych ;)) na przewodach grzałki jest rezystancja 4,4 ohm (na mojej walniętej nic nie pokazuje). Czy po numerach sondy można sprawdzić jaka powinna być rezystancja, czy aby te 4,4 ohm nie jest mało?
ninja14 - nie spotkałem się żeby była sonda lambda w dieslu, ale może mało widziałem :) Czy ten mechanior zaprogramował wtryskiwacze?
Micra k11 wyszła w 1991r, więc pewnie ECU były wtedy mało zaawansowane i pewnie nie ma korekt dla pojedynczego wtrysku. Świeca z cylindra 3 była ciemniejsza, ale nieznacznie.
TPS! TPS! TPS! to podstawa! Bo skąd końputer ma wiedzieć że ty "ruszyłeś"? i skąd ma wiedzieć że WŁAŚNIE TERAZ POTRZEBUJE dać ci więcej gazu niż na wolnych obrotach? Ma czekać na sygnał z sondy lambda? czyli da gaz po 5 sek jak mu sonda powie: "kierowca ruszył, mieszanka słaba"! Zużycie wzrasta mało znacząco i różnie dla różnych kierowców. Myślę że...
Dzięki za podpowiedź okazało się że to właśnie wężyk podciśnienia a jeszcze żeby tego było mało dodatkowo sonda lambda szwankowała po wymianie tych części silnik mimo długiego użytkowania gazu chodzi aż miło
fyelinyorglood p0130 to jest bład emisji spalin a nie podgrzewania, poza tym pozostałe błędy wskazują na to samo, wiec czyjnik temperatury do wymiany ,kasowanie błędów i ponowny test. Jeżeli czyjnik nie działa to komp pokazuje temp. optymalną ok 60 stopni i daje taką samą dawkę paliwa przy zimnym i gorącym silniku, a to może pokazać błędy na emisji...
Sprawdź napięcie po odpaleniu, zwłaszcza po nocy. Jeśli master ma taki sam sposób ładowania jak np scenic 2 lift to może ładować nawet 15,5V. Podczas jazdy napięcie spada do normalnego poziomu. Podobnie jest w clio 3 - żona mało jeździ ale i tak padały grzałki w sondach lambda, kupiłem ori i spokój. Mi w scenicu udało się skutecznie pogrzebać w UPC...
Nie sugeruj się zę nie złapał błędu z odpiętą / zmasowaną sondą, ten sterownik jest "mało wrażliwy" na sondę.. Możesz mu zasymulowac napięcie na tym wejściu i oglądac czas wtrysku. Powinien się skracać przy sygnale bogatej mieszanki. A obstawiam sondę kiepską jednak..
Podejrzenie na czujnik Map Sensor wyjaśnione. Początkowo sprawdzałem miernikiem bez trybu awaryjnego i mi pokazywało 1v nie zależnie od obrotów. I wszystko tak ma być przecież przepustnica otwarta. Wprowadziłem w tryb awaryjny i pięknie pokazuje podciśnienie w kolektorze. Duże podciśnienie to nawet powyżej 4v. Wróciłem do szukania lewego powietrza....
Mozna podpiac oscyloskop pezposrednio pod wyjscie sondy (Musi ona rowniez byc podpieta pod komputer w aucie) i po jej nagrzaniu powinien wystepowac na niej przebieg sinusoidalny o amplitudzie od 0,2 do 0,8 V. Prosciej mozna to zrobic podpinajac jak wyzej zamiast oscyloskopu miernik ale w tym przypadku nie sprawdzisz szybkosci jej dzialania tylko wystepowanie...
Czy w wyżej wymienionym silniku występują sondy lambda? Silnik bez PDF.Jest to silnik PSA stosowany w peugeotach i citroenach i z fiatem ma mało wspólnego.
Witam wszystkich jestem tu pierwszy raz i proszę o poradę ,pomoc w sprawie matriksa hmm. Więc od prawie miesiąca matiz szaleje,a mianowicie szarpał ,gasł itp. Więc szukałem co go boli, po drodze wymieniłem kable zapłonowe,świece,pompe paliwa,silniczek krokowy,wyczyściłem przepustnice,wymieniłem cewke zapłonową no i po tych zabiegach 2 dni chodził spoko,aż...
Za mało powietrza za dużo paliwa/paliw. Zakręcić gaz. Polatac kilka kilometrów na samej benzynie. Popatrzeć pracę sondy lambda. Dodano po 32 Za mało powietrza za dużo paliwa/paliw. Zakręcić gaz. Polatac kilka kilometrów na samej benzynie. Popatrzeć pracę sondy lambda.
