Nowa sonda załatwi sprawę.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Nie zgasną.
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
tak moze
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Brak możliwości obydwie były takie same.
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć zasilanie grzałki?
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Witam. Widzę po Twoim wpisie, że wspólnym elementem takiej instalacji jest zawsze zasilacz a właściwie to napięcie zasilania sieci ~230V. We wszystkich wymienionych czy podmienionych zasilaczy, wzmacniaczy i tej nowej ( a właściwie co to za wynalazek ta Lambda ? ) jest napięcie pierwotne na zasilaczu. :!: Domniemywać można, że : - niedokręcona śruba...
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Ja mam przygotowany potencjometr z dzielnikiem na wejściu, tak żeby regulować napięcie na wyjściu od 0 do 1,2V. Zrób coś takiego i porównaj odczyt z DME. Wygląda że uszkodzone.
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Mam auto jak w temacie, rocznik 2015, jeździ od 03.2016. a ja jestem jego właścicielem od stycznia 2020. Kupiłem je przy przebiegu ok 16,5 tys km. Ostatnio ( w sierpniu br.) przy przebiegu ok 58 tys. km pojawił mi się błąd ( wg. MES) P2097-16 sonda lambda, bank 1 przed katalizatorem ( niezgodność), w opisie: Voltage too low. Jako że auto nie wykazywał...
Weź coś w końcu zmierz nie wymieniaj bez sensu.Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie na zasilaniu grzałki.Leci to przez bezpiecznik.Masa(sterowanie )leci z ecu.
napięcie lambda napięcie sondy lambda lambda wysokie napięcie
internet przeskakuje biały czerwony zielony niebieski doładowanie turbo renault
instrukcja obsługi radia blaupunkt instrukcja obsługi radia blaupunkt
Pralka nie grzeje wody - przyczyny i diagnostyka Ford Mondeo Mk4 kombi – wymiana czujnika cofania PDC krok po kroku