Jak przewód sygnałowy sondy nie był rozcięty, to niebieski pozostaje niepodłączony. Centralka LPG pobiera sygnał sondy do regulacji składu mieszanki, ale emulacja jest niepodłączona. https://docplayer.pl/16390889-Czakram-ja...
Potwierdzam. Pierwsza sonda: 1 zielony - biały 2 żółty - biały 3 niebieski - szary 4 biały - czarny Druga sonda 1 niebieski - biały 2 szary - biały 3 zielony - szary 4 żółty - czarny Nr to oznaczenia z wtyczek. Pierwsza sonda to na schemacie B166, druga to B57. https://obrazki.elektroda.pl/2966402600_...
Czerwony i brązowy http://obrazki.elektroda.pl/9516881900_1...
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Witam. Miernik i jeszcze raz pomiary ale wbijając się szpilkami w izolacje przewodów. Przewody sond są stalowe. Jest opcja że podczas manewrowania uszkodziły się miejsca zacisków tulejek przy konektorach. Słyszałem tez o opcji że można miernikiem sondę uszkodzić - mi jeszcze się nie zdarzyło - i czy to prawda nie wiem. Pozdrawiam.
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
Zmierz miernikiem który przewód jest podpięty pod pin 38 sterownika. Pomiędzy nim a masą powinno być ok 0,45V, ten przewód podłączysz do przewodu sondy. Raczej tam oba przewody będą czarne (w instalacji auta), masa jest oplotem dla sygnałowego.
Ok. Sprawdzę też pierwsza 👍
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
2 białe od grzałki sondy do 2 pinowego złącza za monowtryskiem, czarny (sygnał) do pojedynczego złącza jw
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
Od 3-5 ohmów.Ale może przewody leżą gdzieś na silniku,lub skrzyni b.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Nie rozumiesz. Musisz fizycznie odłączyć przewody i przywrócić auto do fabryki. Jeśli podłączył sondy za katem to mogą zostać i są napięciowe 0 do 1 V.
Może byc wina instalacji gazowej,lub po naprawie jakieś przewody podciśnieniowe zamienione, lub nie szczelne ,ewentualnie nie podłączone.
Podobno kabli od sondy nie powinno się lutować dlaczego? Nie wiem. Myślę, że jedyną przyczyną -a z pewnością jedną z istotnych przyczyn- jest to, iż sonda lambda przykręcona jest do wydechu gdzie temperatury dochodzą do kilkuset °C. Jak wiadomo, lutowie popularnie stosowane w pracach serwisowych to stop cynowo-ołowiowych który zaczyna się topić już...
witam.. a czy nie było by prościej wpiąć sie woltomierzem na wtyczkę i sprawdzić napięcie . u mnie są 4 przewody dwa białe 12v podgrzewanie i jeden czarny i jeden szary (sygnałowy) lambda 1V zapinasz miernik dodajesz gazu i patrzysz czy działa pozdrawiam
A w jakim stanie jest sonda lambda λ? Moze nadszedl juz jej czas, a moze wystarczy tylko sprawdzic przewody i zlaczki... Pozdrawiam
wedlug auto daty to jest sonda 0 . 1v a te wartosci mieszcz sie w normie / wartosci ktore podales w poscie / biale przewody sa do grzalki reszta do sondy.pozdrowienia
Proponuje Ci sprobowac zdiagnozowac ten samochod przy pomocy komputera , tam napewno powinna wyjsc jakas usterka . Mozesz miec uszkodzona sonde lambda lub przeplywomierz powietrza , sprawdz tez swiece i przewody .
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
Przewody woltomierza nalezy wpiac miedzy przewody czarny i szary - biale sa od podgrzewania sondy. Najlepiej jakbys mial woltomierz analogowy (wskazowkowy), bo tanie cyfrowe maja niską czestotliwosc probkowania i nie sprawdzisz czy sonda reaguje na zmiane skladu mieszanki. Obserwujesz czy wskazowka oscyluje w okolicy 0,5V (powinna wskazywac miedzy 0,3...
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby podgrzewanie działa tylko w początkowej fazie pracy silnika i przyspiesza działanie sondy ,niemniej po rozgrzaniu silnika i wzrostu temperatury spalin około 300 stopni praca grzałki niema znaczenia jedyny problem jest gdy dostaje przerwy i generuje błąd .Proponuję rozwiązanie...
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Nie ma żadnego czujnika we wtyczce, po prostu tlen dostaje się od sterownika do sondy wewnątrz przewodu, dlatego min nie można tych przewodów lutować żeby zbytnio nie uszczelnić.
