Sprawdź chociaż wzrokowo stan przewodów do sondy.Odłącz wtyczkę przy sądzie i sprawdź na lini sygnałowej jakie napięcie podaje ecu.Powinno być około 0.41-0.46v.przy włączonym zapłonie.
Przewód znalazłeś właściwy. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ind... Nr 85, coś co Ci się spodoba.
Rozwiązanie zagadki: Zamów otulinę taka jak była, a do tego czasu jeździj tak jak teraz masz. Ps Przy samej sondzie ma być luźno, bo ona "oddycha"
Jaki to samochód silnik ecu?
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Teraz czy dobrze rozumiem: czerwono-czarny - Grzałka (+) różowo-czarny - Grzałka (-) Brązowy - masa Czarny - sygnał sondy O ile to co tam jest napisane jest prawdą to dobrze to rozumiesz. Dwukolorowe przewody to grzałka, czarny ekranowany to sygnał i brązowy to masa. Możesz dodatkowo zmierzyć napięcie między czarnym i masą na włączonym zapłonie, powinno...
Myśle że tu znajdziesz odpowiedź :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44...
Pewnie tak, jakie masz kolory przewodów sondy? Od sondy do wtyczki?
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
fioletowy -sygnałz sondy lambda (czarny przewód) szary- emulacja na sterownik benzynowy
c20 ne- miał sonde z 3 przewodami wiec musisz znalezc wiecej kabli 1-brazowy masa grzałki 2-brazowo-niebieski sygnałowy w ekranie kolor do kompa 3-czerwono -niebieski +zasilanie grzałki dotyczy motronic m1.5 w ml 4.1 zasilanie grzałki ma biały kolor
:D Szczegółowy opis sondy lambda i zasada pracy oraz zastosowanie oraz numeracja producentów itd... + tester do sondy lambda Polecam !!! Jeszcze dokładny opis do schematu: Układ scalony - LM3914 Dioda - D1 dowolna krzemowa 1A służy do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem do źródła zasilania. Diody LED LD1- czerwona (uboga mieszanka) LD2,3- żółta...
prawdopodobnie mówisz o sondzie szerokopasmowej.... w sieci jest bardzo wiele infi na jej temat... i raczej nie zastosujesz jej zamiast zwykłej czteroprzewodowej
Która wtyczka jest ucięta? Ta od strony sondy czy auta? W grupie VAG brązowy to masa. Tutaj masa robi za ekran dla przewodu sygnałowego. Przewód sygnałowy z sondy podpięty jest pod 38 pin sterownika silnika.
Jeśli od strony sterownik silnika do wtyczki sondy to możliwe jest zastosowanie miedzianych przewodów.
Zgodnie z schematem fioletowy idzie do sondy lambda a przewód wracający z sondy lambda do kompa samochodowego łączysz z przewodem szarym (służy do oszukiwania kompa samochodowego gdy pracuje na LPG).
Długość nie ma znaczenia byle nie byl naciągniety jak kon... I nie ocierał się
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
A sonda sprawna? przewody wszystkie idą do ECU.
430mm. Tylne tylko 2 różne długości miały w zależności od typu skrzyni biegów.
ja mam omege 2.0 i mam lambde z 3 kablami możesz to sprawdzi wystarczy poszuka pod maską kabli które idą od ryry wydechowej zaraz za kolektorem.
Witam. Musisz połączyć je kolorami(jeżeli się zgadzają). Wszsystko powinno być OKI!!
I proszę znalazło się https://www.fox.rzeszow.pl/sonda-lambda-...
Uważaj na uniwersalne albo 4-ro przewodówki z innych marek, w sondach "fordowskich" przewód szary idzie do korpusu sondy.
Plus na grzałkę jest podany z przekaźnika wtrysku,jest stały . Grzałka jest sterowana minusem.Niektóre mają sterowanie impulsowe,a niektóre jadą pełną dzidą (nie pamiętam jak jest w tym samochodzie). Błąd ma definicję ze uszkodzona jest sonda,albo jej obwód grzania. Wypnij wtyczkę i obciąż złącze żarówką,to najlepszy wskaźnik.Jak nie będzie świecić...
dokładnie tak
Okazało się że przyczyną była kostka przewodów sondy lambda, po prostu nie zawsze było przewodzenie.
Daj wtórnik napięciowy na jakimś wzmacniaczu operacyjnym... Jakie kolory przewodów masz na sondzie ?