Mam również AUDI 80 ale 1.9 benzyna z ke-jetronic. Problem z gazem wynika z tego że sonda lambda zamontowana w katalizatorze analizuje spaliny, a spaliny z gazu są suche i sonda daje informację do wtrysku że jest za mało mieszanki lub ze jest za bogata i wtrysk wariuje tzn albo ładuje więcej paliwa lub zmiejsza jego ilosc tak krytycznie ze obroty spadają...
wiadomo że nie wyjdzie, bo powiedz skąd ten biedny sterownik ma widzieć kiedy faktycznie za dużo tego paliwa leje, a kiedy za mało ? analizacja :)
Jeżeli piszesz że po zdjęciu wtyczki z masomierza układ pracuje lepiej(znacznie lepiej) i dokręca się powyżej 4tys obrotów to 100% problemy jest w masomierzu powietrza lub jego instalacji(mało prawdopodobne) . Przy założeniu nowego masomierza konieczne jest wykasowanie adaptacji masomierza ponieważ układ ME sam na podstawie sygnałów z sond lambda sam...
Jeżeli byś chciał cebulactwo to by pisali tobie uszczelka pod głowicą. Bo przepustnica musi być sterowana czymś - a trzeszczenie to praca silnika krokowego w przepustnicy. A ja tu pisałem żebyś się doedukował - bo wynika, że mało masz wiedzy. Sonda lambda do sprawdzenia. Jak pisałem wyżej.
Jeszcze w kwestii pytania o adaptację oryginalnego sterownika - tak, niestety on się adaptuje i jeśli mapa LPG jest źle wykonana zmieniają się wyjściowe mapy wtrysku benzyny, co powoduje, że samochód moze dobrze jeździć na LPG ale ma problemy na benzynie. Więc przed kalibracją gazu należy albo przejechać kilkadziesiąt km na benzynie albo zresetować...
Przed wycięciem katalizatora auto tez się muliło ( to był podstawowy powód wycięcia kat.), sam fakt wycięcia katalizatora nie wpłynął dodatkowo negatywnie. Dodano po 4 powiedz mi jak może somda lambda wskazywać temperaturę w katalizatorze skoro znajduje się w kolektorze wylotowym (od niego jakiś 1 metr)??
Sorry za podbicie... Ale mam identyczny przypadek - auto normalnie jeździło, nagle zgasło i paliło bezpiecznik ECM (15A). Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że wyciągnięcie przekaźnika opisanego jako Fuel Pump Relay (środkowy w rzędzie dużych w komorze silnikowej) powoduje, że po przekręceniu kluczyka bezpiecznik się nie przepala. Dodatkowo na...
do sprawdzenia świece, cewka, sonda lambda jak i odma na wszelki wypadek
Niekoniecznie, mało wiarygodny test, poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda.
mało mi to mówi, może coś więcej?
Witam na początek sprawdzić poprawne działanie sondy lambda która odpowiada za skład mieszanki a dopiero potem zająć sie katalizatorem zamiennik tani to zwykły tłumik wiec i tak normy będą przekroczone pozdrawiam
Skoro wszystko wykryło i przy żadnym wyjściu nie pisze że jest niedostępne (z wejściem mikrofonowym coś tam jest nie tak ale w tym wypadku to mało istotne bo mikrofon i tak będziesz podłączał przez zew. interfejs), to twoja karta(a w zasadzie karty bo widać że masz 5.1 od realtek-a i 2.0 od ati) obsługują ASIO. To teraz możesz zainstalować jakieś DAW,...
Ten wzór na L=143/f jest wzorem dla dipola półfalowego z uwzględnionym wsp. skrócenia 0,95. lambda=300/f i L=(k*lambda)/2 to L=(k*300)/(2*f)=k*150/f i jeżeli k=0.95(3) to L=143/f ----> trochę mało czytelne, ale dla tego rodzaju anteny 'podejdzie'. A wracając do tematu - [url=http://www.elportal.pl/pdf/k15/32_0... tu i wpisz w googla "antena...
ano niestety 2,tak już ma od lat.ale z tego co sie rozglądałem to baaardzo dużo tych autek lata na podobnych instalacjach.sekwencje w latach 2003,2005 mało kto jeszcze zakładał.(zaporowa cena wtedy).i nie jest wytłumaczenie że na takiej instalce TTTM.
Dokładnie. Ja w warsztacie do sprawdzenia sondy używam testera na diodach LED - jest to wystarczające do określenia stanu sondy ( jak wiem jak interpretować wskazania), ale do szerszej diagnostyki silnika to nieco za mało - warto wiedzieć jaką wartość ma integrator sondy lambda i kilka innych parametrów.
Błąd odczytałem ELM 327 To będzie mało wiarygodny.
no to nie mam silnika krokowego, mam tylko śrube i żadnej elektroniki, jaką elektronike mógłbym zastosować aby poprawić prace silnika? stabilizator obrotów mam ale to za mało. czy emylator sondy lambda i silnik krokowy by wystarczył?