Z mojego punktu widzenia są dwie możliwości : 1 Zabawa w naprawę, a dokładniej wymiana nadpalonego przekaźnika ( biała kostka ) sprawdzenie zapewne wypalonej ścieżki połączenie jej na nowo wedle jej przebiegu, zdolności lutowniczo manualne mile widziane, następnie przydatny standardowy multimetr by sprawdzić ewentualne zwarcie na przewodzie poza sterownikiem...
03017 EBS_K1 ECU supply (external supply)-03017 EBS_K1 Zasilanie ECU (zasilanie zewnętrzne) SPN 3853 POZOSTAŁA ODCHYŁKA REGULACJI E-AGR Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci się stale na żółto w czasie postoju (priorytet 3) Błąd OBD P1071 i P2BAC, MIL wł. Strategia monitorowania: Kontrola położenia klapy AGR pod kątem pozostałej odchyłki...
Pierwszy raz słyszę o uniwersalnej sondzie lambda :-D Kolego nie wiem czy dobrze ci powiem ale z tego co kojarze to do każdego samochodu jest po prostu inna sonda ze względu na fakt,że z każdej wysyłany jest do komputera inny sygnał i po zamontowaniu nawet od innego samochodu sprawnej sondy samochód może ci palić za dużo paliwa bądź coś w tym stylu.
tak sonda ma stalowe przewody i nieda rady ich polutowac trzeba je połoczyc tulejkami zaciskowymi ,porostu z acisnoc 2 konce przewodów ,jak kupisz sonde uniwersalna to te tulejki bowiny byc w zestawie . ale uważaj bo są podruby sam sie spotkałem w pracy że wsrodku był układ kluczujocy zamiast ogniwa cyrkonowego i jak podałes na białe przewody od grzałki...
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
Raczej mało prawdopodobne ale nie niemożliwe. Podłącz pod kompa i zdezaktywuj lub jak nie masz kabla i chęci to zewrzyj ze sobą oba przewody czujnika. Powinien widzieć wtedy max temperaturę silnika :-) Dodano po 1 Jedyne co sprawi ci kłopot przy jego braku to zimna sonda lambda i brak regulacji przez okres jej nagrzewania dlatego też warto mieć auto...
Pierwsza sonda jest sondą regulacyjną, druga - kontrolną. Jeśli pierwsza sygnalizuje błąd składu mieszanki to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i w ogóle nie bierze pod uwagę wskazań drugiej sondy - stąd status nieaktywna (to nie jest błąd, sam sterownik ją wyłączył). Co to za instalacja LPG? W silnikach z ręczną regulacją luzów zaworowych, podczas...
siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Oszlifuj króciec porywy zaworów nie będzie wyciekać olej. Z tym airboxem akurat nie robiłem sprzęta więc trzeba przymierzyć czy wejdzie. 1. wywalić kostki emulatora i siano emulatora bo zajmuje miejsce i poukładać przewody wtedy powinno być widać kolektor ssący. Mając w ręku: http://www.phjacus.pl/447-Trojnik-rozdzi... plus http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtry...
Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz tez wiedziec,jaka masz sonde - z grzalka...
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
jak sprawdzić sondę w renault laguna 2.0 8v sonda do1v trzy przewody??????????
Witam, pacjent to Renault Clio 3 z silnikiem 1.6 16V 111 KM z roku 2011. Ktoś wcześniej polutował sondę na krótko i chyba zrobił to źle, bo wyrzuca check związany z błędnym działaniem sondy lambda, jak i obwodem grzałki. Próbowałem wg serwisówek dopasować cokolwiek kolorystycznie do tego, co mam, ale niestety poległem. Ktoś może podpowiedzieć, jak to...
Wymieniona sonda nowa orginał ? Czy zamiennik po taniości ? Sprawdzić przewody
Witam, Co Ty ZENEK1 ??? - sprawdzić sondę to ja umiem i to dzięki uprzejmości i wiedzy forumowiczów. Czytaj uważnie tematy postów-chodzi owszem o sondę czteroprzewodową, ale o zupełnie innych kolorach wyprowadzeń. Z funkcji "szukaj" korzystam na samym początku, by nie generować niepotrzebnych postów. W piątek przeglądając temat 'sonda lambda" widziałem...
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
przewody sondy lambda przewody sonda lambda sonda lambda przewody
odpadać płytka falowanie obrotow zimnym sterowanie wycieraczek
zmieniarka citroen delonghi alarm
Nieszczelna nakrętka wtryskiwacza VW LT 2.5 TDI a poranny rozruch silnika Identyfikacja układu ATMLH 014 02B 1 9J5873A Atmel