Nie można bo może ci się rozlutować, nie wspominając już o koszulce termokurczliwej. To nie jest tak że nie można lutować żeby się sonda nie przegrzała, tylko odwrotnie, sonda na tyle się nagrzewa że te twoje luty mogłyby się w niesprzyjających warunkach rozlutować. Zauważ że nawet ta izolacja na oryginalnych przewodach jest wysokotemperaturowa.
Ciśnienie paliwa sprawdzone? Nie interesuje mnie odpowiedź typu "że tryska z przewodu". Dodatkowo szczelność wtryskiwacza. Sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy.
To kwas fosforowy. Jest otrzymywany w wyniku: 1)działania rozc. kwasem siarkowym na fosforan(V) wapnia (ew. apatyt lub zmielone kości) Ca3(PO4)2 + 3H2SO4 = 3CaSO4 + 2H3PO4 , 2)działania wodą na tlenek fosforu(V) : P2O5 + 3H2O = 2H3PO4 , 3)przez utlenianie fosforu czerwonego średnio stężonym kwasem azotowym: 3P + 5HNO3 + 2H2O = 3H3PO4 + 5NO. Pzdr
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
http://www.multipino.pl/offer585581.html I kupisz na metry w sklepach z elektroniką. Rozumiem, że nie masz znajomych w innych miastach, albo nie mają oni telefonów?
W moim ESPERO miałem tydzień temu podobny problem otóż mi się nie urwał lecz obluzował przewód od sondy ... samochód nie chciał czasami odpalić, a jak juz zaskoczył to po b. długim męczeniu go rozrusznikiem .. również nie miał mocy i dławił sie podczas jazdy .... Nie poradze Ci w kwesti kosztów takiej "sondy" "przewodu" bo sam tylko zamocowałem go spowrotem...
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
To jest sonda szerokopasmowa wiec poczytaj o niej znajdziesz też opis przewodów.
Gdzie podłączyć sonde lambda z jednym przewodem do urządzenia sterującego???
Ludzie to maja problemy... Sonda to sonda, każda działa tak samo, jeżeli gwint i ilość przewodów, lub jak w tym przypadku wtyczka się zgadza to pasuje. Dłuższy przewód nie przeszkadza, co najwyżej będziesz musiał jakoś ułożyć nadmiar.
Witam Posiadam w pasku sondę jednoprzewodową.Instalacja gazowa jest zrobiona na zwarcie do masy.Podlaczylem miernik i niestety sonda przy nagranym silniku stoi w miejscu na 0,46 V.Wiec jest zapewne uszkodzona.Pytanie dotyczy wtyczki ecu-sonda.Mianowicie jest ona na dwa przewody fioletowy i chyba czarny(najprawdopodobniej masa) i właśnie on jest urwany...
no to jakie kolorki do jakich?? :)
Dremel 4 ,a co z sondą lambda i przewodami do niej,oraz przewodamo do krokowca?
Mam CC 700 na aisanie. Gdzie podpiąć sondę lambda, dodam że od wtyczki odchodzi około 5 cm żółtego przewodu?
Jak najbardziej.
Przepływomierz nie powinien być czasem firmy Bosch? Sonda lambda była nowa? Ta pierwsza ile ma przewodów?
Witam, temat wałkowany wiele razy ale nie znalazłem opisu przewodów na sondzie jakie są u mnie: 1. czarny, to wiem sygnał do kompa 2. czerwony ? 3. biały ? Z tego co wiem to sonda jest z grzałką. dziękuję
dzieki. bo troszke sie obawialem. mierzac w stanie bez zaplonu na jednym bialym byla masa ale po ddpaleniu pojawil sie +12 i to mnie troszke zbilo z tropu. nie mam interfejsu musze ich skierowac do kasowania w stacji .dzieki jeszcze raz i pozdrawiam
podejrzewam że pin 80 "Massa" upper oxygen sensor z czarnym przewodem sondy. Akurat sondy lambda mają szary przewód masy sygnałowej, czarny to jej sygnał, a białe zasilają grzałkę
ok co nie zmienia faktu, ze cos musze tam wlozyc w zamian. Juz nawet zalozylem sonde i dzien przejezdzilem - bylo ok. Ale po jednym dniu wrocil bład - p0141 i p0136 jak dobrze pamietam dodatkowo. Wiec pytanie co konkretnie tam moge zastosowac... niedrogiego oczywisci - w granicach 100zł najlepiej. Pozdrawiam LEEYO
Pytam bo nie wiem ;/ nie każdy musi być takim wielkim znawcą jak ty, jak jesteś taki mądry to proszę wytłumacz mi to ?