Ach faktycznie. To dobry pomysł. Mam też cudowny plan na jutro żeby go zasilic zewnętrzną pompką z kanistra bo cały czas czuję że to może być coś z paliwem. Czy jeżeli wtryskiwacze przy ciśnieniu 4 bary i czasie otwarcia 4ms robią na wolnych taką mieszankę że lambda oscyluje to można przyjąć że są sprawne i przy większych czasach otwarcia dają proporcjonalną...
Witam czytam wasze problemy zarówno Matiz jak i Lanos miałem podobne objawy w Golfie 3 ale tam mialem uszkodzoną sondę Lambda,czasami wyczyszczenie pomagało na krótką chwilę. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Potwierdzam bogato spala,oj bogato. zastanówmy się dlaczego sterownik tyle paliwa daje? możliwe że za mało powietrza dostaje?
Raczej mało prawdopodobne ale nie niemożliwe. Podłącz pod kompa i zdezaktywuj lub jak nie masz kabla i chęci to zewrzyj ze sobą oba przewody czujnika. Powinien widzieć wtedy max temperaturę silnika :-) Dodano po 1 Jedyne co sprawi ci kłopot przy jego braku to zimna sonda lambda i brak regulacji przez okres jej nagrzewania dlatego też warto mieć auto...
(at)szymura5 Gdzie masz zamontowany sterownik LPG, bo to dla mnie nie lada wyzwanie- mało miejsca.
Pomiar zawartości tlenu za katalizatorem nie pozwoli określić AFR. Bzdura jakich mało .....
Co napisałem wyżej , że to mało ważne w tej sprawie. Milejów podał na talerzu.
Mało prawdopodobne, jakie błędy i czym to sprawdzasz?
to digifant więc sprawdź sondę, zajmij się przepływką, zmierz ciśnienie paliwa gaz zostaw na razie w spokoju chyba że jest mułowaty to trochę mu odkręć bo pewnie za mało dostaje
Sprawdź kompresję z próba olejową. Ogólnie mnie to wygląda na kończący zajeżdżony silnik który jeszcze ratuje się sam i próbuje jechać. Ale jego agonia to kwestia czasu. 8 bar to sporo za mało. Może uszczelkę wydmuchało mpiędzy cylindrami
sondzie lambda napewno. ale zeby pokazywała dobre parametry musisz auto zagrzac bo sonda dziala od 400 stopni Dodano po 1 sondzie lambda napewno. ale zeby pokazywała dobre parametry musisz auto zagrzac bo sonda dziala od 400 stopni. ale jakby sonda byla uwalona to na kompie by to pokazało.
Montrres napisał: Możliwe że sonda odmówiła posłuszeństwa Sonda tu nie ma nic do rzeczy. Mam na myśli spalanie benzyny razem z gazem. Jeśli wtryski leją to bardzo szybko będzie jej ubywało z baku. Chociaż przy jeździe na dwóch paliwach powinno go zalać i w zasadzie jazda z taką mieszanką wydaje mi się mocno utrudniona lub prawie nie możliwa. A jeśli...
Witam, czy ktoś może doradzić na temat Matiza,przy dodaniu gazu na każdym biegu lekko się dusi i nie można rozwinąć pełnej mocy silnika_- wymieniłem już popę paliwa filtry, wtryski,pochłaniacz oparów,sonde lambda,kopułkę z palcem,świece ,przewody,wyregulowałem zawory a silnik dalej robi mnie w konia podpięty pod koputer wskazał na samym początku awarii...
wiec tak został zamontowany nowy map sensor i silniczek krokowy efekt nadal ciężko palił kilka razy i strasznie kopci tka jak by mieszanki nie przepalał i bez pedału gazu nieopdala kilka razy odpalił i juz nie załąpie wnioesk sonda lambda kopci bo za bogata mieszanka ma za mało powietrza chyba że czujnik temperatury nawalił bo ma za mało powietrza
Nie bierz przy pomiarze pod uwagę wtrysku w czasie łącznym, tylko czas pojedynczego otwarcia wtryskiwacza. Co zresztą i tak będzie raczej mało wiarygodnym wskaźnikiem - bez uwzględnienia korekcji lambda, wartości aktualnego obciążenia silnika, temperatury i kąta otwarcia przepustnicy.
wysupłałem kasę i pojechałem do znachora pan Zbyszek z ul. Parkowej w Legionowie którego serdecznie pozdrawiam dzieki to szkolny błąd padła sonda lambda przeprowadziłem wymianę i adaptację mało ze jeżdzi to odzyskał nascie koni mechanicznych oraz wróciło do normy spalanie w czsie usterki nie miescił sie w 20 l a teraz spokojnie w 10l pozdrawiam
Tak jak napisałem jest i analiza spalin. Bieg jałowy HC 390 CO 0,66 Lambda 1,035 Obroty ok 2700 HC 92 CO 0,60 Lambda 1,013 Dodatkowo nagrałem filmik jak wygląda sprawa podciśnienia w kolektorze dolotowym: https://youtu.be/ZPuoIiegkdE Nie widać tego dobrze, ale wskazówka drży. Po prostu za mało fpsów żeby było dobrze widać.