Ja znam taki wzor dla dipola półfalowego: k=1-(0,3/(ln(0,5*lambda/2*a))) gdzie 2*a - średnica pręta lambda=c/f - długość fali
jakiekolwiek informacje Do sprawdzenia: - przepływomierz powietrza - sonda lambda - wiązki przewodów w/w - zawór przy turbinie - przewody podciśnienia - zużyte świece - usterka cewki WN - usterka ECU
nie musisz podłączać,
Wymiana zaworu EGR nie pomogla. Bledu zaworu juz nie ma ale blad sondy pozostal. Sprawdzalem sonde i dziala poprawnie. Nie jestem pewien do konca podlaczenia jej. Ze sterownika ida cztery kable: czarny, czrno-rózowy, czarno-zólty, czerwony. Ktos moze mi pwoeidzic ktory z nich to masa, ktory sygnalowy, a ktore to grzalki ??
Czy ktoś się orientuje, do których przewodów od czujników stosuję się ekranowane kable. Wiem że np. sonda lambda ma taki właśnie ekranowany kabel sygnałowy.
Witam W zał. wszystko co potrzeba: W (pliku .doc) specyfikacja, diagnostyka, opis kolorów przewodów, wycinek schematu dla połączenia do ECU (piny) czujnika tlenu, czyli, sondy Lambda. Dodatkowo - w .pdf kompletny schemat podłączenia ECU z wykazem elementów.
kolego zastanów się na drugi raz zanim napiszesz takie bzdury o powietrzu!!!!!!!!!!!!!!!! sonda lambda na podstawie zawartości tlenu w spalinach wytwarza napięcie do 1V (w zależności od sondy bo są 5V) a jak do sondy może iść powietrze przewodem elektrycznym i po co?????
Silnik pracuje dobrze , nic nie piszesz. Jest to prawdopodobnie ekran przewodu sygnałowego sondy.
Witam . mam problem z podłączeniem kostki sondy lambda a konkretnie złącze sonda lambda a komputer chodzi o kolory przewodów który z którym kolorem . Kostka która tam była jest popsuta i nie wiem który to przewód sygnałowy sondy z komputera a ktory masa . http://obrazki.elektroda.net/40_12564590...
Sonda tytanowa. Nie ma do tego uniwersalnych. Rozpiska przewodów jest na elektrodzie.
Witam serdecznie Panowie gdzie znajdę czwarty przewód z sondy lambdy ,trzy idą bezpośrednio na złącze ecu 18,36 i 48 a czwarty ? samochód vectra b x18xe chciałem obejść starą instalację i pociągnąć nowe przewody ,ponieważ po naprawie kilku mam jeszcze problem.Nie chcę za bardzo ingerować w starą instalację bo każde "rozpakowanie" wiąże się z nowymi...
podaj co to za auto i sprawdź według schematu rózne auta , rózne sondy= rózne oznaczenia przewodów
W tym silniku jest sonda rezystancyjna czyli 5V. Po nagrzaniu napięcie powinno spaść. Punkt lambda to coś około 2,7V. Coś mi nie pasuje kolejność przewodów. Biały i żółty to chyba grzałka.
witam serdecznie czy wiecie może ilu przewodowa jest sonda lambda w lanosie? w serwisie chcieli mi sprzedać nówkę za 180 pln dwuprzewodową a w sklepach internetowych do lanosa są, ale są za 135 pln najtaniej ale jednoprzewodowe. skad ta rozbieżność? dodam jeszcze, że serwis który odwiedziłem nie jest jakimś amatorskim barakiem czy garażem, ale poważnym...
Dziękuję bardzo za odowiedź. Pozdrawiam
to wskazuje na uszkodzone : sonda lambda i obwód wtryskiwaczy paliwa. Wtryski są proste do sprawdzenia, nie znam tylko wartości dla twojego samochodu. Zdejmujesz kable i mierzysz oporność między dwoma stykami - dla mojego silnika wartśc ma wynosić przy temp. 20st 12-16om. I to wszystko ,jeśli wartość nie mieści się a podanych wartościach-wtrysk do wymiany....
Pokaż jeszcze raz te wykresy na biegu jałowym, silnik nagrzany, nie dotykasz pedału gazu. Ile przewodów mają obie sondy? Trochę dźwine te twoje pomiary - mógłbyś je odnieść do kolorów przewodów sondy? Wygląda jakbyś mierzył do masy auta - w jednym z tych przewodów powinna być masa a ty tu masz 3V na 3 przewodach - chyba że masz tam sondę tytanową. Wtedy...
Mam sondę z 1 przewodem
Wybrał bym pewnie coś z Boscha (np 0 258 010 032) żeby było w miarę pewne i tanio, ale nie koniecznie identyczną jak oryginalnie, bo one w większości są takie same tylko długością przewodów się różnią, aby tylko rezystancja grzałki się zgadzała.
Miałem chwilke czasu jeszcze przed pracą i zaobserwowałem coś takiego: Lambda podłączona na 4 przewodach ( szara masa pod np. kielich zmasowana ) - Voltomierz poprawnie, komputer 0 V - błąd 525 Lambda podłączona na 3 przewodach ( szara masa wisi w powietrzu ;) ) Voltomierz - około 11 V, komputer 1.5-1.6 V Lambda podłączona na 2 przewodach ( grzałka...
mozna lutowac
To nie jest żaden ekran. Tutaj (3 przewodowa) masa dla sygnału idzie przez układ wydechowy. Jak wiadomo połączenia tam rdzewieją i ta masa nie jest pewna przez to dołożyli osobny (czwarty) przewód z masą by nie było przekłamań na odczycie z przewodu sygnałowego. Czy te sondy się różnią to tego nikt Ci nie powie. Gdyby sondy różniły się tylko przewodami...
Jak mniemam pytasz o sondę diagnostyczną (za katalizatorem). Znalazłem takie numerki: NGK OZA659-EE5, BOSCH 0 258 006 172, DELPHI HES20315-12B1. Znalazłem również BOSCH 0 258 986 615 uniwersalna, którą zaznaczono jako regulacyjną i diagnostyczną, więc wynika z tego że pewnie są jednakowe ale 100% pewny nie jestem :) Oczywiście jest różnica w długości...
madamsz1 Właśnie o to chodzi, że sonda lambda jest odłączona, a przewód z kostką jest przypięty na trytytkę do innego przewodu. A przewodu, pod który powinna być podpięta, najwyraźniej nie ma.
Może to nie trafiona rada, ale sprawdzałeś jak wygląda podłączenie Sondy Lambda 1, czy różnią się kolory przewodów itp. ? Z tego co wiem dwa białe wychodzące od Sondy to grzałka.
(at)up Proszę o pomoc z tą sonda. I jeszcze mam jeden problem wymienione zostały przewody i filtr od gazu, a samochód i tak od msc szarpie i przełącza się na beznyzne np gdy jedzie pod obciążeniem i ma poniżej około 1,5 tys obr/min oraz gdy się zatrzymuje to albo się przelaczy na benzynę albo gaśnie jeśli nie zdąży. Co to może znaczyć ? Miał ktoś podobnie...
Przewodów do sondy lambda nie wolno lutowac ! Trudno uwierzyc ale którędy dostanie się powietrze atmosferyczne do pomiaru jak zalutujesz przewody.Do tego są w zestawie zaciski rurkowe.
Nie polutujesz więc zostaje zastosowanie końcówki do zaciskania przewodów i liczenie że wystarczy.
Przewody połączyć najlepiej końcówką zaciskową, samo skręcenie nie wystarczy. Ponieważ to nie sygnałowy, możesz go nawet zalutować. Kontrolka powinna sama się wygasić.
Doszedlem do tego pomylilem jednak przewody dzieki z podpowiedz
sprawdz też żarówką, między białymi przewodami, czy jest napięcie
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Katalog podaje np NGK 0448 co za różnica jakie kolory przewodów , montujesz zapinasz wtyczkę i po kłopocie .Inna sprawa to czy trzeba tę sondę wymieniać , najlepiej podłączyć oscyloskop .
chyba nie
tutaj masz schemat sprawdzonego przeze mnie emulatora, poskładaj sobie, koszt max 10z ł, a w większości aut działa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Dodano po 1 czy tylko ciachanie przewodów przy mini i podłączanie do STAG? Nie, tylko odciąć przewody, dolutować kostkę do nowego modułu i tyle.