Za mało gazu auto dostaje, ja też posiadam instalacje 2 generacji tylko że ja mam polo 1.0 na monowtrysku i jak za bardzo przykręcić reduktor . Tak jak to dąbu to zaznaczył przedewszystkim regulacja. No i oczywiście sonda do sprawdzenia. Nie wiem ile masz czasu gaz ale może wypadło by wymienić filtr gazu oraz rozkręcić reduktor i obejrzeć stan membran...
kontrolka z silniczkiem: najprawdopodobniej sonda lambda wykrywa nieprawidłowy skład spalin, za dużo lub za mało powietrza, należało by sprawdzić szczelność przewodów między przepływomierzem powietrza a kolektorem ssącym.
Z mini lambdą wiele nie zwojujesz- komputer ściema.niby skład mieszanki powinien regulować silniczek krokowy w oparciu o sygnał z sondy lambda,ale to nie działa .Jak by działało to na silniczku krokowym nie byłoby dodatkowej śruby do regulacji.A gaśnie przy wyżuceniu na luz bo dostaje za mało gazu a za dużo powietrza trzeba przerobić wlot by powietrze...
Miesiąc temu kupiłem golfa II (1990, 16 benz - gaz, katalizator, jednopunktowy wtrysk ). samochód ma strasznie mało mocy. wykręciłem osrtatnio sonde lambda ( bez podgrzewania ). "coś" w niej lata w środku i nie wiem czy to jest ok? zdziwiło mnie też, ze cześć znajdująca sie w kolektorze wydechowym była czysta tzn biała. wiem tez ze cos juz było przy...
Dzisiaj podmieniłem sondę przed katalizatorem na mało używana (kupiłem kiedyś nową). Parametry wykasowane. Emulator z mosiądzu wkręcony. Ciekawią mnie wykresy. Gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć to proszę. Dodano po 2 Spróbuj podmienić jeszcze raz pierwsza sonde lambda Kolega podmienił na bosch 0 258 030 07N ?
Witam ,po pierwsze podałeś za mało info ,jaki sterownik ?typ?,czy w ogóle jest sterownik(lambda)?,jeśli tak to sprawdz czujnik temp.i kabel sygnałowy rpm pozdrawiam
Ja podziwiam ilość włożonej pracy i ciekawy efekt. Z ogrzewaniem cieczy nie taka głupia sprawa. Ile to wychodzi cenowo coś takiego zamontować? Chodzi mi po głowie elektryczny dogrzewacz reduktora LPG. W moim obecnym układzie jest to o tyle istotne, że na zimnym silniku lubi sobie chlapnąć paliwa (odpięta sonda lambda to po abym mógł kształtować mapę...
Chyba cisnienie paliwa na pozimie 2-ch Atm to trochę za mało, nawet do Poloneza??!!!
to poszukaj opisu kodów usterek silnika, zapewne to jest zła mieszanka paliwa z powietrzem lub brak sygnału sondy lambda, przy bezpiecznikach powinny być styki które trzeba odpowiednio zewrzeć i zczytać ile razy mignie kontrolka i po tabeli odczytać kod, napewno znajdziesz coś takiego na www.google.pl
Cisnienie 0.8b to za mało, przed i we wtrysku.
Masz za mało paliwa, lambda pewnie wskazuje ubogo. Jeżeli wtryskiwacze w obydwu silnikach są jednakowe (takiego samego wydatku) to musisz mieć sterownik lub samą mapę od 1.6 Przerabiałem ten temat w VW, silnik zamontowany 1.4 zamiast 1.0 i objawy jak twoje, osprzęt był identyczny - wtryski, przepustnica itd. Jak dostawał więcej paliwa (6 bar po zaciśnięciu...
Możliwe że przyczyną takiego zachowania karty jest mało wydajne prądowo gniazdo usb. Próbował kolega podłączyć interface przez hub usb z wlasnym zasilaniem?
sonda lambda matiz matiz sonda lambda sonda lambda check matiz
koło zdawcze ustawić intek podana ścieżka
kymco schemat elektryczny temat wałkowany wielokrotnie
Wyciek na dole kołnierza pralki Whirlpool - przyczyny i rozwiązania Domyślny adres IP AirLive WLA-9000AP