Dwa białe , grzałka 12V , czarny sygnał sondy , siwy masa.
Witam, Mam problem z sondą lambdą, a głównie z jej działaniem i umiejętnością czytania schematu. VAG COM pokazuje błąd: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że dzieje się to na nowej uniwersalnej sondzie, nie jestem w stanie powiedzieć czy kiedykolwiek działało na starej sondzie, gdyż na starej...
Mniemam,że chodzi o sondę lambda.Podłączasz miernik do przewodu sygnałowego uruchamiasz silnik i obserwujesz jego wskazania.Jeżeli wartość waha się między 0 a 0,9V sonda jest sprawna.Jeżeli się nie waha to może świadczyć również o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance ale raczej sonda do wymiany
Witam potrzebuję informacji na temat długości przewodu w sondzie lambda tej od strony pasażera. Czy ona ma dłuszy czy krótszy przewód niż ta druga? Sprzedawca nie może dobrac odpowiedniej a chciałem kupić. Musi wiedziec czy to ta z krótszym czy dłuższym przewodem a nie wyciągając ich nie mam pojęcia która ma dłuszy...
SPN 3975 Sonda lambda - otwarte przewody czujnika Strategia monitoringu Kontrola przewodów czujnika pod kątem przerwania Odbiór przez klienta/opis objawów Failure Mode Identification (FMI) FMI 3 nieprawidłowy OBD OBD / P-Code P1558 MIL --- FMI 8 Nieprawidłowy sygnał OBD OBD / P-Code P1558 MIL --- FMI 7 Zwarcie OBD OBD / P-Code P1558 MIL
3797 Highside - stopień końcowy sondy lambda Kontrola stopnia końcowego pod kątem zwarcia do masy lub +Uak, przerwanie przewodów FMI 4: Brak sygnału (brak obciążenia), przerwanie przewodu pin B05 lub pin B08 3850-Odchylenie pozycji - zamknięty nastawnik odprowadzenia spalin AGR Adaptacja punktu zerowego nieprawidłowa FMI 1: Adaptacja punktu zerowego...
Dzięki za pomoc ale to jednak było odcięcie zapłonu przez alarm o którym nawet właściciel nie wiedział że go posiada jeżdżąc nią ponad pół roku. Prawdopodobnie zadziałał po odłączeniu akumulatora.
Wymieniłem świece przewody cewkę zapłonową, po tygodniu jeżdżenia wyskoczył ten sam błąd - 1 cylinder. Napisane jest by sprawdzić świece, przewody cewkę zapłonową. Do tego doszła sonda lambda, EGR i coś z przewodami podciśnienia. Macie jakieś pomysły co może być? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Sonda wytwarza napięcie do ok.1V w zależności od ilości O2 w spalinach. Może być podgrzewana lub nie,od tego zależy ilość wyprowadzonych przewodów.
Jeśli komputer widzi błąd sondy, to generuje własny sygnał na podstawie parametrów zawartych w pamięci oraz dostępnych danych, nie piszesz, jaki masz rodzaj instalacji gazowej, stare typy instalacji powodowały nieprawidłowe zapisy w pamięci komputera dotyczące sygnału z sondy lambda, dlatego stosowano tzw emulatory sondy lambda. Myślę jednak, że usterka...
Masz na myśli tam pod szybą, pod kratkami od nawiewu? Gdzie jest pełno przewodów?
1. Przebicie na przewodach cewkach 2. Sprawdź świece 3. Pompa paliwa i jej przekaźnik no i oczywiście filtr paliwa/ powietrza. 4. Sonda lambda z uszkodzonymi przewodami także może dawać taki objaw bo wjechaniu w wodę zachlapaniu przewodów dla testu można odpiąć sondę 5. Nie wiem czy tam jest kopułka aparatu zapłonowego ale jeśli jest także do wyczyszczenia.
lambda kolory przewodów sonda lambda oznaczenie przewodów kolory przewodów sonda lambda
mikrofon czyszczenie telefonie iveco daily problemy klimatyzacja pralka samsung zamek
zderzak naprawa zderzak naprawa
Seat Cordoba 1.4 MPI - Kod błędu P1650 - Komunikacja modułów Problemy z elektroniką w Renault Captur 2014